|
[OFF] Pihenő vasutasok
|
Témaindító: Topi, idő: Jún 28, 2010
Témakörök:
|
|
(#58332) diginewl válasza etwg hozzászólására (#58331)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2018 |
|
Alap esetben, azaz 99.9%-ban zárt/átvezető állapotban kellene lennie. És csak akkor kellene nyitnia/bontania, amikor túlterhelés lenne/lehetne. Ezért gondoltam a fenti relére.
Az alap állapotban egyik irányba zár, azaz átenged.
Nem tudom ezek az ssr relék mennyire szeretnek állandóan zárt/áteresztő állapotban lenni, és mennyire szeretik a 50HzAC hálózati áramot így állandóan magukon át engedni. Meg mintha melegednének is, ha amper megy rajtuk át...
(egyszóval egyszerűbb lenne az életem a fenti relével, csak nem értem mi a hallgatás oka a cégtől.) |
(#58336) etwg válasza diginewl hozzászólására (#58332)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2018 |
|
Nem biztos, hogy egyszerübb a rele, föleg ha bontani kell az áramkört. Az SSR-n kb 2-3 V esik, azaz 25 A esetén kb 75W -f kell elfüteni. A jobbak 0 átmenetben kapcsolnak, azaz még csak zavart sem okoznak. Bontani biztosan bontanak, ha tönkre megy akkor mindig megszakad.
Ha valoban relét akarsz, akkor barkacsboltban keress kalapsinre szerelhetöt (átkapcsolo rele éjjeli áramra stb), abban spéci kontaktusok vannak váltoáramra. |
(#58338) diginewl válasza etwg hozzászólására (#58336)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2018 |
|
Ezért várom tőlük a választ. |
(#58340) etwg válasza diginewl hozzászólására (#58338)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2018 |
|
Ilyesmit nem fognak tudni. |
(#58341) diginewl válasza etwg hozzászólására (#58340)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2018 |
|
Átkapcsolási feszültség max 600V AC, max 28V DC
Érintkezők AC terhelhetősége
(rezisztív terhelés esetén) 30 A / 277 VAC
Ez nem azt jelenti, hogy 25A/230V AC-t simán megszakít?
|
(#58342) novakerno válasza diginewl hozzászólására (#58341)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2018 |
|
A kérdésedre nem egészen egyértelmű a válasz. Úgy is kezdhetném, hogy attól függ. Ugyanis tisztán Ohmos terhelés esetén (azaz, ha ellenállás terhelést kapcsolsz) igazad van, mivel a 25 A<30 A, tehát minden rendben. Azonban nem tisztán Ohmos terhelés (pl motor, vagy kondenzátor áramkör ) kapcsolásakor jelentősen csökken az érintkezők terhelhetősége. Ezért a komolyabb relé, ill. mágneskapcsoló gyártók megadják az érintkezők terhelhetőségét a működési osztály függvényében, amit betű-szám kombinációval jelölnek (pl. AC7). Ezen kívül lényeges szempont (amit egy idősebb kollégától, a Ganz KK-ban tanultam), hogy a bontóérintkező mindig kritikusabb terhelhetőség szempontjából, mint a záró.
Ha tehát elárulod, hogy mit szeretnél kapcsolni, akkor tudnék segíteni.
Üdv: Ernő |
(#58343) diginewl válasza novakerno hozzászólására (#58342)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2018 |
|
Elektromos átfolyós vízmelegítőket. (kettőt)
Azaz masszívan ohmos terhelés, semmi induktív.
Lesz egy áramérzékelő áramkör, ami az egyik vezetéken figyeli, hogy folyik-e áram? Ha folyik, megszakítja a másik fogyasztását (ha az éppen be van kapcsolva).
Egy ilyen relé tenné a dolgát. Röviden ennyi.
((Terv1: A fő kismegszakítónak a - villanyóránál - van egy rövid késleltetési ideje (jelen esetben B típus). Így ő, amíg belép az áramfigyelő, relét lekapcsoló működése, egy pillanatra túlterhelődik, tisztán ohmikus terheléssel, azaz a rövidzár védelme nem old le. Mivel brutáis vezetékek (8mm2) jönnek mennek így ez a vezetékrendszerre nem jelent problémát. Tehát itt kell a 30A-es relének 25A-t bontani, ha ilyen egytütt vételezés van. (Ha a relé lekapcsol, az egyik helyen nem lesz melegvíz, amíg a másikat használják... ez világos)
Amennyiben ez mégis kifogásolható, akkor itt a B terv:
Minkét vízmelegítő felé beteszek egy-egy áramfogyasztás figyelő áramkört, és aki először fogyaszt, az lekapcsolja a másikat. Azaz együtt terhelés még véletlenül sem jöhet létre. Itt tulajdonképpen nem releváns a relé ampertűrő ereje, mert nem kell még véletlenül sem teljesítményt bontani.))
