Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » [OFF] Pihenő vasutasok
[OFF] Pihenő vasutasok
Témaindító: Topi, idő: Jún 28, 2010
Témakörök:

Lapozás       78/85    
(#65297) Lazsi válasza Frankye hozzászólására (#65296) Válasz Szept 17, 2021
Köszönöm a válaszokat!
(#65298) róbertke hozzászólása Válasz Szept 21, 2021
Budapest-Pécs IC; 2021.09.15. 09:45; Budapest-Keleti pu;

IMG0019A.jpg
 
(#65301) SzervízMacska válasza róbertke hozzászólására (#65298) Válasz Szept 22, 2021
Szoktak ilyenek ott járni.

IMG_20210912...heic
 
(#65304) etwg válasza SzervízMacska hozzászólására (#65301) Válasz Szept 22, 2021
Ez már megint milyen formatum? Nem tudom megnyitni.
(#65305) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#65298) Válasz Szept 22, 2021
A monori bokorugrós személyvonatnak is ez van az egyik végén. A Bmx-ek másik felén meg egy "Teszkós Taurus".
(#65307) csíkosháTTú válasza SzervízMacska hozzászólására (#65301) Válasz Szept 22, 2021
Nem lehetne valamiféle fénykép formátumot használni? Mondjuk .jpg, vagy valami hasonló?
Egy fénykép szerkesztővel sem tudom megnyitni ezt a ".hiec" kiterjesztést...
(#65308) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#65298) Válasz Szept 22, 2021
Jövőre a Tillig hozza TT-ben a német verziót.
(#65313) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65305) Válasz Szept 23, 2021
"Teszkós Taurus" miféle szerkezet??
(#65314) etwg válasza róbertke hozzászólására (#65313) Válasz Szept 23, 2021
Traxx
(#65315) etwg hozzászólása Válasz Szept 23, 2021
Egy kis egzotikum Indonéziából

Indonéz PFT
(#65316) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#65313) Válasz Szept 23, 2021
Több - mindkét: Taurus és Traxx mozdonyra jogosított - mozdonyvezető barátomtól hallottam a MÁV 480. sorozatú mozdonyát így becézni. Utaztam mindkét típuson, valóban eléggé teszkós a 480-as, pláne a Tauruszhoz képest.
(#65318) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65316) Válasz Szept 24, 2021
Milyen lehet a Vecrton?
(#65322) etwg hozzászólása Válasz Szept 26, 2021
Igy és ilyen vasutat épitenek a kinaik a nagyvilágban, ahol a politika nem pofázik bele. Az egész vasut pályákkal, vonatokkal és nagyon szép állomásokkal kb 2 mlrd euroba került.

Érdemes elgondolkodni, hogy nem kellene-e mégis tölük valamit tanulni..
Nigeria
(#65323) róbertke válasza etwg hozzászólására (#65322) Válasz Szept 26, 2021
NEM, a mi mérnökeink és építőink is ott vannak világviszonylatban az élmezőnyben. Nekik kellene elsősorban lehetőséget és munkát biztosítani.
(#65324) etwg válasza róbertke hozzászólására (#65323) Válasz Szept 26, 2021
A baj nemcsak a mi mérnökeinkkel van, hanem Europa mérnökeivel, hiába jok, ha nem kapnak lehetöséget ezt bizonyitani, és ebben az a hibbant gazdasági felfogás van, hogy csak akkor indul be a gépezet, ha van fix megrendelés. ( sajnos elég jol ismerem a 2 nagy céget, akik még arra is képesek, hogy utcára tegyék a stakembereket, ha vékony a megrendelési füzet.
Ha jobban megnézed a filmet láthatod, hogy a projektet a kinai export bank finanszirozta, valoszinü megtehetik, és a mérnökeiknek rengeteg tapasztalatuk van, hiszen odahaza is évente több mint 3000 km vasutat épitenek ( nagy részük a szuper gyors vasut - Europában meg még 300 km-nyi vasut sem épül évente).
Igy megvan a nagyon fontos háttérbázis, ami sajnos az öreg kontinensen nagyon hiányzik.
De láthatjuk, hogyan épitkeznek Stuttgartban, már most joval drágább és alulméretezett az egész épitkezés és már pár éves késésben vannak.
(#65325) etwg válasza róbertke hozzászólására (#65318) Válasz Szept 26, 2021
Ilyen, és lehet, hogy a közeljövöben kiprobálom.



