Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       408/437    
(#62243) róbertke válasza sunocske hozzászólására (#62236) Válasz Márc 30, 2020
sunocske ha már sámlizol
La Plata megállóhely, Missouri állam, USA.
BNSF vasút kétvágányú fővonala. Napi 1 pár AMTRAK szerelvény.
XXI. századot írunk ugye ... Na de a fejlett vasúton 1 kocsihossznyi peron. Minek nagyobbat napi 2 vonatnak?
Jön a vonat, megáll a kijelőlt helyen /mindig van egy állomási dolgozó aki ügyel a népségre/. Ajtót kinyitják, kaller leszáll majd a sámlit leteszi, utasok ki-be szállnak, sámli vissza és a kaller beszál, ajtó becsuk. Vonat lassan előrehúz a következő félig nyitott ajtajú kocsiig, leintik, megint az elsőnél leírt játék, egészen annyi kocsival végigjátszák, amennyibe van le és felszálló utas. 12 órányi anyagot lehet visszapörgetni
Úgy az ottani idő szerint 09-10 között szokott érkezni az egyik vonat.
La Plata, USA
(#62244) etwg válasza róbertke hozzászólására (#62243) Válasz Márc 30, 2020
Söt letolnak, még az elövárosi vinaton is ha nem a sámlinál szálsz be a kocsiba.

Amugy nézzetek be a pihenö vasutsok topikba - a 2 film sok mindent elárul.
(#62245) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#62243) Válasz Márc 30, 2020
Igen, pont innen vettem az ötletet
(#62248) Arctic37 hozzászólása Válasz Ápr 6, 2020
Távoktatás alatt jutott idő a dunakeszi kocsik fejlesztgetésére is. Bár a pár hozzászólással ezelőtti Bhv-val nem játszanak egy ligában, önmagukhoz képest jelentős feljavítást kaptak.
A kasznik maradtak eredetiek, csak a ablakok és matricák pótlódtak, ahol ezek hiányoztak (a BDt marticája nagy lett, tudom)
Ami viszont már új fejlesztés az az alváz, ami saját tervezésű nyomtatottra lett cserélve. Mivel ez alacsonyabbra nyúlik fel a kaszniba, befért egy belső berendezés is (jól fog kinézni a belső világítás alatt, amikor majd lesz).
Külcsínyben új alkatrészek a lépcsők, és ami a leglényegesebb: az eddigi BTTB forgóvázak Kaláka III-ra lettek cserélve (szintén saját tervezés és nyomtatás). Sokat ad az összhatáshoz, és perselyezve gyári modellhez hasonlóan gurul.
Egyelőre még csak a Bhv, BDt és Ap újult meg, de szép lassan a többire is sor kerül.

20200406_160...jpg

20200406_160...jpg

20200406_160...jpg
 
(#62249) Arctic37 válasza Arctic37 hozzászólására (#62248) Válasz Ápr 6, 2020
Egy közeli a Kaláka forgóvázról

20200406_160...jpg
 
(#62251) GABA TT válasza Arctic37 hozzászólására (#62202) Válasz Ápr 6, 2020
Szépen elkészített darab. Ugyan a kerék méret sokkal kisebb, de ettől független remekül vissza adja az igazit . A saját szülöttünk remek élményt ad!
(#62252) Arctic37 válasza GABA TT hozzászólására (#62251) Válasz Ápr 6, 2020
Köszönöm! Járni sajnos nem tud (a hajtás kuka, és az egyik hajtórúdcsap ragasztott), de a diorámán jól mutat, illetve így okot szolgáltatott arra, hogy a motor helyén kidolgozott konyha legyen (mégha nem is látszik belőle semmi).
Egyébként ha nem lenne ott a vezérmű, akkor pár milliméternyit meg lehetne nyújtani lefele a víztartályt, úgy már leérne a kerekek és a hengerblokkok tetejéig (ugyanis a hengerblokk is alacsonyabban van a BR86-oson, nem csak a kerék), és megfelelően arányos lenne (mondjuk így meg a hátsó traktus kereszttartói lennének kisebbek)