Bocsánat kicsit hosszú lett.
|
(#58344) novakerno válasza diginewl hozzászólására (#58343)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2018 |
|
Erre van profi erősáramú megoldás. Szívesen elmondom Neked telefonon, mert emailben túl hosszú és nem biztos, hogy itt a fórumon mindenkit érdekel. Írd meg a számodat nekem emailben (a profilban benne van) és fehívlak.
Üdv: Ernő |
(#58346) diginewl válasza novakerno hozzászólására (#58344)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2018 |
|
Írtam neked ímélt! És köszönöm, hogy foglalkozol ezzel.
Telefont nem szeretem, mert zavaróbb, mint az e-mail. |
(#58349) etwg válasza diginewl hozzászólására (#58341)
|
Válasz •
|
Feb 9, 2018 |
|
Ugy van ahogy Ernö is irja. A reléknél szinte mindig a bontás a kritikus. Akkor csak egy rugo huzza vissza a kontaktusokat. |
(#58351) somitomi válasza etwg hozzászólására (#58349)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2018 |
|
Ez így pontatlan, mert csak a munkaérintkezőkre igaz. Ellenben a nyugalmi érintkezőket az elektromágnes húzza az áramkört bontó állásba. Azt gondolnám, hogy inkább az ívhúzás a kritikus, mert a nagyobb áramok megszakításakor keletkező ív miatt N kapcsolás után "összeéghetnek" az érintkezők.. |
(#58352) etwg válasza somitomi hozzászólására (#58351)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2018 |
|
Amire a kolléga gondolt, az sajnos ugy müködik, hogy az elektromágnes behuzva kapcsolja vezetö állásba és szakad meg, ha elenged a mágnes.
Valoban talán megbizhatobb lenne a dolog, ha forditva müködtetné, azaz amikor a gerjesztett elektromágnes szakitaná meg az áramkört. De ezt már csak ö tudja eldönteni. |
(#58355) diginewl válasza etwg hozzászólására (#58352)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2018 |
|
Idézet: „amikor a gerjesztett elektromágnes szakitaná meg az áramkört.”
Igen pont így működne.
Fórumon kívül megkaptam a segítséget a Fórumtárstól.
Már csak szerelnem kell.
Ismételten köszönöm Mindenkinek itt ezen a fórumon a segítséget!!!!
|
(#58356) etwg válasza diginewl hozzászólására (#58355)
|
Válasz •
|
Feb 10, 2018 |
|
Akkor valamivel megbizhatobb.
Eddig valamiért ugy értettem, hogy a tekercset állandoan áram alatt akarod tartani, és csak bizonyos feltétekek mellett szakitanád meg...
Sok sikert. |
(#58484) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Feb 23, 2018 |
|
Tiszteletem!
Belefutottam egy kis figyelmetlenségbe, ennek rövid tanulságát szeretném kiVONATolni
Figyelmetlen voltam egy PIC számával kapcsolatban, mindjárt lett is belőle gondom. Találtam régebben egy kapcsolást S88 PIC-el. 34 csatornás, megtetszett.
A kapcsolás - nem bonyolult..
Az egész leírás:
Itt van részletezve
Ebbe egy pic 16f887-es kell. Megnéztem a K150-es occókínai pic írómat, de nem figyelmesen!!! Ott egy 16F877-es változatot találtam, de felületességből, nem figyeltem a számcserére.
A pic-et megrendeltem, megjött, és persze nem írta a PIC író.
Evvan
Rendeltem egy PICkit3-as írót kínából. Egy hónap mire megjön.
Pickit klón 3
Ez tudni fogja írni a PIC-et.
Itt valószínű azzal tudom majd megjárni, hogy ez egy klón, nincs hozzá telepítő CD. A neten találtam hozzá programot. Remélem annyit csak enged a rendszer, hogy írjak pic-et. Ez majd akkor derül ki.
