|
[OFF] Pihenő vasutasok
|
Témaindító: Topi, idő: Jún 28, 2010
Témakörök:
|
|
(#56204) etwg válasza sunocske hozzászólására (#56202)
|
Válasz •
|
Máj 14, 2017 |
|
Pontosan erröl van szo. Nálunk tünt el a mozdonyvezetö univerzális értelme, hirtelen lett motirvonatvezetö meg ki tudja mi.
A cseheknel a strojvedouci, még egyszerübb a fira, ( németeknél Lokführer) mindenkire érvényes, aki bármilyen vasuti jármü vezetöállásában dolgozik. |
(#56205) Frankye válasza etwg hozzászólására (#56204)
|
Válasz •
|
Máj 15, 2017 |
|
Idézet: „Nálunk tünt el a mozdonyvezetö univerzális értelme, hirtelen lett motirvonatvezetö meg ki tudja mi.”
Ez azért így nem teljesen pontos. Valóban bejött új munkakör(család)ként a motorvonat vezető, de a mozdonyvezető is megmaradt. |
(#56208) etwg válasza Frankye hozzászólására (#56205)
|
Válasz •
|
Máj 15, 2017 |
|
Ez rendben, de a szakforumokon mindenki rendszeresen beleköt, ha a nem helyes kifejezés jelenik meg.... |
(#56236) sunocske válasza etwg hozzászólására (#56208)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2017 |
|
Inkább a mozdonyvezető =/= vonatvezető kérdéskörben szokott kitörni a lázadás |
(#56291) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 25, 2017 |
|
Tiszteletem!
Ide írom, mert nem terhelném ezzel a gondolattal a topikokat.
Régóta olvasgattam a CsíkosMester Nyák leírását, de mindig bonyolultnak tűnt az egész (levilágítás, stb.)
Aztán elkezdtem a vasalásos nyák rajzolattal foglalkozni, de ezt nem sikerült tökéletesen kivitelezni. Szakadás mindig volt.
Lásd itt
Gondoltam egy nagyot, és vettem egy Positív20 lakkot Az eredmény alul látható, ez a második próbálkozásom. Az elsőt levitte a rosszul kiszámított előhívó (0,7% NaOH oldat helyett 7%-ost készítettem, ez gyönyörűen leszedte az összes lakkot.... )
Szokásomhoz híven, itt is több lépésben módosítottam az eredeti Csíkos féle leírást, de talán így sikerül közelebb hozni az "outsiderekhez" ezt a nyákkészítési módszert.
A levilágítás talán a legnehezebb technikai feltétel. Ez tartott vissza az egésztől eddig engem. Szerintem ezt mindenki túlbonyolítja - feleslegesen.
A munkahelyemen van germicid cső. Ez főleg uv-c-t ad ki. UV A-B-C A positiv lakk, és a dry fólia is 400Nm körül érzékeny, azaz kiesik ebből a tartományból, mégis szépen levilágítható Germicid csővel is 18W 20 perc - kipróbáltam. Ezt a csövet egész nap nézegethetem, nem lesz bajom tőle, ha normál ÜVEGEN át teszem. Ha benyúlok a fénysugárba - azaz közvetlenül ér a fény - , kezem védtelenül már 5 perc alatt megkapja a MED-ed azaz piros lesz. A normál üveg, nem a kvarcüveg, az UV sugárzások óriási részét kiszűri. Aki üveglappal fedi le a pozitív lakkozott felületet, pont a legfontosabb hullámhossztól fosztja meg a lakkot.
Ezen felbuzdulva a levilágításra egy halogén lámpát is kipróbáltam (amihez azért jóval könnyebb és egyszerűbb hozzájutni, mint az uv-led stb-hez), aminek az elejéből kiszedtem az üveglapot. A halogénnek van az UV tartományban is bőven kibocsátása (tulajdonképpen csak láthatóban sugároz keveset... ). Ez 150W-al nyomja, kb 50 cm- távolságtól már nem melegíti fel a felületet. 18 perc levilágítás után az eredmény alul látható. A maszk leszorításához 1mm-es plexit használtam, amin gyárilag nincs UV védő bevonat.
