|
[OFF] Pihenő vasutasok
|
Témaindító: Topi, idő: Jún 28, 2010
Témakörök:
|
|
(#65297) Lazsi válasza Frankye hozzászólására (#65296)
|
Válasz •
|
Szept 17, 2021 |
|
Köszönöm a válaszokat! |
(#65298) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 21, 2021 |
|
Budapest-Pécs IC; 2021.09.15. 09:45; Budapest-Keleti pu;
|
|
(#65301) SzervízMacska válasza róbertke hozzászólására (#65298)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2021 |
|
Szoktak ilyenek ott járni. |
|
(#65304) etwg válasza SzervízMacska hozzászólására (#65301)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2021 |
|
Ez már megint milyen formatum? Nem tudom megnyitni. |
(#65305) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#65298)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2021 |
|
A monori bokorugrós személyvonatnak is ez van az egyik végén. A Bmx-ek másik felén meg egy "Teszkós Taurus". |
(#65307) csíkosháTTú válasza SzervízMacska hozzászólására (#65301)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2021 |
|
Nem lehetne valamiféle fénykép formátumot használni? Mondjuk .jpg, vagy valami hasonló?
Egy fénykép szerkesztővel sem tudom megnyitni ezt a ".hiec" kiterjesztést... |
(#65308) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#65298)
|
Válasz •
|
Szept 22, 2021 |
|
Jövőre a Tillig hozza TT-ben a német verziót. |
(#65313) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65305)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2021 |
|
"Teszkós Taurus" miféle szerkezet?? |
(#65314) etwg válasza róbertke hozzászólására (#65313)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2021 |
|
Traxx
|
(#65315) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 23, 2021 |
|
|
(#65316) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#65313)
|
Válasz •
|
Szept 23, 2021 |
|
Több - mindkét: Taurus és Traxx mozdonyra jogosított - mozdonyvezető barátomtól hallottam a MÁV 480. sorozatú mozdonyát így becézni. Utaztam mindkét típuson, valóban eléggé teszkós a 480-as, pláne a Tauruszhoz képest. |
(#65318) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65316)
|
Válasz •
|
Szept 24, 2021 |
|
Milyen lehet a Vecrton? |
(#65322) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 26, 2021 |
|
Igy és ilyen vasutat épitenek a kinaik a nagyvilágban, ahol a politika nem pofázik bele. Az egész vasut pályákkal, vonatokkal és nagyon szép állomásokkal kb 2 mlrd euroba került.
Érdemes elgondolkodni, hogy nem kellene-e mégis tölük valamit tanulni..
Nigeria |
(#65323) róbertke válasza etwg hozzászólására (#65322)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2021 |
|
NEM, a mi mérnökeink és építőink is ott vannak világviszonylatban az élmezőnyben. Nekik kellene elsősorban lehetőséget és munkát biztosítani. |
(#65324) etwg válasza róbertke hozzászólására (#65323)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2021 |
|
A baj nemcsak a mi mérnökeinkkel van, hanem Europa mérnökeivel, hiába jok, ha nem kapnak lehetöséget ezt bizonyitani, és ebben az a hibbant gazdasági felfogás van, hogy csak akkor indul be a gépezet, ha van fix megrendelés. ( sajnos elég jol ismerem a 2 nagy céget, akik még arra is képesek, hogy utcára tegyék a stakembereket, ha vékony a megrendelési füzet.
Ha jobban megnézed a filmet láthatod, hogy a projektet a kinai export bank finanszirozta, valoszinü megtehetik, és a mérnökeiknek rengeteg tapasztalatuk van, hiszen odahaza is évente több mint 3000 km vasutat épitenek ( nagy részük a szuper gyors vasut - Europában meg még 300 km-nyi vasut sem épül évente).
Igy megvan a nagyon fontos háttérbázis, ami sajnos az öreg kontinensen nagyon hiányzik.
De láthatjuk, hogyan épitkeznek Stuttgartban, már most joval drágább és alulméretezett az egész épitkezés és már pár éves késésben vannak. |
(#65325) etwg válasza róbertke hozzászólására (#65318)
|
Válasz •
|
Szept 26, 2021 |
|
Ilyen, és lehet, hogy a közeljövöben kiprobálom.
|
|
(#65326) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#65324)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2021 |
|
Idézet: „...hiszen odahaza is évente több mint 3000 km vasutat épitenek ( nagy részük a szuper gyors vasut - Europában meg még 300 km-nyi vasut sem épül évente). ”
Azért sokkal könnyebb sok vasutat építeni úgy, ha még "semmi sincs" ott, mintha figyelni kellene a településekre, utakra, meglévő vasútra, mezőgazdasági haszonterületre, tulajdonviszonyokra, stb...