89603954_282...jpg

91371776_285...jpg

91434863_285...jpg
 
(#62253) M298 válasza Arctic37 hozzászólására (#62249) Válasz Ápr 6, 2020
Nagyon jól néz ki, gratulálok!
(#62259) GABA TT válasza Arctic37 hozzászólására (#62252) Válasz Ápr 8, 2020
Kár hogy nem megy! A Tillig gyártású BR86 belsőjét alá lehet tenni?
(#62260) Arctic37 válasza GABA TT hozzászólására (#62259) Válasz Ápr 8, 2020
Nincs nálam Tillig Br86-os, úgyhogy ezt pontosan nem tudom. De a robbantott ábráját nézegetve komolyabban át kéne tervezni az alváz elejét és végét, mert teljesen máshogy van megoldva, mint a BTTB, és ha a kaszni-rögzítőcsavar nem anyával van befogva, hanem a súlyban lévő furatban van menet, akkor vagy egy anyát a jó helyre beépíteni, vagy a kaszni gőzdómját kell 1-2 mm-el hátrább vinni (a 86-os dómja, amiben a csavar van, nem ott van, ahol a 442-es dómja, emiatt a BTTB öntvényben lévő rögzítőanyát előrébb kellett helyezni az átalakításkor).
Ezekkel együtt szerintem nem lenne megoldhatatlan
(#62281) SzebiTT hozzászólása Válasz Ápr 18, 2020
Sziasztok,
Van valaki eladó TT MÁV dízelmozdonyok akár M62,M41,M40?

Üdv: SzebITT
(#62288) ponTT válasza SzebiTT hozzászólására (#62281) Válasz Ápr 21, 2020
Szia! Keresd Hubert Ferit! /G.F. Rákoskeresztúr/
(#62297) jenicel hozzászólása Válasz Ápr 24, 2020
Sziasztok MesTTerek!

Van valakinek információja az utolsó negyedévben megjelenő szerkocsis BR89-ről? Arra gondolok, hogy átkerül a szerkocsiba a hajtás, vagy minden marad ahogy volt, csak hozzácsapnak egy szerkocsit, ami jó esetben áramot is vesz fel?
(#62298) sunocske válasza jenicel hozzászólására (#62297) Válasz Ápr 24, 2020
Nem tartom valószínűnek, hogy átpakolnák.
(#62299) etwg válasza jenicel hozzászólására (#62297) Válasz Ápr 24, 2020
Tillig biztosan nem adja fel ezt a csucsötletét, ami ebben a mozdonykában bujt el.
(#62300) jenicel válasza etwg hozzászólására (#62299) Válasz Ápr 24, 2020
Csúcsötlet? Belenyomorgatni mindent egy pici mozdonyba, vagy mire gondolsz?
(#62301) etwg válasza jenicel hozzászólására (#62300) Válasz Ápr 24, 2020
Pontosan arra a csapnivalo megoldásra (összegyömöszölésre) amit itt összehoztak. Reméljük nem lesz folytatása. Ez az egyik ok, hogy ezt a mozdonyt eddig nem vettem meg.
(#62302) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62301) Válasz Ápr 24, 2020
Őróla kommunikáltok?
http://www.trainmania.info/br89-tillig.html
Tényleg jól látom, hogy a fotózáshoz szétszedett gépet előtte órákon át járatták körbe-körbe egy dilikörön, ahol egyoldalasra koptak a kerekek? Ennyire telik a fantáziájukból egy TILLIG nevű cégnek? Legalább egy nyolcas alakú pályát raktak volna össze az egyenletes kerék kopásért ....
(#62303) etwg válasza róbertke hozzászólására (#62302) Válasz Ápr 24, 2020
Ahhoz a Tillignek nem sok köze van.... a konstrukciohoz - föleg az elektronikához annál több.
(#62304) jenicel válasza róbertke hozzászólására (#62302) Válasz Ápr 24, 2020
Igen, de inkább a szerkocsis utódjáról
(#62305) DinoTT hozzászólása Válasz Ápr 25, 2020
Sziasztok!
Én csak ezt a hiánypótló megoldást alkottam tegnap. Kocsibelső az első szériában gyárilag hibásan kiadott TT-modell IC+ kocsihoz. Akinek van ilyen kocsija és kicserélné, keressen nyugodtan.

