|
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
|
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:
|
|
(#5286) Frankye válasza SzerNoh hozzászólására (#5284)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2011 |
|
A kipufi (kipufogó) gyárilag ilyen, vagy s.k.? |
(#5289) SzerNoh válasza Frankye hozzászólására (#5286)
|
Válasz •
|
Márc 18, 2011 |
|
Gyárilag ilyen hosszú, de a festést a tetején, és a bilincset én készítettem. |
(#5307) Frankye válasza SzerNoh hozzászólására (#5289)
|
Válasz •
|
Márc 19, 2011 |
|
A festésre gondoltam elsősorban. |
(#5356) Tibi20 hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 29, 2011 |
|
Üdv
RC modelles révén ajánlani tudom a döglött elektronikájú mini szervókat mint mozdony meghajtás, no nem az egész cuzammen csak a motor esetleg a fogaskerekeket is be lehet építeni, a motorok általában 6 voltosak, de előtét ellenállással megoldható a nagyobb feszülség elviselése.
Üdv Tibi |
(#5357) Tibi20 hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 29, 2011 |
|
Ja azt elfelejtettem mondani az ilyen cuccokat általában rc repisek kidobják mert javíthatatlan az elektronikájuk. Általában el lehet tőlük kunyizni akár ingyé is. |
(#5679) balatonperes hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2011 |
|
Nem építés,nem átalakítás,...muszáj karbantartás.
A 3 izzóból kettő letört, használat és szállítás közben. Nehezen, de beszerezhető,most meg volt kedvem kicserélni.
(köszönöm a pákát 'városi szökőkút'-nak)
|
|
(#5680) balatonperes hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2011 |
|
...folytatás |
|
(#5681) fszabi hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 19, 2011 |
|
Sziasztok!
Lehet off, remélem nem lesz az. TT-ben utazom. Sok mindent tanulnom kell még... Van nekem néhány BTTB (nem Zeuke) 4 tengelyes személy vagonom, amin 0,3-as gitárhúrral szeretném pótolni az eltűnt kuplung rögzítő "rugót". A gondom az, hogy nem tudom, hogyan lehet leszedni a forgózsámolyt a vagon alaplemezéről, hogy szépen hozzá tudjam halítani a megfelelő helyen a gitárhúrt. Van esetleg valakinek ebben tapasztalata? Ha igen akkor kérlek segítsetek nekem, hogyan tudom úgy leszedni a forgózsámolyt, hogy utána az visszarakható legyen. Izgatottan várom válaszaitokat.
Üdv mindenkinek! |
(#5690) Frankye moderátori
válasza fszabi hozzászólására (#5681)
|
Válasz •
|
Ápr 23, 2011 |
|
Egy kérdést egy helyre is elég feltenned, ott válaszoltam is rá. |
(#5770) balatonperes hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2011 |
|
Eljött a nagy nap. Azaz, próbaképpen belső világítást kapott egy ' kedvenc ' vagonom.
A két 'középső' fülke felett van a merevítő, ezért halványabb a villany, de sebaj.
Legfeljebb, át kell forrasztani a LED-et,hogy ne takarásból világítson.
(köszönet 'városi szökökútnak' a szállításért) |
|
(#5772) kisKirály válasza balatonperes hozzászólására (#5770)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2011 |
|
Nem ismerem fel a Fugi kocsit! |
(#5775) balatonperes válasza kisKirály hozzászólására (#5772)
|
Válasz •
|
Ápr 27, 2011 |
|
....mert nem hoztál!..... |
(#5777) kisKirály válasza balatonperes hozzászólására (#5775)
|
Válasz •
|
Ápr 28, 2011 |
|
Ez igaz! De nem is kaptam! |
(#5779) balatonperes válasza kisKirály hozzászólására (#5772)
|
Válasz •
|
Ápr 28, 2011 |
|
Egy újabb változat. És mielőtt 'belekötnél', ez sem AZ! Ráadásul, izzólámpás változat! |
|
(#5781) kisKirály válasza balatonperes hozzászólására (#5779)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2011 |
|
Kössön a cement!
De ettől függetlenül |
(#5783) balatonperes válasza kisKirály hozzászólására (#5781)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2011 |
|
És mi lesz a medencével....... |
(#5784) kisKirály válasza balatonperes hozzászólására (#5783)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2011 |
|
Szerelem fel a világítótesteket.
Villanyfényes medence lesz |
(#5785) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#5784)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2011 |
|
Villanymedence. Abban tartjuk az áramátúszó versenyt... |
(#5786) Frankye válasza balatonperes hozzászólására (#5779)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2011 |
|
Nkem ez jön be jobban, egy kicsit retros feelingje van, de a LED-es se rossz. |
(#5789) balatonperes válasza Frankye hozzászólására (#5786)
|
Válasz •
|
Ápr 29, 2011 |
|
Köszönöm. Maga a vagon is ' retrós ', II.világháború környéki.
