|
TT klubtopic
|
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:
|
|
(#65456) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#65455)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2021 |
|
OFF
Piko régi H0 hűtő alulról |
|
(#65457) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#65455)
|
Válasz •
|
Nov 9, 2021 |
|
Ráférne arra a pucolás, ahogy nézem!
Akkor van zárlat az egy oldalon szigetelt kerékpárok esetén, ha fém vázas a forgóváz, ha egy forgóvázon belül a kerékpárok szigetelt fele nem egy oldalon van. A műhelybe kerülő. zárlatos Schicht kocsiknak is az a baja, hogy az egyik kerék kiesett valahogy, és fordítva rakták vissza...
Egyébként ez nem gond, nem lehet gond. |
(#65459) sTTeve_mc hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 9, 2021 |
|
Sziasztok!
Most csütörtökön lesz klubtalálkozó?
|
(#65466) hoTTo válasza sTTeve_mc hozzászólására (#65459)
|
Válasz •
|
Nov 10, 2021 |
|
Nem lesz. |
(#65497) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 21, 2021 |
|
Sziasztok!
Remélem jók lesznek a fa alá! |
|
(#65499) etwg válasza GABA TT hozzászólására (#65497)
|
Válasz •
|
Nov 21, 2021 |
|
|
(#65502) JZoli válasza GABA TT hozzászólására (#65497)
|
Válasz •
|
Nov 22, 2021 |
|
Ilyenek az én fám alá is jöhetnének! Nagyon jók lettek! |
(#65523) mTTamas hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 25, 2021 |
|
Sziasztok!
Milyen minőségű, vastagságú lemezből készülnek a rézmaratott modellalkatrészek? És hol lehet beszerezni ilyen alapanyagot?
Ki szeretném próbálni, hogy NYÁK lap forrasztásához stencilt tudok-e ezzel a technológiával készíteni. Nem tudom, hogy mi a stencil szép magyar neve, arra a maszkra gondolok aminek a segítségével a forrasztópasztát az SMD alkatrész alá lehet kenni beültetés előtt. |
(#65524) etwg válasza mTTamas hozzászólására (#65523)
|
Válasz •
|
Nov 25, 2021 |
|
Egyszerübb technologiával 0,1 - 0,4 mm- sárgaréz/alpakka lemezeket lehet maratni.
Néhány komolyabb üzemben kb 0,6 - 0,8 mm a legvastagabb anyag, amit még marni lehet ( vastagabb anyagnál a már a marott él már nem lesz egyenes.
Jobb munkákhoz alpakkát is használok (Neusilber).
Jobb fémkereskedésben, modellboltban árulnak sárgaréz lemezeket ( pl conrad.hu stb). |
(#65525) mTTamas válasza etwg hozzászólására (#65524)
|
Válasz •
|
Nov 25, 2021 |
|
Köszönöm szépen a válaszodat!
Conradnál háromféle alapanyagot találtam:
- sárgaréz (0,3mm),
- vörösréz (0,3mm),
- foszforbronz (0,2mm).
A legvékonyabbat szeretném választani, de nem tudom, hogy a vasklorid amit a NYÁK készítéshez is használok mennyire alkalmazható foszforbronznál. Ezzel kapcsolatban tudnál nekem tanácsot adni?
|
(#65526) etwg válasza mTTamas hozzászólására (#65525)
|
Válasz •
|
Nov 25, 2021 |
|
Mindegyik müködik, de meglehetösen sok vasklorid fog kelleni, mert nem mikronnyi anyagot kell elmaratni hanem attol joval vastagabbat. S ha lassan mar, akkor alámar, azaz függölegesen alámegy a rajznak.
Melegen és állado mozgásban kell tartani vagy a vaskloridot vagy a munkadarabot. |
(#65527) csíkosháTTú válasza mTTamas hozzászólására (#65523)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2021 |
|
Szia!
Nem. Bárki bármit is mond, vagy ír.
Ugyanis a rézmaratás használata esetén ez a technológia nem eléggé pontos, lévén 35mikron "vastagságú" rézfólia lemarására lett kitalálva. Ahhoz, hogy egy paszta maszk kellően stabil legyen, ennek a sokszorosára van szükség, legalább 0,3-0,5mm-re. Mindenképpen alá fog maródni, és a paszta széle nem lesz egyenletes. Még egy relatíve könnyen forrasztható SMD SOIC8-as lábkiosztás esetén is összefolyhat majd a melegítéskor.
