|
G&D TT-ben
|
Témaindító: etwg, idő: Ápr 13, 2014
Témakörök:
|
|
(#49717) etwg válasza diginewl hozzászólására (#49713)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2016 |
|
Kösz!
Amugy késésben vagyok, sokat elpiszmogtam egy vágánykacsolaton ( nem a vágányzaton, hanem a hatásán). De az már megy. Most még ezt a fedett állomást kell üzembe helyezni, mert késöbb már aligha fogok hozzáférni. ( teljes szétszedés nélkül).
A korong már forog, de még nincs beépitve, mert az a 3. szinten van ezért elöbb az also szinteket kell üzembe helyezni.
Ha majd a fö p.u. is meglesz majd akkor ujra elöveszem a progit. Közben rájöttem, hogy csak SMD alkatrészekböl tudom megépiteni a korong vezérlö paneltjét, igy a meglevöt ujra kell rajzolnom. De az még a jövö zenéje, lehet, hogy közben elüt a múzsa és jobb ötletem is lesz.
|
(#49719) etwg válasza róbertke hozzászólására (#49714)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2016 |
|
Küldtem egy mailt, majd jelentkezz, mert most látom, hogy van egy hiba a képen. |
(#49736) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 15, 2016 |
|
Itt az aktuális immár müködö állapot.
|
|
(#49737) róbertke válasza etwg hozzászólására (#49736)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2016 |
|
Ezek szerint már kész a Gravity and Dimensional Turbo Train (G&D TT)?? |
(#49738) etwg válasza róbertke hozzászólására (#49737)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2016 |
|
Már alakul.
|
(#49745) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#49737)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2016 |
|
Ez jó! |
(#49746) Frankye válasza etwg hozzászólására (#49736)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2016 |
|
Pestiesen szólva: nem semmi! Gratula! |
(#49760) etwg válasza Frankye hozzászólására (#49746)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2016 |
|
Ma sikerült beépitenem az egész cuccot a terepasztalba. 2 dioda meg 8 ellenállás hiányzott ( a rajzon az utobbiak megvoltak, csak elfelejtettem beforrasztani öket.
Szoval ezután már müködni kezdett minden.
Holnapután már vonatozni fogunk. Még néhány drotot kell behuzni a pálya tápellátására.
|
(#49779) Frankye válasza etwg hozzászólására (#49760)
|
Válasz •
|
Feb 17, 2016 |
|
Ez igen! Akkor az élesztés sem volt túl nagy munka, ezek szerint. Remélem, hogy az "éles üzemben" is megállja a helyét! |
(#50020) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 1, 2016 |
|
Ma elindult a terepasztalom kb 60%-a.
( egy 5 vágányu fedett állomás, egy 2 vágányu megállohely, egy leágazás és vagy 14 sináramkör és a hozzájuk tartozo periféria vagy 6 jelfogo (a sináramkörökön kivül) meg a már itt is bemutatott manuális vezérlés).
Közben kiderült, hogy egyik másik öregebb mozdonyom nem igen jol viselte a több évtizedes pihanést - egyszerüen nem mennek, vagy nem szedik jol az áramot, igy most azokal kell egy kicsit felpofoznom és bejáratni a pályát. |
(#50033) róbertke válasza etwg hozzászólására (#50020)
|
Válasz •
|
Márc 2, 2016 |
|
Évtizedeken át a dobozukban/vitrinben pihentek, és sohasem járaTTad meg? Egy alapos pucolás - mert az alaTTomos por mindenhová beférkőzik - aztán talán már mennek is. |
(#50034) etwg válasza róbertke hozzászólására (#50033)
|
Válasz •
|
Márc 2, 2016 |
|
Sajnos ez volt. Egyik másik modell vitrinben volt, a többi dobozokban. TT pályám >20 évig nem volt - még dilikör sem.
Érdekes , hogy mekkora különbségek vannak az öreg ( majdnem egykoru) modellek között. Van közöttük néhány, ami soha nem ment, csak valamikor valahol megvettem ( gondolva a jövöre) és eltettem. Kivéve a dobozbol az egyik vigan megy a másik meg meg sem mozdul.....).
