|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#60954) Arctic37 válasza GABA TT hozzászólására (#60947)
|
Válasz •
|
Jún 14, 2019 |
|
A réz alapanyag már kötelez a lehető legjobb kidolgozásra, én csak igyekeztem ennek eleget tenni |
(#60955) GABA TT válasza Arctic37 hozzászólására (#60954)
|
Válasz •
|
Jún 15, 2019 |
|
A forrasztás jobban tart min a ragasztás
A forasztó ón minősége nem mindegy SN/PB 60/40% amire ez rá van írva azzal kiválóan lehet forrasztani, a többit nem szabad megvenni! Persze valamilyen forrasztó víz vagy horganylemezzel oltott sósav használatával. Napi munka végeztével bő vízzel lemosni. |
(#60960) Arctic37 válasza GABA TT hozzászólására (#60955)
|
Válasz •
|
Jún 21, 2019 |
|
Azóta próbálkozgattam itthon, folyasztószerrel felszerelkezve (az ónt testvéremtől kértem kölcsön, nem tudom milyen, de jól tapad mindenhova). Arra jutottam, hogy a nagyobb alkatrészek már mennek, de a kisebbeket ezután is ragasztani fogom, mert sehogy se sikerül több négyzetcenti ónterítés nélkül beforrasztani egy fékcsövet (és utána körbecsiszolni viszont rémálom) |
(#60961) Arctic37 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 21, 2019 |
|
Hét elején megérkeztek a szükséges anyagok, így sor kerülhetett a festésre. Már csak a matrica hiányzik |
|
(#60962) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 21, 2019 |
|
Ismét haladtam egy nagyobbacskát a görkocsmával. Igazából már csak a matricák hiányoznak ahoz hogy kész legyen. Jó melő volt beablakozni! |
|
(#60963) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 21, 2019 |
|
Összeállt az első példány Classic kivitelű V43-as is. Csíkos és bebörtönözött társaik is jönnek nemsokára, amint megkapom a hozzávalókat. |
|
(#60964) M298 válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#60963)
|
Válasz •
|
Jún 21, 2019 |
|
Mindkettő igazi, tökéletes Feri termék. Gratulálok! |
(#60966) Frankye válasza Arctic37 hozzászólására (#60961)
|
Válasz •
|
Jún 22, 2019 |
|
Szép lesz, ha kész lesz! |
(#60967) Frankye válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#60963)
|
Válasz •
|
Jún 22, 2019 |
|
Ejha! Nagyon "patent" ő is, meg a kocsi is! |
(#60970) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 28, 2019 |
|
Egy kis nosztalgia. Egykoron több vonalról is jártak be hozzánk. Znojmóban kaptam hozzá ajándékba a matricaszettet Tibortól. Még rendeltem két másod, és egy első osztályhoz valót, hogy meglegyen a négyes stokk. |
|
(#60971) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 28, 2019 |
|
Tillig Nohabhoz forgvázmaszk az apróban ha valakit érdekel! |
|
(#60972) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 29, 2019 |
|
Az előbb egy jót derültem a német precizitáson! Bontok szét átalakításra egy V100-ast, ami ugye vadi új, de garba vissza is ment, mert mozogni sem bírt. Mozgásra bírták, de hangtompító gyanánt egy darab, csálén levágott műanyag pántplószalagot nyomtak a motor és a nyáklemez közé. |
(#60973) Arctic37 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 29, 2019 |
|
Megérkeztek a matricák; miután felraktam őket, a kocsi meg kapta a végső lakkréteget és ezennel késznek nyilvánítatott. Ha van rá igény, elviszem a következő BTTB klubtalálkozóra, élőbeli mustrára.
