|
[OFF] Pihenő vasutasok
|
Témaindító: Topi, idő: Jún 28, 2010
Témakörök:
|
|
(#50048) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#50039)
|
Válasz •
|
Márc 4, 2016 |
|
Méghogy vasutas! Bah!
Amúgy meg a "vasutas" és a "pihenő" szavak kölcsönösen zárják ki egymást. |
(#50218) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#50048)
|
Válasz •
|
Márc 15, 2016 |
|
Frankye nem kéne már rendet rakni a "Friss hírek" oldalon? Már ne is haragudj, de tényleg tök röhej, hogy a két éves bejegyzést hozza fel elsőként a rendszer.... |
(#50219) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#50048)
|
Válasz •
|
Márc 15, 2016 |
|
Csukló igenis VASUTAS, ő a városi vasútért felel...éppen fuvarra várt a Mukijával... |
(#50284) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#50218)
|
Válasz •
|
Márc 17, 2016 |
|
Sajnos, arra nem tudok intézkedni, hogy milyen sorrendben jelenjenek meg a hírek, illetve arra sincs ráhatásom, hogy ki tölt fel (ha tölt fel) új hírt. |
(#50285) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#50219)
|
Válasz •
|
Márc 17, 2016 |
|
Csukló messze áll a vasutastól, de azért szeretjük... |
(#50489) Csukló válasza Frankye hozzászólására (#50048)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2016 |
|
Kicsit megtudom cáfolni |
|
(#50523) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#50489)
|
Válasz •
|
Márc 29, 2016 |
|
Corel csodái?
(Csak gonoszkodom, de tény, hogy vasúti járműnek minősül a libegő is... Szóval a libegő üzemeltetője - vezetőről beszélni itt, ugye, elég fura lenne - is "vasúti jármű vezető"-nek minősül a Vasúti törtvény szerint...) |
(#50544) Frankye válasza Csukló hozzászólására (#50542)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2016 |
|
Na jó, egye qkac, megengedjük Neked, "tiszteletbeli" vasutasnak! |
(#50556) Csukló válasza Frankye hozzászólására (#50544)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2016 |
|
|
(#50573) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2016 |
|
Új személyvonat közlekedik nyártól Magyarország és Ausztria között! A gyors, 160km/h sebességre is alkalmas, kényelmes, légkondicionált motorvonatokat a MÁV-Start állítja majd ki. A vonat pótjegy megváltása nélkül igénybe vehető lesz, Kőbánya-Kispesttől Nichteinsetigen-ig jár majd. |
(#50582) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50573)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2016 |
|
Éppen nézem a Nichteinsteigen állomáson, hogy már kész a 3 sin is (áramsin). Lehet, hogy a metrot is majd meghosszabitják...
|
(#50585) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#50582)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2016 |
|
Csak ne szállj be, mert akkor énekelhetjük a "Gyere velem, én se' megyek sehova" című magyar nótát... |
(#50590) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2016 |
|
A mai sikeres próbamenetet követően holnaptól Fradi 2 kocsival erősíti az 50-es vonalát! |
|
(#50593) csíkosháTTú válasza Csukló hozzászólására (#50590)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2016 |
|
Nna a sok, unalmas hannoveri tuja után villamos is lesz felénk? |
(#50713) diginewl válasza etwg hozzászólására (#49682)
|
Válasz •
|
Ápr 12, 2016 |
|
Itt az új fejlemény:
Igaz lehet?
Bár mostanában nem követem a fórumokat - időhiány miatt - ez a bejegyzés meglepett.
Nem tudom mennyi igazság van benne - vagy csak rajta akarják elverni a port.
