|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#63911) csongor.varga válasza etwg hozzászólására (#63894)
|
Válasz •
|
Jan 4, 2021 |
|
Azt hiszem a tápellátással és a PWM szabályzóval nincs probléma. Kimértem ahogy mondtad a PWM szabályzó előtt, és normás sebesség mellett az áramfelvétel olyan 160-180mA, ami teljes sebesség esetén felkúszik olyan 240mA köré. Kivettem most a 12V->9V limitert, ettől most lényegesen nem változott a futás jelleg, persze gyorsabban mennek a vonatok. De akkor megpróbálom még a sebbenzines takarítást ha találok az OBIban. |
(#63929) Gashpy válasza csongor.varga hozzászólására (#63911)
|
Válasz •
|
Jan 6, 2021 |
|
Igaz, hogy kicsivel drágább, de egy első körös tesztre elegendő...
Gyógyszertárban próbáltad már? |
(#63930) csongor.varga válasza Gashpy hozzászólására (#63929)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2021 |
|
Igen, beszereztem és megtakarítottam a mozdonyokat újra. Sokkal jobb nem lett, úgy tűnik az alkohollal már jó munkát végeztem. Sikáltam őket szépen. Most mindenki teszik a dolgát, egyedül a V36-os szokott megakadni a Tillig íves kitérőnek a hosszú szívén, ahol rajta marad 2 kerék és a maradék már nem tud áramot felvenni. |
(#63931) etwg válasza csongor.varga hozzászólására (#63930)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2021 |
|
Már irtuk:
1. Meg kell nézni a V36-son, hogy minden kerék szedi-e az áramot.
2. Meg kell nézni, hogy stimmel-e még a kerék geometria - föleg a kerek belsö távolsága a B méret a NEM310 -ben.
3. Meg kell nézni a kerékkarima magasságát is, lehet, hogy az emeli meg a mozdonyt a sinen és elveszti a többi kerék is a kontaktust.
|
(#63938) róbertke válasza csongor.varga hozzászólására (#63930)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2021 |
|
Minden kötél szakad, mindent alaposan még egyszer átnéztél és mégsem akarja szeretni azt a váltót: - Kivonod a forgalomból a V36-ot vagy úgy járatod, hogy elkerülje azt a váltót. OFF H0 -ban nekem is van egy ilyen váltó/mozdony párosom |
(#63940) etwg válasza róbertke hozzászólására (#63938)
|
Válasz •
|
Jan 7, 2021 |
|
Az az ives válto amugy is teljesen el van rontva ( de még a PILZ idök ota). A terelösinek rossz helyen vannak és rövidek. Ugy hogy azzal bármikor baj lehet, még a legujabb jármüvel is. A sziv csucsánál a terelösin már nem vezeti a kereket. Lehet kapni csere terelösint majd 10 mm-l hosszabb, de lehet ilyesmit otthon is késziteni.
V36nak meg az a baja, hogy a hosszu sziv két kereket is egyszerre szigetel, ezért elég, ha a mozdony egy kicsit billen (a miért ne tenné) a 3. kerék felemelkedik a sinröl és oda az áramkör. |
(#63950) ZésZoli válasza hoTTo hozzászólására (#63820)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2021 |
|
Sziasztok!
Köszönöm szépen a BR86 kerékérintkező tippeket és a linket! Meg is rendeltem itthonról.
|
(#63951) ZésZoli válasza csongor.varga hozzászólására (#63930)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2021 |
|
Szia Csongor!
Nekem ezeken az ágyazatos Tillig vágányokon a modern, vadi új V36 és a Roco BR80 is elakadt és nem csak a kitérőkön, hanem a vágányelemek csatlakozásánál néha előforduló szintkülönbségeken is (ott is elemelkedett kicsit az egész mozdony egy pilanatra).
Az, hogy ezekbe az ágyazatos váltókba miért nem tettek polarizált fém szívdarabot, az teljesen érthetetlen és a kis mozdonyokat ki is írja a pályáról.
