|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#48549) kombi válasza masTTertape hozzászólására (#48544)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2015 |
|
Jó hogy megemlítetted
Már fontolgattam, hogy beállítok hozzád digizés ügyében egy Szilivel, de ezek szerint jobb, ha analóg marad ez a jószág
Egy gonddal kevesebb. |
(#48550) ModELiTT válasza masTTertape hozzászólására (#48543)
|
Válasz •
|
Dec 4, 2015 |
|
Uraim !
Már megint a régi lemez,rúgjunk bele abba akiről talán elmondhatjuk,hogy tett valamit a hazai TT-és modellezésért !
Amit gyártott az olyan amilyen,senkit nem kényszerítettek arra,
fegyverrel a fejénél,hogy megvegye azt a modellt,de legalább
csinált valamit,és nem okoskodik csípőre tett kézzel !
Ezek a kocsik is,abból a fajtából valók,és meg lehet csinálni !
De ki fogja kifizetni az árát,mert ezeknek darabonként 28-30
pénz csak az ÖNKÖLTSÉGI ára,munkadíj nélkül !
Valami agyalágyult okostojás(ok),felfedezték a spanyol viaszt,és
kitalálták " A MINŐSÉGI MODELLEZÉST "de érdekes módon még
nem láttam egyetlen,nem minőségi modellt,de minőségiről nem is
beszélve amit esetleg ŐK csináltak !! Ezek után nem kell csodálkozni azon,hogy nem lesz Magyar modell készítve,mert
én is erősen gondolkodom azon,hogy csak magamnak megcsinálom azt ami tetszik,és mások,oldják meg a minőségi modellezők,ennyi !
Na sikerül magam jól felidegesíteni,most megyek lefekszem
aludni !!! Elnézést a kifakadásért,de ez már rég nyomta a bögyömet !
|
|
(#48551) etwg válasza ModELiTT hozzászólására (#48550)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2015 |
|
Ne vedd annyira a bögyödra, sajnos ilyen világban élünk. Reggeltöl estig mindenkit kényeztetnek a médiák, reklámok mégis a világ 80%-nak csak a nyála csurog ha ilyesmit látnak. Gondold mit érez egy eritreai vagy szomáliai ha a jokai bableves reklámját látja..... A migránsok nagy része is a jolét miatt vándorol ezer kilométereket, de a jolétet nagyon kevesek fogják tapasztalni.
Igy mindig lesz egy vastag réteg akinek a meleg viz is leves lesz, a többiek meg a csülökröl fognak regélni.
A modellezésben sincs ez másképp, a nevezett otthon gyártott modellek egy kor szellemét és lehetöségeit képviselik a befektetö (gyárto) akkori lehetöségei/igényei szerint.
Egy ilyen modellt komolyabb ipari háttér nélkül, technologiai ismeretek hiányában vagy a hozzáférhetetlensége miatt abbol a pénzügyi kereteböl nem lehet kihozni.
Persze kritizálni mindent lehet, meg a szájat is biggyeszteni, ha nem futja ilyesmire, meg hát manapság mindenki akkora nyilvánosságot kapott amit el sem lehetett korábban képzelni. Amiota a világ a világ a panaszkodoknak mindig nagyobb a hangja mint a dicséröknek.
Azért érdemes néha a sorok közé nézni. 7 évig jártam sok 10 millios kocsival és örültem, amikor egy olcsobbra (számomra jobbra) váltottam. A korábbi mindent tudott mégis igen kényelmetlen volt, és néhány megoldása állandoan idegesitetett, mégha csodálatos is volt a kocsi.
A minap beszélgettünk az egyik kisszériás gyárto modelljeiröl ( a többi sem másabb) mégis eladják ( nem olcson) az egész termelést. Ma ez van, nem érdemes emiatt még a port sem felverni. Ma az ár meg a minöség ritkán van köszönö viszonyban, ezért nem is kellene ezt firtatni.
Valamennyiünk személyes döntése, hogy mit vesz a kritikusoknak meg ehhez semmi köze. |
(#48554) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 5, 2015 |
|
MéreTTársak!
Gondolkodtam egy másfél órát ez a hozzászólásom előtt, hogy egyáltalán nekifogjak-e. Sajnos Balog Laci barátunk nem fogja megtenni helyettem, mert ahogy látom Ő teljesen komolyan vette, hogy nem ír többet.
Nem akarok egy modellkészítőt sem bántani, sem "fikázni", csak egy gondolatot engedj meg Laci a hozzászólásodból:
"Ezek a kocsik is,abból a fajtából valók,és meg lehet csinálni"
Azt hiszem a lényeg ebben benne is van.
Kérdés inkább az, hogy akarom-e. És itt jön a szakmai hiúság. Nagyon fiatal, kezdő asztalos koromban az öregek mondták, hogy nem kellene bele az a díszítő marás, de azért Fecókám belerakjuk, hogy szebb legyen.
Visszakanyarodva a kasztnikhoz. Mért kellen leragadnunk egy ilyen öntésnél? Egy normális, pecíz, mérethelyes mintadarabot kell elkészíteni elöször is, a nélkül nem lehet.
