|
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
|
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:
|
|
(#58700) BRUT hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 9, 2018 |
|
Ime a rugós tengely hajtás :
|
|
(#58701) etwg válasza BRUT hozzászólására (#58700)
|
Válasz •
|
Márc 9, 2018 |
|
Ezzel alapbol semmi baj nincs - ha valaki megint nem vajacélbol gyártatja le. |
(#58702) BRUT válasza etwg hozzászólására (#58701)
|
Válasz •
|
Márc 9, 2018 |
|
És mi történhet,ha a rugókat nem megfelelö irányban tesszük be?
Nem látom a fotón,hogy mindkettö egy irányban van tekerve?
Tehát mindkettö vagy balos,vagy jobbos. |
(#58703) etwg válasza BRUT hozzászólására (#58702)
|
Válasz •
|
Márc 9, 2018 |
|
Semmi. A rugonak magának ilyen funkcioja vagy hatása nincs. Az vagy pörgeti a csigát vagy nem. Rengeteg ilyen rugos megoldás volt meg van, is és mind megy, ha jo a rugo. ( de azt könnyü csinálni). |
(#58704) csíkosháTTú válasza BRUT hozzászólására (#58702)
|
Válasz •
|
Márc 10, 2018 |
|
Idézet: „És mi történhet,ha a rugókat nem megfelelö irányban tesszük be?”
90°-kal elfordítva? Ki fog esni!
A rugós hajtás önmagában nem baj, sőt, egy rövidke kardán helyett még jobb is. Ez nem okozhat ilyen gondot. Ha hajtáslánc elemeivel baj van, akkor az általában mindkét irányban gondot okoz. |
(#58708) BRUT hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 11, 2018 |
|
Járattam a gépet ma.
Egész jól viselkedett. A rángatás nagyon lassu üzemben mérséklödött.Gyorsításra megszünt.
Az áramfelvétel 45-50 mA.
|
(#58711) tumikas hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 11, 2018 |
|
Adott egy régi Roco BR01-es gőzös (43317-es cikkszám) és adott a hozzátartozó, a mozdony kerekeit alulról támasztó takarólemez (94887-es cikkszám). A probléma a következő: hiába probáltam új takarólemezzel is, nem lehet úgy berakni a helyére hogy a harmadik csatolt tengelynél ne emelkedjen el a síkból. Emiatt a mozdony nem igazán járóképes. Ahogyan nézegettem, se a lemezen se a mozdonyban nincs semmilyen fül hogy esetleg megtartsa. Ez igaz, vagy pedig az előző tulajnál történhetett vele valami, illetőleg van erre bármiféle megoldás? |
(#58860) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 25, 2018 |
|
A györi vasuti daru ÖBB szinekben és 1:32 méretben. Természetesen házi gyártmány és teljesen fémböl van. (P.Cont munkája).
|
|
(#58861) róbertke válasza etwg hozzászólására (#58860)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2018 |
|
|
(#58862) etwg válasza róbertke hozzászólására (#58861)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2018 |
|
Igen ez az a 966 402. Nem tudom, de nem hiszem, hogy Györben egy tucatnál többet gyártottak volna ugy az 50/60-s évek környékén. A rajzok, amik alapján dolgoztunk, a 60-s években jelentek meg nyilvánosan. Az ÖBB 3-t vett, ha jol tudom. A legöregebb 1957-böl valo, amit 1978-ban összetörtek, és a Swietelsky átépittette és egy uj, immár hidraulikus gémet kapott. (Eredeti száma 966 400, de abbol csak az alváz meg a keret maradt meg). A másik kettö a képen láthato állapotban van az ÖGEKnél ill. Lienzben. |
(#58972) Bogyesz0911 hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 4, 2018 |
|
Sziasztok! Egy kis segítséget kérnék! Hozzá fogok jutni egy H0-ás Gützhold BN150-es tolatómozdonyhoz. Szeretnék hozzá forgóváz maszkot. Esetleg van olyan forgóvázmaszk, ami "univerzális" vagy más más egy kicsit de rátehető, vagy csak a sajátját tudom csak rá tenni? Lehet hülye a kérdés, kezdő vagyok még! Köszönöm előre is a segítséget! |
(#58974) etwg válasza Bogyesz0911 hozzászólására (#58972)
|
Válasz •
|
Ápr 4, 2018 |
|
Általában a vasutmodellezésben egy bizonyos jármüvet modellezünk. Igy annak a jármünek a részleteit igyekezünk leképezni ( a gyárak is), még akkor is ha, mint ebben az esetben is, a maszk csupán dekorácio nincs semmi egyébb funkcioja.
