|
H0 klubtopic
|
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:
|
|
(#54899) tumikas hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 15, 2017 |
|
Lehet félreérthető voltam kissé. Inkább arra akartam kilyukadni hogy vajh, miért is van az hogy egy DR V100, ill társaival kiadott készlet két ma már erősen playtimeos kocsival alig olcsóbb mint egy Ludmilla három komolyabb kocsival. Úgy hogy a következő faktorok közrejátszanak:
A ludmilla külön véve legalább 5-6000 Ft-al olcsóbb mint az átlag V100-as
Viszont a két személykocsi amikor utoljára kapni lehetett őket 5-6000 Ft-ba kerültek, míg a mostani legolcsóbb Eas kocsik is 7000 Ft-tól kezdődnek. |
(#54900) róbertke válasza tumikas hozzászólására (#54899)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2017 |
|
Szerintem meg ne rágódj ezen mert látod mi lesz a vége..
Colát az egyik üzletben 300 Ft -ért veszed meg, míg a másikból 450 Ft -ért is elviszik, mégsem morfondírozik rajta senki.. |
(#54901) etwg válasza róbertke hozzászólására (#54900)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2017 |
|
Az árat sajnos a kereslet határozza meg. A minap böngésztem egy kicsit az ebay-n keresve egy különleges modellt. Azt nem találtam meg, de elképesztö árakat, olyan modellekröl, amit az ember minden gond nélkül bármelyik jobb boltban meg tud venni. Nem akarok most modellt irni, de nemrég Sebnitzböl vettem 3 mozdonyt darabonként 69€-t, az ebayon ugyanezeket 90-99€ vesztegették.
A ROCO mozdonyok többsége az ebayon a katalogus áron voltak a boltokban 10-15% kedvezményt kaphatsz. Az MTB mozdonyok meg simán mindenhol 10-20% felárral vannak jelen. |
(#54903) róbertke válasza etwg hozzászólására (#54901)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2017 |
|
Egyszer már írtam neked egy CSD kocsiról, ami 2-3 éve került hozzám gyűjtői hagyatékból, Fuggi dobozban. Szerinted ezt ki készíthette? Tű éles feliratok, Kurtz kinematika, nagyon szép futás jellemzi a kocsit.
|
|
(#54904) róbertke válasza etwg hozzászólására (#54901)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2017 |
|
Második kép |
|
(#54905) róbertke válasza etwg hozzászólására (#54901)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2017 |
|
Harmadik kép. Valami UTO felirat van az alján kétszer is.
|
|
(#54908) etwg válasza róbertke hozzászólására (#54903)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2017 |
|
Fogalmam sincs, ha mai lenne, akkor azt mondanám, hogy Igra/Sikulove, de 3-5 éve ezek még magán probálkozások voltak vagy valamilyen nagyobb bolt akcioja (megrendelte és legyártatta). 2-3 éve az Igra elkezdte ezeket a kis cégeket magá alá rendelni, de nem tudom ma mi a helyzet.
Nézz be a honlapjukra. |
(#54922) tumikas válasza etwg hozzászólására (#54901)
|
Válasz •
|
Jan 15, 2017 |
|
Ebayen még viszonylag istenes dolgok történnek. Viszont ami a hazai ebayen, a vaterán megy na arról lehetne elég sokat írni. Gyakorlatilag hibátlan dobozos modellek még liciten sem mennek el, bezzeg a roncs, hulladék állapotú darabok árát felverik az új ára fölé. |
(#54925) etwg válasza etwg hozzászólására (#54908)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2017 |
|
Allitolag Kolinban volt egy ceg ahol.ilyen modelleket gyartottak, de 2000-ben megszünt. (ha igaz a hir)
|
(#54926) etwg válasza etwg hozzászólására (#54925)
|
Válasz •
|
Jan 16, 2017 |
|
Ugy nez ki, hogy meglesz. A gyárto a LUTO ceg volt - megszünt. Föleg a 2 tengelyes rybak tipusu kocsikkal vált ismertté. |
(#54946) pinyo39 válasza tumikas hozzászólására (#54922)
|
Válasz •
|
Jan 17, 2017 |
|
Én azon akadtam ki hogy minél koszosabb (nem "koszolt") és minél több alkatrész hiányzik egy épületről sokszor megmagyarázhatatlan okok miatt biztos hogy 3-4e Ft fölé megy az ára 1Ft-os licitről. A fixáras fóliás dobozos házikók meg hónapokig ott állnak. (Én viszont nagyon örülök hogy annó megvettem tőled a Märklin vagonokat, most is néztem a termékeidet, szépek nagyon, és ahogy mondod a fixáras jó termék csak keveseket érdekel.) |
(#55093) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 25, 2017 |
|
Kezembe került a egy MÁV Bzmot, és egy mellékkokcsi is hozzá. A Bramos kit-ből van átépítve, és MÁV-ra festve, a motorosban egy cseh hajtás van (utóbbitól én nem esem hasra, lehet jobbat találni).