Maszknak egy laminálófóliát használtam, amit simán lézernyomtatóba beledugtam, és rányomtattam a rajzot.
Ezekkel az egyszerűsítésekkel talán másnak is megjön a pozitív lakkhoz a kedve.
(Folyamatban van Kínából egy dry fóla érkezése kemény 700Ft-ért 2m hosszban. Majd azt is kipróbálom, oda meg pont fordított maszk kell.)
Ismételten hálás vagyok az itten közösségnek!
Köszönöm a figyelmet.
|
|
(#56296) Frankye válasza diginewl hozzászólására (#56291)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2017 |
|
Azért az UV LED-hez hozzájutni sem olyan nagy ördöngösség. Viszont a hagyományos üveglap valóban nem jó az UV levilágításra. Ehhez célszerűbb régi scannerből, vagy fénymásolóból bontott üveglapot használni, vagy - ahogyan Te is tetted - plexit használni.
A testvér oldalunkon (HE) rengeteg, ezzel kapcsolatos leírás, tapasztalat olvasható, mind a P20, mind a dry fólia körében, érdemes beleolvasni a témá(k)ba.
A NYÁK készítéssel kapcsolatban: Javasolnám, hogy a felületet (réz bevonat) ne csiszold fel. Helyette használj fém dörzsit (bármilyen illatszer, vagy háztartási boltban, nagyobb élelmiszer üzletben kapható) használj. Nem koptatja a felületet, nem lesz érdes, és nem utolsó sorban szebb lesz a kimaratott NYÁK. (Persze ez sem csúnya!)
Még egy észrevétel: A NYÁK tervezésekor lehetőleg kerülendő a 90°-os vezetősáv-kilalakítás. Helyette inkább - ahol csak lehet - használj lekerekítést, vagy 2 db 45°-os törést. Egy elektronikával is foglalkozó barátom mondta: Az elektronok baromi gyorsan haladnak, és az éles kanyarban kivágódnak... |
(#56300) diginewl válasza Frankye hozzászólására (#56296)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2017 |
|
Köszönöm Frankye!
Igen-igen. A "terven" igyekszem lekerekíteni a kanyarokat, bár ebben a GHz tartományban az elektronok szerintem még meg tudják oldani ezt a kanyarodást
Olvasgattam a HE-n is. A dry fóliánál a felületre felvitel lesz nehéz, ahogy a P20 lakkal is ez a helyzet (pl.: a széleken felgyülemlik)
Tehát ez az egész nyák-olós dolog egyszerűnek tűnik, de azért valljuk be, nem annyira az. Elég összetett ez az egész folyamat, sok mindenhez kell érteni, és vigyázni a vegyszerekkel (még én is benéztem a 0,7-7% NaOH hígítást - pedig szakmabeli vagyok -, az eredmény végzetes lett! Ennél veszélyesebb, ha tömény pl 20%, hígítatlan sósavba tesszük a tömény peroxidot 33%, és utána a nyákot: hatalmas buborékképződés, habzás lesz belőle. Ezt nem próbáltam, de ez így működik, ezért vigyázni kell a kémiával!)
Nehéz a levilágítást is kitalálni, mert ezen a fotolakkon semmi nem látszott, hogy már rég beégett minden, vagy még kevés volt a fény. Csak az előhíváskor derül ki minden.
Engem az lepett meg, hogy egy többször után töltött régi nyomtatóval/tonerrel is ilyen nyákot sikerült egy maszkkal készíteni. Igaz a fénykitakarás logaritmikusan nagyobb, mint ahol semmi sincs, így elsősorban arra kell figyelni, hogy folytonos legyen a nyomat, még ha itt ott picit gyengébb is.
Hála nektek, hogy megírtátok Csíkossal a nyákkészítős cikket, azért csak kipróbáltam milyen is az. Köszönet érte! |
(#56301) Frankye válasza diginewl hozzászólására (#56300)
|
Válasz •
|
Máj 25, 2017 |
|
Az elismerés mindenképpen megillet.