Azért majd kíváncsi lennék, hogy akkor is építenek-e évi 3000 km-t, ha olyan szintű vasúthálózat lesz náluk is, mint itt... |
(#65327) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#65323)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2021 |
|
Nem vasútépítés, de mérnöki kompetencia, itthonról.
Pár éve nagy dirral-durral zengte a média, hogy az új, nemzetközi forgalomra is tervezett, 200km/h sebességre is alkalmas IC kocsit viszik ki próbázni Allach-ba.
Aztán síri csönd, azt sem mondták, hogy hazajött a teszt kocsi.
Én meg látom nem is sokkal később a hazai éles, utasforgalmi próbán, egy nyíregyházi IC-be besorozva a kocsit, pontosabban egy ugyanolyan típusú kocsit, ott virít rajta a "RIC 200" felirat is. Juhéj! Aztán meg látom hogy Siemens Transportation Systems forgóvázak vannak a kocsi alatt, mint a Railjet-nél is...
Ergo, az egykori vezető vasútgépészeti ország, Ganz, Kandó országa mára ott tart, hogy nem tudnak a mérnökök megtervezni egy 200-as forgóvázat egy vontatott jármű alá. Nem mozdony alá, "csak" egy kocsi alá...
Valami nagyon nem stimmel... |
(#65328) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65327)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2021 |
|
Tudod a baj az, ( amiröl a hirforrások mindenhol nagyon hallgatnak), hogy manapság ilyen konstrukciok minden alkatrésze le van védve, gyakran egy tucat szabadalommal.
Ezért szoktam magam hullára röhögni, amikor az EU visszaakarja hozni pl. a félvezetögyártást, amikor minden vonást a kinaiak meg az amerikaiak 50 évre levédtek. Kis szerencsével talán meg lehet venni néhány elavult licenszet..
Emlékszem az egyik gyárban metro alvázakat gyártottak 4 különbözö ország metrokocsijai alá. Még a „mezei“ anyáscsavarok dobozára is rá volt irva, hogy az adott doboz tartalma melyik alvázra valo. ( s valoszinü a kod is bele van ütve a csavarokba). Amugy valamennyi csavar ugyanabbol a lengyel gyárbol származott.
Talán emlékszünk még az CD 380-s ügyére, amit Bécsben lefoglaltatott a Bombardier, mert állitolag valami nem volt rendben a szabadalommal, s mindez egy Skodával fordul elö, ahol már 1974 ota gyártottak 200 km/h sebességre alkalmas mozdonyokat, s hol volt akkor Bombardier? |
(#65329) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#65326)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2021 |
|
Afrikában sem volt egyszerü. 1000 házat kellett lerombolni, helyettük ujakat épiteni és valamennyi érintett lakos élete végéig ingyen utazhat az uj vonattal.
Nyilván Kinában is elérnek majd egy telitettségi szintet és akkor lelassul a vasutépités, de az nem biztos, hogy 1-2 évtizeden belül meg fog történni. (Amugy a kinaiak épitették Amerika valamennyi transzkontinentális vasut legnehezebb részeit, ahogy hajdanában itt Europaban az olasz vasutépitök vitték a primet.)
Ezért manapság nem kellene lemondani erröl az elönyröl, hiába pofáznak a libsi megmondo emberek szerte a világban, hogy a kommunista Kina használja fel/ki az europai adopénzeket. Közben meg a szabadpiacrol beszélnek. Ilyen alapon mi is állithatnánk, hogy a nyugatiak viszik el a mi adojövedelmünket.
Ez a jelenlegi kor nagy dilemmája, nálunk van a pénz, viszont a piacon vannak sokkal olcsobb, megbizhatobb
és jobb ajánlatok, mint amit a mi gyárainktol/vállalatainktol elvárunk.
Olyan vasutépités meg sehol sincs ( még Kinában sem) ahol csak ugy oda kell vinni a sineket és már mehet a vonat. Náluk olyan akadályokkal kell küzdeni, mint az oxigénhiány ( Lasa), a permafrost, a sivatag, az elképzelhetetlenül instabil terén ( Délkelet Kina ), és azért az a 2 mlrd lakos sem kunyhoban lakik és megdolgoz minden négyzetméter termöföldet, hogy ne haljon éhen.
|
(#65333) etwg válasza etwg hozzászólására (#65329)
|
Válasz •
|
Szept 27, 2021 |
|
Még egy aprosàg az összehasonlitáshoz.
A Stuttgart 21 a stuttgarti állomás átalakitásárol szol.
1994-ben ben mutatták be 2,5 milrd euro költséggel.
2010-ben kezdödtek az épitkezések.
2019-ben kellett volna átadni.
Azota többször változtattak a terven.
