|
H0 klubtopic
|
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:
|
|
(#62521) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62520)
|
Válasz •
|
Máj 20, 2020 |
|
A terepasztalt és a kapcsolópultot két kábel köti össze. Az egyszerűség kedvévért két LPT nyomtatóport csatlakozós kábel. Csakhogy ezeknek a házát nem arra tervezték, hogy egy csomó, hozzájuk képes vastag vezetéket a házuk befogadjon. Szerencse, hogy van a műhelyben igényes munkaerő, akik tud már dolgozni AutoCAD programmal. Nos, gyorsan tervezett is hozzá egy új házat, és sebtében* ki is nyomtatjuk.
*: Sebtében, azért ez legalább három órát jelent. Egy 3D nyomtató azért nem valami gyors. |
|
(#62523) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62521)
|
Válasz •
|
Máj 20, 2020 |
|
Nagyon jó ötlet volt az a 3D nyomtató beszerzése a műhelybe Mester! |
(#62524) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#62522)
|
Válasz •
|
Máj 20, 2020 |
|
Mert fényévekre van egy korabeli Schicht-től. |
(#62525) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#62523)
|
Válasz •
|
Máj 20, 2020 |
|
Nagyobbik fiam születésnapi ajándéka. |
(#62531) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62521)
|
Válasz •
|
Máj 21, 2020 |
|
A kész csatlakozó első példánya. Még három kell. |
|
(#62532) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62531)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2020 |
|
Mi ez az összekaristolt, költőnket idézve: "minek nevezzelek?"
A szöveget rajta valami feltünőbb szinnel (fehér, világos sárga) én kihúznám. "Csíkos- műhely Alapítva 2000" szép gót betűkkel .... |
(#62533) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#62532)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2020 |
|
Csak okulásként, a kezdő 3D használóknak! A leválasztó réteg nem éppen óvatosan lett eltávolítva...
Ez a kék bigyulinkókáka az LPT csatlakozó eredeti műanyag háza helyett van, mert abba nem fért volna el ennyi, és ilyen vastag vezeték. |
(#62535) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62533)
|
Válasz •
|
Máj 22, 2020 |
|
Föleg nem mindegy, hogyan helyezed a munkaasztalra a nyomtatamdo alkatrészt. A te esetedben pl. ha kihagyod a feliratot ( vagy csak kb 0,5 mm mélyre csinálod) és ez a felület van alul, akkor meguszod support nélkül is.
Épp a minap kellett lépcsöt nyomtatni - a kész minták is szinte mind hülyén vannak megtervezve - ahogy a lépcsö a valoságban a mennyekbe megy - és nyomtatsz hozzá egy nagy sereg support lábat. Ha az egészet elforditod 90 fokkal akkor a lépcsö simán felfekszik a munkalapra és nem kell hozzá egyetlen support sem, csak idöben 30-40%-t tudsz megsporolni! |
(#62543) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62533)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2020 |
|
Így néznek ki működés közben. |
|
(#62544) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62543)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2020 |
|
Mivel elég volt héten már az elektronikákból, meg a szervizelésből, így egy kis pihentető terepezés.
A szín még messze a nem a végleges, a ragasztó fehérsége még nagyon átüt. A VMC statikus szórófüvei egészen jól használhatóak, és a színük is jó, de többször szentségeltem munka közben, mert kicsomagoláskor kis, nemezesedett gombócokként jött ki a zacskóból az egyik...
|
|
(#62545) novakerno válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62544)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2020 |
|
Egy dologra nem tudtam rájönni... A "Gold fassl"-t a fűszórás melyik fázisánál használod? És vajon külsőleg, vagy belsőleg?
|
(#62546) csíkosháTTú válasza novakerno hozzászólására (#62545)
|
Válasz •
|
Máj 23, 2020 |
|
Az becsapós, mert nem az van benne, ami poháron olvasható. A pohárban "Bohém" van. A tőlünk nem messze található Lőrinci Sörfőzde kézműves pilseni söre.
Egyébként belsőleg kell használnia a fűszórást végzőnek, hogy ne dülöngéljenek a fűszálak. |
(#62563) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62546)
|
Válasz •
|
Máj 27, 2020 |
|
Az igazából a védőital! |
(#62636) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62544)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2020 |
|
Kelleni fog valami váz féle, ami majd az asztal szélén tartani fogja a hegyet.
