Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       415/437    
(#64072) sunocske válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#64070) Válasz Jan 19, 2021
Felidegesítesz! Ki fog ürülni a pénztárcám...
(#64073) csíkosháTTú válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#64070) Válasz Jan 19, 2021
Írj rám egy e-mailt!
Van a műhelyben ilyesmi, de fejből nem tudom a forrást hozzá.
(#64074) G.F. Rákoskeresztúr válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64073) Válasz Jan 19, 2021
Írtam!
(#64075) etwg hozzászólása Válasz Jan 21, 2021


Nem tudom van-e itt valaki a vasutmodell.com-tol.
Ugy látszik több külföldi modellezö is rátok talált és sokan elbizonytalankodtak, hogy is müködik az e-shop.
Meglehetösen kevés az informácio a honlapon és az árak is csak forintban vannak feltüntetve.
Jo lenne, ha lenne valahol egy választo kapcsolo mondjuk Eurora (€/Ft átkapcsolo), azzal sok bizonytalanságot is meg lehetne szüntetni, hiszen utovégre kártyával fizetnek, ami euroban vagy dollárban mutatja majd az összeget.


(#64076) tumikas válasza etwg hozzászólására (#64075) Válasz Jan 21, 2021
Ott van fen egy nagy International felirat, ha arra rákattintanak ott van minden információ.
(#64077) etwg válasza tumikas hozzászólására (#64076) Válasz Jan 21, 2021
Ne nekem mond, én elbodogulok a magyarral is...de pl az kár, hogy nincs euros ár....
(#64078) róbertke válasza etwg hozzászólására (#64077) Válasz Jan 21, 2021
Amit hiányolsz, az mind ott van leírva szépen Angolul.
(#64079) etwg válasza róbertke hozzászólására (#64078) Válasz Jan 22, 2021
Még egyszer, nem nekem velük gondom, nekem untig elég lenne pl egy ilyen immár minden e-shopban tipikus pénznem árkapcsolo. Ez minden kinált termék árát egy kattintással a megfelelö pénznemben mutatja.
Ezzel kiválasztod a pénznemet, amiröl egyböl tudod mibe kerül majd az, amit megrendelnél abban a pénznemben, amiben majd fizetsz.
Ezzel lezárnám a témát. A boltnak szerettem volna segiteni.

IMG_5147.JPG
 
(#64080) tumikas válasza etwg hozzászólására (#64079) Válasz Jan 22, 2021
Itthon elég kevés webshopban van ilyen, nem véletlenül.
Ha meg elolvasod mi van írva az angol nyelvű tájékoztatónál ott van egy ilyen kitétel: Online by creditcard (we send you a link for it).
Ha megkapja a delikvens a linket ott szépen ott lesz az összeg az Ő saját valutájában.
(#64081) etwg válasza tumikas hozzászólására (#64080) Válasz Jan 22, 2021

Még egyszer, nem magyarázni kell a bizonyitványt ( már sajnálom, hogy felhoztam), hanem tenni azt, amit elvárnak egy e-shoptol. Rájuk találtak és sokan gondban vannak, mert nem ugy müködik, ahogy megszokták. Érdekes modon ugy látszik nem a boltnak szoltak, hanem nyilvánosan kérdezték a tapasztalatokat. Az sem lenne baj, ha a bolt vezetöi is figyelnék az ilyen topikokat. Én csak szoltam. Nem vagyon egyik félnek sem a szoszoloja és nem is érdekel a téma, csak annyiban, hogy örülnék ha az ilyen apro változtatásokat megcsinálnák - saját érdekükben.
Miután magam is csináltam egy ilyen e-shop felületet egy másik boltnak - ott három pénznemben lehet választani és semmi extra munkát nem jelentett.