Ami a P20 felvitelét illeti: Igen, ezért szokták javasolni, hogy egy kb. 5-5 mm széles "technikai keret"-et hagyjunk minden oldalon. A lakk felvitelének két kényes pontja van: Egyrészt a pormentesség (mind a lakkozandó felületnek, mind a környezetnek pormentesnek kell lennie), másrészt pedig az egyenletesség.
A levilágítási időt - sajnos - csak kísérletezéssel lehet beállítani. A jó hír, hogy utána mindig ugyan annyi lesz. Ezt legegyszerűbben úgy lehet kikísérletezni, hogy egy, már előkészített (lefújt) lapra felteszed a maszkot, majd eltakarod egy részét egy átlátszatlan anyaggal (pl. egy NYÁK darab), majd ezt a takarást időről időre kíjjebb húzod. Kb. 30 másodperces időköz elegendő erre. Ezt követően előhívod, és meglátod, melyik idő volt a "nyerő". Ha netán kettő közé esik az, ami jó lenne, akkor még egy próba kell, 10-10 másodperces eltolásokkal. Szerencsére kimaratni nem kell, így a NYÁK nem vész el, "csak" a P20, de legalább a lemez megmarad...
Amikor még készítettem otthon NYÁK-ot, én a háztartási boltban kapható sósavat, és gyógyszertári hiperol tablettát használtam. Ez nem habzott, nem pezsgett, viszont kitűnően lemarta a rezet. Nem olcsó, de jó. Igaz, ez is melegszik művelet közben, és természetesen ez is tönkremegy állóhelyzetben néhány nap alatt, ezért keveset célszerű bekeverni belőle egyszerre (nem tárolható). A vasklorid oldattal szemben viszont nem fogja meg az ember bőrét, ruháját, gyakorlatilag mindent, amihez hozzáér. Egy barátom készített valami alumínium-szulfátos, vagy milyen maratószert, de ennek a pontos összetételét nem ismerem. Ha esetleg valakit érdekel, rákérdezek. Neki az bejött, mert nem fog, de nem is bomlik el.
A toner minősége valóban nem kritikus. Sokkal inkább a nyomtató! Az újabbak azért nem túl jók e célra, mert - az anyagtakarékosság jegyében - csökkentett tonerhasználatot támogatnak (sokszor ki sem lehet ezt kapcsolni!), ezért kevesebb a festékanyag a felvitt rétegben, ergo jobban átüt rajta az UV fény. A régebbi nyomtatók még nem takarékoskodtak ennyire a festékanyaggal, vagy legalább ki lehetett kapcsolni rajtuk ezt a funkciót. Ha esetleg mégis olyan lenne a nyomat, amiben apró, buborékszerű üres pöttyök maradtak, akkor hőlégfúvóval óvatosan (!) rámelegítve ezeket el lehet tűntetni.
A dry fólinálál valóban a fólia felvitele a kulcs, a többi, ha már "bejött" a levilágítás, megy, mint a karikacsapás.
Szerk.: A technológiai leírás egyedül Csíkos mester érdeme, én csak a nyelvész voltam a kérdésben! |
(#56631) diginewl válasza Frankye hozzászólására (#56301)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2017 |
|
Egy kis adalék
Megérkezett az Aliról a műköröm UV lámpa (36W). A fóliát kb 45 másodperc alatt szépen elszínezi, azaz tényleg UV. kb. 2500Ft-ért szerintem ezzel kell kezdeni
Kipróbálásra majd hónapok múlva lesz idő - sajnos. De addig is örülök neki.
|
(#56636) Frankye válasza diginewl hozzászólására (#56631)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2017 |
|
Ha pedig addig is szeretnél valamivel foglalkozni, építhetsz műkörmöt a Zasszonynak... |
(#56637) diginewl válasza Frankye hozzászólására (#56636)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2017 |
|
Az a vicc, hogy majd ő is fogja használni, de persze pont nem erre az alapcélra, amire készült a kütyü.
