|
H0 klubtopic
|
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:
|
|
(#51886) csíkosháTTú válasza Zsombi13 hozzászólására (#51884)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2016 |
|
16,5mm |
(#51887) Zsombi13 válasza róbertke hozzászólására (#51885)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2016 |
|
|
(#51888) Zsombi13 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51886)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2016 |
|
Köszi! |
(#51889) somitomi válasza Zsombi13 hozzászólására (#51884)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2016 |
|
Ejnyemár, a méretvonal az vékony kell legyen. Hát milyen műszaki rajz ez így? |
(#51891) Zsombi13 válasza somitomi hozzászólására (#51889)
|
Válasz •
|
Júl 2, 2016 |
|
|
(#51906) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51797)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2016 |
|
Sziasztok!
Nagy nehezen megérkeztek az alpakkából maratott csatlórudak!
Szépek,erősek és még éppen elforognak a lépcsők mögött...
Így néz ki vele a mozdony:
|
|
(#51907) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51906)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2016 |
|
Ezek miért nem egyformák? Az egyik erösebb mint a másik. |
(#51908) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#51907)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2016 |
|
Szia!
Nem értem,ezek tökre egyformák,mind a 3 képen ugyan az a darab van. |
(#51909) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51908)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2016 |
|
Arra gondolsz,hogy az egyik fele vékonyabb,mint a másik?
Ezek ilyenek,oldalanként egy anyagból vannak,így néznek ki:
|
|
(#51910) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51909)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2016 |
|
Nem ismerem a mozdonyt, csak látom, hogy a marott lemezen is a jobb oldali csatlo erösebb (magasabb). Vajon miért ilyen? |
(#51912) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#51910)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2016 |
|
Nem tudom,de az igazin is eltérő méretű:
|
|
(#51913) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51912)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2016 |
|
Kiváncsi lennék, hogy ennek mi lehetett az oka. |
(#51954) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#51913)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2016 |
|
Nekünk ennél nem sokat számít...
viszont ezzel is szépen teker dekóderrel: M28 próbajáratok! |
(#51955) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51954)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2016 |
|
A lendkerékre ragaszthatsz valami ventillátorszerüséget, ami jol mutat a hütörács mögött!
|
(#51958) Milos Grimasz válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51954)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2016 |
|
Szép egyenletes lett a futása. |
(#51987) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#51955)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2016 |
|
Nem rossz ötlet!
Már én is gondoltam rá,lehet is ott valami ventilátor,de azok inkább a hűtő másik oldalán szoktak lenni.
Ha meg nem lesz rendesen kiegyensúlyozva,akkor ritka durván képes berázni a hajtást,úgyhogy jobb kihagyni a dolgot...
Grimasz:
Kösz. Továbbra is ugyanazt a hajtást tuningolom,csak ráakasztottam néhány új dolgot.
|
(#51989) róbertke válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51987)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2016 |
|
Elég ha csak egy papírkorongot, amire rá van rajzolva egy ventilátor ... |
(#51991) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51987)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2016 |
|
Nem tudom milyen sürü a hütöd - mennyire átlátszo - ha csak egy kicsit akkor eleg ha felfested filctollal a lendkerékre a lapátokat. Elég ha csak valami forgást látni a hütö mögött. |
(#52108) sunocske hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 18, 2016 |
|
Sziasztok!
Korábban valamelyik témában volt szó egy digitális-hangos cseh mozdonyról (talán Kocourról), csak egyszerűen nem találom. A lényeg, ami ott akkor szemet szúrt, hogy valaki sérelmezte a tolatófénynek az elöl-hátul három fehér fényt. Jelentem, utánajártam a dolognak, Csehországban és Szlovákiában tényleg ezt írja elő az utasítás, így valójában teljesen jól van beállítva a dekóder, csak nem MÁV-kompatibilis |
(#52109) vanhensing hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 19, 2016 |
|
Üdv!
Egy kis segítség kéne,mivel nem H0 ba "utazom,,Egy melóért kaptam egy szép nagy TT s szettet. De a csomag bontáskor
kiderült hogy H0 .Kb menyi lehet a reális ár amiért el lehetne
adni? Átnézve 3db kuplung hiányzik az 5 kocsiról,a 2 motoros mozdonyról 2 ütköző 1 kuplung és két légtartály imitáció.
Próbáltam rákeresni de az egy találat árát irreálisnak tartom Előre is köszönet |
|
(#52110) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#52108)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2016 |
|
Fordítókorongos vett MTB Kocurt AWT festésben ha minden igaz... |
(#52111) csíkosháTTú válasza vanhensing hozzászólására (#52109)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2016 |
|
Szia!
