Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       406/437    
(#61888) róbertke válasza etwg hozzászólására (#61883) Válasz Jan 28, 2020
Biztos a JATT előélet.

JaTT- Tillig...jpg
 
(#61889) etwg válasza róbertke hozzászólására (#61888) Válasz Jan 28, 2020
Nekem anno sikerült elcsipnem 2 eredeti JATTot.....
Nem tudom mit változtatott a Tillig az eredeti konstrukcion.
(#61892) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#61889) Válasz Jan 28, 2020
Ismerve a JATT (később JaGo) gőzöseit, remélem eléggé sokat...
(#61899) ZésZoli hozzászólása Válasz Jan 28, 2020
Sziasztok Srácok!

Én ebből a diskurzusból nem értek semmit.

Most akkor jobb valamelyik a másiknál? Piko vs. Tillig

Üdv.
(#61902) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#61899) Válasz Jan 28, 2020
Nem baj.
Sajnos nekem nincs meg sem a Tillig sem a Piko mozdonya. És az kizárt, hogy a kettö ugyanaz lenne.
Nézd meg a 2 mozdony sajtos cetlijét ( elérhetö pl az MBS stb. honlapon.
(#61904) etwg válasza etwg hozzászólására (#61902) Válasz Jan 28, 2020
A JATT/TILLIG V60-ban több tengely fogaskerékkel hajtott, a PIKO csak 1 tengelyt hajt a többit a csatlo viszi.
(#61905) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#61899) Válasz Jan 28, 2020
A PIKO modellt ismerem, járt nálam már ilyen, nem is olyan rossz.
Viszont olcsóbb, mint a Tillig.
Viszont nem annyival olcsóbb.
A motorja, mint minden PIKO modellnek, lutri.

A Tilligben engem zavar a nagy darab, jól látható sítalp szerű valami a modell alján, ami a mechanikát hivatott elrejteni.
(#61906) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61905) Válasz Jan 28, 2020
Itt van képekben kicsontozva a PIKO modell.

Piko BR106
(#61907) ZésZoli hozzászólása Válasz Jan 28, 2020
etwg, csíkos!

Köszi a válaszokat! Nálam, ha megy egy modell, akkor rengeteget megy. Ezek miatt:

A Piko motornak gondolom az a baja, hogyha kipurcan, akkor csere, ugye? De! Legalább kapható potom 27 EUR-ért.

A Tillig motor szétszedhető? Javítható?

A hajtás esetén az egy tengely plusz másik négy rudazatról hajtva az mennyire rossz megoldás?

Miért zavar a síléc a Tillig modell alján? Beleér valamibe?

A két modell közötti árkülönbség 5.000.- Ft-os nagyságrend. Hosszú távon melyik lehet a jobb használat szempontjából? Nem vagyok szegecsszámláló.
(#61908) ZésZoli hozzászólása Válasz Jan 28, 2020
Más:

A Kühn és a Tillig is kínál Holzrollereket. A Kühn 39, a Tillig 53 ezer. Mi indokolja ezt a nagy különbséget? Van a Kühn modellekkel tapasztalat?

Üdv.
(#61910) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#61907) Válasz Jan 28, 2020
A Tillig modell jo 20-25 éves konstrukcio. Állitolag eddig csak a kerekeket cserélték ki benne. A sajtcetli szerint igen archaikus motor van benne. Nagyon hasonlit az eredetire, az meg szinte beszerezhetetlen.
Szoval én inkább a Pikot venném mégha azonnal motort is kellene benne cserélni ( ami egyáltalán nem biztos).
A csatlo hajtással nincs semmi baj amig a tengelycsapágyak rendben vannak.