A baj az, hogy digitálisra kell átépíteni, de ez nem megy egyeszerű módszerekkel. Ugyanis a Világítás fényváltása a a sínről érkező áram polarítására van bízva. Vagyis a LED-ek bekötéséét nagyon át kell variálni. Ez bizony pénz, és munka, pluszban, kvázi felesleges pénzkiadás a tulajnak...
Csak szeretném felhívni a hazai kisszériás gyártók figyelmét (akinek inge, az vegye magára!!!), hogy a naptár a Krisztus urunk utáni 2017. évet mutatja...
Ideje lenni tanulni egy kicsit, és alkalmazni is, hátha több vásárló lenne! Lásd a TT-sek között a GabaTT modelleket, azokat gond nélkül lehet digitalizálni, még szabványos csatlakozó aljazat is van bennük! Sajnos, Uraim, az idő bizony halad, tőlünk függetlenül, akármit is teszünk érte, vagy ellene...
|
(#55122) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55093)
|
Válasz •
|
Jan 26, 2017 |
|
Ez még a jobbik eset szerintem, mert ebből még ki lehet hozni valamit. De a sok egykori Piko termék áthenteléséből született gépek szörnyűek. |
(#55123) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55093)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2017 |
|
Mester ezt nem inkább a TT klubtopic oldalán kelleTT volna közzéTTenni (vagy is), hogy oTT is olvassák a mindenféle Pancserművek alkoTTói?? |
(#55169) tumikas hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 28, 2017 |
|
|
(#55352) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 16, 2017 |
|
Új modell, szép, H0-ás, egy nagy gyár terméke, konkrétan egy "Búvár" dízelmozdony, de idehaza egy szintén nagy név által BoBo KFT-sre festve/feliratozva. Megkapta a hangdekóderét, tölteném fel rá a hangot, de a ketyere azt írja ki, hogy "nem található a dekóder".
Én, lököTT, kis naiv... Azt hittem, hogy a festés után a munka végeztével legalább ki lett próbálva a modell.
Hát nem...
Ugyanis az áramszedő lamellák és a kerék között legalább 2mm távolság van, plusz a lemezek is kaptak jócskán a festékből. A szigetelő légérésen, és a festéken meg eléggé korlátozottan szökkennek át az elektronok...
Mintha nem lenne elég munkám, még ez is... Szedhetem szét a forgóvázakat, és takaríthatok más után, aki félmunkát végez.
Nem vitrinbe szánta a vevő a mozdonyt, akkor nem kellene bele hangdekoder... |
(#55355) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55352)
|
Válasz •
|
Feb 16, 2017 |
|
Láttam és hallottam már olyan vitrinmodellt, amiben a hajtáslánc volt megszakítva (motor leforrasztva), egyéb hang és fényeffektet viszont vezérelt a dekóder. Tök jó volt a gép!! |
(#55388) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#55352)
|
Válasz •
|
Feb 19, 2017 |
|
Azt nem értem hogy miért nem próbálják ki ilyenkor a gépeket a boltban? |
(#55398) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#55388)
|
Válasz •
|
Feb 21, 2017 |
|
Netes vásárlás lehetett... Már megy egyébként a modell.
Nem tisztem a keresekedőt védeni, de ő nyilván abból indult ki, hogy egyszer elvileg a gyár ellenőrizte, mielőtt kiadta, és nyilván a festő is kipróbálta, miután átfestette egy magyar magánvasút színeire a modellt.
Egyébként egy ROCO Taurus meg úgy jött át a gyári MEO-n, hogy vakartam a fejem erősen, hogy mi a baj. Ugyanis analógban ment a világítás, de DCC-ben már nem! PLUX22-es a modell, vagyis az újabb ROCO. Kettős hiba volt, egy rossz SMD forrasztás, és egy felcserélt vezeték.
