|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#57462) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 12, 2017 |
|
Fejlemények a MasTTerModell Manufaktúra  háza tájáról!
Sokadik sorozat készül a mávosított tehervagonokból. A facebook népe örömmel fogadta az újdonságokat, gondoltam, megosztom iTT is.
Hamarosan Bencs Zoli gépesített hadosztályait fogja szállítani ez Ks stokk. 
Különböző pályaszámokkal természetesen. |
|
(#57463) BR95 válasza masTTertape hozzászólására (#57459)
|
Válasz •
|
Okt 12, 2017 |
|
Szia Gábor!
Köszönöm, már alternatív módon megoldottam. Most csak 2 darabot építettem be, amiket használtan vettem a FB-on. a harmadiknak megvolt a rögzítője... Így most nem élek a felajánlott lehetőséggel. De azért köszönöm!
Józsi |
(#57465) masTTertape válasza BR95 hozzászólására (#57463)
|
Válasz •
|
Okt 12, 2017 |
|
Szia Józsi,
Gödöllőn kint lesznek, ha addig felmerül az igény, akkor ott közvetlenül tudod intézni.
Üdv, Gábor |
(#57467) BR95 válasza masTTertape hozzászólására (#57465)
|
Válasz •
|
Okt 13, 2017 |
|
Szia Gábor!
Köszönöm, látta a hírt, hogy kint lesznek. Hogy megyek-e Gödöllőre, azt még nem tudom. Egyébiránt vállalsz bérfestést (magyarítást) Zolin kívül másnak is? Volna néhány vagonom...
Józsi |
(#57468) komittya hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 13, 2017 |
|
Szép jó estét mindenkinek! Érdeklődnék,hogy BTTB Br01 szerkocsi súlyt lehet e illetve tudna e valaki rendelni valahonnan? Lefényképeztem, hogy miről lenne szó. Köszönettel: komittya |
|
(#57469) masTTertape válasza komittya hozzászólására (#57468)
|
Válasz •
|
Okt 13, 2017 |
|
Szia,
Már 2010-11-ben kifutott, nem rendelhető.
Keress meg a szervizben, esetleg tudok megoldást.
Üdv,
Gábor |
(#57470) masTTertape válasza BR95 hozzászólására (#57467)
|
Válasz •
|
Okt 13, 2017 |
|
Szia Józsi,
Természetesen. A bemutatott modellek mind rendelhetők. A facebook csoportban és oldalaimon továbbiak is fent vannak.
Üdv,
Gábor |
(#57516) Fz1 hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 20, 2017 |
|
Régi TT sinek,váltók,jelezze ha érdekel valakit. |
(#57576) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 31, 2017 |
|
Sorra kerülnek ki a MasTTermodell Manufaktúra műhelyéből  a mávosított teherkocsik Bttb és Tillig alapokon, ahogy a lehetőség és a megrendelő igénye diktálja. Nagyon sok szakmai segítséget kapok elismert mestereinktől és külön köszönet a kiváló minőségű matricákért Hampuk Krisztiánnak és Putz Attilának. |
|
(#57577) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 31, 2017 |
|
Például a Gbgs kocsik megannyi variációja összehozható, persze az alapmodellre épülő kompromisszumokkal. A külön merevítő idom befaragása nagyon pepecs munka és szerintem csak a prototípuson valósulhatott meg, mert durván megdobja a kocsi árát. Természetesen ezek a vagonok Bttb és Tillig alvázzal is építhetők, tehát az utóbbi esetben gyári kinematikával szereltek.
Előkészületben van még a közkedvelt Es kocsi és hamarosan érkeznek az Rgs és Res magyarítások is. |
|
(#57578) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 31, 2017 |
|
Az átalakítások örömteli momentumai pl. a Fals kocsiknál tapasztalható fellépőhiány pótlása. Sok donor kocsinak hiányzik ez a kis alkatrésze, mert ugye könnyen törik. Erky-Nagy Dani segítségével készült áttört maratott fellépő, így ezek kerülhetnek fel a kocsikra.
A Ks-eknél nagy problémát jelent, hogy az oldalfal felülete nem engedi a szép matricázást, sőt a tamponozás is elvérzik ezeken (lásd a Tillig gyári kocsiját).
ezért a nagyvasútihoz hasonlóan, "ráhegesztek pár acéllemezt", azaz simává teszem a felületet, hogy a felirat tudjon hova felsimulni.
