|
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
|
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:
|
|
(#53962) placsi válasza etwg hozzászólására (#53955)
|
Válasz •
|
Nov 7, 2016 |
|
Tisztelt etwg, koszonom valaszat.
Udv: placsi |
(#53968) csíkosháTTú válasza placsi hozzászólására (#53953)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2016 |
|
OFF
A fehér (és a szürke) z21-ben van egy belső feszülétség stabilizátor, ami nem fog működni, ha kisebb feszültségű tápegységet használsz. (Általában itt kortól függetlenül tegeződünk, ha nem baj.) Magyarul: leáll a rendszer. TT méretben, DCC vezérlés esetében én az ilyen, kéz alól megvehető, vagy készletben kapható gyári cuccokat hanyagolnám, pont a feszültség gondok miatt. |
(#53969) csíkosháTTú válasza placsi hozzászólására (#53951)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2016 |
|
Idézet: „5 polusu motorokbol egyenlore tenyleg csak 12-20 ezer fordulatosokat talaltam. Kerdes, hogy digitalis dekoder hsznalata mellett ez mennyire tud zavaro lenni. Mert ugye a maximalis sebesseget be lehet allitani.”
Be, de az nem megoldás, hogy egy mechanikai rendszerben lecseréljük az erőforrást egy másikra, és az így okozott hibát "bekenjük sárral". Vagyis eltakarjuk egy dekóder beállításával. Tudod, hogy mi lesz a baj?, Az, hogy nem lesz lassúmenet a modellnek. Ugyanis, ha egy motor 12V-on 20.000-t forog, akkor akkor kisebb feszültségen is többet fog forogni, ha meg a fogaskerekek mögötte változatlanok, akkor a modell legkisebb sebessége 5km/h helyett 40 lesz. Ugyanis a mechanika nem erre a fordulatra lett kitalálva. Egyébként mindegy, hogy DCC-ben használod, vagy analógban, egy modell akkor lesz jó digitálisan, ha analógban is hibátlan.
(Ha már DCC: egy hibátlan mechanikai állapotban lévő Zeuke vagy BTTB modellben a tisztességes digitális üzemhez nem szükséges a motorokat lecserélni, és ezzel a nyakunkba venni egy csomó olyan problémát, amit a motorcsere okoz.) |
(#53971) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53969)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2016 |
|
Ráadásul azokon a régi motorokon, ha csak nincs leégetve vagy másképp kinyirva, minden javithato. Én kettöben még csapágyat is cseréltem csak kiváncsiságbol, hogy mennyire lesz másabb a motor müködése.
|
(#53974) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#53971)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2016 |
|
Én évekkel ezelőTT azt csináltam meg egy BTTB V36-os motorján, hogy a kommutátor lemezek közötti légrést feltöltöttem két komponensű epoxy ragasztóval, és 24h kötés után szintbe csiszoltam. Hangtalanná vált a motor. |
(#53977) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 8, 2016 |
|
Tiszteletem!
WD40-es kérdés.
Ártok-e azzal, ha üvegbe előre kifújt, ott várakozó WD40-el, gombostű végén elférő mini mennyiséggel kenek ezt-azt a mozdonyokon/fogaskerék csapágyon?
Azt vettem észre ha ezzel a mikro mennyiséggel kenem meg a vagonok kerekeit a fémes perselyben, nem romlik az áramátadás a kerék tűcsapágyánál.
(Szóval nem "lefestem" wd40-el a dolgokat, csak tényleg mini mennyiséget alkalmazok) |
(#53978) etwg válasza diginewl hozzászólására (#53977)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2016 |
|
Egy kicsit veszélyes lehet a dolog, mert a fene sem tudja, hogy a modell melyik alkatrészét támadja meg a WD.
Én már jártam egyszer igy a tuner sprayjel - ami a legtisztább az összes sprayes kenöanyag közül.
A mozdonyok piros müanyag kerékküllöi fehéredtek ki honapok mulva, mintha liszttel szortam volna öket be. Azota is igy vannak és az az érzésem, hogy a müanyag teljesen kiszáradt és törékeny lett. |
(#53984) placsi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53969)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2016 |
|
Koszonom szepen, hogy ennyire beindult az eszmecsere!
Ertettem ezt a minimakis fordulatszam kerdest. A lassu menet az kepesseg az egyik legfontosabb dolog, a legjobban adja vissza az igazi vasuti manoverek erzeset!
