|
Hangdekóderes mozdonyok
|
Témaindító: Lokomotive, idő: Aug 21, 2013
Témakörök:
|
|
(#51950) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51948)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2016 |
|
Van a klubban is néhány PIKO modell, és azzal mindenki egyetért, hogy nagyon megéri az árát. ( a hasonlo méretü más modellek 2-5x ennyibe kerülnek, és sajnos azok sem jobbak. A mi amcsi dizelünkben is elrepedt minde fogaskerék).
A minap én is ilyen gépbe szereltem Iphon kihangositobol ( vagy 10 € volt a pár erösitövel, hangdobozokkal együtt) hangszorokat és ugy bömbült a Mascot dekoderrel, hogy még a kertben is le kellett halkitani, ha nem akartuk az összes szomszéd haragját elnyerni. |
(#51951) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#51950)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2016 |
|
Na ja, a modell maga egészen olcsó, és ahhoz képest még akár jónak is mondható. Viszonylag kevés tapasztalatom van ekkora vasak területén. A US Trains biztosan nem jöbb a PIKO-nál, sőt! Még eddig a legtöbb anyag, és tudás a Märklin Spur1 modelleknél található (már, ami eddig volt itt a műhelyben). Igaz, a Märklin nem is annyiba kerül, mint a PIKO.
Egyébként fel lehetne tuningolni ezt az "Uwe Adam" fetésű V100-at is, hogy ki lehessen használni a modellnél drágább ZIMO dekoder minden tudását (pedig a legolcsóbb ZIMO van benne). |
(#51952) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51951)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2016 |
|
Vannak nagyon jo Spur 1 mozdonyok igaz valoban nem PIKO árban. Mi inkább a gözhajtásu mozdonyokkal foglalkozunk és azok >6-10x annyiba kerülnek mint egy PIKO, s ráadásul nem is G méretü modellek, hanem valodi Spur1.
Az MTH minösége is hasonlit a Pikohoz ( a többi olcso amerikai márka már csödbe ment). A Kiss meg hasonlo minöségü mozdinyok meg már nem játék kategoria. |
(#51961) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 7, 2016 |
|
Egy régi ROCO E18-as, picit feltuningolva.
NEM652-es cserepanel és egy ZIMO MX648 hangdekoder. |
|
(#51986) Fordítókorongos válasza csíkosháTTú hozzászólására (#51961)
|
Válasz •
|
Júl 8, 2016 |
|
Szia Csíkos!
Klassz lett a tuningpanel!
Kedves gép lehet a tulajnak,ha már ennyit fordított rá.
Ez a 3. legkisebb Zimo, ~akkora ,mint az új digisound,
legkisebb egészen kicsi,9mm széles,viszont motoráramban ezek sem tudnak valami sokat,hasonlóan,mint a mikró Esu-k...
Videó lesz róla?
Üdv.:korongos |
(#52011) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51986)
|
Válasz •
|
Júl 11, 2016 |
|
Kössz!
A panel az már régi, a ROCO BR151-hez lett kitalálva, de egy csomó régi ROCO gépbe is stimmel, többek között ebbe is. Előnye, hogy a zárfény külön kapcsolható így.
A ZIMO MX648 gond nélkül viszi a modellt, terhelés mellett is. Videót most nem tudok készíteni, nincs nálam a kamera, és a héten nem is tudok elmenni érte Szolnokra. (Pedig kellene, mert egy Trix svájci EpI gőzösnek is megcsináltam a hangját, és itt van egy társa is karbantartáson, az gyári dekóderes. Nincs verseny a Trix és a ZIMO között, az utóbbi két klasszissal feljebb focizik.) |
(#52017) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#51986)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2016 |
|
Még valami eszembe jutott. Újabban az ESU-k nagyon mimózák lettek. A micro sorozat N-hez nagyon nagy (vastag), viszont a terhelhetősége a legkisebb a mezőnyben. Max motoráramban a Tran és a Zimo a legerősebb ebben a méretben. Az MX648-ra 0,8A-t ad meg a ZIMO, csúcsban felmehet 1,5A-ig. Gyakortlati tapasztalatom eddig a ZIMO-kal az, hogy alaposan túl vannak biztosítva. |
(#52060) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 14, 2016 |
|
Előzetes, ahogy a német katalógusokban volt valaha: In vorbereitung.
