|
TT pálya az ágy alatt
|
Témaindító: HarciSün, idő: Dec 16, 2012
Témakörök:
|
|
(#47875) enigma válasza HarciSün hozzászólására (#47872)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2015 |
|
Teljesen saját építés, de nem mérethelyes.
Most a méretezés biztos tudatában és a szervók érkezésével jön ki a következő verzió.
Mondjuk én is sokat agyaltam ezen a sárga-fekete csíkozáson, hogy hogyan lehetne szépen megcsinálni.
Létezik a villanyszerelők által használt sárga alapon csíkozott szigetelő szalag, no de annak zöld a sávozása. Megpróbáltam átfesteni a zöld csíkokat fekete filccel, nagyon strapás volt, de a legkisebb taperolás után - már pedig felhelyezéskor eleget simogattam - elmaszatolódott, majd lejött.
Én feketére alapoztam a sávozás helyét a darun, majd vékony csíkokat vágtam a teljesen sárga szig.szalagból de nem tudtam azt sem szépen szimmetrikusan felhelyezni.
Akkor bukkantam rá erre a papírra. |
(#47892) etwg válasza enigma hozzászólására (#47875)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
Még ilyen hengeralaku felületre nem probáltam, de majd arra is sor kerül. Épületsarkakra bevált a következö eljárás.
Konyhai alufoliábol kivágok egy kb. 10x10cm-s darabot. Lefujom sárgára. Száradás után vékony fekete filctollal vonalzo mellett meghuzom a csikokat. Az egészetlefujom rugalmas szintellen falakkal ( sprayflakonban fabutorra ajánlott). Száradás után de inkább késöbb olloval kivágom a megfelelö darabokat, amit egyszerüen ráhajlitom az épület sarkára. Hogy szép egyenes felületet kapjak, egy darab plexivel rányomom a felületre. Ha mindeen stimmel faragasztoval felragasztom a sarkot, ujra a plexidarabbal végleges formára alakitom, s hagyom megszáradni. Az akufolia elönye, hogy nem rugalmas igy könnyen felveszi az akár szabálytalan felületet is. |
(#47893) sunocske válasza HarciSün hozzászólására (#47844)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
Nekem nem volt gondom az áramszedéssel. Meg a lendkerék is besegít
EW1-en is gond nélkül megy. |
(#47894) enigma válasza etwg hozzászólására (#47892)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
Alufólia festésére mit használsz? Nem kell hozzá alapozó? Elég sok alumíniumot építek be (őszintén: ahhoz férek hozzá könnyebben), de a festésükkel eddig többször meggyűlt a bajom. Főleg, ha olyan tükrösített a felület, mint a fóliáé. |
(#47897) etwg válasza enigma hozzászólására (#47894)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2015 |
|
A konyhai zsirtalanitott, igy sima spray is jo rá. ( az iparit elöször erös lugban meg kell maratni és csak ezután festeni.) |
(#47934) Frankye válasza etwg hozzászólására (#47892)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2015 |
|
Filctoll helyett használjatok inkább lakkfilcet. Különféle hegyvastagsággal kapható, különféle színekben. A lényege, hogy gyorsan szárad, és nem maszatolódik el száradás után. Az ára sem "egetverő". |
(#47936) angyal.marci válasza Frankye hozzászólására (#47934)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2015 |
|
Az nem jó, ha a sima filc után kap egy matt lakkot? |
(#47938) enigma válasza Frankye hozzászólására (#47934)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2015 |
|
Én javarészt azt használok. Az Edding gyártó lakkfilceivel teljesen elégedett vagyok, és úgy ahogy mondod, bőven egy ezres alatt van az áruk, így ténylegesen jó az ár/érték aránya. |
(#47939) etwg válasza Frankye hozzászólására (#47934)
|
Válasz •
|
Okt 27, 2015 |
|
Eleve olyat használok (Eddinget), igy eszembe sem jutott, hogy részletezzem.