De miért nem csináltatod meg a pasztamaszkot a NYÁK gyártóval, ahelyett, hogy odahaza kínlódsz vele?
Hidd el nekem, tudom mit írok! Az itt OFF Z kocsivilágításaiknál vezettem be a műhelyben ezt a technikát, de a Tillig porosz 3 tengelyes kocsikba való is így készül. |
(#65533) György barát hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 26, 2021 |
|
.
Üdvözlöm az Urakat!
BTTB gőzösökhöz keresek alkatrészeket. Mégpedig:
01.118
Füstszekrényajtó, mellgerenda, sátor és a főkeret utófutó nyúlványa.
BR 56 / 86
Ellenforgattyú (6 db) és hajtótengely.
Kérem, jelentkezzen, akinek vannak ily darabjai - vagy biztos forrást ismer!
Előre is köszönöm:
György
. |
(#65534) etwg válasza etwg hozzászólására (#65526)
|
Válasz •
|
Nov 26, 2021 |
|
Kb ilyen minöséget lehet elérni profi üzemben. Ez 0,4 mm alpakka maratás.
A fogpiszkálo csak összehasonliásnak van ott. Stencilnek elég a 0,2mm lemez. |
|
(#65542) Frankye moderátori
válasza György barát hozzászólására (#65533)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2021 |
|
Elsőre is értettük. |
(#65543) csíkosháTTú válasza György barát hozzászólására (#65533)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2021 |
|
Szerintem lesz a Tillignél, a webshopjukból meg is rendelheted.
Ahhoz, hogy konkrét alkatrész cikkszámokat adjak, kellenének, hogy pontosan melyik modellről van szó? Mármint melyik BR01-ről, a Tillig katalógus száma kellene.
BR56/86: Ez is melyik? A régi BTTB, a Tillilg által már megsimogatott régi konstrukció, vagy az új Tillig?
"Hajtótengelyből" van kettő is, ha a régi típusokról beszélünk.
|
(#65544) mTTamas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65527)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2021 |
|
Köszönöm a válaszokat.
Ugyan nem igazán tartozik a topik témájába, de annyi talán még belefér hogy leírjam, miért foglalkoztat ez a probléma.
A képen látható házi készítésű NYÁK-ról van szó amiből csak egy példányt kell elkészíteni. Egyetlen egy alkatrészt nem tudok a klasszikus módon beforrasztani. Egy 34 lábas QFN szerű IC okoz problémát aminek 0,45mm-es lábkiosztása van (egy elfordulásérzékelő szenzor). Csak ehhez kellene a paszta és a maszk, a többi beforrasztható pákával. Ez lenne az első alkalom, hogy drót helyett pasztát használnék forrasztáshoz. Már arra is gondoltam, hogy manuálisan, órás lupe alatt, egy szike segítségével lábanként viszem fel a pasztát (egyedi áramkör, nem szériatermék). |
|
(#65546) Lazsi válasza mTTamas hozzászólására (#65544)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2021 |
|
Erre a kérdésre a "testvéroldalon", vagyis a Hobbielektronikán nagyobb eséllyel kapsz segítséget. |
(#65547) etwg válasza mTTamas hozzászólására (#65544)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2021 |
|
Én ezt ugy csinálom, higy a NYAKot a lábak helyén vékonyan beonozom, éppenhogy csak legyenek csillogosak a felületek. ( forro levegövel szépen elterül.)
Utánna mikroszkop alatt ráhelyezem az IC - t csipesszel odaszoritom és egy lábát ( a sarokban) megmelegitem hogy odaragadjon.
A mikroszkop alatt ujra megnézem a lábakat. Ilyenkor még lehet kicsit igazitani.