Termeszetesen nem a 20 ezres fordulatuval probalnam ki, hanem a meretileg meg beleferbol a fordulatszamilag minnel kisebbel.
Gondolom a 6-9000-es fordulatszam tartomany helyett egy 12-14000-s talan meg belefer ... de maximum nem, es akkor meg tanumtam a sajat karomra (3-5$ es 1-1,5 honap). Mindenkepen irok majd ha lesz valami eredmeny!
Udv: placsi |
(#53985) placsi válasza etwg hozzászólására (#53971)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2016 |
|
Kedves etwg - mi lett a vegeredmeny? Mennyire lett jobb?
Valamilyen osszehasonlito video esetleg lenne valahol?
Vagy esetleg eloben megnezni: klub, kiallitas, stb.?
Nagyon foglalkoztat ez a kerdes!
Semmi bajom az eredeti kormotorokkal, csak egyszeruen szeretem a finom es lassu menetet, illetve csokkenteni szeretnem a zajt. Van mar egy soundos Digitools-os dekoderem amit egy BTTB Nohabba szeretnem tenni - es ugye nem sokat er ha a mozdony alapzaja magasabb a digi hangnal.
A masik estet, hogy van vagy 5, 6 szinten BTTB mozdonyom amiben egyszeruen tonkrement a regi kormotor: az adott fordulatszamtol berezeg (rezonal) jelensegtol amit ugy gondolom h csuszocsapagyazas kikopasa eredmenyezi, egeszen a kommutator szetolvadt muanyag hordozo csonkig. Ezekkel muszaly kezdenem valamit, nem csak sportbol vagy kihivasi vagybol szeretnem a motorokat kicserelni. Csakis azert kapalozok ennyit ezen!
Udv: placsi |
(#53986) placsi válasza diginewl hozzászólására (#53977)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2016 |
|
Kedves diginewl: a WD40-el tenyleg nagyon vigyazni kell! Ez nem egy kenoanyag, hanem alapvetoen egy komoly tisztito anyag. Olyan mint egy csvarlazito.
Akut problemakra egy hatasos es gyors megoldas, de hosszabb tavon elensege lehet a finom szerkezeteknek. Ha beragadast kell megoldani vagy kontaktot javitank akkor jo, kenesre muszerolajat vagy szilikonzsirt szukseges hasznalni! Az, hogy mozdony/vagon eseteben, azon belul melyik reszere melyik a jobb azt a tapasztaltabbak megmondjak - en altalanassagban beszeltem az alap WD40-s jelensegrol!
Udv: placsi |
(#53987) placsi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53974)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2016 |
|
Kedves CsikoshaTTu! Egy ilyen motort meg lehetne venni valahol?
Van egy tippem hol, kerdes, hogy van-e?
De gondolom, hogy az ilyesmit mas topicban vagy privatban kell megbeszelni.
Melyik a bejaratott ut ezen a helyen? |
(#53988) etwg válasza placsi hozzászólására (#53985)
|
Válasz •
|
Nov 8, 2016 |
|
Még sok tapasztalatom nincs, mert az asztalom most készül, igy sokat nem futottak, de majd fognak. Ezek 40-50 éves modellek, s mikor nem volt asztalom (majdnem 2 évtizedig) csak babusgattam a modelleket a fiamnak.
Ekkor épitettem be a két motorba a szintercsapágyakat, majd kis proba után visszaraktam a dobozba). A mozdonyok szépen futnak, de mást nem tudok mondani.
Van két kitem a Harrytol, de még azokat sem épitettem be, mert a régi modellek mind szépen futnak, pedig már legalább 4 terapasztal van mögöttük.
Amondo vagyok, hogy azokba a régi modellekbe még mindig jobb az eredeti motort beépiteni mint valamilyen ujjal büvészkedni, mert szinte kivétel nélkül mechanikai átalakitásra is szükség van ( áttétel csere). |
(#53994) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#53977)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2016 |
|
Nem, de minek? Megy két kört a mozdony, és már nincs is benne, amit odakentél.
Felejtsük már el a WD40-et, nem nekünk való!
Patikárius Uram!
Van Kendnél elfekvő, egyszer használatos fecskendő, és vékony, 0,7*30mm-es tű?
Ha igen, akkor csinálja Kend az következőket!
- Szerezzen LZS2 MOL kenőzsírt, ez most szép zöld színben pompázi, az környezetvédelem mián.
- Szerezzen egy kis flaska varrógép olajat. Ne kell megíjedni, a városi legendákkal szemben nem savas!