A kísérleti alany egy Fuggerth V43. A hangdekoder egyelőre még egy ZIMO MX648. A sorozatban majd ZIMO MX645P22, vagy Tran SL51-P22 a lehetséges variáció. |
|
(#52077) Fordítókorongos válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52060)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2016 |
|
Szia Csíkos!
Ügyes ledvilágítás szerelés!
Gondolom a dekóderpanel is saját fejlesztés lesz,amivel majd mindent külön-külön kapcsolhatóvá teszel oldalanként, ezért a plux22-es aljzat.
Az ott felül reflektor,vagy csak egy kicsit túl erős lett az a felső lámpa?
Egy videót szívesen megnéznék róla... |
(#52079) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#52077)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2016 |
|
Kösssz!
Még nem végleges, ez csak a kísérleti példány.
A végleges kialakítás kb. a jövő hónapban várható. A teljes belső elektronika (kivéve a dekódert) a műhely tervezése, és gyártása lesz. Eléggé szűk a hely a V43-ban, és a cél az, hogy a mozdony öntvényén semmilyen változtatást ne kelljen csinálni, a modell gyártási, illetve összeszerelési folyamatai ne nagyon változzanak meg.
És igen, a PLUX22 valóban többlet funkciók miatt kell.
Még sok dolog van vele.
|
(#52103) BN71 hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 17, 2016 |
|
Sziasztok!
Vélemények a nemrég megjelent V-43 hanganyagról?
(Nekem picit hiányosnak tünik, pl. SV motorok, forgóvázak hangja, állomás bemondó hangok.)
|
(#52105) csíkosháTTú válasza BN71 hozzászólására (#52103)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2016 |
|
Nicsak! Kit látok itt?
Üdvözlet!
Csak azt ismerem, ami nekem van (immár ZIMO-ra is, nem csak Tran-ra).
A V43-as egy macerás mozdony. Például:
- A jellegzetes, kalapácsszerű légsűrítője, ami régebben elhallatszott Debrecenig a Nyugatiból, ma már olyan halk, hogy alig hallani. (Mellesleg pont ugyanilyen van a V63-ban is, és a főmegszakítójuk is azonos.)
- Szériánként eltér a szellőzőmotor indítási hangja. Akár a V43 1xxx (ma 431 sorozat) esetében is! A "fehéraljú" példányoknál pl. kb hasonló, mint a "papagájoknál".
- A trakció motorok, pontosabban a csőkardán és a fogaskerekek hangja meg példányoknékt más és más. Menetben nem is nagyon lehet megkülönboztetni, csak indításkor amúgy.
Az enyém egy "papagájról" készült évekkel ezelőtt. |
(#52310) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 29, 2016 |
|
Sziasztok!
Hangosítottam egy Bemo Mk45-öst!
Szépen elfért minden,dekóder,kondi,hangszóró...
Sajnos nem tudtam élni a Next18-as előkészítéssel,úgyhogy
beforrasztottam a dekódert szálanként.
Egy Digisound 3-mast kapott,Kisdácsia hanggal:
|
|
(#52318) dccvillanyos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#52310)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2016 |
|
Üdv!
De szép kis mozdony, tényleg jól néz ki!
Nekem az utolsó hangosításom a Remot Szergej. Az átalakítás Limit-nél készült. A DigiPack csak ráadás |
|
(#52319) dccvillanyos válasza dccvillanyos hozzászólására (#52318)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2016 |
|
És Decs állomáson. |
|
(#52334) Fordítókorongos válasza dccvillanyos hozzászólására (#52319)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2016 |
|
Szia!