Egyébként ezzel nem akarom azt sugallni véletlenül sem, hogy minden ilyen modell gyárilag kuka! Csak kellemetlen dolog azzal szembesülni, hogy egy fél órás munka helyett fél napokat kell azzal töltenem, hogy más hibáit kergessem. |
(#55413) bambi75 hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 22, 2017 |
|
Sziasztok, szükségem lenne egy HO méretű BKV-s ikarus buszra, mert a szomszédom szülinapjára azt szeretnék adni. 20-on évig volt sofőr. Honnan tudnék venni SOS? |
(#55419) somitomi válasza bambi75 hozzászólására (#55413)
|
Válasz •
|
Feb 22, 2017 |
|
Az Erzsébet körúton a HOKI modell ( Bővebben: Link) asszem mindig tart pár Ikarust a polcon, de BKV-s festésű tudtommal nincs gyári, csak egyedi darabok. A Kicsit Sárga Ebayen nagyobb méretben akadnak BKV-s festésű darabok is( Bővebben: Link).
Remélem segít, és előre is boldog szülinapot az illetőnek. |
(#55440) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 25, 2017 |
|
Kis magyar történelem, H0-ban.
jakoa kolléga munkái, köszönet értük! |
|
(#55530) Frankye moderátori
válasza Patay Gábor hozzászólására (#55529)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2017 |
|
Ennek itt nincsen helye, kérem, hogy az Apróhirdetési rovatba tedd fel! |
(#56591) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#46802)
|
Válasz •
|
Júl 2, 2017 |
|
Kicsit elcsúsztam...
Emlékszik még valaki?
Igen, ez még az a "Retro" asztal. Nem kevés munkával jár az építése. Nos, a próbakörök meg voltak, egyelőre ideiglenesen egy Fleischmann trafóval megtáplálva, de már mindenhol fut a vonat rajta.
- A pályterv egyébként egészen jó, sőt, kimondottan ötletes. Még analógban vezérelve is az alsó, kétvágányú vonalon felváltva két - két vonat mozoghat egyszerre, míg a hegyre vezető mellékvonalon egy, és keresztezni is tudnak a felső állomáson.
- Nagyon sok munka van ezekkel a sínekkel, igazából én is csak a legutolsó métereken tanultam meg, hogyan is kell csinálni belőlük egy elfogadható pályát. Nagyon időrabló feladat, és látható, hogy ágyazat még nincs is mindenhol.
- A fiaimmal (és nagyon sok modellező kollégával) teljes egyetértésben mindenkit kézzel-lábbal lebeszélek arról, hogy ilyen sínekből építkezzen! Részben a túl sok munka miatt, amit bele kell ölni, de van nyomósabb érvem is. Ez pedig az, hogy a modern járművek - diplomatikusan szólva - nem imádják ezeket a síneket, és a geometriájukat sem. Nem a mai, modern, hosszú, 30cm-es kocsikra gondolok, neeem...
Régi, még NDK-s PIKO modellek tesztkörei után gondoltam egyet, és összeraktam egy korszerűbb szerelvényt is: Gützold Hobby BR64 + ROCO Donnerbüchsen kocsik. Ezek szándékosan nem a mai "ultramodern" dolgok, de több nagyságrendi ugrás a régi PIKO BR89, és egy LIMA Orient kocsihoz képest. Háttt... Én nem kínoznám a moderneket ezeken a síneken egy cm-t sem. A tulajdonosnál nincsenek gyakorlatilag csak olyan modellek, amik legfelejebb a kései '80-as években készültek, és nem a "Nyugati Megszállási Övezetekben". Azokkal nem lesz gond. De mai modellek esetében (értsd: 1995 utániak) már nem lenne fenékig tejfel az élet.
|
|
(#56594) pinyo39 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56591)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2017 |
|
Ezek a cuccok régi gyűjteményből maradtak az embernek, vagy a vágányokat is neked kellett összevadászni? Napokban gondolkodtam éppen hogy mi lett a sorsa ennek az asztalnak? De látom szépen épül. |
(#56595) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56591)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2017 |
|
Harmadik éve építed??