2*2cm-es fa oszlopok lettek csappal rögzítve az alapra. |
|
(#62637) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62636)
|
Válasz •
|
Jún 1, 2020 |
|
Elkezdtük készíteni is a hegyet, alulról felfelé. |
|
(#62639) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62637)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2020 |
|
Fáj a szívem a beleölt munkátokért.
Tökmindegy mennyit fizetnek érte. A lényeg: lesz egy szép, de használhatatlan asztal. Ezekkel a régi váltókkal nem fog megbízhatóan működni, sínek megrozsdásodnak, ott fog állni valahol félredobva, a TI drága időtök meg ment veszendőbe... Miért nem lehetett ugyanezzel a geometriával egy I-profilos sínből megépíteni???
Nem értem a megrendelőt
Sajnállak benneteket, mert gyönyörű munka kerül ki a kezeitek közül! |
(#62641) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#62639)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2020 |
|
Nyugi, száraz, fűtött szobája lesz!
A korrózió veszély most van, amíg vizes ragasztóval dolgozunk rajta. Retro asztal a kívánság. Lesznek benne ugyan modern megoldások: PWM hajtás, trafók helyett stabilizált DC tápegységek, de azok láthatatlanok. Egyébként szépen futnak rajta a vonatok, próbamenetek már voltak. Csak közben a pokolba kívántam, aki kitalálta a PIKO Blocksignal-t! |
(#62642) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62641)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2020 |
|
Idézet: „"Csak közben a pokolba kívántam, aki kitalálta a PIKO Blocksignal-t! "”
Ahogy a telefonban röviden megbeszéltük .... szóval érdemesebb elfelejteni a Piko Blokrelét a jövőbeni károk elkerülése végett, hiszen van a Műhelyben az általad kifejlesztett CSM116 relé (45 x 30 x 13mm) ami mérete alapján töredéke a Zeuke és Piko reléknek, de tudásban és működés-biztonságban felülmúlja. Nincs benne mozgó alkatrész. A két PWM vezérlőért meg tényleg kár |
(#62645) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#62642)
|
Válasz •
|
Jún 2, 2020 |
|
Idézet: „A két PWM vezérlőért meg tényleg kár ”
Ki kellett cserélni két BDW23 darlington tranzisztort, nem nagy ügy. Csak már be voltak építve a kapcsolópultba, így időigényes volt a csere.
Istenem, mennyivel több ész volt Berlinben a Storkower Str-n, minden Sonneberg-ben anno... |
(#62661) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 4, 2020 |
|
Szedjetek darabokra! Ha már terepasztalok vannak szóban.
Kérem a kritikákat erre a pályára - ne kíméljetek! Ez épül most. 150*250cm.
1: felső nagy állomás 3 vágányos
2: mellékvonali állomás 1 vágányos
3: mellékvonali állomás 1 vágányos
A hurok megoldásokkal ne foglalkozzatok, azt megoldom. Ha kész lesz (évek) jelentkezem.
Emelkedés 2,5%
Eddig már sikerült 3 modulátmenetet készítenem, ahol szépen átsiklanak a vagonok. Gyakorlom, mert ebből rengeteg lesz. Aztán jönnek a láthatók is. |
|
(#62665) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#62661)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2020 |
|
25 o/oo merre lesz? Az már jó kemény emelkedő.
Mindenki olyan terepasztalt épít amire van pénze és szeretne.
Te a földalatti vasutat preferálod, míg én a kűlszínit.
F.1. Utasítást mit idézgessem a megnevezések miatt, hogy mi különbség a Megállóhely, a Forgalmi kitérő és az Állomás között? Ha állomás neked minden szolgálati hely, akkor legyen mindegyik állomás, punktum.... |
(#62666) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#62665)
|
Válasz •
|
Jún 4, 2020 |
|
Ennyi?
Az elmúlt 10-15 évben arról olvastam itt, és másutt is, hogy a 3%-nál meredekebb emelkedők kerülendők. Mivel az előző pályámnál is volt emelkedő, ott 2,4%-os volt, azon gond nélkül mentek fel a tapadógyűrű nélküli mozdonyok is - jónéhány kocsival. Ez 2,5%-os lesz, talán nem akkora a változás. A sárga sín az emelkedős rész. Kijön az, csak sokat kellett rajta gondolkodnom.
