|
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
|
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:
|
|
(#54364) csíkosháTTú válasza placsi hozzászólására (#54362)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2016 |
|
diginewl kolléga kupplungja H0-ás, és "csak" áramvezetésre jó. A korábbi polémia/siránkozás is az ilyen Krois kupplungokkal volt kapcsolatos.
TT-ben kétféle digitális kupplung van, a Krois és az SD-modell. Ezeket használva a mozdonyt ott kapcsolja le az ember a pályán a szerelvényről, ahol akarja. A Krois digitális kupplungjaival TT méretben nincs közvetlen tapasztalatom. (A H0-ás az jó egyébként.) Az SD-modell kupplungjáról a videó itt van fenn a portálon, ezt én csináltam. Többet is építettem be, még a PIKO V15-be is bele lehet szuszakolni, a Tillig Traxx modell ehhez képest egy táncterem, így gondod nem ezzel lesz. Rendkívül megbízható, stabil kis szerekezet.
Arra vigyázni kell, hogy ezek a kupplungok apró elektromágnesek, a tekercsüket nem lehet a végtelenségig áram alatt hagyni, mert leégnek (ez mindegyik ilyen digi kupplungra érvényes, a H0-ra is!).
Érdemes olyan digitális dekódert tenni a mozdonyba, aminek kellő számú tartalék funkciója van, ÉS a dekódert be lehet programozni a digitális kupplunghoz. Ezek a Tran és a ZIMO, a többi nem, csak simán dimmerelni lehet funkció kimenetüket, és nem beállítani az automata kupplung vezérlést.
Másik gond, ez azoknak a Tillig modelleknek a korlátja, amik PLUX12-es foglalattal rendelkeznek, ilyen a Traxx is. A Tillig ugyanis használja a világításon felül az AUX1 és AUX2 tartalék funkciókat is (F1 és F2 gomb) a világításra. Erre nem fogod tudni bekötni a digitális kupplungot pluszban, mert "meghülyíted" vele a mozdony paneljén a tranzisztoros logikát. Sajnos a PLUX12-es dekódekben nincs több tartalék funkció, ahová önállóan kapcsolni lehetne a digi kupplungokat. Pontosabban egy olyan dekoder van, aminek létezik PLUX12-es verziója, és van ezen kívül még két tartalék funkciója is. Ez a ZIMO MX600P12, de sajnos ez nagyobb, mint a szabvány, nem fér be a Tillig PLUX12-es modellekbe. Egy alternatíva, hogy nem PLUX-os dekódert szerelsz be, hanem egy olyan NEM651 (6 tűs) dekódert, aminek van két tartalék funkciója is, ami teljes értékű! Tran DCX76D/N, Zimo MX621N. Az ESU LokPilot micro egyik verziója sem alkalmas erre, mert azokon nem teljes értékű a két tartalék funkció. Az újabban Tillig-ként árult Uhlenbrock ilyen dekoderek sem alkalmasak, azokon nincs is tartalék funkció. Ráadásul ebben az esetben le kell mondanod a kapcsolható zárfényekről és reflektorról. Én a helyedben keresnék erre a célra egy másik modellt, mondjuk egy V60-t vagy V36-t. |
(#54365) DZolTTán hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 28, 2016 |
|
Liliputék véleménye az áramvezető kuplungról:
"Ha már tüskesor, legyen kövér!"
