Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Terepépítés
Terepépítés
Témaindító: SzerNoh, idő: Júl 6, 2010
Témakörök:

Lapozás       59/67    
(#48823) TTzozo hozzászólása Válasz Dec 16, 2015
Üdvözlet!
Valóban... .bmp fájl volt. Erre nem is gondoltam.
Átkonvertáltam, talán így sikerül. Köszönöm a segítséget.
Szóval ilyeneket rajzolgattam, és módosítgattam.

Terepasztal ...jpg

Terepasztal ...jpg
 
(#48824) TTzozo válasza Sky967 hozzászólására (#48740) Válasz Dec 16, 2015
Szia.
Szóval ezt akartam mutatni (az előzőek mellé).
Ez egy reklám céljából épített H0-ás asztal, mérete: 100 X 180 cm.
Nézd meg, hogyan hatnak a méretek a rajzon, illetve a megépített asztalon.

DSC_0087 Cop...jpg

MMV asztal V...jpg
 
(#48825) TTzozo válasza TTzozo hozzászólására (#48824) Válasz Dec 16, 2015
Valamint egy 3D-s látvány kép, vs. valóság az építés során.
Üdv. L Zoli

DSC_0076 (1).JPG

MMV asztal V...jpg
 
(#48873) Sky967 válasza TTzozo hozzászólására (#48824) Válasz Dec 18, 2015
Amiért belekezdtem ebbe az egészbe: Rengeteg gyerek megfordul nálam. És szeretném más irányba is felkelteni az érdeklődésüket, ne csak a tabletet, telefon billentyűjét nyomogassák, ha épp nem a TV előtt kuksolnak. Eddig semmilyen kapcsolatom nem volt a vasúttal. Életemben is két kezem elég rá, hogy megszámoljam mennyiszer utaztam vonaton. Továbbá szeretem a kihívásokat. Nincs is kitől tanulni, mert nem is ismerek a közelben olyat aki terepasztallal rendelkezne. Ez nem rettent vissza. Rengeteg ismeretet kell magamba szívjak. Ez tény. Gondoltam bizonyos területen gyorsítok a folyamaton és ezért gondoltam rá, hogy ide írok és néhány pálya tervel amit a magam formájára átültetek sikerül "Helyes vágányra" terelni az asztalom kinézetét. Jelenleg itt tartok. Biztos lesznek értelmetlen kérdéseim, de felvállalom őket.

PC150083.JPG
 
(#48874) csíkosháTTú válasza Sky967 hozzászólására (#48873) Válasz Dec 18, 2015
Szia!
Te TT-zel?
Akkor olvasgass bele az "anyatopicunkba" itt a szomszédban: TT klubtopic

De egy kis asztalka építése követhető volt régebben a Z-topic-ban is. Z-hez klikk ide!
(#48875) Sky967 hozzászólása Válasz Dec 18, 2015
Olvasgatom. 101-nél járok a 341-ből. Csak kicsit sok a sallang benne.
(#49029) róbertke hozzászólása Válasz Jan 3, 2016
(#49030) Sky967 válasza róbertke hozzászólására (#49029) Válasz Jan 3, 2016
Nekem nem gépesített, habár simán hozzá illeszthető egy mozdony. Ennyire nem leszek kényelmes. Én ezt hoztam össze házilag.

PC140078.JPG
 
(#49031) etwg válasza Sky967 hozzászólására (#49030) Válasz Jan 3, 2016
Nekem is van, de mozdonnyal még nem huztam. Ami tetszik, s az enyémen (még) nincs, a zsalu amibel a nyilást lehet nyitni.
(#49039) Sky967 válasza etwg hozzászólására (#49031) Válasz Jan 3, 2016
Nekem az adagoló most le van fixálva, de oldható a kötés. Lehet, hogy gondolkodom a szabályozhatóra való átalakításra.
(#49043) etwg válasza Sky967 hozzászólására (#49039) Válasz Jan 3, 2016
Csak abbol jutott az eszembe, hogy visszaemlékeztem néha milyen körülményes volt az ujratöltés a pályán. Már akkor is gondolkodtam, hogy jo lenne egy zározsilipet beépiteni.
(#49046) Sky967 válasza etwg hozzászólására (#49043) Válasz Jan 4, 2016
Mivel még nem szórtam ez még fel sem merült bennem. Ahol kiszélesedik belül az adagoló ott van forgás pontom. A végén van hely felül a mozgásra. Csak a zárt és a max. nyitás határolót kell a végén pozicionálnom és akkor ezt a részét egyszerűen megoldhatóvá tudom tenni. Most egy kiszuperált vagonból csináltam szintezőt.
(#49048) etwg válasza Sky967 hozzászólására (#49046) Válasz Jan 4, 2016
Hát igen az ember ilyesmire csak munka közben jön rá. Az adott esetben pl egyszerübb a szerkezetet az asztalon pl. egy cipösdobozban megtölteni, majd zártan visszatenni a pályára, mint ott szorakozni az utántöltéssel. Ráadásul ha áll a szoro, akkor abbol folyik ki a kö igy extra "dombot csinál".
(#49053) Sky967 hozzászólása Válasz Jan 4, 2016
Éreztem, hogy esetleg kell rajta változtatnom. Most jobban megvizsgálva könnyedén tudom szabályozhatóra készíteni. De akár néhány kísérlettel is meghatározható, hogy mennyit kell beletölteni 10 - 20 - 50 cm vágányzatot szórjak le.
(#51359) BaTTka hozzászólása Válasz Jún 1, 2016
Csak úgy Hogy itt is legyen valami

