|
2 mozdony egyszerre húzzon egy szerelvényt. De hogyan?
|
Témaindító: stoty, idő: Jún 25, 2017
Témakörök:
|
|
(#56550) stoty hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 25, 2017 |
|
Sziasztok!
Adva van 2 Rocos Nohab, az egyikben digiTools hangdekóder, a másokban Esu lokpilot4 Standard
Mire figyeljek?
CV1 -CV5 ig mind egyezzenek?
Így van.
F24 fokozatú,_de végsebesség nem nagyon stimmel! Indulás még nagyábol rendben van, de lehet játszani akár más mozdonnyal is? (2 Pikos Traxx vagy Taurus, stb.)
|
(#56551) somitomi válasza stoty hozzászólására (#56550)
|
Válasz •
|
Jún 25, 2017 |
|
Valószínűleg a különböző dekóderek miatt van, mert például a CV3 és CV4 pontos működése még az azonos gyártótól származó különböző típusoknál is eltérhet. Az ESU leírásokban benne szokott lenni, hogy milyen számmal szorozva kapjuk meg a teljes sebesség eléréséhez szükséges időt, gondolom a DigiTools hasonlóan jár el. Meg olyan is előfordul, hogy egyik dekóderben mondjuk 0-63 között lehet állítani a CV5-öt másikban 0-255 között.
A másik, hogy emlékeim szerint legalább az egyik mozdonyban illik kikapcsolni a terhelésszabályzást, mert különben a két dekóder lépes "összegerjedni", amikor másik mozdony befolyása miatt mindkét dekóderben elszáll a terhelésszabályzáshoz használt hibajel.
És így még mindig nem lesz jó, mert még két egyforma mozdony sem mindig teszi meg azt a szívességet, hogy egyformán menjen. A CV2 beállítását például a menetellenállás erősen befolyásolja, nem biztos, hogy az egyforma a nyerő...
Így dióhéjban ennyi jut eszembe és én ilyesmit eddig egyetlen egyszer próbáltam |
(#56552) stoty válasza somitomi hozzászólására (#56551)
|
Válasz •
|
Jún 25, 2017 |
|
SZÓVAL EZ NEM "GYERE BUKTA MEGESZLEK!" |
(#56553) stoty hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 25, 2017 |
|
|
(#56555) csíkosháTTú válasza stoty hozzászólására (#56550)
|
Válasz •
|
Jún 26, 2017 |
|
Ez az előfogatos játék Amerikából indult ki, de elő-előfordul idehaza is. Szolnokon gyakran látok tehervonatok élén két szinkronban működő Taurus-t.
Ennek azért van pár elengedhetetlen követelménye modellüzemben. Könnyű az amcsiknak, ott a modellek többsége alatt gyakorlailag ugyanaz a mechanika dolgozik. Ergo, ha nem szorul, és jó az áramszedése, akkor két egyforma dekóder beszerelése után, a CV2, CV3, CV4, CV5 és CV6 értékeket egyformára programozva a játék menni is fog, akár 3db SD40-es dízelt is lehet a kígyózó tehervonat elé kötni.
Mint a leírásból kiderült, nem csak az a követelmény, hogy egyformák legyenek a modellek*, hanem az is, hogy a dekóderek is egyformák legyenek bennük. Különben az életebn nem fog menni, hogy összehozd őket. Egyik ügyfelem járt úgy, hogy két PIKO Desiro-t szeretett volna együtt járatni, de az egyikben ESU LokSound4-es volt, a másikban pedig egy LokPilot3-as. Nem jött össze, mert a két ESU dekóder motorszabályzó szoftvere is annyira eltér, hogy tökéletesen szinkronba hozni gyakorlatilag lehetetlen.