Kösz a kiegészitést.
Söt van még jobb dolog, csak az drága és sajnos rövid életü. Ezek a japán festéktollak ( a Tamiya elég gyakori, de van több márka is). Azok nem lakkréteget hagynak a felületen hanem jol takaro festéket. Pl ezüst meg arany csikokat is öröm velük rajzolni. De van sok szinben ( ha tart a boltos), mert sajnos könnyen megöregednek (3-4 honap). |
(#47956) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 27, 2015 |
|
Utánanézek ennek a lakkfilcnek, köszönöm a tippet!
Beszereztem ma egy váltót és odapróbáltam a telepre. Vélemény? |
|
(#47968) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#47956)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2015 |
|
Nem lesz rövid az a vágány, ahol most a vonat áll? |
(#47972) róbertke válasza angyal.marci hozzászólására (#47968)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2015 |
|
Ide tényleg a V15 kéne.... |
(#47977) HarciSün válasza angyal.marci hozzászólására (#47968)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2015 |
|
Úgy akarnám hogy a két csonka egyforma hosszú legyen, így az egyenesen bejövő vonat vissza tud tolni a másik csonkára.
Majd egésznapi bontás és csiszolás után most tiszta lappal indulhatok neki az ipartelep kialakításának... |
|
(#47978) HarciSün válasza HarciSün hozzászólására (#47977)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2015 |
|
Jah, de ha van valakinek egy jó ötlete egy érdekes játékot lehetővé tevő vágányzatra ide, ne tartsa magában!! ;) |
(#47991) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#47978)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2015 |
|
Ide tényleg kelleni fog a kis tolatós. Emailben küldd el nekem a terepasztalterved SCARM-os verzióját! Lehetőleg a mostanit |
(#47992) HarciSün válasza róbertke hozzászólására (#47990)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2015 |
|
Végülis, ilyen terephez is van itthon "alap" ;)
Marci: sajna nincs scarm-os terv Wintrack-al terveztem anno.. |
(#48049) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#47992)
|
Válasz •
|
Nov 1, 2015 |
|
Akkor egy képernyőképet, ahol ott van a komplett vágányzat, hadd próbálkozzak |
(#49892) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 24, 2016 |
|
Szia Süni!
Rég írtál eme topicba (mint én a sajátomba. ). Kis családod jól van? Bírja az ágy alatt lévő terepasztal a gyűrődést?
Régen volt szó ezekről a kis lemezkékről. Fel lehet használni őket Y-ba való rézlemez helyett is. épp Bd kocsit építek, és nem volt elég réz áramszedőm-fváztartóm. |
|
(#49895) róbertke válasza angyal.marci hozzászólására (#49892)
|
Válasz •
|
Feb 25, 2016 |
|
Négy hónapja meg se nyikkant a saját oldalán, egy felülnézeti képet sem rakott ide, csak nincs valami gond vele?? |
(#49896) angyal.marci válasza róbertke hozzászólására (#49895)
|
Válasz •
|
Feb 25, 2016 |
|
Baj biztos nincs. Csak a kisfiának a kiképzése elveszi idejét. |
(#49902) HarciSün válasza angyal.marci hozzászólására (#49892)
|
Válasz •
|
Feb 25, 2016 |
|
Sziasztok!
Igen, valóban rég nem írtam ide, a picur eléggé lefoglal így az ágy alaTTi vasútra nem igen van időm.
(A család egyébként jól van, köszönöm kérdésed!)
Azért történtek változások: még a múlt év vége előtt beszereztem egy MuliMaus szettet és pár DigiTools dekódert így a vasút digitálisra váltott. A hurok is automatizálódott egy hurokmodullal.