Végszónak: érdekes projekt volt, sikerült alap tapasztalatokat és fogásokat elsajátítani a tervezés és az összeállítás folyamatában. Lévén ez az egyik első rézmodellem (és az első saját tervezésű), lettek összeszerelési (tervezési) hibák, és valószínű, valósághűségi problémák is akadnak. Ezekből ami a legsúlyosabb, hogy az egyik csapágy beépítéskor vagy a ragasztó kötésekor elferdült és besüllyedt (sajna csak festés után tűnt fel, így nem akartam már újra kibontani és visszarakni), így az egyik tengely kb 1-5°-al eltér a sínmerőlegestől, ezért folyamatosan befeszül és nyikorog (nagyjából nem használható forgalomban), illetve nem egy síkra esnek a tengelyek, ezért dülöngél a kocsi kb 0.5 mm-t (jöhetnek a "bezzeg én megmondtam előre, hogy gyári alváz kell" kommentek ), ezen kivűl a csapágy 1 mm-el lejjebb van, emiatt a kocsi ugyanennyivel magasabb. Még a matrica, ami nem lett tökéletes, közelebbről nézve raszteres lett (ez nem tudom mi miatt van, 4000 DPI-s volt a matricafájl)
Közben viszont annyira megtetszett az építés, hogy biztos fogok még ilyen projekteket csinálni |
|
(#60975) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#60973)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2019 |
|
Első próbálkozás?
Le a kalappal!
|
(#60976) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#60975)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2019 |
|
Köszönöm
Rézmodellből ez az első tervezésem és a második építésem (de az első rézmodell --egy Lassú Tibor-féle Bhv-- olyan borzalmas lett, hogy legszívesebben elfelejteném) |
(#60979) GABA TT válasza Arctic37 hozzászólására (#60960)
|
Válasz •
|
Jún 29, 2019 |
|
Az apraját én is ragasztom, ugyan nem felületre hanem maratáskor készített furatba vagy hosszanti résbe. Nekem tetszik a matricázása. |
(#60980) róbertke válasza Arctic37 hozzászólására (#60973)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2019 |
|
Facebookon nem teTTem róla említést, de a kocsiról hiányzik egy felfestés.
A sarokoszlopokon kimaradtak a fékezésre/fékrendszerekre utaló jelek.
Mivel már kész a kocsi és lelakkoztad ne csinálj vele semmit, csak ügyelj a jövőben rá.
|
|
(#60981) Arctic37 válasza róbertke hozzászólására (#60980)
|
Válasz •
|
Jún 30, 2019 |
|
Köszönöm a plusz infót. Még maradt néhány fölös matricám, úgyhógy valószínűleg lesz még ilyen kocsi (gombhoz kabátot ), illetve szeretném áttervezni részletesebbre és egyszerűbben/üzembiztosabban összerakhatóra |
(#60982) róbertke válasza Arctic37 hozzászólására (#60981)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2019 |
|
Mielőtt valaki megszólna: - ez a sarokoszlopra felfestés nem jellemző a V. és VI. korszakra. |
(#60983) ModELiTT válasza róbertke hozzászólására (#60982)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2019 |
|
Bocsika,hogy bele vaú-vaú !
Eme kocsit 1970.-ben rendelte a MÁV.,a Cseska-Lipa Vagonkánál,
az IV.korszak,viszont az V.korszak végére már leselejtezték őket ..
Viszont az én gyűjtésem is a CSD.vonalhoz kapcsolódik !
A gyűjteményem egy újabb darabbal szaporodott,sajna még van
hiányzó,kb.4 db.ezek beszerzése folyamatban van,de igen
nehéz megszerezni,mivel limitált darabszámban jelent meg !!
|
|
(#60996) sunocske válasza ModELiTT hozzászólására (#60983)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2019 |
|
Nini, egy Malá Bobina |
(#60997) hoTTo hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 11, 2019 |
|
Sziasztok!
"Apróztam" Nektek egy BTTB MÁV Nohabot... |
(#61003) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 16, 2019 |
|
No kérem, megszülettek ezek is a Szilikből! |
|
(#61005) róbertke válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#61003)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2019 |
|
Szépek, szépek, de mégis ....
START noszi gépre úgy emlékszem, hogy az ezüst tetős volt és a mellgerendán nem volt felirat, csak a MÁVTR idején ... |
(#61006) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#61005)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2019 |
|
Változatok egy témára ....