Ha te mást akarsz rárakni akkor magadnak kell valamilyent keresni vagy csinálni/csináltatni. Vannak mozdonyok ahol ez növelheti az élethüséget pl. A gyári NOHABokon gyakran használnak dán, belga maszkokat amik eltérnek a MÁV Nohabtol.
Azaz te döntesz mit akarsz a modelleddel kezdeni. A legjobb szerezni egy fényképet arrol amit modellezni akarsz és meglátod miben tér el a gyári BN150-estöl.
|
(#58975) Bogyesz0911 válasza etwg hozzászólására (#58974)
|
Válasz •
|
Ápr 4, 2018 |
|
Köszönöm szépen a tanácsot és az információt! |
(#58976) róbertke válasza Bogyesz0911 hozzászólására (#58975)
|
Válasz •
|
Ápr 4, 2018 |
|
Egy valamire felhívnám a figyelmed: - Gützold annak idején a Prototípusoknak megfelelő kialakítás szerint készítette el a modellt: T211.0001 Dízel-mechanikus és a T211.1001 Dízel -hidraulikus szerint. Ezen mozdonyok a nagyszériástól abban különböznek, hogy a két fülkeajtó oldalt van, míg a többinek hátul |
(#58977) etwg válasza róbertke hozzászólására (#58976)
|
Válasz •
|
Ápr 4, 2018 |
|
Bocs, de javitani kell az irásod.
1. Ezek a kis mozdonyok CSD T211.0 és T211.1 nem azonosak a BN150-l. A BN150 ipari mozdonynak készült, de csak egy pár darabig futotta. A T211-s viszont egy siker sorozat lett, több mint 800 darab készült és Kinátol Albániáig mindenhol elöfordultak. A sorozatmozdony több részletben tér el a BN150-töl.
2. Ezek a mozdonyok mind mechanikus hajtásuak. Az eredetiben a T111-s Tatra teherautobol meg több tankbol is jol ismert második világháborus léghütéses motor van, egy Mylius tipusu sebességváltoval. A T211.1-be ujabb Tatra T930-51 tipusu motort szereltek nagyobb teljesitménnyel és egy ujabb mechanikus Mylius sebesśegváltot kapott, amit pneumatikusan vezéreltek valamint beépitett irányváltot ( a korábbiban külsö irányválto volt).
A mozdonyok aránylag kedveltek voltak az egyszerüségük miatt - mechanikus, teherautohoz hasonlo hajtás, léghütéses = gondtalan motor (a Tatra (teher-) autok akkoriban verték az világ konkurenciát az egyszerüségükkel és a megbizhatoságukkal, több világversenyt nyertek meg és számos világkörüli uton népszerüsitették a technologiát - amiböl a késöbbi VW bogár huzta a hasznot és csak évtizedek után ismerte el a biroság a Tatra elsöbbségét).
Az legnagyobb gond velük az éktelen ricsaj ( léghütés) és az ebböl eredö megbizhatatlan fütés volt ). |
|
(#58978) Bogyesz0911 válasza róbertke hozzászólására (#58976)
|
Válasz •
|
Ápr 4, 2018 |
|
Köszönöm a sok információt mindenkinek! |
(#58979) róbertke válasza etwg hozzászólására (#58977)
|
Válasz •
|
Ápr 4, 2018 |
|
Hidd el nem magam találtam ki amit írtam!
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?10,6714452,6714452#msg-6714452
Mondat innen: Modell-Lokomotiven BN150 (Gützold 190/15/1, 2 und 3) wird nicht vereitelt, es ist ein Modell eines Prototypen kleinen Abstellgleis Lokomotiven CKD und entspricht fast genau der Lokomotive T 211 001 (mit mech Übertragung der Macht -. Einen Prototyp) oder T211. 1001 (mit hydrodynamischen Leistungsübertragung - zwei Prototypen).
|
(#58980) etwg válasza róbertke hozzászólására (#58979)
|
Válasz •
|
Ápr 4, 2018 |
|
A drehscheiben is megy az oltári hülyeség. Többek között ott is olvashato, hogy a koreaiak az europai szergejroncsokba trafokat raknak, és igy teszik öket alkalmassá villamos vontatásra. Olyan aproságon csusztak el, hogy az ottani drotokban egyenáram (DC) van ( amiröl valoszinüleg nem is igen hallottak), amihez a fizika hülye törvényei szerint nem igen jo a trafo.... többször szoltam nekik, de hát egy Fritz mindent jobban tud...