Más:
Ha gyerekek is játszanak, érdemes rendszeresíteni egy régi pamutzoknit egy kis üveg sebbenzinnel a pálya mellé. Én minden játék előtt áttörlöm gyorsan a pályát, mert a gyermek kezek jól össze tudnak fogdosni mindent.
Még annyi lenne a kérdésem, hogy a pályátokon az első, hozzád legközelebb eső vágány a bal szélen visszatér az oválba egy íves váltóval, vagy ütközőbakban végződik? |
(#63952) ZésZoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 8, 2021 |
|
Tillig Modell sínrendszer kérdés:
A fémgyökös EW1 és IBW váltók gyökei meg vannak táplálva a tősínek által? Ha nem, akkor magán a váltón van ilyen lehetőség, vagy csak külön beépített állítómű-relé párossal, tehát fixen, asztalra beépítve működik? |
(#63955) novakerno válasza ZésZoli hozzászólására (#63952)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2021 |
|
Gondolom a kérdésed TT-re vonatkozik. H0-ban gyárilag meg van táplálva rugózó érintkezőkön keresztül a mozgó csúcssíneken keresztül, de ez sajnos nem ad mindig megbízható érintkezést. Ha nem érintkezik rendesen a csúcssín a tősínnel, akkor baj van. Én most próbálkozom egy EW1-es váltnál ezt megoldani H0-ban. |
(#63959) ZésZoli válasza novakerno hozzászólására (#63955)
|
Válasz •
|
Jan 8, 2021 |
|
Köszi! Igen! TT-ben kérdezem. |
(#63962) ZésZoli hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 8, 2021 |
|
Csíkos MesTTer!
Ha már belinkelte az Indexen a 2016-os kis TT asztal projektet. Elkészült az asztal? Van róla képed, hogy milyen lett? |
(#63964) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 8, 2021 |
|
Ilyen lesz a 44-es kirakós! Nemsokára elkészülnek a mesterdarabok, már csak takarítgatni kell őket, és feltenni a furatpontokat. |
|
(#63969) sunocske válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#63964)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2021 |
|
Tyűha! |
(#63970) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#63962)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2021 |
|
Hali!
Nincs több róla. Abban az állapotban lett "készen" részemről, ahogy látható. Mint a korábbi Z-s asztal építésénél is, az volt a kérés, hogy az asztal legyen üzemkész, a terepépítést majd a megrendelő fejezi be.
|
(#63971) etwg válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#63964)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2021 |
|
Szép lesz! |
(#63972) Arctic37 hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 9, 2021 |
|
Tegnapi hír FB-on.
(Az írta, aki a H0-s MTB ABb projekttel is foglalkozott, szóval nem pletykának tűnik) |
|
(#63973) maTTato válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#63964)
|
Válasz •
|
Jan 9, 2021 |
|
|
(#63974) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 10, 2021 |
|
Enyedi Laci anno adott nekem egy magyarított Traxx kasztnit. Vagy két évig hevert eltéve, majd hoTToék oldalán felbukkanó dízel Traxxos készlet elbújtatta a gondolatot. Vásároltam is egyet, de azért kiderült, hogy pár dolgot gyártani kell hozzá, trepnit, féktárcsa imitációt, de végül is megoldódott hozzá minden. Kasztniba is belenyúltam azért pár helyen végül, de átvedlett a dízel. |
|
(#63975) róbertke válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#63974)
|
Válasz •
|
Jan 10, 2021 |
|
Gyönyörű lett, gratulálok!
Kandó Kálmán .... |
(#63976) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 12, 2021 |
|
Megtért a Rovo?
