|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#62124) reszelozsir válasza diginewl hozzászólására (#62122)
|
Válasz •
|
Márc 3, 2020 |
|
Sok-sok-sok webshopot kell átböngészni a "világ minden táján", hátha valahol lapul belőle. |
(#62125) diginewl válasza reszelozsir hozzászólására (#62124)
|
Válasz •
|
Márc 3, 2020 |
|
Nana. Nem ezt írtam, hanem Csíkos írására válaszoltam, és csak jeleztem, hogy vége a körnek, amit ő jósolt.
Ő azt írta -nagy vonalakban-, ha várok a modellboltos régi megrendelésemre, akkor az első nyugdíjamból meg is vehetem majd. Ha pedig felhajtom valahol a használt piacon, akkor szinte biztos, hogy másnap gyártásba kerül, és lesz mindjárt kettő is...
Felhajtottam, megvan, de a gyártásban mégsem kerül már be. Azaz néha a Mester is téved, de ez legyen a legnagyobb tévedése!
|
(#62137) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 4, 2020 |
|
Tilliggel kapcsolatban mindig eszembe jut: Never say never!
OFF: A ROCO-nál is 42. heti újdonság lesz a DR BR02 gőzöse. Semmi nem változik rajta a 15 évvel ezelőtti modellhez képest... |
(#62138) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62137)
|
Válasz •
|
Márc 4, 2020 |
|
Idézet: „ Semmi nem változik rajta a 15 évvel ezelőtti modellhez képest...”
Mi van ha a beltartalma lesz az eltérés? Faulhaber motor, gyári Seuthe 35. füstölő, működő gőzsíp .... stb. Ja, és egy szép színes lavoár, amibe belelógathatom a kezem .... |
(#62148) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#62138)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2020 |
|
Annyi változik rajta, hogy gyárilag beleteszik majd a Seuthe NR11 füstölőt, és ESU helyett ZIMO dekóder lesz benne. Minden más marad, még a dekóder csatlakozó sem változik PLUX-ra, marad az NEM652. |
(#62155) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62148)
|
Válasz •
|
Márc 5, 2020 |
|
Én csak vicceltem a Seuthe füstölővel ..... |
(#62160) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#62155)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2020 |
|
Viccelhetnél a lottószámokkal is, hátha |
(#62161) KJLTT-1 hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 6, 2020 |
|
Kellemes modellezést ebben a „szép” időben.
Én is ezt tettem és a következő problémába akadtam: Tillig Ti-86112 váltóállító motor egyik irányú bekötését összekötöttem a MTB MB-MP5 váltóállítóállító motor egyik irányú bekötésével – mivel szembe állnak a kitérők. A kapcsoló lenyomásával meg is történik a váltók átállása, csak a MB-MTB5 állítómű egyből vissza is áll. Mivel mind a kétfajta állítóműben végálláskapcsoló van nem értem hogy történhet ez meg.
Egy másik vágányútnál már rendesen működik Ti-86112 és MB-MP1 páros.
Nem tudom mi lehet a hiba és mi lehet a megoldás?
Üdv Mindenkinek
|
(#62162) etwg válasza KJLTT-1 hozzászólására (#62161)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2020 |
|
Az MP5-s egészen masképp müködik mint az MP1. Olvasd el az utasitást. |
(#62163) KJLTT-1 válasza etwg hozzászólására (#62162)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2020 |
|
Elolvastam, csatoltam mind a kettő leírását. Sajnos én nem látom a különbséget bekötés szempontjából. Az Mp-5 többet tud, más a csatlakozója. |
|
(#62164) etwg válasza KJLTT-1 hozzászólására (#62163)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2020 |
|
Az MP1-s hez nem kell polaritást váltani és belül a motor mindig egyirányba forog. Azaz COM-n van mindig a plusz a POZ1/2 meg a minusz. Az MP5 ben a POZ1/2 polaritás érzékeny, ahogy a piacon levö többi motoros állitomü, azaz ott polaritast kell váltani ha irányt váltasz. |
(#62165) KJLTT-1 válasza etwg hozzászólására (#62164)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2020 |
|
Értem, csak én a "lehetséges bekötési módok" 1. pontja szerint kötöttem be a motort és 16 V váltakozó feszültséget használok, háromvezetékes áramkör.