Nagyon szép Szergej!
Megérte várni rá,jó sok átalakítás van rajta, a festése gyönyörű,szerintem az árát is megéri.
Szergej barátoknak kötelező darab,sajnos mostanság nem kapni Roco Szergejt normál áron.
A hangját még az első Szergej hangotoknál is jobbnak tartom.
Remélem azért nem az utolsó hangosításod volt,csak az utóbbi. |
(#52335) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#52310)
|
Válasz •
|
Júl 31, 2016 |
|
|
|
(#52413) Fz1 válasza Fordítókorongos hozzászólására (#52335)
|
Válasz •
|
Aug 4, 2016 |
|
Fantasztikus!!!
Kellett nekem regisztrálni.... |
(#52414) sunocske válasza Fordítókorongos hozzászólására (#52335)
|
Válasz •
|
Aug 5, 2016 |
|
Azt a kürtöt nem tudom, melyik M43-asról vették fel, de inkább valami csehszlovák cuccról származik... Nagyon nem passzol hozzá. |
(#52416) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#52414)
|
Válasz •
|
Aug 5, 2016 |
|
Lehet, hogy "rossz" mozdonyhoz fért hozzá a hang készítője?
Nekem egyszer az M61-es jellegzetes magyar kürtjét reklamálták, és mutatták a felvételt, hogy a NoHAB alapítvány mozdonya hogyan "dudál". Csak az a baj ezzel, hogy az alapítvány gépét két dologgal teljesen ízléstelenné tették.,
1: a festése, és a szponzori feliratok elhelyezése.
2: az a ménkű nagy amerikai kürt, és hangja.
Tudomásom szerint az alapítvány helyreállított M61-ese magyar eredetű gép, nem olyan, mint a Kárpátosok két egykori dán gépe. Soha nem volt amerikai kürtje, és ez a kürt bár kétségtelen, hogy ma már van, de soha nem volt a magyar NoHAB mozdoynokon. Egyszeri kivétel, mert az öszes többin a sima, "hazai" kürt van.
A másik ilyen jellegzetes magyar vonatkozás a remot Szergejek kürtje. Ugyanis azokon lecserélték a gyári "trombont" a szokásos MÁV kürtökre, vagyis úgy szól, mint egy sima V43, vagy M41.
Vagyis, lehet, hogy azon az egy M43-ason nem olyan a kürt, mint az összes többin? Passz, én nem férek hozzá ilyen mozdonyhoz, csak a remot M47-hez tudnék közel férkőzni egy napra, hogy felvegyem a hangját.
(Van nálam egy MÁV M40, karbantartáson. Nem egy olcsó modell, de szép, és egészen jól működik. Egy baj van vele, előre menetparancsot adva neki, a mozdony a rövid orra felé indul meg. CV29=6, vagyis a normál menetirány van a dekóderbe beállítva. Jelentem én egy egész délelőttöt töltöttem el egy ilyen gépen és mellette Záhonyban, még vezettem is. Az előre menetirány a hosszú géptér felé van... Ez magyar mozdony, nem amerikai.) |
(#52419) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52416)
|
Válasz •
|
Aug 5, 2016 |
|
Öreg Vezérektől tudom, hogy az M40 -nél nem volt előírás, hogy melyik "orral" szalad előre...... azt a mindenkori Vezér döntette el... |
(#52421) Fordítókorongos válasza sunocske hozzászólására (#52414)
|
Válasz •
|
Aug 5, 2016 |
|
Szia!
Nekem is pont ez volt az első gondolatom,olyan mintha egy Bardotka szólna...
