Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:

Lapozás       51/65    
(#50215) HOTotya válasza diginewl hozzászólására (#50214) Válasz Márc 14, 2016
Ahhoz képest,hogy Te csináltad egész jó lett.......
Csak poénkodom!!! Ne vedd komolyan!! Egész jól néz ki!! Az alányúlást azt kocsiszétkapcsolóval szokták megoldani.... (Kazit meg had furdalja a kiváncsiság..... a BR55 miatt) vagy veszel egy pici csipeszt és azzal .....A futása sokkal biztosabb lesz majd az egész szerelvényednek!!!!! Gratulálok!!!
(#50217) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#50214) Válasz Márc 15, 2016
Add be a kapcsolásod szabadalomként a Miniversumnak, mert az amit ők csináltak enyhén szólva ronda!
(#50223) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#50217) Válasz Márc 15, 2016
Hali!
Majd csinálok róla közelebbi fotókat, de sajnos szabadalomként nem állja meg a helyét, mert nem 100%.
A legnehezebb a tüskesor, és foglalat pont középre, és pont merőlegesre állítani. Mert ha ez nem sikerül akkor nehezen kapcsolódnak össze. Ugye az a lényeg, hogy az univerzálkupplung másik két oldalvezetője tartson, és pozicionáljon. Szóval annyira azért nem egyszerű - sorozatgyártásra nem vállalkoznék
Az viszont nagyon jó, hogy nem az áramátadón ébred a húzó/toló erő, az elég jól el tud mozogni, mert van neki "lötyögésre" helye.
(#50225) etwg válasza diginewl hozzászólására (#50223) Válasz Márc 15, 2016
Ilyesmire kell egy segédeszközt gyártani ( angolul jig) amibe berakodt a kuplungot meg a foglalatot és ugy ragasztod össze. Söt azt is meg lehetne csinálni, hogy ne kegyen egyirányu. Pl ugy hogy minden kuplung egy hüvely meg egy tüske ( hasolno mint a Scharfenberg kuplung) igy mindkét iránybol használhato.
(#50232) diginewl válasza etwg hozzászólására (#50225) Válasz Márc 15, 2016
Vagy megveszed a krois kuplungot, és kész
Egyébként annyira nem bonyolult megcsinálni, de csak úgy érdemes, ha több kapcsolót készítek.
Az volt nehéz, hogy másik, sima univerzálkupplungal is csatlakozzon. Így a csatlakoztatási szabadság megmaradt.
(Ezt általában a speciális áramátadók közül sok nem tudja)
(#50332) angyal.marci hozzászólása Válasz Márc 19, 2016
Első vagonom. Valamiért elferdült az új oldalfal, majd a felesleget lereszelem.

20160319_210...jpg
 
(#50609) Fordítókorongos hozzászólása Válasz Ápr 2, 2016
Sziasztok!
Ismer valaki olyan oldalt,ahol fel van sorolva a Roco összes fogaskereke?
(Modul , fogszám , rendelési szám , esetleg még kép is.)
Ne kelljen már az alkatrész listákat böngészni...
egyébként még azokon sincs minden külön-külön megjelölve.
(#50611) Von Smallhausen válasza Fordítókorongos hozzászólására (#50609) Válasz Ápr 2, 2016
Szia!

Nem ismerek ilyen oldalt, viszont tudok fogaskereket gyártani.
(#50612) Fordítókorongos válasza Von Smallhausen hozzászólására (#50611) Válasz Ápr 3, 2016
Szia!
Menő!!
Még nem tudom,hogy milyen kell,több méretből szeretnék beszerezni,hogy próbálgatni tudjam egy H0 Mazsolához.
Ehhez most M0,4-es modulú fogaskerekek kellenek,de a C50-eseimhez 0,3-mas modulú kerekeket használok.
A Roco-t nagyon szeretem,jó minőségű és könnyen beszerezhető.

Gondolom forgácsolással állítod elő egy rúd anyagon és abból vágod le méretre.
Volt,hogy én is egy vastagabb fogaskereket szúrtam ketté,de szoros lett,megfeszült a másik fogaskereken...
Elég nagy szívás volt a vágott élét lesorjázni,ezért inkább gyári állapotukban használom a vastagabb darabokat is.
(#50615) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#50609) Válasz Ápr 3, 2016
Ilyen oldalt legfeljebb te (vagy más) csinálhatna. A gyárak mindig a modellsorozat szempontjábol állitják össze az alkatrészlistát, ugyanaz az alkatrész egy másik modellben más számon fog futni. ( pl a ROCO szergej egyik kereke, eddig 6 különbözö számon fordul elö....)
Ehhez jön a globalizácio másik rákfenéje (modul/dpi), hogy nem egy modellben nem a metrikus szabványu (modul) figaskerék van hanem a dpi-s.