Ha egy forgalomirányító tiszt a mai "szétdigitalizált" agyonellenőrzött rendszerben egy vágányra tud terelni két szembe menő vonatot, és ezt semmilyen biztonsági rendszer nem állítja meg, akkor valami nagyon nincs rendben. |
(#50715) Frankye válasza diginewl hozzászólására (#50713)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2016 |
|
Minden biztonsági rendszer "kijátszható", vagyis ki kell, hogy lehessen kapcsolni. Ez persze nem mentesíti a kezelőjét a felelőssége alól, természetszerűleg, de minden technika csak annyit ér, amennyit a kezelője használ belőle. Tehát ha valóban a forgalomirányító kapcsolta ki a berendezést, vagy nem kezelte megfelelően, akkor ezért felelősségre is fogják vonni, minden bizonnyal, de a konkrét berendezés ismerete nélkül nehéz volna, így, a távolból eldönteni, hogy a berendezés kezelése során vétett-e, vagy a berendezés működésében volt-e zavar, vagy valóban nem tudta-e a berendezés a balesetet megakadályozni. (Ez utóbbit azért én elég nehezen tudom elképzelni, de persze semmi nem lehetetlen, még tőlünk nyugatabbra sem...) |
(#50716) etwg válasza diginewl hozzászólására (#50713)
|
Válasz •
|
Ápr 13, 2016 |
|
Én is olvastam, és sajnos nekem is az az érzésem, hogy itt el akarnak valamit maszatolni ilyen bulváros szöveggel.
Hajdanában biztber technikát tanultam, és ott az egyik tanárom minden oldalra feliratta velünk, hogy a berendezéseinket idiotak fogják kezelni, ezért föleg a hibás kezelést kell kizárni. (Sok forgalmista nagyon haragudott a katedrára, emiatt).
Ebben az ügyben is a forgalmista nem kapcsolt semmit ki ( mert akkor leállt volna az egész pályán a forgalom), hanem valamit rosszul kezelt ( elsö hiba). Amikor észrevette, azonnal vészhivást inditott - de arra több gomb állt a rendelkezésére (második hiba), és nem a mozdonyvezetökhöz ment a hivás, hanem a szomszédos állomásokra.
Ezután ismételni akarta a mozdonyok felé ( amik ugye nem a DB jármüvei), arra csak bizonyos idö után volt modja (3. hiba), mert a rendszerben a vészhivás elinditt egy processzt, és az amig le nem fut egy ujabbat nem engedélyez.
Ennyi hibához képes ha még a telefonon játszott is, szinte mellékes dolog.
A baj az, hogy a fennt emlitett dolgokhoz nyilvánosan soha senki nem fog egy szot sem szolni, ezen a szerencsétlen emberen meg elverik a port. |
(#50940) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 1, 2016 |
|
Nagyon csend van, igy kell egy kis május elsejei aktualitás..
Ellentétben rengeteg más országgal minálunk ujabb kisvasut nyilt....
Akárki, akármit is mond, kisvasuti nagyhatalommá kezd válni Magyarország, ha jol számolom 26 ilyen tipusu vasút müködik országszerte, ami nem kis teljesitmény. Rengeteg ember önfeláldozo munkája rejtözködik a háttérben igy nagyon nem értem, amikor még az un. vasutbarátok is morognak és becsmérlik a tényeket. ( ami nyilvánvaloan könnyebb, mint akár 1 méter sint is épiteni, vagy a müködéshez akár 1000 forintot szerezni, az irigységröl inkább hallgassunk).
Az meg, hogy a vasutépités politikai kérdés, ismert lassan 200 éve, igy még kevésbé érti az ember azokat, akik ezen a 21. században csodálkoznak, söt kritizálják. ("Minden ujszülöttnek minden vicc uj"...)
Szerencsére az utokor igen gyorsan el fogja felejteni a mai morgokat, a vasut meg talán megmarad.... ha nem jön egy másik politikai hatalom, ami csak a gondot meg a veszteséget fogja látni és emiatt a felszámolando listára teszi nemcsak a vasutat, de az embereket is, akik azt müködtetik vagy használják...