De már van ötletem a LEDek sárgításához,hogy ezen vagonokban is a 'kornak megfelelő' színvisszaadású világítás legyen. ( 5db 16V-os izzó 2100Ft!!,míg 5 extra led 300) |
(#5813) Frankye válasza balatonperes hozzászólására (#5789)
|
Válasz •
|
Máj 1, 2011 |
|
No igen. Anno ez éppen fordítva volt: A LED volt "megfizethetetlen" (de legalábbis beszerezhetetlen), és az izzó volt az effektíve "olcsó". A LED-ekből is kapható sárgás színű, azzal nincs más teendő, mint beszerelni. |
(#6163) lidi hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 27, 2011 |
|
Nem teljesen jármű építés, de mégiscsak saját kreálmány amit mutatok most. Régi Gützold BR118 -asomhoz nem volt dobozom, ezért csináltam egyet magamnak. Egy segítőkész modellező segített, beszkennelte az eredeti dobozt. Ezután álltam neki Photoshoppal felújítani a grafikát és a szövegeket. Sikerült megtalálnom az eredeti betűtípusokat is amiket a dobozon használtak. A doboz 1.3mm -es kartonból készült. Oldalak kivágása után 45 fokban letörtem a papír élét dremel csiszolóval, majd Palma fa-ragasztóval összeragasztottam a dobozt. Olyan erős lett, mintha fából lenne, nagyon merev. Ezután kinyomtattam színes papírra a feljavított képeket. Első verzióban először lefóliáztam matt fóliával, majd faragasztóval felragasztottam. De ez nem lett szép, a fa ragasztó átjött a papíron, elmosta a tintát, kifehéredett foltos lett. A 2. kísérlet sikerrel járt: a kinyomtatott papírt ezúttal trinát lakkal "ragasztottam" fel a meghámozott dobozra. Ebben ugyanis nincs víz, nem lesz ráncos tőle a papír, nem oldja ki a tintát. A lakkot szivacshengerrel vittem fel. Majd száradás után kívülről is kapott egy lakk réteget. Szintén szivacs hengerrel. Ez azért jó mert nagyon egyenletes, majdnem olyan mintha fújva lett volna. És nem hullik, ragad bele a szőre a lakkba
A megszáradt felület a matt és a fényes között van, elégedett vagyok vele. Már csak a fikók részét kell megcsinálni. |
|
(#6165) kisKirály válasza lidi hozzászólására (#6163)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2011 |
|
Ha "arckönyv"-eznénk, akkor kapnál egy "lájk"-ot! |
(#6179) Frankye válasza kisKirály hozzászólására (#6165)
|
Válasz •
|
Máj 29, 2011 |
|
Tőlem is! |
(#6189) Misi Misi hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 30, 2011 |
|
Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, hogy lehet-e Piko taurushoz gumis kereket szerezni, ha lehet akkor honnan és milyeneket, érdemes-e(bár szerintem érdemes), nőni fog-e a vonóereje?
Misi |
(#6192) Csukló válasza Misi Misi hozzászólására (#6189)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2011 |
|
Szia
A tapadási érték fog nőni ezáltal a vonóerő is, de a sebesség nem!
Szerintem biztos lehet rendelni a M&H nál, de érdemes ezt személyesen intézni és nagyon odafigyelni! |
(#6194) Abs válasza Misi Misi hozzászólására (#6189)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2011 |
|
56172-es cikkszámon keresd.
A vonóerő nem fog nőni. Ami nőni fog, az a vonókészüléken mért teljesítmény. De a tapadási tényező is nőni fog, ez által a mozdony lassabb lesz. Akkor érdemes még egy kerékpárt ellátni tapadógyűrűvel, ha a meredekség a kritikus 40‰-hez közelít, vagy rendszeresen nehéz vonattal, emelkedőkkel tűzdelt pályán közlekedik a mozdony.
Abs |
(#6208) Misi Misi válasza Abs hozzászólására (#6194)
|
Válasz •
|
Máj 30, 2011 |
|
Köszi a válaszokat!
3,5%-os emelkedőn kéne hogy felhúzzon 5 darab schicht kocsit, de csúszik, nem bírja felhúzni. Igaz, hogy mind a négy tengelye hajtott, de úgy látszik ez nem elég neki. Arra gondoltam, hogy mindkét zsámolyon 1-1 tengelyen kicserélném a kerekeket tapadógyűrűsre, csak egyáltalán nem tudom, hogy a Piko gyárt-e ilyeneket, esetleg kompatibilis-e más gyártók alkatrészeivel?
