|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#59243) ZésZoli válasza róbertke hozzászólására (#59242)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2018 |
|
Ez valamelyik Peco füzetben van, ugye? Jópofa egyébként, de szerintem ez kiállításra való, ahol hátul áll a kezelő, elöl a néző. Néző oldalról nehézkes lenne kezelni.  |
(#59245) róbertke válasza ZésZoli hozzászólására (#59243)
|
Válasz •
|
Máj 4, 2018 |
|
|
(#59246) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#59241)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2018 |
|
Nem. Ott más baj van, de messziről ezt nem tudom megmondani. |
(#59251) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59246)
|
Válasz •
|
Máj 6, 2018 |
|
Ok! Köszönöm szépen! Majd viszem ezt is, ha megjöttek a Tran dekóderek. Ebbe is 6 pólusú mini való. |
(#59252) ZésZoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 6, 2018 |
|
Hogyan lehet kiküszöbölni a Tillig Bettunggleis kapcsolódási pontoknál az illesztési hibákat? Néhol akkora függőleges és vízszintes eltérések vannak, hogy felmásznak rá a kocsik kerekei és sikláshoz vezet.
Próbáltam beígazítani mozgatással, de ez nem vezet eredményre.
Tudtok erre valami jó megoldást? |
(#59253) ZésZoli válasza róbertke hozzászólására (#59245)
|
Válasz •
|
Máj 6, 2018 |
|
róbertke! Köszi a linkeket. A carendt-tet ismerem, sokat böngésztem, de sajnos kihalófélben van, mióta meghalt szegény Carl.
A másik kettővel elleszek egy darabig.  |
(#59259) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#59252)
|
Válasz •
|
Máj 7, 2018 |
|
Úgy, hogy rendesen dugod össze a vágánymezőket.
Még nem tapasztaltam ilyet, a KATO, szabadalmaztatott, és meglehetősen jó UniJoiner "papucsaik" vannak, elvileg ilyen hiba nem fordulhat elő. |
(#59260) jenicel válasza M298 hozzászólására (#59234)
|
Válasz •
|
Máj 7, 2018 |
|
Jeee, úgy néz ki megint tudok menni. Rendszámokat leadtad már? |
(#59265) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59259)
|
Válasz •
|
Máj 7, 2018 |
|
Az N-es Kato-nál nincs is ilyen probléma, de a Tillig sajnos nem olyan pontos.  |
(#59268) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#59265)
|
Válasz •
|
Máj 7, 2018 |
|
??? |
(#59271) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59268)
|
Válasz •
|
Máj 7, 2018 |
|
Szóval van Kato N-es vágányanyagom (egy dilikör). Az tényleg szuper pontos. A Tillig TT Bettungsgleis azonban - Kato szabadalom ide, vagy oda -nem ilyen. A sínszálak találkozásánál akadnak gondok.  |
(#59273) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 7, 2018 |
|
Nemsokára összeáll a dolog...  |
|
(#59274) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 7, 2018 |
|
Remélem elég részletes. |
|
(#59275) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 7, 2018 |
|
Még a fellépő lépcsőt kell megoldani valahogy, de azon még agyalnom kell. |
|
(#59276) etwg válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#59275)
|
Válasz •
|
Máj 7, 2018 |
|
Nekem tetszik!  |
(#59283) Frankye válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#59275)
|
Válasz •
|
Máj 8, 2018 |
|
Váó!  Nagyon profi!  |
(#59285) hoTTo válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#59275)
|
Válasz •
|
Máj 8, 2018 |
|
Egész nemrossz.
Csütörtökön hozol mutatóba?
Bialába kell vigyünk párat!  |
(#59286) hoTTo válasza ZésZoli hozzászólására (#59265)
|
Válasz •
|
Máj 8, 2018 |
|
Nem az a gond, hogy a sínmező maga hajlott, és emiatt kis csúcsa van az illesztésnél? Nem az illesztéssel van a baj nálam, hanem maga a sín darab hintázik, ha lerakom az asztalra... |
(#59288) G.F. Rákoskeresztúr válasza hoTTo hozzászólására (#59285)
|
Válasz •
|
Máj 8, 2018 |
|
Csütörtökön nálam lesz, klubtalin személyesen is szemügyre vehető bárki számára! |
(#59290) ZésZoli válasza hoTTo hozzászólására (#59286)
|
Válasz •
|
Máj 8, 2018 |
|
Szia!