De akkor mégis volt homlokfeliratos START -ként??
|
|
(#61007) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#61006)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2019 |
|
START -ként homlokfelirat nélkül |
|
(#61008) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#61006)
|
Válasz •
|
Júl 16, 2019 |
|
A visszafestett 1001-nek olyan "kopasz" az orra... |
(#61016) G.F. Rákoskeresztúr válasza róbertke hozzászólására (#61005)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2019 |
|
Hát, meg kell hogy cáfoljalak! |
|
(#61017) G.F. Rákoskeresztúr válasza róbertke hozzászólására (#61005)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2019 |
|
H-START |
|
(#61018) róbertke válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#61016)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2019 |
|
Már önmagamat megcáfoltam a 61006 hozzászólásban.
Össze-vissza festegették ezt a szerencsétlen gépet. |
(#61022) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 20, 2019 |
|
Újabb gépszörnyek! |
|
(#61023) csíkosháTTú válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#61022)
|
Válasz •
|
Júl 20, 2019 |
|
Szépek, habár én ezektől a berácsozott, börtöncella ablakoktól kiütéseket kaptam már gyerekkoromban is, amikor ilyen húzta a gyorsvonatot, amin utaztam. Egyszerűen randa na, nincs mit szépíteni rajta. Ez nem a munkád kritikája, a valóságé.
(Valamikor, egykor, régen, mikor még Bagdadban a piactéren... Szóval régen, valaki/valakik, aki/akik a magyar mozdonyok színtervét csinálta/csinálták, még járhatott/járhattak olyan órára az egyetem, amin esztétikát tanítottak. És ő/ők tanulták is ezt a tárgyat. Mire gondolok? Pl. az M44 eredeti, sötétzöld festésére, az M61, és M62 első kinézetére, az első V43-kra, az első M41 mozdonyokra, a világoszöld, csíkos, igazi M40-re. Utoljára a V63 első két példányán volt látható, hogy a forma, és színtervezője járt az emlegetett iskolába. Utána erre a tudásra, műveltségre már nem volt szüksége a "fejlett szocializmusnak", randák is lettek az egyébként jó formájú (kivéve M63, az a legjobb, recept nélkül kapható hánytató szer) mozdonyaink. Az M61-t például teljesen kiveszi a formájából, és elkeni a szimpla, vagyis inkább primitív, egyszínű festése. De ez az én ízlésem...) |
(#61024) hoTTo válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#61022)
|
Válasz •
|
Júl 20, 2019 |
|
Mosmá csak ilyen villanyosokat tudc? Dácsia lesz valamikor? Kéne egy remot... |
(#61025) keltamedve hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 21, 2019 |
|
Tiszteletem!
Tárolóürítésnél találtam:
Helyes vágányon TT-vasúttal és Pályatervek TT-vasúthoz c. füzeteket, valamint egy-két darab TT mozdonyt, kocsit, fél szatyornyi sínt.
Ha valakit érdekel:
***@***.**
E-mail címet SOHA nem írunk ki nyíltan a fórumra, mert a spammer-botok ezekre vadásznak! (Azért van az adatlap e rovata.) |
(#61026) G.F. Rákoskeresztúr válasza hoTTo hozzászólására (#61024)
|
Válasz •
|
Júl 21, 2019 |
|
Ilyen jó lesz? |
|
(#61027) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 21, 2019 |
|
Szervusztok!
Ekészült a Kandó V40 hajtás az alváz felépítményeivel a Jako Attíla által készített kasztni alá pár képet megosztanék veletek . |
|
(#61038) ModELiTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 2, 2019 |
|
Üdv mindenkinek!
A tóparti hangulatot egy kicsit megmozgassam, kapás van!
Megszületett a KOMFORT kocsi WSPz változata, igaz több nem is lesz belőle, nagy valószínűséggel.
|
|
(#61039) ModELiTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 2, 2019 |
|
Hát még egy ilyen apróságot is összedobtam a napokban, nagyon unatkoztam.
