|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#62912) DinoTT válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62901)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2020 |
|
Szia!
Egyrészt örvendetes látni a fejlesztési munkát és bele fektetett pénz és energia egy ilyen kis piacon.
Másrészt nem értem. M40-ből pont van játszható jól használható strapabíró modell, TT-ben. Nekem Huber-t féle van 2db-is. Én használnálom akár több napon át is modul találkozókon, itton a gyerekkel szűnyegvasút ágyazatos pályán és semmi baja. Néha kitakarítom és kész.
Mire gonolsz a nem játszható "makettek" említésekor? |
(#62913) csíkosháTTú válasza DinoTT hozzászólására (#62912)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2020 |
|
Hát nem Hubert Feri alkotásaira, az Tillig alap.
A cél, mint írtam, egy tanulmány, technológiai kísérlet. Ahhoz kellően komplikált egy ilyen.
Egyébként ez a piac nem olyan kicsi ám! Csak nem mindenki látható, mert sok hazai modell inkább csak vitrinbe való makett. Temérdek pénzért - mert rá van nyalva, hogy "MÁV" - nagyon sok hasznavehetetlen tákolás kerül ki nagyon sok helyről.
- Műgyanta kasznik, amikből vannak szépek, de randák is, és utóbbi a több. Ezek egy idő után rideggé, szárazzá, törékennyé válnak. Egy ilyen modell használatijában le is írták piros, vastag betűkkel, hogy "A modell szétszedése nem javasolt!".
- Keverék kasznik, réz, sztirol lap, műgyanta, és rengeteg reszelés. Úgy kell kezdeni a karbantartását, hogy kitakarítod, amit a gyártója belereszelt réz, műanyag és gyanta forgácsot.
- Rendkívül gyatra mechanikai megoldások, a sokak által használt "cseh hajtás" egy hasznavehetetlen, zajos valami. Nem csak ontopic méretben.
- Hajmeresztő elektromos kapcsolások a modellben. 2020-ban még mindig kísért, hogy a világítás úgy van megoldva, hogy a LED-k polaritása a sínnek megfelelően az egyik oldalon "így" van bekötve, a másikon meg "úgy".
- Réz tömbön van egy kiegészítő súly, ami ón, vagy ólom, és ebben van egy M2 menetű furat, amibe a kasznit tartó csavart kell becsavarni. Vajon hány ki-betekerést visel el ez a menet a puha fémben?
Stb, stb.
|
(#62915) DinoTT válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62913)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2020 |
|
Ez mind igaz, amit írsz, de mi lehet a jó megoldás?
- Jobb hajtást gyártani a mint a cseh réz hajtások? Hogy és miből? Szerintem az annál sokkal jobb sose lehet az elérhető árú kisipari technológiak miatt.
- soroszatgyártás esetén milyen kaszni a műgyanta helyett? az FDM technológiájú 3D nyomtatás lassú és nem elég kicsi a felbontása, az SLA technolóhiájú gyantáknál van ABS-hez nagyon hasonló mechanikai tulajdonásgú anyag, nekem is van ilyen de kérdés hogy idővel ez hogyan változik. Ennnek a nyomtatási ideje is elég lassú a kisiparilag megfizethető 3D nyomtatókkal.
Te, hogy látod ezeket a kérdéseket? |
(#62916) csíkosháTTú válasza DinoTT hozzászólására (#62915)
|
Válasz •
|
Júl 7, 2020 |
|
Az elején különítsük el a dolgokat!
1: Van az a technológia, ami saját célra, a haveroknak, meg a klubnak jó lesz. Nincs ezzel semmi baj!
2: És van a termék, amit árulunk, bárkinek, aki megveszi, ott van a bolt/boltok kirakatában, és garanciát kell rá vállalni, meg tartalék alkatrészeket biztosítani.
Az szokott a baj lenni, amikor az 1. számú esetből gondolkodás nélkül lép valaki a 2. számúra. Sajnos ebből van a több idehaza, meg külföldön is, és nem csak TT-ben. Ettől megy el az ember életkedve szervizesként, és, ahogy én is, ettől nem vasutazok idehaza, csak DR-rel, és nem MÁV-val. A hátam közepére nem kívánom!
- A cseh hajtásnál igényesebbet készíteni kisipari eszközökkel is lehet. Lásd: pmt. Megfelelő, igényes, - mármint munkára és tervezési időre is - hajtást lehet készíteni. Rajta vagyunk az ügyön. Csakhát ez nincs meg egy nap alatt, mármint a tervezése. A pmt se' ennyi idő alatt hozta össze a dolgait, amiket árul.
