|
Kezdő modellező
|
Témaindító: HitMen476, idő: Nov 22, 2012
Témakörök:
|
|
(#58211) KromekPal hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 27, 2018 |
|
Szevasztok. Újra én vagyok. Elektromos problémám van.
Sikerült négy kört összehoznom. Mind a a négy egyedi,kezdőkészletből származó trafóval és egérrel. De egyenlőre csak ennyi. A beállított sebességgel mennek körbe. Esetleg a négy unoka tekergeti őket.
Szeretném összekötni váltókkal a rendszert. Hogy működik az áramellátás. Megoldható továbbra is a négy trafóval, vagy feltétlen kell egy nagyobb. Ugyan van egy régi FZ1 de azt nem szeretném használni mert a tekerője (potméter nehezen és bizonytalanul jár.) A váltóáram részét majd később esetleg használom, ha az automatizálásig eljutok.
Tulajdon képen azt kérdezem, hogy a kis trafók elmenő része az egyenáram, az egér után valahogy közösíthető e? Mintha egy trafó lenne? Nem látom át, hogy nem csinálnák e? zárlatot. Ja és később a vezérléshez szükséges váltóárammal.
Végig olvastam az előzőekben belinkelt TT topikot, egy TT áramellátással foglalkozó füzete, amit talán innét töltöttem le, és több helyen keresgéltem, de nem találtam a kérdésemre választ. A rendszer úgy látom, csak az egyik szálat vezérli, ez zavar.
|
(#58213) etwg válasza KromekPal hozzászólására (#58211)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2018 |
|
Nem irod, hogy analog vagy DCC a rendszered.
Ha analog, akkor tartsd meg a 4 kis trafot. Azután közösitheted illetve össtekapcsolhatod a sinkimeneteket ( természetesen nem rövidzárba), hanem az A vagy Z kapcsolás alapján ( lásd a letöltött irodalmat)
Ha DCC akkor nem. Arra külön technika kell. |
(#58214) KromekPal hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 27, 2018 |
|
Analóg.
|
(#58215) KromekPal válasza etwg hozzászólására (#58213)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2018 |
|
etwg Köszönöm a választ.
Ahogy elnézem a Z kapcsolást (úgy nézem ez kell nekem) van mit megemésztenem. |
(#58220) csíkosháTTú válasza KromekPal hozzászólására (#58211)
|
Válasz •
|
Jan 27, 2018 |
|
Milyen kezdő szett? |
(#58225) KromekPal válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58220)
|
Válasz •
|
Jan 30, 2018 |
|
Piko mind, amit használok. Összesen négy szerelvényt állítottam össze ezek játékok, nem modellek. Azt majd talán később. Egyenlőre megvettem a két legolcsóbbat, (57092 meg 57094) a régi vonatokból össze tudtam hozni két mozdonnyal két szerelvényt valamikor Piko junior volt, az egyik, a másik nevét nem tudom valami szerkocsis mozdony, de a szerkocsi már nincs meg. Ezekhez is vettem a vaterán, trafót meg egeret, (mert a régi trafók nem a legjobbak, akadoznak, nem lineárisan, hanem ugrálva, akadozva változtatja a feszültséget) a vett trafók is olyanok mint ami a kezdő készletben volt.
Mivel kérdezted, van több piko H0 kocsim is úgy húsz harminc körül főleg régi személyvagonok. Ezen kívül, jó pár roncs, merklin kocsi leharcolt állapotban, sőt TT sin darabok, meg talán N-es méretű kocsik nem tudom mennyire játék vagy modell, az N es mágnessel kapcsolódik. Van egy készletből származó sin ami H0 méretű és rendkívül masszív, nem tudom ez milyen gyártmány, nincs rá írva. Ezt a sínt még használnám is mert nagyon jó állapotú, de nem tudom hozzákötni a többihez, annyira erős. Én már közel vagyok a hetvenhez az unokáim meg a fiaim játékai, voltak, már azok is 40-50 körül vannak. Ez a baj mert mondják, hogy meglepnek valamivel mindig, persze olyannal ami nem kell. Így jöttek a startkészletek, meg a rossz piko U sinekhez kaptam ajándékba vateráról származó még rosszabbat.
Nem baj arra jók voltak, hogy elkezdjem, tudjam mi kell másként csinálni.