Ráadásul még a hazai forrásokat sem olvassa el, mert egy német sebválto van a mozdonyokban:
Das Mylius-Getriebe war ein kompaktes mechanisches halbautomatisches Schaltgetriebe, das vor allem bei leichten Verbrennungstriebwagen mit einer Antriebsanlage Verwendung fand. Es eignete sich für kleinere Motoren mit einer Leistung von 50 kW bis 135 kW.
Hidd el, hogy ebben a kicsi CSD mozdonyban semilyen hidraulika nincs, gyakorlatilag egy korabeli teherauto lett adaptálva egy kis mozdonyba. Azt hiszem az elsökben még a tengelyfifferenciál is ott volt, csak blokkolva voltak a planéta kerekek. Rengeteg alkatrész ( kardánfejek, motor stb) csereszabatos volt a T111-s teherauto alkatrészeivel.
Ráadásul a CSD szakemberei nagyon nem voltak meggyözödve a hidraulikus eröátvitel elönyeiröl, igy nagyitoval kell keresni az ilyen eröátvitellel épült CSD mozdonyokat. (T334-s volt ilyen, majd késöbb egy motorvonat, amit a köznép raffinériának csufolt, mert annyi csö meg olajvezeték volt benne és többnyire üzemképtelen volt az olajtócsák felett). |
(#58981) róbertke válasza etwg hozzászólására (#58980)
|
Válasz •
|
Ápr 4, 2018 |
|
Ezért szeretem még mindig és gyűjtöm a nyomtatott irodalmat (könyv) ... |
(#58982) etwg válasza róbertke hozzászólására (#58981)
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2018 |
|
Az nyomtatott irodalomnak valoban az a fö elönye, hogy ha ott valamilyen marhaság elöfordul (van ilyen), az köztudottá válik. Tehát tudod, hogy valami nem stimmel és az örökre ugy marad, és ritkán terjed más helyekre.
Az interneten meg a hülyeség ugy terjed mint a tüzvész és megállithatatlan. Az a koreai eset legalább 10 helyen jelenik meg ( nem kerestem, csak beszámoltak rola), söt egy "szakkiado" átvette a nyomtatott irományába, pedig csak 2-3 másidpercig kellett volna gondolkodni.
Azaz hiába törlöd, javitod a rossz beirást az már egy tucat más helyen is ott van és azokat soha senki javitani nem fogja.
Elég csak átkukkantani az itteni másik topikba, ahol az interneten elöfordulo hibás informáciok csokorja láthato. |
(#58983) róbertke válasza etwg hozzászólására (#58982)
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2018 |
|
Én a szigorúan szakmailag Lektorált könyvekre gondoltam.
Kóreai Villany-Szergej: - Több mint tíz éve olvastam róla először, de akkor még nem írtak semmiféle motort trafóra cseréltek esetről ...
Őrültek az akkori német újságírók, hogy képes beszámolót készíthettek a "KNDK hétköznapjairól" ... |
(#58984) etwg válasza róbertke hozzászólására (#58983)
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2018 |
|
Egy szakember ilyesmit biztos nem irna le. ( Hol melyik irásban foglalkoztak velük? Ha el tudnád küldeni a másolatot lehet, hogy elküldeném a Fritzéknek - hadd tanuljanak egy kicsit... ) |
(#58988) v43.1223 hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 5, 2018 |
|
Sziasztok! Van egy TRIX 22798 sínbusz+mellékkocsim, VT798+VS998. Tudja valaki hogy jön le a kasztni az alvázról? Nekem sehogy se akar. Az alváz közepén engedne, de az elején végén valami fogja. A kerekeket és a két egység közti vonórudat kiszedtem. Köszönöm a segítséget.
|
|
(#58990) Antal Miklós válasza v43.1223 hozzászólására (#58988)
|
Válasz •
|
Ápr 6, 2018 |
|
Szia!
Egy régi változatnál az ütközőket kicsavarni vagy kihúzni kellett. Talán ennél is.