Addig csak "olyan, hasonló" lesz az egész.
Érdekes, mert szerintem erre mindegyikünknek meg van a megfelelő gépe, szerszáma, ugye modellgyártó kollégák!?
Egyébként meg maradhatunk a lötykölős műgyantánál, ami olyan eredményt hoz, amilyet a készítője tud, akar. A probléma itt csak az csupán, hogy valaki tulajdonába kerül, és aztán beviszi egy másik kollégához, más jellegű munkákat elvégeztetni rajta. Ő már jogosan bosszankodhat érte, hogy milyen kasztni ez, és rozsdás a kerék. Itt még gondolhatom azt is, hogy a tulaj kérte így, hogy majd kiseréli otthon. De hát akkor meg, koszos hajjal vagy nem megyek fodrászhoz, vagy ott megmosatom. Olyan ez minta a hibásan megszerelt autómat bevinném helyrehozatni, és ott a szerelő egy szót sem szólhatna érte. Egy fenét teszi, ott méltatlankodik érte, ugye!?
Másik dolog meg az, hogy nem adok ki mindent, ami picit is hibás öntés, azért mert már benne van az anyag, és az idő. Idézve régi főnökömet: "ami kész, az már jó"
Tudni kell eldobni! Nohab maszkoknál tízből kettőt tuti szemét!
Ma már szerencsére dolgoznak olyan öntéssel foglakozó kollégák, akik ezt profi módon el tudják végezni, és elhihetitek, a végeredmény magárét beszél! Lássátok a Csörgőket! Ja igen kérem, fizetni kell érte, oda kell menni, érte kell menni, ez mind idő, fáradozás. De ha kiszámolom hogy mibe is jön ki egy kasztni, akkor azt kell hogy mondjam, igen megéri!
Sajnos igen, sokat kell néha várni rájuk ez tény, de hát legyünk türelmesek.
Végezetül az alpvető felfogásomat is megosztanám: Mindig előre kell menni, és nem vissza felé a minőséggel. Törekedni a szebb, profibb, használhatóbb termék felé.
Különben megint oda jutunk mint a 80-as évek vége felé, amikor még mindig a Trabantot gyártották eme felén, csak hát kicsit nyugatabbra pl. ott állt a 316-os BMV.
Remélem senkit nem bántottam meg! Tanuljunk a hibákból, és nem feledjük azokat orvosolni is!
Tanulságokat meg vonja le mindenki saját maga.
Üdvözlet mindenkinek: Hubert Feri
|
(#48557) etwg válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#48554)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2015 |
|
Alapvetöen igazad van, a baj az, hogy Idézet: „Mindig előre kell menni, és nem vissza felé a minőséggel. Törekedni a szebb, profibb, használhatóbb termék felé.” szlogan juttatta a világ társadalmát oda ahol ma van. Ezen elvek alatt hetente lehetne jobbat, modernebbet, szebbet csinálni, a kérdés, hogy ki tudja ezt eltartani? ( fizetni ) .
Ma egy 3 éves Roco stb modell elavult ( ha kézbe veszed a legujabbat akkor még inkább), gondolod, hogy ilyen rövid idö alatt bárki ki tudná fizetni a feljlesztés, termelés, eladás stb. költségeit...?
A kisszeriásokra ez meg még inkább érvényes. Te is tudod mennyit pöszmötölsz egy modellel, mire az ugy ahogy elkészül, és közben már tanultál, ujabb lehetöségek nyiltak, akkor nekifogsz egy ujabb konstrukciohoz? Félö, hogy igy sohasem lesz egy modell kész, illetve mindig lesznek emberek akik rágcsálni kezdik, hiszen mire a kezükbe kerül annyit fejlödik a technologia, hogy már jobban is lehetne ugyanazt csinálni.
Szoval nagyon hiánylom a mai társadalombol a mértékletességet, hogy ne kelljen évente uj telefont,TV, vagy modellt venni, mert az uj annyival többet tud, szebb vagy modernebb felépitésü. (Természetesen a régit meg ki kell dobni). |
(#48561) masTTertape válasza ModELiTT hozzászólására (#48550)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2015 |
|
Laci,
Ebben most nem értek egyet veled, de tisztellek.
Tisztellek, mert Te tudsz fejlődni.
Viszont nem tartom bölcsnek ezt a gondolatot:
Idézet: „Valami agyalágyult okostojás(ok),felfedezték a spanyol viaszt,és
kitalálták " A MINŐSÉGI MODELLEZÉST "de érdekes módon még
nem láttam egyetlen,nem minőségi modellt,de minőségiről nem is
beszélve amit esetleg ŐK csináltak !!”
Egyik nagyon kedves klubtársunk sommázta ezt azzal, hogy nem kell cukrásznak lenni ahhoz, hogy véleményt alkossunk egy süteményről...
Nem vagyok egyedül a napi elfoglaltságommal, amikor mások sz@rját takarítjuk ki mindenféle és méretű modellekből csak és kizárólag a MINŐSÉGI MODELLEZÉS, vagy a MINŐSÉGI HASZNÁLHATÓSÁG érdekében.