Igen, MOROP/NEM szabványok átolvasásával készült (űrszelvény - szélesség/magasság, vágány tengelytávolság stb).
F.1. utasítás? Nemértem. Egy szóval sem írtam, hogy a magyar vasút bármely részét modellezném - ezt írtam valahol? Egységsugarú modellező vagyok: ahol meg lehet személyvonattal állni, és fel/leszállni az nekem állomás - elnézést ha pongyola vagyok
Punktum? Nemértem.
Földalatti vasút? Nemértem. Nem fogok alatta ülni. A zöld rész felül lesz, egy 150 cm hosszú nagy állomás tolatással koronggal. Ez felül lesz, nem lenn.
"Mindenki olyan terepasztalt épít amire van pénze és szeretne."
Nem, ebben nincs igazad!!! Mert ha van pénzem, és szeretnék, akkor sem építhetek egy minimversumnyi asztalt, ha HELYEM nincs rá. Nem kettő változós a függvény kedves Topiktárs, hanem 3. Ez van. (Lehet, hogy neked az első kettő hiányzik, nekem több..)
|
(#62669) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#62666)
|
Válasz •
|
Jún 5, 2020 |
|
Nem egészen!
A kolléga arra gondolt, hogy túl sok minden van rejtve, vagyis alagútban a terven. Ráadásul eléggé komplikált váltók, vagyis ott akkor is üzembizonytalansági tényező lesz, ha százezerszer is gondosan építed meg. Vagy, ha az egyik jármű nyomtávja valahogy egy picit is eltér, vagy menet közben hagyja el egy tapadógyűrűjét egy mozdony.
Üzem szempontjából persze nagyon sok rafinált lehetőség adódik így, mert egy külső szemlélő nem igazán tudja majd, hogy az alagútba futó vonat hol bukkan majd ismét fel! Lehet majd U-boot mozdonyokat (DR BR119) járatni!
Mondjuk Te írtad, hogy "ne kíméljetek!", vette is a bátorságot róbertke olvtárs!
Nekem más aggályaim vannak. Pontosabban kérdésem. A sárga emelkedő szakasznál van olyan széles a "levegő" a beljebb lévő, kis állomás vágánya mellett, hogy a domborzatot ki lehessen alakítani? Vagy ott egy támfal lesz végig? |
(#62670) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62669)
|
Válasz •
|
Jún 5, 2020 |
|
Köszönöm!
Rejtett rész: Sokat gondolkodtam rajta. Előző verziómban pont fordítva volt. Fenn voltak a hurkok. Hasonlóan komplikált volt. Nem tetszett, és követhetetlen volt, ahogyan forognak a mozdonyok/szerelvények. Lenn meg olyan egyértelmű volt, hogy itt be/ott ki. Siklásom nem volt a hurokrendszereken. Ezért döntöttem úgy, hogy most lenn lesznek a hurkok, a vonatok meg itt/ott/amott/ilyen/olyan irányban fel tudnak bukkanni - még egy hosszú tároló is van benne.
A komplikált részt (hózentróger+angolváltó+kereszteződés+pilz váltó) olyan helyre tettem, ahova később is be lehet férni javítani, sőt akár az egészet egyben, és külön-külön cserélhetőre (csavarozva, sínpapucs nélkül) építettem be.
Igen, támfal lesz az emelkedő alatt, azon fut az emelkedő, épített kő mintázattal xps-be karcolva Most látom, hogy ez a terv a régebbi! Az emelkedő, és az alsó állomás között az épülő verzióban még több hely van (+4cm).
A necces rész ahol kibújik, az emelkedő, és ahol az emelkedő alá befut a másik - alsó - szint. Ott is benne vagyok a szabványban. |
(#62705) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62544)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2020 |
|
Szia Csíkos mester!
Mitől lesz ez az asztal retro, vagy nosztalgia? Mi volt itt a kívánság?
Amikor elkezdtétek építeni, azt gondoltam, hogy a régi vágányanyaghoz passzoló szürke csiszolóvászon lesz a kavicságy és vagy VERO fűszőnyeg, vagy festett fűrészpor a növényzet alapja, megtámogatva a tájat némi nyomtatott karton támfalakkal. Így most egy modern, finoman kivitelezett asztalt látok kibontakozni, aminek csak a vágányanyaga régi, de akkor az meg minek?
|
(#62706) ZésZoli válasza diginewl hozzászólására (#62661)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2020 |
|
Szia diginewl!
