|
Terepépítés
|
Témaindító: SzerNoh, idő: Júl 6, 2010
Témakörök:
|
|
(#48823) TTzozo hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 16, 2015 |
|
Üdvözlet!
Valóban... .bmp fájl volt. Erre nem is gondoltam.
Átkonvertáltam, talán így sikerül. Köszönöm a segítséget.
Szóval ilyeneket rajzolgattam, és módosítgattam. |
|
(#48824) TTzozo válasza Sky967 hozzászólására (#48740)
|
Válasz •
|
Dec 16, 2015 |
|
Szia.
Szóval ezt akartam mutatni (az előzőek mellé).
Ez egy reklám céljából épített H0-ás asztal, mérete: 100 X 180 cm.
Nézd meg, hogyan hatnak a méretek a rajzon, illetve a megépített asztalon. |
|
(#48825) TTzozo válasza TTzozo hozzászólására (#48824)
|
Válasz •
|
Dec 16, 2015 |
|
Valamint egy 3D-s látvány kép, vs. valóság az építés során.
Üdv. L Zoli |
|
(#48873) Sky967 válasza TTzozo hozzászólására (#48824)
|
Válasz •
|
Dec 18, 2015 |
|
Amiért belekezdtem ebbe az egészbe: Rengeteg gyerek megfordul nálam. És szeretném más irányba is felkelteni az érdeklődésüket, ne csak a tabletet, telefon billentyűjét nyomogassák, ha épp nem a TV előtt kuksolnak. Eddig semmilyen kapcsolatom nem volt a vasúttal. Életemben is két kezem elég rá, hogy megszámoljam mennyiszer utaztam vonaton. Továbbá szeretem a kihívásokat. Nincs is kitől tanulni, mert nem is ismerek a közelben olyat aki terepasztallal rendelkezne. Ez nem rettent vissza. Rengeteg ismeretet kell magamba szívjak. Ez tény. Gondoltam bizonyos területen gyorsítok a folyamaton és ezért gondoltam rá, hogy ide írok és néhány pálya tervel amit a magam formájára átültetek sikerül "Helyes vágányra" terelni az asztalom kinézetét. Jelenleg itt tartok. Biztos lesznek értelmetlen kérdéseim, de felvállalom őket. |
|
(#48874) csíkosháTTú válasza Sky967 hozzászólására (#48873)
|
Válasz •
|
Dec 18, 2015 |
|
Szia!
Te TT-zel?
Akkor olvasgass bele az "anyatopicunkba" itt a szomszédban: TT klubtopic
De egy kis asztalka építése követhető volt régebben a Z-topic-ban is. Z-hez klikk ide! |
(#48875) Sky967 hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 18, 2015 |
|
Olvasgatom. 101-nél járok a 341-ből. Csak kicsit sok a sallang benne. |
(#49029) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 3, 2016 |
|
|
(#49030) Sky967 válasza róbertke hozzászólására (#49029)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2016 |
|
Nekem nem gépesített, habár simán hozzá illeszthető egy mozdony. Ennyire nem leszek kényelmes. Én ezt hoztam össze házilag. |
|
(#49031) etwg válasza Sky967 hozzászólására (#49030)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2016 |
|
Nekem is van, de mozdonnyal még nem huztam. Ami tetszik, s az enyémen (még) nincs, a zsalu amibel a nyilást lehet nyitni. |
(#49039) Sky967 válasza etwg hozzászólására (#49031)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2016 |
|
Nekem az adagoló most le van fixálva, de oldható a kötés. Lehet, hogy gondolkodom a szabályozhatóra való átalakításra. |
(#49043) etwg válasza Sky967 hozzászólására (#49039)
|
Válasz •
|
Jan 3, 2016 |
|
Csak abbol jutott az eszembe, hogy visszaemlékeztem néha milyen körülményes volt az ujratöltés a pályán. Már akkor is gondolkodtam, hogy jo lenne egy zározsilipet beépiteni. |
(#49046) Sky967 válasza etwg hozzászólására (#49043)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2016 |
|
Mivel még nem szórtam ez még fel sem merült bennem. Ahol kiszélesedik belül az adagoló ott van forgás pontom. A végén van hely felül a mozgásra. Csak a zárt és a max. nyitás határolót kell a végén pozicionálnom és akkor ezt a részét egyszerűen megoldhatóvá tudom tenni. Most egy kiszuperált vagonból csináltam szintezőt. |
(#49048) etwg válasza Sky967 hozzászólására (#49046)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2016 |
|
Hát igen az ember ilyesmire csak munka közben jön rá. Az adott esetben pl egyszerübb a szerkezetet az asztalon pl. egy cipösdobozban megtölteni, majd zártan visszatenni a pályára, mint ott szorakozni az utántöltéssel. Ráadásul ha áll a szoro, akkor abbol folyik ki a kö igy extra "dombot csinál". |