Döntse el mindenki magának mi a jobb... |
(#50946) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 2, 2016 |
|
|
(#50950) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 3, 2016 |
|
Sziasztok! Van valakinek a Négyes svédacél torzójáról tökéletesen oldalról képe? Lemodellezném. Köszi! |
(#50965) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#50940)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2016 |
|
Azért ennek van pár árnyoldala is, sajnos, ami eléggé elszomorító tud lenni. (Az ide került járművek egyébként egy megszűnt vonalról jöttek, Nyíregyházáról, némi szolnoki "tartózkodás" után.) Van, akinek futja M1:1 méretű, terepasztalra... |
(#50967) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50965)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2016 |
|
Árnyoldala mindennek van, azokat amugy is vérig szopják az ellenzék bajnokai. Mi meg vasutbarátok vagyunk és annak kell örülni, ami van, s nem annak ami lehetett volna.
(Már csak érdekesség, hogy egy német kisvasutat idölegesen le akarják állitani az ottani zöldek, mert állitolag a sinekre járnak bagzani valamilyen fontos bogarak.... . Már a nevüket is sikerült elfelejtenem, annyira fontosak lehettek). |
(#50968) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#50967)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2016 |
|
Félreértesz, nem az a baj, hogy kisvasút épül. Sok üzemel tőlünk nyugatabbra is, sokszor civilek, alapítványok, vasútbarátok jóvoltából. Itt ez nem így van.
DE!
Az tényleg öröm, hogy épült valami. A többi meg nem ide tartozik, majd mesélek, ha találkozunk.
(OFF: jönnek a kerekek a Zeuke kocsikhoz.) |
(#50969) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#50968)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2016 |
|
A minap számoltam - kis hazánkban 26 müködö kisvasut van - melyik szomszédnál van több?
Igy elégedetkenségre aligha lehet ok, annál inkább ezek kihasználására kellene idöt és pénzt találni, és még több embert aki ilyen 1:1-s terepasztalokra vágyik.... |
(#50970) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#50969)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2016 |
|
Vagy éppen ezt a 26-ot csökkenteni is lehetne. Na de nem szó szerint. Hanem úgy ahogy a Börzsönyben csinálják, néhány kisvasutat összekötnek. Így egy nagy hálózat is létrejöhetne (nem fog). |
(#50971) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#50970)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2016 |
|
A baj az, hogy ezzel szinte kimerült minden lehetöség és nem hiszem, hogy valakinek majd egyszer eszébe jut a felcsuti vasutat összekötni a gyerekvasuttal vagy Csömödérrel....
|
(#50974) sunocske válasza angyal.marci hozzászólására (#50970)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2016 |
|
A börzsönyi összekötés nem új dolog, a Szobi GV és a Nagybörzsönyi ÁEV korábban is kapcsolatban állt egymással, de egy barátom levéltári kutatásai alapján nem volt teljesen felhőtlen az együttműködés a két vasútüzem között. Kapóra jött az a baleset, amire hivatkozva felhagyták a most visszaépített összekötő szakaszt.
Ráadásul a mostani újjáépítéssel komoly esély vált arra, hogy a három szakasznak három üzemeltetője legyen. Végül kettő lesz, de ezt a tulajdoni viszonyok és érdekellentétek miatt úgy tűnik, hogy egyhamar biztos nem lehet egyre redukálni. |
(#51031) Huapa hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 11, 2016 |
|
Hátha valakit érdekel... |
|
(#51032) etwg válasza Huapa hozzászólására (#51031)
|
Válasz •
|
Máj 12, 2016 |
|
Milyen méretben van - TT ? |
(#51033) sunocske válasza Huapa hozzászólására (#51031)
|
Válasz •
|
Máj 12, 2016 |
|
Egy geó
Mennyit hozzak? |
(#51034) etwg válasza sunocske hozzászólására (#51033)
|
Válasz •
|
Máj 12, 2016 |
|
TT-ben egy marékkal jol jönne... |
(#51048) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 13, 2016 |
|
Amugy a német vasutnak is sikerült egy uj nagy dobás.