- Kaszni. Lehet 3D nyomtatni, de sok idő, mire elkészül, és nagyon sok munka is van vele, mire termék szintre kerül. Eladhatatlanul drága lenne, ha a 2-es pont szerint szeretnénk eljárni. Létezik a kisnyomású fröccsöntés, aminek a szerszáma nem szerszámacél, hanem idehaza egy jobb kisipari CNC-vel elkészíthető. Igaz, a szerszám élettartama legfeljebb 50-100 kaszni, de az árát visszahozza bőven, ha magadnak meg tudod csinálni. Ehhez persze gépek kellenek, meg tudni kell tervezni valamilyen CAD programmal. Idő megtanulni, idő beszerezni a gépeket, meg persze a CAD tanfolyam sincs ingyen, meg a gépek sem. Ha nem abban gondolkodunk, mint az átlag hazai kisszériás gyártó, hogy legfeljebb 10 modell elkészítése már hozza is vissza a teljes tervezési és felszerszámozási, gépesítési költségeket, akkor az út járható. Csak az átlag az nem így gondolkodik, és a hiányzó gép/tudás/ismeret miatt születnek a "jóleszazúgy" megoldások. (Mondjuk az is igaz, ezt a saját bőrömön tapasztalom, amióta megy a műhely, hogy a hazai adókörnyezet nem igazán támogatja a hosszútávú fejlesztéseket, ha mikro vállalkozásról van szó, és a céget nem úgy hívják például hogy Audi Motor Hungária KFT... )
- Egy dolog van még, amiről nem ejtettünk szót. Festés/feliratozás. Nem sok ember van idehaza, aki sorozatban képes egyenletes minőséget produkálni. Persze itt megint belefutunk a mondandóm elején említett 1. és 2. pont béli különbségekre a követelmények szintjén.
Tehát: Szerintem az a baj a jelenlegi kisszériás gyártók többségével, hogy az 1-es pont szerinti követelményeknek megfelelően dolgozik, de a 2-es pontnak megfelelően próbálja értékesíteni azt, amit úgy nem lehet(ne). Ebben a németek is ilyenek ám! Téptem a hajam anno a JAGO gőzösökkel, katasztrofálisak voltak, nem csodálom, csődbe is ment.
Tudom, rengeteg nehézség van, nem könnyű ez a popszakma. De, ha meg sem próbáljuk, akkor... |
(#62917) DinoTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 7, 2020 |
|
Hát ha ezt a hazai adó, gazdasági és vásárlói környezetben összehozod akkor, ahhoz lehet majd gratulálni! Egy-két próbát megér! |
(#62933) G.F. Rákoskeresztúr válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62922)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2020 |
|
Nagyon sok sikert, és kitartást kívánok! Minden elismerésem ha belevágtál ebbe a nem kis feladatba! Remélem sikerrel jársz, főleg hajtás ügyben!
Annak idején, jó pár évvel ezelőtt én is megpróbálkoztam egy profi esztergályos, marós barátommal azt a hajtásnak nevezett rézmicsodát teljesen saját, pontosabban a Tillig fogaskerekeit, és a Modmüller kerekeit felhasználva, egy elfogadható, pontos hajtást építeni vele az M44-eseknek. Sajnos végeredmény nem született meg, csak néhány részegység. Na nem azért mert ügyetlen volt, csak munkahelyet váltott, és ott már nem volt meg a lehetőség, hogy foglalkozzon vele.
Nagyjából ez az időszak volt az, amikor inkább elkezdtem a Tillig hajtására építeni. |
(#62934) csíkosháTTú válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#62933)
|
Válasz •
|
Júl 9, 2020 |
|
Köszönjük!
Nem egyedül készítem, pontosabban a nagy fiam vágott bele. Nem kis feladat, de legalább megtanulja, hogyan kell csinálni.
A háttér adoTT, a műhely, ahogy nézem még menni fog egy darabig.
Sajnos pont ez néha a fejlesztés rákfenéje, hogy rá vagyunk szorulva olyan munkatársakra, barátokra, akik vagy szívességből, vagy "másodállásban" tudnak foglalkozni a témával. Ezzel tulajdonképpen nincs baj, csak így bizonytalanná válhat a talaj a lábunk alatt. Nem csak az adókörnyezet a baj ám idehaza, hanem a társadalom hozzáállása is ehhez az iparhoz... |
(#62935) Arctic37 hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 11, 2020 |
|
Nálam ez készült most, vegyesen DLP/SLA és FDM technológiával |
|
(#62937) etwg válasza Arctic37 hozzászólására (#62935)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2020 |
|
Szép lett!! |
(#62944) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62936)
|
Válasz •
|
Júl 12, 2020 |
|
És a hajtás sajnos még így is csak épphogy működik (de legalább tudom az okát, és remélhetőleg legközelebb már jobb lesz) |
(#62953) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#62944)
|
Válasz •
|
Júl 14, 2020 |
|
Idézet: „...de legalább tudom az okát, és remélhetőleg legközelebb már jobb lesz...”