Na ma majd megvizsgálok néhányat. |
(#50040) etwg válasza etwg hozzászólására (#50034)
|
Válasz •
|
Márc 2, 2016 |
|
Na ma rendbe tettem 3 ösrégi modellt ( több nem kellett a munkához). Az áramszedök voltak egy kicsit eloxidálodva ( meg a kerék hátulja, ha onnan szedi az áramot). Szépen övegszáloas radirral megpucoltam, egy kicsit megzsiroztam meg megolajoztam a mechanizmust, egyböl uj életre keltek a ~40 éves modellek. Egész nap öten rották a köröket, én meg javitgattam a sineket (ahol kellett). Egy kis meglepi is volt - a brünirezett sinpapucsoknál nem volt jo a kontaktus! Szerencsére csak 1 tucat ilyet kaptam....
Az egyik EW1-s váltonál a belsö átkötés szállt el. Az ilyen balhékat mind ki kell javitgatnom, mert késöbb nehéz lesz...
Bebizonyosodott, hogy Váltogyárto váltoin sokkal kisebb gonddal, szebben mennek a mozdonyok mint a Tillig váltokon (EW1,2, IBW stb.) a nyilt pályán a nagyobb ivü váltokat használom. |
(#50041) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#50040)
|
Válasz •
|
Márc 2, 2016 |
|
|
(#50043) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 3, 2016 |
|
Néhány kép az aktuális állapotokrol:
Ma már bevetettem a fiatal generáciot is ( ujabbb modellek). A ROCO 6 tengelyes mozdonyai némi csalodást okoztak (szergejek) mert valamennyi bajban volt a váltokon ( mindegy, hogy Tillig vagy Váltogyárto)
Ugy néz ki, hogy a külsö gumis kerekek a baj okozoi. Most megyek a mühelybe behatobban megvizsgálni a huncutságot. A 4 tengelyesekkel semmi ban nem volt. |
|
(#50224) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 15, 2016 |
|
Készülnek a hidak is. Ez egy közuti hid lesz a vasut felett.
A hid alja csak egy keret az épités idejére.
|
|
(#50228) róbertke válasza etwg hozzászólására (#50224)
|
Válasz •
|
Márc 15, 2016 |
|
Pedig de megnéztem volna a TT-s fogaskerekű vasutadat.... |
(#50229) etwg válasza róbertke hozzászólására (#50228)
|
Válasz •
|
Márc 15, 2016 |
|
Arra még várni kell, de siklo lehet, hogy lesz.... |
(#50234) JZoli válasza etwg hozzászólására (#50224)
|
Válasz •
|
Márc 15, 2016 |
|
Mi az a "sárga izé" ami meg van hajlítva? Talán valamilyen műanyag lap? |
(#50235) etwg válasza JZoli hozzászólására (#50234)
|
Válasz •
|
Márc 15, 2016 |
|
Igen az egy 4 mm habszivacs lap - valamilyen bolhapiacon vettem 2 táblát. ( azt hittem hogy sztirol, csak otthon derült ki, hogy kemény szivacs - valamilyen dekorácios anyag). |
(#50289) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 17, 2016 |
|
Készül a raktár is.
|
|
(#50294) maTTato válasza etwg hozzászólására (#50289)
|
Válasz •
|
Márc 17, 2016 |
|
Ejha!
Az ácsolat miből (ha jól látom rétegelt lemez) és hogy készült? Marás, lézer? |
(#50295) etwg válasza maTTato hozzászólására (#50294)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2016 |
|
Lézer, nagyon pontos csak mégsem az igazi. Sok mindent másképp kellene csinálni. Még elszenvedek az épülettel 1-2 napot ( föleg a világitással) aztán egy ideig megy a vitrinbe, hozzás sem lehet érni annyira filigrán.
|
(#50296) Frankye válasza etwg hozzászólására (#50289)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2016 |
|
Ez igen! Nem semmi munka, le a kalappal! |
(#50300) róbertke válasza etwg hozzászólására (#50289)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2016 |
|
|
(#50302) etwg válasza róbertke hozzászólására (#50300)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2016 |
|
Pillanatnyilag még villanytszerelek. 22 lámpa, ( a stekkert nem is számolom ).
Sajnos olyan helyen lesz, ahol a mozgás kevésbé érdekes, de az utcai oldalon majd talán lesz valami mozgás.
