|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#51620) Milos Grimasz válasza Váltógyártó hozzászólására (#51618)
|
Válasz •
|
Jún 16, 2016 |
|
Mondjuk így már érthető. |
(#51689) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#47467)
|
Válasz •
|
Jún 22, 2016 |
|
Most kaptam Német honból, friss ropogós... |
|
(#51690) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#51689)
|
Válasz •
|
Jún 22, 2016 |
|
|
|
(#51698) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#51690)
|
Válasz •
|
Jún 23, 2016 |
|
Te csináltad őket? A silók közötti hármas pont olyan, mint ami az állomásodra kéne, nem? |
(#51711) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 24, 2016 |
|
|
(#51726) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#51698)
|
Válasz •
|
Jún 25, 2016 |
|
Idézet: „Te csináltad őket?”
Ki más?
Idézet: „A silók közötti hármas pont olyan, mint ami az állomásodra kéne, nem?”
Csak jóval kisebb ívvel. |
(#51727) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#51711)
|
Válasz •
|
Jún 25, 2016 |
|
Szerintem két szervó bőven elég egy hózentrógerhez, ha tudunk hozzá készíteni megfelelő rudazatot. |
(#51729) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#51727)
|
Válasz •
|
Jún 26, 2016 |
|
Söt egy is.......
|
(#51730) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#51729)
|
Válasz •
|
Jún 26, 2016 |
|
Igen, de az egy szervós verzióval az átszelés szívdarabjait nem tudod polarizálni, ahhoz kettő kell. Legtöbb esetben erre nincs szükség, de nagyon hosszú hózentrógereknél igen. |
(#51734) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#51730)
|
Válasz •
|
Jún 26, 2016 |
|
A polarizácio más kérdés, de megoldhato..... |
(#51735) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#51734)
|
Válasz •
|
Jún 26, 2016 |
|
Nyilván megoldható, de egy állítóműnél a váltó állásától függő polarizáció logikailag nem megoldható, valami elektronikával kéne figyelni, hogy honnan jön a vonat. Két állítómű esetén már az állítóművek is elegek. |
(#51980) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 8, 2016 |
|
10 fokos ROCO geometria alapján készült H0 kitérő. Érdekesség, hogy mivel PECO CODE 100 flexihez lesz csatlakoztatva, így a tősínek és a villasínek ebből a profilból készültek, de modellezőtársunk rugalmas csúcssíneket szeretett volna, így a belső sínekhez TILLIG 2,5mm-es profilt használtam. |
|
(#51981) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 8, 2016 |
|
A rövidebb 10 fokos TT kitérők. |
|
(#51982) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#51981)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2016 |
|
|
|
(#52112) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 19, 2016 |
|
Van tudomásod olyanról, akinek az enyémhez hasonló méretarányos H0-ás Hózentrógerához felsővezetéket készített?? |
(#52113) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#52112)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2016 |
|
Passz! Ha van FREMO-s ismerősöd, nála érdeklődj, abban a körben esélyesebb, hogy találsz valakit. |
(#52282) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 28, 2016 |
|
Keszthely állomás. Lesz... |
|
(#52283) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#52282)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2016 |
|
|
|
(#52284) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#52282)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2016 |
|
|
|
(#52285) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#52284)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2016 |
|
|
(#53338) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 27, 2016 |
|
Fleischmann N 15 fokos és íves geometria alapján készült kitérők. |
|
(#53339) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#53338)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2016 |
|
|
|
(#53340) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 27, 2016 |
|
ROCO R4-R5 íves hózentróger váltó állítható átszeléssel. Erre azért van szükség, mert a kis keresztezési szögű íves átszeléseken siklanak a hosszú, kéttengelyes kocsik. Ilyen kis íveknél már nem tudtam elég hosszú egyenest tervezni az átszelés elé, ezért kellett az átszelést állíthatóra készíteni. |
|
(#53341) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#53340)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2016 |
|
|
|
(#53342) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#53341)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2016 |
|
|
(#53344) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#53342)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2016 |
|
|
(#53345) DZolTTán válasza Váltógyártó hozzászólására (#53344)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2016 |
|
Temofeszten élőben is megcsodálhatjuk? |
(#53346) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#53345)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2016 |
|
Ezt nem biztos, majd megpróbálom elkunyizni a gazdájától, de lesz valami hasonló!
Mármint, hogy addig ne kelljen odaadnom neki! |
(#53347) etwg válasza DZolTTán hozzászólására (#53342)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2016 |
|
Azért egy nagyvasuton a tervezönek azonnal laput kötnének a talpára, ha ilyen igénnyel merne elöállni. Az ilyesmi az angolszász vasutas höskorban (19. század) fordult elö, de aztán szisztematikusan ki lettek irtva az ilyen konstrukciok... |
(#53348) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#53347)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2016 |
|
Szükség törvényt bont... |
(#53349) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#53348)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2016 |
|
Ez most nem rád vonatkozott.
|
(#53350) Váltógyártó válasza etwg hozzászólására (#53349)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2016 |
|
Gondoltam!