- Egy kis tégelyben keverje Kend öszve az olajat egy kis zsírral, nagyjából olyanra, mint az félig felmelegített sütőmargarin, amivel az fehérnép az konyhában foglalatoskodik.
- Töltse meg Kend az fecskendőt, és a vékony tűvel, ezvel az keverékkel tartósan meg tudja kenni az modellek mechanikáját. |
(#53996) csíkosháTTú válasza placsi hozzászólására (#53987)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2016 |
|
Meg kell keresnem, hogy a Tillig-nél van-e még? Nálam sajnos már nincs.
De meg lehet környékezni Ottóékat is a vasuttmodell.hu-n (nem véletlen a két t!) |
(#54011) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53994)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2016 |
|
Ok! Köszönöm!
Ezt is írtad ám valamikor!
Sőt! Van is ilyen elegyem!!! Ezzel kenem a motorokat, belső tengelyeket.
De erre a zsír/olaj elegyre nincs ráírva (hol is lenne), hogy vezet-e vagy sem elektromosan. Ezért nem mertem a vagonok tengelyeinek tűgörgőihez használni, mert mi van ha leszigeteli
Ezért egyenlőre csak ide tettem egy nagyon picit próbának. Az áramvezetéssel - mint írtam is nincsen gond, de akkor máshová csak ezt a régi zsír/olaj elegyemet használom - ezt is tűhegynyi mennyiségben.
KÖSZÖNÖM!!! |
(#54066) placsi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#53994)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2016 |
|
Nagyon szepen koszonjuk a patikarius receptet a tobbiek is ... Mar egy ideje torom en is a fejem ezen ... itt-ott kerdezoskodtem ... de minek, a fel infokkal babralni ha itt van ez a topic. Tenyleg koszonom mindnyajuknak (aktiv, tapasztalt, rangidos, stb.) forumozonak mindazt amit itt olvasni, tanulni, hallani, talasztalni lehet!
A "kezdeti nehezsegektol" leszamitva - sot reszemrol azokun messze tulhaladva - kezdem nagyon elvezni azt, hogy ennek reszese lehetek!
Placsi |
(#54067) etwg válasza placsi hozzászólására (#54066)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2016 |
|
Örülünk, hogy tetszik topik. Éppen ezért jo volna ha átkapcsolnál tegezésbe.
|
(#54126) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 13, 2016 |
|
Sziasztok!
Az utóbbi időben egy hajtás gyártós videón mesterkedtem.
Csináltam fényképezőgép állványokat a gépeimre és rögzítettem egy ~9,5órás anyagot.
Az első lépéstől az utolsóig megmutatja hogyan csinálom az M28-as
hajtásaimat.
A videón kb. 50x-es gyorsításban láthatjátok a témát:
Mazsola hajtás Time-lapse!
Ez volt az első próbálkozásom,érdekes volt visszanézni...
Üdv.:Korongos
|
|
(#54145) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#54126)
|
Válasz •
|
Nov 14, 2016 |
|
Ügyes....
Legalább látják sokan,hogy nem is olyan egyszerű egy hajtást összehozni.... Egy dolgot,ha szabad...én ütköző bakot hiányolom,mert akkor sokat tudtál volna spórolni az idődből!!! A hajtásnál nem tudsz kerekeket cserélgetni,hogy ne kelljen ilyen sokat betenni????
|
(#54146) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#54145)
|
Válasz •
|
Nov 14, 2016 |
|
Köszi!
Jól látod,pontosan ez volt a célom.
Egy kis derékszöggel szoktam ütköztetni,ami nem látszott a videón,
és az sem,hogy egy szériát csináltam.
Annak idején sokat agyaltam a fogaskerék elhelyezéseken,
lehetne kevesebbel is megépíteni 2 csigával,de ekkora lassítást elérni és üresen hagyni a teljes fülkét már nem lehetne...
|
(#54176) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#54148)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2016 |
|
Próbáltam nagyobb fogaskerekeket is,de azokkal nem tudtam szabadon hagyni a vaksúly tengelyét középen... |
(#54177) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 17, 2016 |
|
Sziasztok!
Tapasztalt már valaki olyat,hogy a műanyag fogaskerekek megkoptatták volna a tűgörgőből készült tengelyeket?
Az a gyanúm,hogy valamilyen csiszológéppel vagy vászonnal csiszolták a hajtás külső méretét,nem reszelővel.