Szétszedtem és újraépítettem a gyártelepet ami kicsit félbemaradt de remélem azt is be tudom majd fejezni. (két saját építésű váltót tettem bele)
A mostani projekt a váltók állításának számítógépről/android eszközről való vezérlése. Erről a Terepasztal vezérlés és elektronika topic-ban írtam tegnap és raktam is fel videót, sőt, tegnap még csak USB kábellel PC-ről ment a vezérlés most meg már android táblagéppel is működik (Bluetooth kapcsolattal).
Ha mindent sikerül megcsinálni benne amit szeretnék akkor a kész szerkezet is beépül az ágy alá és onnantól a vezérlés táblagép+multimaus kombóval fog menni, semmi tekerentyű vagy kapcsoló...
Marci: nagyon jó az áramszedő lemezke! Nekem is van pár vagonom amibe egyszer (majd...) világítást kéne raknom és ahhoz nekem is ilyeneket kell majd gyártanom! |
(#49912) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#49902)
|
Válasz •
|
Feb 25, 2016 |
|
Szia!
Jó a videó és a kivitelezés! Kár hogy nem tudok programozni.
A változásokról publikálsz képet?
Most van néhány (5-6) lemezkém, úgyhogy tudok csinálni, bár ez még csak a protó. Túl szélesre vágtam, így nem mindig tartja meg a fvázat. Meg nyeklik is.
Ezt az utolsó mondatot értsem úgy hogy keressek neked ilyen chipeket? |
(#50013) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 1, 2016 |
|
A hétvégén csináltam gyorsan pár képet az asztal, illetve az ipartelep mostani állapotáról.
A "vezérlő számítógép" projekt megy közben csak nagyon nehézkes az Android programozása. (számomra legalábbis az)
Nekem még nagyon-nagyon messze lesz az, hogy a kocsikba világítást barkácsoljak, így a kis lemezkék bőven ráérnek még - de ha oda jutok szólok egyből! (köszönöm!) |
|
(#50014) róbertke válasza HarciSün hozzászólására (#50013)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2016 |
|
Micsoda térvilágítás!! |
(#50017) HarciSün válasza róbertke hozzászólására (#50014)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2016 |
|
Magyar villanyoszlopokra pakoltam fel a ledes lámpák fejét - tényleg jól világítanak bár a képen nagyon kékesnek látszanak.
Az izzós peronvilágítás sehol sincs a ledekhez képest fényerőben ráadásul zabálják az áramot ergo melegszenek is... |
(#50087) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 7, 2016 |
|
Végre bekerült a "vezérlő számítógép" az ágyba.
Íme egy kis próba VIDEÓ |
(#50089) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#50087)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2016 |
|
Tetszik!!!
|
(#50562) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 31, 2016 |
|
Délutáni barkácsolás...
Mivel az állomásom bal oldalán van 2 váltó amiken meg-megakadnak a mozdonyok, de multiméterrel nem találtam az okát, építettem egy kiskocsit (sínszálakból) ami csak az egyik oldalán szedi az áramot (tehát csak 1-1 kerékről, a másik oldalon műanyag kerekek vannak) remélem ezzel már sikerül felderítenem az áramellátási gond okát... |
|
(#50563) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#50562)
|
Válasz •
|
Márc 31, 2016 |
|
Na ezzel meg kell lennie annak a hibának! |
(#50567) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#50562)
|
Válasz •
|
Márc 31, 2016 |
|
Nekem is van néhány ilyen helyem meg mozdonyom ( mert vannak mozdonyok amik akár 100x is gond nélkül átmennek, mások meg sajnos megakadnak.
A hiba okai sajnos igen sokrétüek:
Pl a BR56 megakad a kisebb testvére (majdnem azonos alváz) a BR86-s gond nélkül átmegy.
Nos a hiba a gumizott kerekekben van. A BR56-s elsö 2 tengelye gumizott (régi Zeuke/BTTB). A gumizott kerekek átméröje pár tized milliméterrel nagyobb ami éppen elég arra, hogy a mozdony a válton vagy nem tökéletesen sima pályán megbillen hosszába és a hátso kerekek már nem érnek a sinre - azaz megszünik az áramszedés. A szerkocsi sajnos mindenre jo csak áramszedésre nem - a kerek pár méter után koszolodnak és máris bizonytalan az áramszedés.