Ha a vagon odaáll a peron mellé alig marad 10 cm hely és ráadásul le van takarva, hogy ne ázzanak el a rakodo munkások. Most éppen egy nyavalyás beázott eloszto szivatja a villanyszerelö Ferkot, mert állandoan villognak a lámpák... |
(#50305) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 18, 2016 |
|
A hid is kapott lámpákat ( az izzok elkallodtak valahol, de már keresik a szerelök).
|
|
(#50306) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 18, 2016 |
|
A raktár is épült, még hiányzik a tetö és 2 világitotest, Ferko még mindig azzal a vacak elosztoval piszmog mert az egyik lámpakör folyton serceg és villog....
|
|
(#50307) maTTato válasza etwg hozzászólására (#50306)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2016 |
|
A tető alatti részbe nem fektettem volna ennyi energiát, főleg hogy az egészből szinte semmi sem látszik. Volt nekem is egy kísérletem a tető alatti ácsolat kialakítására, de rájöttem fölösleges ennyi energiát beleölni, hisz csak az látja, aki lefeszegeti a tetőt, vagy bedug mini kamerát a padlás szellőzőn. Csak a látható részt raktam fel és azt is úgy, hogy a falsíkba vágott nyíláson át valamennyire bedugom és úgy ragasztom.
Az összkép igencsak látványosra sikerült. Gratula! |
(#50308) etwg válasza maTTato hozzászólására (#50307)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2016 |
|
Valoban a tetögerendákra nincs szükség, de a tetö eresz részére meg kellenek a gerendavégek. Azokat viszont sokkal egyszerübb az egész gerendával megoldani ( stimmelnek a szögek meg a távolságok). Egyszer probáltam utolagosan kialakitani - kin szenvedés volt.
Amugy sajnos már sokszor beigazolodott föleg épületeknél, hogy sokkal célravezetöbb a valodi épitési eljárásokat követni, mint utolag okoskodni és kialakitani a szükséges részleteket.
|
|
(#50311) maTTato válasza etwg hozzászólására (#50308)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2016 |
|
Igen, az alant látható részeken kell a teljes kidolgozás.
A tető alatt nekem csak nyűg volt. A kiálló fogpiszkálók rettentő könnyen törtek, nem is beszélve az illesztgetéssel eltöltött időről. Most meg csak jól bedugom és néhány perc alatt kész is az "ácsolat". A tető lityegését belső merevítők berakásával kompenzálom. |
(#50312) etwg válasza maTTato hozzászólására (#50311)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2016 |
|
Igen, az a másik kihivás mire, milyen anyagot választ az ember. Itt a fa mikro rétegelt lemez (5 réteg 1 mm vastag). 2 mm-s ilyenböl nincs, igy arra kartont kellett használni, ami viszont nem tart annyira jol, mint a rétegelt lemez. |
(#50315) maTTato válasza etwg hozzászólására (#50312)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2016 |
|
Na igen, a rétegelt lemez az más! Mikor hajdanában hajó modelleztem, ilyennel palánkoltam a hajó testet. Azt hiszem, az állomási külső favárót én is ebből készítem el. Meg ha odáig eljutok, a többi faépületet is. A tető alatt továbbra is marad a balsa, meg a dugdosás. |
(#50343) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#50312)
|
Válasz •
|
Márc 20, 2016 |
|
Idézet: „Itt a fa mikro rétegelt lemez (5 réteg 1 mm vastag). 2 mm-s ilyenböl nincs, igy arra kartont kellett használni, ami viszont nem tart annyira jol, mint a rétegelt lemez.”
Dehogy nincs, én abból csinálom a talpfákat! |
(#50346) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#50343)
|
Válasz •
|
Márc 20, 2016 |
|
Akkor csak ott nem volt ahol vágták.... |
(#50380) Frankye moderátori
hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 21, 2016 |
|
Kitakarítva. A hiányzó hozzászólások "törölve", illetve áthelyezve ebbe a témába. |
(#50680) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2016 |
|
Ujabb hid van készülöben. |
|
(#50682) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#50380)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2016 |
|
Kedves Frankye! Ne haragudj, de nem viszed egy kicsit túlzásba a moderációs szokásaidat??? Berakok egy kérdést talán az egyik legjobb szakember - etwg - részére, az általa létesített oldalra, te meg sitty-sutty csak úgy törlöd, áthelyezed, stb. anélkül, hogy valaki is megkérne rá. Konkrétan: Vettem egy amerikai keskeny nyomközű mozdonyt, aminek hiányzott a motorja. Ide írtam, mert ez etwg kedvenc oldala, talán ért hozzá. Te meg fogod és mindenféle értesítés nélkül - mert az a kék mezőben írt szöveged minden, csak nem az! - átrakod egy általam még csak nem is látogatott oldalra. Ha legalább a "Kedvencek" részre ránéznél: • Jármű építés, átalakítás és hasonlók.... • Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek • Amerikai vasútmodellek; Vagy a baloldalon található "Üzenetekben" írnál üzenetet, hogy indokolnád a döntésed konkrét okát.....és igenis, ha valaki feljelent közöld ugyanúgy a feljelentőt velünk mint ahogy azt mások által üzemeltetett oldalakon /Facebook; Index; Vatera; stb./ megteszik. De semmi, csak törölsz, áthelyezel. Köszönöm, hogy meghallgattál. |
(#50693) etwg válasza etwg hozzászólására (#50680)
|
Válasz •
|
Ápr 10, 2016 |
|
A hid további fázisai:
|
|
(#50709) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#50682)
|
Válasz •
|
Ápr 12, 2016 |
|
Róbertke!