Nemrégen javitottam fiam egyik távvezérelt földmunkagépét - megállt az eszem, amikor a motor DPI-s fogaskereken adta le az energiát az elsö fokozatban (2 fogaskerék) majd utánna hat drb M0,5-s fogaskerék következett....
(#50619) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#50612) Válasz Ápr 3, 2016
Cipőt a cipőbótbó'...

Keresd meg H0Toya kollégát, hátha emlékszik, hogy milyeneket szerelt be a Deák féle rémálom csere alvázába.
(#50624) Fordítókorongos válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50619) Válasz Ápr 3, 2016
Szia Csíkos!
Elsőre tudni szeretném,hogy milyen fogaskerekek léteznek és csak azután mennék a cipőboltba...
Gyurihoz járkálok ezért-azért,nagyon jól felszerelt alkatrész ügyileg,általában ő a "bázis" és még mesterfogásokat is ki lehet figyelni tőle...
(#50625) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#50624) Válasz Ápr 3, 2016
A roco ( meg más sem igen) nem használ elöregyártott ( szabványos, ha ilyen egyáltalán létezik) fogaskereket, olyat önt ami éppen kell, ezért ez igen nehéz ügy. Eddig tudtommal 2 modult használtak (0,3 meg 0,4) de magukat a fogaskereket a tervezök választják meg és gyártatják késöbb le.
Azaz, bármi lehet 8-10 fogtol felfelé a 2 modullal és ezek kombináciojával.
(#50626) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#50625) Válasz Ápr 3, 2016
Ez biztos így van,de a lényeg,hogy kapható minden fogaskerék külön,amit használnak.
Tudni szeretném az összes létező kerekük,méretét, cikkszámát.
(Egyébként használnak még M0,5 modulos kerekeket is.)
(#50627) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#50626) Válasz Ápr 3, 2016
Akkor ki kell irnod öket a listákbol.....( de igy is sok egyforma lesz. )
(#50628) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#50627) Válasz Ápr 3, 2016
Ezt tudom magamtól is.
Az a baj,hogy nem mindig van megjelölve a listákon a fogszám,tengelyátmérő,modul.
Egyébként én még nem találkoztam olyan jelenséggel ,hogy azonos fogaskeréknek többféle cikkszáma lenne,a Roco-nál olyan nincs.
(Ugyanannak a fogaskeréknek ugyanaz szokott lenni a cikkszáma,függetlenül attól,hogy az milyen mozdonyból származik.)
(#50629) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#50628) Válasz Ápr 3, 2016
Fogaskeret nem kerestem igy, de hajtott tengelyt igen és ott bizony "nagy a választék", pedig teljesen csereszabatos valamennyi.
(#50631) Csukló hozzászólása Válasz Ápr 3, 2016
Egy kis filmes utalás

2016-03-18 1...jpg

2016-03-18 1...jpg

2016-04-01 0...jpg
 
(#50641) maTTato válasza Csukló hozzászólására (#50631) Válasz Ápr 3, 2016
Hmmm a Keményfejű! De jó kis film!
(#50692) Csukló hozzászólása Válasz Ápr 10, 2016