Na ez az! Fejlődni, jobbítani szeretnél. Ha valami nem az igazi, akkor nem legyintesz rá, hogy jó lesz az.
De jó lenne mindenkitől ezt a szándékot, hozzáállást látni! |
(#62957) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62922)
|
Válasz •
|
Júl 14, 2020 |
|
Csöppet haladt a tanulmány előre. Egyelőre még vendég forgóvázakon, de a végleges konstrukció hasonló lesz. Kinézetre nem, csak műszakilag. A meleg víz újbóli feltalálására nincs szükség. |
|
(#62960) sunocske válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62957)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2020 |
|
Ígéretes! |
(#62961) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62957)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2020 |
|
Szia!
Nem rossz,de mondtam,hogy gyertek el a gépemért!!!!!!!!!
|
(#62962) csíkosháTTú válasza HOTotya hozzászólására (#62961)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2020 |
|
Amit látsz, az nem a modell. Ez egy tanulmány, hogy lássuk a méreteket, a helyet, ami a modellben van/lesz. Nem is a legjobb minőséggel lett kinyomtatva. Ahhoz kell, hogy a végeleges konstrukciót is ki tudjuk dolgozni. Sok munka van még ezzel...
Egyébként is a vezető tervező ragaszkodik ahhoz, hogy lehetőleg minden házon belül legyen majd egyszer.
Csemegének egy CAD rajz egy részletről. Ezzel is elég sok dolog van. Képzelem, hogy mit izzadtak anno a konstruktőrök, amíg nem voltak ilyesféle tervező programok... |
|
(#62963) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62962)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2020 |
|
Jó jó csak azt beszéltük,hogy ott a gépem amit most nem használok és vigyétek !!! A programról beszéltünk már és sikerült megtalálni a cnc-s részt már???? (CAM részt) Ne felejtsd el,hogy régen is készültek komoly alkatrészek és az mind PAPÍRON készültek a rajzok. Cnc előtt sok-sok darabokból álltak a szerszámok.. |
(#62964) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62962)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2020 |
|
Idézet: „Képzelem, hogy mit izzadtak anno a konstruktőrök, amíg nem voltak ilyesféle tervező programok..”
Az agyuk volt a Computer, kezük a CAD programm .....
mint Kandó Kálmánnak, Jendrassik Györgynek meg sokan másnak .... |
(#62965) HOTotya válasza róbertke hozzászólására (#62964)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2020 |
|
NE magasztald ennyire,mert kinő a haja..... |
(#62966) róbertke válasza HOTotya hozzászólására (#62965)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2020 |
|
Aztán majd ő lesz a ...
Hééé, haja Ibrahim!? |
(#62967) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#62966)
|
Válasz •
|
Júl 15, 2020 |
|
|
(#62985) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 17, 2020 |
|
Itt is készülődik valami..... |
|
(#62988) csíkosháTTú válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#62985)
|
Válasz •
|
Júl 17, 2020 |
|
|
(#62991) DinoTT hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 18, 2020 |
|
Sziasztok!
Az első nyomatok egyike TTe C50. Nem gurul (még) de rakománynak, félreállítva dísznek jó lehet. |
|
(#62992) róbertke válasza DinoTT hozzászólására (#62991)
|
Válasz •
|
Júl 18, 2020 |
|
Gratulálok, jól néz ki!
Utánakeres TTem kicsit jobban ....
TTe kerék |
(#62993) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 18, 2020 |
|
Húú, de beindult itt a nagyüzem!
Még mindig vendég forgóvázakon, csakhogy lássuk az arányokat is, meg, hogy passzolni fog-e? |
|
(#62994) DinoTT válasza róbertke hozzászólására (#62992)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2020 |
|
Ksözönöm. Sok jó dolgot találtam ott. |
(#62995) sunocske válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#62985)
|
Válasz •
|
Júl 19, 2020 |
|
Ezzel kocsimennyiséggel kompletten ki tudod adni a 81-82-es vonal forgalmát |
(#62996) Frankye válasza sunocske hozzászólására (#62995)
|
Válasz •
|
Júl 20, 2020 |
|
Ennyi még a keleti műhelyben sincs, csúcsidőben. |
(#63013) HOTotya válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62993)
|
Válasz •
|
Júl 21, 2020 |
|
Sziasztok! Csíkosok... holnap gyertek a gépért,mert bent hagytam a mobilom a műhelyben és csak most vettem észre!! bocsi |
(#63019) novakerno válasza róbertke hozzászólására (#63015)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2020 |
|
Ezek szerint kolbászból készül a kerítés? |
(#63021) róbertke válasza novakerno hozzászólására (#63019)
|
Válasz •
|
Júl 22, 2020 |
|
OFF
Van egy olyan kép a Csabai Kolbászfesztiválról, de inkább nem rakom fel ....