4.10.jpg

4.4.jpg

4.7.jpg
 
(#51362) etwg válasza BaTTka hozzászólására (#51359) Válasz Jún 1, 2016
A folyombol most éppen kifolyott a viz, igy ilyen disznoság maradt benne:

DSC_0173.JPG

DSC_0177.JPG
 
(#51374) Jani515 hozzászólása Válasz Jún 2, 2016
Legyetek szívesek megmondani, hogy sztirol lap ból vagy parafa lapból hány mm-est kell a TT pálya alá tenni?
(#51375) etwg válasza Jani515 hozzászólására (#51374) Válasz Jún 2, 2016
Én 3-4 mm-st szoktam használni
(#51376) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#51375) Válasz Jún 2, 2016
4mm, a képen a zárólejes értékek a TT-re vonatkozóak.
Kép: Gerhard Trost: Modellvasút (Műszaki Könyvkiadó, 1972)

töltes.jpg
 
(#51380) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51376) Válasz Jún 2, 2016
Nyilván ( a rajzon jol is mutat) a valoságban azonban sok mindentöl függ.
Pl 3 mm-s még talán lehet kapni apropénzért (parkett alá). A vastagabbak már kezdenek eltünni vagy megfizethetetlenek.
(#51385) Frankye válasza BaTTka hozzászólására (#51359) Válasz Jún 3, 2016
Ez annyira élethű, hogy szinte hallom a teherautó hangját!
(#51400) BaTTka válasza Frankye hozzászólására (#51385) Válasz Jún 4, 2016
Köszönöm! Pedig nincs hangja
(#51416) Frankye válasza BaTTka hozzászólására (#51400) Válasz Jún 5, 2016
Akkor az a következő feladat!
(#51638) Váltógyártó hozzászólása Válasz Jún 17, 2016
No, eljött az idő, hogy elkezdjek gondolkozni egy saját asztalon (meg ösztökélés is van a fiam részéről ). PIKO-A sínekkel fogom építeni, R1 és R2 ívekkel. A rendelkezésemre álló hely nem túl nagy, 250x92cm, szóval erős kompromisszumok kellenek. Ebből adódóan a gyári geometriájú váltók szóba sem jöhetnek, egyedi megoldások szükségesek, mint például az egyedileg tervezett, és egyben megépített állomási lírák.

Az állomás 4 vágánnyal 40,7 fokra áll keresztben. Ennek a két líráját rajzoltam meg először. Hátra kerül a felső és előre a látványosabb alsó. Lehetne mind a kettő egyforma, de a felső túl egyszerű, viszont annyira nem vagyok mazochista, hogy mindkét oldalra a bonyolultabbat építsem meg, így kétféle váltókörzet lesz.

Az elindulástól a visszaérkezésig nagyjából 17 métert tesz meg a vonat. Azt hiszem, kihoztam a helyből, amit lehet. Több helyen láthatóak kiágazások. Már a toldás lehetőségén gondolkodok, nem vagyok normális!!! Ez amúgy Kisfaludy Zsolt bűne!

asztal v6 ál...jpg

asztal v6 lá...jpg

asztal v6 te...jpg
 
(#51641) Milos Grimasz válasza Váltógyártó hozzászólására (#51638) Válasz Jún 18, 2016
Játékra szerintem a maximumot hoztad ki belőle. Viszont ezen az állomási részen még gondolkodjatok egy kicsit szerintem. Néha a kevesebb több. Esetleg az egyik vágány helyett egy csonka, rakodóval vagy a végén egy kisebb méretű fűtőházzal.
(#51642) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#51638) Válasz Jún 18, 2016
Szia Laci