Addig is megyek glettelni, alapozni, és festeni, legalább telik az idő hasznosan.
Mindenki figyeljen oda, mert ezek a számok, még ha hasonlóak is, nem biztos hogy ugyanazok.... |
(#58492) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#58484)
|
Válasz •
|
Feb 24, 2018 |
|
És már azt is látom, hogy pickit 2-es klónt sikerült vennem
Ejj, nagyon látszik, hogy most nem vagyok itt
Mindegy az is jó lesz nekem |
(#58500) Frankye válasza diginewl hozzászólására (#58484)
|
Válasz •
|
Feb 24, 2018 |
|
Ilyennel már én is jártam meg, sajnos. Sajnálom, hogy peched volt. Kétszer is... |
(#58513) diginewl válasza Frankye hozzászólására (#58500)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2018 |
|
Eddig még csak egyszer...
A pickit2 tudja írni a 887-es PICet. Találtam hozzá telepítőt, meg .NET telepítőt. Elméletileg ez a kettő kell hozzá.
Ha itt lesz majd kipróbálom. |
(#58518) Frankye válasza diginewl hozzászólására (#58513)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2018 |
|
Jó, akkor végül is csak egyszer. Az is elég... |
(#58528) diginewl válasza Frankye hozzászólására (#58518)
|
Válasz •
|
Feb 26, 2018 |
|
Eddig.
Még nem jött megy a pickit író. Majd egy hónap múlva jelentkezem |
(#58590) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 3, 2018 |
|
|
|
(#58598) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#58590)
|
Válasz •
|
Márc 3, 2018 |
|
Válaszolj arra a levélre, amben 65%-t ígértek, és írd meg benne, van ajánlatod már 68%-os kedvezményre. Hátha megadják a 70-t...
|
(#58614) novakerno válasza etwg hozzászólására (#58590)
|
Válasz •
|
Márc 3, 2018 |
|
Kedves etwg!
Ez az az eset, amivel itthon is már lehet találkozni. Mindkét ajánlatban a lapot ugyanannyiért, 29.95-ért kapod (még véletlenül sem 30.-), csak a kiinduló ár más! Aki nem elég figyelmes, attól rendeli, akinél nagyobb a kiinduló ár, mert ott nagyobb a kedvezmény! Ez ám az ügyes csapda. |
(#58615) etwg válasza novakerno hozzászólására (#58614)
|
Válasz •
|
Márc 3, 2018 |
|
Ezért raktam be, ráadásul még számolni sem nagyon tudnak, holott minden lapon rá van nyomva az ár dollárban. Ezt csak meg kell 12-vel szorozni. |
(#58681) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 9, 2018 |
|
Egy ujabb áldozat a szép jövö oltárán. St.Gallenban (Svájc) pár éve akkus trolikat vettek ( és egyben abbahagyták a felsövezeték rendszeres karbantartását. Most kiderült, hogy a téli hidegben ezek a buszok nem tudnak füteni.
Erre a felelösek pofon egyszerü "megoldást" találtak, közölték a nagyérdemüvel, hogy 17 fok is elég a buszokban......
|
(#58686) Frankye válasza etwg hozzászólására (#58681)
|
Válasz •
|
Márc 9, 2018 |
|
Ez ANNYIRA magyar megoldás, hogy tuti, nem echte svájci volt, aki kitalálta... |
(#58695) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#58484)
|
Válasz •
|
Márc 9, 2018 |
|
Megérkezett a Pickit2 író. Igen, free shipping-gel. (2 héten belül vagyunk )
Feltelepítettem a pickit2 alkalmazást (.Net már volt), összedugtam, működött. Beletettem a PIC16F887 ic-t. Felismerte, beleírta a hex-et és kész.
Mivel nem számítottam arra, hogy ilyen gyorsan itt lesz, még 40 lábú dip-tokom sincs még, amibe bele tudnám dugni a PIC-et, hogy tényleg működik-e.
Evvan, én már csak ilyen vagyok.
|
(#58706) Frankye válasza diginewl hozzászólására (#58695)
|
Válasz •
|
Márc 10, 2018 |
|
De legalább a programozással sikert értél el. |
(#58741) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 13, 2018 |
|
Egy apro szösszenet Osztrákiábol. Az ottani Elvirát Scottynak hivják, és éppen olyan vacak mint a hasonlo vonatinformácios rendszerek. Lassu mint a beteg csiga, és az imtelligencia is messze elkerülte a szerencsétlent.