Egy valamit én sem értek: - M41 Csörgőhöz mi a fenének ezt a vágánytípust választották anno' ???? |
(#56596) tumikas válasza róbertke hozzászólására (#56595)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2017 |
|
Mert ezt lehetett a meglévő technológiával, gyorsan gyártani. |
(#56597) róbertke válasza tumikas hozzászólására (#56596)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2017 |
|
Ott volt a profilsínes Pilz, Mehano, Lima, stb ... megvették volna készen, azt nem kellett volna görcsölni.... |
(#56598) tumikas válasza róbertke hozzászólására (#56597)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2017 |
|
Először amúgy nem is a Csörgő volt hanem a sínrendszer. Mivel egyiket se lehetett kapni, ezért kezdett Jenő bácsi a gyártásukba. |
(#56600) etwg válasza róbertke hozzászólására (#56597)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2017 |
|
Kedves kollégák. Ébresztö!
Akkoriban minden ilyen vétel devizáért történt, ami ugye nem volt. Akkoriban az volt a jelszo, hogy ki kell váltani a deviza importot. Ez természetesen a vasumodellekre csak részlegesen vonatkozott, hiszen ilyen import gyakoraltilag nem volt, igy nem is volt nagyon mit kiváltani. |
(#56601) csíkosháTTú válasza pinyo39 hozzászólására (#56594)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2017 |
|
Türelmes a kuncsaft... (még)
A járműállományából két kocsi van itt, a többi az a műhely sajátja, amivel a próbák mennek. Ma speciel nem jutottam hozzá, hogy folytassam a vezetékezést, annyi más teendő összejött közben. A síneket is a megrendelő hozta, még maradt is egy csomó. Pedig az erdeti PIKO pályaterv meg lett nagyobbítva, és pár ponton módostíva is.
Holnap megint dogolzni fogok rajta, de, ha eltervezek valamit, akkor holt biztos, hogy valami közbejön... |
(#56602) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#56595)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2017 |
|
Mert ezt volt a legkönnyebb lekoppintani, és nagy tömegben volt idehaza a piacon az eredeti.
A Fuggerth sínrendszer a PIKO másolata, annak kevés előnye mellett az összes hátrányával. Itt most nem az anyagára gondolok, hanem a geometriára. Azt kell írjam, hogy a hajdani Zeuke TT-s sínrendszer olyan egyszerű, mint a pofon, gyakorlatilag fejből meg tudsz építeni vele egy tetszőleges vonalvezetésű pályát, és az 1980-tól bevezetett BTTB-s darabok sem bonyolították túl a rendszert. Na ilyen tulajdonságokkal bíró síngeometria a mai napig nincs, egyik méretarányban sem!
Míg a PIKO U-profilos váltóját 3 különböző vágánymezővel tudod helyettesíteni, addig a Zeuke/BTTB-t kettővel. Ráadásul mind a kettő standard építő elem. Ebből az következik, hogy a normál váltót bárhová, bárhogyan beteheted a pályába, nem borul minden. Nézd meg az eredeti PIKO pálytervet, a régi füzetben ez a 41-es. Az alsó állomás váltókörzetei kisebb katasztrófák. Irdatlan nagy helyet is foglalnak, és hiába lett hosszabb meg szélesebb is az asztal, a fő állomásra a BR01.5 legfeljebb csak 3 Schicht Y kocsival fér be. Pedig azok 1:100-ra vannak rövidítve! Ha ezt a pályát BTTB anyaggal csinálnánk meg, és képzeletben felnagyítanánk 1:87-re, akkor a szerencsésebb váltókörzetek miatt az állomási vágányok hasznos hossza is megnőne. Csakhát, ugye Zeuke-éknél még volt ész, használták is, a PIKO meg Spielwarenfabrik volt, és az is maradt mára is.
(Félreéretés ne essék, nem vagyok méretarány soviniszta! TT-ben sem jobb a helyzet, sőt N-ben és Z-ben sem! A hajtani Zeuke egyszerűségét meg lehetne ma is csinálni, simán, csak gondolkodni kellene egy picit.) |
(#56603) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#56597)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2017 |
|
Pilz: hiánycikk volt mindig is. A német egyesüléskor meg el is tűnt egy időre. Tillig úr vette meg, és élesztette újjá. Azért a hajdani Pilz síneknek is volt néha egy "minősége"...
Mehano, Lima: keményvalutások voltak ezek is. Ráadásul a minőségük sem ütötte meg még a Pilz-ét sem.
|
(#56610) pinyo39 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56602)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2017 |
|
Régi Märklin metál vágány volt ilyen jól konfigurálható, bármit ki lehetett belőle rakni. Csak a felhasználói köre eléggé korlátozott idehaza . |
(#56612) csíkosháTTú válasza pinyo39 hozzászólására (#56610)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2017 |
|
Pár éve kezdett el terjedni idehaza a Märklin M-Glies. Ügyes emberkék a német, svéd, stb. lomtalanítási akcióknál, vagy hulladékudvarban talált ilyen síneket kezdték el idehaza árusítani...