Üdv |
(#59004) v43.1223 válasza Antal Miklós hozzászólására (#58990)
|
Válasz •
|
Ápr 6, 2018 |
|
Igen! Ez bejött! Köszönöm Miklós! |
(#59010) Antal Miklós válasza v43.1223 hozzászólására (#59004)
|
Válasz •
|
Ápr 7, 2018 |
|
Ha gondolod, tegyél bele SMD LED-el belső és front világítást.
Sok sikert. |
(#59108) Frankye moderátori
hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2018 |
|
A vezérléssel kapcsolatos kérdés és a válasza is áthelyezve ebbe a témába.
Minden témában van "mozgás", ugyanis ha egy témába új hozzászólás érkezik, az automatikusan a legfelső lesz a témák sorában. Kérem, hogy a jövőben a tématartásra figyelj!
Köszönöm. |
(#59413) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 17, 2018 |
|
Hátha valakit érdekel:
M=0,4 fogaskerekek és csiga
Fogszámok: 14 és 28, a csiga átméröje 5 mm egymenetes.
Szinte bármilyen mennyiségben van.
|
|
(#59414) HOTotya válasza etwg hozzászólására (#59413)
|
Válasz •
|
Máj 17, 2018 |
|
Szia!
Ment a válasz!!
Köszi innen is |
(#59415) etwg válasza HOTotya hozzászólására (#59414)
|
Válasz •
|
Máj 17, 2018 |
|
Kösz én is válaszoltam.
Ha senkinek nem kell megy a szemétbe. |
(#59424) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 18, 2018 |
|
Az elhagyott helyen késhegyig, személyeskedésig fajult a vita arról, hogy egy eléggé drága modell hajtását azt hogyan kell / kellett volna megcsinálni annyi pénzért.
Az "igaz hitűek" teljes erővel álltak ki vélt / valós igazuk mellett, billentyűzetről bizonygatva, hogy ez a konstrukció mennyire jó, időtálló, stb, stb, és persze úgy tökéletes, ahogy van.
A "gyaurok" először próbáltak szókimondóan ugyan, de észérvekkel kritikát megfogalmazni a "tanítással" kapcsolatban. A szokásos módon osztották ki őket, nem részletezem.
Magam, a "gyaurok" pártján állok, mert ellentétben a "tanítást" teli szájjal harsogó "igazhitűekkel", nekem szervizes tapasztalatim vannak. Jelenleg két modell van a műhelyben, mindkettő a "hitvita" tárgyát képező meghajtást kapta a gyártótól. A hibajelenség mindkét modellnél tipikus, a konstrukcióból, és az alkalmazott kivitelezési technológiából adódik. Sajnos megkerülhetetlen a gond, előbb-utóbb minden ilyen modell tulajdonosánál előjön, akár futtatja modellt jó sokat, akár csak a vitrinben tartja, és csak néha megy egy-két kört.
Fotózok majd, és beszámolok a lehetséges tüneti kezelésről. Gyógyítani sajnos nem lehet, csak a tüneteket enyhíteni...
Insh Allah! |
(#59426) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59424)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2018 |
|
Előbb-utóbb a gyártó is meg fogja unni az ostorozást, inkább ne tedd publikussá. Van egy Noé bárkájáról szöktetett amcsi Athearn gépem, olyan gumimotoros a meghajtása mint annak a kis Piko gépnek, csak négy tengelyre. Amikor megkaptam akkor a szétszedéskor darabokra törve estek ki a meghajtáshoz szükséges gumik, próbáltam megfelelőt beszerezni de nem lehet. Használhatattlan, még Dummy gépnek sem jó. Persze az Athearn azóta áttért a fogaskerék áttételes hajtásra |
(#59427) etwg válasza róbertke hozzászólására (#59426)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2018 |
|
Idézet: „ Persze az Athearn azóta áttért a fogaskerék áttételes hajtásra”
Némi szarkazmussal le lehetne ütni ezt a meccslabdát:
Aztán tönkre ment....
A viccet egy kicsit félre téve, akik korábban születtek, megélhettek rengeteg olyan egetverö konstrukciot, amit már a megszületésekor siralmasnak tartottak.
Csak egy kis csokorra valo ezekböl.
A csiga drotbol volt tekerve
A már emlegetett gumihajtás
A szinterbronz (néha szinterezett aluminium, cink stb) kerekek.
Kupplung a kerék hajtásban, amikor a mozdony a lejtön "szabadon" futott egészen a fekete földig a vagonokkal együtt.