A munkasor végén a tengelyágyak, a kinematikák és a kerek behelyezése a végső fázis. |
|
(#57592) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 2, 2017 |
|
November 9-e a második csütörtök. Találkozzunk a Nyugatiban a 2. emeleten! |
(#57594) hoTTo válasza M298 hozzászólására (#57592)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2017 |
|
Már be is írtam a naptáramba!  |
(#57595) G.F. Rákoskeresztúr válasza M298 hozzászólására (#57592)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2017 |
|
Menek én is!
ha netán valaki remot Púpost szeretne vásárolni, akkor hozzon pénzt!  |
(#57596) hoTTo válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#57595)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2017 |
|
Ütközői is vannak?
|
(#57597) G.F. Rákoskeresztúr válasza hoTTo hozzászólására (#57596)
|
Válasz •
|
Nov 3, 2017 |
|
Ezeknek még igen!  |
(#57619) ponTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 7, 2017 |
|
Sziasztok!
Roco kuplungokat kínálgatok az "Apró"-ban.  |
(#57621) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 11, 2017 |
|
Egy szerintem nagyon hibás informacio kering sok netes leirásban ( nem tudni, de lehet, hogy az egyik a másikat másolja). Láttam németül, csehül meg immár angolul is.
Miröl is van szo. Egyes tücsapágyas kocsikban szorul a kerék, azaz rosszul futnak. Ennek két oka lehet, vagy rossz a kerékpár mérete ( hosszabb a tengely) vagy vetemedett a forgováz vagy alváz a kocsin, igy szorul a kerék a két csapágy között. Az emlitett irásokban ( készakarva nem linkelem, hogy ne terjedjen a hülyeség) azt ajánlják, hogy ilyenkor némi erövel össze kell nyomni a csapágyházakat, hogy a tengely hegyes vége egy méllyebb lyukat nyomjon a müanyag csapágyházba. Ez igy teljesen helytelen és rossz tanács, mert gyakorlatilag tönkre teszi az amugy általában jo csapágytokot.
Az ok a képen láthato:
A tücsapágy tengelye kevesebb mint 55 fokos kupban végzödik (alfa) a csapágytokban a kup viszont >60 fokos (beta) , azaz ha a méretek stimmelnek akkor a tengely csucsa csak 1 pontban érintkezik a csapággyal és igy garantálja a legkisebb surlodást. Ha megtennénk azt amit irnak akkor a csapágytokban egy azonos szögü kup keletkezne mint a tengelyvégen van azaz a tücsapágy átmenne egy csapos illesztésbe hiszen a tengely egész felületen surlodna a csapágyban. Ráadásul ezt csak olyan konstrukcionál lehet elvégezni, ahol a csapágytok müanyag.
A helyes megoldás:
1. Kicserélni a kerékpárt olyanra ami rövidebb. ( esetleg lecsiszolni az esztergapadon). A szabvány kb 1 mm toleranciát engedélyez, amit egyes gyárak ugy értelmeznek, hogy gyártanak rövidebb meg hosszabb tengelyeket ( nem tudni miért).
2. Esetleg nagyon ovatosan kitágitani a csapágytarto keretet. Betétekkel finoman méretre böviteni majd langyos hajszáritoval megmelegiteni. Ideális esetben igy marad.
3. Ezt az eljárást használtam több mint 100 tengelyhez. Peho csapágyakat venni és azokat ragasztani a keretbe. Ez adja amugy is a legjobb futást és könnyü méretre állitani ( föleg TT-ben) kiegészitve pl Müller kerékpárral nagyon megbizhato lesz a kocsik futása ( a kerekek nagy tömege miatt).
|
|
(#57632) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#57621)
|
Válasz •
|
Nov 14, 2017 |
|
Amennyire én tapasztaltam, nem az ilyen "netes írások" azok, amik átalakításra ösztökélik a modellezőt. Általában kialakul egy megtapasztalás, ami nem is inkább a tudományos megközelítés felől, hanem a ráfordítás és az elért eredmény viszonya alapján ítéltetik meg. Kiváltképp, hogy a manapság aktívan modellezők jelentős része a facebook-on keres és talál ötleteket, így a mélyebb tartalmú irományok felkutatására nincs is idejük, sőt affinitásuk sem.
Sok jól működő példa irányítja az átalakításra vágyókat a PeHo megoldások felé. Viszont azt mindig figyelembe kell venni, hogy ha valakinek a gördülő állományának túlnyomó része régi, kitágult csapágyazású, agyonjátszott Zeuke, és/vagy Bttb kocsikból áll, akkor a konkrétan egy kéttengelyes kocsit érintő PeHo + Modmüller fémkerék átalakítás a maga 680 ft-jával igencsak meggondolandó beruházás. Főleg, hogy a szükséges alkatrészek beszerzése több darabra terjedhet ki, így a vásárláskor kifizetendő összegből akár több, korszerű csapágyazású kocsi vehető, vagy uram bocsá' a mostani Viessman/Tillig turkálóból beszerzett fődarabokból és némi pótalkatrészből a fenti problémáktól mentes kocsit rakhat össze magának.