Ha minden rendben akkor továbbra is csipesszel rögzitve odaforrasztom az átlos lábat is. Igy már teljesen jol van rögzitve a lábakat egyenként melegitve minden odaforrasztom. Mikroszkoppal még müszerrel ellenörzöm, hogy nincs-e rövidzár meg minden forrasztás jo. Sok pasztát szoktam használni ( abban nincs on)
Ha kell -elöfordult- egy massziv fémcsipesszel ( hegesztö csipesz) ujra leszoritom az IC-t és forro levegövel megolvasztom egyszerre az összes láb alatt az ont, hogy szebben feküdjön a lapra.
Az én IC jeim többsége 40 vagy több lábú. Eddig csak egyet sikerült kinyirnom. |
(#65548) György barát válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65543)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2021 |
|
Kedves Mester!
Ahogy a kérésemben írtam, alkatrészeket keresek - nem számokat. Ez utóbbiakat tudom.
Tilligéket már zaklattam: alle ausverkauft (mind eladva).
Ha van zinkpestis miatt bontott (2120 kat.sz.) roncsod, akkor szívesen böngöngésznék. ☺
Az 56 / 86 ellenforgattyú és hajtótengely (Ritzel) szintén az ősi gépekhez kellene.
Köszönettel:
György
.
|
(#65549) GABA TT válasza mTTamas hozzászólására (#65523)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2021 |
|
0.3 - mm kemény vagy félkemény anyagminőségű sárgaréz és alpakka alkalmas, könnyű vele dolgozni, modell építésre A lágy lemezek nem alkalmasak. Nagyon ritkán van 0.4mm is
Tapétázáshoz 0.15mm sárgaréz
0.1mm bronz áram szedéshez
Bronzker postán is elküldik.
Ugyan itt különböző vastagságú kemény anyagminőségű sárgaréz lapos anyagok forgácsoláshoz.
|
(#65550) GABA TT válasza mTTamas hozzászólására (#65525)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2021 |
|
Háztartási sósav 30% hidrogénperoxid keveréke kb 10:1
Sósavat jénaiba tálba, bele a lemez, utána a hidrogénperoxidot kis adagokban akár több helyen adagolva óvatosan közben mozgatva ameddig a lemez nem kezd vöröses barnás lenni. A lé kezd zöldülni
Nem kell melegíteni melegszik az magától, csak mozgatni azt is lassan.
Szigorúan csak szabadtéren mert veszélyes klórgáz szabadul fel ! Ködös párás időben ott sem!
Viszonylag gyors.
Alámaródás itt is van rajzkészítésnél ezt figyelembe kell venni az anyag vastagságnál vékonyabb pontok vonalak nem biztos hogy sikerülni fognak.
|
(#65551) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 28, 2021 |
|
Helyesbítek!
Háztartási sósav, hidrogénproxid 30%-os |
(#65552) GABA TT hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 28, 2021 |
|
Az Aba2300 I-II oszt vagon után, készül a III. oszt változata.
Ez tapétázással készült van egy müanyag belső, hogy tartása legyen és rá ragasztva egy rézmaratott külső ruha. 0,15mm sárgarézből
Innen remélhetőleg Enyedi Laci /ModeliTT/ varázsolbelőle a tőle megszokott minőségben vagont. |
|
(#65553) csíkosháTTú válasza mTTamas hozzászólására (#65544)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2021 |
|
Ezt meg lehet csinálni pasztamaszk nélkül is. Csak szabályozható hőmérsékletű (nem szabályozott teljesítményű, hőmérsékletű!) páka kell hozzá, és max 0,2mm-es végű hegy. |
(#65554) tibi válasza mTTamas hozzászólására (#65544)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2021 |
|
Naponta van dolgom ilyen lábkiosztásu ICkel, a paszta leszivásához kiforrasztó szalagot használok, rossz forrasztás esetén ugyanigy be is forrasztom a rosszul forrt lábakat. Ahogy etwg is irta, oda kell forrasztani két lábat, utána ezzel az ónal átitatott szallagal oda lehet forrasztani. Kiforrasztó szalag helyett én használok mérőkábelt, nagyon vékony licnis, kapilárisan nagyon jól felszivja az ónt. |
(#65557) hoTTo válasza György barát hozzászólására (#65548)
|
Válasz •
|
Nov 30, 2021 |
|
|
(#65558) György barát válasza hoTTo hozzászólására (#65557)
|
Válasz •
|
Nov 30, 2021 |
|
Igen. De éppen az, ami már megtalált.