Egyébként hogyan tudnék polaritást változtatni? |
(#62166) KJLTT-1 válasza KJLTT-1 hozzászólására (#62165)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2020 |
|
A Tillig váltóállító motorja nem polaritás érzékeny? |
(#62167) etwg válasza KJLTT-1 hozzászólására (#62166)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2020 |
|
De az, sajnos nincs MP5 állitom, de benne valami nem ugy van, mint az MP1-ben. Abban van egy dioda, ami meghatározza a motor forgását, az MP5 meg müködik válto polaritásra is ( 2.es kép - két vezetékes vezérlés). A minap egy német forumon is ezzel veszödtek. Ezt ki kell találnod hogyan müködik.
Rajzold le hogyan kötötted be. |
(#62168) KJLTT-1 válasza etwg hozzászólására (#62167)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2020 |
|
A kért rajz.
|
|
(#62169) etwg válasza KJLTT-1 hozzászólására (#62168)
|
Válasz •
|
Márc 6, 2020 |
|
Probáltad csak magát az MP5-t? Elödordult, hogy a végálláskapcsolo nem jol volt beszerelve. A nyomogombok milyen hosszu ideig vannak lenyomva? |
(#62170) KJLTT-1 válasza etwg hozzászólására (#62169)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2020 |
|
Próbáltam önállóan egy MP5-t, aztán két MP5-t rendben működtek. Megnéztem a Tillig "motor terét " a csuszkák is rendben vannak.
Ha nyomógombot addig nyomon amíg át nem vált akkor visszamegy az MP5. Ha szaggatottan nyomogatom és eltalálom a végét akkor rendben van.
Egy érdekesség Az asztalon 5db MP5 került beépítésre.
Egyikkel szembekötve MP1, tökéletesen működik.
A másikkal szembe Tillig, átvált majd 15 -20 másodperc után vált vissza, ez idő alatt "zizeg".
A harmadik mindkét irányban összekötött Tilliggel, egyből visszavált
A negyedik szembe Tillig, minden 5-6 váltás után Úgy marad nem vált vissza.
Az ötödik szembe Tillig, rendben működik.
Ennél több variáció nincs. Egy napi kísérletezés után kértem a hobbivasut segítségét.
Még azt is megpróbáltan, hogy mérjem az önálló ágon a feszültséget kapcsolás idején - 0,1 V |
(#62171) etwg válasza KJLTT-1 hozzászólására (#62170)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2020 |
|
Itt valami más gond lehet, mert ha jo a rajzod és elengeded a nyomogombot akkor megszakad az áramkör, anélkül meg semmi nem mehet.
Nézegetem a Tillig kapcsolását 86112, ott a motor forgási iránya változik az MTB-nél nem. De ebböl nem derül ki, honnan kapja az MP5 az áramot, hogy tovább mocorogjon ha nem nyomod a gombot. Nincs valahol még odavezetve a 16 V másik polusa ? ( visszajelzésre stb). |
(#62172) KJLTT-1 válasza etwg hozzászólására (#62171)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2020 |
|
Először én is a visszajelzésre gondoltam, de önállóan kiszerelve kísérleteztem., semmi más csak a két váltóállító motor.
Most tettem egy ujjabb kísérletet :
Ha közös irányt kapcsolom, rendben minden
Ha a Tillig nem közös ágát, akkor a Tillig átvált rendesen, a MP5 egy picit visszamozog.
Ha MP5-t nem közös ágát? akkor a tillig is mozog és az MP5 oda-vissza mozog.
Tiszta őrület. Valamit biztos nem jól csinálok. |
(#62173) etwg válasza KJLTT-1 hozzászólására (#62172)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2020 |
|
Az MP5-nek van olyan tulajdonsága, hogy egy kicsit tulmozdul a végálláson, ha többet mint kellene akkor ujra forog ( ha még megvan az áramkör), mert a motor mindig egy irányba megy. Ezért kell vigyázni a sebességre is ( feszültségre). Én az MP1-seket csak sima 12V DC-vel hajtom. Lehet, hogy a te 16 V-d már sok neki. |
(#62174) KJLTT-1 hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 7, 2020 |
|
Kicseréltem az MP 5-t és aTillig önálló és az MP5-el közös kapcsolás rendben ugyanakkor az önálló MP5 kapcsolásakor megy a Tillig is.