Ez nem indokolná az oldal irányú eltéréseket.  |
(#59291) hoTTo válasza ZésZoli hozzászólására (#59290)
|
Válasz •
|
Máj 8, 2018 |
|
Oldal irányba nem illeszkedik jól?? Na olyat még én sem láttam... |
(#59292) ponTT válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#59273)
|
Válasz •
|
Máj 8, 2018 |
|
Már nagyon várjuk!!!!!  |
(#59293) csíkosháTTú válasza hoTTo hozzászólására (#59291)
|
Válasz •
|
Máj 9, 2018 |
|
Én igen, de az OFF méretű: Trix C-Gleis. Tilliget még nem, pedig, ami nálam van ilyen, az három, különböző évjárat...  |
(#59300) maTTato válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#59288)
|
Válasz •
|
Máj 9, 2018 |
|
Na bravó!
Majd máskor nézem meg... csütörtökön Balmazújvárosba szólít a kötelesség... 
Az ablakok hogy szuperálnak? |
(#59310) G.F. Rákoskeresztúr válasza maTTato hozzászólására (#59300)
|
Válasz •
|
Máj 10, 2018 |
|
Na, azt mégis csak megnézhetted!  |
(#59337) Csupaszem60 válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#59275)
|
Válasz •
|
Máj 12, 2018 |
|
Meg lehetne nézni néhány fotót, amik a talin készültek erről a csodálatos mozdonyról? Sajnos munka miaTT nem jutottam el!
|
(#59419) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 18, 2018 |
|
Sikeresen lezajlottak a futópróbák a héten Albertirsán, így ki merem mondani hogy készen van. Lepróbáztuk 6 személykocsival íves emelkedőben, EW1-es kitérőkön, meg minden egyében. A fellépőt elvetettem, akadályozná a forgóvázat sajnos. |
|
(#59420) róbertke válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#59419)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2018 |
|
|
(#59421) Csupaszem60 válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#59419)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2018 |
|
 Nagyon joooó! 
TTibi |
(#59422) csíkosháTTú válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#59419)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2018 |
|
Idézet: „...lezajlottak a futópróbák a héten Albertirsán,...”
Nekem eszembe se' juTTna futni egy ilyennel...
Klasszak!
Van hozzájuk hang, aki érint, Tran-ra és ZIMO-ra is. |
(#59425) G.F. Rákoskeresztúr válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59422)
|
Válasz •
|
Máj 18, 2018 |
|
Nekem sem volt, mert biciklivel vittem!  |
(#59449) CSEPA.S hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 20, 2018 |
|
Tisztelt lakók!Üdvözlök mindenkit,egy kérdésem lenne.
Több alkalommal olvastam a fórumon,hogy többek között jármű
építéshez sztirol lapot használnak.A kérdésem, mi a pontos neve,mert
a neten olvasva számomra nem derül ki a sztirol melyik fajtáját használják
( pl:sikó lemez?) .Vastagságban a 0.5 és az1mm érdekelne.
Ha rosssz helyen tettem föl a kérdést, elnézést kérek.Egy régi 2 tengelyes
Postakocsit szeretnék megépteni. Előre is köszönöm a segitségetek. |
(#59456) etwg válasza CSEPA.S hozzászólására (#59449)
|
Válasz •
|
Máj 20, 2018 |
|
A név az pontos, illetve sztiren (styrene, polystyrene), csak sok helyen mindenféle márkaneveken terjesztik. A modellboltok kinálatában általában a jobbak vannak. (Talán az Evergreen-nek van a legnagyobb választéka).
Evergreen |
(#59459) CSEPA.S válasza etwg hozzászólására (#59456)
|
Válasz •
|
Máj 20, 2018 |
|
Köszönöm a választ,így már tiszta,hogy mit keressek. |
(#59478) Arctic37 hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 22, 2018 |
|
Sziasztok!