(#49053) Sky967 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 4, 2016 |
|
Éreztem, hogy esetleg kell rajta változtatnom. Most jobban megvizsgálva könnyedén tudom szabályozhatóra készíteni. De akár néhány kísérlettel is meghatározható, hogy mennyit kell beletölteni 10 - 20 - 50 cm vágányzatot szórjak le. |
(#51359) BaTTka hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 1, 2016 |
|
Csak úgy Hogy itt is legyen valami |
|
(#51362) etwg válasza BaTTka hozzászólására (#51359)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2016 |
|
A folyombol most éppen kifolyott a viz, igy ilyen disznoság maradt benne:
|
|
(#51374) Jani515 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 2, 2016 |
|
Legyetek szívesek megmondani, hogy sztirol lap ból vagy parafa lapból hány mm-est kell a TT pálya alá tenni? |
(#51375) etwg válasza Jani515 hozzászólására (#51374)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2016 |
|
Én 3-4 mm-st szoktam használni
|
(#51376) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#51375)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2016 |
|
4mm, a képen a zárólejes értékek a TT-re vonatkozóak.
Kép: Gerhard Trost: Modellvasút (Műszaki Könyvkiadó, 1972) |
|
(#51380) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51376)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2016 |
|
Nyilván ( a rajzon jol is mutat) a valoságban azonban sok mindentöl függ.
Pl 3 mm-s még talán lehet kapni apropénzért (parkett alá). A vastagabbak már kezdenek eltünni vagy megfizethetetlenek. |
(#51385) Frankye válasza BaTTka hozzászólására (#51359)
|
Válasz •
|
Jún 3, 2016 |
|
Ez annyira élethű, hogy szinte hallom a teherautó hangját! |
(#51400) BaTTka válasza Frankye hozzászólására (#51385)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2016 |
|
Köszönöm! Pedig nincs hangja |
(#51416) Frankye válasza BaTTka hozzászólására (#51400)
|
Válasz •
|
Jún 5, 2016 |
|
Akkor az a következő feladat! |
(#51638) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 17, 2016 |
|
No, eljött az idő, hogy elkezdjek gondolkozni egy saját asztalon (meg ösztökélés is van a fiam részéről ). PIKO-A sínekkel fogom építeni, R1 és R2 ívekkel. A rendelkezésemre álló hely nem túl nagy, 250x92cm, szóval erős kompromisszumok kellenek. Ebből adódóan a gyári geometriájú váltók szóba sem jöhetnek, egyedi megoldások szükségesek, mint például az egyedileg tervezett, és egyben megépített állomási lírák.
Az állomás 4 vágánnyal 40,7 fokra áll keresztben. Ennek a két líráját rajzoltam meg először. Hátra kerül a felső és előre a látványosabb alsó. Lehetne mind a kettő egyforma, de a felső túl egyszerű, viszont annyira nem vagyok mazochista, hogy mindkét oldalra a bonyolultabbat építsem meg, így kétféle váltókörzet lesz.
Az elindulástól a visszaérkezésig nagyjából 17 métert tesz meg a vonat. Azt hiszem, kihoztam a helyből, amit lehet. Több helyen láthatóak kiágazások. Már a toldás lehetőségén gondolkodok, nem vagyok normális!!! Ez amúgy Kisfaludy Zsolt bűne! |
|
(#51641) Milos Grimasz válasza Váltógyártó hozzászólására (#51638)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2016 |
|
Játékra szerintem a maximumot hoztad ki belőle. Viszont ezen az állomási részen még gondolkodjatok egy kicsit szerintem. Néha a kevesebb több. Esetleg az egyik vágány helyett egy csonka, rakodóval vagy a végén egy kisebb méretű fűtőházzal. |
(#51642) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#51638)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2016 |
|
Szia Laci
Szerintem ez a méret H0-ban igen szükös lesz. ( az én TT-s szegmenseim -180x80 cm - és hasonloan keresztbe van az állomás és alig fér el a leghosszabb állomási vágányon egy 4 kocsis szerelvény). Ha jol számolom a leghosszabb állomási vágány a teiden talán 120 cm hosszu).