Ezt az egészet újra kell gondolnom, ellenőrizni a bekötéseket, a Tillig csuszkákat, az MP5 végálláskapcsoló állását. De ez egy hosszabb folyamat, most elmegyek gyümölcsfát metszeni.
Köszönöm az eddigi fegyelmedet, majd visszatérünk a témára.
Szép napot mindenkinek. |
(#62175) etwg válasza KJLTT-1 hozzászólására (#62174)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2020 |
|
Idézet: „elmegyek gyümölcsfát metszeni.
”
Hozzám is jöhetnél. |
(#62180) G.F. Rákoskeresztúr válasza KJLTT-1 hozzászólására (#62174)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2020 |
|
Az MTB-nek ha rendben elvégezte az átállítást le kellene állnia, függetlenül attól, hogy van-e rajta kakaó. Két állású kapcsolóval működtetjük elég sokan. A végponttal lehet valami. Milyen hosszú mozgásra állítottad? TT-ben a gyári acélszállal elég a 3mm, különben széttép mindent. Olyannal már találkoztam, hogy valami elakadt a végállás érzékelőjénél, és az miatt úgy értelmezte, hogy nem volt átállítás, és ment folyamatosan, míg le nem lett véve róla a feszkó. |
(#62181) etwg válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#62180)
|
Válasz •
|
Márc 7, 2020 |
|
A szükös hely miatt meg a meglehetösen puha müanyag miatt az a bütykös tengely már nekem is kiugrott egyszer a helyéröl egy motorbol. De visszatéve azota is jol müködik. |
(#62182) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 8, 2020 |
|
Csütörtökön, 12-én délután tali. Ne felejtsétek el! Pénteken 13-án a Keletiben 21 órától KISS buli! |
(#62187) M298 válasza M298 hozzászólására (#62182)
|
Válasz •
|
Márc 12, 2020 |
|
Pénteki KISS buli már storno. |
(#62189) Frankye válasza M298 hozzászólására (#62187)
|
Válasz •
|
Márc 12, 2020 |
|
Igen, a "buli" lemondásra került, csak forgatás lesz. |
(#62198) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 16, 2020 |
|
Sírjunk, vagy nevessünk?
Szakértő eladó az elhagyott topicon:
ez itt |
(#62199) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62198)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2020 |
|
Ez a mozdony már a zöldek által kisugárzott regenerativ energiával müködik. Ideális a kerti vasutra. |
(#62200) Lazsi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62198)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2020 |
|
Én nem vagyok szakértő, de ennek mintha 3 tengelye lenne... Akkor hogyan lehet "6-ből négy tengelyen tapadógyűrű"?
(Igen, tudom, hogy "6-ból" lenne a helyes...)
És mi értelme a tengelyre tapadógyűrűt tenni? |
(#62202) Arctic37 hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 16, 2020 |
|
Az egyetemi kényszerszünet miatt több idő van modellezni, ennek az eredményeként egy Kanpulyka gördült ki a műhelyből.
BTTB BR86 az alapja, nyomtatott műgyanta fődarabokkal. A vezetékek, kapaszkodók rézhuzalból vannak |
|
(#62203) etwg válasza Arctic37 hozzászólására (#62202)
|
Válasz •
|
Márc 16, 2020 |
|
|
(#62205) sunocske válasza Arctic37 hozzászólására (#62202)
|
Válasz •
|
Márc 17, 2020 |
|
Ez nyomtatott? A hosszkazán oldalán és a szertartályon a csíkok arra utalnak, de nem feltűnő, nagyon szép! |
(#62206) Arctic37 válasza sunocske hozzászólására (#62205)
|
Válasz •
|
Márc 17, 2020 |
|
Igen, nyomtatott (benne van a rövidke kísérőszövegben).