Nekem tetszik a terv, csak ha feléd lesz a terv alsó oldala (én így gondolom), akkor nem fogod látni a két megállót az alsó szinten.
Az ugye látod, hogy a két szétszedési pontnál 11, illetve 10 vágány
átmenet van. Mivel tudod a szegmenseket ilyen pontosan illeszteni?
Említetted, hogy panelban is fel lesz állítva. Eddig olyan panellakásokat láttam, ahol a nappali volt a legnagyobb szoba kb. 20 négyzetméterrel. Hol tudod ezt a nagy asztalt felállítani? Hány napra tervezel egy menetet? Hova teszed utána a szegmenseket? Nálunk a gyerekek játékasztalát, ami 100x150cm volt, egyszerűen nem tudtuk értelmesen kezelni (eltenni). Fix helyet meg nem találtunk neki, így elbontásra került.
Azóta is szeternénk egy asztalt. Most így hosszabb kihagyás után átnéztem a fórumot és elkezdett motoszkálni a kisördög patexati, csíkos mester, Novakerno és a te asztalod láttán.
De tényleg! Hová teszitek? |
(#62709) diginewl válasza ZésZoli hozzászólására (#62706)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2020 |
|
Köszönöm!
Évek óta tervezgetem
A terv elsősorban körüljárhatóra készült, de a fő tekintési pont a kép szerint fentről van, így látható a két alsó (megálló/várakozóhely/nemtudommiF1szerint), és a felső rész is.
23 átmenet lesz.... Ha már egyet kell csinálni, akkor már tökmindegy mennyit készítünk. Ebből jelenleg már 6 készen van. Először a nem láthatókkal kezdtem, és próbálok közben minél kevésbé észrevehető, de annál jobb sínrögzítést kialakítani. A sínt forrasztással, csavarozással és ragasztással is rögzítem az átmeneti pontokon. Amik elkészültek - van ívbeni átmenet is, jól működnek.
Mielőtt a 3 modult összeraktam volna, az illeszkedő oldalakat egymásra tettem és összefúrtam őket fúróállvány segítségével. Mindkét találkozási pont 6-6 db 5-ös méretű polctartó csappal van illesztve, amit 4,5-ös fúróval fúrtam elő, azaz nem lötyögnek a csapok. A modulokat pedig 4-4 m10-es metrikus csavar tartja egyben. Eddig már többször szétszedtem, és összeraktam, minden pontosan ugyanoda került. Ez biztató.
Igen, a szabvány panel nagyszoba kb 19nm... óriási. Ha nincs tele a nappali, akkor elfér. A mienkben el fog férni, és valamennyire teljesen körüljárható lesz - vagy egy oldalra téve marad is hely. Eléggé ki van centizve, de megoldható.
Az össze/szétszerelés nem tart sokáig, így elképzelhető a napi szinten való szétszedés is - ha majd oda jutunk.
Tárolás: egymásra rakva lesznek tárolva, így "mindössze" 85*150 cm helyet fogyaszt. Egymásra rakáshoz egy kaloda fog készülni, amiben egymásra sorolódnak a modulok, és így rögzíthetők is lesznek. Elférhet a garázsban, (vagy esetemben a munkahelyemen is )
A sínátmenetekről, meg az épülésről teszek fel képeket - ha nem baj. Az még nekem sem teljesen világos, hogy a modulhatárokon hogyan oldom meg a terep szép elvágását, a sínágyazat összehangolását. Eddigi terveimben egy 0,5mm vastag átlátszó műanyag lap van, amit a két átmenet közé beállítok, így pontosan látom a két oldalt. Ha megkötött a ragasztó ezt a lapot kiveszem, akkor ez a rés marad mindössze - ez még terv.
Mindenesetre lassan haladok - most a földalatti vasút készül, sok-sok próbával. |
(#62712) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#62705)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2020 |
|
Azért nem gányolunk!
Persze, hogy modernebb módszerek is helyet kapnak a retro sínek mellett, és a PIKO Blocksignal-ok elektromos része is át lesz variálva (hogy hullana ki a haja, aki kitalálta!).