Mert szerencsére most már a vagonok jelentős része gyárilag betervezett fém perselyezéssel készül, így a műanyagkopás elenyésző.
De persze a modellezés örömét érdemes minden szinten fenntartani. |
(#57634) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#57632)
|
Válasz •
|
Nov 14, 2017 |
|
A baj, hogy az olyan forumokrol is ilyen leirásokra linkkelnek az ott lévö emberkék - "mert nehezen gurul a kocsi" - minden meggondolás nélkül - honnan lenne egy rossz ötletnek, alig egy 7 alatt, vagy 4000 olvasoja? Pontosan ettöl kellene megvédeni az idöhiányban szenvedö modellezöket.
Azt, hogy egy ilyen összenyomással örökre tönkreteszik a csapágyat, ott ugy látszik fel sem merül ( ami persze jo a PEHOnak, mert utánna rendszerint már csak az segit).
Én kb 100 tengelyt cseréltem Müller kerekekre meg Peho csapágyakra, ég és föld a futásuk. |
(#57635) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#57634)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2017 |
|
Sajnos már megváltozott a világ. Nézz itt is körül! Hetente talán két hozzászólás, míg a "szakma" teljesen átköltözött a közösségi felületre.
Ott meg teljesen más szempontok érvényesülnek: gyors megosztás, a lájkok begyűjtése, a baromság terjedése. Már rég nem igénylik a jó szakmai fórum, mégjobb megmondó embereinek tanácsát. Valaki felkap egy-egy marhaságot, azon rugóznak napokig, aztán meg jól elfelejtik. És pár hét újra felteszik a kérdést, kb. a kerék működési elvének szintjén.
De ahogy hangsúlyoztam: 100 MM kerék 20 ezer ft. Ilyen beruházásra nem vetemedik az egységnyi sugarú facebook modellező. Akkor, amikor egy 500 ft-os roncs bttb vagonra két tucatnyi ember mozdul rá, hogy az kell neki, akkor ne is reménykedjünk, hogy tud/akar gondolkodni akár csak tíz db kerékben... |
(#57636) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#57635)
|
Válasz •
|
Nov 15, 2017 |
|
Pontosan emiatt kerülöm az olyan forumokat. Kapok nélkülük is elég WEB szemetet.
Ezt a linket is egy "whatsup"- s kolléga hozta...
Egy szoval sem voksoltam arra, hogy kereket kell cserélni, hanem arra, hogy a csapágytok összenyomása örökre tönkretszi a csapágyat. Pontosan forditva kellene, a csapágytávolságot kellene 1-2 tized milliméterrel növelni.
De ha egyszer valaki összenyomta elöbb utobb kuka az egész modell vagy PEHO.... 
Az sem nagyon izgat, ha a felületesség elszáll a szakforumokrol, kell az egyáltalán? Sok évtizedig nem létezett szakforum, aztán lett, most meg a nagyérdemü nem akarja, mert megelégszik a tartalommentes csevegéssel, jol van az ugy is neki.
Idézet: „"Ki keveset gondolkodik, sokat téved". Leonardo da Vinci” |
(#57638) G.F. Rákoskeresztúr válasza etwg hozzászólására (#57637)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2017 |
|
Úúúúú....., ez nagyon Itália! 
Kár hogy ilyen cudar a felvétel.  |
(#57639) Frankye válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#57638)
|
Válasz •
|
Nov 16, 2017 |
|
Hát a felvétel tényleg gatya, de a téma, meg a megvalósítás tényleg jó. |
(#57649) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#57634)
|
Válasz •
|
Nov 18, 2017 |
|
Hasonló színvonalú ötletek következményeivel van tele a műhely.
Egy másik méretben egy modellező társunk, hallgatva az "új idők szavára", a teljes V43-as gyűjteményét egy helyi szakival átbütyköltette ROCO alapra. Bicska, balta, körfűrész, pajszer lehettek a megmunkáló szerszámok, meg persze a kalapács. Mindhárom modell kuka. Egyenes sínen nem tudnak menni. Ahelyett, hogy a gyári mechanikát újíttatta volna fel, ennek a pénznek a töredékéért. A "munkát" az elhagyott fórumon jelenlévő, profi modellező végezte el, és nálam kötöttek ki, hogy próbáljam meg megjavítani. Sajnos reménytelen, az eredeti ROCO alvázakat sem lehet már helyrehozni, így mind a Fuggerth, mind a donor ROCO modellek mehetnek a szemétbe.
   |
(#57656) hsandor hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 21, 2017 |
|
Tiszteletem, mindenkinek!