A Tillig (2299) ČSD 555.1-es mozdonyába (csehszlovák BR50-es) milyen hangdekódert lehet belerakni? (lehetőleg minél olcsóbb, de a fő, hogy beleférjen) |
(#59484) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#59478)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2018 |
|
Nincs sok választásod...
Tran SL76D/N De a hangszórónak is még helyet kellene találni valahol. |
(#59488) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#59484)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2018 |
|
Félreérthetően fogalmaztam. Milyen hangdekóder van, ami mindenestül belefér a mozdonyba?
Meg ha csak a dekóder még belemegy hova lehet egyáltalán berakni még a hangszórót, anélkül, hogy fúrni faragni kéne a járművön?
A mostani (nem hang)dekóder mögött van még egy kis súly, de gondolom az túl kevés hely a hangszórónak. |
(#59489) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#59488)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2018 |
|
Nem fogalmaztál félreérthetően.
A Tillig "egységes*" szerkocsijában nem sok hely marad a dekódernek. A piacon a legkisebb hangdekóder az SL76-os. Van olyan hangszóró, ami kisebb, mint a ma már megszokott, 15*11*5mm-es kockák. Az csak 12*11mm-es. De, hogy befér-e a Tillig szénbunker alá??? Nagyon visítva.
*Azért egységes szerkocsi, mert az egységes német vasút, a DRG létrejöttekor az egykori, tartományi vasutak ezerféle gőzöse karbantarthatatlan volt, mert ahány mozdony, annyi alkatrész. Létrehozták az "Einheitslok" típusokat (BR01, BR03, BR44, BR50, BR24, BR64, stb.), ezek egységesített, kvázi szabványos alkatrészekből épültek fel. Ilyenek voltak a szerkocsik is. |
(#59490) Arctic37 hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 22, 2018 |
|
Akkor egyelőre még gondolkodom a beszerzésen |
(#59494) etwg válasza róbertke hozzászólására (#59493)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2018 |
|
Ehhez még talán annyit, hogy a CSD-nél eredeti formában nem voltak tul népszerüek a primitiv felépitésük miatt meg a nehézkes kezelés miatt. Néhányat megprobáltak átépiteni nehézolaj fütésre (mazut), de amikor abbol egy felrobbant kisorozták öket. Az utobbibol sok futott Magyarországon is, mert Révkomáromban voltak állományban.
Az utodjuk a Skoda által gyártott 556-s fényévekkel megbizhatobb és jobb mozdony volt, és ezek fejezték be a gözvontatást a szomszéunknál. Az 555-sböl is sok készült a Skodánál, de a DR elöirások szerint, ami már akkor sem tetszett a gyárnak. |
(#59495) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#59493)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2018 |
|
Balról az első képen nem "einheitslok" van, hanem Kriegslokomotive. Az egy BR52, ami a második képen látható BR50 egyszerűsített, háborús kivitele. Ahogy a szerkocsi is. Az első képen lévő típusból, némi szovjet kerülővel, hozzánk is jutott: Hruscsov-dízel volt a beceneve, MÁV 520. sorozat.
(Nem Neked szól, szerintem még jobban is tudod, mint én. Annak, aki kevésbé tájékozoTT, és még nem halloTT róla.) |
(#59496) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 22, 2018 |
|
etwg és csíkosháTTú: csak viccöltem, csak viccöltem!
Évekkel ezelőtt amikor a OFF H0 Roco Xénia sorozatban kihozta a 555.1 gépet, már utána néztem ennek az egésznek.Akkor tudtam meg, hogy mi a különbség a két mozdonytípus között. Érthető, hogy rohadtúl nem tettszett a cseheknek, hogy németek részére bármit is kellett gyártaniuk. |
(#59497) etwg válasza róbertke hozzászólására (#59496)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2018 |
|
Azért nem is igen törték magukat, csak kb 150 darab készült Pilsenben, Bécsben ennek majdnem a tizszerese... |
(#59498) Arctic37 válasza róbertke hozzászólására (#59493)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2018 |
|
Az 555.0-t vagy az 555.1-t nem szerették? Vagy egyiket se  ?