2016-04-08 1...jpg
 
(#50727) somitomi hozzászólása Válasz Ápr 15, 2016
Üdvözlet!
Az lenne a kérdésem, hogy milyen módszerrel lehet egy motor tengelyére rányomni a csigát? Lehetőleg valami egyszerű, házilag megvalósítható megoldásra lenne szükségem.
A segítséget előre is köszönöm!
(#50730) etwg válasza somitomi hozzászólására (#50727) Válasz Ápr 16, 2016
Ha stimmelnek a méretek, akkor némi erövel rá lehet nyomni (satuban stb). Ha tul kicsi a lyuk akkor dörzsárral ki kell tágitani. Esetleg melegitsd meg a csigát (pl gáz lánggal) és ugy probáld.
Ha laza a lyuk akkor egy csepp Loctite csavarrögzitö gyönyörüen megfogja.
(#50732) somitomi válasza etwg hozzászólására (#50730) Válasz Ápr 16, 2016
Köszi!
Egyelőre még nem jártam sikerrel, de előbb utóbb tönkre teszek valamit, és akkor tárgytalan lesz
_____
Hamar beszéltem, egy kicsivel később sikerült is eléggé felfúrnom a csigát.
A dolgomat az nehezítette, hogy a tengely mindkét végén kiáll a motorból, és emiatt kihajlik a satuban. Úgyhogy kerestem egy fa lecet, ami kicsivel vékonyabb a kilógó tengely hosszánál, és csináltam bele egy átmneő furatot a tengelynek. Ezt a satuba fogás előtt ráhúztam a tengelyre, így oldalirányból eléggé megtámasztotta.
(#50734) etwg válasza somitomi hozzászólására (#50732) Válasz Ápr 16, 2016
Ilyen dolgokat nagyon ovatosan és lassan kell csinálni. A fa lecet ( keményfa) jo használni ( pl söprünyél) de soha nem szabad a motir csapágýat nyomni, azaz az erö csakis a tengelyre hathat.
(#50735) somitomi válasza etwg hozzászólására (#50734) Válasz Ápr 16, 2016
Tudom, azért is figyeltem a léc vastagságára, nehogy feltámaszkodjon rá a motor háza. Illetve kicsit tágítani is kellett a furatot, szerencsére nem erőltettem, inkább leszedtem és még "reszeltem" kicsit.
(#50842) somitomi hozzászólása Válasz Ápr 22, 2016
Na a motorcsere nagyjából összeált, a következő megoldandó probléma az áramszedés. Szinte nulláról kell újraépítenem, mert az eredeti egészen széthullott. Sajnos nem nagyon tudom, miből és hogyan érdemes megcsinálni, illetve mire kell figyelni, úgyhogy ebben kérném a hajtásépítésben jártas kollégák segítségét. Az alapfelállás egy régi Piko Br106-os (már nem teljesen eredeti állapotban), egyelőre a legjobb ötletnek a gyári "áramkört" tartó műanyaglap nyomtatott áramkörrel történő helyettesítése tűnik.
(#50843) csíkosháTTú válasza somitomi hozzászólására (#50842) Válasz Ápr 22, 2016
Jó lesz az Gützoldnak is.
Megnéztem az oldaladat, sok sikert! De beleestél két alap hibába:
- túl nagy dekódert szereztél,
- és sajnos, amit írni szoktam, hogy pont az olcsó, "teszkógazdaságos" dekóderek nem válnak be ezeknél a régi modelleknél. Nekik sajnos kell a Tran, vagy Zimo, vagy Lenz. Vagy akármi, a jobbak közül.

Én egyébként ezeknél a modelleknél mindig ragaszkodom a gyári állapotokhoz. (Most egy ősrégi Liliput BR38-at vakarok ki a mocsokból, és a rozsdából, a mozdonyváz most jött ki a 10 perces, ultrahangos fürdőből.) A motort sem cserélem, csak, ha nagyon nem lehet vele mit kezdeni, mert a régi NDK motorok fordulatszáma jó, ha a fele egy mai motornak. Egy Tran DCX52D, vagy az új ZIMO MX600 az belefér pl. ebbe is, varázsolás nélkül, és még csodálatosan is viszi az ilyen modelleket.

A modell eredeti áramszedése a kerekek belső feléről szedte az áramot, ha jól emlékszem. Vékony bronz lemezből ki kell vágnod finoman.
(#50845) somitomi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50843) Válasz Ápr 22, 2016
Köszi a biztatást. Eddig egész jól bevált a dekóder, de aljzattal tervezem csatlakoztatni, tehát bármikor cserélhető lesz. A problémák fő okozója a bizonytalan áramszedés, egy személykocsi áramszedésével megtoldva a saját motorjával is szépen ment. A gyári állapot a saját korábbi bénaságom miatt nem elérhető (egy másik fél mozdony kéne hozzá ), viszont szeretném kultúrált módon, üzembiztosra megcsinálni.
Megfelelő bronzlemezt hol lehet vásárolni?
(#50846) etwg válasza somitomi hozzászólására (#50842) Válasz Ápr 22, 2016
Vékony bronzlemezt lehet itt ott szererezni (bronzker), a keskeny csikok vágása azonban komoly szerszám nélkül igen nehézkes.
Ezért egy konyhaasztali megoldás is szoba jöhet. Szerezz vékony gitár vagy citerahurt (szakadt is jo). Az kemény, de igen jol lehet forrasztani. Ebböl alakitsd ki az uj áramszedöket.
(#50848) csíkosháTTú válasza somitomi hozzászólására (#50845) Válasz Ápr 22, 2016
Ja, hogy még aljzat is kell?