Itt Tillig sajtcetlije.Tillig Br106
(#61913) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#61908) Válasz Jan 28, 2020
Meg kell szokni, söt föleg összeragaszgatni bevetés elött, mert hajlamos mindent elveszteni amit beleduggattak a gyárban. (Ütközök, kuplung, kapaszkodok stb). Ráadásul még a legprimitivebb alkatrészt is aranyárban mérik és honapokig kell rá várni.
(#61914) ZésZoli válasza etwg hozzászólására (#61913) Válasz Jan 28, 2020
Na de hát a Tillig jobb alkatrészügyben? Ott meg a sajtcetli alapján eleve nekem kell mindent felragasztanom. De ha a Tillig jobb, akkor miért beszerezhetetlen a motor?
(#61919) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#61914) Válasz Jan 28, 2020
Azt döntsd el magad, amikor 4 tapadogyürüért postával együtt 15-20€ kérnek és 3 honapig kell várni.
(#61928) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#61908) Válasz Jan 29, 2020
Igen, d e Kühn nem csinál harmadik korszakost. Nekem egy Tillig E42 van idehaza, az egy nagyon jó modell.
Amikor megjelent a Kühn, akkor írtam egy tesztet róla az akkori V&M-ben, na az se' ma volt.
Ha nem kikötés, mint nálam a III. korszak, akkor a Kühn jó választás lehet, és olcsóbb is. Technikailag más, de nem rosszabb, mint a Tillig.

Ja! Még valami! Amikor az új, NDK villanygépek megjelentek, akkor két változatot hoztak ki. Az E11, a későbbi BR211 volt a gyorsvonati gép, a maga 120km/h végsebességével. Az E42, a későbbi BR242 pedig a tehervonati/univerzális, mert csak 100km/h volt a végsebessége. Így legfeljebb személyvonatok előtt volt.
Volt később egy hattengelyes verzió, a BR251-es, ez csak pár példányban létezett, az Arnold hozta ki.
(#61929) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#61907) Válasz Jan 29, 2020
Vol tnálam nagyüzemben hajtott két PIKO V60-as, az egyik motorcserés volt, a másik meg gazdaságosan nem javítható. Az helyett egy másikat vettek.

Miért zavar a Tillig modellen az alja? Műszakilag nincs baj vele, nem ér bele semmibe, de számomra csúnya.
(#61943) csttom válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61928) Válasz Jan 29, 2020
A BR211 és a BR242 villanygépeket azért ne vegyük egy családba a BR251 15 db gépével, mivel az előbbiek 15 kV
16 2/3 Hz-ről üzemeltek, addig az utóbbi 15 db 25 kV 50 Hz és csak egyetlen vonalon üzemelt a Harz hegységben.
Hasonlítani igaz hasonlítottak egymásra.
(#61944) ZésZoli hozzászólása Válasz Jan 29, 2020
Köszi Foúk a segítséget! Igaz, előrébb nem jutottam.

A 1:1-es E11-42-51 sorozatot ismerem elég jól.

DR V60:

A Piko nem is rossz és olcsóbb, de egy annyira tönkrement, hogy újat kellett venni? Mi ment benne annyira tönkre? A Tillignek csak optikai hibája van. Akkor mégiscsak az a jobb, nem? Vagyis etwg szerint archaikus motorja van. Na ez mit jelent?

E11, E42:

A Kühn etwg szerint szétesik és nincs alkatrész, Csíkos szerint jó.

A végén vennem kell mindegyikből és jól letesztelni őket.

(#61946) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#61944) Válasz Jan 29, 2020
Azért vehetnéd a fáradtságot és megnéznéd a belinkelt modellleirást aTT modelleöl motorral, mindennel. Abbol talán látod, hogy ma már nem igen gyakori az ilyen felépitésü motor, és ahogy látom a boltban megrendelni lehet , de piros, igy ki tudja mikor szállitanak. Amugy csupán 30 € körüli. Sajna a mai motorok egy kicsit más alakuak igy nem egyszerü találni bele valamit.
A Kühnnel azon kivül, hogy kicsomagolás után meg kell tüzetesen vizsgálni és az aproságokat beragasztani. Mechanikailag elég jo csak az én izlésemhez kicsit lassu és a nagy lendkerék miatt lomha a mozgása ( összehasonlitva más gyárak modelljeivel ( akár azonos kivitelben).
(#61947) ZésZoli válasza etwg hozzászólására (#61946) Válasz Jan 29, 2020
Szia etwg!

Vettem a fáradságot és megnéztem a belinkelt sajtcetliket. Sőt, a gyári sajtcetliket is, amit most el lehet érni. Így már tudom a felépítésbeli különbségeket, de ezzel nem lettem okosabb a való életbeli tapasztalatokkal. Miért "beszélsz" velem így?