A különleges lirád (nagyon szép) ezen nem sokat segit (talán 10 cm-t nyersz a vágányhosszon, de a 16 fokos válto hosszu kocsiknál már nyügös lesz.).
Nem irtad milyen tipusu forgalomra szántad, mert ez is fontos a terv megitélésehz.
A másik dolog - részben mi is menet közben jöttünk rá, sajnos - hogy ez a terepasztal koncepcio valoban hosszu futás ad - mi pályánk is kb 25 m amire a vonat visszaér - de a pálya jelentös részén nem látni. Igy a zajon kivül nem sok marad. Ez egy házi pályán nem a legjobb dolog. Ezért azt javaslom, hogy a helixet ne a klasszikus modon épitsd meg, hanem ugy hogy minden kör egymás felett 5-10 cm-l el legyen tolva, mert akkor az egyes rétegeket részben láthatóan be lehet dolgozni a terepbe. A klasszikus helixen csak a felsö réteget lehet kihozni láthatoan, ha eltolod a rétegeket akkor szép hidakat alagutakat és valosághübb terepet lehet kiépiteni. |
(#51650) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#51642)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2016 |
|
Jogos felvetések, de ez a hely H0-ban annyira kicsi, hogy a helixeket már nem tudom eltolni, mert akkor nem lesz hely az állomásnak. Más épület nem is nagyon fér el. A felső szint is csak azért lett belerakva, hogy egy híd legalább legyen benne. |
(#51653) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#51638)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2016 |
|
Idézet: „egyedi megoldások szükségesek, mint például az egyedileg tervezett, és egyben megépített állomási lírák.”
Kész szerencse, hogy van, aki megcsinálja őket! |
(#51656) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#51650)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2016 |
|
Nehéz ügy lesz. Én is szivok eleget.
Ha még valamilyen automatikát is be akarsz épiteni akkor a vonatjaid hossza alig lehet több 60 cm-nél. A H0 mozdonyok féktávolsága >40cm onnantol ahonnan megkapja a megállási parancsot, s amire megáll a vonat végének is be kell érnie az állomási vágányra. És ekkor jönnek a bajok. Ha lassan megy a vonat akkor a mozdonyhossz meg 5-10 cm is elég, ha gyorsan megy, akkor még a 30 cm is kevés. Azaz legalább 1 vagon hossz a szorás. |
(#51657) Kisfa válasza Váltógyártó hozzászólására (#51650)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2016 |
|
Az alagutakban bujkáló pályát úgy tudod érdekesebbé tenni, ha egyszerre több szerelvény fut egymás után.
Rajzoltam egy mórickát, hogy is nézhetne ki ez, berakom ide is.
|
|
(#51699) ZésZoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 23, 2016 |
|
Sziasztok!
Segtséget szeretnék kérni. Apple MAC gépen jól használható terepasztal tervező programot keresek. Olyan is jó lenne, ami netes alapú, tehát rendszerfüggetlen. Tudtok esetleg ilyeneket?
Jelenleg a RailModeller Express-sel próbálkozok. Elég egyszerű programocska.
Tudnátok javasolni valamit?
Üdv.
|
(#51702) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#51699)
|
Válasz •
|
Jún 23, 2016 |
|
Már megirtam a Z rovatban a SCARM müködik az Applen is. |
(#51723) Fz1 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 25, 2016 |
|
Sziasztok!
Nemrég regisztráltam, gondoltam beköszönök
Nagyon klassz az oldal, gratulálok minden ügyeskezü mesternek, öröm olvasni a sok jó ötletet. |
(#51740) Frankye moderátori
válasza Fz1 hozzászólására (#51723)
|
Válasz •
|
Jún 27, 2016 |
|
Szia!
Köszöntünk köreinkben.
Annyit kérek csupán, hogy a szóközöket ne felejtsd ki a hozzászólásodból!
Köszönöm. |
(#51758) ZésZoli válasza etwg hozzászólására (#51702)
|
Válasz •
|
Jún 27, 2016 |
|
Szia etwg!