Na igen kérem szépen, ezen aztán a jövő hét is átmegy, és vonóerőre is fussa! |
|
(#54389) Arctic37 hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 1, 2016 |
|
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a Piko Hobby Taurusnál (H0) van-e lehetőség és ha igen hogy kell kivitelezni, hogy a forgováz nagyobb szögben is el tudjon fordulni, mint gyárilag (kb + 5-15 fok)? Előre is köszönöm a válaszokat |
(#54395) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#54391)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2016 |
|
Mert a pályámon van egy ív, ami flexisínből lett megcsinálva és asszimetrikusra sikerült (egyik felén enyhébb, másik felén szűkebb az ív). És a szűk részén a Taurus nem megy át ( Minden más viszont igen, kezdve a Piko BR-130-tól). És csak a legvégső esetben szeretném visszabontani a síneket (ugyanis szerencsés módon egy alagútban van ), szóal minden más megoldás szóba jön. Próbálkoztam már vezetősínnel, hogy ne tudjon leugorni és egy siklás utáni sínre-visszahelyezővel is, de ezek nem jöttek be. |
(#54397) diginewl válasza DZolTTán hozzászólására (#54365)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2016 |
|
Igen. Pont ezt néztem - volt egy ilyen kísérletem is - hogy a mini tüskesornál minimum 7 csatlakozóra van szükség ahhoz, hogy már elég jól fogjon, ne csússzon könnyen szét.
Van egy használtan vett Kleinbahn Schnellbahn-om (jangedorferre nem fussa... ) ott pont így szeretném majd megoldani az áramátvitelt, és egyben egy dekóderrel kapcsolni a világítást, meg a zárfényeket is az egész szerelvényen belül. |
(#54398) diginewl válasza Arctic37 hozzászólására (#54395)
|
Válasz •
|
Dec 2, 2016 |
|
Idézet: „Mert a pályámon van egy ív, ami flexisínből lett megcsinálva és asszimetrikusra sikerült”
Fájni fog, amit javaslok, de sajna bontsd vissza. Nem lehet mást tenni, mert MOST egy mozdony nem megy el rajta. Ha veszel majd másikat, vagy valami filigránabb vagonokat, azokkal is csak baj lesz.
Én is belefutottam ebbe - és bontás lesz belőle. |
(#54405) Arctic37 hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 4, 2016 |
|
Végül felbontottam a sínt, tanácsodat követve, és így már nem siklik ki ;) |
(#54409) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 4, 2016 |
|
Sziasztok!
Készül az idei új modellem a 375-ös fotó maratva lesz majd. A megrajzolt alkatrészekből készítettem egy papír kasznit, mielőtt véglegesítve lenne, egyáltalán össze rakható e? Ha ránéznétek az arányaira minden véleményt szívesen fogadnék! Vacak munka volt ezt össze ragasztani nyomtató papírból,nem is sikerült tökéletesen, de talán látszik az aminek kell.
Ez lesz az erő forrás ami helyet kap benne.
|
|
(#55514) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 4, 2017 |
|
Ha EZT HOTotya meglátja.... |
(#55517) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#55514)
|
Válasz •
|
Márc 4, 2017 |
|
|
(#55519) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#55517)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2017 |
|
Nincs már meg a gumimotoros mozdonyom... |
(#55800) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 8, 2017 |
|
Elkészült az Ab15-ös, Péter barátom ma digitálisan is útnak indította, éppen menesztik Dorkafalván. Jól bírta a strapát. |
|
(#55801) etwg válasza M298 hozzászólására (#55800)
|
Válasz •
|
Ápr 9, 2017 |
|
Szép ! |
(#55815) hoTTo válasza M298 hozzászólására (#55800)
|
Válasz •
|
Ápr 11, 2017 |
|
Utólagos engedelmeddel feltettem a modulosok facebook oldalára. |
(#56072) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 1, 2017 |
|
Nálam is folyik az ÖBB-s lange schlierenek honosítása |
|
(#56168) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 9, 2017 |
|
Építgető modellező társaim! A HÉV szerelvényem festésre kész. Amennyiben igény lenne műgyanta öntésre az most szóljon, vagy hallgasson mindörökre. Nekem elég egy szerelvény, festés és rézmaratott tetőelemek felhelyezése után már nem alkalmas mintának. |
|
(#56171) róbertke válasza M298 hozzászólására (#56168)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2017 |
|
|
(#56184) etwg válasza M298 hozzászólására (#56168)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2017 |
|
Gondolom H0 méretüek? |
(#56185) M298 válasza etwg hozzászólására (#56184)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2017 |
|
Az MXA TT méretű. Nem kívánok kereskedni vele, az igényes baráti kör látta hogyan lesz a sík lapokból guruló jármű. Apropó hajtást sem tervezek, terepasztalomon dízelmozdony továbbítja egyik üzemből a másikba, vagy fővizsgáról a vonalra. Azét tettem fel a kérdést, mert korábban a felsővezetékmérő kocsira egy érdeklődő volt, azért nem érdemes önteni. Amikor elkészíült, festve, áramszedőzve, korlátokkal, tehát már jól mutatott, akkor jöttek a kérések, de már későn. |
(#56237) Csukló válasza M298 hozzászólására (#56168)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2017 |
|
Gratulálok!