IMG_20200425...jpg
 
(#62307) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#62303) Válasz Ápr 25, 2020
Sajnos azt az elektronikát az Uhlenbrock-tól veszik. Olyan is... Engem meg az az integrált "dekóder" tart vissza attól, hogy beszerezzem. Egy katasztrófa...
Hangosítanom kellene egyet, de teljesen újra kellene tervezni a modell elektronikai részét, pedig beleférne a hang is úgy, hogy nem tölti ki a vezetőállást. Csak időm nincs megcsinálni...
(#62309) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62307) Válasz Ápr 25, 2020
Én meg azért nem veszem meg, mert a pályám analog, igy minek fizessek vagy 50€ -t a digitális vacakért, ami ráadásul 5,7 -7,5 voltra csökkenti az elfogadhato sebesség tartományt (5,7V-nál indul és 8 V-nál meg már átszámitva 80 km/h-l száguldozik - az eredeti jo ha 40 km/h-val tudott menni). Máig nem értem kinek született meg ez az egetrengetö ötlete.
(#62310) róbertke válasza etwg hozzászólására (#62309) Válasz Ápr 25, 2020
BR89 legtöbb alváltozata tényleg csak 40 Km/h -val tudott tekerni.
(#62312) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#62309) Válasz Ápr 26, 2020
Idézet:
„...ami ráadásul 5,7 -7,5 voltra csökkenti az elfogadható sebesség tartományt...”

Megragadtad a dolog lényegét, hogy miért (is) nem szerencsés analóg pályán dekóderes modellt járatni. Legalább 5V kell, mire a dekóderben lévő PIC, vagy AVR, vagy mit tudom én micsoda magához tér, így az indulási feszültség eleve feltolódik majdnem a max. vontatási feszültség (12V) felére. Könnyen belátható, hogy erősen korlátozza így az ilyen modell használhatóságát analóg pályán. PWM-re sem lesz jó, mert sok dekóder nem imádja, ha ilyennel "etetik".

Ráadásul a Tillig szerintem bakot lőtt, amikor az Uhlenbrock-kal állt össze. Az Uhlenbrock dekóderek nem tudnak egy csomó mindent, amit velük egy árban lévő mások tudnak. Ráadásul a motor szabályzásuk egy kisebb katasztrófa, mert meginduláskor jól hallhatóan "sírnak" a motorok vele. Mondjuk egy TRAXX villanymozdony esetében ez legalább hasonlít az igazi mozdony hangjára, így nem kell bele hangdekóder, de egy porosz T3-as esetében ez egy rossz vicc... Uhlenbrock Intellidrive, na ja... Inkább unitellidrive...

Lesz egy kis időm, csinálok egy cserepanelt bele. Csak ahhoz előbb kell szereznem egy Tillig modellt.
(#62313) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#62310) Válasz Ápr 26, 2020
Pláne, hogy a szóban forgó mozdony a porosz T3-as.
(#62314) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62312) Válasz Ápr 26, 2020
Ne nagyon törd magad a cserepanellel, mert meglehetösen kacifántos a konstrukcio, igy a jelenlegit teljesen ki kell dobni ( természetesen elöre meg kell venni, hogy kidobhasd ), majd megalkotni egy ujat a helyére - gondolom, az sem lesz tul olcso és mennyi munka van vele. Én nézegettem napokig, hogy mit lehet vele kezdeni, de ugy döntöttem, hogy nem fektetek ebbe ennyi energiát.
(#62315) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62312) Válasz Ápr 26, 2020
Szerintem is ráérsz cserepanelt tervezni, amikor befut hozzád az első szerelni ... Elég lesz, ha addig csak nézegeted...