De lesznek rajta Auhagen épületek, igen, a régiek is. Javarészt azért a látványt azok fogják meghatározni, meg a pályán futó régi PIKO modellek.
OK, hogy retro, de mégis csak 2020 van. A kisebbik fiam meg duzzogva kivonulna, ha a régi VERO fűszőnyegekkel kezdenénk el sületlenkedni... |
(#62713) ZésZoli válasza diginewl hozzászólására (#62709)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2020 |
|
Hát! Én rendkívül kíváncsi vagyok az építés menetére, úgyhogy jöhetnek a képek, beszámolók!
Milyen vágányanyagot használsz? Bocs, ha már írtad. Nem rémlik.
Bármit is írok lentebb, azt nem azért teszem, hogy elvegyem a kedved. Sőt! Inkább én merítek bátorságot a kitartásodból és az optimizmusodból.
Javaslom, hogy a polctartó csapokat acéllemezbe illeszd be. A lemezeket pedig minél nagyobb felületen mard bele az oldallapokba. Biztos, hogy a fa furatok nem fognak sokáig feszesek maradni. Utána meg jöhet a szenvedés a 10-es csavarokkal. Másik ötlet, hogy a csavarok legyenek tükörpolíros menetes csapok és azok szorosan illeszkedjenek egy elég nagy külső átmérőjű acél gyűrűbe, ami szintén szorosan ül az oldallapokban. A legjobb lenne ezen csapok enyhén kúpos kialakítása, ami könnyíti a behelyezést és rajta az anyát meghúzva központba húzza a két gyűrűt. Amúgy hogyan tudod összerakni úgy, hogy minden szegmens csak két lábon áll? Hogy teszed fel a lábakat? Le lehet majd tenni a szegmenseket az oldalára döntve?
Kis méret? Huh! egy-egy szegmens önmagában lesz legalább50cm magas, de épület és nyövényzet függvényében magasabb. Három ekkora "ládát" egymásra pakolni sem egyszerű, de együtt két egymásnak háttal fordított komolyabb gardróbszekrényt tesznek ki. Ezt csak úgy hozni-vinni, melóhelyre be, onnan haza. Mindezt napi szinten. Háát...
Érdekes megoldás, hogy magadtól távol teszed az állomást. Lesznek tolatások, kocsirendezések?
Izgatottan várom a folytatást!
|
(#62714) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62712)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2020 |
|
Nem gányolás az, hanem a kornak megfelelő technika!
Minden tiszteletem a megrenelőé, de érteni nem értem. A szép kavicságytól alig fog látszani, hogy régi a vágányanyag. Akkor meg minek? Bár a másik fórumon Alkotasu topiktársnak is ilyen vágánynyaga üzemel, elmondása szerint hibátlanul. Bár nem tudom, hogy ő is ilyen szépen kicicomázta-e. Őszintén szólva kicsit csalódott vagyok. Nagyon kíváncsi voltam, hogy milyen lesz a retro terep.
Hogy fogtok egy ekkora asztalt a helyére szállítani? Úgy látom, hogy egy keret az egész. Mikorra tervezitek a befejezést? Ha jól emlékszem, 2015-ben kezdtétek. |
(#62715) diginewl válasza ZésZoli hozzászólására (#62713)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2020 |
|
Egyenlőre nem tervezek más illesztést.
Ezek a csapok az illesztést biztosítják, az erő az m10-es csavarokon megy át 4-4 db, így valószínű nem fognak kilazulni a csapok. Ha kilazulnának, akkor meg kapnak egy 6-os bútorösszehúzót. Ha az kilazul, akkor egy 7-est Addigra meg már vasútmodellezés sem lesz
Sínrendszer Tillig-pilz/piko/peco/fleischmann/lima/roco váltók-sínek ami az évek során összejött 2,5mm magasság. Flexi sínek szinte mindenhol... Illesztés sínpapucs nélkül (már hallom a károgásokat . (Nekem tetszik ha egy-egy méterenként van egy ta-takk hang a modell vasútban.) Váltók/Sínek csavarozva, ha valahol vissza kell bontani/cserélni valamit.