Néhány éve ugy döntöttek, hogy egy szuper összeköttetést hoznak létre Stuttgart és Züruch között....
Erre megrendeltek több uj IC szerelvényt kizárolag erre a vonalra, amiknek 2016 decemberétöl üzembe kellett volna állniuk.
Mint kiderült a DBAG nemes egyszerüséggel elfelejtette megrendelni az SBB biztber csomagot a szerelvényekre (ETCS-CH), igy azok be sem léphetnek Tell Vilmos hazájába.
Most van némi fejfájás a DBAG-nál, hogy mi is legyen. Stuttgarttal már amugy is sok balhé az uj pályaudvar miatt, most meg még az uj vonatok sem járhatnak Svájcba. A gyárto meg nyilvánvaloan elöveszi a legvastagabb ceruzát meg lelassitja az orákat is, hogy hadd szenvedjen a megrendelö... |
(#51050) Frankye válasza etwg hozzászólására (#51048)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2016 |
|
Idézet: „ A gyárto meg nyilvánvaloan elöveszi a legvastagabb ceruzát meg lelassitja az orákat is, hogy hadd szenvedjen a megrendelö...”
Ez olyan igazi, magyaros megoldás. De végül is, ha megteheti... |
(#51056) etwg válasza Frankye hozzászólására (#51050)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2016 |
|
Sajnos ez igy müködik mindenhol, csak a propaganda ügyesen terjeszti az ellenkezöjét.
A magyaros meg az, hogy mindenki azt hiszi, hogy a szomszéd tehene több tejet ad..... Mert nála a fü is zöldebb.
Ismerjük a francia baklövést is, amikor több 100 szerelvényt rendeltek a normális (nem TGV) pályákra. Amikor megérkeztek derült ki, hogy minden peron utban van (csak vagy 280 állomáson), mert valamilyen nagy ész a TGV ürszelvényt adta meg a hagyományos SNCF szelvény helyett. A különbség mindossze 20 cm.....
|
(#51058) Frankye válasza etwg hozzászólására (#51056)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2016 |
|
Mi fiúk tudjuk, mekkora különbség is az a 20 cm! |
(#51060) etwg válasza Frankye hozzászólására (#51058)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2016 |
|
Ilyen alapon legközelebb a magassággal tévedhetnek és akkor majd minden hidat ujra kell épiteni......
|
(#51062) Frankye válasza etwg hozzászólására (#51060)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2016 |
|
Neeeem... Csak sok hidat fognak szállítani! |
(#51067) etwg válasza Frankye hozzászólására (#51062)
|
Válasz •
|
Máj 13, 2016 |
|
Ilyen hirek alapján néha nekem is eszembe jut, hogy netalán igy biztositja a francia vasutas szagszervezet a biztos és örökös állást tagjainak.
|
(#51068) Huapa hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 13, 2016 |
|
Apósom vasutas volt. Családi emlék. Csak azért tettem fel hátha valakit érdekelnek a képek. Nem tudom, hogy beton vagy fa talpfákhoz való. Szerintem beton. |
|
(#51090) sunocske válasza Huapa hozzászólására (#51031)
|
Válasz •
|
Máj 15, 2016 |
|
Låtom a másik topicba újra feltetted ezt a két képet egy kérdéssel kiegészítve, de én inkább itt válaszolnék rá, mert mégis inkább ide való.