SUSI-Schnitt...jpg
 
(#62316) jenicel hozzászólása Válasz Ápr 26, 2020
Örülök, hogy ilyen jó kis beszélgetés lett a felvetésemből, végre lett egy kis élet a fórumban.
Felvetődött a vonójármű kapacitás bővítése, ezért kérdeztem rá a 89-esre, de úgy látom inkább kihagyom. Ha mégis valami kisebb gőzmozdonyban gondolkodom, azért még marad választék: 64 (Schirmer), 75 (Beckmann), 24 (Gützold), 94 (Kühn), 78 (Tillig, majd ha megjelenik), meg esetleg az 55 (Hädl). Eddigi információim szerint a Tillig 86, 84, 95 sorozatok sajnos kerülendők. (BTTB és Zeuke nem érdekel)
Vagy ha minden kötél szakad, akkor - egyelőre - maradnak a bevált konstrukciók, mint az 52, vagy dízel fronton a V180. Igaz ezek nem kis mozdonyok, de szintén rajta vannak a listán.
(#62317) etwg válasza jenicel hozzászólására (#62316) Válasz Ápr 26, 2020
Nekem van 3 PIKO gözösöm, eddig gond nélküliek - nem egyszerre lettek véve.
(#62318) csíkosháTTú válasza jenicel hozzászólására (#62316) Válasz Ápr 26, 2020
A Kühn-t nyugodtan állomásíthatod. És nézz körül a pmt háza táján is!
Mecklenburg-i BR91, szász Vt, szép kis gőzösök!

Jaaa!
Azért nem rosszak ám annyira a Tillig Általad említett tender gőzösei. Lehet azokat használni. Egyébként a BR52-vel is akadhatnak gondok, nem fenékig tejfel a szerkocsi hajtása. De! Nem mindenkinél marad fekve, vagy kér rendkívüli beavatkozást. Ahogy a BR86, vagy a BR84 és a BR95 sem.
(#62319) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#62315) Válasz Ápr 26, 2020
Már befutott, de első körben visszaadtam. Nagyon gáz az Uhlenbrock dekóder egy Tillig mozdonyban. Sokkal jobbak vannak a piacon. Azzal a tudással még olcsóbban is.
Lehet, hogy veszek egyet magamnak, és megcsinálom. Az lesz a kísérleti "nyúl".
(#62320) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#62317) Válasz Ápr 26, 2020
Hát, nem tudom. Nekem a PIKO egyetlen TT gőzöse annyira játékszerű. Még H0-ban is ilyen a benyomásom a BR55-ről. Az ára sem annyira alacsony. Egy ilyen van is éppen a műhelyben, és nem tudok rájönni, hogy tolatáskor miért zajos a hajtása, és előre menetben meg miért nem? Órákat vesz egy ilyen hiba a munkaidőmből... Kifizettetni meg nem lehet a vevővel...
(#62321) wesTTcoaster válasza DinoTT hozzászólására (#62305) Válasz Ápr 27, 2020
@DinoTT - az az új festésű IC kocsi az saját festés, vagy gyárilag ilyen? Azért kérdezem, mert a tt-modell.spb.ru-n nem látom, de nagyon szívesen beszereznék egy-két ilyet...
(#62322) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62320) Válasz Ápr 27, 2020
Az eredeti sem volt tul diszes meg bonyolult. (A PIKO még igy is 50€-l olcsobb mint a használhatatlan T3)
Sajnos alig van a TT-ben ilyen kis méretü mozdony (a régi Zeuke-t most nem veszem figyelembe), amik vannak meg bizony kétszer drágábbak (BR24) vagy tul nagyok ( 5 tengelyes szertartályos mozdony a nagyvasuton elég nagy ritkaság volt, mégis 2-3 gyár ilyen konstrukcioval jön ki). Számomra továbbra is hiányoznak a 3-4 csatlos szertartályos mozdonyok. Valamikor ilyen mozdonyok uralták a vicinális pályákat meg tolatásban is ezek voltak többségben. Ha megnézed bármelyik vasutat az elsö világháboru után a gözös kor végéig, kivéve talán a nehéz hegyi vasutakat, mindenhol a 3-4 csatlos mozdonyok uralkodtak, a TT modellgyárak kinálatában viszont alig van ezekböl a mozdonyokbol elfogadhato és megbizhatoan müködö modell.
BR80,81,92 már nincs (nekem még az 50 éves modellek is szolgálnak)
T3 egy agymenés
BR24 tulárazott - pedig abbol kellene néhány minden ilyen témáju terpasztalra.
Igy gyakorlatilag csak a BR86-s marad, vagy a szerkocsis BR55.
(#62323) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#62322) Válasz Ápr 27, 2020
Vagy a Shirmer BR64-es, az nem egy rossz modell.
Vagy ez itt:
BR74
Habár a Fisher nem egy olcsóság.
(#62324) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62323) Válasz Ápr 27, 2020
Igen a Schirmer modell már meg lett rendelve, csak éppen nem szállithato. (A PMT sem). Ki kell várni.
(#62325) DinoTT válasza wesTTcoaster hozzászólására (#62321) Válasz Ápr 27, 2020
Ez gyári 7790, 91, 92 a cikkszámok. vasuttmodell.hu elvileg már forgalmazza. Az étkezőset tőlük vettem.
Az első sorozatban fülkés belsővel adták, ki a de az újabbak már termes belsővel készünek. Börzén (vagy most gonolom emailben) Simon Csabi is szokta árulni.
(#62327) wesTTcoaster válasza DinoTT hozzászólására (#62325) Válasz Ápr 27, 2020
VasuTTmodell website-ján nem látom, de körbe nézek, hát ha tudok találni valamit valahol.