Segitség: kicserélni az 56-ban egy gumikeres tengelyt fémre (BR86-ból).
A szerkocsiba nehezéket rakni.
Az EW1-s váltokon a nyelvek geometriája és az áramellátása erösen kétséges.
Az elágozo nyelvet ovatosan ivbe hajlitani ( gyárilag egyenes) igy a mozdonykerék nem billenti/fesziti.
Megmérni a nyomtávot az ives részen ( a kanyarban nagyobb a nyomtáv mint 12 mm - 12,5 mm)
Sinek helyzete a sikban, sajnos gyakori hogy nagyon kis térbeli hibák áramszedési gondokat okoznak. Ilyen pályán a olyan mozdonyok, amin az áramszedö a kereket nem felülröl nyomja gondban lesznek, mert nincs semmi ami a kereket a sinre nyomná. |
(#50568) angyal.marci válasza etwg hozzászólására (#50567)
|
Válasz •
|
Márc 31, 2016 |
|
A forgóvázasok szerintem inkább bírják ezeket, elvégre a két fváz egymástól függetlenül mozog. Az egyiken pl az egyik oldalon egy pillanatig nincs áramszedés, a másik fvázon lehet... |
(#50569) etwg válasza angyal.marci hozzászólására (#50568)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2016 |
|
Nálam a Roco szergejjel is elöfordult ilyen gond. Ott is a hülye gumizott kerék okozza a bajt. Az felmászik a válto nyelvére. Az ösrégi nohabok gondtalanul mennek. Kerékcsere teljesen megoldotta a gondot.
Ráadásul tiszta röhej, amikor a 4 tengelyes tapadogyürü nélküli diesel gondtalanul fut és huzza a vonatot, a hattengelyes meg ugyanezt csak tapadogyürüvel tudja ( ugyanazon gyárto szerint!)?
(Nem tudom, hogy mondtam-e már, utálom a tapadogyürüs megoldásokat, azokkal ugyanis a tervezö/gyárto a saját alkalmatlanságát igyekszik álcázni). Az lehet, hogy a tapadogyürüs mozdony 1-2 vagonnal többet tud huzni, vagy felmegy az amugy is elfuserált emelkedöre, de már sokan és sokhelyen bebizonyitották, hogy a jol megépitett, jo sulyponttal rendelkezö mozdony tapadogyürük nélkül sokkal megbizhatobb a pályán - ráadásul modellhü is). |
(#50570) HarciSün válasza etwg hozzászólására (#50567)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2016 |
|
Meglett a hiba! Íves váltó egyik mozgó része úgy gondolta, hogy nem érintkezik - illetve amint hozzáértem érintkezett, ha elvettem az ujjam akkor igenis meg nem is... Persze a váltó egy híd alatt, abszolúte megközelíthetetlen helyen úgyhogy végül szoftveres megoldás született (!) a vezérlőben átírtam, hogy annak a váltónak a végállása 140 fok helyett 130-on legyen és láss csodát ez elég is volt a működéshez.
Kontakthibát szoftveresen gyógyítani - ezt se hittem volna
Elvileg ezeknek az alján van egy-egy átkötés aminek biztosítani kéne az áramátvezetést, és a "törésnél" is minden fémből van de úgylátszik Murphy mester nagyon találékony és akkor is tud hibát csinálni...
A hibába persze az is közrejátszik, hogy a közvetlen előtte lévő EW2-es váltó csúcsa nincs polarizálva és az pont az a távolság amikor a mozdony első forgóváza még azon van, a következő meg a kontaktos részen...
