Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:

Lapozás       53/65    
(#52277) etwg válasza diginewl hozzászólására (#52274) Válasz Júl 28, 2016
Mitöl lett az Digidriwe?
(#52278) Von Smallhausen válasza Zsombi13 hozzászólására (#52248) Válasz Júl 28, 2016
Szerintem egy 10000 körüli fordulatszámú motorhoz kevés a 20- szoros lassító áttétel, ha lassú járműről van szó (pl. tolató- és bányamozdony) . A mellékelt képen látható mozdonyban 1:44-es áttétel van (ezzel egy kicsit túllőttem a célon) , persze több lépcsőben.
Ha tényleg komolyan gondolod, hogy hajtásokat építenél, akkor először nem ártana elméleti ismereteket szerezni gépelemekből (különösen fogaskerekekből) . Távol álljon tőlem, hogy életvezetési tanácsokat osztogassak, de egy forgácsoló szakma óriási előnyt jelenthet. Az is hozzátartozik az igazsághoz, hogy megfelelő gépek és szerszámok nélkül csak kínlódás az egész. Ehhez kevés a szike és a reszelő...

IMG_0988.JPG
 
(#52280) diginewl válasza etwg hozzászólására (#52277) Válasz Júl 28, 2016
Hehe, mert elírtam
Köszönöm a javítást!
(#52289) Zsombi13 válasza etwg hozzászólására (#52276) Válasz Júl 29, 2016
Ebből:

146978058017...jpg

146978061083...jpg

146978062807...jpg
 
(#52290) Zsombi13 válasza Von Smallhausen hozzászólására (#52278) Válasz Júl 29, 2016
Fogaskerekem az van még, tudok hozzárakni. Még egy 20 fogú elég lesz? Lehet, hogy ehhez tényleg kell az a pici motor, hogy elég hely legyen a fogaskerekeknek.
(#52291) etwg válasza Zsombi13 hozzászólására (#52289) Válasz Júl 29, 2016
Már többen is irtuk, hogy nem ártana az alapokkal kezdeni, mert egy ilyen csavarbol még profinak is a feje fájna mire elkészülne a kerék.
Szoval olvasgasd a szabványokat, hogy milyen pl a kerék mérete és profilja.
Olvasgass fémmegmunkálo szakkönyveket, mert a kereket nem reszelik, hanem esztergálják.
Olvasgass idevágo bejegyzéseket, hogy ismerkedj milyen anyagokbol kell/lehet dolgozni.
A fiam kazánt épitett és megtalálta az embert, aki neki összeforrasztotta ( keményforrasztás) a réz alkatrészeket, és ma már tüzel alatta. A gözgépecskét meg vette.
Neked is ( már többször mondtuk!!!!!!) kereket készen kellene venni. Ha szolsz Csikos barátunknak biztosan tud adni egy párat.
(#52292) etwg válasza Zsombi13 hozzászólására (#52290) Válasz Júl 29, 2016
Már ezt is mondtuk ( söt ki is számoltam neked!!!!) hogy a 20 fogu kerék nem mehet a kerék tengelyére.
Figyelj már oda mit irunk, mert sirba fogsz vinni egyeseket balga ötleteiddel.
Már egy hete itt tárgyaljuk a témát, de te még a méretezéshez sem jutottál el. Ez igy nem fog menni.
(#52293) Von Smallhausen válasza Zsombi13 hozzászólására (#52237) Válasz Júl 29, 2016
Valamit nagyon elszámoltál! H0-ban a DH 30 D hossza 47mm, magassága 17mm, a kerékátmérő pedig 5,2 mm lenne. Arról nem is beszélve, hogy a végsebessége csupán 12 km/óra. Az áramszedős dolgot meg végképp nem értem, hogy minek.
Szerintem sokkal könnyebb feladat lenne, ha életnagyságban készítenéd el
(#52294) somitomi válasza Zsombi13 hozzászólására (#52289) Válasz Júl 29, 2016
Kereket eszterga nélkül biztosan nem lehet gyártani, de szerintem nem is érdemes. A gyári kerekeknél jobbat gyártani csak komoly tudással lehet, még a vasútmodellező versenyek "teljesen saját építés" kategóriájában sem elvárás a saját gyártású kerék (a fogaskerék és a motor szintén).
Egy kerékleszedő célszerszám (legegyszerűbb formájában ilyen: Bővebben: Link) viszont könnyen elkészíthető egyszerű szerszámokkal (fúrógép, lombfűrész, vagy ékszerész fűrész).
(#52296) Zsombi13 válasza etwg hozzászólására (#52292) Válasz Júl 29, 2016
És akkor a lassításhoz: ha a csigakerék meghajtja a 20 fogú kereket, és a 20 fogú keréknek a tengelyén van még egy csiga, és ez a csiga hajtja meg a tengelyen levő fogaskereket, az eléggé lelassítaná?
(#52297) etwg válasza Zsombi13 hozzászólására (#52296) Válasz Júl 29, 2016
Számold ki! Ezzel kell mindig kezdeni, és erre már kaptál elég infirmaciot itt meg a suliban. Nem nehéz.
(#52298) Zsombi13 válasza somitomi hozzászólására (#52294) Válasz Júl 29, 2016
Tehát: ha veszek egy ilyen kereket, akkor annak a tengelyéről le tudom szedni a kereket, hogy rátegyek egy fogaskereket?
(#52299) diginewl válasza Zsombi13 hozzászólására (#52298) Válasz Júl 29, 2016
Hali! Beleszólok.
Igen, a tengelyről le tudod húzni a kereket, akár kézzel is - és vissza is tudod tenni. A tengelyátmérő valahol 2mm-nél van.
Így viszonylag kis anyagi ráfordítással ki tudod próbálni, hogy mi mekkora ebben a modellvilágban.
Csendben jegyzem meg, november óta most készültem el egy viszonylag egyszerű szerkocsi hajtás/kerékcserével.
A tolómérőn nemcsak a mm-er, hanem az első tizedes is számít

