|
Z méretarányban mindenfélét
|
Témaindító: Zsiti4, idő: Jan 8, 2012
Témakörök:
|
|
(#51916) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#51903)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2016 |
|
Marcos-os...
(Lefordítom: már koszos...)
Bocs... |
(#51935) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51916)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2016 |
|
Nem koszos, csak "dark nickel plated". A fényes karima rész a csiszolástól van. Ott már nem nckel plated. |
(#52026) ZésZoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 12, 2016 |
|
Csíkos Mester!
Kész van már a digitalizált Br260? Már nagyon kíváncsi vagyok. |
(#52028) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#52026)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2016 |
|
Türelem, BR260-t terem...
Nagyon elfoglalt vagyok, még nem vagyok készen vele. |
(#52408) ZésZoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 4, 2016 |
|
Sziasztok Z-sek!
Rendeltem az eBay-en egy 8831 VT798 Dieseltriebwagent két VT998 beiwagen-nel. Nem fiatal darabok, de szépen muzsikálnak.
Kérdésem:
Régebbi modellek futtatásakor a motorból gyakran lehet "Amperszagot" érezni (BME-VIK-Kandó kifejezés). Ez mitől lehet egy ilyen kis modellnél? Lerakódás a melegedő tekercseken, keféken, kommutátoron, vagy inkább kefeszikrázás? |
(#52409) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52028)
|
Válasz •
|
Aug 4, 2016 |
|
Mester!
Türelmetlen vagyok! Nem várok! |
(#52410) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#52409)
|
Válasz •
|
Aug 4, 2016 |
|
Pedig muszáj lesz! |
(#52411) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52410)
|
Válasz •
|
Aug 4, 2016 |
|
Na de tessék mán az előző kérdésemre is válaszolni, Mester! |
(#52415) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#52408)
|
Válasz •
|
Aug 5, 2016 |
|
Többé-kevésbé minden motornak van "amperszaga". Pontosabban, ha "amperszag" van, akkor valami már annyira melegszik, hogy ég, ott baj van. A motoroknál a kefepor okozta szag jellemző, ha üzemszerűek az állapotok, ez minden motornál jelentkezik, csak eltérő mértékben. A régebbi motoroknál ez eléggé erős (pl. offtopic NDK-s Gützold, vagy Märklin mozdonyok), de nem hiba.
Egy Z modellnél, ha öreg is, nem nagyon kellene lennie ilyen "illatfelhőnek". Kétségtelenül erősebb, mint egy úja modell esetében, de nem lterítheti be a szobát azért. Meg kellene mérni az áramfelvételét. Nem melegszik? |
(#52503) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52415)
|
Válasz •
|
Aug 11, 2016 |
|
Szia Mester!
Köszi a választ! Nem. Nem melegszik több óra járás után sem. Szerintem a kommutátor sem olajos, koszos. Azt reméltem, azt írod majd, hogy:
"Á, az semmi! Csak a melegedő motoron lévő régi olajnak, pornak van ilyen szaga. Nem kell vele foglalkozni."
...mert éppen ninics kedvem egy nagyszervizhez. Na jó. Majd megejtem valamikor.
Köszi! |
(#53898) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 5, 2016 |
|
Egy kis kozmetikázás. Nagy dolgok nem történnek, de a sínek eredetileg csak úgy le voltak szögelve az alapra. A berendezés lényege megmarad, ez egy NOCH Koffer anlage. Az ágyazatkő az a Paksinuti féle anyag, ezzel lehet a legjobban dolgozni, és az ecsetes elterítés után valami csoda folytán úgy is marad az ágyazat. A gombostűk csak ideiglenesen vannak ott, a ragasztó megkötése után el lesznek távolítva.
|
|
(#53925) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 6, 2016 |
|
ITT Ezt tényleg csak ON méretarányban lehet elkészíteni: SBB Gotthard vonal.
|
|
(#53926) etwg válasza róbertke hozzászólására (#53925)
|
Válasz •
|
Nov 6, 2016 |
|
Pedig létezik igen szép kivitelben és szinte minden jármü a néhaii alapito kézimunkája TT-ben
TT Gotthardbahn |
(#53972) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53898)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2016 |
|
Noch, és csak amolyan "villanyvasút", az OK. De azért van egyfajta hangulata, nem? |
|
(#53973) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53972)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2016 |
|
Még pár kép, ha nem baj:
|
|
(#53980) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53973)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2016 |
|
Szép!