Nem kell ahhoz jó, vagy rossz modellt építeni tudni, hogy másoknak örömöt okozzunk. Ti építetek, mi pedig javítjuk azokat, ők pedig örömmel használják.
Ennyi.
Balogh Lacinak van igaza. Lehet, hogy követendő a példája. Ebben a világban, ha valaki megmondja a véleményét, az hamar közutálatnak örvendhet, miközben önmagának nagyon magasra helyezi a mércét.
|
(#48562) stillll válasza etwg hozzászólására (#48557)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2015 |
|
Nagyon egyet értek az írásoddal.
És ez igaz az élet minden terére, egyéb iránt a Magyar ember (mindig elégedetlen) sokakkal találkozok, nem tudnak úgy válaszolni arra a kérdésre, hogy vagy? Minden rendben jól vagyok, a második mondat már a panasz áradat.
|
(#48564) G.F. Rákoskeresztúr válasza etwg hozzászólására (#48557)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2015 |
|
Itt most azért mindenben nem értenék egyet Veled!
Azért a modellvasutat ne keverjük annyira össze azokkal!
Amikor egész véletlenül szerettem volna mégvásárolni még Eas kocsit a Tilligtől, akkor majdnem egy évet vártam rá, mire megint gyártották. Ez az idő alatt, kifut, elavul egy "telefonkészülék"!
Meglátásom szerint azért nagy átlagban nem 3 évre veszünk egy mozdonyt, személy, vagy teherkocsit, és nem cseréljük le, mert kijött az újabb.
Azzal meg hogy nem kell fejleszteni, végképp nem értek egyet, mert van igény rá! Az ott szerzett tapasztalatokat pedig fel lehet használni egy másik megalkotandó típusnál is akár! A fejlesztés elmaradását jó példázza ezt a Tillig Nohab esete! Ők úgy gondolták, jó az úgy, ahogy volt azelőtt is. Viszont mégis egymást érik az átalakítások nálam. Ha mindenkinek jó lenne úgy, ahogy kiadták, akkor miért kell ma este is Nohabot festenem? Igen, most felvitt szín száradása közben gépelgetek. Klubtalálkozón meg sem tudom számolni, hányszor kérdezik meg, hogy mikor jön már valami új típus, vagy végre már az M40-es, vagy a Bhv!
Igazából az alapvető probléma inkább az, hogy egyik gyártó elkészít egy típust, és erre rá a másik is szinte ugyan azt, csak egy picivel máskép. És még minderre rápakol a digitlizálás fejlődése is.
|
(#48565) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 5, 2015 |
|
Sajnos nem sok időm van a kritikusokra, mert a prágai börzén vett M240-es műgyantát reszelem, alakítom a hajtáshoz, szó nélkül. Amikor elkészül festés előtt kritikát, javaslatot azok fognak mondani, akiktől tanultam, akik megmutatták, hogy kell síkba csiszolni a kocsi oldalát és akitől van az elővárosi dízel ingavonatom Bhv és BDt kocsijai, BTTB hagyományos alvázra, forgóvázra és ablakra. Akivel Ab 15-ös motokocsit hozunk össze, ugye azt sem tudja némelyik mi fán terem? Nem érdekel a hozzászólás úgysem olvasom, motorkocsit fogok készíteni mellékkocsival és minden beképzelés nélkül sokak tetszésére. |
(#48566) etwg válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#48564)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2015 |
|
Nyilvánvalo, hogy nem igen dobáljuk el az öregebb dolgainkat, de ha müködik nem is igen veszünk ujat..... Ez sajnos nagyon nem tetszik az iparnak, meg az örökké elégedetlen befektetöknek, hiszen nem térül meg a befektetés. Egyszerüen a haszon nem olyan nagy, hogy néhány év alatt ismét legyen pénz egy uj fejlesztésre ( amibe nyilván beledolgozzák a közbeni fejlödést).
Neked egy uj festésbe nem kell szinte semmit befektetni az idön kivül, de ugyanez a Tillignél uj sablonokat, uj programot a festöautomatára, esetleg uj festéket stb. igényel és az pénz!!!!!
Viszont ha a boltban egymás mellett lesznek a polcon a 3-4 éves modellek meg a legujabbak meglátod mennyi morgás, grimasz lesz.
Nem régen zárt be egy modellbolt, érdekes volt kézbe venni az utobbi 10-20 éves termést és látni rajtuk a kort.
Most nézegettem a Roco katalogust, 4 év alatt tudtak kihozni egy uj TT mozdonyt, a mai katalogusukban 25 évnél több a korkülönbség (TT-ben BR80 vs V100). Ott is lehetne sok mindent rágcsálni (25 év alatt nem hiszem, hogy bármit is változtattak a modellen)
A gyártokra semilyen nyomást nem lehet kifejteni, a ROCO Ludmilla mellé odakerül a PIKO-é, s ismét lehet csámcsogni, melyik jobb - mint anno a szergejen a V180-n stb. Mindegyikböl eladtak talán néhány ezer darabot - milyen piac maradhat egy kisszériásra? 100 db Bhv? Ki tudja a haszonbol fizetni a rezsit meg az anyagot? |
(#48567) ModELiTT válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#48554)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2015 |
|
Szerbusztok !