Modulmagasságban nem az alpok hegyeit fogom modellezni Igyekszem 30-40cm magasságban maradni. Átmeneti tárolás megoldott - nem kell messzire cipelni. Ha lesz kapacitásom teszek fel képeket. |
(#62717) etwg válasza diginewl hozzászólására (#62715)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2020 |
|
A sima csavaros összehuzásnál sokkal pontosabb ha pl a lyukba a két találkozo falemezen át egy szoros alucsövet dugsz - pár mm-rel rövidebbet mint a két lap vastagsága. Ebbe a csöbe egy passzolo csavarral huzod össze a két modult. Én 10 mm alucsövet használok és M8-s csavart 2 nagy alátéttel és egy szárnyasanyával. A csö tartja a pontos helyzetet a csavar meg összefogja a két modult. Eddig nagyon bevált 2 asztalon használtam ezt a megoldást. |
(#62718) diginewl válasza etwg hozzászólására (#62717)
|
Válasz •
|
Jún 12, 2020 |
|
Kicsit sokat írtam, így a lényeg elsikkadt.
Tettem fel a fotótárba néhány képet. Itt van illesztőcsapos kép is. Lötyögésmentes, nagyon pontos.
Csap
Néhány modulátmenet is látható.
Képgaléria |
(#62719) etwg válasza diginewl hozzászólására (#62718)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2020 |
|
Csak azért irtam, mert valamikor régen én is butorcsapokat használtam aminek az az egyetlen baja, hogy szétszedve az egyik oldalbol kiáll igy sérülékeny, föleg szállitáskor. ( meg extra helyet foglal, például nem fér át az ajtonyiláson vagy az autoban). Azota igyekszem az ilyen dolgokat ugy megoldani, hogy szétszedve a keretböl semmi ne álljon ki. |
(#62721) diginewl válasza etwg hozzászólására (#62719)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2020 |
|
Igen rendben, köszönöm!
Szorul, de kijön. Ez fogja majd az egymásra helyezést biztosító kalodát is lötyögés mentessé tenni.
Modulátmenetek.
Az első körben még nyák-ra forrasztottam a sínt, aztán rájöttem, hogy ez nagyon macerás. Ha nem látható helyen van az átmenet, akkor egyszerűbb, ha a sín külső oldalára behajtok egy csavart, úgy hogy nem nyomja el a sínt, és azt összeforrasztom a sínnel.
Mikre jók a piko síncsavarok.
Ahol meg látható lesz, ott a sín alá kerül a csavar.
|
(#62723) ZésZoli válasza diginewl hozzászólására (#62721)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2020 |
|
Köszönöm a képeket és a beszámolót!
Az egyik íves átmenetednél elég nagy lett a hézag. Kipróbáltad már kocsival? Valami hosszabb, kéttengelyessel érdemes. Azok szeretnek felmászni az ilyen hézagokon. Kíváncsi vagyok!
30-40cm? Az önmagában a keret a felépítménnyel (a felső szint), nem? Épületek nem lesznek?
Elég gyorsan haladsz. Hogy lesznek ebből évek?
Arra válaszolj még légyszi, hogy hogyan fogod a lábakat becsavarni? Elfekteted az egészet? Vagy a lábak majd egy keretet alkotnak és ráteszed a szegmenseket a már álló lábakra?
|
(#62724) diginewl válasza ZésZoli hozzászólására (#62723)
|
Válasz •
|
Jún 13, 2020 |
|
Erre az átmenetre gondolsz?
Íves átmenet
Még csak nem is zökken a kocsi rajta. Kéttengelyessel, forgóvázassal egyaránt letesztelem. Magától átgurulva, direkt nyomva az oldalát a kocsinak, hogy ugorjon ki. Nem ugrik.
Lábak: Mind a 6 láb becsavarható. (M10-es csavar.)
Össze/szétszerelés 1 emberes: 1-1 modult először az oldalára állítva összeilleszek a csapoknál. Csavarral össze huzatom őket. A 3 modult egyben lefektetem a földre. Az egy oldalán megemelem, és két lábat beletekerek. Egyik kezemmel tartom/emelem az asztalt, a másikkal tekerem a lábat. Ha megvan a két láb - ferdén áll az asztal, akkor átmegyek a másik oldalra és ott tekerem be a két lábat. Ha is megvan akkor jönnek a középsők. Kb 1-2 perc alatt kész a 6 láb berakása. Az elbontás ugyanígy csak fordítva.