Az, hogy a Tillig motor valamilyen boltban piros, az nekem nem jelent semmit. A Tillig gyári honlapon gyakorlatilag az összes termék piros. A saját webshopjukban (Tillig miniShop) pedig mindössze egy termék elérhető. Erről ennyit. Nem tudom, hol van az a tuti hely, ahol ha valami piros, akkor az a szent igazság. a 61919-es posztod is kicsit magas lóról tűnt nekem. Ha fáraszt a dolog, akkor nem muszály nekem válaszolnod.

Az előző posztod második fele viszont nagyon hasznos volt. Köszönet érte! Nekem pont a lassabban, lomhábban futó modellek jönnek be. Ezek szerint a Kühn minden kapaszkodót feltesz a gyárban, csak be kell őket ragasztani mégis. Ti mivel szoktátok ezt csinálni? A Tillig pillanatragasztót javasol, de az törés esetén nem igazán szedhető ki szépen. Milyen ragasztó fogja ezeket a műanyagokat úgy, hogy azért bontható is legyen? (Egy Roco kinematikát konkrétan semmilyen modellező ragasztóval nem tudtam összeragaztani és ledobta a pillanatragaztót is.)

Üdv.
(#61948) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#61947) Válasz Jan 29, 2020
Azt hiszem tulfeszitetted már a hurt, ezért keményitettem már egy kicsit be. Láthattad, hogy csak kettönknek van némi tapasztalata a V60-l. Nekem még az eredeti, immár több mint 25 éves JATTAl, Steve meg az agyonhajtott Pikokat látta. Senki más nem kapcsolodott be a beszélgetésbe és amit tudtunk elmondtunk.

Ami a ragasztást illeti, én megelégszek a mezei faragasztoval, az biztos nem hagy sem nyomot és baj esetén bonthato ( fontos a kuplungoknál, mert már abbol is vesztettem egyet - pedig még vagon sem volt ráakasztva).
(#61952) Arctic37 hozzászólása Válasz Jan 30, 2020
Elkészült az Ap és VFK is (az üvegezés és matrica kivételével), így teljes a '80-as évekbeli dunakeszi kocsicsalád.
Februári klubtalálkozóra viszem a fentieket, meg lehet majd nézni testközelből, mit sikerült kihoznom 3D nyomtatásból.

20200113_192...jpg

20200130_173...jpg

83173446_272...jpg
 
(#61953) etwg válasza Arctic37 hozzászólására (#61952) Válasz Jan 30, 2020
A képen jol néznek ki. Milyen technologiával nyomtatod?
(#61955) Arctic37 válasza etwg hozzászólására (#61953) Válasz Jan 30, 2020
FDM-el.
A kiindulási állapot a képen látható, így (az egy darabból nyomtatáshoz képest) elég sok csiszolást meg lehet spórolni, és az alak is szebb lesz (pl nem lóg be filament az ablak felettről, és kevésbé lesz réteges kinézetű még csiszolás előtt)

20200112_144...jpg
 
(#61969) somitomi hozzászólása Válasz Jan 31, 2020
Üdv!
Gyors kérdés a guruknak: régi BTTB/zeuke vagonról letört korlátot mivel érdemes ragasztani? A modellházakhoz használt ragasztó megfogja vagy inkább pillanatragasztóval érdemes?
Előre is köszi!
(#61970) etwg válasza somitomi hozzászólására (#61969) Válasz Jan 31, 2020
El van törve vagy ki van esve.

Ha el van törve akkor a régiekre jo a modellház ragaszto, az ujakra (más anyag) probáld meg az UHU plexiragasztoját vagy esetleg a pillanatragasztot.
Ha csak ki van esve akkor azt akár fehér faragasztoval is rögzitheted.
(#61974) kombi válasza etwg hozzászólására (#61948) Válasz Feb 1, 2020
Ha megengeditek, időn túli szabaddobásként némi szubjektív élmény a Jatt/ Tillig 106-ról.