A jelenlegi asztal a gyakorló terep. Most kezdem bontogatni és átépíteni. Az elképzelés nem sokat változott csak a kivitelezés módosul, talán ez egy folyamat, ti jobban tudjátok. Állandó építés. A sok szenvedéssel összehozott U profilú sínből is megtartok egy kőrt a "hegyi járataimhoz. Ezen kívül van egy R2 es és egy R3 as kőr.
Most a SCRAM programmal van gondom nem enged 100 db elemnél többet beépíteni, és nem tudom összeállítani az új pályát a váltókkal. Van erre megoldás?
Ha az időm engedi és sikerül egy számomra is megfelelő terepet, pályát asztalt összehozni akkor veszek pár darab jobb mozdonyt és szerelvényt. Addig nem. |
(#58230) novakerno válasza KromekPal hozzászólására (#58225)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2018 |
|
Kedves Pál!
A Scarm tavaly nyáron fizetős lett. Azóta az ingyenes verzió csak 100 elemet tud kezelni, ez valóban elég kicsi pálya. Én megvettem a fizetős változatot (kb. 11 ezer Ft), nagyon jól használható. Sok olyan fejlesztést is megcsináltak, ami az ingyenesben nem volt (pl. sínek forgatása) és igen hasznos. Ha a költségvetésed engedi, érdemes megvenni. Egyébként én is hasonló cipőben járok, van sok régi PIKO és PILZ anyagom, abból építek az unokáknak egy félig játék, félig modellvasút pályát.
Üdv: Ernő |
(#58237) novakerno hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 31, 2018 |
|
Kedves modellező társak!
Hosszú (majdnem 20 év) szünet után újra asztal építésbe fognék, mert az unokáknak is kell a vonat! Azóta sokat változott a világ, de meg van még sok régi Piko és Pilz anyagom, ebből építkeznék, egyelőre analóg üzemben, egészen minimális automatizálással. Mellékeltem egy pályatervet, ez 200x155 cm-es, egy fővonal és egy ebből kiágazó hegyvidéki mellékvonal fejállomással. Várom észrevételeiteket és tanácsaitokat a tervekkel kapcsolatban. Egy fontos megjegyzés. A terv a Scarm programmal készült, de ez sajnos a régi Pikonál nem ismeri az angolváltót, a 3 db keresztezés itt angolváltót jelent.
Minden észrevételt köszönettel fogadok: Ernő
|
|
(#58238) novakerno válasza novakerno hozzászólására (#58237)
|
Válasz •
|
Jan 31, 2018 |
|
Bocsánat a bénázásért, de utólag feltettem a scarm tervet, erre eltűnt az előzőleg belinkelt 3 kép. Úgy hogy ezeket most itt találjátok. |
|
(#58255) csíkosháTTú válasza KromekPal hozzászólására (#58225)
|
Válasz •
|
Feb 1, 2018 |
|
Mhhh..
Marad a Z-kapcsolás. Így egyetlen trafó sem lesz fixen hozzárendelve egy pályaszakaszhoz. Csak olyan kapcsoló kell, 4db, ami négy állású, hogy bármelyik pályát bármelyik trafóra képes legyél kapcsolni.
Vagy, maradsz az A-kapcsolásnál, de ekkor az átmeneteknél mindkét trafónak ugyanúgy kell állnia. A mai PIKO start szettekhez adott menetszabályzók ezt nem szeretik, lévén PWM szabályzók, és nem nagyon szeretik az ilyemit. |
(#58263) proba válasza KromekPal hozzászólására (#58211)
|
Válasz •
|
Feb 1, 2018 |
|
Azt gondolom, akkora pályát nem építesz, amin 4 mozdony közlekedik egyszerre (ergó felesleges a 4 tápegység) , vagy ha igen akkor ne négy szakaszra bontsd áramellátásilag a pályát hanem akár 8-10-re. A transzformátorokhoz meg két olyan kapcsolót tegyél, amivel bármely szakaszra rá tudod kapcsolni bármelyiket . Használatkor ha lehet a mozdony előtti meg a mozdony alatti menjen egy tápegységről, így biztosan nem akadnak össze a tápok, és szakaszhatáron sem döccen a mozdony.valamint talán kicsit több időd van kezelni, és nem kell figyelni az azonos beállításra. |
(#58307) novakerno válasza KromekPal hozzászólására (#56632)
|
Válasz •
|
Feb 6, 2018 |
|
Kedves Pál!