Ezek a járművek még az 1900-as évek elején léteztek, gáz világítású, kis kályha fűtésű, mellékvonali kocsik egy kis kávédarálóval. Sajnos a rossz festék megválasztása végett a tető igen rusztikus lett, de így lett hiteles... |
|
(#61040) róbertke válasza ModELiTT hozzászólására (#61039)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2019 |
|
Gratulálok, nagyon szép lett! Nekem is van egy hasonló OFF H0 Roco vicinális kocsiszettem ..... |
(#61045) jenicel válasza ModELiTT hozzászólására (#61039)
|
Válasz •
|
Aug 6, 2019 |
|
Mindekettő nagyon szép munka, gratulálok! |
(#61066) csabeszq válasza Arctic37 hozzászólására (#60973)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2019 |
|
Érdekes ilyen 2 tengelyes kocsikat látni.
Rendeltem egy Reko négytengelyes személykocsit (próba szerencse), azt hittem, hogy a mérete miatt (16 cm) csak lassan lehet vele menni, különben felborul. A 4 tengely miatt atomstabil, nem ugrál, nem borul fel, nem kapcsol szét, egyszerűen ott van a pályán és megy. Az összes 2 tengelyest veri stabilitásban.
Hazafelé megnéztem Ferencvárost, meg Soroksár rendező pályaudvart, ott sem látok 2 tengelyeseket. Valószínűleg a nagyvasútnál is problémásak, nem csak az én terepasztalomon.
Ahány tehervonatot láttam, a kocsik mind 4 tengelyesek voltak. Furcsa látni, hogy valaha közlekedtek 2 tengelyesek is.
|
(#61067) Frankye válasza csabeszq hozzászólására (#61066)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2019 |
|
Idézet: „Furcsa látni, hogy valaha közlekedtek 2 tengelyesek is.
”
Pedig volt belőlük, nem kevés. Anno, vonatvezetőként, rengeteggel találkoztam. |
(#61068) Lazsi válasza Frankye hozzászólására (#61067)
|
Válasz •
|
Aug 28, 2019 |
|
Bizonyára gazdasági okai voltak a régebbi elterjedtségüknek és a napjainkban tapasztalható hiányuknak...
Régebben talán problémásabb/drágább volt egy hosszú és merev alvázat elkészíteni, mint ma, viszont a rövidebb kocsikhoz elég volt a 2 tengely is. Hozzá nem értőként erre gondolnék... |
(#61069) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 28, 2019 |
|
Rengeteg 2 tengelyes futkorászik még aktívan!
Eltolható oldalfalú fedett Hbbillss kocsik, konténerszállító Lgss, a Mercedes vonat ikerkocsijai, gabonaszállítók, Pulltrans többszáz cementes kocsija, stb. |
(#61076) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 29, 2019 |
|
BaráTTaim! Szeptember 12-én csütörtökön délután a szokott helyen kezdődik az őszi tali időszak. Aki gépkocsival érkezne és beállna, kérem a nevet, rendszámot privátban. |
(#61077) hamel hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 31, 2019 |
|
Szervusztok
Digitális úton haladóknak (tervezőknek) van egy ajánlatom az Apróban. |
(#61078) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 31, 2019 |
|
Sziasztok!
Elkészült a Kandó első darabja, majd világítást és mozdony táblákat is kap valamikor. Ennek a festését én követtem el . A tervezett társainak majd Enyedi Laci fogja kivitelezni a festését meg a plusz apróságokat rá, a tőle megszokott minőségben. Természetesen ez a kasztni Jako Attila remek munkája.
Köszönöm hogy nem nekem kellett vele bajlódni!
|
|
(#61079) róbertke válasza GABA TT hozzászólására (#61078)
|
Válasz •
|
Szept 1, 2019 |
|
|
(#61080) G.F. Rákoskeresztúr válasza GABA TT hozzászólására (#61078)
|
Válasz •
|
Szept 2, 2019 |
|
Elhozhatnátok a klubba, hogy megnézegessük élőben! |
(#61081) TTmisi hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 2, 2019 |
|
Sziasztok!
Egy kicsit más. Valaki, valahol felrakta, hogy Kínából rendelt sztatikus fűszórót, nem tudna valaki valami támponttal szolgálni. |
|
|
2025. Feb, 01. Szo 8:43:23 |
|
Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt |
|
|