Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Nagyvasutak
Nagyvasutak
Témaindító: etwg, idő: Jan 18, 2017
Témakörök:

Lapozás       4/21    
(#56604) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56592) Válasz Júl 4, 2017
Mester nem az olasz Interporto Quadrante Europa di Verona és a kürtösi Railport Arad között közlekedő konténervonat elején láttad??
(#56605) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#56604) Válasz Júl 4, 2017
Nem. Nem látszik a képen, de a jellegzetes, spéci Mercedes szállító kocsikat húzta, csak a 4-re fért be Kökin.
(#56613) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#56605) Válasz Júl 4, 2017
Megírtam magánban, hogy mi az újbóli felbukkanásának az igazi oka...
(#56616) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#56613) Válasz Júl 4, 2017
Megkaptam, kössz!
(#57878) etwg hozzászólása Válasz Dec 7, 2017
Szép uj világ.

Ausztrália 512 darab nagysebességü vagont rendelt a uj gyors szerelvények számára.
A tendert egy 3 cégböl állo konzorcium nyerte meg a RailConect NSW ( Hyundai Rotem, UGL és Mitsubishi Electric Australia). A fö szállito a Hyundai lesz.
Ennek a konzorciumnak a vagonok fék és klimaberendezéseit a Faiveley Transport (FT) fogja szállitani aki maga Wabtec Corporation cégcsoport leányvállalata és a világ 8 országában vannak gyárai ( Franciaország, Olaszország, Csehország, India, Austrália, Kina és Németország).
Ember legyen majd a talpán akinek majd sikerül kibogozni, hogy mi hol készült.
(#57879) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57878) Válasz Dec 7, 2017
Üléshuzat...
Ablaküveg
Függöny...
Világítás...
Lehet még tippelni a különböző beszállítókra...
(#57880) etwg válasza róbertke hozzászólására (#57879) Válasz Dec 7, 2017
Épp a minap láttam a repceflirtben hogy oda a cseh ülléseket szerelték, amik valamivel kényelmesebbek mint a svájci, csak nem igen férnek be, igy kemény tákolás meg ragaszgatás következett. Már most nyekeregnek meglátjuk, mi lesz honapok, évek mulva...
(#57882) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57880) Válasz Dec 7, 2017
Én meg az egyik oldalán hosszában raknám be, mint a metrókocsikban.
(#57883) etwg válasza róbertke hozzászólására (#57882) Válasz Dec 7, 2017
Az ö flirtjeik kevésbé elövárosiak igy kell a kényelmesebb és több üllés
(#57884) Frankye válasza etwg hozzászólására (#57883) Válasz Dec 8, 2017
Azért ez egy vicc, akkor is. A FLIRT kifejezetten elővárosi forgalomra tervezett jármű. Épp ezért van sok, széles ajtaja, kényelmes lépcsője, viszonylag kevés, és nem feltétlenül kényelmes ülése, cserébe a menetdinamikája (gyorsítás-lassítás) olyan, hogy az a sűrű megállások és elindulások során minél "használhatóbb" legyen. Erre hol közlekednk a mi vonalainkon? Hát az egri, meg a kiskunhalasi gyorsokban! Ahol aztán pont nem ezek a szempontok volnának a lényegesek!
Mert nálunk midig a lehető legújabb, legmodernebb járműveknek kell a "kiemelt" (értsd: néhány nagyfejű által preferált!) vonalakon közlekednie. Nem ott, ahol gazdaságos volna, hogy járjanak. És ezt nem a szerelvényfordulókat tervező munkatársak találják ki, hanem "felsőbb elvárás"! Na, ez a gusztustalan, és értelmetlen dolog!
(#57886) etwg válasza Frankye hozzászólására (#57884) Válasz Dec 8, 2017
Nemcsak nálunk, de pl a sogoréknal is a WB ilyeneket használ a 200km/h orás gyorsvonataihoz. De ilyenek járnak Csehországban is a LEO expresen.....
(#57888) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#57884) Válasz Dec 8, 2017
Adalék ehhez:
Hétvégenként este a Bp. Nyugati - Záhony sebesvonat két csatolt FLIRT-ből áll. A menetideje bő 5 óra. Mindezt vonatonként egy, azaz 1db, zárt rendszerű WC-vel, 400 utasra. Elmebetegek...