ON |
(#63054) KJLTT-1 hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 28, 2020 |
|
Szép napot mindenkinek.
Valamikor vásároltam VULCANMODELL vasbetonlábas padot. Tudtam, hogy nem ami méretünk, de gondoltam jó lesz, hát nem igazán tetszik.
Próbáltam megkeresni az eredeti méreteit, de sajnos nem találtam. Aki tud segítsen a méretekben, hogy át tudjam alakítani a H0-át TT-re
Előre is köszi |
(#63055) róbertke válasza KJLTT-1 hozzászólására (#63054)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2020 |
|
Kaphatnánk egy képeTT, hogy tudjuk miről van szó?
Köszi előre is ... |
(#63057) KJLTT-1 válasza róbertke hozzászólására (#63055)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2020 |
|
Telefonnal készített fotó. Elnézést a minőségért |
|
(#63058) KJLTT-1 válasza róbertke hozzászólására (#63055)
|
Válasz •
|
Júl 28, 2020 |
|
A pad a kérdéses méret
|
|
(#63059) róbertke válasza KJLTT-1 hozzászólására (#63058)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2020 |
|
|
|
(#63061) KJLTT-1 válasza róbertke hozzászólására (#63059)
|
Válasz •
|
Júl 29, 2020 |
|
Köszönöm. Maradok a 120-as méretnél
|
(#63075) Battman válasza KJLTT-1 hozzászólására (#63061)
|
Válasz •
|
Júl 30, 2020 |
|
|
(#63087) gumidani válasza KJLTT-1 hozzászólására (#63058)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2020 |
|
A pad méretei |
|
(#63088) gumidani válasza gumidani hozzászólására (#63087)
|
Válasz •
|
Aug 3, 2020 |
|
folytatás |
|
(#63094) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 4, 2020 |
|
|
(#63095) KJLTT-1 válasza gumidani hozzászólására (#63087)
|
Válasz •
|
Aug 5, 2020 |
|
Ez egy kicsit más méret mint amit "róbertke" adott, sőt "Battman" válaszában lévő is kicsit más. Mindenesetre köszönöm mindenkinek a válaszát, ezek alapján meg tudom csinálni az én padjaimat. Az eredményről beszámolok. |
(#63097) sunocske válasza KJLTT-1 hozzászólására (#63095)
|
Válasz •
|
Aug 6, 2020 |
|
Szerintem Gumidanié a típusterv méretezett rajza. Róbertke egy kereskedelmi forgalomban kapható "utángyártott" terméket tett fel, amit akár a vásárló... izé kereskedelmi igényekhez is igazíthattak (darabonként 40 centivel kevesebb faanyag kell, és 20 centivel alacsonyabb a lába, ami szintén lehet anyagtakarékosság). És akár még azt is el tudom képzelni, hogy Battmané meg egy olyan padról lett méretezve, ami nem a típusterv szerint lett karbantartva vagy megépítve (rövidebb deszkák, esetleg a lábak is közelebb lettek ültetve egymáshoz). |
(#63099) KJLTT-1 válasza sunocske hozzászólására (#63097)
|
Válasz •
|
Aug 6, 2020 |
|
Szerintem is. Egyébként a MÁVSZ 694 -1:1985 irja le a pontos méreteket, de én sajnos nem tudtam megtalálni, Mindenesetre ezzel a mérettel nem lövök nagyon mellé. |
(#63211) Arctic37 hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 1, 2020 |
|
Megtörve a csöndet, nyárutó programként befejeztem a WR225-ös étkezőkocsim, így a 70-es évek expresszeinek utasai már teli gyomorral szállhatnak le a végállomáson |
|
(#63227) M298 hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 2, 2020 |
|
Vírusmentes Barátaim! 09.10-én 16.30-tól évindító tali a szokott helyen. Hogyan telt a nyár? Ki hol volt, mit csinált és hova nem megy a közeljövőben? Kérem a résztvevőket, hogy saját maszkot viseljenek a teremben! |
|
|
2024. Dec, 24. Kedd 1:13:39 |
|
Jelenleg 1 fő olvassa az oldalt |
|
|