Misi |
(#6214) SzerNoh válasza Misi Misi hozzászólására (#6208)
|
Válasz •
|
Máj 31, 2011 |
|
Szia Misi!
Itt a link Piko taurusz hoz Piko kerék... |
(#6215) Abs válasza Misi Misi hozzászólására (#6208)
|
Válasz •
|
Máj 31, 2011 |
|
Igen, az már közelít a 4-hez. Első körben próbáld meg a 2. kerékpárt cserélni, ha sokszor váltasz irányt, vagy kevésnek bizonyul, akkor a 3.-at is. Azért a "belsőket", hogy az egymástól távolabb lévő tengelyek nagyobb távolságot hidaljanak át, tehát pl. váltón is biztosítva legyen az áramfelvétel.
Abs |
(#6226) Misi Misi válasza SzerNoh hozzászólására (#6214)
|
Válasz •
|
Máj 31, 2011 |
|
Köszi a gyors választ!
Őszintén szólva bele sem gondoltam, hogy a Piko gyárt tapadógyűrűs kerekeket a mozdonyokhoz, mert ha gyártana, akkor logikus lenne, hogy azokkal együtt árulják a termékeket... Lehet, hogy ez csak egy üzleti fogás, vagy csak azért nem tesznek rá tapadó gyűrűt, mert hobbi szériás?
Végülis mindegy, csak legyen... viszont nincs! a webshopban azt írja hogy elfogyott, írtam az ügyfélszolgálatnak, nem válaszoltak, úgyhogy az lenne a kérdésem, hogy szerintetek kompatibilis a Piko herkules vagy traxx kerekeivel?
Igaz, hogy nem ugyanúgy van festve az oldala, de az a legkevesebb... Gondolom az lenne a legfontosabb, hogy a fogaskerék ugyott legyen elhelyzve a tengelyen és ugyanakkora legyen, illetve a kerék átmérője megegyezzen, de erre vonatkozó adatokat sem a mozdonyom használati útmútatójában, sem a gyártó hivatalos oldalán nem találtam. Gondolom logikus lenne, hogy ugyanolyanok legyenek a meghajtások, hogy minél kevesebb különböző alkatrészt kelljen nekik legyártani, de én már erre nem merek adni... Tudna valaki ezzel kapcsolatban tanácsot adni?
Misi |
(#6229) Abs válasza Misi Misi hozzászólására (#6226)
|
Válasz •
|
Máj 31, 2011 |
|
Szerintem nem egyformák. A 2016-osnak a valóságban nagyobb a kerékátmérője, és a hajtás sem ugyanolyan. Ez biztos, javítottam már mindkettőt.
Abs |
(#6474) Antal Miklós hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 7, 2011 |
|
Most készültem el ezzel az átalakítással.
A Maxon motor egy csigakereken keresztül hajtja a dörzskereket ami menetiránnyal ellentétesen forog. Mivel a hajtómű miatt egyoldalon nehéz lett a kocsi, így pót sulyokat kellett behelyeznem.
Vontatásról egy V200 gondoskodik, bőven elég neki ez az egy kocsi, és az eredmény a dörzskeréken láttható. Nem hittem volna, hogy ilyen koszos a sin.
|
|
(#6476) Csukló válasza Antal Miklós hozzászólására (#6474)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2011 |
|
Tetszik a megoldás! |
(#6611) róbertke válasza Antal Miklós hozzászólására (#6474)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2011 |
|
|
(#6624) Antal Miklós válasza róbertke hozzászólására (#6611)
|
Válasz •
|
Aug 2, 2011 |
|
Szia. Az sb-modellbau-tól vettem a mechanikát, és a beépítés módja, áramfelvétel módja már saját ötlet. Az eredeti kocsiból megmaradt a mindkét oldali vontatási lehetőség, igy a mozdony már nem csak egy kocsival közlekedik. Be fogok építeni még egy diódát is mert: - a tisztító kerék ellentétes forgása miatt a használatos menetirány a fotó esetében jobbról balra. |
(#6627) róbertke válasza Antal Miklós hozzászólására (#6624)
|
Válasz •
|
Aug 2, 2011 |
|
Gondolom a működéséből adódóan nagy a menetellenállása az átépített kocsinak, melyik gyártó V200 mozdonyát használod? Két kisebb toló-vonó mozdonnyal próbáltad már? Nekem Roco síntisztító kocsim van, azt két öreg Gützold V100 -as húzza-vonja. Persze kaptak vadi új kerekeket, hogy 2,1mm sínen is hibamentesen tudjanak menni. |
(#6632) Antal Miklós válasza róbertke hozzászólására (#6627)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2011 |
|
Mivel a sintisztitó kerék ellentétes irányba forog kb 100-150 fordulattal, ezért inkább a nagyobb tömegű V200 ROCO-t választottam, mert a 2db V60 ROCO kevésnek bizonyult. A V200 kb 500 gr, a V60 csak 320gr. A Voith Maxima is kitünőnek bizonyult, hiszen önmagában 620gr. Kipróbáltam a Maximá-t, sintisztitó + 10db 4 tengelyes kocsi gond nélkül vontatja. Persze a sintisztitó a mozdony után van besorolva.
|
(#6641) SzerNoh hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 9, 2011 |
|
Sziasztok!