Sajnálom, hogy nem H0 |
(#56348) L-emér hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 29, 2017 |
|
Engem érdekelt volna a TT HÉV öntvény, de így egymagamban, gondolom nem éri meg |
(#56356) olley hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 29, 2017 |
|
Sziasztok! A topikhoz hozzá tartoznak a nem vasúton futó járművek is? Csak mert belefutottam két 1/100-as modellbe, amit sikerült használtra festeni.
|
|
(#56357) olley hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 29, 2017 |
|
Ennek a platója még folyamatban van. Mindkettőhöz van plusz ponyva is, de a környezettől függ, hogy megkapják-e. |
|
(#56371) Frankye válasza olley hozzászólására (#56356)
|
Válasz •
|
Máj 31, 2017 |
|
Idézet: „A topikhoz hozzá tartoznak a nem vasúton futó járművek is?”
Úgy gondolom, hogy simán beleférnek az oldal (és a topic) témakörébe. |
(#56479) tumikas hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 16, 2017 |
|
Limit féle mozdony "csúzlihajtásának" átépítésével próbálkozott már valaki? Roco féle hajtásokat nézegettem, illetőleg a Liliput G1002-esét. Esetleg van más megoldás is? |
(#56570) Arctic37 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 28, 2017 |
|
Sziasztok!
Építéshez hol lehet beszerezni 0.2 mm-es (±0.1 mm) rézlemezeket nem horribilis árakon (2500-3500 Ft/20x10cm-es lemez) ? |
(#56571) PéTTer válasza Arctic37 hozzászólására (#56570)
|
Válasz •
|
Jún 28, 2017 |
|
Szia,
Bronzker? |
(#56578) Arctic37 válasza PéTTer hozzászólására (#56571)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2017 |
|
Köszönöm |
(#56851) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 30, 2017 |
|
Befejezve az első START-os schlierenek és az eredeti ÖBB-sek is. Jól halad az ablakozás. |
|
(#56852) róbertke válasza M298 hozzászólására (#56851)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2017 |
|
Gratula! Nagyon szépek lettek Teljesen saját építések, vagy volt valami Donor ??? |
(#56856) M298 válasza róbertke hozzászólására (#56852)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2017 |
|
Ilyen jellegű jármű TT-ben nincs, saját és a baráti kör cnc marásával, műgyanta öntéssel, rézmaratással és vizes matricával (belső berendezés nélkül) készültek. |
(#56860) Frankye válasza M298 hozzászólására (#56851)
|
Válasz •
|
Aug 1, 2017 |
|
Elismerésem! |
(#57062) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 26, 2017 |
|
Két uj modell egy kicsit nagy méretben:
A piros daru egy barátom munkája - minden házi épitésü fém modell 1:32 (1-es) méretben.
A gözmozdony meg a fiam elsö munkája egy Regner épitökészletböl. A mozdony kéthengeres, oszcilállo hengerekkel és fogaskerék áttétellel valodi gözre megy. A méretarány ismeretlen, csak egy biztos, hogy 45 mm -s nyomtávon megy.