Jó 15 éve van meg , és hangsúlyozom, szubjektív a véleményem róla, de úgy találtam hogy nem igazán acélos a vonóereje. Profilsínes állomáson nem próbáltam ki, de kalapprofilon, a négy hajtott tengely ellenére, mint tolató és rendező mozdony, nekem valahogy picit csalódást okozott. Három-négy kocsival még eldöcörög úgy-ahogy, de nagyobb kocsicsoportnál, 8-10 kocsi felett már igencsak gyengélkedik.

Nem csak emelkedőn, de sík pályán sem egy igazán erőtől duzzadó valami, rendezéshez valahogy gyengének és lomhának tűnt.

Hozzá kell tennem, profilsínen pályán nem dolgoztattam még meg, Elképzelhető, hogy ott esetleg másképp muzsikál-- erre is láttam már példát, a korai szériás BR 52-nél ilyen a helyzet, hogy kalapprofilon szinte csak vánszorog, de profilsínen erőre kap és mukk nélkül elviszi a toronyházat is.
(#61976) róbertke hozzászólása Válasz Feb 2, 2020
(#61977) etwg válasza kombi hozzászólására (#61974) Válasz Feb 2, 2020
Sajnos nincsenek ennyire nagy tapasztalataim a mozdonnyal, mert az idö nagyobb részét dobozban illetve a vitrinben töltötte, mert nem volt terepasztalom. Azota meg a JATT nem igen jo profilu kerekei miatt is inkább áll valahol mint dolgozik (hajlamos a siklásra az uj terepasztalon és a sebessége sem igen igazodik a többi modelljeimhez). Amugy a valosághübb forgalom miatt ilyen kis mozdonyokkal ritkán huzatok 5-6 vagonnál többet.
Ez a beszélgetés ébresztette fel a gondolatot, hogy talán ki kellene cserélni a kerekeket. Nem tudom, hogy érdemes-e erre a mozdonyra extrát költeni. ( Mozdonyhiányban a vasutam nem szenved.... )
(#61978) róbertke válasza etwg hozzászólására (#61977) Válasz Feb 2, 2020
Off "N" gépeken jól segít "Bullfrog Snot", talán itt is kéne?
(#61979) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#61976) Válasz Feb 2, 2020
TT méretben a lista koránt sem teljes. Hiányzik belőle a PIKO összes modellje, illetve volt egy német kisebb cég, a nevére már emlékszem, bausatz-ként hozta ki. Voltak buktatói, de nem volt rossz annyira.

Hamár szubjektív: Vonóerőben a PIKO modellek nem rosszak, általános modellvasúti üzemben bőven elegendő vonóerőt szolgáltatnak. A Tillig-ről még nincs ilyen tapasztalatom. A JATT modelljeiről meg van egy véleményem, hogy diplomatikus legyek: kerülendők.
(#61981) etwg válasza róbertke hozzászólására (#61978) Válasz Feb 2, 2020
Még nem tudtam beszerezni, de nem vagyok nagy imádoja a gumikereknek ( még a gumizottnak sem), és ahol csak lehet kicserélem tisztességes fémkerékre. Igy legalább realisztikus a modellvasut, annyit huz el amennyit a surlodás megenged.....

(#61983) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61979) Válasz Feb 2, 2020
Az a kisebb cég a (MIKI) W.Klose volt, de az a kit sem volt egetverö, talán a legrosszabb a 3 konstrukcio közül. ( belsö mechanizmus). (1994-cca 2003)

Azután volt egy 4. kit verzio is ( pontosan nem lehet kideriteni az eredetét) a Tillig használta két modellvasutas workshopon ( ma is látni Sebnitzben az MBS boltban, csak nem elado). Az mintha a JATT átalakitott verzioja lenne, más motorral mint az eredeti vagy a jelenlegi Tillig. Nem tudni hány darab készült abbol.
(#61986) GABA TT hozzászólása Válasz Feb 2, 2020
Sziasztok!

Ezt alkottam a hétvégén élő állat szállító vagon .