Én a múlthéten a Kibri MAN kamionomat alakítottam át, még nincsen készen teszek fel 3 képet, akit érdekel az átalakítás folyamata szóljon és csinálok Galériát belőle. |
|
(#6644) Csukló válasza SzerNoh hozzászólására (#6641)
|
Válasz •
|
Aug 9, 2011 |
|
Nekem a középső tetszik! |
(#6681) Taurus1047 válasza SzerNoh hozzászólására (#6641)
|
Válasz •
|
Aug 24, 2011 |
|
Szia!
Engem érdekelne mert nagyon jó lett, és a leendő teher pu-ra lesz egy kettő gép amit feldobnék kicsit. Esetleg a száraz ecsetelés menetét letudod írni nekem privátban vagy sima üzenetben mert sajnos neten nem találtam leírást a mentéről és a kellékekről .
(Lehet hogy rosszul kerestem) |
(#6682) SzerNoh válasza Taurus1047 hozzászólására (#6681)
|
Válasz •
|
Aug 24, 2011 |
|
Szia!
galéria
Én az Aquacolor színezőpasztát használtam hígítás nélkül, és simán 2 átfestettem a műanyagot.. így sikerült elérni a öreg sokat javított hatást... de ha újszerű járművet szeretnél elérni akkor fújatni kell rá a festéket.
üdv
SN |
(#6702) lidi hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 30, 2011 |
|
Üdv !
Készült egy Silberling szerelvény tuningolás.
Az alap az LIMA, hosszban zsugorított modell. Sokan talán nem szeretik, de szerintem házi terepasztalra az való, lehet vele spórolni jópár centit.
A tetőt és a sárga csíkot Bátyám fényezte újra, én meg elektronikát raktam bele, szokásos saját készítésű dekóder szünetmentes áramforrással. Rá lehet programozni a vontató jármű címére, így ha az irányt vált, a vezérlő kocsin is megtörténik a fényváltás. Jah, és kapott még új kerekeket , és utasokat is.
A ledek hidegfehér fényűek, de kaptak 1-1 pötty üvegfestéket. Narancs + fehér szín keverékéből. Ettől már barátságosabb lett a színe. |
|
(#6703) lidi hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 30, 2011 |
|
Még 2 kép. |
|
(#6705) Abs válasza lidi hozzászólására (#6702)
|
Válasz •
|
Aug 30, 2011 |
|
Fogalmam sincs, hogy néz ki az eredetije, de ez a modell jól mutat!
Abs |
(#6706) lidi válasza Abs hozzászólására (#6705)
|
Válasz •
|
Aug 30, 2011 |
|
|
|
(#6707) Abs válasza lidi hozzászólására (#6706)
|
Válasz •
|
Aug 30, 2011 |
|
Mostanában másra kell a sávszélesség. /EDR/ De még van jó pár film, ami feltöltésre vár. Türelem. Majd hosszú téli estéken jól fog jönni úgyis.
Abs |
(#6815) Antal Miklós hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 11, 2011 |
|
Volt egy elképzelésem, hogy hogyan "koszoljam be" ezt az öreg modellt. Kinnt voltam a Füstiben ötletért, talán sikerült részben megvalósítani. Még a vizkő lerakódást kell felvinnem, de javítsatok ki, ill ötletet várok, és köszi mindenkinek |
|
(#6863) HomA hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 25, 2011 |
|
Keresnék antikoló mestert, egy nem túl jól sikerült beszerzés árnyoldalának eltusolására
Valami enyhe patinát szeretnék rá, volna aki Pest környékén vállalkozna ilyenre?
Erről a gépről lenne szó: |
|
(#6864) Antal Miklós válasza HomA hozzászólására (#6863)
|
Válasz •
|
Okt 25, 2011 |
|
Szia, én egyelőre még nem válalkoznék rá, hiszen a művemre sem jött vissza jelzés.
Miért nem csinálod meg magad? Ha a festékporps technikát választod, azt mint port egyszerűen felviheted, és ha nem tetszik lemosod? |
|
|
2024. Nov, 27. Sze 2:16:43 |
|
Jelenleg 1 fő olvassa az oldalt |
|
|