Szerintem ez a méret H0-ban igen szükös lesz. ( az én TT-s szegmenseim -180x80 cm - és hasonloan keresztbe van az állomás és alig fér el a leghosszabb állomási vágányon egy 4 kocsis szerelvény). Ha jol számolom a leghosszabb állomási vágány a teiden talán 120 cm hosszu).
A különleges lirád (nagyon szép) ezen nem sokat segit (talán 10 cm-t nyersz a vágányhosszon, de a 16 fokos válto hosszu kocsiknál már nyügös lesz.).
Nem irtad milyen tipusu forgalomra szántad, mert ez is fontos a terv megitélésehz.
A másik dolog - részben mi is menet közben jöttünk rá, sajnos - hogy ez a terepasztal koncepcio valoban hosszu futás ad - mi pályánk is kb 25 m amire a vonat visszaér - de a pálya jelentös részén nem látni. Igy a zajon kivül nem sok marad. Ez egy házi pályán nem a legjobb dolog. Ezért azt javaslom, hogy a helixet ne a klasszikus modon épitsd meg, hanem ugy hogy minden kör egymás felett 5-10 cm-l el legyen tolva, mert akkor az egyes rétegeket részben láthatóan be lehet dolgozni a terepbe. A klasszikus helixen csak a felsö réteget lehet kihozni láthatoan, ha eltolod a rétegeket akkor szép hidakat alagutakat és valosághübb terepet lehet kiépiteni.
(#51650) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#51642) Válasz Jún 18, 2016
Jogos felvetések, de ez a hely H0-ban annyira kicsi, hogy a helixeket már nem tudom eltolni, mert akkor nem lesz hely az állomásnak. Más épület nem is nagyon fér el. A felső szint is csak azért lett belerakva, hogy egy híd legalább legyen benne.
(#51653) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#51638) Válasz Jún 18, 2016
Idézet:
„egyedi megoldások szükségesek, mint például az egyedileg tervezett, és egyben megépített állomási lírák.”
Kész szerencse, hogy van, aki megcsinálja őket!
(#51656) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#51650) Válasz Jún 18, 2016
Nehéz ügy lesz. Én is szivok eleget.
Ha még valamilyen automatikát is be akarsz épiteni akkor a vonatjaid hossza alig lehet több 60 cm-nél. A H0 mozdonyok féktávolsága >40cm onnantol ahonnan megkapja a megállási parancsot, s amire megáll a vonat végének is be kell érnie az állomási vágányra. És ekkor jönnek a bajok. Ha lassan megy a vonat akkor a mozdonyhossz meg 5-10 cm is elég, ha gyorsan megy, akkor még a 30 cm is kevés. Azaz legalább 1 vagon hossz a szorás.
(#51657) Kisfa válasza Váltógyártó hozzászólására (#51650) Válasz Jún 18, 2016
Az alagutakban bujkáló pályát úgy tudod érdekesebbé tenni, ha egyszerre több szerelvény fut egymás után.
Rajzoltam egy mórickát, hogy is nézhetne ki ez, berakom ide is.

SDC14549.JPG
 
(#51699) ZésZoli hozzászólása Válasz Jún 23, 2016
Sziasztok!

Segtséget szeretnék kérni. Apple MAC gépen jól használható terepasztal tervező programot keresek. Olyan is jó lenne, ami netes alapú, tehát rendszerfüggetlen. Tudtok esetleg ilyeneket?

Jelenleg a RailModeller Express-sel próbálkozok. Elég egyszerű programocska.

Tudnátok javasolni valamit?

Üdv.
(#51702) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#51699) Válasz Jún 23, 2016
Már megirtam a Z rovatban a SCARM müködik az Applen is.
(#51723) Fz1 hozzászólása Válasz Jún 25, 2016
Sziasztok!
Nemrég regisztráltam, gondoltam beköszönök
Nagyon klassz az oldal, gratulálok minden ügyeskezü mesternek, öröm olvasni a sok jó ötletet.
(#51740) Frankye moderátori válasza Fz1 hozzászólására (#51723) Válasz Jún 27, 2016
Szia!
Köszöntünk köreinkben.
Annyit kérek csupán, hogy a szóközöket ne felejtsd ki a hozzászólásodból!
Köszönöm.
(#51758) ZésZoli válasza etwg hozzászólására (#51702) Válasz Jún 27, 2016
Szia etwg!