Szóval nagyon-nagyon bonyolult házi eszközökkel (kézben egy picit reszelek rajta) forgó, megbízható hajtáskapcsolatokat létrehozni. Ne ezzel a legnehezebb részével kezdj, mert félek elveszi a kedvedet a modellezéstől, és azért kár lenne.
(#52300) Zsombi13 válasza etwg hozzászólására (#52297) Válasz Júl 29, 2016
Megpróbáltam kiszámolni, de lehet hogy valahol elrontottam:

Tegyük fel, hogy a motor 10 000 ford/perc sebességgel forog. Azután a csigakeréken és egy 20 fogú fogaskeréken megy keresztül az energia. Azt mondtad, hogy a csiga egy fogat jelent, akkor a fogaskerék tengelyén levő csigakerék már csak 10 000÷20= 500 ford/perc sebességgel fog forogni. Viszont ennek a fogaskeréknek a tengelyén van még egy csigakerék, ami egy 9 fogú fogaskereket hajt meg. Ez 500÷9, ami közelítőleg 55,5 ford/perc. A kerék 7,5 mm átmérőjű, a kerülete d×pí, szóval 7,5×3,14 az 23,55 mm. A sebesség az v=s÷t, tehát a 23,55 mm méterben kifejezve az 0,02355 , az 55,5 ford/perc ford/másodpercben 0,925. Tehát: v=0,02355÷0,925 , ami közelítőleg 0,02546 m/s. Ez közelítőleg 0,09166 km/h. Ez még az 1 km/h sebességet meg sem közelíti!
(#52301) HOTotya hozzászólása Válasz Júl 29, 2016
Szia Zsombi13!!!!
Először is nézz körbe az interneten és nézz,nézz sok sok képet,leírást!!!
Nem olyan egyszerű egy hajtást "csak úgy összedobni" ami még működik is!!! Taknyolni lehet,de az soha sem fog jó lenni!!! Hallgass az idősebb fórumozókra akik már túl vannak ezeken a problémákon!!! Segíteni tudunk is ha kell,de a türelem és a "nézelődés" az sokat segít!!!!!
soha ne akard elsőre megváltani a "világot(hajtást)",mert nem fog menni...... Ennek ellenére sok sikert...........
(#52302) etwg válasza Zsombi13 hozzászólására (#52300) Válasz Júl 29, 2016
20x9=180 az áttétel, ami igen sok, ezért jött ki egy ilyen alacsony sebesség. De már ezt is mondtuk, a kolléga 44 szeres áttétel tul sok a 20 meg kevés, azaz mást kell kitalálnod.
Itt van pl. a BR 56 szerkocsijának a hajtása, nézd meg hogyan vannak benne a fogaskerekek.
(#52303) etwg válasza diginewl hozzászólására (#52299) Válasz Júl 29, 2016
Azért ez nem annyira általános. Vannak recés tengelyek meg beköszörült tengelyek is ( föleg a gözmozdony kerekek ilyenek, mert ott garantálni kell a kerekek osztását söt ahhoz viszonyitva fogaskerék állását is ( egy 10 fogas fogaskerék esetén 1 fog 36 fokos szöget jelent!!!!). Ezért igen veszélyes müvelet lehet egy ilyen probálkozás. Ha ugyanis eröszakkal elforditod véglegesen tönkre megy a kerék. Ráadásul a beköszörült tengelyt kivülröl nem látni. Nagyon meg kell nézni mindig a kereket, mielött bármit is tennél.
(#52307) somitomi válasza Zsombi13 hozzászólására (#52300) Válasz Júl 29, 2016
Idézet:
„Tehát: v=0,02355÷0,925 , ami közelítőleg 0,02546 m/s”
A fordulatszám 1/s dimenziójú, azaz a sebesség a kerület és a fordulatszám szorzata, nem pedig hányadosa. Azaz v=d*pi*n=0,02178 (m/s)
Idézet:
„közelítőleg 0.02178 m/s. Ez közelítőleg 0.07842 km/h. Ez még az 1 km/h sebességet meg sem közelíti!
(a számokba most belejavítottam)”
Valóban ez a modell sebessége, de a modell nem ugyanannyival megy, mint az igazi (ijesztő is lenne). Mivel a terepasztalon minden kisebb, ezért a távolságokat (és a sebességet) is szorozni szokás a méretaránnyal. Azaz a 0,02178 m/s modellsebesség körülbelül 6,823 km/órának felel meg. Ez nyilván még mindig túl kevés, de azért nem olyan durva a dolog.
(#52309) csíkosháTTú válasza Zsombi13 hozzászólására (#52289) Válasz Júl 29, 2016
Zsombi!
Elsőre ne akarjuk feltalálni a meleg vizet!