20200202_144...jpg
 
(#61989) róbertke válasza GABA TT hozzászólására (#61986) Válasz Feb 3, 2020
Gyönyörű szép lett ez az Mn 122/Heks 216 -os röfitaxi! Gratulálok
(#62002) maTTato válasza GABA TT hozzászólására (#61986) Válasz Feb 4, 2020
(#62015) etwg válasza GABA TT hozzászólására (#61986) Válasz Feb 5, 2020
Nagyon szép, holott nem vagyok tul nagy hive a fémböl készült vagonoknak.



Nagyon rosszul viselkednek a terepasztalon. ( nehezek, magasan van a sulypont, ami miatt aránylag könnyen siklanak).
(#62025) rwirtz válasza GABA TT hozzászólására (#61986) Válasz Feb 7, 2020
Szia Gabi!
Nagyon szép lett! Jó, hogy nem álltam neki 3D-ben Ilen szépet nem tudtam volna szülni...
Üdv,
Robi
(#62035) M298 hozzászólása Válasz Feb 9, 2020
Február 13-án csütörtökön tali? Legyen, a Nyugatiban a szokott helyen és időben.
(#62036) hoTTo válasza M298 hozzászólására (#62035) Válasz Feb 9, 2020
Legyen, mert csomó emberrel beszéltem, hogy ott találkozzunk!
(#62037) GABA TT válasza rwirtz hozzászólására (#62025) Válasz Feb 9, 2020
Örülök hogy teszik!
Nem fém vagonnak szánnám hanem gyanta öntésnek.
Robi ! Azért csak szüld meg 3D-ben szerintem jobb lesz ennél.
(#62038) Arctic37 válasza M298 hozzászólására (#62035) Válasz Feb 10, 2020
A szokott idő mit takar? Már régen voltam
(#62040) hoTTo válasza Arctic37 hozzászólására (#62038) Válasz Feb 10, 2020
16:30 - 18:30 között, nagyjából
(#62045) Arctic37 válasza hoTTo hozzászólására (#62040) Válasz Feb 11, 2020
Köszönöm
(#62066) geza51 hozzászólása Válasz Feb 17, 2020
Sziasztok! Gondolkozom egy "rövid", szerkocsi nélküli (BR 86,93,94,95) TT gőzmozdonyban, amibe viszonylag könnyebben be lehetne építeni hang dekódert és füstölőt is. Csak új gyártású átalakítása jöhetne nálam szóba. (Tillig, Kuehn, Arnold, stb).
A neten láttam ilyet a Youtubeon Beckmann BR94 alapon.ITT
Van valakinek egyéb információja, ötlete, esetleg megvalósított modell? Előre is köszönöm a válaszokat!
(#62067) csíkosháTTú válasza geza51 hozzászólására (#62066) Válasz Feb 17, 2020
BR95 van a videón.

Füstölő gyárilag egyetlen TT-s modellbe sem építhető be. Alaposan bele kell nyúlni mindegyikbe. További gond, hogy a legkisebb Seuthe füstölő is 4,5mm külső átmérőjű. A legtöbb TT gőzös kéménye ennél vékonyabb. Egyéb gyártmányú füstölőkről meg én még nem hallottam.
(#62092) Arctic37 hozzászólása Válasz Feb 23, 2020
Mára elkészült a dunakeszi kocsik alá a Kaláka-prototípusa is, nemsokára a kocsik is megkapják a saját példányukat
(ui: a kép nem tudom miért fejjel lefelé van)

20200223_112...jpg

20200223_113...jpg
 
(#62100) M298 válasza Arctic37 hozzászólására (#62092) Válasz Feb 26, 2020
Szépnek, jónak tűnik a dolog. Javaslom a perselyezést, akkor tökéletes lesz a futása.
(#62122) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61681) Válasz Márc 1, 2020
Offtopic, de itt kérdeztem.
Kifutott
A Tillig frissítette honlapját. Ezek szerint ebből - a tavaly megrendelt szettből már tényleg sosem lesz semmi a boltokban.
Használtban sikerült egy ilyent venni még januárban. Most már tudom, hogy bolti új párja nem lesz.
(#62123) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#62122) Válasz Márc 2, 2020
A gyár raktárában nincs. Boltokban még lehet.
Lapozás       406/437    
Frissek
  2024. Dec, 23. Hé
13:09:57
  Jelenleg 11 fő olvassa az oldalt
Hirdetés