További ötletem a FLIRT ilyen alkalmazásához: A toilet használati pótjegy bevezetése, a gyorsvonati pótjegyen felül. Aki nem vesz, az vagy pelenkás, vagy visszatartja...
(#57890) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#57888) Válasz Dec 9, 2017
Hát el kell dönteni, hogy az ember miért száll vonatra: utazni vagy ...-ni..
(#57891) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#57888) Válasz Dec 9, 2017
Vonategységenként a WC .....
Három hete a Pécsi IC -n nem volt 1. oszt, helyette ezt kapd: Byee ... Halberstadti 2. oszt. kocsi;
Ma reggel már egy szép felújított DWA Apmz 1. oszt. kocsival suhantam haza....
(#57958) etwg hozzászólása Válasz Dec 14, 2017
Ki ismeri részletesebben a rekuperácios rendszert a MAV-nál. Lenne néhány kérdésem.
(#57959) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57958) Válasz Dec 14, 2017
Ez most az lenne, amikor a fékezéskor a keletkezett fölös energia a felsővezetéken keresztül távozik a hálózatba ? /bocsánat, ha pongyolán fogalmaztam/
(#57960) etwg válasza róbertke hozzászólására (#57959) Válasz Dec 14, 2017
Kb igen, csak mind mindig, itt is a részletekben bujkál az ördög.
(#58149) etwg hozzászólása Válasz Jan 18, 2018
Németországba beköszöntött a pokol. Délután a vihar miatt a DBAG az egész országban leállitotta a távolsági vonatokat. A szerelvények az állomásokon állnak kiegészitve éjszakai hálokocsis vonatokkal, hogy a megrekedt utasoknak legalább valamilyen alapszolgáltatást nyujtsanak.
Az országon egy szélvihar söpör végig sok helyen 200km/h sebességgel.
Az infrastrukturában jelentös károk keletkeztek. Ha minden jol megy, akkor a két déli tartományban holnap reggel indulnak ujra a távolsági vonatok, a többi tartományban csak péntek este vagy szombaton, amint sikerült rendbe tenni a pályákat. Természetesen most a vonatok sincsenek ott ahol kell, igy a rendes menetrend csak hétföre áll vissza.
A helyi járatokat, ahol lehet, buszokkal helyettesitik illetve taxijegyeket osztogatnak.
(#58152) Frankye válasza etwg hozzászólására (#58149) Válasz Jan 19, 2018

A tegnap esti híradóban láttam egy felvételt, talán Hollandiából. Azon egy férfit a kerékpárjával együtt szó szerint elfújt a szél! Na, az azért megdöbbentő volt.
(#58153) etwg válasza Frankye hozzászólására (#58152) Válasz Jan 19, 2018
Én kedden kerültem a szélvihar elsö rugásába egy cseh autopálya elött, éppen az autopálya felé igyekeztem, amikor a szél eldöntött egy valoszinüleg üres kamiont, másik kettö meg belement. (Én egy magaslatrol mentem lefelé az autopályahoz, igy akár egy moziban, az orrom elött játszodott le a dolog. Egyböl megálltam és visszafordultam. Mint késöbb a rádio mondta, hogy még 3 másik kamion és 41 auto futott össze. 9 oráig tartott az utzár mindkét irányban).
A német TV-ben mutogatták, hogy amig a tüzoltok a kidölt fát akarták eltávolitani egy másik majdnem rájuk dölt. (Már a TV-stáb is a helyszinen volt.) A másik felvételen meg egy kisteheratot forditott fel a szél egy hidon.
Állitolag a RoLa-t is leállititták mert féltek, hogy a szél lefujja a kocsikat a vonatrol.
(#58182) Frankye válasza etwg hozzászólására (#58153) Válasz Jan 22, 2018
Nagyon durva dolgokat mutattak a TV-ben...
(#58185) róbertke válasza etwg hozzászólására (#58153) Válasz Jan 23, 2018
Szombat reggel ért haza a szomszédom Belgiumból. Elmondta, hogy Németországban több helyütt az autópályákon lépésben mentek, mert nem hogy hó, hanem jég esett!! Egy helyütt gyorsan beállt a benzinkúthoz, hogy megvédje a kocsiját az "égi áldástól" ...
(#58186) etwg válasza róbertke hozzászólására (#58185) Válasz Jan 23, 2018
Én holnap megyek északra, remélem meguszom valahogy...
Ausztriában meg Svájcban is állnak a vonatok az Alpokban. Lavinaveszély meg hasonlok miatt egyszerüen nem lehet közlekedni. Sok tizezer turista van bezárva, s ha minden igaz, most akar még néhány ezer VIP turista Davosba zarándokolni ( lehet, hogy maradt még valami a szilveszteri virsliböl ).
(#58187) róbertke válasza etwg hozzászólására (#58186) Válasz Jan 23, 2018
Biztos megúszod, nincs most áradás.....
(#58201) etwg hozzászólása Válasz Jan 25, 2018
Egy kis téli vonatozás Mariazellre.