777655E2-938...jpeg
 
(#65326) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#65324) Válasz Szept 27, 2021
Idézet:
„...hiszen odahaza is évente több mint 3000 km vasutat épitenek ( nagy részük a szuper gyors vasut - Europában meg még 300 km-nyi vasut sem épül évente). ”
Azért sokkal könnyebb sok vasutat építeni úgy, ha még "semmi sincs" ott, mintha figyelni kellene a településekre, utakra, meglévő vasútra, mezőgazdasági haszonterületre, tulajdonviszonyokra, stb...
Azért majd kíváncsi lennék, hogy akkor is építenek-e évi 3000 km-t, ha olyan szintű vasúthálózat lesz náluk is, mint itt...
(#65327) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#65323) Válasz Szept 27, 2021
Nem vasútépítés, de mérnöki kompetencia, itthonról.

Pár éve nagy dirral-durral zengte a média, hogy az új, nemzetközi forgalomra is tervezett, 200km/h sebességre is alkalmas IC kocsit viszik ki próbázni Allach-ba.
Aztán síri csönd, azt sem mondták, hogy hazajött a teszt kocsi.
Én meg látom nem is sokkal később a hazai éles, utasforgalmi próbán, egy nyíregyházi IC-be besorozva a kocsit, pontosabban egy ugyanolyan típusú kocsit, ott virít rajta a "RIC 200" felirat is. Juhéj! Aztán meg látom hogy Siemens Transportation Systems forgóvázak vannak a kocsi alatt, mint a Railjet-nél is...

Ergo, az egykori vezető vasútgépészeti ország, Ganz, Kandó országa mára ott tart, hogy nem tudnak a mérnökök megtervezni egy 200-as forgóvázat egy vontatott jármű alá. Nem mozdony alá, "csak" egy kocsi alá...
Valami nagyon nem stimmel...
(#65328) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65327) Válasz Szept 27, 2021
Tudod a baj az, ( amiröl a hirforrások mindenhol nagyon hallgatnak), hogy manapság ilyen konstrukciok minden alkatrésze le van védve, gyakran egy tucat szabadalommal.
Ezért szoktam magam hullára röhögni, amikor az EU visszaakarja hozni pl. a félvezetögyártást, amikor minden vonást a kinaiak meg az amerikaiak 50 évre levédtek. Kis szerencsével talán meg lehet venni néhány elavult licenszet..
Emlékszem az egyik gyárban metro alvázakat gyártottak 4 különbözö ország metrokocsijai alá. Még a „mezei“ anyáscsavarok dobozára is rá volt irva, hogy az adott doboz tartalma melyik alvázra valo. ( s valoszinü a kod is bele van ütve a csavarokba). Amugy valamennyi csavar ugyanabbol a lengyel gyárbol származott.
Talán emlékszünk még az CD 380-s ügyére, amit Bécsben lefoglaltatott a Bombardier, mert állitolag valami nem volt rendben a szabadalommal, s mindez egy Skodával fordul elö, ahol már 1974 ota gyártottak 200 km/h sebességre alkalmas mozdonyokat, s hol volt akkor Bombardier?
(#65329) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#65326) Válasz Szept 27, 2021
Afrikában sem volt egyszerü. 1000 házat kellett lerombolni, helyettük ujakat épiteni és valamennyi érintett lakos élete végéig ingyen utazhat az uj vonattal.
Nyilván Kinában is elérnek majd egy telitettségi szintet és akkor lelassul a vasutépités, de az nem biztos, hogy 1-2 évtizeden belül meg fog történni. (Amugy a kinaiak épitették Amerika valamennyi transzkontinentális vasut legnehezebb részeit, ahogy hajdanában itt Europaban az olasz vasutépitök vitték a primet.)
Ezért manapság nem kellene lemondani erröl az elönyröl, hiába pofáznak a libsi megmondo emberek szerte a világban, hogy a kommunista Kina használja fel/ki az europai adopénzeket. Közben meg a szabadpiacrol beszélnek. Ilyen alapon mi is állithatnánk, hogy a nyugatiak viszik el a mi adojövedelmünket.
Ez a jelenlegi kor nagy dilemmája, nálunk van a pénz, viszont a piacon vannak sokkal olcsobb, megbizhatobb
és jobb ajánlatok, mint amit a mi gyárainktol/vállalatainktol elvárunk.