. |
(#65567) csíkosháTTú hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 3, 2021 |
|
Kipróbálhattam a PIKO MÁV 431 (na jó, BR55) gőzöst. Vannak kételyeim a motorjával kapcsolatban, de összességében nem is túl rossz modell. De nem olcsóbb, mint a többi hasonló gőzös.
Kapott egy ZIMO MS590N18 hangos dekódert, és szépen is "muzsikál". Könnyű hangosítani, szerencsére. |
(#65572) csttom válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65567)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2021 |
|
István megosztanád velünk a kételyeidet? |
(#65588) csíkosháTTú válasza csttom hozzászólására (#65572)
|
Válasz •
|
Dec 9, 2021 |
|
Persze. Túl apró a motor. Nagyon be kell tartani a max 14V DCC sínfeszültség előírást. De ettől függetlenül nincs sok jó tapasztalat szerviz szinten a PIKO motorjaival, építési nagyságtól függetlenül. |
(#65646) György barát hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 17, 2021 |
|
Szevasztok!
Csereajánlatom (kívánságom) van.
Adok:
sorszámozott kisszériás hőszigetelt kocsit (Wörner modell).
Kérek:
nagyszériás Tillig 14,136 Seefisch(e) vagont.
Kalandorok kíméljenek!
Üdv.: György
.
|
|
(#65690) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 29, 2021 |
|
Még nem vettem meg, de talán csak napok kérdése a PIKO BR83 mozdonya. Nagyon szépnek néz ki, és minden kisebb gözösnek örülök, mert azok a nagyok sajnos nagyon nem illenek a terepasztalomra.
Szomoruan olvasom a német forumokon, hogy mennyi kritika van a digitális veziora (minö szerencse, hogy analog a pályám és nem vagyok hajlando extra pénzt kiadni a levegö mozgatására).
Szoval a mozdonyrol szolo beszámolok a mozdony digitalizáciojával vannak elfoglalva, söt olyasmivel amit a valoságban sem tudunk befolyásolni (milyen hangos a sip vagy a menetzaj). Röhej.
Szoval engem a modellhüség érdekel és nem a programozok agymenése és a rendszeridegen elektronika gondjai.
Sokan az egységesitésért kiabálnak, mintha nem tudnánk, hogy erre már semmi esély nincs, és ma az az uj tulajdonos elsö feladata, hogy az uj szerzeményét upgradelje, legyen az auto, kávéfözö vagy egy gyönyörü mozdonymodell. Szégyen! |
(#65692) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#65690)
|
Válasz •
|
Dec 29, 2021 |
|
A Modellbahnshop Lippe-nél 30 Euroval olcsóbb, mint a gyári webshop...
Én is hajtok rá, de a PIKO-nál gondok vannak az új hangdekóderrel, erről már írtam korábban.
Sajnos viszont eleve gond van az NEM662 szabvánnyal, vagyis a Next18 csatlakozással. Ugyanis eltér a lábkiosztása a sima Next18-nak, és a hang fogadására is alkalmas Next18S-nek. Ebbe beletörött a bicskája például az itt OFF Fleischmann N DB BR218-nak is, abban ugyanis Next18 aljzat van, és a modell mechanikai konstrukciója elő van készítve a hangszóróra is. Csakhogy, hangdekóder esetében a fülkevilágítás nem lesz használható, míg sima dekóder esetében nincs gond.
Kíváncsi leszek, hogy a PIKO melyik tartalék funkcióra tette a fülke világítást, és a szerviz fényeket?
Az biztos, hogy én nem PIKO dekódert fogok majd beletenni. Sajnos a PIKO-nak a dekóderei egyáltalán nem olcsóbbak, mint a többi, cserébe viszont komoly gyermekbetegségekkel küzdenek. |
(#65693) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65692)
|
Válasz •
|
Dec 29, 2021 |
|
Ez mindig igy van. A gyár a viszonteladonak adhat kedvezményt ( különben szoba sem állnának a gyártoval) , saját magának nem. |
(#65694) Bácsi Attila válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65692)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2021 |
|
A besserepreise com oldalon még olcsóbb a BR83 gőzös. Én ott vásároltam a MÁV 431-es gőzőst 199.99Eur-ért.Digitools hangosdekódert vettem hozzá szerintem jó a hangja. |
(#65695) etwg válasza Bácsi Attila hozzászólására (#65694)
|
Válasz •
|
Dec 30, 2021 |
|
|
(#65696) etwg válasza Bácsi Attila hozzászólására (#65694)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2021 |
|
Csak azt is nézd meg mindig, ki mennyiért küldi el a modellt, mert ott gyakran nagyon hasra lehet esni.