Feri ez konkrétan nem neked szól,mindenki úgy érti ahogy akarja.
Sokat gondolkodtam azon,hogy felvegyem-e a kesztyűt,vagy halvány mosollyal a számon,derülve,hátradőljek a fotelben,és
levonjam a megfelelő konzekvenciát !
Szegény Balog Laci,nem tudom,hogy hogyan kerül a képbe,én őt
nem bántottam,és nem is akarom bántani,mert minden elismerésem az övé,de nem vagyunk egy műfajban,ő asztalt készít gyönyörűt,én meg az érintett sufnituningos barátommal csak a műkedvelő kategóriáig jutottunk el,ez van,ez már csak halálunk után fog változni,ha fog,ha lesz olyan akinek megedződik a feneke, a rúgásokhoz ! Nekem a szakmám műszerész,ahol a precizitás a véremben van,ezért a 6mm ablak az nem 9mm ...A képen látható Bhv kocsik méret arányosak !!
A MINŐSÉGI dologról meg az a véleményem,hogy hiába szeretnék
egy FERRÁRIT,ami csúcs modell,ha csak TRABANTra van anyagi
fedezetem ....
Igen mindenre van megfelelő szakember,csak akkor van a gebasz
ha a szakember sza..k dolgozni,mert ráfogja,hogy nincs ideje rá,
de elvállalta a munkát mivel a pénz meg kellene,de hát azért
valamit le kellene tenni az asztalra,ahhoz meg nincs kedve !!
Az egy ábránd,hogy egy modellt azért csináljak,mert megéri,az
igen hiú,mivel ilyen szó nem létezi,ezt csak úgy lehet csinálni ha
valaki fanatista,ez másképpen nem megy,ezt több éves tapasztalatból tudom,és mondom ...
Ezzel itt a topikon befejeztem földi pályafutásomat,végleg !!
Ha valaki esetleg óhajt velem,érintkezni az a privát vonalon utol érhet,szakmailag szívesen állok rendelkezésére !!!
Mindenkinek a legjobbakat kívánom,és boldog MINŐSÉGI MODELLEZÉST mindenkinek !!
|
|
(#48568) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 5, 2015 |
|
Tessék... valahonnan sejtettem, hogy ez lesz a következménye annak, hogy bele lett kezdve ebbe a témába. Ez egyrészt félreértésből is adódik, másrészt szerintem olyan vehemenciával nem kellett volna szidni egy esetleg elavult modellt. Nyilván a.gyártó nem lapozta át a naptárat, de... azért látszódik, hogy van, aki veszi ezeket. Ez a szomorú valóság. Minden tiszteletem a VaTT műhelyé, hiánypótló modellek jöttek ki a keze alól, az ismert hibákkal. De ettől eltekintve azért nem kéne ilyen stílisban szidni a "lemaradott" kisszériás modellmanufaktúrákat. Egyrészt mert tettek valamit a modellezőkért, másrészt mert letagadhatatlan, hogy kelendő a portéka. Akármennyire is fájó pont, viszik a korszerűtlen, "sufni" modelleket. Itt a sufni megjelölés az ilyen "kétbalkezes" modellezőkre vonatkozik, akik félreöntik a kasztnit, akik nem "minőségi" modelleket építenek. Modellitt modellekhez még nem volt szerencsém, de csupa jót hallottam róluk. Gabatt ugyanúgy, stb. Az, hogy Varga Zsolti modelleit viszik, az jelenleg sszerintem megdönthetetlen.
Laci! Azok nevében bocsánatot kérek Tőled, akik Téged vagy egy jó barátodat megsértettek.
További jó modellezést!
U.i.: Nincs tökéletes modell, még a mieink se azok! |
(#48569) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 6, 2015 |
|
TT DB Gr20 típusú fedett teherkocsi KARTONBÓL |
(#48570) etwg válasza róbertke hozzászólására (#48569)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2015 |
|
|
(#48573) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#48568)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2015 |
|
Én már az elején tudtam, hogy ez lesz. Igazából csak azt nem értem, miért kellett újra elővenni azt a régi gumicsontot, és egymás arcába dobálni a szart?
Ezerszer ki lett már vesézve itt, és esetlegesen gyógyulófélben lévő sebeket sikerült most újra felszaggatni.
Csak gratulálni tudok hozzá...
Minőségi modellezés. Olyan sokat puffogott mostanában ez a két szó, hogy számomra üressé és közhelyessé vált. Fintorognom kell tőle, ha meglátom. |
(#48575) etwg válasza sunocske hozzászólására (#48573)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2015 |
|
Sajnos ez van, sokaknak fogalmuk sincs a realitásokról, ezért tiszteletet érdemel mindenki aki ezen a mezön probálkozik........
|
(#48578) angyal.marci válasza sunocske hozzászólására (#48573)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2015 |
|
Ezért csak most szóltam bele... De úgy látszik hogy megéri az illetékeseknek. Egy profival kevesebb az aktív fórumon. Le a kalappal e nagyszerű pusztítás előtt. |
(#48581) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 6, 2015 |
|
Uraim!
