Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » H0 klubtopic
H0 klubtopic
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:

Lapozás       21/43    
(#61631) etwg válasza róbertke hozzászólására (#61625) Válasz Dec 28, 2019
Ugyanez mozgoképeken.

Denver&Silverton
(#61635) patexati válasza etwg hozzászólására (#61601) Válasz Dec 28, 2019
Sajnos három távforgalmi kocsi és a Ludmilla nem fér el az állomás harmadik vágányán sem csak a negyediken..Most gondolkozom az állomás szétrobbantásán,hogy legalább a harmadikon férjen el.. Úgy ronda ha kilóg a vége mikor vonatkereszt van
(#61638) róbertke válasza patexati hozzászólására (#61635) Válasz Dec 28, 2019
Rakd be légyszíves újból az asztalról a képeket, és számozd be a vágányokat.
(#61640) patexati válasza róbertke hozzászólására (#61638) Válasz Dec 28, 2019
Szia! A vágányok számozása mindig a felvételi épület (állomás) felől római egyes számmal kezdődik..Tehát az aszal szélénél van a negyedik hol elfér három távforgalmi kocsi mozdonnyal..Gondolkozom a pálya bal oldalán (ha az állomás helyével szemben nézzük) a rejtett kitérőig kétvágányúsítom a pályát talán még elfér..

aszal.JPG
 
(#61647) róbertke válasza patexati hozzászólására (#61640) Válasz Dec 28, 2019
Valaki megtíltotta neked, hogy íves kialakítású legyen az állomásod?
Tessék tervezd meg rendesen, hogy az Express vonatod 6 Reko kocsival elférjen az állomásodon.

Piko íves ál...jpg
 
(#61648) patexati válasza róbertke hozzászólására (#61647) Válasz Dec 29, 2019
A felső állomás íves..Alul ez kivitelezhetetlen mivel nincs hely.A méret adott ezen kell valahogy elférni úgy,hogy azért legyen valami formája is.A fő és a mellékvonal csatlakozik egymáshoz az alsó állomáson ezért nehéz elmozdulni onnan.A mindkét irányú keresztbe ki bejáratást nem adnám fel..Lehet a másik gyorsvonati gép nem Ludmilla lesz inkább egy kisebb négytengelyes..
(#61656) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#61647) Válasz Dec 29, 2019
Idézet:
„Valaki megtíltotta neked, hogy íves kialakítású legyen az állomásod?”

Igen, a régi PIKO sínrendszer alap geometriája. Ugyanis Sonnebergben hiányoztak a tervezők a geometria óráról, vagy pártbélyegért vették a diplomát. A régi Zeuke (később BTTB) alap kitérőjét simán helyettesítheted egy feles egyenes vágánymezővel, a kitétő ágát pedig egy szintén feles ívessel. Ezt azt jelenti, hogy ívbe is az alapív megtörése nélkül be tudod illeszteni váltót, helyet spórolva, és megnövelve a pályaudvari vágányok hasznos hosszát. Na ez a trükk PIKO-val lehetetlen.