A réz szemcsék nem hiszem,hogy megrágnák a tűgörgőket... |
|
(#54178) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#54177)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2016 |
|
Nem de. Nem is szokás a müanyagkerekeket a tengelyen forgatni, hanem a tengellyel együtt forognak a csapágyokban..... |
(#54179) róbertke válasza Fordítókorongos hozzászólására (#54177)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2016 |
|
Jouef mozdonyomnál is ugyanezt tapasztaltam, de miután rájöttem a gyári turpisságra, nem zavart. CC72001 6tg dízelmozdony középső kereke áll és NEM forog, el van csiszolva az alsó fele, viszont a a tengelyen levő fogaskerék forog, mert át kell adnia a forgómozgást a két szélső tengelynek. |
|
(#54182) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#54178)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2016 |
|
Szia!,
Idézet: „Nem is szokás a műanyag kerekeket a tengelyen forgatni...”
Nincs ilyen szabály!
Egyedül akkor, ha a keréktengelyekről van szó.
Két napja cseréltem forgóvázakat egy Roco Búváron,ott is csak a keréktengelyek forogtak,az összes többi fogaskerék tengely fix volt,ráadásul a hajtásház öntvényéből volt kialakítva,azokon forogtak a műanyag fogaskerekek...
Szerintem ez tökre normális így!
Nekem az volt fura,hogy megkoptatták a tűgörgőket,pedig ahhoz képest a Roco öntvénye csak egy "lónyál szerű massza".
|
(#54183) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#54182)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2016 |
|
Hogy van-e szabály vagy nincs azt nem tudom, de némi mechanikai alapismeretek nálam inkább afelé billenek,hogy a müanyag kerék ne forogjon a tengelyen, hanem a tengely forogjon a csapágyakban.
Sajnos a modellvasutak gyártoi gyakran még a mechanika alapszabályait is messziröl kerülik, igy öket nagyon nehéz mérvadonak tekinteni.
(Lásd a végtelen nagy gözmozdonyokat a szerkocsiban 1-2 tengely lökdösi elöre vagy hátra, vagy 4 részes motorvonatban egyetlen alváz van hajtva stb).
Azt se felejtsd el, hogy a fogaskereked egy helyben csiszolja a tengelyt, ami nem maradhat nyom nélkül, mégha nagyon kemény is az anyag, viszont tükörsima a felülete amin mindent látni. |
(#54184) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#54183)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2016 |
|
Lehetne úgy csinálni,viszont több munka lenne megcsinálni és miután kikopott nem csak tengelyeket kellene cserélni rajta,hanem magát a házat is...
Szettem már szét ilyet használtan,a kifényesedésnél több nem volt a tengelyek kopása,itt viszont már mérhető barázdák voltak rajta.
Nem is volt használva,járatva ,csak a kaszniba faragták bele,utána próbálgatták és szóltak hogy valami nincs rendben a hajtással.
Azt mondjuk nem értettem,hogy miért nem a kasznit marták ki belülről,
ehelyett a hajtásból csiszoltak,úgy ahogy volt,motorral fogaskerekekkel
mindennel együtt,szerintem a bekerült csiszolópor intézte el a tengelyeket. |
(#54185) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#54183)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2016 |
|
Na de kérem ezt így kijelenteni......nem épp jó ebben a topikban.....!!!
Ez is egy mechanikai megoldás!!!!! Az hogy ki hogy oldja meg... az megint egy más kérdés!!!! A tengelyt csapágyazni ilyen kis helyen.....nagyon spéci csapágy kellene.... |
(#54186) HOTotya válasza Fordítókorongos hozzászólására (#54184)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2016 |
|
Biztos hogy tűgörgők azok a tengelyek????? Lehet,hogy "csak" rozsdamentes anyag volt(mint amit Te is használtál)??!! Így egy tűgörgőt nem tud a műanyag elkoptatni!! Esetleg ha a műanyag üvegszálas erősítésű volt az alapanyag(de ezt kétlem) |
(#54188) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#54185)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2016 |
|
Most is csapágyazva van hiszen abban a sárgaréz tönben van a lyukakban. Miért nem azokban forog a tengely a kerékkel együtt? ( nem golyoscsapágyra kell gondolni). Nézd meg bármelyik vekkert vagy faliorát a tengely mindig a fogaskerékkel van fix kapcsolatban s nem a kerettel. |
(#54189) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#54188)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2016 |
|
A legtöbb modellgyártónál a tengelyen forog a kerék Gützold,Piko,stb(és azok öntvények)... Jó lenne amit írsz,DE akkor kemény réz kellene viszont amit itt kapni az max. félkemény és az előbb utóbb kikopik,s lehet perselyezni..... |
(#54191) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#54189)
|
Válasz •
|
Nov 17, 2016 |
|
Ne hidd, vannak jo 30 éves modelljeim 1,5 mm vastag keretben soha semmi baj nem volt a furatokkal és még csak nem is koptak.
