Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:

Lapozás       58/65    
(#54364) csíkosháTTú válasza placsi hozzászólására (#54362) Válasz Nov 28, 2016
diginewl kolléga kupplungja H0-ás, és "csak" áramvezetésre jó. A korábbi polémia/siránkozás is az ilyen Krois kupplungokkal volt kapcsolatos.

TT-ben kétféle digitális kupplung van, a Krois és az SD-modell. Ezeket használva a mozdonyt ott kapcsolja le az ember a pályán a szerelvényről, ahol akarja. A Krois digitális kupplungjaival TT méretben nincs közvetlen tapasztalatom. (A H0-ás az jó egyébként.) Az SD-modell kupplungjáról a videó itt van fenn a portálon, ezt én csináltam. Többet is építettem be, még a PIKO V15-be is bele lehet szuszakolni, a Tillig Traxx modell ehhez képest egy táncterem, így gondod nem ezzel lesz. Rendkívül megbízható, stabil kis szerekezet.

Arra vigyázni kell, hogy ezek a kupplungok apró elektromágnesek, a tekercsüket nem lehet a végtelenségig áram alatt hagyni, mert leégnek (ez mindegyik ilyen digi kupplungra érvényes, a H0-ra is!).
Érdemes olyan digitális dekódert tenni a mozdonyba, aminek kellő számú tartalék funkciója van, ÉS a dekódert be lehet programozni a digitális kupplunghoz. Ezek a Tran és a ZIMO, a többi nem, csak simán dimmerelni lehet funkció kimenetüket, és nem beállítani az automata kupplung vezérlést.
Másik gond, ez azoknak a Tillig modelleknek a korlátja, amik PLUX12-es foglalattal rendelkeznek, ilyen a Traxx is. A Tillig ugyanis használja a világításon felül az AUX1 és AUX2 tartalék funkciókat is (F1 és F2 gomb) a világításra. Erre nem fogod tudni bekötni a digitális kupplungot pluszban, mert "meghülyíted" vele a mozdony paneljén a tranzisztoros logikát. Sajnos a PLUX12-es dekódekben nincs több tartalék funkció, ahová önállóan kapcsolni lehetne a digi kupplungokat. Pontosabban egy olyan dekoder van, aminek létezik PLUX12-es verziója, és van ezen kívül még két tartalék funkciója is. Ez a ZIMO MX600P12, de sajnos ez nagyobb, mint a szabvány, nem fér be a Tillig PLUX12-es modellekbe. Egy alternatíva, hogy nem PLUX-os dekódert szerelsz be, hanem egy olyan NEM651 (6 tűs) dekódert, aminek van két tartalék funkciója is, ami teljes értékű! Tran DCX76D/N, Zimo MX621N. Az ESU LokPilot micro egyik verziója sem alkalmas erre, mert azokon nem teljes értékű a két tartalék funkció. Az újabban Tillig-ként árult Uhlenbrock ilyen dekoderek sem alkalmasak, azokon nincs is tartalék funkció. Ráadásul ebben az esetben le kell mondanod a kapcsolható zárfényekről és reflektorról. Én a helyedben keresnék erre a célra egy másik modellt, mondjuk egy V60-t vagy V36-t.
(#54365) DZolTTán hozzászólása Válasz Nov 28, 2016
Liliputék véleménye az áramvezető kuplungról:
"Ha már tüskesor, legyen kövér!"
Na igen kérem szépen, ezen aztán a jövő hét is átmegy, és vonóerőre is fussa!

Al.jpg

Fe.jpg
 
(#54389) Arctic37 hozzászólása Válasz Dec 1, 2016
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a Piko Hobby Taurusnál (H0) van-e lehetőség és ha igen hogy kell kivitelezni, hogy a forgováz nagyobb szögben is el tudjon fordulni, mint gyárilag (kb + 5-15 fok)? Előre is köszönöm a válaszokat
(#54391) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#54389) Válasz Dec 2, 2016