Olvastam a tavaly nyári bejegyzésedet a régi sínek javításával kapcsolatban. Én is hasonlóra készülök. Az lenne a kérdésem, mi a tapasztalatod a horgany spray-vel. Esetleg megírnád, hogy konkrétan melyik típust használtad? Én szétnéztem és elég nagy a választék. Több festéknél külön kiemelik, hogy elektromosan jó vezető.
Köszönettel: Ernő |
(#58312) KromekPal válasza novakerno hozzászólására (#58307)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2018 |
|
Üdvözletem Ernő.
A leveled megkaptam, röviden. A Horgany spray nem jó.
Bővebben. A régi sínek javítása összességében sikeres volt. Rendkívül sokat dogoztam vele, sokat kísérletezgettem. Teljesen szétszedtem, tisztítottam, políroztam. A tapasztalatom szerint semmit nem szabad a sin futó felületre felvinni! A legjobb eredményt, egy száraz polírozással értem el.
A Horgany spray nem hozta meg a várt eredményt. A sínek belső felületén korrózió védelemre jó. Sokat segít a szétszedett sin összekötők érintkezésének javításában, ott hasznos a használata. Nálam szinte megszüntette a sin szállak közötti érintkezési hibákat. A futófelületen csak rontja az érintkezést, és úgy vettem észre a mozdonyok, áramszedőire kerülve azok érintkezését is rontja. Erre figyelni kell, hogy ne tudja a mozdonykerék felhordani. A használt típusát majd megnézem.
A futó felületen vakotás, rozsdás síneket mind ki kellett selejteznem. Ami megmaradt azoknak a javítása a vártnál jobb lett. A horgany esztétikailag is javítja a sin kinézetét.Most újszerűek, hibátlannak tűnnek. Nagy kérdés, hogy meddig tart ki, a futó felületi polírozás miatt. Most elbontom a tavaly készült (játékom) rendszert, de újra szeretném a régi síneket is felhasználni.
|
(#58313) KromekPal válasza novakerno hozzászólására (#58230)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2018 |
|
Köszönöm a válaszod a SCRAM programmal kapcsolatba. Sokat is vesződök vele mert, nem tudom az elképzelt pályát megtervezni. Néztem a feltöltött pályaterved nagyon tetszik.
Valószínű én nem fogom megvenni. |
(#58314) KromekPal válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58255)
|
Válasz •
|
Feb 7, 2018 |
|
Köszönöm a válaszod. Igen látom, hogy a Z kapcsolás lesz a megoldás. Egyenlőre a pályatervvel vesződöm. Itt válaszolok "Proba" hozzászólására is. Köszönöm a megjegyzésed ezek sokat segítenek. Menet közben majd még kérdezek. |
(#58354) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 10, 2018 |
|
Azért ide írok, hogy minél kevesebben essenek bele ebbe a csapdába. A képen egy BTTB motor látható, miután szétszedtem. Sajnos látható a rengeteg "sár". Pontosabban az olajos kefepor, ami nem tud távozni belőle.
Kedves Kollégák!
A WD40 spray-t tartsuk távol a modellvasuttól! |
|
(#58359) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58354)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2018 |
|
Uuuuh! Ez nagyon durva! |
(#58361) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58354)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2018 |
|
Mesterem! Ha ki szeretném pucolni a Old Timer Gützold BR50-es gépem motorját, akkor ahhoz elég lesz a gyógyszertári alkohol? |
(#58362) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#58361)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2018 |
|
Nem...
Ahhoz "gyógyszertári" benzin kell. Az tudja kiszedni a zsíros szutymákot mindenhonnan.
Gyógyszertári beszerzés egyre nehezebb, mert nagyon megszigorították kiadásukat.