Sajnos nem sokat, úgy 10-15.000Ft-t lehet elkérni érte, ennyiért talán el is viszik. Sajnos hiányos, és nem is lehet hozzá érdemben alkatrészeket kapni.
Régi PIKO start szett volt, kb. a '80-as évek közepén. |
(#52123) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#52110)
|
Válasz •
|
Júl 21, 2016 |
|
Nekem is valami ilyesmi rémlett, bár így közel a harminchoz néha már elbizonytalanodom |
(#52138) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#52123)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2016 |
|
|
(#52169) Fordítókorongos válasza sunocske hozzászólására (#52108)
|
Válasz •
|
Júl 23, 2016 |
|
Szia!
Már én is találkoztam ezzel a három-három fényes dologgal,úgy gondoltam akkor,hogy ez biztos valami elprogramozás lehet.
Nem a Kocúr volt az, szerintem valamelyik gyári hangos Dongó lehetett, azon viszont elég hamar hangot váltottam és az új programozás már nem tudhatta...
Sajnos már én sem emlékszem biztosan,viszont simán megoldható dolog,könnyebben mint a mi 1-1 lámpás tolatófényünk.
Kösz,hogy utánajártál,legalább már ezt is tudjuk.
|
(#52170) etwg válasza sunocske hozzászólására (#52108)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2016 |
|
Már nagyon régen nem követem a CD/ZSR elöirásait, de egy kicsit oldabaszurt eme állitásod.
Elökotortam az aktuális Szabálykönyvet, amiben nincs ilyesmi, amit irsz.
A 3 fény egyöntetüen a vonat elejét jelenti (#1262 pont), azaz csak a vonat elején lehet.
Vizszintesen 2 fény a mozdony mindkét oldalán a tolato fény (#1271).
Egy-egy fehér fény a mozdony mindkét végén azt jelenti, hogy személyzet van a mozdonyon, de az áll. (#1316).
A vonat végét ( de csakis ott!) két zárotárcsa illetve egyforma magasságban 2 vörös fény jelzi. Azaz csakis ott lehet ilyen jelzés a szerelvény más helyein (pl a mozdonyon ) nem. (#1264). ( ez vonatkozik az idegen vonatokra is, amik a SZDC vonalain közlekednek.
Gyakorlatilag felfrissitettem a memoriámat, és a néhai szabályokhoz viszonyitva csakis a 3 fény (A fények) a vonat elején változtak az utobbi 50 évben ( valoszinü német vagy europai hatásra), minden más ugyanaz, mint régen volt. ( akkoriban csak 2 fény jelezte a vonat elejét).
Azaz szabálytalan, ha a mozdonyon elöl hátul 3 fehér fény világit, meg az is, ha a vonat elén a mozdony végén vörös fények világitanak. Ugyanigy szabálytalan, ha a mozdonyon 1-1 fény világit és mozgásban van.
Elöl 3 fehér - hátul 2 vörös csak akkor lehetséges, ha a mozdony vagonok nélkül, de mint vonat van uton ( azaz van vonatszáma). |
(#52171) etwg válasza etwg hozzászólására (#52170)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2016 |
|
A ZSR Elöirásaiban joval homályosabb a fogalmazás.
A #280-s pontban azt irják, hogy a mozdony mindkét végén fehér fény legyen, Amennyiben 2 üzemegység között van uton, akkor mint vonatot kell kezelni. ( bövebb leirás nincs).
Amennyiben nem világit egy fény sem, a mozdionynak meg kell állnia és legalább 1 fényt müködésbe kell hozni. Amennyiben legalább 1 fény mükldik, akkor a következö menetrendszerinti állomásig el lehet menni és ott megjavutani a többi fényt.
A #284 pontban foglalkoznak a 97-s jelzéssel - 3 fehér fény a vonat elején. Ez minden vonatra kötelezö.
A 98as jelzés -2 vörös a vonat vegét jelzi. Ez mindig a szerelvény utolso jármüvére vonatkozik.
Kitérnek azonban egy szlovák specifikumra, amikor a szerelvényre hátulrol rásegitenek ( emelkedö). Ilyenkor, ha a segédmozdony nincs összekapcsolva a tolando szerelvénnyel, akkor a szerelvény végén marad a 2 vizszintes vörös, a tolo mozdony meg mint vonat van kezelve, azaz elöl 3 fehér fény, hátul meg 2 vörös. (Azaz a tolott szerelvényen 2-2 zárojelzö van.)
Csak érdekesség, hogy ugy a CD-nél mint a ZSR-nél is a szabály azt mondja, hogy ezek a fényjelzések csak rosszabb látási vizsonyok esetén kötelezök, fényes nappal elvben nem ( holott minden vonat manapság mindig bekapcsolt fehér fényekkel közlekedik).