Miért?
A PIKO Hobby Taurus-a vígan elkocog 360mm sugarú iven is. Annál kisebben meg semmi sem fut H0-ban.
(#54395) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#54391) Válasz Dec 2, 2016
Mert a pályámon van egy ív, ami flexisínből lett megcsinálva és asszimetrikusra sikerült (egyik felén enyhébb, másik felén szűkebb az ív). És a szűk részén a Taurus nem megy át ( Minden más viszont igen, kezdve a Piko BR-130-tól). És csak a legvégső esetben szeretném visszabontani a síneket (ugyanis szerencsés módon egy alagútban van ), szóal minden más megoldás szóba jön. Próbálkoztam már vezetősínnel, hogy ne tudjon leugorni és egy siklás utáni sínre-visszahelyezővel is, de ezek nem jöttek be.
(#54397) diginewl válasza DZolTTán hozzászólására (#54365) Válasz Dec 2, 2016
Igen. Pont ezt néztem - volt egy ilyen kísérletem is - hogy a mini tüskesornál minimum 7 csatlakozóra van szükség ahhoz, hogy már elég jól fogjon, ne csússzon könnyen szét.

Van egy használtan vett Kleinbahn Schnellbahn-om (jangedorferre nem fussa... ) ott pont így szeretném majd megoldani az áramátvitelt, és egyben egy dekóderrel kapcsolni a világítást, meg a zárfényeket is az egész szerelvényen belül.
(#54398) diginewl válasza Arctic37 hozzászólására (#54395) Válasz Dec 2, 2016
Idézet:
„Mert a pályámon van egy ív, ami flexisínből lett megcsinálva és asszimetrikusra sikerült”

Fájni fog, amit javaslok, de sajna bontsd vissza. Nem lehet mást tenni, mert MOST egy mozdony nem megy el rajta. Ha veszel majd másikat, vagy valami filigránabb vagonokat, azokkal is csak baj lesz.
Én is belefutottam ebbe - és bontás lesz belőle.
(#54405) Arctic37 hozzászólása Válasz Dec 4, 2016
Végül felbontottam a sínt, tanácsodat követve, és így már nem siklik ki ;)
(#54409) GABA TT hozzászólása Válasz Dec 4, 2016
Sziasztok!
Készül az idei új modellem a 375-ös fotó maratva lesz majd. A megrajzolt alkatrészekből készítettem egy papír kasznit, mielőtt véglegesítve lenne, egyáltalán össze rakható e? Ha ránéznétek az arányaira minden véleményt szívesen fogadnék! Vacak munka volt ezt össze ragasztani nyomtató papírból,nem is sikerült tökéletesen, de talán látszik az aminek kell.
Ez lesz az erő forrás ami helyet kap benne.

DSCF4682.JPG

DSCF4684.JPG

DSCF4686.JPG
 
(#55514) róbertke hozzászólása Válasz Márc 4, 2017
Ha EZT HOTotya meglátja....
(#55517) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#55514) Válasz Márc 4, 2017
Ez???? no problém.... ha lesz majd időm(ami nincs)akkor összedobom neked.....
(#55519) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#55517) Válasz Márc 5, 2017
Nincs már meg a gumimotoros mozdonyom...
(#55800) M298 hozzászólása Válasz Ápr 8, 2017
Elkészült az Ab15-ös, Péter barátom ma digitálisan is útnak indította, éppen menesztik Dorkafalván. Jól bírta a strapát.

DSCN0045.JPG
 
(#55801) etwg válasza M298 hozzászólására (#55800) Válasz Ápr 9, 2017
Szép !
(#55815) hoTTo válasza M298 hozzászólására (#55800) Válasz Ápr 11, 2017
Utólagos engedelmeddel feltettem a modulosok facebook oldalára.
(#56072) M298 hozzászólása Válasz Máj 1, 2017
Nálam is folyik az ÖBB-s lange schlierenek honosítása

DSCN0054.JPG
 
(#56168) M298 hozzászólása Válasz Máj 9, 2017
Építgető modellező társaim! A HÉV szerelvényem festésre kész. Amennyiben igény lenne műgyanta öntésre az most szóljon, vagy hallgasson mindörökre. Nekem elég egy szerelvény, festés és rézmaratott tetőelemek felhelyezése után már nem alkalmas mintának.