Pont a Zasszonynak építek (nem műkörmöt, hanem) munkahelyet, ezért nem modellezek - de ez már nagyon offfff. |
(#56672) Frankye válasza diginewl hozzászólására (#56637)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2017 |
|
Az OFF-ban ez lenne az OFF? |
(#56673) sunocske válasza Frankye hozzászólására (#56672)
|
Válasz •
|
Júl 10, 2017 |
|
Hát ez az! Itt pont azért vagyunk megszólva, ha véletlenül vonatos témát hozunk |
(#56678) Frankye hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 14, 2017 |
|
Mi történt, kollégák? Mindenki szabadságon van? |
(#56679) etwg válasza Frankye hozzászólására (#56678)
|
Válasz •
|
Júl 14, 2017 |
|
Dehogy, mindenki uborkát eszik - uborka szezon van..
(Bialskobol sincs semmi olvasmány) |
(#56700) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 19, 2017 |
|
Az egyik amerikai forumon ujra felcsapott a vita a vasutmodellezés jövöjéröl. Egy nap alatt >100 hozzászolás és néhány érdekes informacio jelent meg.
Ez a csapat ( az egyik legöregebb, legnagyobb bázisu és mérvado a kontinensen, de sok külföldi is van a listán) részben temeti a vasutmodellezést a jelen formájában és elég megalapozott kirohanásokat cimez ugy a jelenlegi gyártok és kiadok cimére de egyben ténykedik is. A modellezeö ujságok elönybe ŕszesitik a kész termékek reklámját az alaktrész szállitok, gyártok rovására.)
Hiányolnak egy sereg épitési utmotatot - igy az uj generácioknak nincs modjuk még azt sem megtanulni, hogy hogyan fogjanak a kezükbe egy kalapácsot (szo szerint ez van az egyik a MR-hez cimzett irásban), de nemcsak a vasutmodellezésben ilyen a helyzet. Eltünt egy sereg más DIY ujság is - elektronikátol kezdve a játékgyártásig - ahonnan a korábbi generáciok ötletekhez kaptak. ( sajnos Europában sem jobb a helyzet - emlékezzünk a régi Ezermesterre meg a sok német meg angol lapra). Ma az egész amerikai kontinensen 2-3 lap van ami kézimunkára ösztönöz ( valamennyi témakörben - müszakiban mindössze 1).
A DCC-t is félhalott technologiának nyilvánitották, miután - mint minden a jelenben - átesett a kommerciális lo másik oldalára, és ma már mélyen hallgat a valamikori elönyökröl, hogy a DCC-hez alig kell huzalozás. Mint kiderült, gyakran több, mint a klasszikus DC pályához is továbbra is maradnak az alapgondok - áramszedés stb.
Ellentétben a MOROP-hoz, az NMRA pár éve meglátta a gondot és sok mindent inditott a hobbyink érdekében. Pl. A tagok kvalifikáciot szerezhetnek - amivel helyi tanfolyamokat indithatnak, klubokat alapithatnak az NMRA financiális támogatásával.
Az NMRA még nem támogatja, de már nyilvántartja a DRC - dead rail club - mozgalmat, ahol ( már korábban irtam) a vasutmodellekbe akkukat épitenek és nem a sinekböl látják el energiával a jármüveket. Már többen jelentkeztek müködö H0 és nagyobb méretü pályakkal. Még a leggyengébb akkuval is 1 ora müködési idö van ( utánna töltés). Pillanatnyilag föleg rádiovezérléssel müködnek, de egy tag már kidolgozott egy RFID alapu vezérlést is.z |
(#56781) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 24, 2017 |
|
Ez se' semmi... mint augusztus 20-n a tüzi játék...
szikrazápor |
(#56782) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56781)
|
Válasz •
|
Júl 24, 2017 |
|
Az idevágo cikk a V&M utolso elötti számában jelent meg. |
(#56783) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 25, 2017 |
|
Egy csokor vasuti sületlenség a vezetö német hirforrásokból:
( avagy ennyit értenek a vasutakhoz a német ujságirok )
Az NTV hirtelevizio lehozta a hirt, hogy 60 év után is képes egy angol gözmozdony beállitani a korábbi rekordot 100 mérföld/ora = 161km/h. Mivel illusztráják ezt a jo hirt - egy német gözölgö keskenynyomközü mozdonnyal - -ami 50 km/h-t tud.