A gözt egy gázfütés adja. |
|
(#57065) etwg válasza róbertke hozzászólására (#57063)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2017 |
|
Ami engem is egy kicsit meglepett, hogy elsöre elindult. Most még egy kicsit "hangolni" kell, hogy gazdaságosabban menjen. Most még ugy 10 perc alatt fut ki a szuszból. |
(#57067) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57065)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2017 |
|
Közben megnéztem a Regner honlapját. A mozdonyoknál 1:22,5 méretarányt ír és 45 mm nyomtávot, de két méretre is hivatkozik: IIm és Spur1. Na ezen igazodjon el az ember fia... |
(#57069) etwg válasza róbertke hozzászólására (#57067)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2017 |
|
A nyomtávot itt bármilyenre lehet állitani 32-55 mm között.
Nem tudom volt-e egzakt példakép, igy az eredeti méretekre alig lehet hivatkozni. Az biztos, hogy a Spur1-töl nagyobb, inkább LGB méret, de ez gyakorlatilag nem számit. Van egy pár erdei vagonunk (logcar) meg 2 saját épitésü, azokhoz éppen jo lesz. |
(#57071) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#57067)
|
Válasz •
|
Aug 26, 2017 |
|
Gondolom II-es méretarány m verziója (1000mm-es nyomtáv), és I méretarányú vágányokon megy el. Mint például a H0m ugye TT nyomtávon fut.
Közben rájöttem,hogy hülyeséget írtam, mert a 45mm az 0-ás és nem I-es. Akkor én sem értem! |
(#57074) etwg válasza Váltógyártó hozzászólására (#57071)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2017 |
|
Stimmel amit irtál. A Spur 1 az 1:32 és 45 mm nyomtáv. A baj, hogy ebben a méretben sajnos messze nem olyan konzekvensek a gyártok mint H0-ban vagy TT-ben. Itt még egy gyáron belül is nagy eltérések vannak (az MTH Scale1 modellek kb 1:27-1:40 kisebbitéssel jönnek a gyárból). A Piko meg fantázia modelleket hoz ki ( keskennyomtávu Ludmilla vagy Taurus stb.) ahol talán csak a nyomtáv stimmel. )
Általában 2 méret szokott kilogni a sorbol, a modellek szélessége és a magassága.
Több vagont hosszában kettévágtunk és kivágva 1-2 cm-t ujra összeragasztottuk. A magasságot a vagonoknál könnyebb "kezelni", azon kisebb kerekek meg alacsonyabb felfüggesztés segit.
Valodi mérethelyes modellek szinte kizárolag házi épitésüek - meg néhány gyári kisszeériás modell.
Kérésre javítva. |
(#57076) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57075)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2017 |
|
Nem, nem írtál marhaságot, csak az adott méretarányban nem mindegy, hogy széles- normál- vagy keskeny nyomtávot modellezel le. Pár éve olvastam ezzel kapcsolatban egy érdekességet, hogy a Japánoknál az 1067mm számít normál nyomtávnak .... a többit rád bízom
Az meg külön érdekes számomra, hogy a kis "f" betüt csak a H0f = Feldbahn -nál használják..
II méret 1:22,5
II Normalspur 64mm
IIm Meterspur 45mm
IIe Schmalspur 32mm
IIi Industriebh. 22,5mm
IIp Parkbahn 16,5mm
I méret 1:32
I Normalspur 45mm
Im Meterspur 32mm
Ie Smalspur 22,5mm
Ii Industriebh. 16,5mm
Ip Parkbahn 12mm
Forrás: Bővebben: Link
Link javítva. |
(#57078) etwg válasza róbertke hozzászólására (#57076)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2017 |
|
A hivatalos I-s méretarány 1:32 ( ezt irtam el). Minden más ( nyomtáv stb) másodlagos, de mint irtam, sajnos csak az amatörök tartják be.