épülő HÉV sz...jpg
 
(#56171) róbertke válasza M298 hozzászólására (#56168) Válasz Máj 10, 2017
Ezen a TÁRSFÓRUMON jelezted már???
(#56184) etwg válasza M298 hozzászólására (#56168) Válasz Máj 10, 2017
Gondolom H0 méretüek?
(#56185) M298 válasza etwg hozzászólására (#56184) Válasz Máj 10, 2017
Az MXA TT méretű. Nem kívánok kereskedni vele, az igényes baráti kör látta hogyan lesz a sík lapokból guruló jármű. Apropó hajtást sem tervezek, terepasztalomon dízelmozdony továbbítja egyik üzemből a másikba, vagy fővizsgáról a vonalra. Azét tettem fel a kérdést, mert korábban a felsővezetékmérő kocsira egy érdeklődő volt, azért nem érdemes önteni. Amikor elkészíült, festve, áramszedőzve, korlátokkal, tehát már jól mutatott, akkor jöttek a kérések, de már későn.
(#56237) Csukló válasza M298 hozzászólására (#56168) Válasz Máj 18, 2017
Gratulálok!
Sajnálom, hogy nem H0
(#56348) L-emér hozzászólása Válasz Máj 29, 2017
Engem érdekelt volna a TT HÉV öntvény, de így egymagamban, gondolom nem éri meg
(#56356) olley hozzászólása Válasz Máj 29, 2017
Sziasztok! A topikhoz hozzá tartoznak a nem vasúton futó járművek is? Csak mert belefutottam két 1/100-as modellbe, amit sikerült használtra festeni.

opelblitz_1.jpg

opelblitz_2.jpg

opelblitz_3.jpg
 
(#56357) olley hozzászólása Válasz Máj 29, 2017
Ennek a platója még folyamatban van. Mindkettőhöz van plusz ponyva is, de a környezettől függ, hogy megkapják-e.

soviet_1.jpg

soviet_2.jpg

soviet_3.jpg
 
(#56371) Frankye válasza olley hozzászólására (#56356) Válasz Máj 31, 2017
Idézet:
„A topikhoz hozzá tartoznak a nem vasúton futó járművek is?”
Úgy gondolom, hogy simán beleférnek az oldal (és a topic) témakörébe.
(#56479) tumikas hozzászólása Válasz Jún 16, 2017
Limit féle mozdony "csúzlihajtásának" átépítésével próbálkozott már valaki? Roco féle hajtásokat nézegettem, illetőleg a Liliput G1002-esét. Esetleg van más megoldás is?
(#56570) Arctic37 hozzászólása Válasz Jún 28, 2017
Sziasztok!
Építéshez hol lehet beszerezni 0.2 mm-es (±0.1 mm) rézlemezeket nem horribilis árakon (2500-3500 Ft/20x10cm-es lemez) ?
(#56571) PéTTer válasza Arctic37 hozzászólására (#56570) Válasz Jún 28, 2017
Szia,
Bronzker?
(#56578) Arctic37 válasza PéTTer hozzászólására (#56571) Válasz Jún 29, 2017
Köszönöm
(#56851) M298 hozzászólása Válasz Júl 30, 2017
Befejezve az első START-os schlierenek és az eredeti ÖBB-sek is. Jól halad az ablakozás.

DSCN0084.JPG

DSCN0085.JPG
 
(#56852) róbertke válasza M298 hozzászólására (#56851) Válasz Júl 30, 2017
Gratula! Nagyon szépek lettek Teljesen saját építések, vagy volt valami Donor ???
(#56856) M298 válasza róbertke hozzászólására (#56852) Válasz Júl 31, 2017
Ilyen jellegű jármű TT-ben nincs, saját és a baráti kör cnc marásával, műgyanta öntéssel, rézmaratással és vizes matricával (belső berendezés nélkül) készültek.
(#56860) Frankye válasza M298 hozzászólására (#56851) Válasz Aug 1, 2017
Elismerésem!
(#57062) etwg hozzászólása Válasz Aug 26, 2017
Két uj modell egy kicsit nagy méretben:

A piros daru egy barátom munkája - minden házi épitésü fém modell 1:32 (1-es) méretben.

