|
Váltók, vágányzat készítése házilag
|
Témaindító: Váltógyártó, idő: Márc 15, 2013
Témakörök:
|
|
(#64537) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#64536)
|
Válasz •
|
Ápr 15, 2021 |
|
|
|
(#64539) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#64537)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2021 |
|
Hűűűű, ez igen! Nagyon szépek! |
(#64542) Lazsi válasza Váltógyártó hozzászólására (#64537)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2021 |
|
Jó újra látni ilyen mesterműveket!
Ugye, jól látom, hogy a "félkész" című képen szereplő jobb oldali és a következő angolváltó nem azonos geometriájú? Más a szöge? |
(#64545) diginewl válasza Váltógyártó hozzászólására (#64537)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2021 |
|
|
(#64548) Váltógyártó válasza Lazsi hozzászólására (#64542)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2021 |
|
Köszi az elismerést! Ami az átszelési kitérőket illeti, a kijáratok tekintetében mindkettő teljesen egyforma, csak a hátrébbi az hagyományos angol, a közelebbi pedig bázeli elrendezésű. Csalóka, mert a bázelinél az ívek rögtön a váltó elején kezdődnek, ezért tűnik a szög is nagyobbnak. |
(#64549) Váltógyártó válasza diginewl hozzászólására (#64545)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2021 |
|
Mindegyik be van jelölve, hogy melyik állítóműről melyik szívdarabot kell polarizálni, csak oda kell forrasztani a kanócot, ahol a jelölés van. |
(#64553) Lazsi válasza Váltógyártó hozzászólására (#64548)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2021 |
|
"Bázeli elrendezés" - igyekszem megtanulni... Egyébként gyanús volt a szög... Mert ugye van két párhuzamos vágány, meg van egy, ami a kettőt metszi és közben egyenes -> a szögeknek azonosnak kell lenni, ez matematika...
Ez a bázeli elrendezés nagyobb sugarú ívet és ezáltal könnyebb áthaladást eredményez, ugye? Cserébe a bonyolultabb megvalósításért... |
(#64555) Váltógyártó válasza Lazsi hozzászólására (#64553)
|
Válasz •
|
Ápr 16, 2021 |
|
Pontosan. |
(#64603) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Ápr 20, 2021 |
|
Tiszteletem az Uraknak!
A kérdésem az, hogy a bekarikázott kiszakaszolt részeket hogyan lehetne polarizálni? Ezeknél az eseteknél nem váltóállástól függ a betáp. Az egyik ugye műanyag, így az kiesik, a másik viszont fémből van. Nekem az a piszok nagy szerencse jutott, hogy a két szigetelt rész pontosan a VT135 mozdonyok tengelytávja, így 100%-ban elakadnak, mivel mind a két kerék szigetelt területre kerül egyszerre.
A problémát egy polifuse biztosítékkal oldottam meg. Ha ebből az irányból jön a vonat, van az angolváltó szívdarabjában áram, ha a másik irányból jön akkor a polifuse lekapcsol, és a központ nem csap le.
Van-e másféle megoldás? |
|
(#64604) etwg válasza diginewl hozzászólására (#64603)
|
Válasz •
|
Ápr 20, 2021 |
|
Beszerelsz a VT-be egy lendkereket, ami legalább 10 mm-l messzebb viszi motorkocsit a szigetelt mezötöl. |
(#64606) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#64603)
|
Válasz •
|
Ápr 20, 2021 |
|
Pont most szerelek ilyen Pikó VT 135 -öt, 82mm a tengelytáv; |
(#64609) Lazsi válasza diginewl hozzászólására (#64603)
|
Válasz •
|
Ápr 20, 2021 |
|
Egy bistabil relé, ami az előtte - utána lévő szakaszok foglaltsága szerint kapcsol? Kék az egyik állás, zöld a másik állás.
A harmadik piros körben nincs probléma, vagy az szintén szigetelt?
|
|
(#64612) Váltógyártó válasza Lazsi hozzászólására (#64609)
|
Válasz •
|
Ápr 20, 2021 |
|
Ha jól emlékszem, ezek szigetelt fém szívdarabok, amiket meg lehet táplálni. Nem kell túlspirázni, mindkettőt a hozzá tartozó csúcssínek állása szerint kell megtáplálni, és soha sem lesz akadás. |
(#64615) diginewl válasza Váltógyártó hozzászólására (#64612)
|
Válasz •
|
Ápr 20, 2021 |
|
"Nem kell túlspirázni, mindkettőt a hozzá tartozó csúcssínek állása szerint kell megtáplálni"
Nos, ezt hogyan? Ez egy angolváltó, bárhonnan jöhet a vonat, nem a csúcssín dönti el.
A ZÖLD nyíllal jelölt szívdarab a kérdéses - igen ez fém.
A piros kérdőjel nem probléma, az már az utána levő váltók állása végett polarizálva van most is.