Ez az ún. geo sínleerősítés, melynek részei: geo csavar és anya, geo leszorítólemez, 3-as csavarbiztosító (grower) gyűrű, ezeket látjuk a képen. Ezt a megoldást Európa-szerte alkalmazzák (K típusú sínleerősítésnek hívják egyébként, csak nálunk valamiért a geo nevet adták neki), nálunk is ez az egyik legelterjedtebb. Egyaránt használható talpfás és betonaljas vágányban is, mivel a geo csavart a sín alá kerülő geo alátétlemez bordáján kialakított fészekbe helyezik bele. Különbség abban van, hogy talpfás vágányban (és néhány korai betonalj típus esetén*) 4 db V jelű (15 mm átmérőjű), beonaljas vágányban 2 db KL jelű (24 mm-es) síncsavarral fogatják le a lemezt az aljhoz.
* Ezeknél a régi aljaknál még fabetétet alkalmaztak, mely idővel elkorhad és nem képes a síncsavart a helyén tartani. Ezért manapság a fabetéteket egy a pályában alkalmazható meoldással műanyagra cserélik, a lemezeken pedig átlósan 2-2 db furatot felfúrnak a nagyobb csavar fogadására. Kiszámították ugyanis, hogy a műayag betét alkamazásakor már két csavarral is elérheő a kívánt szorítóhatás, így lehet spórolni az anyaggal (egy síncsavar kb. 350-500 forint körül van, a műanyag betét is kb. ugyanennyi, szóval anyagilag is megéri takrèkoskodni). |
(#51103) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 17, 2016 |
|
Vasutasfönök a kormányrudnál.
A sogoréknál a midnehatö ÖBB fönök Ch.Kern vette át a kormányrudat, a szinész elödjeitöl ( a szavait idézve).
Most már neki kell felhuznia a mindent eltakaro függönyt vagy szárnyaskaput.... |
(#51112) Frankye válasza etwg hozzászólására (#51103)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2016 |
|
Ismerem Herr Kern-t személyesen, nagyon értelmes, jó fej fickó. Remélem, hogy a politikai élet nem változtatja meg, akkor a "sógoroknak" is, és gyanítom, nekünk is hasznunk származik belőle. |
(#51170) etwg válasza Frankye hozzászólására (#51112)
|
Válasz •
|
Máj 24, 2016 |
|
Hát az elsö kancellári megnyilvánulásai nem igen utaltak ilyesmire.
Lehet, hogy jobb lett volna ha a kaptafánál marad.
Reméljük a legjobbakat, hogy sikerül elüznie a csapatábol azt a sok semmirevalo, érettségi meg hasonlo bizonyitványokat keresgélö politikust.
Most meg megválasztották a görögdinnyét államfönek - az sem lesz egyszerü dolog ( még ha jobb is mint a másik jelölt volt). |
(#51175) Frankye válasza etwg hozzászólására (#51170)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2016 |
|
No igen, amit eddig tudtam Róla, az ellentétben áll az első cselekedeteivel. Na de ne menjünk ebbe bele, ez már erősen politika. |
(#51241) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 27, 2016 |
|
Olvasgatom egy jo barátom jovoltábol a vasuti dokumentumokat a mult század 60-s éveiböl - több környezeti orzságbol már összemazsolázva.. Akkoriban legnagyobb feladat volt a gözösöket leváltani. A baj az volt, hogy nem igen volt mivel füszerezve a korabeli politikával. ( méghogy a vasut nem politika ).
Néhány csemege a korai (akkor bizonyára titkos irományokbol).
- Nem lehet bevezetni a dieselektromos technikát, mert a mühelyekben nem értenek a villamossághoz és szerszámaik sincsenek.
- A 6 tengelyes dieselek tönkre teszik a felépitményt - kivéve az orosz szergejt, azzal ilyen rossz tapasztalatok nincsenek - állitja a párttitkár.
- Egy másik egykoru irománybol kiderül, hogy amiota szergejek járnak egy vonalon 3x annyi pályakarbantartási munka lett megrendelve ( akkoriban ott más 6 tengelyes gép nem járt. Siránkozik egy másik párttitkár
- A soktonnás mozgalom megnövelte a vontatojármüvek igénybevételét!
- Erösebb dieselmotor kell. Felturbositva a háboruban zsákmányolt mercedes motort lemásolva több mint duplájára növelték a teljesitményt.