Ma egy kis csapatnak (4 személy) jegyet igyekeztem venni egy kis, 2 napos körutra. Az elsö ut aránylag könnyen megvolt, egy vonat, egy irány és volt Sparschiene is. Beraktam a jegyeket a kosárba ami azonnal jelezte, hogy csak 15 percig érvényes az ajánlat. Nosza a továbbutazást is azonnal kiválasztottam, de az a félighibbant Scotty képtelen volt kiszámolni a jegyárakat. Amire sikerült egy árat kibökni, az már érvénytelen lett, ujra számoltattam. Mire ezzel elkészült már lejárt az elsö napi jegyek érvényessége. Természetesen a második napi jegy is csak 15 percig volt érvényes. Azaz ujra csináltattam az elsö napi jegyeket. Ekkor bejelentette, hogy az elöbb már a kosárba tett jegyek egyike nem érvényes, azaz kezdhettem mindent elölröl. Közel 2 ora szorakozás után sikerült egy hibával megvennem a jegyeket. Hivom az ÖBB-t, hogy milyen kellemes szorakozásban volt részem, szerintük az nem igaz, mert minden mintaszerüen müködik. Erre kérdem én, hogy a telefon másik végén levö szakember mikor vett a Scottytol jegyet - "soha mert neki bérlete van". Na mondom, ez szuper, akkor vajjon honnan tudják, hogy a rendszerük életképes. Ök természetesen csak irott reklamáciot fogadnak el, igy a telefonos segélyszolgálat gyakorlatilag használhatatlan. Mehetek valamilyen állomásra.
Ennyit a szuper rendszerröl, amit összel az osztrák médiában az egekig dicsértek, mert állitolag még jobbat soha senki nem talált fel. Lehet, hogy a fejlesztöknek nem mondták meg, hogy a jegyrendszereikkel gyakorlatilag megoldahatatlan feladat elé állitották a szerencsétlen Scottyt. (Az ember 15 percenként más árat kaphat ugyanarra a vonatra. Arra meg a rendszer képtelen, hogy egy kicsit bonyolultabb jegyeket ennyi idö alatt végérvényesen kiszámoljon ) |
(#58777) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 17, 2018 |
|
Egy lépés a marhaszállito vagonok felé . Az egyik legujabb kapacitásnövelö ötlete az angol vasutaknak.
|
|
(#58782) róbertke válasza etwg hozzászólására (#58777)
|
Válasz •
|
Márc 17, 2018 |
|
Volt egy régi kollégám aki azt mondta:
- Addig volt jó a Vasútnak, amíg a marhákat csak szállította!
Na de amióta alkalmazza.... |
(#58786) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 19, 2018 |
|
Addig mig egyesek mindennemü kötöttpályás városi közlekedést felszámolnak (Uj-Zéland), a világ másik részén meg mindenféle megoldásokkal igyekeznek megoldani a városlakok gondjait.
Nem kis meglepetésre ebben a törökök körözik le a maradék világot. Igaz, hogy nagyon alacsony szintröl indultak, pár évtizede még a nagyvárosaikban is ritkaság volt a villamos meg a troli, de azota hatalmas lépésekkel modernizálnak. Uj villamos pályákat épitenek (Isztambul, Konya stb) a buszoknak saját kizárolagos pályát biztositanak, s mint ebben a videoban is látni, a trolikkal is uj utakra tértek. Nemcsak a sokáig elképzelhetetlen hossz (24 m), de a müszaki megoldások is világszinvonaluak, söt gyakran iránymutatok.
Uj troli
Ráadásul az ország méretei meg lakosságszáma miatt nem egyedi darabokrol van szo, hanem komoly sorozatokban készülnek a jármüvek, részben hibrid technologiával. |
(#58787) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 19, 2018 |
|
Egy szomoru, de ismerös hir.
A világ legmagassabbra menö vasutja a Manitou Springs fogaskerekü, Colorado Springsben (USA) be van zárva, mert a pálya olyan rossz állapotban van, hogy nem tudják garantálni a biztonságos üzemet. A vasut 1891 ota müködik, és az utobbi idöben évi 300000 fizetö utasuk volt.