A nagy Spur1 modellek többségén sincs csapágy - csak egy lyuk a keretben. Azok a modellek gyakran 5-6 kg -sak. |
(#54204) Fordítókorongos válasza HOTotya hozzászólására (#54186)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2016 |
|
Biztos!
Csapágyboltban szoktam venni,de ha gondolod kipróbálhatjuk ,hogy viszi az oldalcsípőd.
Azt mondta csiszolópapíron dolgozta meg a hajtást kívülről,úgy ahogy volt,hogy beleférjen a kaszniba, utána tisztítás nélkül használta.
Semmi rendkívüli,a por szépen megcsiszolta a tengelyeket...
|
(#54205) etwg válasza Fordítókorongos hozzászólására (#54204)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2016 |
|
Amit vettél nekem még ki sem probáltam... majd hétvégén csinálok egy keménységi tesztet. Melyik eljárás szerint mérjem?
Volt egy idö, amikor drágák voltak a jo szerszámgépek és abban a korban száritott rágogumibol akartak mindent gyártani - egyes modellgyárak még nem nöttek ki ebböl a korbol ).
Az apám vett egyszer egy gyönyörüen kinézö csavarhuzokészletet szines müanyag nyelekkel, de a pengéjükkel még a fém épitökészlet csavarjait sem lehetett meghuzni, mert azonnal kicsorbult minden penge. Kuka. |
(#54206) Fordítókorongos válasza etwg hozzászólására (#54205)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2016 |
|
Azok rendes tűgörgők,kemények,próbáld megreszelni reszelővel,ha megy ,akkor tényleg puha.
Viszont a köszörű és a csiszolópor megkoptatja még a vídiát is,
tehát nincs elég kemény tengely ahhoz,hogy csiszolható legyen a hajtás
|
(#54210) etwg válasza etwg hozzászólására (#54208)
|
Válasz •
|
Nov 19, 2016 |
|
Most jut eszembe, hogy vannak fogaskerekek, amik anyagába üvegszál töredéket kevernek és ezzel erösitik a müanyag mechanikai tulajdonságait. Az ilyen nyilvánvaloan felkarcolja a tengely felületét. |
(#54292) Csukló hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 22, 2016 |
|
Csak raktam alá vas kereket |
|
(#54318) GABA TT válasza Fordítókorongos hozzászólására (#54176)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2016 |
|
Szia!
Nagyon jó kis videó!
Miért hagyod szabadon a vak forgattyús tengelyt? Azt is meglehetne hajtani! |
(#54328) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 24, 2016 |
|
Tiszteletem!
Elkészültem egy pofonegyszerű áramátadó kupplunggal (Diginewl 3.0)
Hogy ez eddig miért nem jutott az eszembe??? - hőszigetelés közben ugrott be, az ötlet.
Tulajdonképpen annyira erősen csatlakozik a két érintkező, hogy nem bírom - normális erőkifejtés mellett - szétcsatlakoztatni a két kocsit egymástól.
Az összekapcsolás egy hajlított végű csipesszel, az oldás pedig egy pici lapos csavarhúzóval gond nélkül megoldható.
Kb 50 széthúzás, összedugás után is megmarad ez a kapcsolási erő. Ez egy átlagos modellezőnél legalább több évet jelent.
A kapcsolószerkezet egy-egy bügelkuplung áldozattal jár, és némi reszeléssel. Az össz munkaidő egy kupplunggal nem éri el ez öt percet
(most már csak azt nem tudom, mit kezdek ezzel a sok Krois Kupplunggal.... ) |
|
(#54329) Milos Grimasz válasza diginewl hozzászólására (#54328)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2016 |
|
Had kérdezzem meg, hogy azt nem lehetne megoldani, hogy az egyik érintkező erre néz a másik meg arra? Már mint egy azon kuplungon belül. Csak mert akkor úgy sorolod a kocsikat ahogy akarod. |
(#54330) Milos Grimasz válasza Milos Grimasz hozzászólására (#54329)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2016 |
|
Bár most hogy így végigszaladt bennem amit írtál, ez elég merev kötést ad. |
(#54331) diginewl válasza Milos Grimasz hozzászólására (#54330)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2016 |
|
Azért nem csináltam olyant, mert párba állított csatlakozót nem lehet kapni - az lett volna az igazi, de sajna nincs ilyen.