Egy másik speciifikum amikor a mozdonyon 1 vörös fény van. Ezzel az abszolut Állj jelzöt kivánják jelezni. Ez akkor fordulhat elö, ha a vonat bármilyen okbol mozgásképtelen igy ezzel jelzik ki ezt az állapotot. Nyilvánvalo, hogy akár a mozdony mindkét végén is lehet, de ez érvényes a vonatra is. |
(#52172) sunocske válasza etwg hozzászólására (#52171)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2016 |
|
Huh, ennek jó alaposan utánajártál, köszönöm!
Megmondom őszintén, már nem emlékszem, hol olvastam ezt a 2×3 fény dolgot. De így meg még nagyobb a rejtély.
Legközelebb megpróbálok nem butaságot írni, és remélem az oldalad már jobban van |
(#52174) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 24, 2016 |
|
Modellben ennél azért kicsit macerásabb a dolog, mármint kivitelezni.
Most fejeztem be egy OFF BR81-est, amibe én építettem LED világítást (gyárilag a BTTB modellben semmilyen világítás nincs). Minden lámpában külön LED van, így a tolatófényt is megvalósítható a dekoder AUX1 kimenetét igénybevéve. Egy ZIMO MX621 van benne, az F0-lal kapcsolható a menetirány szerinti két-két lámpa, és a dekoder AUX1 kimenete hozzá van rendelve az F3 gombhoz, ekkor a modell, mindkét végén egy-egy lámpa világít. Ekkor a mozdony tolató üzemre is vált.
Akkor gond van, ha a modell nem így épül fel, hanem csak egyetlen fényforrás van, és annak fényét prizmák vezetik a lámpákba. Ebben az esetben sajnos a tolatófény nem kivitelezhető, vagy - mint látjuk - csak úgy, hogy az nem élethű funkció imitál. |
(#52175) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#52169)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2016 |
|
Idézet: „...az új programozás már nem tudhatta...”
Néha a hajam az égnek áll, hogy milyen funkció gomb kiosztásokat tudnak egyes dekóder gyártók, vagy hang készítők kitalálni. A ROCO gyárilag hangos 109-esében pl. a füstgenerátor a dekoder AUX kimenetére van kötve. Viszont a funkció gombokkat telerakták hangeffektusokkal (sokszor olyanokkal, amiket egy felfűtött gözösnél nem is lehet hallani), nincs egy szabad funkciógomb sem. Akkor sem tudjuk a füstgenerátort üres funkció gombhoz rendelni, ha a ZIMO-t átprogramozzuk NMRA mappingről a ZIMo sajátjára. Ugyanis ott sem lehet korlátlanul "tologatni" a funkciókat a gombok között...
Ennél sokkal rosszabb a ZIMO fizetős Ludmilla hangja (nem emlékszem, hogy ki készítette), ott pl. egy ROCO modell esetében a világítás funkciói vannak teljesen elszabva...
Most írok egy csomó ZIMO hangprojektet (pár már készen is van), én nem így csinálom a funkciók kiosztását. F0 ugye a világítás. Az F1 és F2 üres, ide mehetnek a zárfények, füst, kazánfény imitáció, stb, stb. F3 a tolató üzem, F4-gyel lehet a hangot bekapcsolni, F5-től felefelé mehetnek a kézi hangeffektusok. Ahogy a Tran dekódereknél is csinálom.
Ennek egyetlen hátránya van, a régebbi a vezérlőkkel nem lehet kihasználni a hangdekóderek teljes tudását. Mondjuk egy LokMaus2, vagy 3 vezérlővel, vagy egy ósdi Intellibox-szal szerintem amúgy sem lehet mit kezdeni egy közepes hangdekóder esetében sem, akárhonnanis indulnak a hangok. |
(#52832) Luciferike hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 28, 2016 |
|
Sziasztok!
Rég voltam erre. Szerintetek milyen a Vasútmodellezés című újság minősége, és a benne lévő dolgok? |
(#52833) somitomi válasza Luciferike hozzászólására (#52832)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2016 |
|
"Kezdő modellező" topikban már vesézgettük a dolgot, szerintem nem érdemes itt is elkezdeni. |
(#52835) Luciferike válasza somitomi hozzászólására (#52833)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2016 |
|
Bocsánat! |
(#52928) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 5, 2016 |
|
Sziasztok!
Az utóbbi hetekben befejeztem a Mazsola hajtásomat.
Kialakítottam a kuplung foglalatokat és beállítottam az ütközőtányérok magasságát,ezzel a hajtás része kész lett az M28-asnak.