Van olyan bolt, ami Bécsbe 3,90. €-be kér a szállitásért Budapestre meg 38,90€.
|
(#65697) Bácsi Attila válasza etwg hozzászólására (#65696)
|
Válasz •
|
Dec 31, 2021 |
|
Az biztos hogy a szállításiköltséget figyelni kell. Mert hiába vagyunk az EU-ba Romániába olcsóbb a szállítás mint Magyarországra. Nem tudom hogy lehetnek ilyen eltérések az árakban. |
(#65698) csíkosháTTú válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65692)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2022 |
|
Boldog Új ÉveTT Kívánok Mindenkinek!
BR83.10 vásárlás elhalasztva, jön a III. korszakos kivitel. Megvárom. |
(#65699) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65698)
|
Válasz •
|
Jan 1, 2022 |
|
BUÉK mindenkinek.
Én is még gondolkodom melyiket vegyem. Nagyon ugy néz ki lesz több kivitel is. |
(#65701) György barát hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 2, 2022 |
|
Jó reggelt és búéket kívánok!
Van-e lejjebb Kopp Úr?
A két "ünnep" között alkalmam volt szemügyre venni két Tillig TT vagont. Az egyikre régen fájt a fogam, hiszen végre egy (újabb) nem-német jármű. Mégpedig a nyeregtetős olasz zárt teherkocsi, amelyből nálunk is futott néhány száz darab. A minőséget látva azonban erről a termékről lemondok.
1. A tető aránytalanul magas, rontja az összhatást. (A katalógusban Spitzdach nevet kapott. Nos, Sebnitz "spitzesen" gyártja.)
2. A fröccsöntő szerszámokban a gravírozás (szikraforgácsolás) túl mély. Ebből következően a végtermék durva, goromba, otromba. A tetőlemezek közti illesztés kb. 70×70 mm-es gerendának adódik. Az ajtók, szellőzők vastagok, a mélységi méretarány úgy 1:87 körül lehet. Na, igen! Ha a TT keresztaljakba 2,1 mm-es profílt fűznek, akkor már minden szemetet a vevőre sóz(hat)nak.
3. Az ütközö csöve a mellgerendával egybe van fröccsöntve - és van neki falvastagsága. Tehát: kivül dagadt, belül szük. Az ütközőtányér rúdja meg olyan, mint a nádszál. Összképében a kettő együtt rusnya.
4. Van a gyártmányban "innováció". A hossztartó a szekrénnyel egy darabot alkot, a négy csapágyvilla, csapágytok, rugóköteg, függesztőszem pedig 4×1 külön kis kütyü, egyenként ragasztva. Csakhogy, a fakezű Jancsi és Juliska képtelen koppanásig (a helyére) tolni ezeket a mütyűrőket. Illetve: csak az egyik oldalt. Ennél fogva a kerékpárok tengelye és a vagon hossztartója még véletlenül sem merőleges egymásra. A trapézok minden változata előfordul, és paralelogramma is - csak a tégla nem.
A másik játékszer a cég önreklámja, a "Danke schön Wagen". Egy tolóoldalfalú kocsi, a felirat szerint köszönet az egész évi bizalomért. Ámde a tampon fölnyomása után azonnal a festékre dobtak egy maréknyi hangyát. Azok pedig elszaladva széthordták az anyagot. A szöveg környéke olyan szőrös lett, mint Holle anyó csipája. És ne legyen kétsége senkinek! Ezt a bóvlit is az összes vásárló pénzéből hozták létre, ugyanúgy, mint a nepperclubban forgalmazott hiánytermékeket.
Összességében: az év végi szállítmány minősége a disznóbélsárral vetekszik.