Gratula |
(#54004) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#53980)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2016 |
|
Kössz!
Közben felsőbb parancs is érkezett. Feleségem szerez egy hasonló méretű alu koffert (valamit selejteztek a kórházban, és ez maradt belőle), csinálnom kell valami bele. Majd bevonom a két ifjú segéderőt... |
(#54192) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#54004)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2016 |
|
Megvan már a koffer??? |
(#54193) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#54192)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2016 |
|
Nincs, ez nem rajtam múlik...
Közben az első koffer tulajdonosától érkezett még egy ilyen, csak ezt egy másik német cég készítette el. Ennek az átépítésénél már szabad kezet kaptam. Ebből egy "ilyen volt, ilyen lett" projekt lesz. Elsőre annyit, hogy a Noch koffer azonos, a sínleerősítés az gombostű, plusz hőragasztós pisztolyos megoldás volt. A műhely segéderői (a két fiam) már lepucolta az alaplapot, így most teljesen tiszta lappal lehet nekivágni az újra építéshez. Erről eltűnnek az "üvegmosó" fenyőfák is, meg a kilátó torony sem egy völgyben lesz. |
(#54194) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#54193)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2016 |
|
Gondoltam kisegítelek, de akkor marad nálam a riasztótáska.... |
(#54388) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 1, 2016 |
|
Megjelent a Trainini 11. száma ...... de minek...
55. oldalon van egy Es dupla szett, aminek a kocsijai megegyeznek a MÁV Es sorozatával .... azt többre nem is bukkantam...
Trainini 11
|
(#54393) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#54388)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2016 |
|
Ez nem egy német magazin? |
(#54402) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#54393)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2016 |
|
Német nyelvű nemzetközi magazin...
Amúgy elnézésed kérem, de találtam egy másik modellt is, amit könnyen "magyarosítani" lehet: LCH 0469 002-3 (ex DB 212 060 -8 ) mozdonyának festése megegyezik az 51. oldalon levő Baureihe 212 (Art.-Nr. 88216) színösszeállításával. Magyarországon a gépnek a vörös lámpája hol felül, hol alul, hol sehol nem volt. LCH 0469 002 egyik homlokfali és másik homlokfali festés , felül a vörös lámpa Győr-Gyárváros, alul a vörös lámpa |
(#54596) ysenyerkesz hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 14, 2016 |
|
Sziasztok!
Nincs valakinek eladó II-III korszakos traktorja, meg egy két autója eladó, lehetőleg nem arany árban?
|
(#54618) Frankye moderátori
válasza ysenyerkesz hozzászólására (#54596)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2016 |
|
Ennek inkább az Apróhirdetési rovatban volna a helye! |
(#54632) diesel693 válasza Frankye hozzászólására (#54618)
|
Válasz •
|
Dec 17, 2016 |
|
Igazad van, de valószínűleg a Z méretnagyság hangsúlyozása miatt írta ide. |
(#54633) róbertke válasza diesel693 hozzászólására (#54632)
|
Válasz •
|
Dec 17, 2016 |
|
Igazad van, segítsünk neki! Én az érdeklődést a Játékudvarban ajánlanám a telefonszámán (ma és holnap 11-13 ig nyitva); aztán a többi címet innen.. |
(#54648) ysenyerkesz válasza róbertke hozzászólására (#54633)
|
Válasz •
|
Dec 18, 2016 |
|
Mindkettőtöknek köszönöm!
Sajnos ott jártam töbször, és nem jártam szerencsével.