A csíkokat sajnos nem tudtam teljesen eltüntetni (pedig 20 mikronos rétegvastagsággal nem nagyon kéne látszódniuk), de az igaz, hogy fél-egy méterről már nem látszik |
(#62207) sunocske válasza Arctic37 hozzászólására (#62206)
|
Válasz •
|
Márc 17, 2020 |
|
Ja jól van, még nem hatott a kávé reggel |
(#62222) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 24, 2020 |
|
BaráTTim! Április 9-én nem lesz tali. Mindenki maradjon otthon, játszon a magáéval. Tervezzetek, építsetek, levélben kommunikáljatok! |
(#62223) Frankye válasza M298 hozzászólására (#62222)
|
Válasz •
|
Márc 25, 2020 |
|
Helyes a bőgés, oroszlán! |
(#62229) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 28, 2020 |
|
Egy kis bosszantás! |
|
(#62230) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Márc 28, 2020 |
|
És még egy! |
|
(#62231) Arctic37 válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#62230)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2020 |
|
Nagyon szép a kivitelezés.
De mintha vagy a tetőív túl alacsonyan kezdődne, vagy az ajtó és az oldalfal beugrása végződne túl magasan. És mintha a gumihurka túl előre ugrana ki. De lehet, hogy csak a perspektíva |
|
(#62233) PéTTer válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#62229)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2020 |
|
Értem én hogy maradjunk otthon és a sok szabadidőben modellezzünk. Válság idején ilyennel előrukkolni... |
(#62234) G.F. Rákoskeresztúr válasza Arctic37 hozzászólására (#62231)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2020 |
|
Kösz hogy szóba hoztad ezt a gumihurka részt, észre is vettem, hogy nem távolítottam el a gyári hurkáról a vízszintes darab feletti lemezt. Bhv-nál nem kell oda, emiatt is tűnik bénának a tetőív. A többinél szerintem a makró és a behúzott kocsivég csap be. Pont egy hurka vastagságnyit áll előre, semmi többet. |
(#62235) G.F. Rákoskeresztúr válasza PéTTer hozzászólására (#62233)
|
Válasz •
|
Márc 28, 2020 |
|
Ne izgulj, már jelezték, hogy a kocsivégekre kerülő lépcsőkkel gond lesz, mert rézöntés lenne, de az öntős leáll. Szóval vagy újratervezés, vagy pihi. Pedig jó esély lett volna rá, hogy Egerbe már guruljanak. |
(#62236) sunocske válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#62235)
|
Válasz •
|
Márc 29, 2020 |
|
Majd visznek magukkal az utasok hokedlit, és akkor nem kell lépcső! |
(#62238) Arctic37 válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#62234)
|
Válasz •
|
Márc 29, 2020 |
|
Akkor megnyugodtam
Átmeneti megoldásként --amíg nem oldódik meg a rézöntés-- műgyanta-nyomtatás nem játszik a lépcsőknél? |
(#62239) G.F. Rákoskeresztúr válasza sunocske hozzászólására (#62236)
|
Válasz •
|
Márc 29, 2020 |
|
Csak magas peron mellé járatjuk be, azt kész. |
(#62240) G.F. Rákoskeresztúr válasza Arctic37 hozzászólására (#62238)
|
Válasz •
|
Márc 29, 2020 |
|
Na ezt nem tudom, nem ismerem az anyagot, hogy mennyire strapa bíró. Kocsik leg érzékenyebb részéről van szó, ami pont annyit lóg ki, hogy egyből az sérüljön. Ráadásul nem szeretném agyonvastagítással eltorzítani. |
(#62241) Arctic37 válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#62240)
|
Válasz •
|
Márc 29, 2020 |
|
Ha küldesz méreteket, akkor megtervezem és kinyomtatok néhány próbadarabot, héten oda is tudnám adni kipróbálásra. Vastagság nem lenne probléma, kb 0.3 mm az alsó határ |
(#62242) G.F. Rákoskeresztúr válasza Arctic37 hozzászólására (#62241)
|
Válasz •
|
Márc 30, 2020 |
|
Egyenlőre nem tudom neked lemérni, mert ez az alkatrész nincs nálam. Egy Tillig 3 fokos lépcső lett átformázva, tehát nem is olyan egyszerű. Ha vissza kapom, és nem jártak eredménnyel, akkor minden kép megnézhetjük! A héten még biztos nem lesz nálam. |
|
|
2024. Dec, 23. Hé 7:18:08 |
|
Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt |
|
|