Jelenleg az átadás a Holdban van, a költségek már 8 mlrd euron felül vannak, és nyilvánosan is 10 mlrd-dal számolnak.
2018-ban a DBAG rájött, hogy alul lett méretezve az egész projekt, és ki akart szállni a boltból, ami viszont többe került volna, mint a készreépités, igy most azon spekulálnak, hogyan oldják majd meg a forgalmat, ha elkészül a csili-vili, csak jol alulméretezett állomás. Gondolom a bolti felületek elegendö nagyok lesznek majd eltartani az uj drága èpületet. |
(#65338) Frankye moderátori
hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 28, 2021 |
|
Azért - ha kérhetem - politikai irányba ne menjen el a beszélgetés!
Köszönöm. |
(#65339) etwg válasza Frankye hozzászólására (#65338)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2021 |
|
Frankye, a vasut a joléti politika egyik alapja mindenütt a világon.
Ha a politikát ki akarod zárni a beszélgetésböl, akkor soha az életben nem fogja senki megérteni a vasut létét és mivoltát. Láthatod bárhol a világon, ha a vasutépitésröl van szo, az alaphangot mindig a politika adja.
Természetesen kerüljük az aktuális politikát amennyire csak lehet. |
(#65341) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#65338)
|
Válasz •
|
Szept 28, 2021 |
|
Igyekszünk amennyire csak lehet, tisztán sörözni.
Na de néha felbukkan egy kis hab a krigliben ... |
(#65344) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#65341)
|
Válasz •
|
Szept 29, 2021 |
|
Nem is azt kérem, hogy teljesen szorítsuk ki a politikát, mint témát, csak ne menjünk egy szint alá, és ha lehet, kerüljük a napi, aktuálpolitikát. |
(#65348) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Szept 29, 2021 |
|
|
(#65351) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#65348)
|
Válasz •
|
Szept 30, 2021 |
|
|
(#65369) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 3, 2021 |
|
|
(#65370) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 5, 2021 |
|
|
(#65371) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#65370)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2021 |
|
Bár én nem találtam erre utalást a szövegben, de nekem az első gondolatom, hogy ez a megoldás a szánhúzó kutyák nyári tréningezésére volt, így amikor nincs hó, akkor se essenek ki a formájukból, és jobban teljesítsenek a téli versenyeken. |
(#65372) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#65371)
|
Válasz •
|
Okt 5, 2021 |
|
Lehet, de szerintem abban a korban a versenyzés mellékes volt, sokkal fontosabb lehetett a vagonok mozgatása a bányákban, gözmozdony drága és körülményes volt és az aranyásóknak elöbb futott kutyára. Azok meg amugy is követték a gazdát igy kézenfekvö volt a bevetésük ilyen munkára is. Nyilvánvalo már csak helyböl is (Alaszka)
, hogy télen a szánt huzták. Ebböl lett korunkban a verseny. |
(#65381) róbertke válasza Lazsi hozzászólására (#65371)
|
Válasz •
|
Okt 7, 2021 |
|
Katonai szállításra alkalmazott kutyák voltak az I. Világháború idején. |
(#65388) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 11, 2021 |
|
|
(#65397) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 17, 2021 |
|
Ilyen is volt valamikor az egyik brit szigeten. Sajnos semmi nem maradt az utokornak, csak egy ügyes srác munkája.
Egy tengelyes kocsik.
( sajnos már nem rendelhetö). |
(#65403) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#65397)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2021 |
|
Gondolom hajdanán ilyenekben utazni a legjobb, recept nélküli hánytatószer volt...
Nem is baj, hogy nem maradt belőle...
|
(#65405) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65403)
|
Válasz •
|
Okt 22, 2021 |
|
Mondja a srác is, hogy általában legalább 6 vagon volt egy vonaton. Igaz, hogy az utazás után valoszinüleg nem kellett senkinek hashajto... |
(#65410) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Okt 23, 2021 |
|
Akit érdekel a mai napig müködö, részben 100 éves gyártechnika. Minden müködik minden láthatoan mozog.
A gözgépek és mechanizmusok serege.
Cukorgyár Indonéziában. |
(#65428) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 3, 2021 |
|
Mit takarnak a gyönyörű képek a világ egyik legfejlettebb országában.
Vasuti szakemberek inkább vegyenek sötét napszemüveget.
Hudson alagut |
(#65429) róbertke válasza etwg hozzászólására (#65428)
|
Válasz •
|
Nov 4, 2021 |
|
Gyere el Budapestre! 4 éve nem képesek felújítani 7 metró állomást!