Köszi a választ! Háát... Én csak annyit találtam, hogy kell egy másik program, ami MAC-en tudja futtatni a Windowsos programokat, de segíteni nem tudnak benne és tapasztalat sincs. Arra kérnek, ha felrakom és működik, akkor jelezzem nekik, vagy ha nem, akkor küldjem el a screenshot-okat, hogy tanuljanak belőle.
(#51762) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#51758) Válasz Jún 27, 2016
Én sem probáltam MAC-n de egy topiktársnak az amerikai oldalon már megy.

Az ingyenes programoknál elvárják, hogy kommunikálsz a szerzövel.
(#51763) BaTTka hozzászólása Válasz Jún 27, 2016
Csak úgy

1.2.jpg

1.5.jpg

1.7.jpg
 
(#51764) BaTTka válasza BaTTka hozzászólására (#51763) Válasz Jún 27, 2016
Az utolsó kép nem tudom miért nem ment fel
Legyen akkor helyette három

1.1.jpg

1.3.jpg

1.7.jpg
 
(#51767) csíkosháTTú válasza BaTTka hozzászólására (#51764) Válasz Jún 27, 2016
Koszos, rozsdásodik, nincs rajta rendszám. És még parkolni sem tud rendesen... Ezt a sofőrt...

(#51769) Milos Grimasz válasza BaTTka hozzászólására (#51764) Válasz Jún 27, 2016
Nekem tetszik, nagyon jó lett!
Ez a gyeprács nagyon nagy ötlet. Miből van? Illetve a bal első kerék és a sárvédő közé mi szorult be?
(#51790) BaTTka válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51767) Válasz Jún 28, 2016
Úgy látszik nagyon sietett valahova
(#51791) BaTTka válasza Milos Grimasz hozzászólására (#51769) Válasz Jún 28, 2016
Köszönöm!
A gyeprács Vollmer...lesz majd valamikor.
Az úgy volt hogy kellett valami a parkolóba, és ezt a gépjárművet találtam megfelelőnek, hogy összebarmoljam. Egy baj volt csak vele. Előttem már valaki szerelt bele világítást, ezzel egy időben pedig az egész műszerfalat összekaszabolta, majd mint aki jól végezte dolgát össze is ragasztotta a kasznit az alvázzal. Mivel szétszedni nem tudtam, az ablakokat meg nem volt kedvem maszkolgatni egyben kapott matt lakkot. De jobb is, mert a belseje nem volt valami szép. Így meg olyan mint mintha párás volna belülről...vagy deres kívülről. Kinek kinek ízlése szerint Na ezért maradt ott az a darab drót.
(#51796) somitomi válasza BaTTka hozzászólására (#51791) Válasz Jún 28, 2016
Az őszi hangulathoz amúgy is passzol a pára, vagy kora reggeli odafagyott harmat. Jól néz ki
(#51807) Milos Grimasz válasza BaTTka hozzászólására (#51791) Válasz Jún 29, 2016
Ejnye! Ennél azért frappánsabb válaszra számítottam. Mondjuk, hogy a menyét átrágta magát a sárvédőn és kirángatta a világítás kábeleket.
Na de mit várhat az ember egy Balaton túl végitül.
(#51808) csíkosháTTú válasza Milos Grimasz hozzászólására (#51807) Válasz Jún 29, 2016
Amit Te nem tudhatsz, az az, hogy a képen nem látható egyik szereplő - az anyós - egy családi vacsora utáni vitában, amikor már senki nem volt szomjas, erős felindulásában elkergette a menyét. Így az nem is tudott kárt tenni a kocsiban...
(#51810) Milos Grimasz válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51808) Válasz Jún 29, 2016
Másodjára olvasva rájöttem, hogy nem elírás.
(#51823) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51808) Válasz Jún 30, 2016
Pista, nagyon be vagy indulva!
(#51824) HOTotya válasza BaTTka hozzászólására (#51764) Válasz Jún 30, 2016
Szia!
Hogy lehet ilyen "pofátlanúl" szépet készíteni............ Nagyon király .zsír,stb,stb,........
(#51830) JZoli válasza HOTotya hozzászólására (#51824) Válasz Jún 30, 2016
Hiába, az irigység nagy úr! De ebben én is osztozok! Nagyon jó lett az vitathatatlan!
(#51832) BaTTka válasza Milos Grimasz hozzászólására (#51807) Válasz Jún 30, 2016
Most arra vagy ilyen büszke hogy közelebb laksz Siófokhoz?
Lapozás       59/67    
Frissek
  2024. Dec, 23. Hé
1:36:24
  Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt
Hirdetés