De írok valami mást is. (Tanácsot, ötletet.) Csak haladóknak! |
(#65702) György barát hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 2, 2022 |
|
(Ez lemaradt.)
Az olasz vagont két dongatetős kocsi közé kell besorozni. A tető magassága ott a legkevésbé feltűnő.
És ugyanezek a járművek eredetileg 590 mm-es ütközőkkel készültek. Ha a tányért kihúzod, és a szárából 0,5 mm-t levágsz, akkor kettes korszakban jó hosszúságú darabod lesz. (Gyárilag helytelen.) |
(#65703) csíkosháTTú válasza György barát hozzászólására (#65701)
|
Válasz •
|
Jan 2, 2022 |
|
BUÉK!
Idézet: „ Na, igen! Ha a TT keresztaljakba 2,1 mm-es profílt fűznek, akkor már minden szemetet a vevőre sóz(hat)nak.”
Csak halkan, és csendben kérdezném meg:
Milyen lenne a modellvasút üzembiztonsága, ha a sínszálak magasságát, és járművek kerékkarimáját mérethelyesre készítenék? |
(#65704) György barát hozzászólása
|
Válasz •
|
Jan 2, 2022 |
|
H0-ban az RP már ötven éve, az "RP fine" legalább 25 éve bebizonyította, hogy NAGYOBB.
Csak Stephensonról mindenki megfeledkezik: "a kerék és a sín EGY gépnek két alkatrésze."
Vagyis PÁLYÁT kell építeni, nem homokozógödröket!
. |
(#65705) etwg válasza György barát hozzászólására (#65704)
|
Válasz •
|
Jan 2, 2022 |
|
Csakhogy az RP25-s sem képzi le teljesen a modellhüséget, arrol nem is szolva, hogy a modellvasuti kerekek inkább egy hordonak vagy uthengernek felelnek meg mint vasuti keréknek függetlenül a karimátol.
Te is inkább a szörszálhasogatásban vagy érdekelt, mint a modellvasutban. Ha valami nem tetszik, ne vedd meg és teljesen felesleges olyan hangnemben beszélni, ahogy ezt te szereted. Sajnos részben hozzád hasonlok miatt van ott a modellvasuti kinálat, ahol van, és válik egyre elérhetetlenebbé a szélesebb tömegek számára. |
(#65706) György barát válasza etwg hozzászólására (#65705)
|
Válasz •
|
Jan 2, 2022 |
|
Van egy pici ismeretanyagom és van egy szemüvegem.
Megnézem a modellt és leírom a véleményem. [Ha nem tetszik, olvass Tolsztojt vagy Kaffkát! ]
Nagyon csodálkoznék - és örülnék -, ha az én írásaimtól bedőlne egy-két vállalkozás.
A pénzkidobás mindenkinek a saját döntése.
És ismerek egy szólást a lovak és a verebek kapcsolatáról.
. |
(#65707) etwg válasza György barát hozzászólására (#65706)
|
Válasz •
|
Jan 2, 2022 |
|
Na látod, itt vagy tisztességtelen, mert egyetlen célod bedönteni a vállalkozást, ráadásul nem azért, mert rosszul teljesit, hanem azért mert az uraságnak valami nem tetszik. Ilyen okokbol bármilyen vállalkozást be lehetne dönteni, mert még a sok tiz millios kocsikban is találni kivetni valot.
Nem elég a modellgyáraknak, hogy egyáltalán meg tudnak élni, fizetni a hiteleket és sirni minden kis bevételért, még olyan okostojásokra is tekintettel kell lenniük, akiket te képviselsz itt a forumon.
Sajnálom, nekem is van rálátásom a dolgokra, és megtartom magamnak azt a szabadságot, hogy csak azt a modellt veszem meg ami tetszik, a többi meg nem érdekel, ahogy az sem, hogy ott van-e a pont az i betün vagy nincs. |
(#65708) György barát válasza etwg hozzászólására (#65707)
|
Válasz •
|
Jan 2, 2022 |
|
E pillanatban elbeszélünk egymás mellett. A reggeli szösszenetem az FS kocsiról és egy tamponozásról szólt. |
|
|
2024. Dec, 25. Sze 17:00:58 |
|
Jelenleg 18 fő olvassa az oldalt |
|
|