A forgováz forgocsapja nemes egyszerüséggel a kaszni tetején volt.
A lélegzetelállitoan szép és finom kerekek nem birják el a nehéz mozdonyt, és a vitrinben állás közben összerogyik a szép nagykerekekü....
De vannak vadonatuj vadhajtások is.
A már emlegetett bicskanyitogato konstrukcio, amikor a 10 tengelyes bonthatatlan szerelvényben csak 2 tengely van hajtva - az is a vonat egyik végén (addig még majdnem jo, de amikor az elejére kerül, akkor már fuccs a hegymenetnek).
Vagy amikor a "szuperhajtással" felszerelt uj gözmozdonykonstrukcio 3x annyi fogaskerékkel mint a régiben, lekörözi az ICE-t. Valoszinü a tervezö szorol szora vette a feladatot, a leggyorsabb mozdonyt sikerült összehoznia a gyár kinálatában. (Az csak mellékes aproság, hogy az eredeti egy majdnem 100 éves tehervonati gözös).
Amikor a méregdrága kissorozatu tisztafém csiricsári szupermodellbe 6V-s Faulhaber motor kerül, ami a nehéz kolosszust meg sem tudja mozditani és indián modra elbucsuzik az elsö probán.
Egy másik méregdrága szupermodell a gyárban össze lett ragasztva, hogy ne legyen láthato semmilyen csunya csavar, és ne takarjon el egyetlen nittet sem. De, hogy mit csináljon a modellezö, ha olajozni, tisztitani szeretné az amugy részben nyitott mechanizmust, arra a válasz csak vállvonogatás, vagy konzervnyito.
A tömeggyártott (aránylag olcso) modellben az áramszedök tisztitásához a mozdonyt 8 darabra kell szedni. A konkurencia hasonlo modelljén semmit nem kell ugyanehhez a munkához szétszedni.
Az egyik legujabb modellben a NEM kuplung foglalat olyan ocska anyagbol van, hogy 2 vagonnál hosszabb vonatot képtelen huzni, mert kihuzza a vagon a kuplungot a tokjábol. (Egy csepp ragaszto vagy rágogumi segit).
Ugyanannak a mennyekbe dicsért modellgyárnak a mozdonyai menetközben "lerázzák magukról" minden extrán (és drágán) felrakott tartozékokat.
Egy másik gyár, szintén gyönyörü mozdonyában a tapadogyürü szállitási ideje általában 9 honap, és ekkor jön a meglepi. A cseréhez ki kell venni a gözös kerekét amihez elengedhetetlen kicsavarni a hajtocsapot és levenni a csatlokat. Dehogy ilyen kicsavarodás magától ne következzen be, az okos gyár Loctite-tel rögziti a fém kerékben a csapokat, ami erösebb mint az M1,6-s menet a csapon, és a csavar az elsö probálkozásra nemes egyszerüséggel beletörik a kerékbe. Az uj kerék szállitási ideje ujabb 9 honap és nem kevés apropénz.
Ha az ember néha belegondol miért adunk ki nem kevés pénzt, meg miért hallgatnak ilyenekröl a szaklapok, akkor elgondolkodtato, hova jutott sok szereplö a modellcirkuszban.
|
(#59430) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#59426)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2018 |
|
Sem a modellt, sem a gyártót nem kívánom megnevezni. Pusztán ennek a műszaki megoldásnak az előnyeit/hátrányait mutatnám meg. Előbbiből a vásárló szempontjából nem lesz mit mondanom, a többiből meg hátha tanulunk valamit. |
(#59431) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59430)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2018 |
|
Szerintem NE tedd.
Hallgatni (néha) arany. |
(#59432) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#59431)
|
Válasz •
|
Máj 19, 2018 |
|
Akkor kép nélkül, mert van ilyen megoldás nem csak hazánkban, hanem német és osztrák honban is, nagy tömeggyártóknál.
A motortengely végein van egy-egy lendítősúly, ebbe belemarva egy vezető árok körben. Ebben fut a kör keresztmetszetű gumi gyűrű. (Szíjnak nem nevezném, mert nem az. Szíjas meghajtás pl. a Bachman-Liliput bad. IVh - később BR18.3 - gőzösben van: az egy fogazott szíj.) Ez a gumigyűrű lent egy tengelyre felfogott szíjtárcsa vájatában fut. Ez a tárcsás tengely aztán csigákon keresztül közvetlenül a kerékpárokat hajtja meg. Na ennek a megoldásnak vannak hátrányai, több is:
- Ahhoz, hogy a gumigyűrű ne csússzon meg, ahhoz meg kellene attól védeni, hogy a mechanika kenőanyaga ide is eljusson. Nem sikerül általában senkinek, előbb-utóbb a gumigyűrű zsíros/olajos lesz.