Na ezt anno nem ilyenre tervezték... Esetleg a NEM652mini beleférhet, de akkor a gyárinál helytakarékosabb motort kellene beszerelni. A ballaszthoz lehetőleg ne nyúlj, a modell súlyelosztását a Gützold nagyon jól kiszámolta, és úgy is csinálta meg.

Keress rá a Bronzker BT-re, a Szabolcs utcában vannak a XIII. kerületben Pesten. 0,2mm-es bronzot tudsz venni náluk, azt egy megfelelően kemény felületen, fém vonalzó mellett egy rendes snicerrel azért fel lehet szabászkodni.
(#50849) somitomi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50848) Válasz Ápr 22, 2016
Idézet:
„Ja, hogy még aljzat is kell?”
Egyszer már sikerült, szóval még simán elronthatom A gyárinál helytakarékosabb motor beszerelése viszont megtörtént már.
A Bronzkert és a gitárhúrt is megfontolom, utóbbiból szerencsére akad itthon elfekvőben.
(#50850) HOTotya válasza somitomi hozzászólására (#50849) Válasz Ápr 22, 2016
Szia!
Milyen vékony lemez kell,mert én csináltam egy vágó szerszámot és tökéletesen egyenes s párhuzamos lett az érintkező(Csíkos is kapott belőle,de úgy látszik elfelejtette...)1 perc alatt akár száz kis érintkezőt is levágok vele.....
(#50854) somitomi válasza HOTotya hozzászólására (#50850) Válasz Ápr 22, 2016
Háát, ezt így nem nagyon tudom megmondani. Valami vastagabb fajtára lenne szükség, mert a "rugózott" tengelyeket az áramszedő szorítja le a sínre. A gyári áramszedésnek is az volt az egyik nyűgje, hogy a hajtás képes volt a lemez "rugó" ellenében kiemelni az egyik tengelyt.
(#50857) etwg válasza somitomi hozzászólására (#50854) Válasz Ápr 23, 2016
A 0,2mm-s elég vastag.
(#50881) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#50850) Válasz Ápr 25, 2016
Nem felejteTTem el, csak mindig arra panaszkodsz, hogy tele vagy melóval....

Csak vigyázok az egészségedre...
(#50882) csíkosháTTú válasza somitomi hozzászólására (#50854) Válasz Ápr 25, 2016
Idézet:
„"A gyári áramszedésnek is az volt az egyik nyűgje, hogy a hajtás képes volt a lemez "rugó" ellenében kiemelni az egyik tengelyt.”

Csak akkor, ha a 90°-os elékelés nem stimmelt valamiért, vagy az egyik tengely nem volt jól a helyén, "sietett", vagy "késett" a többihez képest. Elég egyetlen foggal "elrakni", és máris feszülni fog a hajtórúd, és így már valóban ki tudja emelni a tengelyt a helyéből. De ez azért nem tekinthető üzemszerű állapotnak...
(#50894) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#50850) Válasz Ápr 25, 2016
Utólag is Boldog Névnapot kívánok!!
(#50897) somitomi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50882) Válasz Ápr 25, 2016
Hát, nem tudom. Úgy rémlik, rudazat nélkül is megfigyeltem már a jelenséget, és a hajtást sem bontottam meg soha. Majd megnézem jobban az elékeléseket, ha lesz időm...
(#50898) etwg válasza somitomi hozzászólására (#50897) Válasz Ápr 25, 2016
Rudazat nélkül nincs mi ami kiemelné a kereket. A csiga vagy fogaskerék belül csak eltolhatja oldalirányba.
(#50909) somitomi válasza etwg hozzászólására (#50898) Válasz Ápr 26, 2016
Miért ne lenne? Ebben a mozdonyban a tengelyek egymástól kapják a hajtást egy sor fogaskeréken keresztül, a motor a harmadik tengely és a forgattyú közötti fogaskereket hajtja (a tengelyeket most a hoszú géptér felől számolom). Hátramenetben ez a fogaskerék a harmadik tengelyen lévő fogaskerék kerületén felfelé mutató erőt fejt ki. A harmadik tengely hajtja a negyediket is, tehát a harmadik-negyedik tengely közötti fogaskerék ezzel a hajtóerővel ellentétes irányú, azaz felfelé mutató erőt fejt ki a hármas tengelyre. Alapesetben felülről a tengelyágy nem támasztja a tengelyt, tehát ezeknek az erőknek csak az áramszedő által kifejtett, lefelé mutató erő (illetve a tengely súlyereje) tart ellen. Ha utóbbi kettő összege kisebb előbbi kettőnél, akkor a tengely felfelé mozdul el, amíg az erők eredője nulla lesz, általában azért, mert a tengely felkoppan a tengelyágy felső végén.

erok.png
 
(#50910) etwg válasza somitomi hozzászólására (#50909) Válasz Ápr 26, 2016
Jujj! Ezt nem kellett volna.
(#50912) somitomi válasza etwg hozzászólására (#50910) Válasz Ápr 26, 2016
(#50913) etwg válasza somitomi hozzászólására (#50912) Válasz Ápr 26, 2016
Gondold át mégegyszer!