Két eltérő gyártású dekóder esetében pedig még rosszabb a helyzet. Elvileg lehetséges, hogy egy mért szakaszon először a végsebességeket hozzuk össze, ez a CV5. Majd a legkisebb sebességet, ez a CV2. Na innen már bonyolult a helyzet, mert a gyorsulási görbéket is úgy kell programozni, hogy a két modell egyformán gyorsuljon-lassuljon. Ez két eltérő dekóder estében a klasszikus, "hárompontos" módszer (CV2, CV6, és CV5 állítgatása) nem hozza meg a várt eredményt. Ehhez az un. Szabad sebességgörbe programozása kell, a CV67-CV94 tartomány, ha tudja ezt mindkét dekóder. Ezt egy Tran központtal, vagy a ZIMO ZCS programmal a számítógépen relatíve könnyű megcsinálni, de még így is nagyon sok kísérletezés, állítgatás kell. Egy ROCO MultiMaus-szal meg reménytelen, sziszifuszi feladat.
Én csináltam már pár ilyet, pl. két Brawa, würtembergi Fc tehergőzöst raktam így össze, de azokba egy-egy Tran SL51-4D/S hangdekóder lett beszerelve, és állítgatás nélkül, gyönyörűen mennek együtt. (Annyit tettem meg, hogy az egyik mozdonyban a megindulási hang egy picit késik, így sokkal nagyobbat szólnak.)
*: Elvileg lehet, hogy nem egyforma modellek mennek így, de ekkor nagyon sok programozás vár ránk, lévén a két eltérő mechanikus tulajdonságokkal rendelkező modellt próbálnánk összehozni. |
(#56556) csíkosháTTú válasza somitomi hozzászólására (#56551)
|
Válasz •
|
Jún 26, 2017 |
|
Idézet: „A másik, hogy emlékeim szerint legalább az egyik mozdonyban illik kikapcsolni a terhelésszabályzást, ...”
Mhhh... Akkor tegyük fel, hogy van két NoHAB-unk, előfogatolva. Mondjuk a hátsóban kikapcsoljuk a terhelésszabályzást. Jön az emelkedő Az első gép, tartaná a tempót, mert a dekóder több áramot fog adni a motornak, míg a hátsó meg belassul, és visszafogja az egész szerelvényt.
Így aztán úgy járunk, mint két rendőr a tandem biciklin. Miután felértek a hegyre, a lábukat tapogatva szuszognak:
- Phúú, de meredek volt ez az emelkedő, alig győztem taposni a pedált!
- Te beszélsz!? Nekem mennyit kellett fékeznem, hogy vissza ne guruljunk!
|
(#56560) somitomi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56556)
|
Válasz •
|
Jún 26, 2017 |
|
Jogos, kösz a kiigazítást. |
(#56566) Frankye moderátori
válasza stoty hozzászólására (#56550)
|
Válasz •
|
Jún 28, 2017 |
|
Idézet: „Mire figyeljek?”
Elsőként talán a helyesírásra.
Másodikként arra, hogy olyan témában, ímiben már van futó topic, ne nyiss még egyet. ( Bővebben: Link) |
(#56567) Frankye moderátori
válasza stoty hozzászólására (#56552)
|
Válasz •
|
Jún 28, 2017 |
|
A "netikett" szerint a csupa nagybetűs írás = kiabálás. Tényleg kiabálni akartál? |
(#56590) róbertke válasza stoty hozzászólására (#56587)
|
Válasz •
|
Júl 2, 2017 |
|
Kettő NOHAB együtt??? Egyik módszer amit itt már javasoltak: egyforma dekóderek. Másik, amikor az egyiknek megszünteted a hajtásláncát - Dummy gép lesz - de minden egyéb funkciót meghagysz benne. Én így jártam tavaly: Van egy 1987-ben Mehano készletben vásárolt Santa Fe 5707 SD40-2 gépre hajadzó hattengelyes gépem, amit sikerült Csipkerózsika álmából felélesztenem, az egyik tengely kicserélése után most már gyönyörűen megy. Billegett mint egy kacsa, mert a hibás tengelyen levő kerék oválisra volt esztergálva mint a régi Piko kocsiké. A neki párnak szánt 1992-es beszerzésű Bachmann Santa Fe 350 U36B , hajtott forgóvázának maszkjából a levétel után csak úgy potyogtak ki a darabokra tört fogaskerekek, javíthatatlan. Így akaratlanul is lett egy Hajtott +Dummy mozdony párosom, és 10db röfiszállító lett a szerelvényük. |
|
|
|
2024. Nov, 22. Pé 12:01:15 |
|
Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt |
|
|