A mai magyar ellátás Z méretben nem mondható kielégítőnek.
(Ebben a korszakban, amit keresek külföldön se)
A kis asztalaomon egy modern 600-as merci finoman szólva se mutatna jól. Ezért keresem a lehetőségeket.
Na nem minden áron, mert már találtam megfelelő dolgokat, csak hát az ára!
Traktor+ pár kieg
Sedan 1915-ből |
(#54699) ysenyerkesz hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 24, 2016 |
|
Boldog Karácsonyt mindenkinek! |
(#54949) diesel693 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 17, 2017 |
|
Ha már eddig senki nem tette...
Megkésve ugyan...
Eredményekben és modellekben gazdag Boldog Újévet kivánok minden modellezótársnak! |
(#54957) Frankye válasza diesel693 hozzászólására (#54949)
|
Válasz •
|
Jan 18, 2017 |
|
|
(#55062) ysenyerkesz hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 23, 2017 |
|
|
(#55086) diesel693 válasza ysenyerkesz hozzászólására (#54648)
|
Válasz •
|
Jan 25, 2017 |
|
..."csak hát az ára!"
Hát bizony ez a vasútmodellezés nem egy olcsó mulatság! |
(#55264) ZésZoli válasza ysenyerkesz hozzászólására (#55062)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2017 |
|
Sziasztok!
A Traini 40. oldalán az a kép a BR64 vontatta szerelvénnyel elképesztően jó lett. Feledteti a méretből adódó kompromisszumokat. Ilyen képek láttán mindig igazolva látom magamban a kis méretek jogosultságát a kis helyigényük miatt. Aztán megnézem a modelljeimet és rájövök, hogy szabad szemmel ezek a részletek baromira nem látszanak.
Számomra pl. a Maerklin azon újítása, hogy teljes vezérművel lát el gőzösöket, teljesen felesleges és gyanítom, hogy a szét és összeszerelést nagyban megnehezíti. |
(#55266) róbertke válasza ZésZoli hozzászólására (#55264)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2017 |
|
Más méretaránynál is gondot tud okozni a vezérmű teljes kiépítettsége, ez nem méretarány függő. |
(#55269) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#55264)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2017 |
|
Azért fejlődik a világ...
Pár éve még el sem tudtuk képzelni, hogy ebben a méretben is lehetséges a DCC üzem. Azóta meg idehaza készül a Desiro motorvonat, ami gyárilag hangdekóderes (a gyártója ugyanaz, akinek a silókocsiját mutatják be az aktuális Trainini-ben), és a V60-as tolatót is lehet digizni (Tran DCX77z, vagy DCX77L), ahogy DCC kocsivilágítások is készülnek idehaza.
Valahol, szépen lassan a mechanika is megy ezután, hiszen a Märklinnek komoly versenytársa akadt, a koreaiak gyártanak csodaszép gőzösöket, ők sem maradhatnak le.
Nem utolsó sorban ide sorolhatnám Váltógyártó kolléga munkáit, amik mind élethűségben, mind üzembiztonságban messze verik a gyári kitérőket (mindegyiket). |
(#55321) diesel693 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55269)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2017 |
|
Ennek ellenére -érthetetlen okból- nálunk (mármint Magyarországon), ahol a modellezők nagyrésze helyhiánnyal küzd, mégsem tud jóval nagyobb mértékben elterjedni ez a praktikus és egyre fejlődő kisméret.
Üdv. János. |
(#55322) etwg válasza diesel693 hozzászólására (#55321)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2017 |
|
Nemcsak itt, de máshol sem nagyon. Sajnos sem az ár sem a modellezötöl elvárt figyelem nem éppen felhasználobarát.
Az elég nagy baráti körömben eddig csak ketten adták a fejüket erre a méretre illetve én, de az inkább TTe.