Ja, meg még egy dolog: ezeken a szűk íveken nem is nagyon nagyon lehet egy tisztességes ívelt állomás peronját megcsinálni, mert még a 4 tengelyes, relatíve rövid REKO kocsik is csúnyán, és mélyen belógnak.
(#61661) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61656) Válasz Dec 29, 2019
Nem hiányoztak, csak a TT illetve a Pilz geometria Kurz, Zeuke és Pilz tulajdona volt, már az 50-s évek ota. És az 1972-s államositás már "késön" jött.
(#61668) patexati hozzászólása Válasz Dec 29, 2019
Marad így nem találtam rá megoldást,nincs hely..Legalább marad kocsi és el tudok dugni még egy vonatot a relytett hurokban is
(#61669) csíkosháTTú válasza patexati hozzászólására (#61668) Válasz Dec 29, 2019
Rejtett, bocsánat!
(#61673) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61669) Válasz Dec 29, 2019
Az
(#61699) HOTotya hozzászólása Válasz Dec 31, 2019
Boldog ÚJ Évet Kívánok minden modellező társamnak!!!!!
(#61701) patexati válasza HOTotya hozzászólására (#61699) Válasz Dec 31, 2019
Itt új vagyok ,de mindenkinek BUÉK!
(#61702) róbertke hozzászólása Válasz Jan 1, 2020
12.29.-én kimentem párom elé a Keletibe.
Miskolcró 13:38 -kor begördült az IC.
Három kocsis volt: Szili + 1db 1. osztályú + 2X 2. osztályú kocsi
Tehát patexati legutoljára a Piko élethű összeállítású szerelvényt hozott ki.
Piko vonat
(#61703) patexati válasza róbertke hozzászólására (#61702) Válasz Jan 1, 2020
Nálunk van,hogy egy Szili egy kocsi.. Előfordult egy Gigant ,egy Szili.egy kocsi is..Három négy kocsi a max felénk..1 osztályú nincs is még a Somogy IC-n sem.. Jó,hogy van első osztályú szabadjegy a családnak
(#61704) róbertke válasza patexati hozzászólására (#61703) Válasz Jan 1, 2020
Kaposvárról induló Somogy IC -t összerakják Dombóváron egy Pécsről jövő IC -vel és azon viszont van 1. osztály, amire átkell(ene) szállni.
Na itt az ötlet: Megáll a nagy vonat az állomáson, leakaszt egy kocsi, azzal rohan egy kört egy másik mozdony a melléken, majd vissza rakja a vonat végére a másik állomáson.
(#61706) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#61704) Válasz Jan 2, 2020
Hajdanában, igaz az egykori NSZK-ban, a DB-nél léteztek "F-züge" vonatok. Ezek jellemzően egy félétkező kocsiból, és két első osztályú kocsiból álltak. Mozdony az BR01, BR03, BR05 (sic!) gőzösök, vagy a korai V200 dízelek voltak. Csak nagyvárosokban álltak meg. Az első ilyen vonatok még a régi porosz eredetű kocsikból álltak.
Imhol egy kép!
(#61708) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61706) Válasz Jan 2, 2020
Az új menetrend szerint van olyan IC, ami Pécs - Budapest között csak Szentlőrinc - Dombóvár - Sárbogárd és Kelenföld állomáson áll meg. Sásd és Pincehely most már csak integet.
Komlóról megy egy személy Dombóvárra, azzal lehet eléutazni az IC -nek Sásdról
(#61709) csíkosháTTú válasza patexati hozzászólására (#61703) Válasz Jan 2, 2020
róbertke kolléga által belinkelt Piko start szett vonata 780mm hosszú. Szerintem, ha nem ragaszkodsz a BR130-hoz, mint egy gyorsvonat mozdonyához (amúgy sincs benne vonatfűtő berendezés), akkor én gyorsvonatnak beszereznék valahonnan 3db régi Schicht Y kocsit, elé mondjuk egy V180 (később BR118) dízelt, de inkább egy E11 (később BR211) villanymozdonyt. Ha már kapsz úgyis egy E44-est, akkor már mindegy, hogy villany van, vagy nincs... A régi Schicht Y kocsik egyébként hosszban torzítva vannak, vagyis rövidebbek, de egy E11 mögött nagyon jól néznek ki. Ugyanis a hosszuk torzítását a Schicht-nek sikerült úgy megoldani, hogy nem ment az esztétika rovására. Szerintem ez vonat beférne az állomásodra.
(#61710) patexati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61709) Válasz Jan 2, 2020
Akkor a BR130 csak nyáron mehet a gyorsal mert nincs rezsóm hozzá A BR118 tetszik gondolkoztam már rajta én is.Igazából elfér a két háromkocsis vonat,de a harmadik és a második vágány között lévő váltóknál nincs "határ" és ugye a jelzőnek így mindkét oldalt egy váltóhosszot beljebb kell kerülni..Játék volt az ünnepekben játék

határ.JPG
 
(#61712) somitomi válasza róbertke hozzászólására (#61621) Válasz Jan 3, 2020
Én pár napja Kelenföldön gondolkoztam ezen, amikor elzúgott mellettem egy V63 vontatta rövidke tartályszerelvény. Majd gyorsan leszámoltam, hogy a "rövidke" vonat vagy 14 kocsi volt. Persze az amerikai modellezők is megoldják valahogy, pedig az ő kilométeres szerelvényeikhez képest itt Európában csak rövid vonatok vannak.
(#61714) diginewl hozzászólása Válasz Jan 3, 2020
Tiszteletem!