A Die Welt vezércikkben foglalkozik a vasuti étkezökocsik kinálatával - meglehetösen lehangolo modon. Azt a kedves ujságiro ugy látszik, hogy nem tudja, hogy a modern szupergyors vonatokban szinte minden berendezést kitiltott a hatoság az étkezö kocsi konyhájából, igy a vasut csak azt tudja felszolgálni amit ilyen körülmények között lehet. Azt már elfelejtette hozzátenni a kedves szakértö ujságiro, hogy ennek ellenére az ételek ehetöek, a kávé átlagon felüli, s mindez megfizethetö áron (saját tapasztalat - a jo kávé az ICE vonaton 2.00€, egy étteremben a rossz is 2.50-4 €). Arrol meg teljesen hallgat, hogy az autopályák melletti bisztrokban meg éttermekben sem 3 csillagos Michelin séfek fözik azt a moslékot, amit dupla-háromszoros áron árusitanak szerte Németországban (konzervböl melegitett gulyás egy zsemlével 10-12€). Pedig ott semilyen hatoság, semilyen konyhaberendezést nem tiltott meg.
Egy másik napilap meg szidja a német vasutat, hogy illene már a padlora is helyjegyet árulnia, mert egyes vonatokon már ott sincs hely. A DBAG válasza csattanos - a közvélemény kérésére szüntették meg a helyjegyek árusitását, és ehhez kivánják magukat tartani, s igy sem az üllésekre sem a padlora nem lesz továbbra sem helyjegy.
Egy másik napilap cikke szintén egyes német vonatok tulzsufoltságárol regél. Egy Franciaországban élö olvaso válaszol. Ott már az a divat, hogy egy évre elöre meg kell venni a hétvégi jegyeket, ha az ember valoban kulturáltam szeretne Franciaországban utazni. Ennek csupán az a hátránya, hogy egy év nagy idö, s igy sok elöre megvett jegy gazdája mégsem utazik (a jegy természetesen elveszik), igy igen gyakori, hogy nincs jegy a vonatra ami mégsincs tele - a megvett, de fel nem használt jegyek miatt. Ráadásul Franciaországban alig vannak kedvezmények (ellentétben a DBAG rendkivül sok kedvezményéhez) igy a jegyek sokkal drágábbak mint Németországban.
Szoval folyik Németországban a vasut szélesvásznu lejáratása - már annyira, hogy a vasuti lapok ujságiroi szövetségbe tömörülve szolaltak fel az ilyen lejárato cikkek és ujságiroik ellen (névszerint felsorolva). Felajánlották nekik a segitséget, hogy mielött ilyen zöldségeket összehordanak, keressék fel a valodi szakembereket s ne a piaci kofáktol szerezzék be az infokat. Ehhez minden segitséget megkapnak a szövetségtöl. (Kétlem, hogy valaki is élni fog ezzel, ahhoz sokkal lejjebb kellene szállniuk ama nagykaliberü irkászoknak).
|
(#56784) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56781)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2017 |
|
Huh! Vajon mivel fűthettek benne? |
(#56785) Frankye válasza etwg hozzászólására (#56783)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2017 |
|
Ó, az ilyen lejárató kampány nem csak a fritzeknél dívik! Kicsiny hazánban ugyan ez megy, persze kicsiben. Erre viszont egynémely vasúti vezető, hogy ne mondja, még szóvivő is rátesz. Némely "szakszervezeti" funkcionárius pedig csak rákontrázik... |
(#56788) etwg válasza Frankye hozzászólására (#56784)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2017 |
|
Miután ez egy szénbányavasut szénnel fütenek. (Ugyanazzal mint amit cipelnek, oránként még kb 3 - 4 vonat egyenként kb 1000 t szén).
Hogy milyen a szén azt pontosan nem tudni, de már a rakodás elött ki van válogatva. A jobb minöség megy a mosoba majd onnan a metalurgiai üzemekbe ( acélgýartás). A rosszabb minöséget mosatlanul viszik tovább.