Az tény és valo ( és már valahol a szabvány is emliti), hogy a 1067mm-s nyomtáv normálnak számit. Söt ami érdekes, hogy ök szinte azonos jármüszelvényt használnak mint mifelénk a 1435-s nyomtávon, igy valoban a japán, dél-afrikai stb modellek ugyanakkorák mint a mi normálnyomtávu modelljeink. |
(#57079) róbertke válasza etwg hozzászólására (#57078)
|
Válasz •
|
Aug 27, 2017 |
|
Lima H0-ban adott ki több Dél-Afrikai gépet és a Shinkansent (ami a valóságban is 1435mm nyomtávú) |
(#57900) dani545 hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 10, 2017 |
|
Üdvözletem az ittenieknek ismét!
Néhány kérdéssel fordulnék hozzátok. Adott egy Kleinbahn ÖBB 2060-as mozdony, ajándékba kaptam, de darabokban. A kérdések: a régifajta Kleinbahn dobmotort mire érdemes kicserélni? A kerekeken a nyomkarima meg van nyomódva, az egyik tengely nem megy vissza a helyére. (Látszik, hogy javítani akarták, de nem jött össze ) Milyen kerék/tengelyt lenne érdemes alárakni? A futófelület ármérője 12 mm, a tengelyé 3 mm. Ami nehezíti a helyzetet, hogy a tengelyek szélén van a fém fogaskerék, ezt is át kell imádkozni az új tengelyre.
Gondolkoztam az SB-Modellbau hajtásán, de két okból elvetettem: az ára (144 euró ), illetve német fórumokon az olvastam, hogy brutál gyors. |
(#57901) etwg válasza dani545 hozzászólására (#57900)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2017 |
|
Nem akarlak elszomoritani, de 20-30€-ért müködö modellt kapsz az osztrák e-börzén. (Willhaben.at) Ennyi pénzért nem tudod megoldani a motor- meg a tengelycserét. |
(#57907) róbertke válasza dani545 hozzászólására (#57900)
|
Válasz •
|
Dec 10, 2017 |
|
Ahogy etwg Fórumtárs írta, olcsóbb megoldás, ha veszel egy működő használtat ITT egy eladó az ajándék gépet meg hajtás nélküliként, de áramszedésre alkalmasan DUMMY gépként járasd vele párban. Én hasonlóan oldottam meg két Piko BN150-es gépet. A rosszabbik, melegedőbb motort kivettem a gépből, áramszedést meghagyva elektromosan összekötöttem a kettőt. Minden váltón megtorpanás nélkül átmegy a kettős fogat... |
(#57956) dani545 válasza róbertke hozzászólására (#57907)
|
Válasz •
|
Dec 14, 2017 |
|
Mindkettőtöknek köszönöm az ötleteket, ezt a kicsikét eltesszük a polcra és majd beszerzek egy másikat. (Jelenleg nem létkérdés, csak ha már kaptam, gondoltam gatyába rázom.) |
(#57965) csíkosháTTú válasza dani545 hozzászólására (#57900)
|
Válasz •
|
Dec 15, 2017 |
|
Kérhetsz alkatrészt a Kleinbahn-tól is. |
(#58232) gusza55 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 31, 2018 |
|
Sziasztok!
PIKO 1512-1 gyorsvonati gőzmozdonyt szeretnék digitalizálni, van-e valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban, ill. milyen dekóderrel leheten esetleg sikeres próbálkozni? |
(#58244) róbertke válasza gusza55 hozzászólására (#58232)
|
Válasz •
|
Feb 1, 2018 |
|
Gondolom a Piko DR BR 01-1512-1 gőzösről van szó, csak ez melyik? A régebbi DDR kiadás vagy az újabbik?
DDR DR BR 01 1512-1; PIKO; kat.sz.: 5/6329; Időszak: 1977-1990;
Piko Gmbh DR BR 01 1512-1; PIKO; kat.sz.: 50005; Időszak: 1996-2000;
Boxpok- Kerekek mindkettő változatnál; |
|
|
2024. Nov, 23. Szo 16:24:31 |
|
Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt |
|
|