(Csíkos szokta javasolni a benzol, azaz aromás szénhidrogénektől mentes foltbenzint.) |
(#58363) novakerno válasza róbertke hozzászólására (#58361)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2018 |
|
Meg tudom erősíteni az előttem szóló állítását, a festékboltokban kapható foltbenizn kiválóan működik. Én is Csíkos mester tanácsára vásároltam és használom igen jó eredménnyel. |
(#58364) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#58362)
|
Válasz •
|
Feb 11, 2018 |
|
Olyan vodkát lehet belőle rittyenteni .... |
(#58367) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#58361)
|
Válasz •
|
Feb 12, 2018 |
|
Szépen kitisztítva, muzsikál a motor ..... viszont bejött Mester az amit a Gützold BR23 -nál írtál: - "C" tengelynél mindkét oldalon pár perc futkosás után a csatlórudakat rögzítő csavarok megadták magukat .... javíthatatlanul .... ..... statikus vitrinmodell lesz mert kerékcsere szóba sem jöhet ..... vagy amit még telcsiben sem mondtam: Le a csatlókkal aztán kap egy szép takarást mint a Hadimozdonyok ( PVM hajtás: Parasztnak Vidéken Megy ) |
(#58374) KromekPal válasza Frankye hozzászólására (#58359)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2018 |
|
Mivel nekem ez a téma új, van valahol leírást arról, hogy mit szabad és mit nem szabad használni a modelleknél, síneknél.
Gondolok, benzi, olaj, szilikon, kontaktspray stb.
Előre is köszönöm a választ.
Szétszedett mozdony: van egy régi BR 118-181-7 -es mozdonyom. Hiányzik a motorból egy bronzkefe. Ilyesmihez hozzá lehet jutni valahol? Kipróbáltam egyébként, megy. |
(#58375) KromekPal válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58354)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2018 |
|
Elnézést az előbbit neked szántam. Köszönöm a hasznos tippeket.
|
(#58376) etwg válasza KromekPal hozzászólására (#58374)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2018 |
|
Alapbol semmit!!!!!!
Az uj gyári modellek amugy is tul vannak olajozva zsirozva, igy gyakran azzal kell kezdeni, hogy eltávolitod ezeket ( nem egyszerü). Ha megy a modell, akkor évekig nem kell hozzányulni.
A sineket száraz ronggyal, esetleg száraz Vetex lappal néha le kell törölni. A sinradir csak akkor kell, ha kézzel tisztességesen pucolni majd utánna porszivozni akarod ( elengedhetetlen a porszivozás, mert a sinradir maradéka bekerülhet a mozdonyok mechanikájába ami félnapos munkakövetkezménnyel jár.)
Semilyen kontakt spray meg stb nem kell. A száraz rongy mindentöl jobb, esetleg egy levegöspray segithet. ( tiszta levegöt fuj nagy nyomással a tisztitando szerkezetbe). A sprayekkel nagyon kell vigyázni, mert sokszor a hajtogáz vagy maga a hatoanyag kiszáritja a müanyagot, amitöl az honapok mulva megfehéredik és törékeny lesz.
Évente egyszer fopiszkálora vett olajjal meg lehet kenni a csapágyokat. Minél gyorsabban forognak annál vékonyabb olaj kell. A keréktengelyekre csipetnyi szilikonzsir évekre elég. ( a modellek leirásában van némi info, de a paraszti ész gyakran jobb).
Motorkefét itt ott lehet venni, de sokszor egyszerübb barkácsboltban vagy elektronikus boltokban beszerezni kefét furogépbe, porszivoba stb. Abbol akkorát tudsz levágni amekkora kell, reszelövel simán méretre reszelheted.
A használt eredeti keféken is néha megreszelheted azt az oldalát ami a kommutátorra megy, mert az gyakran ivet köszörül a kefébe ami növeli annak a surlodását, az 5 vagy több polusu motornál akár kollektorzárlatit is okozhat ( nagyobb szikrázással jelentkezik. (Az iv rövidrezárja a szomszédos lamellákat a kollektoron).