Azt meg nem tudtam volna jól megoldani, hogy egy ilyen-olyan állású tüskét összeragasszak.
|
(#54332) etwg válasza diginewl hozzászólására (#54331)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2016 |
|
Meg lehetett volna oldani, de még felvágás elött. Egy hosszu (sokpolusu) tüskesort összeragasztasz egy ugyanilyen hosszu hüvelysorral. Ha a ragaszto megköt egyenként levághatod a 2 polusu de ellentétes konnektorokat. |
(#54333) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#54332)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2016 |
|
|
(#54334) Fordítókorongos válasza GABA TT hozzászólására (#54318)
|
Válasz •
|
Nov 24, 2016 |
|
Szia!
Köszönöm.
Direkt szabadon hagytam,mert nem szokták hajtottra szerelni.
A csatlórudak lökdösik és úgy forgatják meg,ha az is egy keréktengely lett volna,az már más dolog.
Pl. a Piko V23-mas mozdonyában úgy tudom,hogy csak egy tengelyre adnak hajtást,a másik tengelyt és a vaksúly tengelyét is,csak a csatlók
hajtják meg...
Akkor még direkt átmenő tengelyesre terveztem,végül nem úgy csináltam meg,majd lehet,hogy egyszer kipróbálom,de így is tök jól működik.
|
(#54335) csíkosháTTú válasza Milos Grimasz hozzászólására (#54330)
|
Válasz •
|
Nov 25, 2016 |
|
Korábban talán pont itt írtam, hogy egy áramátadó kupplung az lehet:
- merev, és biztos érintkezésű,
- vagy rugalmas, és üzembizonytalan érintkezésű.
Első esetre példa a Krois*, a Heljan (újabban Viessmann néven is álcázva van), a ROCO.
Másodikra a Fleischmann Porfi kupplungon alapuló régebbi Viessmann.
*: A Krois régebben tökéletesen merev volt. Újabban Diginewl kolléga tapasztalatai alapján változtattak a gyártáson, és, ahogy én látom megpróbálták egy rugalmasabb "betétbe" szerelni az érintkező csapokat. Sajnos ez a pontosság rovására ment... |
(#54337) diginewl válasza etwg hozzászólására (#54332)
|
Válasz •
|
Nov 25, 2016 |
|
Igen. Erre én is gondoltam, de úgy vagyok vele, hogy ezt meghagyom annak, akinek fontos, hogy bárhogyan tudja sorolni a vagonjait.
Az ötlet adott
Nekem ez így megfelelő.
(az nem tetszik, hogy magasságállítós bügel kuplung szinte sehol sincs. Így lehet, hogy a roco unverzál kupplungját kell valahogy összehoznom ezzel a tüskesorral.... Bár akkor már összeragasztok két ilyen tüskesort, és beindítom a Newl Co. INC-t és ellátom a világot áramátadó kupplunggal ))
(Hülyeségért én sem megyek a szomszédba) |
(#54362) placsi hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 27, 2016 |
|
Sziasztok!
Digitalis kuplungot epitenek be en is.
Megneztem a regebbi bejegyzeseket es ugy lattam, hogy a Krois felet elege felejtosnek titulaltatok - minosegileg is meg azert is mert ugy nez ki, hogy a sajat parjaval szeretne csak mukodni.
SD-modell talan nem lett annyira leminositve - ha jol ertem az hasznalhato?
Vagy van valami mas alternativa?
Valaki kozuletek gyart ilyet - nagyon szivesen tamogatnam a hazai manufacturakat, keszitoket! Diginewl kuplungja kapcsolhato, vagy csak aramvezetos? (bocs de nekem az irasbol meg nem jott le - mobilon meg nem latom rendesen a kepeket).
Egy Tillig Traxxba kellene igy elsore - probagyanant, kesobb masba is (Tillig, Piko de foleg BTTB-be. Meretarany TT (de talan a BTTBbol ez kiderult).
Udv: placsi |
|
|
2024. Nov, 23. Szo 21:50:01 |
|
Jelenleg 16 fő olvassa az oldalt |
|
|