Magasságok: 9cm alap+9,6cm a második szint. A középső modulon lenne magasabb épület 15-20cm a szélsőkön max lámpák 10-12 cm. 30/40cm belül vagyunk/modul.
A 9 cm-en belül beférek, tudok csavarozni, és fúrni (!) is - kipróbáltam. Ezért nem vittem magasabbra a második szintet. Az alsóhoz meg nagyon sok irányból hozzá lehet férni.
Évek? Úgy, hogy ez most készülget, mert néha van rá időm. Ehhez kell még vezetékezni, szervókat illeszteni, megcsinálni az áramköröket. Akkor még csak az alja van meg - ha az működik rendesen: Utána jön a felső szint. Aztán a terepépítés - amit tudok, hogy hosszabb idő, mint a pálya, és az elektronika építése... Így lesznek évek. |
(#62725) ZésZoli válasza diginewl hozzászólására (#62724)
|
Válasz •
|
Jún 14, 2020 |
|
Szia!
Idézet: „Még csak nem is zökken a kocsi rajta. Kéttengelyessel, forgóvázassal egyaránt letesztelem. Magától átgurulva, direkt nyomva az oldalát a kocsinak, hogy ugorjon ki. Nem ugrik.”
Ez nagyon jól hangzik!
9cm magas a keret? Magasabbnak gondoltam a képek alapján. Gondolom a lábak végén van az M10-es menet. Az anyát hogy fogattad a kerethez?
Az összeszerelt, földre fektetett asztal megemeléséhez egy gondolat: Nálunk, amikor már be volt építve a "terep", akkor szembesültem azzal, hogy nincs hol megemelni az asztalt. Olyan szépen felfeküdt a padlón, hogy fogáspont hiányában egyszerűen nem tudtam megemelni. Nem volt hol alányúlni. Ment a bénázás. Külső fogantyút nem akartam rátenni, úgyhogy a keretbe lett volna lekerekített téglalap alakú "lyuk" marva. Aztán ezt már nem élte meg az asztal. Azóta meg csak a tervezés megy, de hely valahogy nem akar adódni.
Dobnál fel képet a lábak rögzítéséről?
Üdv. |
(#62726) diginewl válasza ZésZoli hozzászólására (#62725)
|
Válasz •
|
Jún 15, 2020 |
|
Van az egyik oldalán egy ujjnyi lyuk, ahol meg lehet kezdeni az asztal emelését - ez fontos, mert nincs fogásod, ha az asztal lábak nélkül a földön fekszik.
Most egy jó időre eltűnök - eddig volt időm erre - , így gyorsan felteszem a lábakról a képet. Szabványos asztallábak, az aljukon kiegyenlítővel.
4 csavar tartja a helyén a tartót.
Lábak
|
|
(#62731) Halhozo hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 17, 2020 |
|
Nah, egy kis beszámoló az asztal állapotáról. Kezdetben a le(be)zárások miatt volt egy kis fennakadás a lábak elkészítésével.(Guruló lábakat akartam, hogy ha szükséges az ablakhoz, (és az asztal túlsó feléhez is) hozzáférjek. Ezért aztán az asztal eleinte a földön kezdett el épülni, mindig azt csinálom amivel haladni tudok. Később elkezdett a táj is kialakulni. |
|
(#62732) csíkosháTTú válasza Halhozo hozzászólására (#62731)
|
Válasz •
|
Jún 17, 2020 |
|
Alakul! Szép lesz!
A hegyet miből vágtad ki? |
(#62733) ZésZoli válasza diginewl hozzászólására (#62726)
|
Válasz •
|
Jún 17, 2020 |
|
Idézet: „Van az egyik oldalán egy ujjnyi lyuk, ahol meg lehet kezdeni az asztal emelését”
Ezek a lábak egész jók! Hihetetlen, hogy milyen olcsók! Három gyerekkel ez két fagyizás ára. |
(#62734) ZésZoli válasza Halhozo hozzászólására (#62731)
|
Válasz •
|
Jún 17, 2020 |
|
Szia Halhozo!
Nagyon jól néz ki! Tudnál feldobni egy pályatervet? Visszalapoztam 2018-ig, de nem találtam. L alakú asztal lesz? Másképpen hogy mennek fel a vonatok a jobb felső állomásra?