Úgy néz ki előbb-utóbb én is hozzálátok a régóta tervezgetett, második terepnek. 150*250cm 3darab 85*150-es darabból fog állni.
A szürke az alsó, a sárga az emelkedő, a zöld a felső rész lesz.
3 állomással - fekete maszatolások.
Abban kérem a Tisztelt fórumközösséget, hogy véleményezze.
Az emelkedés 2,5%-os, kb 12cm-re emelkedik, vágánytengely távokra figyeltem.
Elvárás volt, hogy egy E11-es 5 db modwagen-nel beférjen a felső állomásra (150cm) ez megvan. Valamint ez a hossz lenn a hurkokban is megforduljon. Digit lesz.
(a fordítókorong még nincs meg)

Köszönettel: Newl

Terep1.jpg

Terep2 állom...jpg
 
(#61715) etwg válasza diginewl hozzászólására (#61714) Válasz Jan 3, 2020
Szia

Az az also rész (szürke) nagyon kacifántos, azon kivül, hogy alig látni belöle valamit, sirba fog vinni a kezelése. Több hurok, ráadásul egymásba fonyodva ( fennt is) , 400 mm rádiusz csak egy rémálom a modellezök között. Milyen sintipus ad H0-ban ilyen szük iveket? Ilyen kis iveken a 4 tengelyes személykocsik 2 méterre lesznek a peronszéltöl.
A felsö szint bal also sarkában meg nem jön ki az ürszelvény. Ha a zöld szint +12 cm, a sárga ( emelkedö), abban a sarokban már >3 cm azaz marad 9 cm szinkülönbség. Az meglehetösen kevés egy villamositott pályára. Csak a felsövezeték elvesz jo 3 cm-t.
Valahogy ugy kellene áttervezni, hogy kikerüld a konfliktust és legalább a kritikus helyek láthatoak legyenek ( az also szint váltomezeje). Lehet, hogy a forditokorongot át kellene vinni az állomás másik oldalára (bal felsö sarok felé) vagy egy kicsit feljebb vinni a felsö állomást.
(#61716) patexati válasza diginewl hozzászólására (#61714) Válasz Jan 3, 2020
Nem fér el nagyob? Mert kicsit megtoldanád kényelmesebben elférne minden.Úgy is több részes..Én örülök,hogy te is most kezded építeni..
(#61717) diginewl válasza etwg hozzászólására (#61715) Válasz Jan 4, 2020
Köszönöm az észrevételeket!
Kb 9 cm szint különbség lesz, ahol kibújik az emelkedő (sárga) a felső ív (zöld) alól. Ez terveim szerint, kis terep trükközéssel is bőven elég lesz.

42cm-es (R2) vagy nagyobb van a legtöbb helyen ív, ezen már elmegy minden (a rekokocsik, és modwagenek amúgy is rövidebbek). Jelenlegi próbaasztalomon 38-as ívek vannak, és ott is kevés hiba van.
A hurkokat szándékosan tettem nem tátható helyre. Jelenleg próbaasztalon látható, és annyira nem nagy látvány, hogy kanyarog a szerelvény - az már inkább érdekes, hogy az állomásról elindult ebben az irányba, és a másikba érkezett.

A vezérléssel remélhetőleg nem lesz gond. Mint láthattad, éveket bíbelődtem a megfelelő reflexiós, és fénykapus megoldásokon. Amiket teszteltem is. A váltók átállítását szervósan fogom vezérelni, és a végállapotról S88-on tudok visszahozni jelentést, melyet kis vezérlőasztalon ki is tudok jelezni. Azaz számítógép nélkül is láthatóvá szeretnék tenni mindent.
Ezen az asztalon terveim szerint mind a 128db S88-as csatorna használatban lesz