A gözmozdony meg a fiam elsö munkája egy Regner épitökészletböl. A mozdony kéthengeres, oszcilállo hengerekkel és fogaskerék áttétellel valodi gözre megy. A méretarány ismeretlen, csak egy biztos, hogy 45 mm -s nyomtávon megy.
A gözt egy gázfütés adja.

IMG_2623.JPG

IMG_2645.JPG
 
(#57063) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57062) Válasz Aug 26, 2017
Hatalmas csattanással leesett az állam ...... de azért sikerült visszapattintanom a helyére Gratula a Fiadnak!!
(#57065) etwg válasza róbertke hozzászólására (#57063) Válasz Aug 26, 2017
Ami engem is egy kicsit meglepett, hogy elsöre elindult. Most még egy kicsit "hangolni" kell, hogy gazdaságosabban menjen. Most még ugy 10 perc alatt fut ki a szuszból.
(#57067) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57065) Válasz Aug 26, 2017
Közben megnéztem a Regner honlapját. A mozdonyoknál 1:22,5 méretarányt ír és 45 mm nyomtávot, de két méretre is hivatkozik: IIm és Spur1. Na ezen igazodjon el az ember fia...
(#57069) etwg válasza róbertke hozzászólására (#57067) Válasz Aug 26, 2017
A nyomtávot itt bármilyenre lehet állitani 32-55 mm között.
Nem tudom volt-e egzakt példakép, igy az eredeti méretekre alig lehet hivatkozni. Az biztos, hogy a Spur1-töl nagyobb, inkább LGB méret, de ez gyakorlatilag nem számit. Van egy pár erdei vagonunk (logcar) meg 2 saját épitésü, azokhoz éppen jo lesz.
(#57071) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#57067) Válasz Aug 26, 2017
Gondolom II-es méretarány m verziója (1000mm-es nyomtáv), és I méretarányú vágányokon megy el. Mint például a H0m ugye TT nyomtávon fut.

Közben rájöttem,hogy hülyeséget írtam, mert a 45mm az 0-ás és nem I-es. Akkor én sem értem!
(#57074) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#57071) Válasz Aug 27, 2017
Stimmel amit irtál. A Spur 1 az 1:32 és 45 mm nyomtáv. A baj, hogy ebben a méretben sajnos messze nem olyan konzekvensek a gyártok mint H0-ban vagy TT-ben. Itt még egy gyáron belül is nagy eltérések vannak (az MTH Scale1 modellek kb 1:27-1:40 kisebbitéssel jönnek a gyárból). A Piko meg fantázia modelleket hoz ki ( keskennyomtávu Ludmilla vagy Taurus stb.) ahol talán csak a nyomtáv stimmel. )

Általában 2 méret szokott kilogni a sorbol, a modellek szélessége és a magassága.
Több vagont hosszában kettévágtunk és kivágva 1-2 cm-t ujra összeragasztottuk. A magasságot a vagonoknál könnyebb "kezelni", azon kisebb kerekek meg alacsonyabb felfüggesztés segit.
Valodi mérethelyes modellek szinte kizárolag házi épitésüek - meg néhány gyári kisszeériás modell.

Kérésre javítva.
(#57076) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57075) Válasz Aug 27, 2017
Nem, nem írtál marhaságot, csak az adott méretarányban nem mindegy, hogy széles- normál- vagy keskeny nyomtávot modellezel le. Pár éve olvastam ezzel kapcsolatban egy érdekességet, hogy a Japánoknál az 1067mm számít normál nyomtávnak .... a többit rád bízom
Az meg külön érdekes számomra, hogy a kis "f" betüt csak a H0f = Feldbahn -nál használják..
II méret 1:22,5
II Normalspur 64mm
IIm Meterspur 45mm
IIe Schmalspur 32mm
IIi Industriebh. 22,5mm
IIp Parkbahn 16,5mm
I méret 1:32
I Normalspur 45mm
Im Meterspur 32mm
Ie Smalspur 22,5mm
Ii Industriebh. 16,5mm
Ip Parkbahn 12mm
Forrás:Bővebben: Link