Olyan vasutépités meg sehol sincs ( még Kinában sem) ahol csak ugy oda kell vinni a sineket és már mehet a vonat. Náluk olyan akadályokkal kell küzdeni, mint az oxigénhiány ( Lasa), a permafrost, a sivatag, az elképzelhetetlenül instabil terén ( Délkelet Kina ), és azért az a 2 mlrd lakos sem kunyhoban lakik és megdolgoz minden négyzetméter termöföldet, hogy ne haljon éhen.
(#65333) etwg válasza etwg hozzászólására (#65329) Válasz Szept 27, 2021
Még egy aprosàg az összehasonlitáshoz.
A Stuttgart 21 a stuttgarti állomás átalakitásárol szol.
1994-ben ben mutatták be 2,5 milrd euro költséggel.
2010-ben kezdödtek az épitkezések.
2019-ben kellett volna átadni.
Azota többször változtattak a terven.
Jelenleg az átadás a Holdban van, a költségek már 8 mlrd euron felül vannak, és nyilvánosan is 10 mlrd-dal számolnak.
2018-ban a DBAG rájött, hogy alul lett méretezve az egész projekt, és ki akart szállni a boltból, ami viszont többe került volna, mint a készreépités, igy most azon spekulálnak, hogyan oldják majd meg a forgalmat, ha elkészül a csili-vili, csak jol alulméretezett állomás. Gondolom a bolti felületek elegendö nagyok lesznek majd eltartani az uj drága èpületet.
(#65338) Frankye moderátori hozzászólása Válasz Szept 28, 2021
Azért - ha kérhetem - politikai irányba ne menjen el a beszélgetés!
Köszönöm.
(#65339) etwg válasza Frankye hozzászólására (#65338) Válasz Szept 28, 2021
Frankye, a vasut a joléti politika egyik alapja mindenütt a világon.
Ha a politikát ki akarod zárni a beszélgetésböl, akkor soha az életben nem fogja senki megérteni a vasut létét és mivoltát. Láthatod bárhol a világon, ha a vasutépitésröl van szo, az alaphangot mindig a politika adja.
Természetesen kerüljük az aktuális politikát amennyire csak lehet.
(#65341) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#65338) Válasz Szept 28, 2021
Igyekszünk amennyire csak lehet, tisztán sörözni.
Na de néha felbukkan egy kis hab a krigliben ...
(#65344) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#65341) Válasz Szept 29, 2021
Nem is azt kérem, hogy teljesen szorítsuk ki a politikát, mint témát, csak ne menjünk egy szint alá, és ha lehet, kerüljük a napi, aktuálpolitikát.
(#65348) róbertke hozzászólása Válasz Szept 29, 2021
(#65351) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#65348) Válasz Szept 30, 2021
Talán az "öreg csatalovak" fordítás találóbb lenne.
De ez a videó sem rossz:
Háromhengeres szimfónia
(#65369) etwg hozzászólása Válasz Okt 3, 2021
Egy kis miniatürizácio.

Mikrodiorama
(#65370) etwg hozzászólása Válasz Okt 5, 2021
Ez is létezett valamikor.

Kutyavasut.

És mozgásban.