A témát befejeztem.
(#64082) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása Válasz Jan 23, 2021
Tillig gépezet berövidítve az M44-esnek. Azt hiszem, ennél jobban már nem lehetne ezt a hajtást összepaszírozni. Gyári nyáklemez elvágódik, de szerencsére semmi fontos dolgot nem veszít el, így nem kell teljesen új belőle. Teremészetesen a felső fényszórókhoz fel kell rá tenni egy-egy ledet, de pont van még annyi hely. Alsó fényszórók külön panelt kapnak az alváz előrenyúló részén.

DSCN4244-001.JPG
 
(#64083) etwg válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#64082) Válasz Jan 23, 2021
Egész jol néz ki. Melyik mozdonybol származik?
(#64084) G.F. Rákoskeresztúr válasza etwg hozzászólására (#64083) Válasz Jan 23, 2021
Br 203-as Start gép, volt...
(#64090) Arctic37 válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#64082) Válasz Jan 24, 2021
Nem rossz. Talán még úgy lehetne rövidíteni, ha a kardán helyett egy rövid gumicső lenne (így nem kellenének kardánhüvelyek, csak rövidebbre készíthető tengelycsonkok), vagy a kardánhüvelyeket be lehetne helyezni a lendkerekbe, és nem eléjük (persze mindkettő felvetésemnél kérdéses, hogy mennyire megcsinálható/mennyi értelme van)
A tengely és forgócsaptávok mennyire jöttek ki, vezetőállásban mennyi hely marad majd?
(#64091) csíkosháTTú válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#64082) Válasz Jan 24, 2021
El tud fordulni a forgóváz 310mm-es íven?
(#64094) etwg válasza Arctic37 hozzászólására (#64090) Válasz Jan 24, 2021
Az nem igen lesz jo, mert egy ilyen rövidke gumicsö korlátozná az alváz forgását.
Ide lehet, hogy érdemesebb lenne valamilyen egycélu kardánt kifejleszteni. Pl a motorra egy akkora fix kardánperselyt ami megengedi, hogy az alváz a mechanikus kapcsolatot megtartva, de még el tudjon a perselyben annyit fordulni amennyit kell.
Ezt meg kell szerkeszteni. Csak utmutatonak:
Az alváz hajtotengelyén a kardángömb legyen mondjuk 2 mm a motortengelyen a persely belsö átméröje legyen 6 mm akkor az alváz kb 2 mm-t tud fordulni a perselyen belül. Ehhez természetesen a kardángömbön 4-s kereszt kell.
(#64097) etwg válasza etwg hozzászólására (#64094) Válasz Jan 24, 2021
Most jutott meg egy talán egyszerübb megoldás egy hurspirális - kb 6-8 mm átmérövel 0,15mm acélhurbol, meg egyszerübb megoldás és kis helyet foglal. Valamikor N mozdonyokban használtak ilyesmit.
(#64098) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#64094) Válasz Jan 24, 2021
A kép alapján a két kardán fogadó hüvely között van kb. 1-1,5mm, így a forgóváz sehogy nem tud mozogni.
(#64099) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64098) Válasz Jan 24, 2021
Azért szoltam, hogy igy ez nem lesz jo. Félkardán vagy a rugo talán kijön.
(#64100) G.F. Rákoskeresztúr hozzászólása Válasz Jan 24, 2021
Simán tudja a gyári elmozdulásokat, kitéréseket a forgóváz. Egyébként semmi különleges nincs ebbe most ezen téren a részemről, hisz ez a megoldás már évek óta jelen van a Púposok alá kerülő hajtásokba, de ott csak az egyik oldalon volt ez a berövidítés. Azokba tökéletesen működik. Igazából további helynyerésre nekünk a TT-ben nincs szükségünk ettől a hajtástól, a 44-esnél rövidebb tengelytáv nincs. Egyébként a lendsúlyok lefelezésével lehetne még további helyet nyerni, akár még 5mm-is.Többi dolgot amit ítok én nem erőltetném, na nem azért mert elvetem a megoldást, hanem mert adottak a gyári alkatrészek, és szeretek abból főzni.
(#64101) csíkosháTTú válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#64100) Válasz Jan 25, 2021
Megnyugodtam...
Csak a kép alapján elég szorosnak tűnt a helyzet.
(#64106) kozma555 hozzászólása Válasz Jan 25, 2021
Sziasztok! Rég jártam itt, de jó újra köztetek! Szeretnék tanácsot kérni...
Olyan sínszálat keresek, amit be lehet fűzni a Tillig talprácsba és nem a ronda Tillig 2,07mm profilmagasságú . Nézegettem N-es PECO síneket de nem találok sehol megfelelő infót. A Kuehn 1,8mm de nem találok csak sínszálat tőlük... Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv : András
(#64109) Arctic37 válasza kozma555 hozzászólására (#64106) Válasz Jan 25, 2021
Nem méregettem le a különböző magasságú sínprofilokat, de szerintem ha valami alacsonyabb, akkor jó eséllyel keskenyebb is.
Ha eredetinek megfelelő sínprofil kell, akkor Code 60-as, vagy 55-ös kell neked. Ezeket PECO-tól tudod beszerezni, de szerintem túl keskeny lesz, hogy ne lötyögjön majd a rácsban.
Esetleg Váltógyártót kérdezd meg a PECO sínprofilok méreteiről, elég sokat dolgozik velük.
(#64110) kozma555 válasza Arctic37 hozzászólására (#64109) Válasz Jan 25, 2021
Szia! Köszönöm a tippet! Csak tudnám , hogy Váltógyártó kolléga miért nem jutott eszembe!?
(#64113) csabi hozzászólása Válasz Jan 25, 2021
Üdvözlet mindenkinek!
Szeretnék érdeklődni, hogy készít e valaki M41-es mozdonyt TT méretarányban. Kérlek jelezzétek emailben.
Válaszaitokat előre is köszönöm!
Gaál Csaba
(#64114) PéTTer válasza kozma555 hozzászólására (#64106) Válasz Jan 25, 2021
Szervusz András,
Modulba húztunk be Z-s flexiből kihúzott sinszálat. Működik, ha nem használsz BTTB kereket.
Péter
(#64115) Gashpy válasza Arctic37 hozzászólására (#64109) Válasz Jan 25, 2021
A Code 60-as sínszál behúzható egész jól a talpfarácsba, viszont a belső oldalon a talpfáknál a csavarfej imitációkat vissza kell reszelni, mert különben "röcöni" fognak rajta a kocsik.
A 3 modulomból 2-ben ilyen sínszálak vannak és még nem panaszkodott senki, csak akinek régi, nagy karimás kerekű járművei vannak
Sínszál Peco, vagy Märklin Z
(#64117) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Jan 26, 2021
kezsman kollégának a téma folytatása a másik topicból!
Azért iTT, mert 1:120-ban építene!