No, azért az alapvető problémától már jól kezdünk elkanyarodni ezzel a Minőség Modellezés szöveggel!
Megjegyezném, hogy Csíkos számára az alapvető probléma az, hogy egy bizonyos műhelyből milyen minőségben kerül ki termék, és ez utána nála köt ki, ami számára problémát okoz. Ennek semmi, de semmi köze ehez a Minőségi Modellezés hajtogatásához. Ez egy igen is valós probléma! Bedughatjuk a fejünket a homokba, és hátat is fordíthatunk az egésznek, csak nehogy valaki megsértődjön, de a probléma attól még megmarad!
Ahogy a reakciókat látom, ez utóbbi történik, már elkezdünk megsértődni, bocsánatokat kéregetni.
Kérdezem én, biztos hogy ez a helyes út?
Esetleg nem kellene olyas valkinek említést tenni, esetleg barátjaként a "fejére koppintani" az elkövetőnek, hogy ezt ne csináld már, mert kellemetlenséget okozol vele másoknak is? Arról meg ne is beszéljünk, ha netán valami külső gyűjtő, ez alapján minősítené a hazai kisszériás gyártást!
Én ha a barátja lennék, biztos megtenném, már az Ő érdekében is!
Ráadásul a fenálló problémák egy része minimális ráfordítással, odafigyeléssel megszüntethető lenne!
No, ezek lennének ezzel kapcsolatban az én gondolataim.
Az idő majd eldönti, hogy helyes irányba gondolkodtam-e.
Lehet érte kövezni is, nem vagyok sértődékeny.
Kritikákat is elfogadom, mert lehet belőle építkezni, tanulni!
Minden esetre engem megtaláltok továbbra is itt, szívesen segítek ha tudok, ahogy eddig is.
Üdv: Hubert Feri
|
(#48583) masTTertape válasza sunocske hozzászólására (#48573)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2015 |
|
Sziasztok,
Belátom, hogy maximálisan igazatok van.
Ha jól visszanézünk, akkor az ilyen sebfeltépések általában egy már feldobott témára történő reagálás volt a részemről. Az érintett modellező mester megfogalmazása szerint az az én bajom, hogy a "míves mondatok mögött halálos fegyverek bújnak meg és szinte minden szavam sértő".
Tehát akit megsértettem valaha is ezekkel a szavakkal, azoktól itt is elnézést kérek. Még annak ellenére is, hogy a meg nem sértettek is sértődötté válnak és olyan negatív jelzőket aggatnak magukra, amik soha el nem hangzottak a részemről.
De a teljes béke érdekében úgy döntök, hogy megkíméllek bennetek a társaságomtól. Ahogy már nem járok a klubtalálkozókra (hja, annak idején mennyire a szívem ügye volt...), úgy jelen fórumtól is elköszönök. Remélem, így le lehet mosni e közösségről a "fikatopik" jelzőt, ami talán nekem is köszönhetően ráragadt és egyszer majd sorra visszatérnek ide is az elismert mesterek.
Akinek dolga van velem, az úgyis megtalál és fordítva.
Legyetek jók és békét mindenkinek!
Üdv:
Gábor |
(#48585) angyal.marci válasza masTTertape hozzászólására (#48583)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2015 |
|
A lavina elindult. Még valaki nem akar elköszönni most komolyan? Ez a legegyszerűbb, legkényelmesebb megoldás, ha nem akarjuk átgondolni azt amit mondani akarunk. Ez a "szardobálás" ezt hozza meg. Mert nem jöttök rá, hogy értelmetlen. Nagyjából képben vagyok az index elhagyásával, hogy egyes (titeket idézve -akinek inge...) "sufnisok" milyenek, hogy reagálnak a pozitív kritikához, stb.
Gratulálok minden érintettnek, így kell szétbombázni az általatok is kicsinynek nevezett TT-s társadalmat.
Üdv: Angyal Marci |
(#48592) gumidani hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 6, 2015 |
|
Res kocsi rakományához egy figyelmeztetés:
Ne tessék elfeldkezni a rakomány szakszerű rögzítéséről! |
|
(#48593) etwg válasza gumidani hozzászólására (#48592)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2015 |
|
Ez mi?