Alaska
(#65371) Lazsi válasza etwg hozzászólására (#65370) Válasz Okt 5, 2021
Bár én nem találtam erre utalást a szövegben, de nekem az első gondolatom, hogy ez a megoldás a szánhúzó kutyák nyári tréningezésére volt, így amikor nincs hó, akkor se essenek ki a formájukból, és jobban teljesítsenek a téli versenyeken.
(#65372) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#65371) Válasz Okt 5, 2021
Lehet, de szerintem abban a korban a versenyzés mellékes volt, sokkal fontosabb lehetett a vagonok mozgatása a bányákban, gözmozdony drága és körülményes volt és az aranyásóknak elöbb futott kutyára. Azok meg amugy is követték a gazdát igy kézenfekvö volt a bevetésük ilyen munkára is. Nyilvánvalo már csak helyböl is (Alaszka)
, hogy télen a szánt huzták. Ebböl lett korunkban a verseny.
(#65381) róbertke válasza Lazsi hozzászólására (#65371) Válasz Okt 7, 2021
Katonai szállításra alkalmazott kutyák voltak az I. Világháború idején.
(#65388) etwg hozzászólása Válasz Okt 11, 2021
Egy kis parkvasut Grazban.

DBC. Graz
(#65397) etwg hozzászólása Válasz Okt 17, 2021
Ilyen is volt valamikor az egyik brit szigeten. Sajnos semmi nem maradt az utokornak, csak egy ügyes srác munkája.

Egy tengelyes kocsik.

( sajnos már nem rendelhetö).
(#65403) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#65397) Válasz Okt 22, 2021
Gondolom hajdanán ilyenekben utazni a legjobb, recept nélküli hánytatószer volt...
Nem is baj, hogy nem maradt belőle...
(#65405) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65403) Válasz Okt 22, 2021
Mondja a srác is, hogy általában legalább 6 vagon volt egy vonaton. Igaz, hogy az utazás után valoszinüleg nem kellett senkinek hashajto...
(#65410) etwg hozzászólása Válasz Okt 23, 2021
Akit érdekel a mai napig müködö, részben 100 éves gyártechnika. Minden müködik minden láthatoan mozog.
A gözgépek és mechanizmusok serege.

Cukorgyár Indonéziában.
(#65428) etwg hozzászólása Válasz Nov 3, 2021
Mit takarnak a gyönyörű képek a világ egyik legfejlettebb országában.
Vasuti szakemberek inkább vegyenek sötét napszemüveget.

Hudson alagut
(#65429) róbertke válasza etwg hozzászólására (#65428) Válasz Nov 4, 2021
Gyere el Budapestre! 4 éve nem képesek felújítani 7 metró állomást!
Csak a pofázás megy a Globális felmelegedésről, a CO és CO2 kibocsátásról, azt a dízel buszok csak ontják éjjel-nappal a mérget.
(#65430) Frankye moderátori válasza róbertke hozzászólására (#65429) Válasz Nov 4, 2021
Ugye, nem megyünk el politikai irányba a beszélgetéssel?
(#65431) róbertke válasza Frankye hozzászólására (#65430) Válasz Nov 4, 2021
Nem, ez véletlenül a nyers valóság.
Vidéken voltam egy hetet.
Naponta 3 traktor ment el a házunk előtt.
Itt a Pesti lakásomnál 3 kamion húz el percenként.
(#65432) Frankye válasza róbertke hozzászólására (#65431) Válasz Nov 5, 2021
Lám-lám, én ezért nem (sem) költöznék vissza Pestre. (Félre ne érts, tudom, milyen a "Nagyfaluban" élni, vagy 25 évet húztam le itt, de most már dolgozni se szívesen jövök fel. Pedig nem is laktam rossz környéken, Zuglóban, parkos részen laktam.)
(#65433) etwg válasza Frankye hozzászólására (#65432) Válasz Nov 5, 2021
Nem vagy egyedül és is kiprobáltam két fövárost meg egy több millios nagyvárost ( abban legalább lehetett közlekedni és ingyen volt a parkolás ) mégse költöznék soha vissza.
(#65482) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Nov 17, 2021
hihihi

Kíváncsi lennék, mennyi szőrt, és milyen gyakran kell kiszedegetni a modellekből...
(#65490) kombi válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65482) Válasz Nov 19, 2021
Hmmm... inkább ne is kérdezz ilyet, ha nyugodtan akarsz aludni.