Ettől függetlenül szerintem Csíkos gondolja jól,valószínűleg csak egy lecserélt,vagy javított kürt szólhatott így a Kisdácsián,szerencsétlenül pont azon,amiről a felvételeket készítették. |
(#52465) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#52419)
|
Válasz •
|
Aug 9, 2016 |
|
Nekem több "forrásom" (ilyenen is szolgáló) egybehangzóan állította, hogy a hosszú géptér felé van az előre. Ez a lefújt saját M40 projekthez kellett, ezért kérdeztem körbe az álatalam elérhető, és ismert vezéreket. |
(#52468) somitomi válasza róbertke hozzászólására (#52419)
|
Válasz •
|
Aug 9, 2016 |
|
Tudtommal minden mozdonynak van kijelölt eleje (amihez pl a vezetőállások, tengelyek sorszámozása igazodik) a mozdony menetirányára vonatkozó korlátozásoktól (vagy azok hiányától) függetlenül. Korszerű mozdonyoknál valószínűleg csak "adminisztratív" jellege van, azaz például szereléskor a cserélendő/javítandó alkatrészek azonosítását segíti az ilyesmi. |
(#52469) csíkosháTTú válasza somitomi hozzászólására (#52468)
|
Válasz •
|
Aug 9, 2016 |
|
Ez minket itt annyiban érint, hogy DCC üzemben nem jobbra/balra menetirány van, mint analógban, hanem előre/hátra menetparancs. Előre menetparancs esetében pl. a gőzmozdony mindig a kéményével előre fog megindulni, akár jobbra áll a sínen, akár balra. Ugyanez dízel vagy villany üzem esetében a régebbi német gépeknél V/H (Vorn: előre, Hinten: hátra), az újak esetében 1 és 2, itt értelem szerűen az 1 jelenti az előre menetiárnyt. A MÁV-nál ez nem egyértelmű, mert pl. az M40, M41, M61 esetén egyáltalán nincs jelzés. Korábban az M62-n és M41 az A és B jelölést használták. Később pár gépen a német mintára 1 és 2, ma meg jobbára semmit. A V43-ban is a tipust nem ismerőknek is csak akkor derül ki a menetirány, ha beszáll, mert a vezetőállásba ki van írva, mármint belül. Amcsi dízelek esetében (pl. GP38, SD40, stb.) pedig a rövid orra az előre, vagyis nem a hosszú géptér van elől, hanem a vezetőállás.
De térjünk vissza hangoskodni! |
(#52474) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52469)
|
Válasz •
|
Aug 9, 2016 |
|
M41-nél a hűtő van a B vezetőállás mögött. Szerintem a Szergejnél is. |
(#52475) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52469)
|
Válasz •
|
Aug 9, 2016 |
|
A MÁV-nál ez nem egyértelmű, mert pl. az M40, M41, M61 esetén ...
A felsorolás helyesen:
A MÁV-nál ez nem egyértelmű, mert pl. az M40, M44, M61 esetén ... |
(#52926) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 5, 2016 |
|
Sziasztok!
A hétvégén hangos mozdony tuningolással foglalkoztam.
Zimo kockára cseréltem egy Szlovák 350-es Gorilla gyári ESU 23mm-es hangszóróját...
Az ACME Gorillájában szinte "hangdoboz nélkül" dolgozik a 23-mas
hangszóró.
Szoros illesztés,vagy ragasztócsík nélkül,csak úgy bele van pottyantva a számára kialakított ~2-3mm mély üreg peremébe,és csak egy visszapattintható záró doboz feszíti a helyére,ami szerencsére perforált felületű.
Nem szól rosszul,semmilyen kellemetlen rezgés nem tapasztalható
a kasznin ,vagy a külön felszerelt alkatrészeken,de azért annak a hangszórónak egy legalább 8-10mm mély hangszóródoboz járna(ki is alakíthatták volna,a perforált fedlap alatt).
Minden egyes kiegészítője rendesen bele van ragasztva,ablakok légvezetékek,a vezérállás belsőig minden.