A zöld nyíllal jelölt jelenleg egy gyorsbiztosítékon keresztül van tápolva. Így működik is, de ez még nem jelenti azt, hogy lenne-e ennél egyszerűbb megoldás. |
|
(#64616) Váltógyártó válasza diginewl hozzászólására (#64615)
|
Válasz •
|
Ápr 20, 2021 |
|
Pedig nincs benne semmi extra. A nyíllal jelzett szívdarabot a kérdőjelnél lévő állítómű állásának megfelelően kell megtáplálni, a kédőjelnél lévőt pedig a nyílnál lévő szerint, oszt ennyi. |
(#64617) Váltógyártó válasza diginewl hozzászólására (#64615)
|
Válasz •
|
Ápr 20, 2021 |
|
Hoppáré, módosítom az előző kijelentésemet! Ez egy olyan angolváltó, ahol vagy csak egyenesen mehetnek a vonatok, vagy csak ívben. Ez ugyan egyszerű, mert így csak egy kétállású kapcsoló kell hozzá, viszont így nem lehet polarizálni a szívdarabokat (logikailag legalábbis nem, valami, az érkező vonatot figyelő elektronika kéne hozzá). Normál esetben, vagyis minden másfajta angolváltónál (és a valóságban is) az egy oldalon lévő 4 csúcssín egy rudazaton van és akkor a kétoldali csúcssíneket külön kell kapcsolni. Ebben az esetben lehet polarizálni a szívdarabokat, hiszen egyértelmű az áthaladás iránya. |
(#64618) diginewl válasza Váltógyártó hozzászólására (#64617)
|
Válasz •
|
Ápr 20, 2021 |
|
"Hoppáré, módosítom az előző kijelentésemet!"
Ez őszinte volt, köszönöm!
Jelen pillanatban a polifuse nagyon szépen működik. Van ez ellen valami ellenjavallat? Központot nem kapcsolja le.
Valószínű az lesz a megoldás, hogy a piros nyíllal jelölt szakaszt fogom érzékelni (vagy fogyasztással, vagy opto-val). Egy kis kikapcsolás késleltetéssel kapcsolva a dolgot, áram alatt tartható a szívdarab, amíg a mozdony áthalad rajta. A másik irányból behaladó vonat meg áthalad a táplálás nélküli szívdarabon.
ui: most végre megértettem, hogy a Tillig elite DKW-ját hogyan lehet polarizálni. |
|
(#64619) Váltógyártó válasza diginewl hozzászólására (#64618)
|
Válasz •
|
Ápr 20, 2021 |
|
Semmi ellenjavallat, nagyon jó kis rendszer, csak a működése miatt a logikai alapon való szívpolarizálás nem megoldható. Ez az egy hátrány, amúgy sokkal egyszerűbb, mint a másik verzió.
|
(#64772) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Máj 5, 2021 |
|
H0/H0e Tillig EW1 geometria alapján, a H0e kitérők szintén Tillig geometria, csak Peco code 80 sínből. A H0e kiágazás a kakukktojás, mert az egy 600mm-es ívvel ágazik ki. |
|
(#64773) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#64772)
|
Válasz •
|
Máj 5, 2021 |
|
|
|
(#64892) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Jún 9, 2021 |
|
Egy kis érdekesség, 7 fokos TT vágánykapcsolat 3D nyomtatott talpfarácssal. |
|
(#64893) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#64892)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2021 |
|
|
|
(#64894) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#64892)
|
Válasz •
|
Jún 9, 2021 |
|
|
|
(#64895) Lazsi válasza Váltógyártó hozzászólására (#64892)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2021 |
|
Egyben van az egész vágánymező, vagy minden egyes talpfa külön lett nyomtatva? (Esetleg néhány darabban... Nem tudom, elférne-e az egész a nyomtatód asztalán.)
A sínszálak befűzhetőek vagy bepattintósak?
Nagyon jól néz ki!!! |
(#64896) Váltógyártó válasza Lazsi hozzászólására (#64895)
|
Válasz •
|
Jún 10, 2021 |
|
Köszi! 3 db-ban lett kinyomtatva a talpfarács, és utána belefűzve a sín. |
(#64897) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#64894)
|
Válasz •
|
Jún 11, 2021 |
|
Leesett az állam... |
(#64917) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 1, 2021 |
|
Folytatódik a 3D őrület!
TTe 12 fokos kitérő: |
|
(#64918) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Júl 1, 2021 |
|
... és egy H0 48-XIII-as: |
|
(#64919) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#64918)
|
Válasz •
|
Júl 1, 2021 |
|
|
|
(#64920) Frankye válasza Váltógyártó hozzászólására (#64919)
|
Válasz •
|
Júl 2, 2021 |
|
Azta! Ezek nagyon profik! |
(#64921) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#64917)
|
Válasz •
|
Júl 2, 2021 |
|
TTe??
Mik a paraméterei?
Nyomtáv?