Kiadott egy 8 oldalas TT katalogust 2 gözmozdonnyal meg 2 szergejjel valamint 1 vagonnal. |
(#63979) Frankye moderátori
válasza kezsman hozzászólására (#63977)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2021 |
|
Egy kérdést csak egyszer, egy helyen teszünk fel! |
(#63980) etwg válasza etwg hozzászólására (#63976)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2021 |
|
A mennykö csapjon ebbe a tapiképernyöbe. Természetesen Rovo = ROCO!
|
(#63984) wesTTcoaster válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#63964)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2021 |
|
Wow ez nagyon jól néz ki! |
(#63985) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#63976)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2021 |
|
Hol találtad?
A honlapjukon nyoma sincs még. |
(#63986) G.F. Rákoskeresztúr válasza etwg hozzászólására (#63976)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2021 |
|
Ejjj, az nem volna egy hátrányos dolog, ha újra gyártásba kerülne a Szergej! |
(#63987) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 12, 2021 |
|
Mit tudtok, mennyire szerezhető mostanság be Mashima 1020-as méretű motor, vagy annak valami klónja? |
(#63988) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63985)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2021 |
|
Egy emailbe kaptam, de azt nem tudom ide berakni, ebböl a bunko táblagépböl.
A zöld gözös van benne meg a BR44-s az eredeti orosz szergej a DR-nek ( diszités nélkül), meg a CSD verzio komplett felöltöztetve. Meg egy rakoncás kocsi. |
|
(#63989) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#63988)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2021 |
|
Szóval semmi új, csak leporolták a régi modelleket. (A BR44 szerkocsiját meg kellene újítani, a Tillig meg tudja hajtani benne mind a négy tengelyt, a ROCO csak kettőt.) |
(#63990) kezsman válasza Frankye hozzászólására (#63979)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2021 |
|
Igen, tudom! Elnézést nem láttam megjelenni amit leírtam, ezért fordult elő.
Ez volt az 1 írásom ide, bocs a bénázásért!!!!
András |
(#63991) ZésZoli válasza etwg hozzászólására (#63988)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2021 |
|
Sziasztok!
A Roco oldalán a termékek között már listázódnak a TT mozdonyok.
LINK
Illetve két TT kocsi:
LINK
Én úgy értettem hírlevélből, hogy letisztítják a szortimentet és ezért lesz a Roco H0 és H0e, A Fleischmann pedig N, a TT méretet dobják. Akkor most hogy van ez? |
(#63992) etwg válasza ZésZoli hozzászólására (#63991)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2021 |
|
Hát azota eltelt már vagy 5 év. És ugy látszik a raktárban drágultak a modellek ( raktárköltség ). Vagy tanulmányozták az ebayos neppereket, hogy beárazzák a beporosodott dobozokat.
De az azért jo jel, hogy valakinek megint mégiscsak eszébe jutott a TT méret. Vagy attol féltek hogy a Piko elfoglalja a piacot. |
(#63993) sunocske válasza etwg hozzászólására (#63992)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2021 |
|
Azért amilyen ütemben a PIKO elkezdte szórni a formaújdonságokat, a félelmük nem teljesen alaptalan. |
(#63994) etwg válasza sunocske hozzászólására (#63993)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2021 |
|
Meg a minöseget is. . . Be is rezzent az egész konkurencia. |
(#63995) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#63994)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2021 |
|
Minőség?
Motor fordulatszámával forgó acél tengely műanyag perselyben, bizonytalan élettartamú motorok... (Múlt héten ment vissza a műhelyből egy OFF Laminatka, mert zárlatos a motorja), stb, stb.
Kinézetre jó, de a minőség azért nem ver köröket a konkurenciára.
|
(#63997) gmarc válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#63879)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2021 |
|
Milyen géppel nyomtattad a Bobók vázát? |
(#63998) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63995)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2021 |
|
Ilyesmiröl kár nagyon elmélkedni, mert a nagy ROCO M152-sét tömegesen vitték vissza, nem a hibás alkatrészekért, hanem a fejekben levö rövidzárlatért amit ( szándékosan ? ) épitettek be a mellékkocsikba.