Kereket vegyünk készen, van választék, csak keresni kell!

DE!!!
Egyikünk sem kezdte a modellvasut hobbit, vagy szakmát (nem kívánt rész törlendő) úgy, hogy egyből akár egy egyszerű modell készítésének állt neki!
Szerintem, csináljuk meg előbb az "ágy alaTTi" kis terepasztalodat. Azon egy csomó dolgot meg tudsz tanulni, és amúgyis a szükséges karbantartások során megismered egy modell belsejét is, és lesz miből kiindulnod. Ez így most "vakrepülés a ködben", és csak elveszel a műszerek által adott jelzésekben.
(#52313) Zsombi13 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52309) Válasz Júl 30, 2016
Számolgattam, és rájöttem, hogy itthon képtelen vagyok találni olyan fogaskerekeket, amik eléggé kicsik, de mégis van rajtuk sok fog. A mozdony sebessége vagy túl kevés, vagy túl sok, de a túl sokból több van.
(#52314) Fordítókorongos válasza Von Smallhausen hozzászólására (#52278) Válasz Júl 30, 2016
Szia!
Jópofa hajtás,gratula!
Nagyon érdekes megoldás.Hogyan tekered meg vele a keréktengelyeket és miért van két félből összeállítva?
Van részletesebb képed róla?
Többféleképp is megcsinálhattad,kíváncsi vagyok.
Elegáns megoldás,viszont fura,hogy kevered a rezet az aluval.(?)
Üdv.:korongos
(#52315) etwg válasza Zsombi13 hozzászólására (#52313) Válasz Júl 30, 2016
A fogak finomságát/sürüségét a modul fejezi ki ( már erröl is volt szo!!). Mi a modellvasuton a 0,5 és attol kisebb modulokat használunk. A TT-ben manapság általában a 0,4 és a 0,3-s modulok a jellemzök. Minél kisebb a modulszám annál pontosabban kell dolgozni ( mérni, furni, forgácsolni). A 0,3 modulhoz már az 0,1mm-s pontosság sem mindig elegendö. Ebböl is láthatod, hogy ilyesmit nem igen lehet a konyhaasztalon megépiteni, komoly és pontos szerszámok kellenek.
(#52316) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#52314) Válasz Júl 30, 2016
Jaj,de kíváncsi valaki..... Úgy könnyebb,ha már valaki kitalálta???.... Nem volt jó a fotómemóriád??......
(#52320) Von Smallhausen válasza Fordítókorongos hozzászólására (#52314) Válasz Júl 30, 2016
Szia!
A könnyebb szerelhetőség miatt készült két félből. Az alu motortartó elem csak egy gyors szükségmegoldás, éppen ez volt kéznél. Ez csak egy kísérleti hajtás az ilyenfajta konstrukció tanulmányozására. A végleges kivitel remélhetőleg elegánsabb lesz.