A pályát jo fél évszázada svájci technologiával ujitották fel, de azota valoszinüleg hozzá sem nyultak, annak ellenére, hogy meglehetösen borsos áron szállitották az utasokat (10 éve is közel $100 volt egy returjegy).
Mostanában meg egy szomoru tábla várja az odakeveredö turistákat.
"A fogaskerekü nem üzemel 2018-ban"
|
|
(#58848) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 24, 2018 |
|
Amikor még nagyvonaluság is volt a világon.
Ülöhelyek a potyautasoknak: |
|
(#58866) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 25, 2018 |
|
A tavasz egyik biztos jele Szelevényben ma délután. Az időjárás alspján ez még nem látszik. |
|
(#58870) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#58484)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2018 |
|
Aki Még emlékszik rá:
PIC 16F887 pickit klónnal írás. Sikerült
A PIC-et kipróbáltam szépen működik!!
A "kapcsolást" (egy pic egy ellenállás, és egy kondi), és a hex-et ajánlani tudom.
32 csatorna egyszerre.
TC-ben
65/1-8
66/1-8
67/1-8
68/1-8
értékeken jelent vissza, azaz telesen a szabvány rendszerbe beleillik.
Jelen esetben csak önmagában próbáltam, nyár vége felé már felfűzve is szeretném kipróbálni másik S88-as modulokkal. |
(#58871) Frankye válasza diginewl hozzászólására (#58870)
|
Válasz •
|
Márc 26, 2018 |
|
Örömmel olvasom, hogy sikeres volt! Csak így tovább! |
(#58901) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 29, 2018 |
|
Egy csokor a sogorék balhéjaibol:
* A vonat több mint 20 percet késett, mert a mozdonyvezetö nem találta a szerelvényt.
* A vonathoz extra mozdonyvezetöt kellett küldeni, mert a szerelvényt vivö mozdonyvezetö nem volt hajlando mintegy 10 m-t tolatni és igy összekapcsolni a RJ-t a másikkal Salzburgban 30 perc késés.
* A mozdonyvezetö mintegy 1 orás ut után vette észre, hogy a RJ személyzete Bécsben maradt. Azokat egy másik vonattal kellett a várakozo RJ-re küldeni. 37 perc késés.
* A RJ nem rendelkezik engedélyekkel a tolatásra olasz sineken, igy az uj járat Velencéböl csak körbejárás után fordulhat vissza, majd osztrák földön ujra a vonat végére kerül a taurusz.
* A RJ mozdonyábol nem tudták Bécsben kivenni a kulcsot igy az egész szerelvényt indulás elött meg kellett forditani Kledering-i háromszögön. 95 perc késés.
* Karácsony elött a Bécs Salzburg vonalon annyi utas volt, hogy a fedélzeti személyzet mozgásképtelenné vált igy nem tudott kommunikálni a mozdonyvezetövel, aki azt hitte, hogy valahol elvesztette öket. Igy megállt egy állomáson keresni a kalauzt meg a fönökét.
* A RJ 3 perccel a cél elött megállt egy állomáson, de nem egy peronos vágányon. A dispécser ki akarta szállittatni az utasokat, s nem akarta elhinni, hogy mindkét szomszédos vágányon rendes forgalom van. A vonatvezetö telefonon kérlelte, hogy nézze már meg hol áll a vonat, ott nem lehet utasokat kiszállitani. Erre pár perc mulva elindult a szerelvény és 15 perc késéssel ért célba.
* Az éjjeli romai vonatbol menet közben ki kellett venni két kocsit mert nem müködött a fütés. A személyzetnek egy orába tellett rászedni az utasokat, hogy szálljanak ki és majd be az érkezö két kocsiba. A kocsik kb 1,5 ora mulva érkeztek meg. Igy a vonat ott mintegy 2 orát vesztegelt. A vonat végre elindult, de 4:40 orakor lejárt a mozdonyvezetö szolgálata igy az 4:46-kor megállt az állomáson és eltávozott a mozdonyrol. A diszpécsernek uj mozdonyvezetöt kellett találnia és eljuttatni az állo vonathoz.. |
(#58922) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#58901)
|
Válasz •
|
Márc 29, 2018 |
|
"Mávosodik" a világ boldogabbik fele is? |
(#58929) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58922)
|
Válasz •
|
Márc 29, 2018 |
|
Vagy csak mégse zöldebb a szomszéd füve.... |
(#58936) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58922)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2018 |
|
Nálunk olyant hol hallottál, hogy a fűtéshibás kocsit útközben kicserélik??