Csak a pofázás megy a Globális felmelegedésről, a CO és CO2 kibocsátásról, azt a dízel buszok csak ontják éjjel-nappal a mérget. |
(#65430) Frankye moderátori
válasza róbertke hozzászólására (#65429)
|
Válasz •
|
Nov 4, 2021 |
|
Ugye, nem megyünk el politikai irányba a beszélgetéssel? |
(#65431) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#65430)
|
Válasz •
|
Nov 4, 2021 |
|
Nem, ez véletlenül a nyers valóság.
Vidéken voltam egy hetet.
Naponta 3 traktor ment el a házunk előtt.
Itt a Pesti lakásomnál 3 kamion húz el percenként. |
(#65432) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#65431)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2021 |
|
Lám-lám, én ezért nem (sem) költöznék vissza Pestre. (Félre ne érts, tudom, milyen a "Nagyfaluban" élni, vagy 25 évet húztam le itt, de most már dolgozni se szívesen jövök fel. Pedig nem is laktam rossz környéken, Zuglóban, parkos részen laktam.) |
(#65433) etwg válasza Frankye hozzászólására (#65432)
|
Válasz •
|
Nov 5, 2021 |
|
Nem vagy egyedül és is kiprobáltam két fövárost meg egy több millios nagyvárost ( abban legalább lehetett közlekedni és ingyen volt a parkolás ) mégse költöznék soha vissza. |
(#65482) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 17, 2021 |
|
|
(#65490) kombi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65482)
|
Válasz •
|
Nov 19, 2021 |
|
Hmmm... inkább ne is kérdezz ilyet, ha nyugodtan akarsz aludni.
Imádom ezt a videót. Amikor ez a tényleg ennivaló cicc átfúrja magát az alagúton, az egyenesen szenzációs. Békésen ketyeg a mozdony és egyszer csak kibukkan a sötétből az a gyönyörű monokróm buksi .. De, láthatóan marad néhány szál szőr utána a vágánytengelyben.
A németeknél a macsekot gyakran MOBA-killerként tisztelik.. jobb bele sem gondolni miért...
Anno, amikor amolyan deszkamodellként össze volt rakva nálam egy nagyobb a pálya (2010-2014 között ) , csak natúr pálya, terep nélkül (Térköz kollega Minimal ArTT- ként tisztelte) , bizony a macsek rendszeresen tornázott rajta.
Így, nem volt mese, minden üzemnap előtt alaposan porszívózni kellett, mert -- a többiek szerencsére ezt nem tudták meg -- nem csak szőrt hagyott maga után, de hosszú szőrű makkaként néha-néha bizony oda is büfizett egy adagot a vágányok közé a korábban befalt ebédjéből..
|
(#65496) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 21, 2021 |
|
Egy kis japán romantika. Ez volt a Kawana völgyekben a második vh után. A vasutak többsége eltünt az Oigawa vasut muzeumvasuttá vált. ( mintegy 3 orára Tokiotol).
Kawana völgyek vasutjai |
(#65521) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 25, 2021 |
|
MÁV KISS motorvonat 2021.11.23. 15:00 Budapest - Nyugati pú.
|
|
(#65556) diginewl hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 30, 2021 |
|
Mai érdekesség:
Próbáltam megjavítani a tavaly kiégett karácsonyfa világítófüzért.
Még a hagyományos izzós, beledugós, 100db-os.
Nem tudom tavaly karácsony után mi érhette, de 6 darab izzó égett ki nála... Igen, végignéztem az összeset.
Nem kontakthibásak, hanem kiégtek. Egyszerre 6 darab.
Mi a túró történhetett? Biztos a napszél
Nem éri meg ennyi pótizzót megvenni, mert már többe kerül, mint egy új füzér.
Valószínű led-esítem - lesz kettő szál. Van sok-sok kínai led-em . Az ötlet innen lesz:
230v Led |
(#65559) etwg válasza diginewl hozzászólására (#65556)
|
Válasz •
|
Nov 30, 2021 |
|
Ráadásul azokban az izzokban van egy egy ellenállás ami rövidre zárja a kiégett izzot, hogy a többi sorba kapcsolt világitson. A baj az, ha ez a bekapcsolás pillanatában történik, akkor még nagyobb áram folyik a többi hideg izzon, ami azok közül a gyengébbeket azonnal megöli.
A LEDekkel sem érdemes foglalkozni, ujjonan jot olcsobban kapsz mint LEDek meg a sok-sok munka. Ép tegnap dobtam ki egy azt hiszem 8 éves 15 m-es LED csövet mert valahol az 1/3 körül valoszinü meghalt egy LED és a többi utánna nem világitott. ( egyfolytában fixen ott volt a ház falán, csak karácsonykor kapcsoltuk be. Most már nem.). |
|
|
2024. Dec, 22. Vas 15:48:25 |
|
Jelenleg 8 fő olvassa az oldalt |
|
|