IMG_0890.JPG
 
(#52322) etwg válasza Von Smallhausen hozzászólására (#52320) Válasz Júl 30, 2016
Érdekes konstrukcio!
(#52326) HOTotya válasza Von Smallhausen hozzászólására (#52320) Válasz Júl 30, 2016
Szia!
Ügyes megoldás!! Gratula!!! "csak" tükörképet kell (majd nem)készíteni...
(#52333) Fordítókorongos válasza Von Smallhausen hozzászólására (#52320) Válasz Júl 31, 2016
Sziasztok!
Von Smallhausen:
Köszönöm a képet,kb. erre gondoltam...
Profi munka,látszik,hogy sokat dolgoztál rajta,gratula!
Ilyen megoldást még nem láttam,eddig inkább nagyobb csigakerékkel és dupla fogaskerekekkel intéztem a lassítást...
Ezek Conrad-os fogaskerekek?
Totya:
Azzal nincsen gond,viszont röntgen szemeim még nincsenek!

(Szerintem azért te is kíváncsi voltál rá.)

Jó Modell építést!
(#52336) Von Smallhausen válasza Fordítókorongos hozzászólására (#52333) Válasz Júl 31, 2016
Saját gyártású fogaskerekekből készült.
Ennek az elrendezésnek sajnos van egy hátránya a "hagyományos" elrendezéshez (csiga a motoron) képest: magas fordulaton zajosabb (azért a "visítós" Szergej hangját még nem éri el) . Tolató fokozatban nem zavaró, de a végsebességhez közel már zajos. Elvileg a zaj csökkenthető a fogferdeség optimális megválasztásával, de ennek még utána kell járnom...
(#52337) etwg válasza Von Smallhausen hozzászólására (#52336) Válasz Júl 31, 2016
Nem akartam irni, de ugyanezek a gondolatok voltak a fejembem, amikor a minap a konstrukciodat láttam. Némileg segithetne, ha az elsö 2 fogaskereket Delrinböl ( stb) készitenéd, vagy az elsö fokozatban gumiszijas áttétel lenne. Ahogy irtad azonban az áttétel már amugy is tul nagy ( ha jol emlékszem 1:44) igy egy kicsit bajban, vagy mert ennek a fokozatnak mindenképpen gyorsabban kell forognia - még a jelenleginél is.
Esetleg ki lehetne cserélni a csigát több bekezdésüre ( ha már ilyen jol fel vagy szerelve a mühelyben, nem lehet gond) - ami egyböl felezné az áttételt, igy a motor és a csiga közötti áttételt növelni lehetne ami szintén csökkentené a zajt.
Nem tudom mit adnák, ha ilyen jol felszerelt mühellyel meg tudással rendelkeznék a fémforgácsolás mezején...
(#52338) Von Smallhausen válasza etwg hozzászólására (#52337) Válasz Júl 31, 2016
A zaj túlnyomó része egyértelműen a nagy sebességű fogaskerekekből ered (ez sajnos a fogaskerék kapcsolatok velejárója ) , egy kisebb része pedig a csigatengely (gördülő)csapágyazásából . A műanyagot próbáltam, de egy szűk fordulatszám tartományban iszonyú rezonancia keletkezik (akár egy tücsökraj) , így muszáj volt az első két fogaskerék tömegét növelni (bronzból készültek) . A szíjhajtás biztos megoldaná a problémát, de a megbízhatósága és a szíjak tartóssága biztos kisebb a fogaskeréknél.
A műhely felszereltségének és a tudásnak még bőven van hová fejlődnie...
(#52339) HOTotya válasza Von Smallhausen hozzászólására (#52338) Válasz Júl 31, 2016
Szia!
A szíj (mi anno "O" gyűrűt használtunk,mert strapabíróbb volt)hajtást felejtsd el,mert tönkre teszi a motor perselyét egy idő után... Próbáltad már felváltva fém és műanyag kereket használni?A mostani fogaskerekek már ABS,POM vagy teflonos ill. ezek keverékével készülnek és nem kopnak....
A dupla bekezdésű csiga az még jó megoldás amit írt etwg,de a zajt még az sem oldja meg teljesen... A csiga csapágyazáshoz esetleg egy kis golyót kéne még betenni a súrlódás miatt.....a régi Piko hajtásoknál voltak és nem volt egy rossz elképzelés........
(#52340) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#52333) Válasz Júl 31, 2016
Akkor miért úgy készítetted a hajtásokat ahogy láttad nálam és megbeszéltük????? Úgy járt a szemed mint a vizsláé..........
(#52341) angyal.marci hozzászólása Válasz Júl 31, 2016
Zsombi13!