Imádom ezt a videót. Amikor ez a tényleg ennivaló cicc átfúrja magát az alagúton, az egyenesen szenzációs. Békésen ketyeg a mozdony és egyszer csak kibukkan a sötétből az a gyönyörű monokróm buksi .. De, láthatóan marad néhány szál szőr utána a vágánytengelyben.

A németeknél a macsekot gyakran MOBA-killerként tisztelik.. jobb bele sem gondolni miért...

Anno, amikor amolyan deszkamodellként össze volt rakva nálam egy nagyobb a pálya (2010-2014 között ) , csak natúr pálya, terep nélkül (Térköz kollega Minimal ArTT- ként tisztelte) , bizony a macsek rendszeresen tornázott rajta.
Így, nem volt mese, minden üzemnap előtt alaposan porszívózni kellett, mert -- a többiek szerencsére ezt nem tudták meg -- nem csak szőrt hagyott maga után, de hosszú szőrű makkaként néha-néha bizony oda is büfizett egy adagot a vágányok közé a korábban befalt ebédjéből..
(#65491) róbertke válasza kombi hozzászólására (#65490) Válasz Nov 20, 2021
Nagyon is tudtuk mi vendégek, csak illő tiszteletből nem ordítottuk le a fejedet érte
(#65496) etwg hozzászólása Válasz Nov 21, 2021
Egy kis japán romantika. Ez volt a Kawana völgyekben a második vh után. A vasutak többsége eltünt az Oigawa vasut muzeumvasuttá vált. ( mintegy 3 orára Tokiotol).

Kawana völgyek vasutjai
(#65521) róbertke hozzászólása Válasz Nov 25, 2021
MÁV KISS motorvonat 2021.11.23. 15:00 Budapest - Nyugati pú.

MÁV KISS 202...png

MÁV KISS 202...png
 
(#65556) diginewl hozzászólása Válasz Nov 30, 2021
Mai érdekesség:
Próbáltam megjavítani a tavaly kiégett karácsonyfa világítófüzért.
Még a hagyományos izzós, beledugós, 100db-os.
Nem tudom tavaly karácsony után mi érhette, de 6 darab izzó égett ki nála... Igen, végignéztem az összeset.
Nem kontakthibásak, hanem kiégtek. Egyszerre 6 darab.
Mi a túró történhetett? Biztos a napszél

Nem éri meg ennyi pótizzót megvenni, mert már többe kerül, mint egy új füzér.
Valószínű led-esítem - lesz kettő szál. Van sok-sok kínai led-em . Az ötlet innen lesz:
230v Led
(#65559) etwg válasza diginewl hozzászólására (#65556) Válasz Nov 30, 2021
Ráadásul azokban az izzokban van egy egy ellenállás ami rövidre zárja a kiégett izzot, hogy a többi sorba kapcsolt világitson. A baj az, ha ez a bekapcsolás pillanatában történik, akkor még nagyobb áram folyik a többi hideg izzon, ami azok közül a gyengébbeket azonnal megöli.
A LEDekkel sem érdemes foglalkozni, ujjonan jot olcsobban kapsz mint LEDek meg a sok-sok munka. Ép tegnap dobtam ki egy azt hiszem 8 éves 15 m-es LED csövet mert valahol az 1/3 körül valoszinü meghalt egy LED és a többi utánna nem világitott. ( egyfolytában fixen ott volt a ház falán, csak karácsonykor kapcsoltuk be. Most már nem.).
Lapozás       78/85    
Frissek
  2024. Dec, 22. Vas
10:25:07
  Jelenleg 12 fő olvassa az oldalt
Hirdetés