Amúgy igazad van, használható volt ilyen szempontból, de sokkal inkább játékszaga van, mint az U-profilos PIKO-nak. Meg ugye a Märklin az az amerikai megszállási övezetben maradt, mi meg idehaza a "béketáborban", így 40 év kimaradt a 3 sínes rendszerből minálunk... |
(#56618) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56612)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2017 |
|
Azért szerintem oly sokat nem vesztetünk azzal a 40 évnyi hiátussal. |
(#56619) pinyo39 válasza tumikas hozzászólására (#56618)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2017 |
|
Akinek szüksége volt rá, azért 1-2 helyen szinte folyamatosan beszerezhette ( igaz nem volt olcsó akkor sem). |
(#56622) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56612)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2017 |
|
Én láttam az elmúlt pár évben érdekes házi megoldást erre a problémakörre: - Középső sínszálnak egyszerűen beraktak egy Pilz sínt, de találkoztam lecsupaszított koax kábeles megoldással is; - kisméretű kárpitosszegeccsel volt kidekorálva minden második talpfa, alatta vékony rézlemez csík vitte a "delejt", és az egész sínmező töltésformájú takarólécre volt rakva; - legszebb megoldás a talpfánként kék acélszálból készített "drótfonat" volt, mert messziről nem is látszott a harmadik sínszál; - mint az előző, csak rézdróttal, de itt szinte már világított a középső sínszál. |
(#56625) pinyo39 válasza róbertke hozzászólására (#56622)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2017 |
|
Nem érdemes időt pazarolni az átépítésre, sokszor még a "C" mezőket is kilóra árulják használtban. Nálunk ezzel a hároméves is jót padlóvasutazik. |
(#56626) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#56622)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2017 |
|
Ezeket az átépítéseket 25-30 éve csinálták, akkor még a nepperek sem tudták olcsón beszerezni a szükséges síneket. |
(#56628) pinyo39 válasza róbertke hozzászólására (#56626)
|
Válasz •
|
Júl 5, 2017 |
|
Akkoriban valóban csak keményvalutáért lehetett AC -s dolgokhoz jutni aranyárban, itthon majdnem megfordult a világ mostanában. |
(#56638) pinyo39 válasza tumikas hozzászólására (#56618)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2017 |
|
Azért a 40 év Koll's katalógusait átnézed pár ezer gyönyörű tehervagonról lemaradtunk. |
(#56640) csíkosháTTú válasza pinyo39 hozzászólására (#56638)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2017 |
|
Közelről nem olyan szépek ám...
Én személy szerint nem nagyon sajnálom, hogy kihagytunk 40 évet a három sínes rendszerből. Nagyon beleragadt ám a háború előtti technikába, és csak nagyon sokára kezdett kikecmeregni belőle. Túlzásba vitt hagyománytisztelet. Klasszikus példa A DB V200 (később BR220) dízelmozdonyának modelljei. Míg az elátkozott keleti blokkban, Zwickauban egy kis üzem, a Gützold olyan V200-t csinált (1964-ben! sic!), aminek középen volt a motorja, és egy-egy kardánnal mindkét forgóváz mindkét tengelyét hajtotta, addig a dicső, fejlett Nyugaton csak olyanok készültek, aminek egy forgóvázát hajtotta a rajta csücsülő dobmotor, a másik, szabadonfutó meg tapogatta a síneket az áramért (Märklin, Trix, Fleischmann). |
(#56643) pinyo39 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56640)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2017 |
|
Mivel több méretarányból és márkából is szerzem be a nekem megfelelő modelleket azért a nagy öregen sokszor elcsodálkozom, 47 -ben biztos készített középmotoros mozdonyt irtó precíz mechanikával. A V200-a tényleg béna, de ennek ellenére nagyon izmos. Akkoriban kb ajándékkészletes darabnak néztem. A komolyabb gépein szinte az összes kereket hajtottâk. |
(#56644) csíkosháTTú válasza pinyo39 hozzászólására (#56643)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2017 |
|
Áááá... Bőven 2000 után kihozták "Kövér Bertát", a németek kultikus villanygépét, a BR103-t. Ezen már fel-le ment az áramszedő is, meg digitális volt, meg stb. stb. Egy forgóvázon hajtott... A Taurusuk is. Nem azt mondom, hogy hasznavehetetlen modellek, de a korszerűségtől messze vannak. |
(#56646) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56644)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2017 |
|
A kerekeket meg ne is emlitsük. Jozsi bá - a juhász, szabadidejében szebbeket faragna. |
(#56701) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 19, 2017 |
|
Átmegyek bolhás kutyába... Boccss!