- Egy évre rá - egyetlen dugattyu sem élte tul a turbositást ( azt elfelejtették megerösiteni)....
- Az ipar képtelen a kivánt minöségü anyagokat szállitani.
- Lemásolt Voith hidraulikus válto hetente repült szét ( a licencre pénz nem volt).
- Olyan fontos alkatrészek hiányoztak mint a motor-generátor kuplung, olajhütö, csapágyak, elektromos szerelvények stb. Igy ezeket suffnituning eljárással kellett helyettesiteni.
- A motorblokkok öntvénye nem merev eléggé, igy berezeg és törik.
- Az olajhütö hiánya elégeti a dugattyukat.
Na megyek csemegézni... |
(#51496) etwg válasza etwg hozzászólására (#51263)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2016 |
|
Egy barátom és sokéves vasuti utazásszervezöm egy bemutatót készitett az iráni vasutasok számára bemutatva céljainkat, az üzemi gözmozdonyos vonatozásrol világszerte. Ebböl az összeállitásbol derült ki, hogy ma már alig van rendszereres üzemben gözmozdony. Igy a hasonlo érdeklödésü gözmozdonybarátok meghivoiról lekerül az utolso gözüzemre szolo meghivo.
Sajnos egyre több az archivumunkban a ma már megismételhetettlen felvétel, a gözmozdonyok utolso utjairol.
Az anyagok rendszeresitése közben derült ki, hogy világszerte alig maradt 4-5 hely, ahol még rendszeres gözüzem van (legalább is papiron).. Indonéziában és Kina szénvasutjain már elfujták az utolso menetsipot. Aztán kisebb szünet után ( netán megvilágosodás? ) az egyik vasuton Kinában mégiscsak visszaállitották a gözmozdonyokat (sajnos nem tudni meddig). Indonéziában rosszabb a helyzet, igy csak arra lettek hajlandok, hogy a már bezárt vonalakon még egyszer ( természetesen nem ingyen) megengedik, hogy a vasutbarátok bejárják a vonalakat és megörökitsék az utokor számára a gözvontatás utolso napjait. Igy rendszeres gözüzemmel ma már csak Burmában/Myanmarban, Kinában, Argentinában meg talán Afrikában (Botswana) futhat össze a halando. Összeszámolva, több mint 1000 müködöképes gözmozdony van világszerte, ezek egy része muzeumvasutakon fordul elö, a maradékot különvonatokra lehet bérelni. Ami azonban az ilyen bevetésekröl többnyire hiányzik az a valodi gözmozdonyos atmoszféra és környezet, igy ma már csak mindenféle adathordozón meg magazinok csillogos oldalain tanulmányozhatják kortársaink és gyerekeink, hogy hogyan is nézett ki ez a nehéz, piszkos gözvontatás a valo világ mindennapjaiban.
Utjaimrol a magyar olvaso a V&M-ben olvashat rendszeresen, a filmjeim sajnos csak külföldön érhetök el, igy csak néhány izelitö eme vonatokrol. |
|
(#51584) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 15, 2016 |
|
Kultura? Kultura!
Az utobbi 2-3 évben egy sereg modellvasuti kiállitást, vásárt volt alkalmam az egész kontinensen ill az Albionban is meglátogatni. Érdekes igy összevetni a kiállitok meg a modellezök viselkedését.
Az osztrák kiállitásokrol eltüntek a kisszériás modellezök, még akkor is, ha tavaly odasikerült egyeseket csalogatni a bécsi Modellbaura. Egyeseket a magyar kiállitok váltották, de teljesen eltüntek a csehek meg a szlovákok. A lengyel szineket is csak egy cég képviselte. Érdekes modon Ausztria keleti részein a helyzet még rosszabb, mert a németeknek is messze van. Azt is hallani, hogy még az autopálya dijat sem tudják kitermelni. A modellezö kluboknak leküzdhetetlen akadály a hosszu kiállitás - alig van esély 3-4 napra önkéntes személyzetet találni, ráadásul a szervezök is igen rosszul kezelik az önkénteseket. ( Németországbol még a szállitást is megszervezik, máshol meg még a parkolásért is fizettetnek).