Tehát a terv. Az alap egy egyvágányú pálya, ahol a kis állomásból kiágazik egy belső vonal, ami a teherforgalmat szolgálja ki. Akár három trafóval is lehet vele játszani, a pálya tervén három különböző színnel jelöltem a három trafó "hatáskörét". A külső oválon mehet a személyforgalom, a belsőn a teher, míg az iparvágányon lehet a vonali forgalom közben tolatni, kocsikat rendezni. Sajnos a nekem meglévő Wintrack 3D megjelenítése elég szegényes, így nem tudtam mindent megjeleníteni a terven. Az alsó állomáson is van egy kis raktár, és az iparvasutat kiszolgáló tolatómozdonynak is van egy kis mozdonyszín. Az állomás 2. és 3. vágány között pedig van peron, csak lusta voltam megrajzolni. A pálya felső részén a megállóhely az iparvágányhoz tartozó gyár munkásainak utazásához szolgál, praktikusan egy gyalogos felüljárón át sétálhatnak be a munkahelyükre, mondjuk kb. az iparvágány angolváltója felett.
Sajnos ekkora helyen nem nagyon lehet többet kihozni. Az alap elképzelés egy régi Zeuke terv lett volna, de a másik topicban sikeresen le lett beszélve a kolléga a régi sínek használatáról. Tillig Modellgleis-ből meg kb. ennyit lehet kihozni.