Idézet:
„A felsö szint bal also sarkában meg nem jön ki az ürszelvény”
Jobb oldalra gondoltál, ahol a kettő íves, egy egyenes váltó van. Itt nem is zavar annyira, mert ebben a körzetben egyszerre csak egy-egy szerelvény mehet, a többi meg az egyenes részben várakozik.
(#61718) patexati hozzászólása Válasz Jan 4, 2020
Hát akkor én is kérnék az én játékasztalomhoz észrevételt ha van ki szán rá pár percet. Mit szólnátok ha így lenne ,hogy a képen az alsó szint. A felső marad úgy,hogy volt csak a hózentrógert oda feleslegesnek találtam de itt használható lenne.. Bal oldalon kétvágányú fővonal,jobb oldalt kívül fővonal belül közös a mellék,fővonal..Így elférne hosszabb vonat és szerintem több lehetőség van a menetek részére,elrejtek párat az alagútban a ronda Piko váltókból (az alagutak alatt üres lesz ott lesz a hurok is alul kivágom ott lehet hozzáférni ha siklás lesz..)Kell rajta simítani ,de nagyjából kijön. A kritikus sín illesztéseket meg megoldom méretre igazított egyedi sínecskékkel. Két Boostert tervezek,de most nem tudom,hogy legyen elosztva..

alsó robbant...png
 
(#61719) diginewl válasza patexati hozzászólására (#61716) Válasz Jan 4, 2020
Nem lesz nagyobb. Így is eléggé a határon van a méret. Szempont volt, hogy kisebb személyautóval is lehessen szállítani a darabokat, valamint panellakásban is fel lehessen állítani.
Ezt már évek óta tervezgetem, és még legalább lesz egy-két év mire ebből valami talán lesz. Most jutottam el abba a fázisba, hogy egyáltalán elő merjek a tervvel jönni.
Jelenleg egy ilyenem van, ezen kísérletezem ez is 150*250-es.
Ez könnyű, meg hasonlók, de egyben van. Külső segítség nélkül (furgon bérlése stb.) nem tudom elmozdítani a jelenlegi épületből.

P1230068_.jpg
 
(#61720) etwg válasza diginewl hozzászólására (#61717) Válasz Jan 4, 2020
Szia.

A NEM 102 szerint 87 mm az ürszelvény felsövezeték esetén. Ehhez jön a drotok felfüggesztése, és a pálya hordozo konstrukcioja.
A képen pirossal jelöltem a szerintem konfliktusos szakaszt.

Tudom, figyelem a tevékenységedet.
A hurok azonban meglehetösen bonyolult tud lenni, ha ugyanabbol a hurokbol egy másik is indul. Egy néhány kritikus pontot bejelöltem a másik képen zölddel. Szoval gondold ezt át mégegyszer.
Az adott helyeken vezérelsz egy hurok modult, pár kocsihosszal elérsz a következö ponthoz, ahol egy másik hurokba kerülsz, ilyen esetben melyik lesz az felsöbb rendü, melyiket és hogyan kapcsolod? A hurok mindig elektromos konfliktus ( a jobboldali sin a bal oldalival találkozik) azaz a hurokmodulnak ezt a konfliktust kell kezelnie ( "felcserélni" a sineket) egy ilyen fonyodott hurokban ez mindig komoly gond, mikor melyik modul mit kapcsoljon.
Jo lenne ezt elöre kiprobálni 2 vonattal. Az egyik legyen bent a hurokban ( állomáson) a másik meg menjen utánna vagy elözze meg a várakozot.

IMG_4402.JPG

IMG_4403.JPG
 
(#61721) diginewl válasza etwg hozzászólására (#61720) Válasz Jan 4, 2020
Végig gondoltam, tessék kapaszkodni.

A két hurok kereszteződésben a 30 fokos kereszteződés átalakításra kerül, nem keveri a sínpárokat csak iránynak megfelelően viszi a tápot (az alsó gyári átvezető fémlemezek át lesznek megfelelően kötve)
A csillaggal jelölt váltóknál lesznek a foglaltságérzékelők zöld/piros. Amíg fölötte van szerelvény/mozdony/bármi addig vált polaritást a hurkon belül.
A zöld a zűrösebb. Annak a túloldalon két kijárata van. Ezt úgy oldom fel, hogy a zöld négyszöggel jelölt váltó állása fontos. Ha az kitérőben áll, akkor az ahhoz tartozó szakasz fog a zöld csillagos váltónál levő polaritásváltóval összhangban lenni. Így van lehetőség hosszú szerelvény fogadására is. Természetesen a hurok össz hosszánál nem lehet hosszabb a szerelvény.
Ha a zöld négyszöges váltó a másik állásban van, akkor a szakasz hangolódik a polaritásváltós szakasszal.
Megvalósulhat az, hogy az egyik vágányon bejár egy szerelvény a másikon kijár a zölddel karikázott váltóknál...
Na?