Sajnos a képek már a multat idézik. Junius végén itt is leált a gözvontatás, és a gumikerekük cipelik a szenet.
Itt egy öregebb felvétel, amikor még az egész bánya be volt vágányozva. 2016 decemberében már csak a rakodo volt összekötve a mosoval illetve a másik szénteleppel.
|
|
(#56790) Frankye válasza etwg hozzászólására (#56788)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2017 |
|
Nos, ezt nem tudtam, de köszönöm a felvilágosítást.
(Szomorú, hogy e téren is - ismét - teret nyert a gumikerekű közelekdés a vaskerekűvel szemben... ) |
(#56791) etwg válasza etwg hozzászólására (#56788)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2017 |
|
Még két 2 kép Sandaolingból ( a többi a V&M-ben láthato.
A mozdonyok a világ utolso müködö nagyteljesitményü mozdonyai voltak. 2016-ban még 8 müködött naponta a néhai több mint 40 darabbol, csak ebben a bányában. A leállitott mozdonyok többsége ma is ott van egy zárt udvarban.
A videon is több ilyen jelenet is van.
|
|
(#56792) Frankye válasza etwg hozzászólására (#56791)
|
Válasz •
|
Júl 25, 2017 |
|
Olyan kár értük! Volt egy romantikája a gőzösöknek! Nem véletlen, hogy a nosztalgia vonatokat is gőzös húzza, mindmáig. |
(#56855) HarciSün válasza Frankye hozzászólására (#56792)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2017 |
|
Mint például szombaton is a nagycenki kisvasúton, az András nevű kis gőzös vitte a kirándulókat. A másfél éves fiamnak is nagyon tetszett a "hu-húú" vonat. |
|
(#56861) Frankye válasza HarciSün hozzászólására (#56855)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2017 |
|
Igen, Ők (még) képesek lelkesedni értük... |
(#56944) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 19, 2017 |
|
Vége a szünetnek meg a pihenésnek:
|
|
(#56956) Frankye válasza etwg hozzászólására (#56944)
|
Válasz •
|
Aug 22, 2017 |
|
Gyerekmunka? Nem illegális az? |
(#56958) etwg válasza Frankye hozzászólására (#56956)
|
Válasz •
|
Aug 22, 2017 |
|
Jobb korán mint soha.....
A gyerekvasuthoz képest ez semmiség. |
(#56965) Frankye válasza etwg hozzászólására (#56958)
|
Válasz •
|
Aug 22, 2017 |
|
A Gyerekvasutat (leánykori nevén Úttörővasutat) ne bántsuk! Én is ott kezdtem a vasutat, és lám, mi lett belőle(m)... |
(#56972) etwg válasza Frankye hozzászólására (#56965)
|
Válasz •
|
Aug 22, 2017 |
|
A fiamnak is van már egy nagyobb mozdonyra is engedélye, csak az kicsit nehezebb hazahordani.... |
|
(#56984) sunocske válasza Frankye hozzászólására (#56965)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2017 |
|
A Gyv nagyon jó az alapok elsajátításához, ha valaki a vasutat (vagy a közlekedés bármely más ágazatát választja hivatásul. A többieknek meg jó buli, jó társaságban |
(#56985) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#56984)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2017 |
|
Ez bizony így van. Nem tudom, manapság milyen, de amikor én voltam ott, akkor még NAGYON jó volt. (Sajnos, az az érzésem, azóta sokat veszített a romantikájából, mint oly sok más dolog, de talán a mostani gyerekek is úgy élvezik, mint mi, annak idején. Vagy legalábbis nagyon remélem.) |
(#57002) sunocske válasza Frankye hozzászólására (#56985)
|
Válasz •
|
Aug 24, 2017 |
|
Hozzáigazodott a mai kor igényeihez. Nekünk már nem az igazi, de a mostani gyerekeknek tökéletes. |
(#57014) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#57002)
|
Válasz •
|
Aug 25, 2017 |
|
Ebben lehet valami. Azért én hiányolom, hogy "régen" minden állomáson (szinte) más-más bizt. ber volt, és a "nagyvasút" majd' minden (főbb) bizt. ber. variációa megvolt. A srácok (én is) megtanulhatták a kezelésüket. Nekem anno a Mechwart-os tanulmányaim során nagyon sokat segített, hogy láttam, kezeltem őket élőben is. Akik nem is láttak előtte ilyeneket, nehezebben tudták elképzelni is, hogyan néz ki, hogyan működik az adott berendezés.