(Nekem ez rossz hír,mert én szeretek mozdonyvezetőt ültetni a vezetőállásba,ami most nem sikerült.)
A lényeg,hogy a gyári hangszórót kivettem és a helyére egy kocka Zimo-t tettem.
Nekem jobban tetszik a hangja,részletesebb és kicsit mélyebb tónusú,mint a 23-mas ESU.
Csináltam egy összehasonlító videót,ESU MTC21-es dekóder dolgozik benne: Gorilla hangszóróteszt!
|
|
(#52927) Fordítókorongos válasza Fordítókorongos hozzászólására (#52926)
|
Válasz •
|
Szept 5, 2016 |
|
Elég részletes modell,kívülről így néz ki: |
|
(#52932) csíkosháTTú válasza Fordítókorongos hozzászólására (#52926)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2016 |
|
Egyértelműen sokkal jobban szól az NXP hangszórója. (Ez a kocka, nem a ZIMO kezdte amúgy elsőnek használni, ők is veszik.)
Két kritikai megjegyzésem van az ESU hanganyagával kapcsolatban:
1: Amiket én láttam a Keletiben Gorillákat, azoknak a hangja nem egészen ilyen, de ez nem veszélyes baj. Ez pont az a villanymozdony, aminek nem sok érdekesség van a hangjában.
2: Én Gorillát még nem hallottam dudálni. Amikhez eddig volt szerencsém (A Keletiben, a váci vonalon) azok sípoltak. De lehet, hogy én voltam csak rosszkor, rosszhelyen, rossz gépeket figyelve. |
(#52934) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52932)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2016 |
|
Van azokban kürt is, csak állítólag nem szeretik használni, mert baromi hangosan szól a vezetőálláson is |
(#52935) csíkosháTTú válasza sunocske hozzászólására (#52934)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2016 |
|
Az lehet...
Amúgy a "Tecsöved" videós megosztón rákeresve a mozdonyról szóló videókra, ott a cseh gépek is inkább sípolnak, mint dudálnak, ezért csináltam meg én úgy a hangot, hogy síp van rajta, nem kürt. |
(#52936) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52935)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2016 |
|
Hehe, pont ott kerestem videót, amin tutul a Gorilla, nagy nehezen találtam is (második snitt)
Bővebben: Link
Mondjuk egy kis csalás van benne, mert ez nem igazán Gorilla, hanem Banán (150 vagy 151 sor.) |
(#52941) etwg válasza sunocske hozzászólására (#52936)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2016 |
|
Azokon egyformák voltak a kürtök (amig nem babrálták öket - ami nincs kizárt a hosszu életük során). |
(#52959) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52935)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2016 |
|
Minden CD/ZSR/CSD mozdonyon legalább két kürt hang van. Az egyik a komoly "vészkürt" a másik meg a sikitos halkabb figyelmeztetö kürtöcske. Ahol direkt levegöre mennek ( szinte mindig) lehet a levegö szabályozásával egyébb hangot is kicsikarni ( akár egy trombitábol), de ez már a mozdonyvezetön mulik, higyan kezeli. |
(#52964) Fordítókorongos válasza csíkosháTTú hozzászólására (#52932)
|
Válasz •
|
Szept 6, 2016 |
|
Igen tudom,ezt egy Zimo dekóderrel szereztem,ők is árulják,és újabban már ESU hangszóróként is találkoztam vele...
Többen márkanéven is árusítják,én Zimo kockaként találkoztam vele először,ezért szoktam úgy szólítani...
Miért mi a neve??
Egyébként ez nem az Esu hanganyaga volt,hanem az Acme oldaláról is letölthető gyári hanganyag,amit a hangos mozdonyaikhoz használnak. |
(#53769) Fordítókorongos hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 27, 2016 |
|
Sziasztok!
Hangosítottam egy Roco Taurust!
Plux22-es panelja van,elég sokat tud:
Van külön kapcsolható menetfény,távolsági fény,zárfény.