Akkor egy tartálykocsit biztosan halászháloval ( tápli ) kell lezárni. |
(#48594) angyal.marci válasza gumidani hozzászólására (#48592)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2015 |
|
Jajj neeeeee... rostában vizet |
(#48597) róbertke válasza gumidani hozzászólására (#48592)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2015 |
|
Az osztrák Ks kocsikon nincs felhajtható oldal és homlokrakonca, így spaniferrel védik a rakományt az esetleges oldalfal kinyílása ellen. |
(#48599) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#48597)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2015 |
|
Hát, a magyar Ks/Lgs kocsikon se sok rakonca van, mégis helyén marad az oldalfal. Azok a "pöckök" a két ajtó között pont a kinyílást hivatottak megakadályozni, a képen zárt helyzetben vannak. Felfelé kell húzni, majd ha kiakadt akkor magad felé megbillented és leengeded (ferdén "beesik" a kocsi alá). Visszafelé ugyanez fordítva. A spaniferezést túlzásnak tartom... |
(#48600) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#48599)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2015 |
|
Kösz, de legközelebb ezt másnak magyarázd el légyszíves. Még ha konténert rakunk fel rájuk napi szinten, akkor is minden rakoncát fel kell hajtanunk. Az a "pöcök" magyarán lópimpit sem ér egymagában ömlesztett rakománynál, még a friss fővizsgás kocsi esetében sem. |
(#48601) saetta válasza róbertke hozzászólására (#48569)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2015 |
|
Tetszik nagyon. |
(#48604) csíkosháTTú válasza angyal.marci hozzászólására (#48568)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2015 |
|
(Általánosságban a témához!)
1: Bocsánatot kérek, hogy meg mertem morogni - név említése nélkül!!! - egy "hiánypótló" modellt, pontosabban modelleket.
2: Minden tiszteletem azoké, akik ebben a műfajban bizony hiányt pótolnak.
3: Már megint olyanok sértődnek meg oktalanul, akiknek nem szólt a kritika, mert, amit csinálnak, az bizony már valami, sőt!
4: Nem arról van szó, hogy egy kis műhelyen - az enyém sem nagy - számon kérem azt, hogy miért nem egy méregdrága technikával dolgozik, és miért csak azzal, ami odahaza van.
5: Az, hogy a 4. pontban említett technikával készülő modellek ára mennyi, és mennyire van rá ezért kereslet a piacon, azt nem én, és nem az itteni tagok fogják megmondani, hanem a "Fizetőképes Piac".
DE!
Hamár eladásra készítek modelleket, akkor, SZERINTEM:
1: Nem adok át olyan modellt, aminek rozsdás a tengelye. Egy BTTB kerékpár nem egy nagy összeg, de a rozsdát el is lehet ám tűntetni onnan.
2: Mielőtt a kasznit az alávra tesszem végleg, esetleg a passzításkor elkövetett reszelés műgyanta forgácsait talán illene egy ecsettel kiseperni onnan.
Nem hiszem, hogy ez a két utóbbi pontom nagyon megdrágítani a kész modell árát.
Megint sikerült beleérteni valamit a mondandómba, ami nincs ott. Mégegyszer leírom: Nem az új Tillig Y kocsi minőségi kidolgozását várom el egy kis műhely házi műgyanta öntésétől, pláne nem azért a kevés pénzért. De azért az engedtessék már meg nekem, hogy a rozsdát, és a műgyanta forgácsot, mint szolgáltató szervízes szóvá tegyem. Ugyanis ezek nélkül átadni egy kész modellt a Vevőnek, nem kerülne semmibe. Pusztán igényesség, és odafigyelés kérdése lenne.
Vannak körünkben olyan gyártók, akikre nem illik ez a kritika, amit leírtam. Hogy a klasszikus mondást idézzem: "Akinek inge, az vegye magára!".
Sajnos az a baj, hogy az így, nem kellő odafigyeléssel eladott modellek nem keltik egyáltalán a TT hazai kisszériás gyártóinak a jó hírét. Én iTT, kvázi "házon belül" morogtam. Nem mindenki tesz így a vásárlók közül, és sajnos az általánosítás könnyen megy. Ez a kép fog kikerülni a piacra. Hiába tudjuk itt mi, hogy ModELiTT, G.F.Rákoskeresztúr, GABATT, jakoa kolléga kezei alól milyen, sokszor a nagy, profi gyártókat megszégyenítő modellek kerülnek ki, az árnyék sajnos rájuk is vetül, pedig ők aztán a szívüket-lelküket teszik ki egy-egy modell legyártásánál.
Virágh István |
(#48605) angyal.marci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48604)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2015 |
|
Igen. Igényesség legalább ilyen alapfokon, másrészt meg akiknek szól, azok tegyenek a probléma megszüntetéséért. De szerintem elégszer futott mindenki fejjel a falnak. Egyszer rá kell jönni, hogy ezeknek a sebfeltépéseknek semmi értelme. Oké, morogj, hisz ha nagyon akarjuk ez is a te feladatod, de ne menjünk el a jó régi "sufnimodell" témához, mivel tudjuk hogy jó nem sül ki belőle. Egy régi félreértés miatt újabbak és újabbak jönnek elő, egyre rosszabb következményekkel és esetleg ártatlan áldozatokkal, mint ModelliTT. Az a kvatrovirátus, amit elmondtál, zseni. De nem kell provokálni senkit sem, hogy ne legyenek megint ilyen csúnya ballépések. |
(#48608) saetta válasza angyal.marci hozzászólására (#48605)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2015 |
|
"Kvatroviratus"
Eskuszom, ezt a szot eddig nem hallottam.