Másik érdekes hibajelenség amit csak a Szergej produkál (gyári Tillig, gyári Tillig váltókon!) időnként úgy gondolja, hogy zárlatot csinál néhány váltó keresztezésénél! Nem tudom, hogy esetleg a nyomtáv mászott el a kerekeknél vagy valami más az oka, de ez lesz a következő felderítendő probléma!
Nem is értem egyébként, hogy a Szergej két legszélső tengelye miért nem vesz részt az áramszedésben (minek arra a tapadógyűrű, így is nehéz mint a fene??) |
(#50571) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2016 |
|
Ötleteket várnék, hogy mit kezdjek a régi kapcsolópult helyén felszabadult hellyel és az alagút tetejével...
Mivel az összes kapcsolót és tekerentyűt kigyomláltam, a régi pult már csak lyukas pozdorja amit jó lenne valamire használni. Magasságban viszont csak pár cm van úgyhogy épületek és hasonlók nem férnek oda... valami egyszerűen megvalósítható rész kéne oda, de olyan, hogy felhajtható maradjon, hogy az alatta lévő vezeték-katyvaszhoz hozzáférjek (tudom, azt is rendbe kéne szedni) |
|
(#50572) róbertke válasza HarciSün hozzászólására (#50571)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2016 |
|
Kertészeti melléküzemet, CD tokból te magadnak készítsd el az üvegházakat. Ha van egy kiselejtezett gőzösöd kasznija, öregbítsd-rozsdásítsd és az legyen a fűtőgép. Úgy helyezd el, hogy később el férjen alatta egy Seuthe füstgenerátor /kérd etwg és Csíkosmester segítségét a megfelelő típushoz/ Szívószálból ezüstre festve csinálj hozzá fűtővezetéket a házakig. Alagút tetejére használt-autókereskedést készíts, szép lassan rakd teli ami eszedbe jut SZGK, TGK (Ifa, Skoda, Robur, Barkas,) traktor, busz, úthenger stb. |
(#50574) csíkosháTTú válasza HarciSün hozzászólására (#50571)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2016 |
|
Megengedsz egy kritikai megjegyzést?
Az első képen a lámpák szerintem nagyon belógnak a pálya fölé (legalábbis a képen számomra így látszik). Olyan hatást keltenek, mintha túlméretes, városi villamos felsővezeték oszlopai lennének. Az iylen lámpák a valóságban szoha nem a pálya felett vannak, hanem a pálya melleti területet (peron, például) világítják meg. |
(#50577) angyal.marci válasza HarciSün hozzászólására (#50570)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2016 |
|
Nahát szofrveresen kontakthibát...
Ez hogy pont megakad a váltón, ismerős. Off N-es Brawa Grawita tolatógép pont megáll a Roco angolváltón, mert véletlen egyezés során pont nem kap áramot. Csak ha lendülettel átsiklik a dolgok felett. |
(#50578) róbertke válasza angyal.marci hozzászólására (#50577)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2016 |
|
OFF H0 CSD BN 150 ikerben nincs az a váltó amin ne menne át! |
(#50583) HarciSün hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2016 |
|
Csíkos: a kritika jogos, valóban nem a legjobbak azok a lámpák (egyébként is megbántam, hogy izzós lámpákat raktam oda - már csak a melegedés miatt sem volt jó választás) Idővel biztos cserélni fogom mindegyiket valami ledes megoldásra - de nem mostanában mert elég nagy bontással járna...
Róbertke: A kertészet nem rossz ötlet - főleg a füstölős rész! Elektromos cigit használok már évek óta, van is egy rakás fűtőszálam meg valahol tiszta glicerinem is - elvileg meg tudnék csinálni ezekből egy füstölőt... Na ezen még filózom, addig is ha van még ötlet várom! Minden (lapos) megoldás érdekel.