(Zárfény mellett lekapcsolható a menetfény,hogy ne világítsuk meg a tolt kocsi végét,és menetfény mellett lekapcsolható a zárfény,hogy ne világítson amikor a mozdonyunk kocsikat húz...)
A hangszórónak csinálnom kellett egy tartó alkalmatosságot,ami lelógatja a kardántengely felé,mert magasságban nem fért el,0,4-es kórból hajlítottam,csavarral lett rögzítve.
Elfért volna benne két hangszóró is,de akkora tartólemezhez nem volt anyagom,ezt is hirtelen egy késalátétből hajlítottam...
Kipróbáltam hozzá egy újabb ÖBB 1116-os ESU hangot,
Így szól: ESU Taurus
Elméletileg tudja a fokozatos sebességfüggő szolmizálást,de ez túl érzékenynek bizonyult a táblagépes vezérléshez.
Így néz ki a téma:
Üdv.:korongos
|
|
(#58756) BRUT hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 15, 2018 |
|
Szervusztok!
A lenti fotókon láthato kis tolatóba szeretnék hangdekodert szerelni.
Mit szóltok hozzá?
Nem sok helyem van. Ráadásul a kabinban az ablakok magasságáig szinte semmit nem tehetek mert a motor és lenkerék kitölti a helyet. A kaszni orrában van egy kis szabad hely,11X12mm. Talán oda elférne egy kis hangszóró.
|
|
(#58757) BRUT válasza BRUT hozzászólására (#58756)
|
Válasz •
|
Márc 15, 2018 |
|
Bocsánat. A méretarány lemaradtt.
Tehát a modell H0. |
(#58759) csíkosháTTú válasza BRUT hozzászólására (#58756)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2018 |
|
ZIMO MX648, és hozzá a Tams kisebbik kocka hangszórója. |
(#58764) róbertke válasza BRUT hozzászólására (#58757)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2018 |
|
|
(#58767) BRUT válasza csíkosháTTú hozzászólására (#58759)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2018 |
|
Köszönöm a választ. Van ötlet,hogy mit hova szereljek?
|
(#58768) BRUT válasza róbertke hozzászólására (#58764)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2018 |
|
Tavaly karácsonykor vettem és 15 volt. Sajnos azóta nem volt az üzletekben.
|
(#58769) róbertke válasza BRUT hozzászólására (#58767)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2018 |
|
|
(#58785) BRUT hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 18, 2018 |
|
A kisméretü hangszórót tehetem a fém kaszni alá?
Elöl lenne egy kis hely a hangszóró elhelyezésére.
A fém kaszni alatt nem veszik el a hang?? |
(#58788) róbertke válasza BRUT hozzászólására (#58785)
|
Válasz •
|
Márc 19, 2018 |
|
De, elveszik a hang ....
Hallgasd ...
Digitális kuplungot az egyik végére nem teszel? |
(#58790) BRUT hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 19, 2018 |
|
Ha jól értem, a video alatti hozzászólásban említik, hogy egy mikro hangdekodert építettek be. De azt pontosan nem írja, hogy a kaszniban hol helyezkedik el a hangszóró. Lehet, hogy a kabinban van. Csak anyit említ, hogy a kaszniban.
Egyébként nagyon jó! |
(#58791) csíkosháTTú válasza BRUT hozzászólására (#58790)
|
Válasz •
|
Márc 19, 2018 |
|
ESU loksound micro van benne. Azt nem nagy kunszt belerakni. A "motortér" alatt nem sok hely van hangszórónak. Mindegy hova teszed, csak ne a képen látható módon... |
|
(#58795) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#58793)
|
Válasz •
|
Márc 20, 2018 |
|
Mifelénk ezt úgy hívják, hogy p***iszőr |
|
|
2024. Nov, 23. Szo 14:18:33 |
|
Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt |
|
|