CODE ? |
(#64922) sunocske válasza róbertke hozzászólására (#64921)
|
Válasz •
|
Júl 2, 2021 |
|
9 mm a nyomtáv. |
(#64923) kombi válasza sunocske hozzászólására (#64922)
|
Válasz •
|
Júl 2, 2021 |
|
Itt valami nem kerek, Mesterem.
TTe az bizony 6,5 mm nyomtávolságot jelent testvérek és a NEM szabványok között is.. (750-760 mm körüli kisvasutak modellje)
Ha 9 mm akkor TTm, de akkor a főkivitel nyomtávolsága 1000 mm körüli. Nálunk ez elvétve volt használatos (pl a régi Zsuzsi volt 950 mm) |
(#64924) róbertke válasza kombi hozzászólására (#64923)
|
Válasz •
|
Júl 2, 2021 |
|
Egy érdekesség neked:
Budapesten a villamosközlekedést első ízben keskeny nyomtávon, 1000 mm-en próbálták ki.
További 1000 mm -es vasút:
Ózdi iparvasút;
Dorogi homokvasút;
Pozsony és Sopron meg Szombathely villamosvonal-hálózata;
|
(#64925) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#64921)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2021 |
|
TTe = 6,5mm
Tillig 83500-ból vannak a külső és villasínek, a belsők Peco IL-4. Az IL-4 vékonyabb, jobban elfér belül, így a gyökcsapot előrébb lehetett vinni. Igaz, hogy 0,05mm-rel alacsonyabb is, de aki ezt észreveszi, az megérdemli...
Amit meg most mutatok, az szintén TTe, szintén 12 fok és Micro Engineering Code 55 profilból készült. |
|
(#64926) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#64925)
|
Válasz •
|
Júl 3, 2021 |
|
Köszi a válaszod! |
(#64928) kombi válasza róbertke hozzászólására (#64924)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2021 |
|
Csak a rend kedvéért: Dorog 580 mm-en indult, majd 760 lett, ismereteim szerint soha nem volt 1000 mm nyomtávolságú.
Honnét van neked ez az infó?
Bónuszként még egy ezres vasút itthonról: Miskolcon a Perecesi bányavasút.. |
(#64930) róbertke válasza kombi hozzászólására (#64928)
|
Válasz •
|
Júl 4, 2021 |
|
|
(#64938) sunocske válasza kombi hozzászólására (#64923)
|
Válasz •
|
Júl 6, 2021 |
|
Benéztem, valóban. |
(#65118) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 8, 2021 |
|
Ho kitérők PECO Setrack geometria alapján.
A kitérők eredeti PECO geometria alapján készültek. A hózentróger is a négy kitérő és az átszelés alapján lett megtervezve, csak egyben lett megépítve. A tősínek és a villasínek PECO code 100 profilból, a csúcssínek Tillig 2,5mm-es profilból készültek. Ez utóbbi azért nem PECO, mert az nagyon merev a rugalmas csúcssínekhez. |
|
(#65119) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#65118)
|
Válasz •
|
Aug 8, 2021 |
|
|
|
(#65184) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 23, 2021 |
|
TTe 12 fok ME code 55 sín (1,4mm) végleges verzió. |
|
(#65185) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#65184)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2021 |
|
|
|
(#65186) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#65185)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2021 |
|
És egy kis flexi sín, ha már benne vagyok. |
|
(#65188) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#65184)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2021 |
|
Aztaleborúltszivarvégit!!
Nagyon klassz a váltószív! Egyértelmű, hogy a csúcssín állása szerint kapja a delejt.
Nagyon szépen lett kialakítva a két sínszál egymásba csatlakoztatása.
|
(#65189) Váltógyártó válasza róbertke hozzászólására (#65188)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2021 |
|
Pedignem!
Ezeket bizony polarizálni kell. Olyan kicsi a sín, hogy nem bíztam a csúcssínekre a kontaktot, valahonnan le kell venni a delejt a polarizáláshoz. |
(#65191) róbertke válasza Váltógyártó hozzászólására (#65189)
|
Válasz •
|
Aug 23, 2021 |
|
Én sem a csúcssínekre gondoltam, mert észrevettem a szigeteléseket. |
(#65200) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Aug 25, 2021 |
|
A code 55-ös TTe széria utolsó tagja egy r300mm:24°/ r600mm: 12°-os íves kitérő. |
|
(#65417) Váltógyártó hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 28, 2021 |
|
Ismét 3D, ezúttal TT méretarányban 10 fokos FREMO kitérők. Egész pontosan a XI-es kitérő átgondolva 8°/10°-ra. A sugár 1250mm. Igyekeztem elég jól kidolgozni és bár ehetne még cizellálni, de TT-ben szerintem ez bőven jó. |
|
(#65418) Váltógyártó válasza Váltógyártó hozzászólására (#65417)
|
Válasz •
|
Okt 28, 2021 |
|
|
|
|
|
2024. Nov, 20. Sze 6:30:04 |
|
Jelenleg 3 fő olvassa az oldalt |
|
|