Mint ahogy az előttem szólók is mondták, ne egyből az olimpiai 25 km hosszútávúszással kezdd karrieredet, ha egy 50 cm magas medencében is képes vagy elsüllyedni és megfulladni.
Naszóval: GabaTT kollegával tartom a kapcsolatot, ő is lecsillapított engem, hogy egyszerűbb dolgokkal kell kezdeni, hogy legyen min a mesterfogásokat elsajátítani. Mazsolát akartam építeni, most meg az alábbi képeken lévő Y kocsikat farigcsálom. Infrastruktúra szinten van egy fűrészem, egy sniccerem, különböző csiszolópapírok, csavarhúzók, illetve egy marék finom reszelő. Ezekkel a szerszámokkal bizony szintén nem egyszerű a modellezés.
Kezdj egyszerű, olcsó alapanyagú dolgokkal, hogy tanulj rajta. Ezen Y kocsikasztnikat üléssorral és ablakokkal veszem 450 Ft-ért, és úgy fűrészelem-toldom ahogy nekem tetszik. Nincs az a stressz ugyanis, hogy Szent István király bankóját érő kocsit rontod el. Viszonylag egyszerű a forma is, szóval abszolút egy magamfajta egység sugarú modellezőnek való. Ajánlom neked is, előbb ezeken gyakorolj! Nekem beválik. No meg nem sokkal vagyok öregebb mint te

A képeken az én TT-s, leendő Bd 84-44 és ARp 84-35 kocsijaim vannak.