Ki a Simon Csabi?

Magyar Posta működik most, külföld felé?
(#62328) sunocske válasza wesTTcoaster hozzászólására (#62327) Válasz Ápr 28, 2020
Egy agilis kereskedő, akinél sok egyedi (Szabiroli és társai) cuccot is lehet venni a börzén. Valahol volt e-mail címem is hozzá, de most nem találom...
(#62329) DinoTT válasza DinoTT hozzászólására (#62325) Válasz Ápr 28, 2020
Érdeklődj emailben a vasuttmodell.hu-nál tudtommal hamarosan kapnak árut.
(#62331) jenicel válasza etwg hozzászólására (#62317) Válasz Ápr 28, 2020
Köszönöm, megfontolom a Piko BR55-ösét.
(#62332) jenicel válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62318) Válasz Ápr 28, 2020
Köszönöm válaszod!
A Kühn 94-ese tetszetős modell, és az ár-érték aránya is jó a versenytársakhoz képest.
PMT gőzöst elérhető státuszban még nem láttam.

Úgy hallottam a 86, 84, 95 mozdonyok kényes jószágok (bizonyos alkatrészek könnyen törnek és nehezen cserélhetők), valamint a vonóerejük sem túl fickós íves emelkedőkben. Cáfolj bátran, ha nem jól tudom.
(#62333) etwg válasza jenicel hozzászólására (#62332) Válasz Ápr 28, 2020
Épp most kaptam a mailt, hogy a Schirmer BR64-e már a gyárban elfogyott és ujabb nem lesz. Ezért körül kell nézni hol kaphato még.
(#62334) jenicel válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62312) Válasz Ápr 28, 2020
Ilyen sírás jellegű hangot nekem a gyárilag dekóderes BR110-es mozdony produkál, de abban ESU Lokpilot 4.0 van. A másik V100-ban Kühn N45-18 dekóder van, és csendben teszi a dolgát. Beállítás segít rajta, vagy csak dekóder csere?
(#62335) wesTTcoaster válasza DinoTT hozzászólására (#62329) Válasz Ápr 28, 2020
Köszönöm a javaslatot, email elküldve!
(#62349) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Máj 1, 2020
Ma kaptam meg a Tillig hírlevelét: végre lesz mit húznia a csillagos M61-nek, kijöttek a korban megfelelő festésű Y kocsik.
(#62351) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62349) Válasz Máj 1, 2020
És milyen jól mutatnak egy korabeli gyorsvonatban

20200430_120...png
 
(#62358) wesTTcoaster válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62349) Válasz Máj 2, 2020
Na végre valami jó hír!
(#62405) M298 hozzászólása Válasz Máj 5, 2020
Kedves BTTB tagok! A május 14-ei délutánon sem nyitom az oktatótermet, maradjunk távol még egy kicsit egymástól!
Lapozás       408/437    
Frissek
  2024. Dec, 23. Hé
12:17:27
  Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt
Hirdetés