(Mikor beszereztem a Tillig 555.1-ét, próbáltam minél többet megtudni róla, de csak 1-2 fotót találtam német fórumon, azt is csak sokadik guglizásra, a wikipédián meg azt hiszem csak a Kriegslokról (555.0) volt szócikk...) |
(#59499) etwg válasza Arctic37 hozzászólására (#59498)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2018 |
|
Egyiket sem, mert német és primitiv volt az 556-hoz viszonyitva. Elöször még jonak tartottak, mert az 534-s ( az akkor legnagyobb 5 tengelyes mozdony) nagyon durva járásu és nehézkes volt. Attol az 555-s nagyobb, jobb futásu mozdony volt, de pár évre rá jött a luxus 556-s.
|
(#59500) Arctic37 válasza etwg hozzászólására (#59499)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2018 |
|
Köszönöm, valószínűleg az is sokat lendített az 556-on, hogy cseh volt, ellentétben az 555-el 
Egyébként milyen honlapokon lehetne olvasni róluk (főleg az 555.1 érdekelne)? Nekem a Gugli csak vasútmodelleket dob ki ha rákeresek... |
(#59501) etwg válasza Arctic37 hozzászólására (#59500)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2018 |
|
Az 555.1-röl aligha találsz ingyenes informaciot. Most lusta vagyok utánnanézni, de lehet, hogy meg sem melegedtek nagyon a CSD-nél. A háboru elött biztos nem volt, a háboru alatt odakeveredett mozdonyoktol meg szabadultak, mert a hazaiakat sokkal jobbnak tartották. 1951-ben meg már jött az 556-s, akkor meg már büntetés volt német mozdonyokon dolgozni. Mégiscsak kellett némi gimnasztika - felállni a TV elöl.
Nos összesen 28 darab 555.1 maradt a CSD-nél. Abbol huszat 1959/60-ban elküldtek Bulgáriába. Egyet átalakitottaak Giesl kéményesre. Valamennyi 555.0 és 555.1 komoly átalakitásokon ment át szinte minden külsö berendezést lecseréltek a lövettyütöl kezdve a kenöprésig. Söt a gözgépek is Trofimov dugattyukat kaptak. Ami az 555-sön bevált az a futomü volt meg a kazán kiképzése/teljesitménye. Sajnos az ocska felhasznált anyagok nagyon gyorsan tönkretették ezeket az elönyöket. |
(#59502) Arctic37 válasza etwg hozzászólására (#59501)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2018 |
|
Köszönöm az infókat, ma is okosabba lettem, ha majd tudsz akár könyvet is mondani, az is jó ingyenes forrás helyett.
Így elnézve rövid és hányatott sorsú gépek voltak (pedig ez még nem is a Kriegslok-ok voltak), Bulgáriáról nem is beszélve... Kár értük, pedig a németeket nézve, nem lehettek rossz mozdonyok |
(#59503) etwg válasza Arctic37 hozzászólására (#59502)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2018 |
|
Csehül van több könyv is - egyik-másik már csillagászati árakért az amazon.com-n.
Legalább 3 különbözö
Atlas Lokomotiv cimü könyv volt kiadva.
A legelsö még a hatvanas években 2 kötetben. A 80-s években ugyanattol a szerzötöl (J.Bek) kis formátumban vagy 8 kötetben majdnem azonos tartalommal.
Pár éve egy luxus kötésben uj szerzöktöl, kiegészitésekkel jobb rajzokkal ujabb atlasz jelent meg, meglehetösen ütödött formátumban ( állo A4) igy a rajzokat meglehetösen kis méretben lehetett berakni. Ezen még a drága krétapapir sem javit.
Ezenkivül rendszeres idöközökben megjelenik egy aktualizált szines atlasz, kicsi, zsebkönyvformátumban, abban azonban csak a létezö, beleértve a muzealis jármüvek vannak felsorolva képekkel müszaki adatokkal, rajzok már, ha vannak nagyon kicsik. |
|
|
2025. Márc, 04. Kedd 23:09:29 |
|
Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt |
|
|