A képen láthato kerekek nem a festétköl vagy a patinátol fehéredtek meg hanem a tunerspraytöl ( a legtisztább kontakt spray) |
|
(#58380) KromekPal válasza etwg hozzászólására (#58376)
|
Válasz •
|
Feb 13, 2018 |
|
Köszönöm az igen részletes magyarázatot. Kimásolom. Van egy gyűjteményem. |
(#58387) csíkosháTTú válasza KromekPal hozzászólására (#58374)
|
Válasz •
|
Feb 14, 2018 |
|
Kiegészítve tanult barátom, etwg mondandóját:
Sebbenzin, vagy foltbenzin is jó kipucolni egy olajtól szennyezett motort, és mechanikus alkatrészeket. Csak nem szabad benne beáztatni! Én egy konyhai papírtörlőre csepegtetek egy kicsit, vagy fölpucolóra. A miks segédeszközöm a műhelyben egy leselejtezett, puha fogkefe. Kenéshez orvosi fecskendőt használok, a tű vége egyenesre van köszörülve. A töltet pedig műszerolajjal higított kenőzsír (pl. az LZS2 is megfelelő). Fontos, hogy rendkívül keveset szabad csak használni! Persze, ez nagyüzem egy szokványos modellezői gyakorlathoz képest. Nem biztos, hogy Neked megéri megvenni egy nagy tégely zsírt, mert az még a következő évezredben is tart majd.
A BR118-a milyen gyártmány? A motorról egy fotó esetleg? |
(#58541) KromekPal válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58387)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2018 |
|
Még egyszer köszönöm a válaszokat.
A doboza szerint Poko, a motoron nem látok feliratot. |
|
(#58542) etwg válasza KromekPal hozzászólására (#58541)
|
Válasz •
|
Feb 28, 2018 |
|
Ez egy nagyon régi Gützold mozdony. A dobozára lehet, hogy VEB Piko van irva. |
(#58557) csíkosháTTú válasza KromekPal hozzászólására (#58541)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2018 |
|
PIKO doboz az egy dolog. 1972 után az összes maszek kis üzemet államosították az NDK-ban. Így lett a Zeuke TT-ből VEB Berliner TT Bahn (BTTB), és így lett a Gützold is a VEB PIKO egyik "kihelyezett tagozata" Zwickau-ban.
Nno, konkrétan a BR118: van hozzá szénkefe. Ha jól látom, ez a motor az a verzió, amibe egy kis, henger alakú kefe kell. Van ilyen a műhelyben, és a héten elvileg jön a következő szállítmány, ha nem stimmelne az átmérő. Létezett ezekből olyan motoros is, amibe a TT-s körmotor keféje pont jó, de kép alapján a Tiéd nem ez. |
(#58559) KromekPal válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58557)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2018 |
|
Köszönöm a válaszod.
Érdekel a kefe.
Mivel az egyik bent van kiveszem megmérem pontosan és válaszolok. Az még érdekel, hogy elég a hiányzót pótolni, vagy érdemes párba gondolkodni. |
(#58560) KromekPal válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58557)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2018 |
|
A kefe átmérő 2,21 mm de nem valami pontos a tolómérőm és elég megviseltnek tűnik így nagyítva. |
|
(#58561) KromekPal válasza KromekPal hozzászólására (#58560)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2018 |
|
A lényeg, érdekel kettő darab kefe, amennyiben megtisztelsz és el adod nekem. |
(#58563) róbertke válasza KromekPal hozzászólására (#58541)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2018 |
|
Nem vagyok egy kimondottan szegecsszámláló, de ha szénkefét majd kicseréled légyszíves az érintkező rézlemezeket egy kicsit jobban összeérinteni ... |
(#58566) csíkosháTTú válasza KromekPal hozzászólására (#58561)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2018 |
|
Na ez pont az, ami éppen nincs raktáron. Viszont úton van már Zwickau-ból a Gützold alkatrész adagja felém. Ilyen kefe is van a csomagban. Írj egy e-mailt légy szíves, szólok, ha befutott a csomag! |
(#58573) KromekPal válasza róbertke hozzászólására (#58563)
|
Válasz •
|
Márc 1, 2018 |
|
Természetesen a helyére kerülnek. |
(#58589) róbertke válasza KromekPal hozzászólására (#58573)
|
Válasz •
|
Márc 3, 2018 |
|
Később fokozni lehet a minőséget, motorcsere az ötpolusú Bühler motorra. |
|
(#58593) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#58589)
|
Válasz •
|
Márc 3, 2018 |
|
Ahha...
És a kezdő modellező fogja megoldani azt a "picike, aprócska, elhanyagolható" problémát, hogy a Bühler motor háromszor annyit forog, mint a gyári?
|
(#58599) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58593)
|
Válasz •
|
Márc 3, 2018 |
|
A kezdő modellező tanuljon meg sebességet szabályozni, sajátítsa el a modellsebesség élményét, takarékos üzemmódban vezetni...