- Az is kell a csúszásmentes üzemhez, hogy a gyűrű kellően feszes legyen. Ha feszes, akkor nem csúszik, de több bajt csinál. Először is egyoldalúan feszíti, terheli a motor tengelyét, konkrétan állandóan lefelé húzza. Alul, a tárcsa tengelyét meg felfelé. Ezzel azt okozza, hogy idővel a motor tengelyének perselye oválisra kopik, és a szíjtárcsa tengelyének perselye is. Kevés lesz majd a sűrű gumicsere, mert az oválisra kopott perselyekben a tengelyek kóvályogni fognak*.
- A laza, megnyúlt és/vagy olajos gumigyűrű megcsúszik, nem képes majd erőt átvinni a hajtáslánc többi elemére, így a motor hiába forog, a mozdony állni fog.
- Mivel a gumigyűrű idővel elöregszik, megnyúlik, akár fut a modell, akár a vitrinben áll, a gyűrűket cserélni kell. A sűrű cserék miatt a modellt sokkal többet kell bolygatni, szétszedni, mint azokat a társait, amikben nem ez a megoldás van.
- Egyik gyártónak sem sikerült megoldani azt, hogy a gyűrű cseréje egy könnyen elvégezhető, rutin művelet legyen. Itt most nem a régi PIKO Junior mozdonyára gondolok, az egy vicc.
Szóval, nem véletlen, hogy a rendes gyártók nem használják már ezt a megoldást, mert hosszútávon a vásárlóikat szívatják vele.
Lehet itt hitvitákat folytatni, hogy bezzeg nálam már 10 éve nem kellett gumigyűrűt cserélni, csak a gyakorlat nem ezt mutatja, hanem azt, hogy a gumigyűrű meghajtás egyszerűen méltatlan egy rendes modellhez, akár tönegcikk, akár egyedi, kisszériás termék, ártól függetlenül.
Ja, ígértem előnyeit is. Hát, vásárló szempontjából nem sok van, mert ezek a gumigyűrű meghajtású modellek egyáltalán nem olcsóbbak, mint a többi. Lásd: ROCO H0 SBB Krokodil, vagy Trix H0 BR92, vagy a méregdrága réz modellek. Előnye a gyártónál csapódik le, mert két gumigyűrű jóval olcsóbb, mint egy fogaskerék áttételsor, így a modell kisebb anyag, és munkaidő költséggel gyártható le, míg el lehet kérni érte ugyanazt a pénzt, mint a fogaskerekes hajtásúakért.
És itt véget is érhet a "hitvita", szerintem...
Salem alejkum!
Ja, még valami!
*: Ide szokták az "igazhitűek" azt az érvet hozni, hogy nincsenek ám itt akkora erők,amik rövid idő alatt megennének egy perselyt, és az oválissá vált lyukban kóvályogna a tengely. Persze, nem tonnákban kell gondolkodni, vagy kN-ban! Csak arról feledkeznek meg, hogy ezekben a modellekben egytől-egyig olyan motorok vannak, amelyek üzemi fordulatszáma 9-15.000/min között van, vagy még több is. |
(#59433) HomA válasza diginewl hozzászólására (#59431)
|
Válasz •
|
Máj 20, 2018 |
|
Tényleg létezik Magyarországon egy modellvasút-gyártó-védelmi-maffia, hogy nem mer senki konkrétumokat mondani? Vagy elég egy nyilvános reklamáció, és nem vehetsz több Roco terméket? Ilyenről még nem hallottam...
Én bevállalom, nem én rontottam el, ez a gyártó sara:
- Brawa 40032 Wüttembergi T3: Pontatlan megmunkálás miatt a rudazat beleér felül a kaszniba. Ez most egy papírdarabbal van megemelve, hogy ne verje szét saját magát, ha pályára kerülne. Vitrinmodell, sajnos a garancia lejárta után tűnt fel...
- Ez mondjuk nem mechanikai, hanem technológiai probléma, azt hittem, hogy a KMB-vel együtt ez a gond is megszűnt, de nem:
Brawa 0220, E69, 0 kilométeres, általam újként vásárolt vitrines darab. Erősen valószínű zinkpestissel, nem a festés jött fel! Fotók lent. Na, ezt javítsa meg valaki!