Köszi a választ! Háát... Én csak annyit találtam, hogy kell egy másik program, ami MAC-en tudja futtatni a Windowsos programokat, de segíteni nem tudnak benne és tapasztalat sincs. Arra kérnek, ha felrakom és működik, akkor jelezzem nekik, vagy ha nem, akkor küldjem el a screenshot-okat, hogy tanuljanak belőle. |
(#51762) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#51758)
|
Válasz •
|
Jún 27, 2016 |
|
Én sem probáltam MAC-n de egy topiktársnak az amerikai oldalon már megy.
Az ingyenes programoknál elvárják, hogy kommunikálsz a szerzövel. |
(#51763) BaTTka hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 27, 2016 |
|
Csak úgy |
|
(#51764) BaTTka válasza BaTTka hozzászólására (#51763)
|
Válasz •
|
Jún 27, 2016 |
|
Az utolsó kép nem tudom miért nem ment fel
Legyen akkor helyette három |
|
(#51767) csíkosháTTú válasza BaTTka hozzászólására (#51764)
|
Válasz •
|
Jún 27, 2016 |
|
Koszos, rozsdásodik, nincs rajta rendszám. És még parkolni sem tud rendesen... Ezt a sofőrt...
|
(#51769) Milos Grimasz válasza BaTTka hozzászólására (#51764)
|
Válasz •
|
Jún 27, 2016 |
|
Nekem tetszik, nagyon jó lett!
Ez a gyeprács nagyon nagy ötlet. Miből van? Illetve a bal első kerék és a sárvédő közé mi szorult be?
|
(#51790) BaTTka válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51767)
|
Válasz •
|
Jún 28, 2016 |
|
Úgy látszik nagyon sietett valahova |
(#51791) BaTTka válasza Milos Grimasz hozzászólására (#51769)
|
Válasz •
|
Jún 28, 2016 |
|
Köszönöm!
A gyeprács Vollmer...lesz majd valamikor.
Az úgy volt hogy kellett valami a parkolóba, és ezt a gépjárművet találtam megfelelőnek, hogy összebarmoljam. Egy baj volt csak vele. Előttem már valaki szerelt bele világítást, ezzel egy időben pedig az egész műszerfalat összekaszabolta, majd mint aki jól végezte dolgát össze is ragasztotta a kasznit az alvázzal. Mivel szétszedni nem tudtam, az ablakokat meg nem volt kedvem maszkolgatni egyben kapott matt lakkot. De jobb is, mert a belseje nem volt valami szép. Így meg olyan mint mintha párás volna belülről...vagy deres kívülről. Kinek kinek ízlése szerint Na ezért maradt ott az a darab drót. |
(#51796) somitomi válasza BaTTka hozzászólására (#51791)
|
Válasz •
|
Jún 28, 2016 |
|
Az őszi hangulathoz amúgy is passzol a pára, vagy kora reggeli odafagyott harmat. Jól néz ki |
(#51807) Milos Grimasz válasza BaTTka hozzászólására (#51791)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2016 |
|
Ejnye! Ennél azért frappánsabb válaszra számítottam. Mondjuk, hogy a menyét átrágta magát a sárvédőn és kirángatta a világítás kábeleket.
Na de mit várhat az ember egy Balaton túl végitül. |
(#51808) csíkosháTTú válasza Milos Grimasz hozzászólására (#51807)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2016 |
|
Amit Te nem tudhatsz, az az, hogy a képen nem látható egyik szereplő - az anyós - egy családi vacsora utáni vitában, amikor már senki nem volt szomjas, erős felindulásában elkergette a menyét. Így az nem is tudott kárt tenni a kocsiban... |
(#51810) Milos Grimasz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51808)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2016 |
|
Másodjára olvasva rájöttem, hogy nem elírás. |
(#51823) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51808)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2016 |
|
Pista, nagyon be vagy indulva! |
(#51824) HOTotya válasza BaTTka hozzászólására (#51764)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2016 |
|
Szia!
Hogy lehet ilyen "pofátlanúl" szépet készíteni............ Nagyon király .zsír,stb,stb,........ |
(#51830) JZoli válasza HOTotya hozzászólására (#51824)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2016 |
|
Hiába, az irigység nagy úr! De ebben én is osztozok! Nagyon jó lett az vitathatatlan! |
(#51832) BaTTka válasza Milos Grimasz hozzászólására (#51807)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2016 |
|
Most arra vagy ilyen büszke hogy közelebb laksz Siófokhoz?
|
|
|
2024. Dec, 23. Hé 1:27:29 |
|
Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt |
|
|