Amúgy a Bühler motor is gyári, nem a hokedlin készítik .... |
(#58605) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#58599)
|
Válasz •
|
Márc 3, 2018 |
|
Te se' menj el fogaskerék áttételeket számolni (már bocs!)...
Meginduláskor is ezerrel fog menni, mert a fordulatszám csökkentése fix marad, csak az eredeti meghajtó fordulatszám lesz a gyári érték háromszorosa... Még PWM-mel se' fogod tudni a lassú menetet egy ilyen modellel, ha nem módosítod a motort követően legalább az első áttételt.
(Nem arra gondotam, hogy a Bühler barkács termék, hanem arra, hogy a modellben a gyárilag beszerelt motor milyen fordulatú. Lassú, kb. 4000/min-t forog, míg a Bühler 12000-t. A régi, 3 pólusú Bühler is 9000-es.) |
(#58606) etwg válasza róbertke hozzászólására (#58599)
|
Válasz •
|
Márc 3, 2018 |
|
Kendnek küldtem egy mailt, ha majd lesz némi ideje méltoztasson azon elmélyedni. |
(#58610) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58605)
|
Válasz •
|
Márc 3, 2018 |
|
HOTotya készített is kettő új hajtásfajtát emiatt ..... nálam is van az egyik továbbfejlesztett változatból a Piko BR41 -esem szerkocsijában. |
(#58611) róbertke válasza etwg hozzászólására (#58606)
|
Válasz •
|
Márc 3, 2018 |
|
Köszönöm, elolvastam és válaszoltam is. Sajnos most nem aktuális ... |
(#58628) KromekPal válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58387)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2018 |
|
Közbe ráérő időmbe jobban megnéztem a motort.
Nem vettem észre eddig, hogy a másik kefe is benn van a helyén. Nem jött ki hát szétszedtem, hogy a másik oldalról kinyomjam mert a kopástól felperemesedett, azért nem jött ki. Feltételezem, hogy ez nem olyan anyagú mint a másik, mert kenődik. Valaki már cserélte, vagy helyettesíteni akarta.
A motorban nem hengeres kommutátorral van, hanem peremes. Nem tudom a pontos szakkifejezéseket, remélem érthető.
Még a múltkor írtam. Remélem megkaptad. |
|
(#58629) KromekPal válasza róbertke hozzászólására (#58589)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2018 |
|
Köszönöm, és szívesen veszem a javaslatokat ötleteket, mert tanulok belőle. Motort nincs szándékomba cserélni, nem azért mert a motorszabályozás probléma, (egyébként nekem az) hanem azért mert ez a modell nem ér meg annyi vesződséget.
Ha már itt tartunk. A modell felső házrögzítő csavarjának a feje átjár a műanyag házon. Milyen megoldásokat használtok ilyen esetbe. |
(#58630) KromekPal hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 6, 2018 |
|
Közbe felmerült bennem a mágnesek színjelölése. Ugyan vigyáztam, hogy maradjanak a helyén, de nem tudom számít e a mágneses polaritás csere ezeknél a motoroknál. |
(#58631) csíkosháTTú válasza KromekPal hozzászólására (#58630)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2018 |
|
Menjünk szépen, sorban!
- E-mail megjött, köszönöm! Holnap ajánlott levelet visz a postás, benne van minden.
- "Átjáró" csavar. Korábban ki lett tördelve, vagy erőltetve a műanyag kaszni. Egyébként az egy M2-es csavar, egy alkalmas méretű fém alátétet belülről, óvatosan, pákával belemelegítesz a kitágult furatba.
- A piros mágnes van felül, ha összerakod a modellt! Különben fordítva fog menni.
|
(#58632) róbertke válasza KromekPal hozzászólására (#58630)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2018 |
|
Úgy tudom a piros mágnes van alul. |
(#58633) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#58632)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2018 |
|
A régi, Gützold BR52 kondenztenderében igen. A dízelekben felül van. |
|
|
2024. Nov, 24. Vas 20:58:21 |
|
Jelenleg 13 fő olvassa az oldalt |
|
|