Önszivatásként ebből a modellből van egy zöldem is
|
|
(#59434) csíkosháTTú válasza HomA hozzászólására (#59433)
|
Válasz •
|
Máj 20, 2018 |
|
Nem maffia ez, egyszerűbb dologról van szó.
Azért írtam "igazhitűekről" és "gyaurokról", mert egy általános jelenség a neten, hogy vannak olyanok, akik megszerezvén valamit, azt utána vakbuzgó hittel védelmezik. Sőt, ha másnak az adott termék nem jön be, vagy nem válik be, és megfogalmazza a kritikáját egy fórumon, azt személyes sértésnek veszik. Ez nem új dolog, hosszú évek óta jelen van. Anno volt egy mondatom, a digitális kor elején, hogy " Roco az egy isten, és ESU az ő prófétája". Kétségtelen mindkét cég érdeme, de a Roco komoly szarvashibákat is elkövetett, az ESU prófétaságának is vége van, a Roco (is) kitette a szűrét.
Ugyanez van egy drága modell esetében is, pláne, ha magyar a gyártója. Azt nem illik kritizálni, akkor sem, ha a bírálat jogos. Kivéve a Fuggerthet, azt lehet, akár jogtalanul is. Ilyenkor kerülnek elő az "igaz hit vakbuzgó védelmezői", aztán a kritikusok kapják teli torokból a magukét.
A BRAWA nem hazai témájú modelljei viszonylag ritkák, de T3 volt már a műhelyben pár, én nem tapasztaltam az Általad leírtakat. Sajnos a cinkpestis sem egyedi, majd' minden gyártónál előfordul. |
(#59435) diginewl válasza HomA hozzászólására (#59433)
|
Válasz •
|
Máj 20, 2018 |
|
"Tényleg létezik Magyarországon egy modellvasút-gyártó-védelmi-maffia"
Nem. De itt is érdemes figyelembe venni a széllel szemben nem lehet/nem érdemes alapvetést.
Csíkos Mestternek azért írtam, hogy felesleges megírnia a szíjhajtós problémát, mert csak tovább szítja a helyzetet. Én is olvastam odaát a hozzászólásokat. Ott az egyik hozzászóló, elmondta, hogy neki TÖBB ilyen mozdonya is van, és egyikkel sincs baj, pedig rendszeresen járatja őket. Innentől kár erről beszélni.... (akinek van arra pénze+ideje, hogy megvegye az egyedi gyártású modellt, annak az a kis szervizelés fel sem tűnik) |
(#59436) diginewl válasza HomA hozzászólására (#59433)
|
Válasz •
|
Máj 20, 2018 |
|
(Brawa. Nekem van egy e42-es H0-ás Holzrollerem tőlük - természetesen használt. Az volt a száz szerencsém, hogy digit üzem előtt nem tettem vissza a kasztnit a helyére, mert a gyári ellenállás digit feszültségnél 16V-nál már megolvasztotta volna a kasztnit...) |
(#59437) HomA válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59434)
|
Válasz •
|
Máj 20, 2018 |
|
Á, bocs, így már világos. Nem mondom, hogy értem , de világos.
A T3-as egyedi hiba lehet. Néhány tized mm-ről van szó, gondolom elfelejtette lenullázni a CNC-s a szerszámot, a minőségbiztosítás meg szabin volt
|
(#59438) etwg válasza diginewl hozzászólására (#59436)
|
Válasz •
|
Máj 20, 2018 |
|
Arrol megint csak oldalakat lehetne irni, hogy vajjon az ilyen (meg más) balgaságok egy konstrukcioban véletlenül keletkeznek, vagy netalán készakarva vagy ami szerintem a legvaloszinübb, a tudás/tapasztalat hiánya miatt. Az utobbi kettöt nagyon valoszinü soha senki nem fogja beismerni, igy gyakorlatilag velünk fizettetik meg a saját sarukat ( ami sajnos igaz szinte minden kereskedelmi ágazatra). Ezzel megint csak bezárul a kör. Az érintettek nemcsak sértönek veszik a kritikát, hanem üzletrontonak is, amire ugye vannak már paragrafusok is. Igy aligha lesz olyan forum, amelyik ki merne állni a nevesitett kritika mögé, és meg kevésbé olyan, amelyiknek lennének pákái is a javitásra.