Sajnos elfordulós kinematika nem jöhetett szóba,de a foglalatokban lehet használni kengyeles kuplungot és közelkapcsolós Kurzot is...
Vonóerőben nincs panasz,teljesíti a tőle elvárható kocsimennyiséget,
így néz ki: |
|
(#52929) Frankye válasza Fordítókorongos hozzászólására (#52928)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2016 |
|
Elképesztő jószág, minden elismerésem! |
(#52930) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#52928)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2016 |
|
Befér még a mozdonyvezetö, vagy a mozdony mellett sétálva fogja vezetni?
A minap az egyik osztrák állomáson bámészkodtam vagy félorát és néztem hogy hogyan kezelik a tolato mozdonyt kivülröl.
Hát mit mondjak, érdekes volt, de hogy értelmes-e, abban már nem vagyok annyira biztos. |
(#52931) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#52928)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2016 |
|
Szűk ívekben, váltókon nincs gond a kupplung befogással?
Csak szért kérdem, mert, ha teljesen merevre vetted a figurát, akkor a kocsi kinematikájára/kupplung befogására van bízva az egész kapcsolat rugalmassága. Az gond lehet, különösen tolatáskor a váltókon kanyarogva. |
(#52937) sunocske válasza etwg hozzászólására (#52930)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2016 |
|
Elvileg megspórolható vele egy tolatásvezető, mert a mozdonyvezető így egymaga tud vezetni és akasztani is. Meg tolt menetben ki tud állni az első kocsira. |
(#52940) etwg válasza sunocske hozzászólására (#52937)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2016 |
|
Éppen ez az.
Leteszi a távvezérlöt (sárban,hoban a földre vagy a mozdony lépcsöjére). Alámászik az ütközönek szét/összekapcsol, kimászik, felveszi a távvezérlöt és elindul a mozdony mellett ( fölmászni nyilván lusta arra a pár méterre). Még jobb esetben a mozdonyon automata kuplung van, akkor megszabadul a bujkálálstól. Ráadásul (talán veszélyes munka miatt?) ketten vannak, igy nem egészen értem, hogy mit sporolnak meg.... |
(#52942) JZoli válasza etwg hozzászólására (#52940)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2016 |
|
Nem kell messze menni a GySEV-nek is van (volt ?) egy M44-ese amivel távvezérelve tolattak! |
(#52943) csíkosháTTú válasza JZoli hozzászólására (#52942)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2016 |
|
Az Sopronban van, rádió távvezérelt, de egy-két próbán kívül nem nagyon láttam még használatban. Általában az M42-esükkel tolatgatnak, hagyományos módon. |
(#52944) sunocske válasza etwg hozzászólására (#52940)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2016 |
|
Amit eddig én láttam, az nyakba akasztható, nem kell letenni a hóba-sárba. Bár úgy meg kényelmetlen a mászás, tehát úgyis le fogja
Úri huncutság, na! |
(#52945) etwg válasza JZoli hozzászólására (#52942)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2016 |
|
Én láttam már vagy 40-45 éve egy ilyen kisérletet ( akkor még egy extra felsövezeték szolgált a távvezérlésre C.Trebován az északi szomszédainknál). Ott a guritodomb mozdonyát igyekeztek a toronybol vezérelni. ( CSD vasaloján 2 áramszedö volt). A baj ott az volt, hogy a torony jo messte volt a mozdonytol.
Késöbb a felsövezetéket felváltották egy eléggé kezdetleges analog távvezérléssel aminek volt egy hordozhato változata is. Azután jo nagy csend következett.
Az osztrákok vagy 10-20 éve szorakoznak ilyesmivel, de tul gyakran nem igen látni, hogy üzemben lenne (immár digitális proporcionális távvezérlö). |
(#52951) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#52937)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2016 |
|
Mozdonyvezetőt spórolnak meg, mert azok nem akartak "pudligárok" lenni, viszont a tolatásvezetők örültek az előléptetésnek... |
(#52952) róbertke válasza etwg hozzászólására (#52945)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2016 |
|
DB V60/BR 365 évek óta használják tolatós tehervonatok továbbítására, amikkel az útközbeni állomásokon így tolatnak.... DB BR 365 |
(#52953) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#52952)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2016 |
|
A Bécs-Újhelyi Hector-on is van ilyen. |
(#52954) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#52951)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2016 |
|
Áhhá, erre a fordított felállásra nem is gondoltam
Eugen, erről a kétáramszedős vasalóról van esetleg fotód? Nagyon kíváncsivá tettél! |
|
|
2024. Nov, 26. Kedd 14:20:58 |
|
Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt |
|
|