getfile.php.jpg
 
(#61722) etwg válasza diginewl hozzászólására (#61721) Válasz Jan 4, 2020
Szia

Igy nehéz valamit mondani. Kritikus, hogy hol lesznek a sinszigetelések, mert ott lesz a konfliktus (mindkét szálat át kell vágni.
(#61723) diginewl válasza etwg hozzászólására (#61722) Válasz Jan 4, 2020
Jó lesz ez, hidd el.
Tudom, a hurkot mindkét oldalon kell szigetelni a szakaszhatáron.
Ha elkészül, mindenképpen be fogok róla számolni...csak idő kérdése.
(#61724) etwg válasza diginewl hozzászólására (#61723) Válasz Jan 4, 2020
Märklin sinekkel jobban járnál...
(#61725) diginewl válasza etwg hozzászólására (#61724) Válasz Jan 4, 2020
Nem! Kétsínes marad.
Nem kell félni ennyire a huroktól DCC-ben, megy az.
Meg lesz ez, évek kérdése (mint a Tillig motorvonat
(#61726) etwg válasza diginewl hozzászólására (#61725) Válasz Jan 4, 2020
Teljesen mindegy, hogy DC vagy DCC, de pl a jobb also sarokban ahol pirosan jeleztél, legalább 2 hurok modul fog garázdálkodni és kapcsolgatni a polaritást. Jobb oldalrol 2 hurok modul vége között van egy válto a bal oldali hurokba.
Probáld ezt mielött terepasztalnak nekifogsz kiprobálni a szönyegen....

Itt látom most csak igy gyorsan a legnagyobb gondokat.
Megprobáltam igy az ujjammal megrajzolni a hurok vonalakat és szaggatott vonallal azokat a szakaszokat ahol a sin több hurok közös része. Kiváncsi leszek mit kezdel ezekkel a szakaszokkal.
A vonalak csakis a belsö pályára vonatkoznak ( a külsö nem érdekes ebböl a szempontbol). Csak nem tudok olyan vékony vonalakat rajzolni.

IMG_4403.JPG
 
(#61728) patexati hozzászólása Válasz Jan 5, 2020
Egy öreg (76 éves) nyugdíjas barátomnak adtam két régi Piko lámpát erre az öreg lámpagyártásba fogott (18db) Ő mindent megszerel főleg autókat,gépeket,lakatos munkákat,de épített egy egyszerű terepasztalt is az unokájának mit most kivilágított..Egy váltó épp nincs bent mert elhoztam javítani mert neki az már túl kicsi. Valami fékcsövekből forrasztgatta össze őket..Ígértem neki a fűtőházba imitált hegesztési fényeffektet most lázban van az öreg

asztal.JPG
 
(#61729) diginewl válasza etwg hozzászólására (#61726) Válasz Jan 5, 2020
Hosszú leszek, mindenkitől elnézést!

Köszönöm, hogy ennyit foglalkozol a hurkokkal. Ha majd egyszer odaérek és gond lesz mégis vele, akkor ráérek kitalálni valamit.

Az alább csatolt képen van a jelenlegi tesztasztalom. Ezen a hurokkal is elég sokat gondolkodtam, de működik.
Ebben kettő hurok van egymással szemben, egy-egy angolváltóval.
Egy hurokmodul van benne összesen. A pirossal jelzett két szakaszhatárban van érzékelő, a másik kettő narancssárga kettős szigetelésnél nincs semmi, csak a szigetelés. A hurokrendszer tökéletesen működik, amióta nem rövidzárlat érzékeléssel, hanem reflexiós optóval figyelem a szakaszhatárt (két piros vonal), azóta nincs gondom. Eddig is csak azért volt, mert nagyon vékony vezetékekkel tápoltam a sínt. A zölddel jelölt részbe van bekötve a hurokmodul. Egy hátránya van: a zöld részben lehet több mozdony is (állhat pl az egyik), de a szakaszhatárokon csak egyszerre egy mehet át. A felépítése miatt ez nem is okozott problémát. Egyik mozdony fizikálisan is blokkolta a másik haladását - nem volt szabad vágányút.