Marci: hát ha egyszer így működik előtte meg nem?! Tény, hogy vannak szerencsétlen "együttállások" amikor pont két szigetelt részre esik a mozdony minden áramszedő kereke - ezeket próbálom minél jobban minimalizálni. Lehet, hogy az EW1-es váltót is polarizálom valami mikrokapcsolóval, vagy a még szabad relé kimenetemmel... |
(#50589) etwg válasza HarciSün hozzászólására (#50583)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2016 |
|
Mit akarsz az EW1-n polarizálni?
Ott szigetelt a sziv igy a mozgo sineket fixen össze lehet kötni a külsö tösinekkel - csak kicsit intelligensebben, mint az a gyár teszi azzal a két szalaggal. Egyszerüen vékony a sinekre forrasztott drotokkal kösd össze a megfelelö sineket. Nem kell semmit kapcsolni, csak az áramot odavezetni ahova kell. Még a mozgo nyelveket is össze lehetne kötni, csak azokra macerás a forrasztás - egyszer majd lehet, hogy váltogyárto kolléga csinál EW1-es csere nyelveket alpakkábol, és azokat össze lehet majd forrasztani. |
(#50610) HarciSün válasza etwg hozzászólására (#50589)
|
Válasz •
|
Ápr 2, 2016 |
|
Mea culpa! Ew2-re gondoltam! |
(#51469) Zsombi13 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 9, 2016 |
|
Sziasztok! Egy terepasztalt szeretnék építeni az ágyam alatti fiókba. A makettezéssel nincs gondom, azt már két éve művelem. Viszont vasútmodellezés terén teljesen kezdő vagyok (sínek, mozdonyok, árambetáplálás, stb.). Összesen egy darab mozdony lesz a pályán, és a váltókat szeretném teljesen manuálisan állítani. Afféle ,,játszós'' pálya lenne, teljesen automatika-mentesen. Ez lesz az első terepasztalom. A képen levő fekete vonal a legfontosabb pálya, a ceruzával rajzolt az másodlagos, viszont jó lenne azt is valahogyan megoldani.
Üdv: Zsombi |
|
(#51470) csíkosháTTú válasza Zsombi13 hozzászólására (#51469)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2016 |
|
Van egy olyan topic, hogy:
"TT pálya az ágy alatt"
Át kellene oda menni.
530mm széles lenne a pálya alapja, ha jól látom. A legkisebb TT ív az 310mm, vagyis 620mm-en "fordul meg" a vonal minimum. Ez az 530mm még a régi, BTTB legkisebb ívvel sem megoldható, az 286mm volt, ezzel is 572mm-re jön ki. De ekkor "koppan" a szélén, gyakorlatban ez nem megvalósítható. Legalább 700mm szélesség kellene.
TT pálya az ágy alatt |
(#51471) Zsombi13 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51470)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2016 |
|
És mekkora lenne az ideális ívnek a sugara? |
(#51472) róbertke válasza Zsombi13 hozzászólására (#51471)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2016 |
|
Írta: A legkisebb TT ív az 310mm. |
(#51473) Zsombi13 válasza róbertke hozzászólására (#51472)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2016 |
|
És általában 400 mm sugarút használjak? |
(#51474) tumikas válasza Zsombi13 hozzászólására (#51473)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2016 |
|
Általában a minnél nagyobb annál jobb elv érvényesül itt is. Az biztos hogyha ekkora helyem lenne biztos hogy N-ben van Z-ben gondolkoznék. |
(#51477) Zsombi13 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 10, 2016 |
|
Megváltozott a fiók mérete. Ekkora helyen ez a pálya kivitelezhető? Egy mozdony lesz a pályán. |
|
(#51478) angyal.marci hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 10, 2016 |
|
Szia! Jó lesz ez így 700 mm szélességgel de jó lenne tudni hogy milyen mozdonnyal vonatoznál. Vannak amik nem mennek el R310-en. Csatlakozom az előttem szólókhoz, és a méretem ellen beszélek, de tényleg jobban járnál ilyen kis helyen a N vasúttal mint a TT-vel. |
|
|
2024. Nov, 24. Vas 15:53:51 |
|
Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt |
|
|