Az egyik ismerösöm - hajdani pilota - meg felvásárol az ebayen meg mindenütt minden roncsot ( van már vagy 60 krokodilja) és azokbol rakja össze a mozdonyait... |
(#55330) diesel693 válasza etwg hozzászólására (#55322)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2017 |
|
Sajnos válaszod mondanivalóját nem egészen értem. |
(#55331) diesel693 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 12, 2017 |
|
Z méretnagyságban amerikai modellekkel modellező, modellezőtársak figyelmébe!
Igen kedvezményes áron eladnám az USA-ban megjelenő, kimondottan ezzel a mérettel foglalkozó Ztrack magazin 2002. 2003. 2004, 2005, évfolyamait. Az évfolyamok hat példányból állnak, de a 2005. évfolyamból csak az 1, 2. 3. és 4. számok vannak meg.
A lapok teljesen újszerű állapotban vannak.
Bővebb felvilágítást publikus emailemen, vagy az érdeklődő által ott megadott telefonszámon (én hívom az illetőt!)
|
(#55332) etwg válasza diesel693 hozzászólására (#55330)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2017 |
|
Csak annyi, hogy meglehetösen drágák a modellek, a jobbak meg finommechanikai remekmüvek, amit egy mezei modellezö kezébe sem mer venni. (A krokodilban 16 fogaskerék van!). |
(#55333) diesel693 válasza etwg hozzászólására (#55332)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2017 |
|
," a jobbak meg finommechanikai remekmüvek, amit egy mezei modellezö kezébe sem mer venni. (A krokodilban 16 fogaskerék van!)."
Hát éppen ezért drágák az igényesebb példányok és ez teszi őket sokunk számára kivánatossá!
|
(#55334) etwg válasza diesel693 hozzászólására (#55333)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2017 |
|
Ez igy van, de hány ilyen modellezö van???
Itt a forumon is vagyunk talán 4-en???
Ezért már nekem is néha remeg a kezem, ha a Z krokodilt vagy a Bush modellt szét kell szedni.
Egy TT vagy H0 modellt talán még bekötött szemmel is össze tudok rakni..
|
(#55335) róbertke válasza etwg hozzászólására (#55334)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2017 |
|
Idézet: „"Egy TT vagy H0 modellt talán még bekötött szemmel is össze tudok rakni..."” Viszem a 3. még összerakatlan H0 Hruska BR84 -em.... |
(#55337) Frankye válasza diesel693 hozzászólására (#55331)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2017 |
|
Ezt legközelebb inkább majd az Apróba tedd be, légy szíves!
Köszönöm. |
(#55344) diesel693 válasza Frankye hozzászólására (#55337)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2017 |
|
Értettem, elnézésedet kérem.
Bár én az "Aprót" sajnos nem is találom. |
(#55345) diesel693 válasza diesel693 hozzászólására (#55344)
|
Válasz •
|
Feb 15, 2017 |
|
Bocs! Már megtalláltam, először a Fórum témák között kerestem. |
(#55366) Frankye válasza diesel693 hozzászólására (#55345)
|
Válasz •
|
Feb 17, 2017 |
|
OK! |
(#55380) ZésZoli válasza etwg hozzászólására (#55332)
|
Válasz •
|
Feb 19, 2017 |
|
Sziasztok!
Eddigi Z-s modelljeimben az a szuper, hogy szét lehet őket szedni teljesen mindenféle félelem nélkül, hogy valami esetleg eltörik, forrasztás elszakad. Elég masszívak az alkatrészek és nincsenek vezetékek.
Egyszer sima karbantartásra szétszedtem egy H0-ás Fleischmann kéttengelyes gőzöst. Pff. le is szakadt a panelről ez egyik hajszálvékony vezeték. Összerakni pedig rémálom volt. Egyszerűen nem úgy tervezték, hogy szerelhető legyen.
Ilyennel Z-ben még nem találkoztam. Egy órás fejre szorítható lupé, megfelelő csavarhúzók és egy jó csipesz eddig elég volt a szereléshez. |
(#55443) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 25, 2017 |
|
|
|
|
2024. Dec, 23. Hé 9:46:50 |
|
Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt |
|
|