Morgás 1:
Az egyik börzén árulták, és eladták egy apukának a képeken látható Trix Herculest. A duma az volt, hogy digiben azért nem tudják kipróbálni, merthogy nincs a börzén ilyen vezérlő. Ehhez képest lásd a két belső fotót a mozdony belsejéről, a dekóderéről. Ez a dekóder nem cserélhető, mert mozdony specifikus, a Doeller&Haas gyártotta a Trix-nek. Szép, nem? Valami baj van vele, és ahelyett, hogy megjavítjuk a dekódert, belegányolunk alaposan! Csak csöndben jegyezném meg, hogy a motor végfokozata szokott elszállni benne, de van hozzá, ha nem is a sarki elektronikai boltban, hanem két utcával arrább alkatrész. A D&H gondolt arra, hogy az ilyen dolgokkal ne legyen gond. A baj csak az, hogy ezzel a belegányolással sikeresen a másvilágra küldték a speciális IC-t is (le van matricázva a képen), ami a H-híd vezérlését csinálja meg a PIC helyett, a PIC csak ennek küldi a parancsot tovább. Így a motor vezérlése arra szorítkozik, hogy a megfelelő menetirányba billen a híd, tápfeszültségig, a sebességet szabályozni nem lehet, hiába cseréltem ki a motor végfokozatot.
Ez uraim egy mocskos átverés, akárhonnan is nézzük. Az eladó, ha tudott róla, akkor azért, ha meg nem, akkor azért bunkó és aljas. Az a minimum, hogy a modellt a következő börzén (ez a Duna jobb oldali partja felé esik, nem írom jobban ki, mert hiszem, hogy vannak ott becsületes eladók is!) visszaveszi a modellt! Sajnos a dekóder már nem javítható, beszéltem a gyártóval, nincs már hozzá cuccuk, régen kifutott, sajnos az a speciális IC kellene hozzá. Egyetlen megoldás, hogy készíteni kell egy DCC előkészítő panelt a mozdonyhoz, és beletenni egy akármilyen dekódert. Mivel a panel tartja a helyén a motort, így egy sima, próbapaneles másik belegányolás nem lesz jó, már most szólok előre!
|
|
(#56702) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56701)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2017 |
|
Morgás 2:
Ismeri valaki ezt a gőzöst?
Rh156
Sokaknak megmozgathatja a fantáziáját, mert van hazai vonatkozása is, és még olcsó is.
Kerülendő! A másik fórumon ment kishíjján anyázásig a vita, hogy jó-e a szíj hajtás, vagy sem? Nem, mert a Liliput-ot kivéve mindenki egy gumi O-gyűrűt használ, és nem fogazott szíjat. Márpedig ez egy igen rossz megoldás, akár 30.000Ft-ba kerül a modell, akár 110-be! De ennek a Kleinbahn gőzösnek nem ez a legnagyobb baja! A baja az, ami a képen is látszik! A hajtás a szerkocsiban van, de egy rugós kardánnal a szerkocsi a mozdony 3. tengelyét is meghajtja. A képen a mozdony hajtás váza látható, benne az acél tengelyre húzott, műanyag csigával. Csakhogy a csiga tengelye nincs perselyezve, a műanyag tartóidomának furataiban forog. És természetesen visít is, mint a lopott malac a kabát alatt, mert a terhelés alatt a műanyag kikopik. Kenni reménytelen, kb. 10 percig tart ki. Sajnos a gumis hajtáson, és ezen kívül is vannak benne hajmeresztő megoldások. Ezt nagyon összecsapták Osztrákiában... |
|
(#56706) somitomi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56701)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2017 |
|
Az a fekete drót ott keresztben valami "így legalább analógban megy" jellegű patkolás? |
|
|
2024. Nov, 20. Sze 18:47:38 |
|
Jelenleg 16 fő olvassa az oldalt |
|
|