Az itt felsorolt bajok általában közismertek, nagyon valoszinü, hogy a gyártok is tudják, de a kommersz világban elvárják a vevötöl, hogy aktivan elfogadja "a szerencsétlen gyárto komoly gondjait", hogy ki tudja elégiteni a vevök többségének az igényeit. Ezzel lesiklott az egész iparág egy statisztikai sorba, ahol csak az számit, hogy mennyi fogyott a modellböl, és milyen az eredmény. Még véletlenül sem jelenik meg ott a reklamácio, csere, vevök elvesztése stb.
Gyakorlatilag gazdasági szempontbol 2 nézet létezik. Az egyik csak az eladásra öszpontosit, és uj vevök keresésére. Ebbe a nézetbe nem fér bele a meglévö vevök "gondozása", hiszen mindenki csak egyetlen terméket vesz, s talán soha többet nem.
A vasutmodellezök, azonban ritkán tartoznak ebbe a kategoriába, mi a visszatérö vevök csoportjába tartozunk, és még ha keserü szájjal is, de vissza-vissza megyünk a boltba egy ujabb modellért. Erre a mai gazdasági szemléletnek alig van elképzelése, hogyan kellene az ilyen piacot kezelni. A régi eljárásokat kiirtották azzal, hogy sok mindennek elképesztöen lenyomták az árát, és minden extraköltséget likvidáltak (ma már alig létezik raktár, szerviz, utolagos piackezelés - modern kifejezéssel: After sales support).
Azaz itt a gyárnak, kereskedelemnek gondoskodnia kellene a vevöiröl, és mindent meg kéne tennie, hogy ujra visszajöjjenek és ujabb modellt vegyenek. Ez van egyre inkább kihaloban, és félö, hogy az egész iparágat csödbe viszi . |
(#59439) etwg válasza diginewl hozzászólására (#59436)
|
Válasz •
|
Máj 20, 2018 |
|
Megmondom öszintén, hogy ez a márka is azon néhányak közé tartozik amin én ill a barátaim is leginkább hasra estek. A gyönyörü modellek ilyen ütödött aproságokon buknak el és veszik el sokak kedvét, akik nem kis pénzt adtak ki a beszerzésükre. Egy szoval ez a márka is lekerült a kedvencek listájárol. |
(#59440) tumikas válasza diginewl hozzászólására (#59435)
|
Válasz •
|
Máj 20, 2018 |
|
Pedig bizony létezik az a bizonyos kör, az idézet úr is abba tartozik, ezért nem is tudok annyira hinni neki.
Másrészt pedig, csak óvatosan a véleményekkel mert a váci remete már pár embert perrel fenyeget. |
(#59443) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#59439)
|
Válasz •
|
Máj 20, 2018 |
|
Ne írd le a Brawa-t! A kérdéses E42-t azóta módosították. |
(#59444) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59443)
|
Válasz •
|
Máj 20, 2018 |
|
Sőt már kétszer is. Először NEM652-MTC, most meg pár Plux22-es. |
(#59445) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#59435)
|
Válasz •
|
Máj 20, 2018 |
|
Ahha... "Akinek van pénze..."
Pont ők akadnak ki. Kiad egy hat számjegyű összeget a modellért, aztán nincs megfelelő vonóerő, és 500-as ívben beszorul a modell... Egy 4 tengelyes, forgóvázas dízel.
No comment... |
(#59446) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59443)
|
Válasz •
|
Máj 20, 2018 |
|
Nekem konkrétem nem azzal a mozdonnyal volt gondom, hanem 3 másikkal.
egy kicsit betelt tölük a zacskom....
De van még nehány hasonlo delikvens akiket már korábban a fekete listára tettem bármilyen szépek is a modelljeik. A gyönyörü modellekhez én ugyanis elvárom a tisztességes viselkedést is ( legalábbis az járna hozzá - ami sok gyártora egyre kevésbé mondhato el).. |
(#59457) tumikas válasza etwg hozzászólására (#59446)
|
Válasz •
|
Máj 20, 2018 |
|
A kinai gyártás átka sajnos. Bár az utóbbi időben állítólag javult náluk a meo. Vagy pedig megtalálták azt a partnert aki tényleg jó minőséget állít elő. |
|
|
2024. Nov, 27. Sze 5:12:49 |
|
Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt |
|
|