20160730_204...jpg

20160730_205...jpg
 
(#52342) etwg válasza Von Smallhausen hozzászólására (#52338) Válasz Júl 31, 2016
Igen ez az alapkérdés a mai modern motorok esetében. Ezért kell már az elsö fokozatban a lehetö legjobban csökkenteni a fordulatszámot. Ezért a mai modellek jelentös részében az áttétel egy csigával kezdödik.
A szijhajtás viszont nem annyira zürös. Több modellben van már beépitve és eddig még cseréni sem kellett. Én eddig karorákba használt szilikon tömitögyürüket ( kb. 0,6-0,8mm a szij átméröje a gyürü meg kb 16-32 mm átméröjü - a karoráknál bevezetett szabványositás szerint) épitettem be. Tul feszes nem lehet, mert akkor megöli a lendkerék hatását. Rivarossi bordás szijat használt, a Roco meg vastagabbakat mint a tömitögyürü ( kb 1,5-2mm)
(#52343) etwg válasza etwg hozzászólására (#52342) Válasz Júl 31, 2016
A másik dolog meg a gyorsan forgo fogaskerekek/tengelyek kiegyensulyozása. Addig amig a motorokat meglehetösen komoly elektronikus berendezéseken egyensulyozzák ki a nyugott, sima forgás érdekében, nem hiszem, hogy ezt meg lehet oldani házi vagy egyszerü mühelyi felszereltség mellett. Ebben az esetben is a csigatengely kb a motor fordulatszámának 3/4-n forog, ami könnyen lehet akár 10000 rpm is, és kétlem, hogy ezzel bárki is foglalkozna a házi modellezök közül. (Illetve csak akkor amikor a zaj már kibirhatatlan).
(#52344) Von Smallhausen válasza etwg hozzászólására (#52343) Válasz Júl 31, 2016
Az első lépcsőben jelen esetben felére csökken a motor fordulatszáma, tehát a csigatengely sebessége már nem olyan borzasztó. Viszont a motoron lévő lendkerék és kiskerék kiegyensúlyozása valóban nem megoldott.
Szerintem először azzal próbálkozom, hogy kb. 1:35-1:40 körülire csökkentem az áttételt, így alacsonyabb motorfordulaton fogja elérni a rá jellemző végsebességet (ami az eredetinél 60 km/óra) . Persze így kisebb részt tudok kihasználni a motor fordulatszám-tartományából, de ennyi még belefér.
(#52345) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#52340) Válasz Júl 31, 2016
Na jó!
Gondolom ez még nem tilos,beszélhetünk róla,megnézhetem a hajtásaidat és én is mindig elviszem megmutatni az enyéimet,attól ez még ér??!
Nem tehetek róla,nálad van a hajtásépítő bázis,ezért nálad beszéljük meg.
Én meg nézelődöm ahogy kell,de azért beméretezett rajzokat még nem kaptam...
Majd benézek a bázisra,ha még lehet.
Jó Hajtás gyártást!
(#52346) etwg válasza Von Smallhausen hozzászólására (#52344) Válasz Júl 31, 2016
Nem tudom milyen a motor, de tapasztalataim szerint lehet akár 15000 rpm-s is. Ennek a fele 7500 rpm. Ez nem kevés a csigatengely számára. Ott van rajta a nagy fogaskerék, s nem látom milyen a csapágyazás. Ahogy már HOTotya is irta, ilyen esetben fontos a csapágyazás és a tengely végeinek a megtámasztása (golyók a csapágyakban), mert a csiga axiális mozgása sok ricsajt csinál és a nagy fogaskerék nem kompenzál semmit, söt a srég fogazás még rá is rakhat egy lapáttal, ha ellenkezö irányba hat mint a csiga.
( ha a csiga a motortengelyen van eme hatások értelemszerüen nem jelentkeznek)
(#52347) Von Smallhausen válasza HOTotya hozzászólására (#52339) Válasz Júl 31, 2016
Szia!
Valójában csak az első lépcső fogaskerekeivel van gond, mert a motoron lévő kiskerék nagy sebességű és a sebességgel arányosan az általa keltett zaj is növekszik. A korábban említett rezonancia más jellegű. Valószínűleg a motor által keltett rezgések és a műanyag fogaskerekek sajátfrekvenciái nem szeretik egymást. Emiatt az első lépcső fogaskerekeit mindenképp nagyobb tömegű anyagból kellett készítenem, de ez a probléma meg is oldódott ezzel. A csiga és a további kerekek simán készülhetnek műanyagból is.
A csiga tengelyét golyóscsapágyak tartják (axiálisan is) .
(#52348) Von Smallhausen válasza etwg hozzászólására (#52346) Válasz Júl 31, 2016
Mashima 1624-es. Üresjáratban még talán 15000-nél is többet forog.
(#52349) etwg válasza Von Smallhausen hozzászólására (#52348) Válasz Júl 31, 2016
Gondoltam.....

(#52350) HOTotya válasza Von Smallhausen hozzászólására (#52347) Válasz Júl 31, 2016
Én így oldottam meg.... igaz még kell egy rakás műanyag alkatrészt fröccs önteni,de a "koncepcióm" ez....

20160731_114...jpg

20160731_114...jpg

20160731_114...jpg
 
(#52351) Zsombi13 válasza angyal.marci hozzászólására (#52341) Válasz Júl 31, 2016
Rendben. Akkor úgy fogom csinálni, hogy veszek egy egyenes sínt, meg egy íveset, meg egy-két olcsó vagont, és azokat átalakítom, és azon a két sínen megnézem, hogy gördül-e.