Nálunk olyant hol hallottál, hogy a mozdonyvezető a utasokkal teli vonatát otthagyta, mert lejárt a munkaideje? (úgy bevarrták volna 1000 évre, hogy csak na!!) |
(#58941) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#58936)
|
Válasz •
|
Márc 31, 2018 |
|
Volt már rá példa Cegléden. De van egy szerencsétlen csillagzat alatt született zónázó vonat is, ami hétfőn reggelente elvétve képes pontosan indulni Szolnokról a Nyugatiba, mert hol a vezérlőkocsiról derül ki indulás előtt percekkel, hogy cserélni kell, hol a fűtéssel van baj, hol a gép rossz...
Olyat tényleg nem hallottam még, hogy utasokkal hagyott volna ott a vezér vonatot.
Olyan viszont megtörtént, nem is olyan régen, hogy a Nyugatból elindult lajosmizsei személyvonat Csörgőjének Kispesten lejárt az üzemideje, ami a vizsgáig még hátra volt. A vezér nem vitte tovább, megvárták a következőt, 60 perc múlva érkezett. A két vonatot egyesítették, így mentek le Lajosmizsére, borítva aznapra menetrendet.
No comment.... |
(#58948) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2018 |
|
Ujdonságok a gözmozdonyok táborából.
Az osztrák keskennyomközü vasutak egy konzorciumot alapitottak egy modern gözmozdony kifejlesztésére.
Az alap az éppen munka nélkül maradt D13-s gözös a Zillertalbahn tulajdona. Meiningenben egy uj modern rozsdaállo kazánt kapott (hasonlot mint évekkel ezelött a Schafbergi SLM mozdony) és a gözgépeket modern nagyteljesitményü gözmotorral és fogaskerekes meghajtással helyettesitették.
A mozdony 2019.ápr.1.-ig probaüzemben van a Salzburger Lokalbahn tulajdonában levö Pinzgauerbahnon (Zell am See - Kimle).
A modern mozdony ugy lett megtervezve, hogy akár normálnyomtávu futomüvet is kaphat a jelenlegi 760 mm-s helyett.
Természetesen a mozdony tüzelése is a mai modern kor elvárásainak felel meg és teljesen automatikus. A prototipuson olajtüzelés van, de tervezik a gáztüzelést is.
|
|
(#58950) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#58948)
|
Válasz •
|
Ápr 1, 2018 |
|
Jól sejtem, hogy ez egészen friss, MAI hír? ;) |
(#58969) róbertke válasza Lazsi hozzászólására (#58950)
|
Válasz •
|
Ápr 3, 2018 |
|
|
(#59091) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 20, 2018 |
|
Rájár ma a rúd a német nyelvű vasutakra...
Berliben találtak egy világháborús, 500kg-os bombát, kiürítik a főpályaudvart és a környékét, a vasút is leáll.
Sóváron meg alaposan összetoltak két szerelvényt, több, mint 50 sérül van az utasok között... |
(#59244) ZésZoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 4, 2018 |
|
Sziasztok!
Van olyan online modellvasutas oldal, mint a vonatmagazin.hu, de még ma is frissül? Külföldi is jó, de lehetőleg európai. |
(#59411) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 17, 2018 |
|
A biztonságrol egy érdekes sztory.
Egy nagyvállalat képviselöjeivel voltam egy kongresszuson Las Vegasban. A csapatban ott volt a vállalat biztonsági fönöke is, és mit ad isten egy olyan szobát kapott a 20. emeleten ami miatt mindenkinek csurgott volna a nyála. Az uriember meg megrémülve futott vissza a recepciora, szobát cserélni. Kérdem hogy mi a gond?
Gyere nézd meg, az ablak elött mintegy 6 méterre logott a nagyfeszültségü (talán 110 kV) vezeték. Mondom én, biztos azokon lehet száritani a mosott ruhát!
|
(#59519) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59513)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2018 |
|
Pünkösd vasárnap. Egy kis sétahajózás a Tiszán. Szolnok, a Zagyva torkolattól felfelé.
|
|
|
|
2024. Dec, 23. Hé 7:13:26 |
|
Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt |
|
|