És sajnos az is tény, hogy eddig egyetlen Piko mozdonyt sem rágott szét a cinkpestis, nem ugy mint, szinte valamennyi vezetö modellgyár egy egy sorozatát.
Az meg, hogy müanyag csapágy - nem tudom, hogy rossz van nem, de karácsony elött bütyköltünk egy neves luxus autogyárnak egy méröasztalt amin az autoba épitett 28 DC motorbol 6 tipust lehetett tesztelni. Állitolag 60 ezer mozgást kellett kibirniuk ( visszapillantotükrök, ajtozár, üllés mozgato - csak egy üllésben 6 motor van. Adtak egy marék motort a hozzátartozo hajtással, mert most a meröasztalon a motorok hangját is mérni kellett - a mikrofont épitettük be - eddig csak a rezgéseit, teljesitményét meg a sebességét. Mindegyik motor müanyagcsapágyas volt.....
(Amikor uj hajtást fejlesztenek, akkor ilyen a méröpadon nyirják a hajtást, amig tönkre nem megy, a sorozatgyártásban csak minden hajtást beraknak kb 1 percre a padba és lemérik a felsorolt funkciokat, ha stimmel, akkor mehet, ha, nem akkor kuka. A hölgyek padonként egyszerre két hajtást mérnek. Az egyiket berakják mig a másikat lemérik és forditva. Ezt teszik napi 8 orában. ) |
(#63999) G.F. Rákoskeresztúr válasza gmarc hozzászólására (#63997)
|
Válasz •
|
Jan 12, 2021 |
|
A két kezemmel, tolómérővel, reszelővel, vágóeszközzel, és marógéppel. Ebbe egy deka nyomtatás sincs. |
(#64000) TTmisi hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 12, 2021 |
|
|
(#64005) csongor.varga hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 13, 2021 |
|
Bocsánat, sajnos nem néztem a fórumot egy ideig. Végül is a V36 maradt, mert a gyereknek nagyon tetszik. Majd meglátjuk. Sajnos úgyis teljes gázon szeretnek vezetni legtöbbször, így az esetek felében átcsúszik a mozdony.
De ha tudtam volna akkor vettem volna valami rendes sínanyagot és nem lenne ilyen gond. De majd még ránézek bővebben.
Volt egy kérdés, és az előtérben az íves váltó két vágánya egy másik íves váltóban kapcsolódik újra össze, szóval azok nem vakvágányok.
Sajnos a hely az IKEA gyerekágy alatt adott volt, és helyet akartam spórolni az íves váltókkal. |
(#64011) Frankye válasza kezsman hozzászólására (#63990)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2021 |
|
Semmi gond! |
(#64012) ZésZoli válasza csongor.varga hozzászólására (#64005)
|
Válasz •
|
Jan 13, 2021 |
|
Szia Csongor!
TT-ben jelenleg nincs olyan vágányanyag, ahol a szívdarabok mókolás nélkül árammal ellátottak lennének. A Tillig Modell vágányzatban lehet venni fémszíves kitérőket, de az is csak akkor kap delejt, ha külön megtáplálod az állítóműről (ha tudja azt), vagy egy külön áramkörről. Ha mégis megcsinálnád a jövőben, elég azokat a kitérőket kicserélni és alápolcolni ágyazatnak parafát, vagy valamit, hogy szintben legyen. A geometriája szerencsére ugyanaz, mint az ágyazatos síneknek.
A gyerekek mindent tőgázon járatnak. Ez sok problémát megold. Ha jól emlékszem, a videódban elmondtad, hogy ezért nem is ruházol be drágább mozdonyokra. Jól teszed! Ezeket meg hagy hajtsák!
Ha később mégis vennétek valamit, javaslom a Tillig Start mozdonyokat és kocsikat. Minőségben, járásban nagy ugrás a régiekhez képest. A modern modellekhez képest az ára kb. a fele, de a technika ugyanaz a sok kiálló, letörhető apróság nélkül.