Nos abszolut tamogatom, hogy ne assunk arkokat a forum zsenge talajaba.
Ket napja nezegettem wolfchild-nak a 2014-es BMRG talalkozon keszult videojat. Mennyi regi es ujabb lelkes TT-s (BTTB-s) kollega, barat jott el oda. Beszelgettem sokakkal arrol, hogy jo lenne, ha visszatalalnank ebbe a legkorbe, es a BTTB klubokon is lenne mind tobb ember es mind tobb erdekes program.
Utobbi gondolatokkal kapcsolatban pedig reszben tartozom egy bocsanatkeressel. A legutobbi modulos belso osszejovetelunk kapcsan ugyanis rossz visszhangot valtott ki, hogy (nem konszenzusosan de egyutt) ezt zart rendezvenykent kezeltuk, es nem hivtunk meg kulon mindenkit, illetve nem szerveztunk bele ossznepi TT-s (BTTB-s) programot.
A magam reszerol (hiszen celkeresztbe kerultem nem veletlen a temaban) szeretnem itt, az unnepek elott elmondani, hogy nem masok kirekesztese volt a celunk / celom.
Egyszeruen voltunk olyanok, akik ugy gondoltuk szamos (reszben felremagyarazott) okbol, hogy nem ott es akkor szeretnenk a tobbieket vendegul latni. Ez nem elutasito magatartas. Es bar nem en magyaraztam felre, es bar sokan nem engem kerdeztek meg errol az ugyrol, azt a csontot sem ragnam az alabbiaknal tovabb:
Egyszeruen szeretnem megragadni (ujra itt igy unnepek elott) a lehetoseget, hogy a magam neveben elnezest kerjek azoktol, akiket esetleg megbantottam /-tunk, es REMENYEMET FEJEZZEM KI, HOGY MIND A MODULOS, MIND A BTTB-s MIND A LEGTAGABB TT-s korben sok kozos unnepnek orulhetunk majd a jovoben es ezert valamennyien probalunk tenni is valamit.
Udvozlettel:
Bencze Zoli (SAetta)
HUSAE |
(#48609) etwg válasza saetta hozzászólására (#48608)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2015 |
|
Nem kellett volna ide kiirnod a tervedet, nem történt volna semmi.
|
(#48610) saetta válasza etwg hozzászólására (#48609)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2015 |
|
Szia!
Ezt nem teljesen ertem, esetleg irjad meg privatban legyszives.
SAetta |
(#48611) hoTTo válasza saetta hozzászólására (#48608)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2015 |
|
Visszanézve a Lomb utcai modul összedugást, még jó is, hogy nem tettük publikussá a dolgot, mert a nézők a vonatokért jöttek volna, azok meg alig mozogtak (főleg az első napokban).
Ellenberger tanultunk és gyakoroltunk egy csomót, építésről, technikai lehetőségekről gyűjtöttünk tapasztalatokat, bevetettünk olyan modulokat amiket előtte még soha máshol. |
(#48614) etwg válasza saetta hozzászólására (#48610)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2015 |
|
A 48470-s hsz.-ra gondoltam.
|
(#48615) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48604)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2015 |
|
Akkor most morgok egy OFF modellre is. Konkrétan egy Fleischmann H0 porosz T9 (későbbi BR91) gőzösről van szó. Ez egy gyárilag digitális üzemre előkészített, NEM651-es aljzattal ellátott model. Vakdugó ki, hangdekóder be, és baj van... Még jó, hogy elsőre mindig a kisebb áramú, programozó sínre teszem fel a modelleket! Ugyanis az előkészített modellben a narancs és a piros vezeték (a motor 1, és a jobb sín), egy közös lemezfülre van forrasztva a modell alján a motor mellett! Nem a dekódernél van van egy forrasz átfolyva, neeem... Az a lemezfület, ami analóg üzemben a régi modellben átadta az áramot a sínről a motornak, meghagyták a modernizált gőzösön is, és ráforrasztották a dekóder aljzat 1, és 3. lábát! Nem szedték szét. Kíváncsi lennék, hogy hány dekóder füstölhetett el ezért a kapitális hibáért.... |
(#48616) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#48615)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2015 |
|
Idézet: „Kíváncsi lennék, hogy hány dekóder füstölhetett el ezért a kapitális hibáért....”
Mind, ha nem olvasták a gyár által valahova kifüggesztett leirást, hogy mit kell honnan hova forrasztani, hogy ama katasztrofa ne következzen be.......
|
(#48617) saetta válasza etwg hozzászólására (#48614)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2015 |
|
Annak a hozzaszolasnak az itt felemlegetett modulos esemenyhez semmi koze sincs, az ugyanis meg novemberben volt boven. |
(#48618) etwg válasza saetta hozzászólására (#48617)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2015 |
|
Ezt nem tudtuk.....
|
(#48620) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 7, 2015 |
|
Wirtz Robi barátomnak hála, ma hozzám került, az Ő általa megrajzolt, és Jakoa mester által kimaratott kis rézlemez.