Die Himmelstreppe
(#58418) róbertke hozzászólása Válasz Feb 19, 2018
Ez valami őrülten jó !!!!

Villany - BoBo
(#58419) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#58418) Válasz Feb 19, 2018
Arrafelé Szergejből is van villany.
(#58420) etwg válasza róbertke hozzászólására (#58418) Válasz Feb 19, 2018
Olvastátok volna a VM-ben a cikket, ott van egy sereg kép Boborol meg szergejekröl is...

(#58421) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58419) Válasz Feb 19, 2018
Tudom, évekkel ezelőtt én küldtem neked a fényképét .....

m62-el-1.5-0...jpg
 
(#58422) etwg válasza róbertke hozzászólására (#58421) Válasz Feb 19, 2018
Nem egészen tudom mit keresnek ezek a mozdonyok meg a téma a TT klubtopikban, de talán ti tudjátok...
Frankye majd biztosan átrakja máshova, addig gondolkodjatol el, hogyan alakitották át a szergejt vagy a Bobot 3000 V DC- re. Az elég érdekes dolog lehet.

(#58424) etwg válasza róbertke hozzászólására (#58423) Válasz Feb 19, 2018
De nagyvasut topic van..
(#58426) sunocske válasza etwg hozzászólására (#58422) Válasz Feb 20, 2018
Gondolom a motor helyén egy bazi nagy trafó van
(#58427) etwg válasza sunocske hozzászólására (#58426) Válasz Feb 20, 2018
Na ne, a drotokban odafönn egyenáram van ( amugy az egyik vezetö angol nagyvasuti szaklap is ezt irta.... ).
(#58428) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#58426) Válasz Feb 20, 2018
Ja! Egyenáramú trafó...
(#58429) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#58422) Válasz Feb 20, 2018
Tankérem! Én tudom!
Rendeltek Kínából transzvertert a Banggood-tól!
(#58430) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58429) Válasz Feb 20, 2018
.. és áttolták a Csillagkapun??
(#58441) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58428) Válasz Feb 20, 2018
Idézet:
„Egyenáramú trafó... ”
Ezt még nem hallottam, de jujj!
(#58443) Lazsi hozzászólása Válasz Feb 20, 2018
A 3kV DC-vel egy kazánt fűtenek (mint a svájciak a 2. VH alatt), ami egy gőzturbinát működtet, amin egy generátor van és máris van AC...
(#58444) Frankye válasza Lazsi hozzászólására (#58443) Válasz Feb 20, 2018
Egyre jobb ötletek...
(#58445) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#58444) Válasz Feb 20, 2018
Atomvonat jöhet??
(#58447) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58428) Válasz Feb 20, 2018
Akkor van egy olyan sanda gyanúm, hogy nagy hülyeséget írtam...