Jó játékot! |
(#64065) masTTertape válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#63987)
|
Válasz •
|
Jan 18, 2021 |
|
Hány db-ra lenne szükséged Feri? |
(#64066) masTTertape hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 18, 2021 |
|
Üdv Sorstársak!
Rég jártam iTT. Egyfajta időkapszula ez az oldal. A facebook-os agyhalott tömeg után mindenképp.
A Roco témához egy adalék. Igaza lehet annak, aki az elrugaszkodott árakat is felhozta érvként. Sokat beszélgettünk gyűjtőtársakkal az elmúlt napokban, hogy vajon mi volt az újraindulás kiváltó oka. Lehet, hogy valaki a tulajdonosi körből ránézett az ebay-re, Mondjuk kétlem, de az inkább hihető, hogy tartósan ostromolták a céget, hogy vissza kéne térni. Jól tették, hogy az elmúlt néhány évben nem adták el a szerszámokat, holott volt rá érdeklődő még innen, a keleti szektorból is, csak kicsit magasra volt beárazva.
Sanszos volt, hogy René barátunk a szélső pályán felfut (még nincs kizárva), ezért adta magát az újraindítás. Bizakodjunk, hogy a kezdeti sikerek után az évekkel ezelőtt leborítékolt magyar színterv is végre felkerül a tervező gépükre és lehet mávos M62-esünk. Mondjuk a lobby lehetősége most kiesett, lévén hogy nincs Nürnberg és sajnos a rendkívül agilis fejlesztési igazgató ismerős sem dolgozik már a bergheimi irodában.
|
(#64067) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#64066)
|
Válasz •
|
Jan 18, 2021 |
|
Idézet: „A facebook-os agyhalott tömeg után ....”
Te döntésed volt......
A ROCOhoz csak annyit, hogy naná, hogy figyelték a piacot ( és számukra ugy látszik az ebay volt a mérvado ha az árakat nézem), na meg a meglehetösen népszerü szergej. Lehet, hogy sugtak is nekik? Mert azért ma van, legalábbis egy, agilis szereplö, aki bárkit könnyen lemeszel erröl a kis TT piacrol.
És csak sajnálni lehet, hogy a gözösökön is csak a port törölték le, de legalább 10 évvel vannak most elmaradva a jelenlegi követelményektöl. |
(#64068) hamel válasza masTTertape hozzászólására (#64066)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2021 |
|
Szia
Itt nem pörögnek annyira a résztvevők, lájkok sincsenek, de érdemi kérdések és válaszok. Talán itt legjobb lenni... |
(#64069) róbertke válasza masTTertape hozzászólására (#64066)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2021 |
|
Üdv a Fedélzeten!
Jöhetnek újból a szebbnél szebb fotók! |
(#64070) G.F. Rákoskeresztúr válasza masTTertape hozzászólására (#64065)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2021 |
|
Jó pár darabra...
BZmot hajtáson jár az agyam egyre jobban, abba kéne. De ismerve a felvevő piacot, nem 5db motor kellene, annyi még tán nekem is van itthon. Inkább az a kérdés, hogy mi az ami beszerezhető, és kb. annak megfelelő méretű!?
Tudom, most azt fogják mondani hogy úgy is jön majd a gyári Kuehn, minek szarakodok vele, de azt egy kisit drágának tartom, és ráadásul magyarítani is kell.
Na szóval ehez kellene valami meghajtó, ami befér a padló alá. |
(#64071) etwg válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#64070)
|
Válasz •
|
Jan 19, 2021 |
|
Ha még sietsz, Kinábol még ferde hornyu motor is behozhato. Én is most töltöttem fel a "raktárt". Julius 1.-ig még évben vám és AFA nélkül.
De van ettöl egy kicsit nagyobb, de a Bzmotba még simán beférö Mitsumi motor is. |
|
|
|
2024. Dec, 25. Sze 13:56:13 |
|
Jelenleg 23 fő olvassa az oldalt |
|
|