A guruló lábaknál tudsz majd magasságot állítani?
Ha jól látom, ez Piko-A vágányzat. A kitérőkön nem akadnak el a rövidebb mozdonyok? Vagy olyanok nem is lesznek?
|
(#62737) Halhozo hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 17, 2020 |
|
Szia, pályaterv: itt.
Szerettem volna magasság állítást is, de az már nagyon megbonyolította volna, így a magassága fix. (Az íróasztalomhoz mérve van beállítva.)
Igen azt, miért akadnának el? Vagy a hosszabbakra gondoltál? Nem, olyan nem lesz, pont azért mert levinnék a hegyet. De egyébként játszani kellett, főleg a hegyből kijövet, mert az ív + váltó kombót nem szerette a zöld (hátsó) személykocsi. |
(#62739) Halhozo válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62732)
|
Válasz •
|
Jún 17, 2020 |
|
Pontos megnevezése:
AUSTROTHERM PINCE HŐSZIGETELŐ XPS LAP
Hétköznapibb nevén polisztirolból. |
(#62740) ZésZoli válasza Halhozo hozzászólására (#62737)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2020 |
|
Köszi a tervet! Így már ismerős! Végül a kék szakasz lett a második. Milyen hosszúak az oldalak?
A magasságállítást úgy gondoltam, hogy a tologatás miatti új helyeken való megállítást ellensúlyozandó, hogy ne billegjen az asztal. Padló egyenetlenségek, szőnyeg, ilyenek. Ezt hogy oldod meg guruló lábakkal?
Idézet: „Igen azt, miért akadnának el? ”
A Piko-A kitérőknek műanyag a szívdarabja, ezért ott egy darabon nincs áramszedés. A kis, kéttengelyes tolatómozdonyok, vagy a nagyobb, de gyengébb konstrukciójú (áramszedésű) mozdonyok elakadhatnak. Ilyennel még nem találkoztál?
Analóg lesz a vezérlés?
Üdv.
|
(#62742) Halhozo válasza ZésZoli hozzászólására (#62740)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2020 |
|
Hát, parkettán van, szőnyeg nem lesz alatt, mert egyrészt koszolná nagyon a golyókat, meg nehezen gördülne. Csak egy fém lap lesz alattuk, hogy a súlyt picit oszlassam, és ne nyomja meg a parkettát.
Egyébként meg, hát a föld sem lapos.
Amúgy meg annyira nem merev az egész, szóval a talaj eltéréseket simán elnyeli.
Ja így érted, igen olyan van, ha nem elég gyors a mozdony, és a lendület nem viszi tovább, hát olyankor majd picit meg kell tolni. Analóg lesz, majd esetleg pár év múlva belevágok egy részleges digitalizálásba. (Tudom, több helyen írtátok, hogy lehetetlen, de szerintem nem az, csak rengeteg munkával jár) |
(#62744) ZésZoli válasza Halhozo hozzászólására (#62742)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2020 |
|
Köszi!
Esetleg dobnál fel képet erről a golyós lábról? Kíváncsi vagyok!
Szóval a lendület megoldja... Tök jó hozzáállás! Bárcsak ilyen egyszerűen venném a dolgokat. Mindig rágódom valamin, az asztal meg sosem készül.
Hogy érted, hogy lehetetlen digitalizálni? Semmi sem lehetetlen.
Tudom, hogy sok a kérdés, de mégegyszer: Mik a befoglaló méretek? |
(#62750) Halhozo válasza ZésZoli hozzászólására (#62744)
|
Válasz •
|
Jún 18, 2020 |
|
méret :az asztal 2,4m x 1m. A majdani kiegészítés pedig 1m x 1m. Az ívek: r1 és r2.
Hát több helyen írták, hogy nehéz, mert kezdetektől más drótozást igényel, vagy valami ilyesmi.
Kép pedig a lábakról még beszerelés előttről.
(#62737)
Ja rájöttem, hogy amíg a kék szakaszt nem csinálom meg, nem építhetem fel teljesen a hegyet, szóval elkezdtem azt is beépíteni. |
|
|
|
2024. Dec, 22. Vas 16:31:45 |
|
Jelenleg 6 fő olvassa az oldalt |
|
|