Amúgy én sem szívesen alkalmaztam ezt a megoldást, mert megbonyolítja a dolgokat, de jelen esetben ez volt a járható út. |
(#53351) Váltógyártó válasza DZolTTán hozzászólására (#53345)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2016 |
|
Egyeztettem a váltó gazdájával, és megengedte, hogy kivigyem a TEMOFESZT-re, úgyhogy meg lehet majd szemlélni. |
(#53352) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#53351)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2016 |
|
Hózentrógert nem kéred kölcsön?? |
(#53353) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#53352)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2016 |
|
Köszi, de hasonló van a tarsolyban, íves meg nincs. Meg ahhoz nincs alaplap, anélkül meg nem merném kirakni, pont a hossza miatt. |
(#53355) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#53353)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2016 |
|
Honnan gondolod hogy nincs alaplapon?? Külön azon tartom használaton kívül. |
(#53358) somitomi válasza etwg hozzászólására (#53347)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2016 |
|
Éppen kérdezni akartam, hogy az ilyesmi mennyire gyakori jelenség a világban. |
(#53361) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#53355)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2016 |
|
Ilyen fixen rögzített alaplapon, mint a többi cuccom. Ha valaki azt a hosszú hózit leejti, vagy leveri, mehet a kukába az egész, és most nagyon nem szeretném újraépíteni! |
|
(#53363) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#53361)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2016 |
|
No, akkor legalább élőben is meg fogom tudni szemlélni a műveid! (Nem fenyegetésképpen, de vasárnap megyek én is a párommal.) |
(#53366) Váltógyártó válasza Frankye hozzászólására (#53363)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2016 |
|
Hát csak gyere, én ott leszek! |
(#53374) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#53366)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2016 |
|
Na de akkor Te se fenyegess! |
(#53378) Váltógyártó válasza Frankye hozzászólására (#53374)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2016 |
|
|
(#53725) TTGábor hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 26, 2016 |
|
Szép jó napot kívánok! Először is szeretnék gratulálni mindenkinek , nagyon szép munkákat láttam itt a fórumon. Kedvet is kaptam hozzá hogy én is kipróbáljam magam a váltó készítés művészetében. Az alapanyagok beszerzése már folyamatban. remélem pár héten belül sikerül néhány fotót a készítési munkákról feltennem
jó építést mindenkinek
Üdv.: Gábor |
(#53730) etwg válasza TTGábor hozzászólására (#53725)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2016 |
|
Ugy látszik most ez divatba jött. Érdekes amikor valoban rosszak voltak a gyári megoldások sokkal kevesebben adták a fejüket a váltogyártásra mint ma, amikor már elég elfogadhato szinte minden méretben a választék.
De mindent bele, s majd mutasd meg mire jutottál.
|
(#53733) TTGábor válasza etwg hozzászólására (#53730)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2016 |
|
Igazad lehet. Én egy régi új kezdő vagyok , kb 20 évvel ezelőtt foglalkoztam alap szinten eme hobbival , még a régi "U" sínprofillal , akkor még gyerek fejjel. Azóta megtanultam már hogy amit az ember maga tud elkészíteni , az sokkal jobb érzéssel tölti el , máshogy tekint arra, még ha kinézetre esetleg nem is olyan tökéletes ( az én gyakorlatlan kezeim munkája ) |
(#53734) Váltógyártó válasza TTGábor hozzászólására (#53733)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2016 |
|
Üdv a klubban!
Ami a gyakorlatlan kezeket illeti, igaz a mondás, hogy "gyakorlat teszi a mestert"...
Hogy lásd, mennyire így van, megmutatom az első kitérőmet (bal oldali), amit még egy Mechano íves sínből kihúzott sínszálból készítettem.
Az pedig, hogy az első nem lesz szép, ne szegje kedved (jó sem lesz! ), és a második sem, de a harmadikon már egész jó futás lesz, a negyedik pedig...
Szóval hajrá! |
|
(#53735) TTGábor válasza Váltógyártó hozzászólására (#53734)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2016 |
|
Köszönöm a biztatást Váltógyártó
Én magam sem számolok azzal a ténnyel hogy az első néhány váltóm elérné kinézeti vagy használati szempontból a megfelelő szintet.
Hosszú távú tervek között természetesen az angol illetve a hózentróger is szerepel , de hát addig még ki kell kerüljön jó pár darab hagyományosabb is a kezeim alól Bttb jobbos és balos váltó rajzát lementettem egy fentebbi hozzászólásból rajta vannak a NYÁK-lapok jelölései is , így van kiindulási alapom plusz némi elméleti tudás a topik számtalan hozzászólásából |
(#53738) Váltógyártó válasza TTGábor hozzászólására (#53735)
|
Válasz •
|
Okt 26, 2016 |
|
|
(#53791) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#53341)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2016 |
|
Befejeztem az íves hózit, aki kint volt a TEMOFESZT-en, és meglátogatott, az láthatta élőben is...
Csináltam egy R9-R10-es verziót is, hogy később is legyen mit mutogatni! |
|
(#53792) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#53791)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2016 |
|
|
|
|
|
2024. Dec, 24. Kedd 3:04:08 |
|
Jelenleg 1 fő olvassa az oldalt |
|
|