Azután veszek egy kezdőkészletet, és azon megtapasztalom a hajtás működését, aztán ha meglesz a terepasztalom, és arra a Piko mozdonyom, akkor fogom a kezdőkészletes mozdonyból megcsinálni a bányamozdonyt.
(#52352) Von Smallhausen válasza HOTotya hozzászólására (#52350) Válasz Júl 31, 2016
Ez egy igazi remekmű!
Ha a megérzésem nem csal, akkor CNC gépen készül egy kis átmérőjű maróval (a szerszámpálya jól látható) .
Nekem csak manuális gépem van útmérővel, lusta dög is vagyok, ezért törekedtem a legegyszerűbb kivitelre. Ha lehet, még ennél is kevesebb munkával és anyagveszteséggel szeretném megcsinálni a végleges változatot (persze ez esetben a tervezés bonyolultabb) .
(#52353) angyal.marci válasza Zsombi13 hozzászólására (#52351) Válasz Júl 31, 2016
Többiek megköveznek érte, én csak ajánlani tudom: flexibilis sín. Elvileg nem lehet vele jól és biztonságosan dolgozni. Nekem tapasztalat OFF méretbeN, nagyon jó. Csak azt akarom használni.
Ha bányamozdonyt akarsz építeni, akkor szerintem a nulláról kezdd. Startszettes mozdonyt ha át akarnál faragni, hát nem tudom hogy mi lehetne közös alkatrész. Leginkább semmi. A bányamozdony tervét tedd a fiók legmélyebb szegletébe. Ha a saját bevallása szerint is ezer éves Korongos olvtársnak egy H0 C50-es oly lassan jött össze, neked egy mégkisebb gépezet... HááTT...
(#52354) mTTamas válasza HOTotya hozzászólására (#52350) Válasz Júl 31, 2016
Azt írod, hogy "kell egy rakás műanyag alkatrészt fröccs önteni". Eddig úgy tudtam, hogy fröccsönteni csak sorozatgyártás esetén éri meg. Ezek szerint létezik olyan technológia amivel kis sorozatú műanyag alkatrészeket lehet ilyen módon előállítani? Tudnál erről pár szót írni?
(#52359) HOTotya válasza mTTamas hozzászólására (#52354) Válasz Aug 1, 2016
Igen létezik egy olyan "technológia" amivel kisebb ráfordítással megoltható az alkatrészek "gyártása"! DE ahhoz kell egy rakás minden... Egy cnc,alumínium,egy két program és egy különlegesen megépített kis injektáló fröccsgép... ha mindez megvan akkor már csak meg kell rajzolni(pl. Corel) egy szerszámutas progival(pl. Vectric) a cnc-nek miután kész a szerszám mehet a próba nyomás......bízva,hogy nem csesztem el a szerszámot!
Ugyanis itt nem lehet módosítani már utólag,mivel alumínium a szerszám és azt nehezebb "rápakolni" illetve vissza állni a marásra! Persze az alkatrész mérete is erősen korlátozott!!!!!Itt a szerszám max. mérete 90x60mm! Első ránézésre egyszerű csak.... Mindent egybevéve elég komoly anyagi invesztálás(gépek,programok,stb.) és haszon az nem sok van(már ha van...),mert ezt én inkább csak hobbiból csinálom........Gondolj bele: egy alu szerszám elkészítése(rajzolással)jóindulatúan számolva 25ezer Ft.! Egy általam készített mozdonyhoz kell 3-4-5 szerszám....Lehet számolni hol van a haszon...... Az előny,hogy utólag elég gyorsan lehet újból gyártani az adott alkatrészt!!Nekem annyi a segítség,hogy sok "elfekvő" alapanyagom volt(van)a gépek építéséhez!!! Ja és hosszútára gondolkodtam......és persze az alkotás öröme.........
(#52360) HOTotya válasza Von Smallhausen hozzászólására (#52352) Válasz Aug 1, 2016
Talált süllyedt.....Igen cnc-s a marás és 3mm-s a maró.....De nem tartott olyan sokáig...kb 2-3 óra volt! Nekem is van még egy kis maróm és én is digitalizáltam a mérő utakat és olyan pontos lett,hogy még én is meglepődtem!!!! Az ötletedre én is gondoltam,de én a szerelhetőséget vettem célba....plusz hozzá a műanyag dolgokat!!! Ennél a mozdonynál(M32 alváz) pont ezt kérték tőlem,hogy ott ahol az eredetinél is kikönnyítsem az alvázat(minél jobban hasonlítson az eredetire)Még sok melóm lesz vele,mert meló idő után tudok csak hobbizni.. és mostanság elég kevés volt a "hobbi időm"
Így nagyon lelassultam....
(#52361) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#52360) Válasz Aug 1, 2016
Idézet:
„Így nagyon lelassultam....”
Szia!

Dehogy! csak őszinteségi rohamod van...

Üdv!
BR52 kondenztender
(#52365) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52361) Válasz Aug 1, 2016
Nevezd aminek akarod..... de két hete csak a derékfájásommal kínlódom....átadok neked egy kicsit és akkor tudok majd rendesen mozogni is.... Egyébként haladtam velük,de most a fent említett lumbágó végett kínlódom.. előbb utóbb csak elkészülök velük...ez biztató nem??..
Lapozás       53/65    
Frissek
  2024. Dec, 26. Csü
13:00:18
  Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt
Hirdetés