Itt összefoglalnám, hogy mit rontottam el ezen az "asztalon", mindenki tanulságára:
-Sűrű -és ez szól Patexati fórumtárs új tervének is. Rengeteg rajta a vágány. (az újon is elég sok vágányom van de ennek csak a 70%-a.)
-a képen nem látszik, de a két emelkedőből az egyiket kicsit elnagyoltan csináltam meg, túl meredek szögben indul, nincs fokozatos átmenet - erre nagyon figyelni kell!!!
-az alsó hózetrógerhez nem lehet hozzáférni - természetesen a 4 tekercsből egy nem működik rendesen. A két szint között 7 cm szabad hely van összesen.
- fenti dupla hurkokban való mozdony forgolódás nem is annyira izgi.
- 380-as íveket használtam szinte mindenhol a felső részben, azaz R1-et a piko terminológiája szerint. Meglepő módon nincs siklás, de nem szép...
- emelkedő kezdésénél tilos váltót/kitérőt beépíteni. Az alsó, és a felső szinten is egy-egy angolváltóban végződik az emelkedő.... itt nagyobb sebességű áthaladásnál, vagy tolt üzemnél gondok vannak...
- A sínek alá nagyon jó dolog ez a sokak által szidott szivacs-kavicságy. A nyílt vonalakon megtartom, viszont állomásokon 3mm-es xps-t fogok a sínek alá tenni. A próbaasztalon ahol nincs a sín és az alap között semmi (xps/szivacs) ott olyan hangzavar van, hogy félelmetes. Amint átmegy az ágyazatolt részre a mozdony, a hang eltűnik.
-Szétszedhető megoldás kell már ekkora asztalnál is, mert csak bohóckodás vele az esetleges költözés.

A tesztasztal minden része elbontható sínanyag értelmében. Minden forrasztva, és csavarozva van, így veszteség a bontás során mindössze a műanyag szerkezet felső része lesz.

Mindenkinek terepasztal-építésben, vasútmodellezésben gazdag boldog Új esztendőt kívánok!


getfile.php.jpg
 
(#61730) etwg válasza diginewl hozzászólására (#61729) Válasz Jan 5, 2020
Már abba is hagytam. Majd megirod mire jutottál.
(#61731) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#61729) Válasz Jan 6, 2020
Hogy írjak ide illőt is: nem értem, hogy miért bonyolítod az alsó részét a pályának?

Amiért írtok, azt a TT-s topicban kérdezted. Találtam Neked valamit, hátha érdekes lehet:
motorvonat
(#61732) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61731) Válasz Jan 6, 2020
Kedves MesTTer!
Azért bonyolítom, hogy alul is legyen két hurok, így azért nem kell fölmennie egy mozdonynyak, hogy irányt tudjon váltani.
Elég sokféle mozdonymenetet lehet itt majd véghez vinni

A Tillig szerelvényt köszönöm, hogy utánanéztél. Ez sajnos nem tetszik

Írtam Neked levelet, ha majd akad időd csak egy rövidkét légy szíves válaszolj rá. Köszönöm!
(#61733) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#61732) Válasz Jan 6, 2020
Szombaton leszek a műhelyben, akkor tudok rá válaszolni.
(#61739) Groppenstein hozzászólása Válasz Jan 6, 2020
Szerbusztok
BUEK most léptem be mert sok ötletes dolgot olvastam, és mivel lassan abban a korban vagyok hogy at unokámmal terepasztalt építhetek. Köszönöm előre is a kiváló ötleteket.
(#61740) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61733) Válasz Jan 7, 2020
Ide kiírom, mert nem egy nagy dolog, de kisHazánkban feltételezem rajtad kívül más nem találkozott ezzel a modellel:

Volt e-már a kezedben H0-ás Tillig VT 135 motorvonat, az újabb szériából (6 pólusos), HANGOS modell?
Ha ilyent láttál emlékszel-e arra hogy a hangszóró mennyire látszott az utastérben, és mennyire volt elfogadható hangja?
Köszönöm
(#61741) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#61740) Válasz Jan 7, 2020
Szia!
Nem volt még ilyen a műhelyben. Van egy technikailag vele rokon modell, a VT2.09 (későbbi BR171, a "Malactaxi"), az NEM651 előkészített volt, abba én tettem Tran SL76D hangdekodert, a WC-ben elfért hangszóróstul. Gyárilag nem tudom mit tett a hangosba a Tillig, de sajnos Sebnitz-ben sikerül mindig valahogy mellényúlni a digitális bevásárlások terén. Az Uhlenbrock a mostani partner (habár érdekes, hogy a honlapon egyik ilyen gyártású dekóder sem szállítható egy jó ideje), ha ilyen dekóder, vagy dekóder páros van benne, akkor az nem nagyon rejthető el maradéktalanul. Vagy tettek bele egy ESU micro-t, az meg nem egy nagy durrantás, de cserébe legalább megbízhatatlan.
(#61743) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61741) Válasz Jan 7, 2020
Köszönöm!
(#61744) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61741) Válasz Jan 7, 2020
Bakker, kezd izgatni a dolog ))
Ez valami egészen más dolog lesz, de Uhlenbrock az biztos. ESU kizárva.

Der Triebwagen ist mit einem Decoder der Firma Uhlenbrock und mit
einem an der SUSI Schnittstelle angeschlossenen Soundmodul ausgestattet. Der Lautsprecher, der Decoder und das Soundmodul sind auf einer Adapterplatine, die die Next 18 Schnittstelle auf die im Triebwagen vorhandene 6-polige Schnittstelle umsetzt, gemeinsam angeordnet.

Ezt úgy elképzelem: átalakító+dekóder+hangmodul+hangszóró együtt a wc-ben
(#61745) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#61744) Válasz Jan 7, 2020
Áááá, ennél komplikáltabb...

Egy alapvetően NEM651-es modellbe beszereltek egy Next18S átalakítót, ebbe egy Next18 dekodert, amin van SUSI csatlakozás, és ebbe a SUSI-ba van egy külön hangmodul csatlakoztatva, plusz a hangszóró...
Zseniális... Csak minek, amikor van Tran SL76D, vagy ZIMO MX649N?
(#61748) csttom válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61745) Válasz Jan 7, 2020
A válasz nagyon egyszerű.
A Tillig most!!! az Uhlenbrock-kal kooperál (értsd csak tőle vett dolgokat forgalmaz).
Volt ez már Lenz, stb.
(#61752) csíkosháTTú válasza csttom hozzászólására (#61748) Válasz Jan 8, 2020
Tudom, ennek ellenére egy ilyen dekoder sem szállítható a weblapjuk szerint...

Szerintem rossz lóra tettek megint, de már megszoktam tőlük. Egyébként van/volt olyan modell, amiben ESU hang van, pedig akkor már élt a kooperáció vastagon az Uhlenbrock-kal. Amit nagyon sajnálok, az az, hogy a T3 gőzösben az integrált dekóder is Uhlenbrock. Túl azon, hogy induláskor miden Uhlenbrock dekóder által meghajtott motor úgy sír, mint egy MÁV "Teszkós Taurus" (a 480-t hívja így sok vezér), sok ügyfelem számára nem is megfelelő, mert nem kezeli az ABC fékezést. Gondolkodom, hogy tervezek hozzá egy előkészítő panelt. Pedig ritka szép kis modell leTT.
(#61753) csíkosháTTú válasza Groppenstein hozzászólására (#61739) Válasz Jan 8, 2020
Üdv közöttünk!
Ha kérdésed lesz, tedd fel bátran!
És hajrá!
(#61831) patexati hozzászólása Válasz Jan 21, 2020
Most kicsit barkácsoltam a kis tolós mozdonyon ehhez volt kedvem Kapott festést világítást.. Még a felső lámpa kap egy karimát azért lóg ki a led.. Sima akril festés az alja piros volt a kaszni meg kék (volt egy barna is azt festettem le meg is pattant a motortérnél de gyakorlásnak jó volt)..Ja meg a teteje szélei le voltak töredezve ezért gyártottam rá újat 12K előtét viszi az összes ledet nem komplikáltam,ellentétesen bekötöttem őket azt kész,vörös nincs rajt..Tudom a kipufogón nincs lámpa de ez ilyen lett

tolós1.JPG

tolós2.JPG

tolós3.JPG
 
Lapozás       21/43    
Frissek
  2024. Dec, 23. Hé
2:31:03
  Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt
Hirdetés