Ausztria nyugati részein több német kiállitot látni, viszont nagyságrenddel kevesebb vasutmodellezöt.
A hajdani Kelet-Németország valamivel jobb cim, még szakado esöben is nagy a választék a terepasztalok is egyre szebbek. Itt találkozhat az ember szinte mindenkivel Szt. Pétervártol kezdve a francia kisszériásokkal is. A választék is inkább elfogadhato.
Németország nyugatabbi részein a helyzet évröl évre romlik. Valaha Münchenben kétévente nagyon jo kiállitások voltak, az utolsoban már csalodtam. Hasonloan a sinnsheimiek is egyre inkább a saját hasznukat tartják fontosnak. Valamikor 2 nap nem volt elég végignézni a portékát meg a terepasztalokat, az utolso kiállitásra fél nap is elég lett volna. Ha jol tudom most át is vitték Karlsruheba.
A stuttgarti kiállitáson jok a terepasztalok, a kereskedelmi kinálat inkább gyenge. Pedig Stuttgart a modellvasutasok egyik fellegvárának számit.
A német kiállitások egyre inkább specializálodnak, igy van már külön kiállitása egy-egy vezetö méretaránynak is. (Spur-1, kerti vasutak, vagy a minapi Tillig akcio).
Ontrax Hollandiában az egyik legjobb modellvasuti kiállitás, kimagaslo terepasztalok, állandoan müködésben - igaz, hogy nincs közöttük egyetlen nagy terepasztal sem, de sokan 1-2 nm térben többet mutatnak mint sok helyen a 20-30 m hosszu asztalokon. A kereskedelmi választék is elfogadhato.
A legjobb benyomásaim továbbra is Angliábol vannak. Szintén szakosodott kiállitások (H0, amerikai témák, kerti vasutak) vannak, de remek a választék, és egyáltalán nincs felsöbbrendüség (ami sajnos a kontinensen elöfordul). Itt látni a legtöbb exkluziv modellt, a modellezök is nagyon igényesek és modelljeik a kiállitás egész ideje alatt üzemelnek. Itt nem szégyelik magukat, ha a forditokorong királycsapja egy Spax csavar, és az arretácionak ott a svájci bicska. Érdekes modon ugynazon a terepasztalon egy H0-s daruba 4 távezérelt motort épitett a modellezö. Errefelé nem láttam sehol sem orákat meg cédulákat mikor fog majd valami müködni.
Az egyik modellezöt többen megcsodáltuk. A kis terepasztalán két köbánya volt két távvezérelt markoloval. A modellezö meg a társa reggel 9-töl este 6-ig egyfolytában rakta a csilléket szállitotta a követ a két bányábol a kötöröbe. Ráadásul több angol kiállitás vagy vásár mindössze egynapos, azaz péntek éjszaka felépiteni, szombat este 8-ra meg ki kell üriteni a csarnokot.
Érdekes modon ugy Hollandiában mint Angliában a látogatok többsége beszélgetni megy, és szinte minden modellezö meg kereskedö orákig beszélget az érdeklödökkel. Ha valaki megáll a tepasztalnál azonnal meg is szolitják és nagyon kedvesen és türelmesen elbeszélgetnek.
Németországban sokkal kevesebb az ilyen jelenet. Ausztriában meg csak inkább az ismerösök traccsolnak. Söt Münchenben az is elöfordult, hogy beszélgetés közben két egyedi modell tünt el a terepasztalrol. |
|
(#51628) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 16, 2016 |
|
|
|
|
2024. Nov, 19. Kedd 23:36:38 |
|
Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt |
|
|