Nemrég olvastam, hogy két állomáson (az egyik Hűvösvölgy, a másikra nem emlékszem) is új, "modern" biztosító berendezést helyeztek üzembe. |
(#57032) sunocske válasza Frankye hozzászólására (#57014)
|
Válasz •
|
Aug 25, 2017 |
|
Csak Hűvösvölgy kapott, egy D70-et. |
(#57046) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#57032)
|
Válasz •
|
Aug 25, 2017 |
|
Valahol két állomásról olvastam, de ezek szerint ismét remekelt a vasúti híradás...
(Hűvösvölgybe D70?! Minek? Még a Fűtőház is elmenne egy D55-ről... ) |
(#57070) sunocske válasza Frankye hozzászólására (#57046)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2017 |
|
Mert D55 már van Szépjuhásznén 1973 óta. Ez meg legalább tud tolatóvágányutat is, ami plusz jó dolog. |
(#57088) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#57070)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2017 |
|
Ez mondjuk igaz. De azért ez egy kicsit túlzás, szerintem. De hát legyen, legalább a gyerekek tudnak "játszani". |
(#57233) sunocske válasza Frankye hozzászólására (#57088)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2017 |
|
Közben kiderült, hogy Szépjuhászné állomásra valóban telepítettek egy ELPULT-ot, ami vezérli a meglévő D55-öt. Meg kapott gépi hangosbemondót is. |
(#57234) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#57233)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2017 |
|
Aha, akkor a hír végül is igaz volt, mint a jereváni rádióban.*
(* Aki esetleg nem ismerné a régi viccet:
"A jereváni rádióban bemondják a hírt: Moszkvában Mercédeseket osztogatnak. Egy óra múlva hírolvasó némileg megszeppent hangon közli: A hír igaz, csak egy kis pontosításra szorul: nem Moszkvában, hanem Leningrádban, nem Mercedeseket, hanem Moszkvicsokat, és nem osztogatnak, hanem fosztogatnak..."
Szóval a hír igaz, csak...) |
(#57306) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 18, 2017 |
|
Ganz parádé Stanislauban.
2 kép az ukrajnai Stanislaubol, amit 1962 ota Ivano-Frankivs`k is hivnak ( érdekes, hogy mindkét név megmaradt). Egy gyönyörü állomás a monarchiábol ami jövöre 150 éves lesz.
A másik érdekesség, hogy az állomás 5ször váltott hont meg tulajdonost (1919,1921,1939,1941,1991), beleértve néhány nyomtávváltást is.....
A képeket barátom, G. Mackinger készitette 2017 szeptemberében. |
|
(#57309) Frankye válasza etwg hozzászólására (#57306)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2017 |
|
Kicsit hasonlít Gödöllőre... Tényleg érdekes története van ennek az állomásnak! |
(#57310) etwg válasza Frankye hozzászólására (#57309)
|
Válasz •
|
Szept 19, 2017 |
|
Meglehetösen nagy az állomásépület. Igen fontos gocpont lehetett anno, hogy ekkorára tervezték. |
(#57367) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57310)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2017 |
|
Kereskedelmi központ volt a város évszázadokon át.. |
(#57369) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 1, 2017 |
|
|
(#57370) etwg válasza róbertke hozzászólására (#57367)
|
Válasz •
|
Okt 1, 2017 |
|
Az igen, csak a vasut nem igen volt ott aktiv évszázadokon át...... |
(#57389) STTaradder válasza etwg hozzászólására (#57369)
|
Válasz •
|
Okt 2, 2017 |
|
Azért a Youtube-on találni még néhány ilyen marhát |
|
|
2024. Nov, 19. Kedd 18:45:48 |
|
Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt |
|
|