Link javítva.
(#57078) etwg válasza róbertke hozzászólására (#57076) Válasz Aug 27, 2017
A hivatalos I-s méretarány 1:32 ( ezt irtam el). Minden más ( nyomtáv stb) másodlagos, de mint irtam, sajnos csak az amatörök tartják be.
Az tény és valo ( és már valahol a szabvány is emliti), hogy a 1067mm-s nyomtáv normálnak számit. Söt ami érdekes, hogy ök szinte azonos jármüszelvényt használnak mint mifelénk a 1435-s nyomtávon, igy valoban a japán, dél-afrikai stb modellek ugyanakkorák mint a mi normálnyomtávu modelljeink.
(#57079) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57078) Válasz Aug 27, 2017
Lima H0-ban adott ki több Dél-Afrikai gépet és a Shinkansent (ami a valóságban is 1435mm nyomtávú)
(#57900) dani545 hozzászólása Válasz Dec 10, 2017
Üdvözletem az ittenieknek ismét!
Néhány kérdéssel fordulnék hozzátok. Adott egy Kleinbahn ÖBB 2060-as mozdony, ajándékba kaptam, de darabokban. A kérdések: a régifajta Kleinbahn dobmotort mire érdemes kicserélni? A kerekeken a nyomkarima meg van nyomódva, az egyik tengely nem megy vissza a helyére. (Látszik, hogy javítani akarták, de nem jött össze ) Milyen kerék/tengelyt lenne érdemes alárakni? A futófelület ármérője 12 mm, a tengelyé 3 mm. Ami nehezíti a helyzetet, hogy a tengelyek szélén van a fém fogaskerék, ezt is át kell imádkozni az új tengelyre.
Gondolkoztam az SB-Modellbau hajtásán, de két okból elvetettem: az ára (144 euró ), illetve német fórumokon az olvastam, hogy brutál gyors.
(#57901) etwg válasza dani545 hozzászólására (#57900) Válasz Dec 10, 2017
Nem akarlak elszomoritani, de 20-30€-ért müködö modellt kapsz az osztrák e-börzén. (Willhaben.at) Ennyi pénzért nem tudod megoldani a motor- meg a tengelycserét.
(#57907) róbertke válasza dani545 hozzászólására (#57900) Válasz Dec 10, 2017
Ahogy etwg Fórumtárs írta, olcsóbb megoldás, ha veszel egy működő használtat ITT egy eladó az ajándék gépet meg hajtás nélküliként, de áramszedésre alkalmasan DUMMY gépként járasd vele párban. Én hasonlóan oldottam meg két Piko BN150-es gépet. A rosszabbik, melegedőbb motort kivettem a gépből, áramszedést meghagyva elektromosan összekötöttem a kettőt. Minden váltón megtorpanás nélkül átmegy a kettős fogat...
(#57956) dani545 válasza róbertke hozzászólására (#57907) Válasz Dec 14, 2017
Mindkettőtöknek köszönöm az ötleteket, ezt a kicsikét eltesszük a polcra és majd beszerzek egy másikat. (Jelenleg nem létkérdés, csak ha már kaptam, gondoltam gatyába rázom.)
(#57965) csíkosháTTú válasza dani545 hozzászólására (#57900) Válasz Dec 15, 2017
Kérhetsz alkatrészt a Kleinbahn-tól is.
(#58232) gusza55 hozzászólása Válasz Jan 31, 2018
Sziasztok!
PIKO 1512-1 gyorsvonati gőzmozdonyt szeretnék digitalizálni, van-e valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban, ill. milyen dekóderrel leheten esetleg sikeres próbálkozni?
(#58244) róbertke válasza gusza55 hozzászólására (#58232) Válasz Feb 1, 2018
Gondolom a Piko DR BR 01-1512-1 gőzösről van szó, csak ez melyik? A régebbi DDR kiadás vagy az újabbik?

DDR DR BR 01 1512-1; PIKO; kat.sz.: 5/6329; Időszak: 1977-1990;

Piko Gmbh DR BR 01 1512-1; PIKO; kat.sz.: 50005; Időszak: 1996-2000;

Boxpok- Kerekek mindkettő változatnál;
Lapozás       58/65    
Frissek
  2024. Nov, 27. Sze
12:00:11
  Jelenleg 15 fő olvassa az oldalt
Hirdetés