Új fiú vagyok, sajnos örökség útján jutottam egy nagyobb TT készlethez. TT pályaterveket keresek, ha lehet magyarul, egy kicsit kezdőt, mert a készletem alapján tudom eldönteni, milyen pályát is építsek. Valmikor HO-ban már próbáékoztam....
Ezen kívül, túl sok mozdony és szerelvény, sín váltó kapcsoló pult van a készletben, de nincs pl. szemafor, sorompó, házak, stb. Kérdezném, lehetséges-e csere útján hozzájutni ilyen eszközökhöz?
Természetesen, idővel, listát állítok össze a számomra érdektelen- nem értéktelen!- eszközökről.
Kérnék szépen ötleteket, javaslatokat az e-mail címemre.
***@***.**    |
(#57657) etwg válasza hsandor hozzászólására (#57656)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2017 |
|
Itt találsz rengeteg irodalmat. |
(#57658) Frankye moderátori
válasza hsandor hozzászólására (#57656)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2017 |
|
Üdv a körünkben!
Javaslom, hogy az e-mail címedet SOHA ne írd ki nyilvánosan, mert a spammer botok ezekre "harapnak". Az adatlapodon megadhatod a címed, de ha nyilvánosan kiírod, akkor rengeteg spam-re számíthatsz a postafiókodban.
Egyébként pedig nem "illik" a maszek kérés, azaz ha egyszer a fórumban kérsz segítséget, azt illik ide kérni, nem pedig az e-mailre.
Köszönöm a megértésed, és érezd Magad jól közöttünk! |
(#57665) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#57649)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2017 |
|
Szetencse, hogy mindenhez van eredeti alkatrész. |
(#57666) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 22, 2017 |
|
A fecebook csoport már forrong a Tillig új alakításától. 
Oti fotója. |
|
(#57669) ZaGyu válasza masTTertape hozzászólására (#57666)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2017 |
|
Csak az 'Ap' feliratot bökték el, vagy a pályaszám is 1. osztályú kocsihoz tartozik? 
Csak, hogy tudjam, mennyit kell esetleg majd belőle "antikoltatni"
Tnx, ZaGyu |
(#57670) G.F. Rákoskeresztúr válasza ZaGyu hozzászólására (#57669)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2017 |
|
Ap-nek Ap az ilyen IC kocsi, de az akkor 1 osztályú. Viszont úgy meg 19-nek kéne lennie, nem 20-nak. |
(#57671) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 22, 2017 |
|
Tettem fel remot Púpost az apróba, ha valakit érdekelne! |
(#57672) róbertke válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#57670)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2017 |
|
Napokban voltam Pécsett IC -vel, de nekem a 10-67 dereng.... |
(#57674) hsandor válasza Frankye hozzászólására (#57658)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2017 |
|
Tiszteletem, mindenkinek!
Köszönöm a gyors választ. Nagy segítség ez nekem, most már van mi alapján elindulni. A kérdésem második felében leírtam, sok mozdony és kocsi van az örökölt készletben, amiknek töredékét sem akarom ferlhasználni. Lehetséges volna ezeket egyéb pályaalkatrészekre cserélni?
Köszönöm a tanácsokat!
hsandor |
(#57676) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#57672)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2017 |
|
10-67 lesz a nyerőszám. |
(#57679) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#57676)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2017 |
|
Urak!
Az nem is tűnt fel senkinek, hogy fülkés a kocsi? Míg a most futó belföldi magyar IC kocsik zöme (a pár GOSA, és CAF kivéve!) az termes?