( az áramszedönek semilyen ilyen feladata nincs).
Az elméleted szerint a mozdonyok amik a nyomkarimán belülröl szedik az áramot nem is igen müködhetnének, hiszen adott esetben a kerekek levegöben lennének...
(#50914) somitomi válasza etwg hozzászólására (#50913) Válasz Ápr 26, 2016
Az "elméletem" (ellentétben a relativitáselmélettel) nem általános, hanem csak erre a mozdonyra vonatkozik. Jelen esetben az első és a harmadik tengely egy téglalapforma kivágásban kalimpál (szemben a megszokott köralakú furattal). Szerencsére van egy szétbontott hajtásom, baloldalt egy nem-rugózó tengely, jobboldalt meg egy rugózó:

IMG_0137.JPG
 
(#50915) etwg válasza somitomi hozzászólására (#50914) Válasz Ápr 26, 2016
Ehhez csak annyit, hogy 3 pont határoz meg egy sikot - azaz egy modell mozdonyalváz vagy kocsi mindig 3 keréken áll, a negyedik vagy sokadik meg csak a véletlen müve, hogy mikor ér a sinhez. (Sajnos sem a sinek, sem a kerekek geometriája nem ideális)
A nagyvasuton komoly rugozással igyekeznek valamennyi kereket a sinre a nyomni.
A modellmozdonyban pontosan azért, amiröl te is beszéltél, az ilyen primitiv rugozás nem igen oldhato meg (mert a fogaskerekek hatása az egyik irányban emeli a kereket a másik irányban meg lenyomja ) azaz az áramszedönek irányfüggönek is lennie kellene. A fogaskerekek hatása ilyen esetben nagyságrenddel nagyobb mint az áramszedöé, és az ráadásul a karimára hat a tengely helyett.
Az áramszedö ilyen esetben csak akkor lehetne rugo,,ha nincs hajtás a keréken - pl a 6 tengelyes régebbi TT mozdonyok. Ott valoban az áramszedö nyomja a kereket a sinre. A te esetedben ez egy rossz konstrukcio - egyetlen elönye, hogy girbe görbe sineken nem emeli ki a 2 fix tengelyt a sinekböl.
Ha valoban rugoztatni akarod, akkor a tengelyt nyomd le 2 vékony gitárhurral ( a kereten belül). Az áramszedöt meg ugy kell kialakitani, hogy követni tudja a kerék vertikális mozgását. (azaz inkább puhának, de jol rugozonak kell lennie.)
(#51389) Frankye moderátori válasza Kergekandur 408 hozzászólására (#51370) Válasz Jún 3, 2016
A Mechano-s topikban szóltam, itt nem mondom el még egyszer!
(#51577) somitomi hozzászólása Válasz Jún 15, 2016
Üdv!
Találtam itthon egy kis vékony falemez-félét, ami szerintem egészen jól mutat az Rgs kocsin. Leragasztva még nincs, mert nem tudom mi fogja meg jól a fát és a műanyagot is. Esetleg valaki tud ilyen ragasztót ajánlani?

A linket kivettem, mert sehová nem mutatott.
Frankye
(#51581) etwg válasza somitomi hozzászólására (#51577) Válasz Jún 15, 2016
Vékony kétoldalas celluxxal, tixoval gond nélkül lehet rögziteni.
(#51626) Zsombi13 hozzászólása Válasz Jún 16, 2016
Sziasztok!

Eljött a nyári szünet, és elkezdtem kivágni azt a bizonyos fát...

Arra gondoltam, hogy építek egy (valószínűleg H0-ás bányamozdonyt, és mellé egy kisebb kőzúzalék-szállító vagont. Jelenleg itt tartok:

146609544584...jpg

146609547718...jpg

146609550834...jpg
 
(#51627) Zsombi13 válasza Zsombi13 hozzászólására (#51626) Válasz Jún 16, 2016
Meg még pár kép:

146609558024...jpg

146609559892...jpg
 
Lapozás       51/65    
Frissek
  2024. Dec, 26. Csü
16:05:09
  Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt
Hirdetés