Fontos, ez nem szentírás, csak gondolat ébresztőnek van szánva. Bármilyen kritikának, jobbító szándéknak helye van! De akár más elképzelést is lehet készíteni, viszont az alap mérete adott!

TT ipar.jpg

TT ipar.tra
 
(#64118) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64117) Válasz Jan 26, 2021
A felső megállóhelyhez egy javaslat: automatikus peronvilágítás.
Egy éjjel-nappal kapcsolót is beépítettem az áramkörbe, hogy nappal ne működjön a peronvilágítás.
A Zeuke relé helyett ajánlhatom a Mester CSM116 kapcsoló reléjét.

Modellezés A...jpg
 
(#64119) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64117) Válasz Jan 26, 2021
mozdonyszín mellé váltókapcsolatot a szürkéről kékre, hogy a tolató-teher egyből a harmadikról tudjon ki-be járni, ne az elsőn zavarja a személyforgalmat.
(#64120) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#64119) Válasz Jan 26, 2021
Oszt aszt hogy?
(#64121) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64120) Válasz Jan 26, 2021
Ahogyan a másik felén íves váltókkal megcsináltad.
(#64122) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#64121) Válasz Jan 26, 2021
(#64123) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64122) Válasz Jan 26, 2021
Idézet:
„Bármilyen kritikának, jobbító szándéknak helye van! De akár más elképzelést is lehet készíteni, viszont az alap mérete adott!”
(#64124) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#64123) Válasz Jan 26, 2021
Most nincs időm átrajzolni!
DE!
Az is egy játék, hogy a tolató gépmenetben elmegy az ipartelepre a kocsikért.
(#64125) kezsman válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64124) Válasz Jan 26, 2021
Nagyon köszönöm a tervet, nekem megfelel minden szerepel rajta amit gondoltam.
Még ismerkedek az I sínrendszerrel kb1,5h van a kezemben egy 1m felexi sín.
Amennyire itt a munkahelyemen lehetséges ki is próbáltam.

BC7FCBF6-E2F...jpeg
 
(#64126) kezsman válasza róbertke hozzászólására (#64118) Válasz Jan 26, 2021
Már beszereztem 2 darabot. Karácsony környékén voltam nála.
Köszi a tanácsodat.
(#64127) Arctic37 hozzászólása Válasz Jan 26, 2021
Talán itt is érdeklődésre tarthat számot, és lesz mit Bobó mögé kapcsolni
Terveim szerint fő alkatrészek öntött műgyanta (gyantanyomtatott mesterdarab alapján), a kis kiegészítők fotómaratott alkatrészek. A forgóváz, kinematika és ütközők jól ismert gyári (Tillig, Peho és Modmüller) alkatrészek.
Ez még csak renderelt látványterv, reményeim szerint április-májusra áll össze gyártáskészre a modell.
(építő/javító kritika jöhet, ha valami banális, vagy kevésbé banális hibát vétettem volna tervezéskor)