Egy lépéssel előrébb az M40-eshez vezető úton. |
|
(#48621) DinoTT válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#48620)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2015 |
|
Jó hír! |
(#48622) TTfan válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#48620)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2015 |
|
Hip-hip hurrá! |
(#48624) angyal.marci válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#48620)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2015 |
|
Hat amíg te ezeket összelegózod... várom a folytatást! |
(#48638) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 8, 2015 |
|
Olvasom a Roco legujabb eszmefuttását. Majdnem 5 év után kihoznak egy uj TT mozdonyt (V100) ami már régen ott van a Tillig katalogusában és a Piko oldalát is furdalja ugyanez a modell. Ehhez még egy uj sokkal agresszivabb árpolitika is társul (általános 15% árcsökkenés).
A sorok között az is olvasható, hogy a nem német piacokon nem egészen érték el céljaikat, igy a jövöben ismét nagyobb hangsulyt (!!) kivánnak a német piacokra helyezni.
(Ebböl mindenki vonja le a maga következtéseit).
Amugy a V100-s egy érdekes konstrukcionak néz ki, és elöször a Roco nem a nürnbergi vásáron mutatta be az ujdonságot, hanem a lipcsei vásáron (ami valmikor a modellvasutak bölcsöje volt - a Märklin is itt jelentette be a II.vh elött a modelljeit!!!!)
A V100-sra azért esett a választás, mert rengeteg szin és vasuti verzioja van. A modell 2 alapkivitelben jelenik majd meg (mind a két modellen csak egy alkatrészt kell modellezönek felragsztania, minden egyébb már a gyárbol készen jön.).
Az ár is elég igéretes 120€ az alapkivitel. |
(#48639) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#48638)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2015 |
|
Ígéretes. Bár azt továbbra se lehet érteni, hogy kis piacra minek háromszor ugyanaz a modell. Ahelyett, hogy együttműködnének, versenyeznek egymással. Pedig az együttműködéssel a szabad kapacitást pl egyedi magyar járgányokra lehetne fordítani. Messzemenőkig tisztelem GabaTT azon hozzáállását, miszerint "holló a hollónak szemét nem vágja ki". Egyszer megkérdeztem tőle, hogy miért nem épít szériában M40-41-44 és V43 modelleket. "Azt már gyártja más". Nem konkurál, hanem ehelyett Leót, kisdízeleket és gőzösöket épít, amit a többiek nem. Ha ezt megtapasztalnám a nagy gyártóknál, akkor lennék igazán boldog, így csak félig vagyok az. Bár erre még várhatok, de bizakodó vagyok. Remélem azért nem lesz majd sok belekötnivaló abban a V100-ban. |
(#48640) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#48639)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2015 |
|
Nem olyan kicsi az a piac, mint hinnéd... És Zella-Mehlis óta tudom, hogy V100-asból gyakorlatilag sosincs elég |
(#48641) kombi válasza angyal.marci hozzászólására (#48639)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2015 |
|
Szvsz. néha nem is olyan rossz dolog ez a verseny.
Gondolok itt először a Roco Ludmillájára, mert amikor kijött, alaposan feladta a leckét a Tillignek: mert azzal a mozdonnyal a Roco gyakorlatilag minden paraméterben (kidolgozás, futás, vonóerő , ár) fényévekkel verte az akkoriban szinte egyeduralkodó TT nagytestvér bármelyik modelljét.
A Roco Szergej szintén egy nagy lépés volt az élethű külső felé... a Tillig Szergejek.bizony elbújhattak mögöttük.
Ebből a szempontból kíváncsian várom a V100-ast: mert a Tillignek a jelenlegi modellje szvsz jó konstrukció. De ha a Roco ezt is überelni tudja, na akkor az már igazán tuti modell lesz majd.
És ha még olcsóbb is lesz.... |
(#48642) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#48639)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2015 |
|
Az eszmefuttatásodból kimaradt a kapitalizmus alapja - kinyirni a konkurenciát - ezért hozzák ki ugyanazt a modellt, pár euroval olcsobban, és rengetegen vannak, akik azért az elenyészö különbségért egyböl a bukszájuk után kotorásznak.... Ez már megtörtént az autoparban, igaz a vége a nagy csöd lett, de a erre elöre senki sem gondol ( vagy ha teszi, akkor nem odavalo).
|
(#48643) róbertke válasza etwg hozzászólására (#48642)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2015 |
|
|
(#48644) etwg válasza róbertke hozzászólására (#48643)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2015 |
|
Nemcsak arra, hanem egész Detroitra. Ma alig van jo auto Amerikában, mindegyik ugyanugy néz ki mint a másik (forma is meg kivitel is). Aki jo autot akar az külföldi márkát vesz.... Stb. |
(#48653) G.F. Rákoskeresztúr válasza angyal.marci hozzászólására (#48624)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2015 |
|
Marci, ezen nincs mit összelegózni!
Ha jól megfigyeled, akkor csupán géptérajtók, valamit a turbófeltöltő légszűrőjének a rácsozata van a lemezen. |
|
|
2025. Jan, 23. Csü 19:15:17 |
|
Jelenleg 24 fő olvassa az oldalt |
|
|