Innen kezdve akár egy csomagteres, felújított Y kocsi pályaszámát is adhatják neki, tök mindegy... |
(#57680) csíkosháTTú válasza ZaGyu hozzászólására (#57669)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2017 |
|
A pályaszám az stimmel, 20-67, az a most futó, 2. osztályú, termes IC kocsiké. Csak azok éppen nem Ap, hanem Bp, Bph, Bpee... |
(#57681) G.F. Rákoskeresztúr válasza csíkosháTTú hozzászólására (#57680)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2017 |
|
Hát, lesz mit módosítani rajtuk, az már tuti!  Mondjuk én személy szerint úgy is eltérő pályaszámokat akarok rájuk, úgy hogy az nem oszt szoroz, hogy az Ap is cserélni kell Bp-re. Belseje annyira nem izgat oda nem nézegetek. Lefújom feketére a kocsibelsőt, azt nem virít. Na de majd ma ha elhozom hoTTotól, már jobban látom majd a hibáit |
(#57685) masTTertape válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#57681)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2017 |
|
Már tervezem hozzá a tamponklisét.  Ha nem hívják vissza a szériát a gyárban, akkor mehet a tamponozás. |
(#57686) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#57679)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2017 |
|
Itt nem, de a 120-as kórteremben nyomban ez is a téma középpontjába került. Ez van. A modellezés csupa kompromisszum.
|
(#57687) csíkosháTTú válasza masTTertape hozzászólására (#57665)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2017 |
|
OFF
Van, de minek? Még a ROCO, az csak-csak, az csak két komplett új forgóváz pár mindenestül, az modellenként megáll nagyjából 20-22.000Ft körül. A Fuggerth-ekhez viszont - ha kasznik szépséghibáitól, meg a Taurus áramszedőktől el is tekintünk - teljesen új, futóképes alvázak kellenek, öntvényestül, mindenestül.
ON |
(#57688) masTTertape válasza csíkosháTTú hozzászólására (#57687)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2017 |
|
Éppen a Fuggerth-ek felújítása okán már folyamatban van a MÁV specifikus áramszedők gyártása, főként a félpanto, ami jóval szebb, mint a teljes, illetve bőséggel van még forgóváz, maszk, sőt fémöntvény. |
(#57691) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 23, 2017 |
|
Na kérem, haza hoztam az IC kocsijaimat. Így kézbe véve egész türhető, elmegy kategória. Ellenben két probelemt kapásból találtam, az egyik a kocsi közepénaz a doboz, az valahogy másabb. Viszont ami tök gáz, az az ablak. Egyik oldal teljesen osztott ablakos, a másik meg nem. Még nem vagyok benne teljesen biztos, de a hazai kocsik nem ilyenek. Ott volt pár végig osztott ablakos mind a két osztályból azt kész, a többi "egy sima, egy fordított" |
(#57693) róbertke válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#57691)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2017 |
|
Igen, ilyen kocsiban még sohasem utaztam (biztos, hogy nincs is)
Vagy végig osztott/bukó mindkét oldalán, vagy egy teli - egy osztott/bukó verzió mindkét oldalon. |
(#57694) róbertke válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#57691)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2017 |
|
|
(#57695) masTTertape válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#57691)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2017 |
|
Igen, és akkor tovább lehet sorolni az eltéréseket: pl. a peronvégi (WC) ablakok mérete... Tedd mellé a 16641-es cikkszámú, talán 20-80-ast és látod, hogy a kocsiszekrény pontosan ugyan az. innen kezdve nincs miről beszélni.
Az okokat már ezerszer kiveséztük, a fb csoportban is jöttek az ötletek, de be kell látnunk, hogy ez túl kicsi piac ahhoz, hogy egzakt modell készülhessen még egy személykocsiból is. Amikor szóba került ez az IC kocsi terv, akkor szembe kellett nézni az adott lehetőségekkel. Én megmondom őszintén, hogy más kocsit javasoltam már évekkel ezelőtt a magyarosításra, nem ezt, nem így. Ebben az esetben max a keskenycsíkos kivitelt favorizáltam, de abból, ott nem lett semmi.
Ez van. |
(#57696) G.F. Rákoskeresztúr válasza róbertke hozzászólására (#57694)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2017 |
|
Kössz! Jól nyomják! Közben már kiderítettem hogy melyik pár darab kocsi készült végig osztott ablakosnak, és mik voltak a pályaszámai. Volt 5db 2 osztályú, és 3db 1osztályú. Szóval ablaksor csere, pályaszámcsere, nincs mese. Viszont részbe örülök ismét, mert szerettem volna ilyen és olyan ablakelredezésű kocsit. Hát ez is megoldódik, nem kell külön maratni teli ablakokat.  |
(#57697) G.F. Rákoskeresztúr válasza masTTertape hozzászólására (#57695)
|
Válasz •
|
Nov 23, 2017 |
|
Azt már láttuk, mikor megjelentek a tervek, tán még írtam is akkor, hogy az a klotyóablak nem oké. Mindegy, amit helyre lehet hozni, azt meg kell csinálni. |
|
|
2025. Márc, 06. Csü 17:25:38 |
|
Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt |
|
|