Látom a fórum lebutította a képet, itt van nagy felbontásban is

Rendered_mat...jpg
 
(#64128) G.F. Rákoskeresztúr válasza Arctic37 hozzászólására (#64127) Válasz Jan 26, 2021
Na, végre valaki beszállni látszik a járműgyártásba!
(#64129) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#64127) Válasz Jan 26, 2021
Nekem a műgyantával vannak komoly fenntartásaim.
(#64130) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64129) Válasz Jan 26, 2021
Poschékkal fogom leöntetni, mert itthon nekem se tudásom, se felszereltségem nincs hozzá. Az ő öntéseikkel még nem hallottam, hogy lenne bármi probléma.
De szívesen olvasok tapasztalatot a gyantájukkal kapcsolatban (vagy ha nyomtató gyantájára gondolsz, annak elég kibírnia addig, amíg a formát le nem veszik róla. Mondjuk egyébként is tartós, nem porlad, bomlik)
(#64131) jenicel válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64117) Válasz Jan 26, 2021
Ekkora helyen szerintem ez egy elég optimális terv minden szempontból.
Az egyedüli dolog amit megpróbálnék javítani rajta, az a jobb oldalon lévő íves kitérős vágánykapcsolat állomáshoz közelebb helyezése lenne, ha elfér.
Én nem erőltetném a bal oldalra a plusz vágánykapcsolatot, maradjon inkább hosszabb a nyílt vonal. Személyforgalomnak úgyis lesz a 2-3. vágány között peronja, nem kell keresztezni a vágányutakat.
(#64132) G.F. Rákoskeresztúr válasza Arctic37 hozzászólására (#64130) Válasz Jan 26, 2021
Szuper! Nekem tán az első dolog amit öntöttek a tejszállító kocsi tartályai, utána a "mk2" Csörgő cuccai. Eze már mind túl vannak a 6. évükön, és tökéletesen egyben vannak. Kiváló anyag amiből dolgoznak, nem egy rideg valami. Kísérlet kép most nekem leöntenek egy Tillig V100-as forgóvázát (nem maszkot), ami át van már húzva M44 alá. Kíváncsiságból betesszük az egyik oldalra, azt napközben a próba hajtás a dilikörön elszaladgál meló közben. Meg szeretnénk tudni, hogyan bírja a strapán ilyen téren,milyen kopása van a fogaskerekek, és tengelyek alatt.
(#64133) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64124) Válasz Jan 26, 2021
Nekem az 1. vágány az állomásépület előtti (kék) vágány.
(#64134) Lazsi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64117) Válasz Jan 26, 2021
Lehet értelme az 1. vágány jobb oldali végén egy rövid egyenes szakasznak? Az íves rész helyett egy kitérővel. Oda lehet állítani a posta/poggyászvagont rakodás céljából...
(#64135) csíkosháTTú válasza Lazsi hozzászólására (#64134) Válasz Jan 27, 2021
Lehet, de az eredeti 10 váltós célon így is túllőttünk.
(#64136) csíkosháTTú válasza Arctic37 hozzászólására (#64130) Válasz Jan 27, 2021
Nehéz lesz kocsinak.
(#64137) csíkosháTTú válasza G.F. Rákoskeresztúr hozzászólására (#64132) Válasz Jan 27, 2021
Idézet:
„Kísérlet kép most nekem leöntenek egy Tillig V100-as forgóvázát (nem maszkot), ami át van már húzva M44 alá. Kíváncsiságból betesszük az egyik oldalra, azt napközben a próba hajtás a dilikörön elszaladgál meló közben. Meg szeretnénk tudni, hogyan bírja a strapán ilyen téren,milyen kopása van a fogaskerekek, és tengelyek alatt.”

Nem szeretném a kedveteket elvenni, de borítékolom az eredményt.
(#64139) Arctic37 válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64136) Válasz Jan 27, 2021
Ezt nem hiszem.
A program 38 grammra adja ki a kocsi tömegét mindennel együtt. NEM302 alapján 34 és 44 gramm az ajánlott tömege egy ilyen méretű kocsinak.
(#64141) G.F. Rákoskeresztúr válasza csíkosháTTú hozzászólására (#64137) Válasz Jan 27, 2021
Én azért bizaodóbb vagyok akkor Nálad!
Belenézve a nem kevés métert futott modulos Csörgőmnek a forgóvázmaszkjába, a tengelyek alatt a festéken kívüli kopás nem látható ezen anyagból öntött alkatrészen. Pedig azért mutatkoznia kéne ha olyan gyenge lenne a feladatra. Ráadásul a H0-ás Kalákát is ugyan ebből az anyagból öntik a Petiék, és semmi perselyezés nincs benne. Úgy mondták, ha nem kap forgácsoló elemet, akkor biza nem kopó anyag. De ki kell próbálni, azt egyből elválik az igazság.
Lapozás       415/437    
Frissek
  2024. Dec, 26. Csü
1:25:54
  Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt
Hirdetés