Bocsánat, sose voltam jó villamosságból, nagyjából megragadtam az R=U/I színvonalon.
(#58449) róbertke hozzászólása Válasz Feb 20, 2018
(#58450) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58429) Válasz Feb 21, 2018
Van még egy tippem!
Sorba kötötték a motorokkal a vonatfűtést!

(#58451) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58450) Válasz Feb 21, 2018
...az egyedi fűtésű (volt Szovjet) orosz származású kocsiknál ??
(#58454) somitomi válasza róbertke hozzászólására (#58451) Válasz Feb 21, 2018
Akkor a mozdonyokat kötötték sorba
(#58459) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#58451) Válasz Feb 22, 2018
Vannak ott bőven ex BLS kocsik is, Svájcból.
(#58460) jenicel hozzászólása Válasz Feb 22, 2018
Ha már villany BoBo, akkor legyen BoBo. Jó nem igazi villanygép, kocsik előfűtésére használták. De akkor meg legyen itt egy Zetor is.
Képek forrása: villamosok.hu

l722.jpg

l737.jpg
 
(#58493) etwg válasza Frankye hozzászólására (#58444) Válasz Feb 24, 2018
Én is csak sajnos egy elmélettel tudok szolgálni, mert nem sikerült bejutnom egyik ilyen átalakitott mozdonyba sem - valoszinü a kedves fövezér hadititoknak minösitette a technologiát.
Abbol indulok ki, amijük van ( mindenki vizböl fözi a levest). Ami a rendelkezésükre áll, az a Skoda meg az oroszok által odaszállitott DC 3000 V-s vontatási technologia.
Nos azokban a nagy mozdonyokban 1500V-s hajtomotorok (TC) vannak ellenállás vezérléssel (akárcsak a korábbi villamosoknál).
Azaz van 1500V-s TC ( hajtomotor). Kettöt ebböl sorbakötve már egyenesen rá lehet kapcsolni a 3000 V-s felsövezetékre. Mi kell több? Két ilyen motorral már helyettesiteni lehet a BoBo vagy a szergej dizel motorját, azaz ezzel az együttessel már meg lehet hajtani a volt dizelmozdonyok generátorát, és innen minden maradhat az eredetiben. Persze még néhány aproság kell hozzá; a primér motorok vezérlése, de ez már a koreai zseniknek aligha okozhat problémát.
(Apropo a koreai nép - demarkácios vonal mindkét oldálán - magát felsöbbrendünek tartja az ázsiai népek között, innen a rengeteg konfliktus is - föleg a Japánnal és a Kinával szemben, ami gyakorlatilag több mint 100 éve folyamatos háborukhoz vezetett. És az is tény - már amit az idegen szemellenzö nélkül többnyire észrevesz - az a hihetetlen precizitás mindkét Koreában. Északon a szegénység és az embargok ellennére minden állomás (amit volt alkalman látni) patyolat tiszta, a müködö mozdonyok, kocsik többsége is ugy néz ki, mintha tegnap hagyta volna el a gyár kapuját. Arrol nem is beszélve, hogy egy videon bemutatott mozdonygyár Északkoreában a plafonig fehér csempével van fedve és a mozdonyok körül is minden alkatrész helye szépen ki van jelölve, akár egy modern autogyárban, és a munkások tiszta ruhában és fehér (!) kesztyüben épitik a nagy villanymozdonyokat. Mégha propaganda is az egész, valakinek mégiscsak meg kellett álmodnia az egész gyárat és videora venni.
(#58499) Frankye válasza etwg hozzászólására (#58493) Válasz Feb 24, 2018
Hát igen, az ázsiai mentalitás nekünk, európaiaknak szinte értelmezhetetlen. Pedig talán ennek kellene lennie a sztenderdnek...
(#58501) etwg hozzászólása Válasz Feb 25, 2018
Egy másik egzotikus vasut:

Tél Iránban
Lapozás       4/21    
Frissek
  2024. Dec, 26. Csü
5:56:03
  Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt
Hirdetés