Már azt hittem, tudathasadásos vagyok, de nem:
Bővebben: Link
Avagy:
"(#50345) róbertke hozzászólása Válasz • Márc 20, 2016
Üdv Frankye!
• G&D TT-ben • Fórumoldalról légy kedves a • Keskeny nyomközű modellezés • Fórumba áttenni az alábbi hozzászólásokat: 50303; 50304; 50324; 50326; 50329; 50336; 50338.
Végleg törölni mert így okafogyottá vált: 50339; 50340; 50341; 50342.
Köszönöm!"
Akkor ezt most nem Te kérted?
Ezek után vagy valaki belépett a felhasználóneveddel, és ezt kérte, vagy Te emlékszel rosszul...
Azt pedig kérlek, ne várd tőlem, hogy minden hozzászólás-áthelyezésről külön írogassak minden felhasználónak. Erre sem időm, sem energiám nincsen. |
(#50710) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#50709)
|
Válasz •
|
Ápr 12, 2016 |
|
Ezek szerint Tudathasadásom van .... belátom neked van igazad. Ténylegesen előfordult, hogy a már megszűnt iwiw, az élő Index és Facebook oldalán a nevemben valaki beírt ...... és majdnem rendőrségi ügy lett az egyikből. Önként jelentkezett a tettes, aki azóta eltűnt az életemből. |
(#50905) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2016 |
|
Az épülö butorlapgyárnak egy nagy tartályra (silora) volt szüksége. Ilyesmit a nagyvilágabn is rendelésre és méretre szállitanak. Nem lett ez másképp a G&DTT-n sem.
Az alap egy müanyagcsö ( vizvezetékcsö vagy villanyszerelök által használt csö). A vége be lett ragasztva és most ki kellett alakitani az oldalfalon a szögecselt strukturát. A valodi silot is lemezdarabokbol szögecselik össze.
Erre a legjobb egy darab öntapadó alufolia (Papirbolt). Ha nincs megteszi a konyhai alufolia is, meg némi ragaszto.
|
|
(#50906) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2016 |
|
A szegecselés kialakitására egy egyszerü szerszámot használok - ha nincs pofon egyszerü egy ocska vekker fogaskerékböl ( stb) egy ilyen szerszámot csinálni.
A folia hátso oldalárol egy puha - pl linoleum vagy vágolemez - alátéten vonalzo mellett benyomtam a szegecseket. Egy darabbol is meg lehet csinálni, de nehezebb a nagy lapot hiba nékül felragasztani a csö felületére.
Ha elkészült a felület, akkor már lehet festeni és feliratozni az uj silót.
|
|
(#50907) róbertke válasza etwg hozzászólására (#50906)
|
Válasz •
|
Ápr 26, 2016 |
|
Saját készítésű tartálykocsi elkészítéséhez is nagyon jó módszer! Kollégám partvisnyélből + az általad leírt módszerrel készíteTT MÁV gáztartálykocsit. A kocsivéget és forgóvázat selejtezett modellből készítette. A súly adott volt.... |
(#50972) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 4, 2016 |
|
A gyárnegyed lassan felépül.
Az elsö kép háttér épületében éppen hegesztenek. |
|
(#50973) etwg válasza etwg hozzászólására (#50972)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2016 |
|
Még néhány kép:
A középsö képen a TV imitácioja láthato (kék/sárga villogás). |
|
(#51092) etwg válasza etwg hozzászólására (#50973)
|
Válasz •
|
Máj 15, 2016 |
|
Készül a támfal is a patak partjára.
|
|
(#51104) etwg válasza etwg hozzászólására (#51092)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2016 |
|
Ilyen lett a beépités elött: |
|
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 2:04:34 |
|
Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt |
|
|