Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Kezdő modellező
Kezdő modellező
Témaindító: HitMen476, idő: Nov 22, 2012
Témakörök:

Lapozás       25/27    
(#60905) Ultrakezdő válasza diginewl hozzászólására (#60903) Válasz Máj 13, 2019
Szia!
Köszönöm a segítő mondatokat, igyekszem megfogadni és ígérem hibázni fogok, de közzéteszem! Igen ez lesz az asztal teljes mérete, de fixen bent lesz egy külön erre a célra készült házikóban úgyhogy nem tervezem mozgatni. Habár az alapot úgy készítettem, hogy kettészedhető legyen! (bármi lehetséges alapon)
(#60906) Frankye válasza Ultrakezdő hozzászólására (#60905) Válasz Máj 13, 2019
Idézet:
„...egy külön erre a célra készült házikóban...”
Máris itt az első buktató!
A vasútmodellek nem nagyon (pontosabban: nagyon nem) szeretik a hőmérséklet ingadozást, és a páratartalom növekedését különösen nem. Minthogy nem írtad a házikó "paramétereit", azaz hogy szigetelés/fűtés van-e benne, ez lehet - adott esetben - probléma. (Persze, ha a környezeti változók szabályozottak, vagy legalábbis szabályozhatóak, akkor a probléma nem is probléma többé.)
(#60909) Ultrakezdő válasza Frankye hozzászólására (#60906) Válasz Máj 14, 2019
Szia!
Igen erről olvastam, ez egy téliesített "állandóan" fűtött, klímás faház aminek megszűnt az előző funkciója és kipakolva, kitakarítva most éppen átalakítás alatt, hogy maximálisan ellássa célját! Őszintén örülök a figyelemnek, mert ez éppen fordítva is elsülhetett volna. Köszönöm még egyszer, igyekszem a folyamatot dokumentálni és közzétenni, tanulásra okulásra!
A kezdet...

2019-05-13 1...jpg

2019-05-13 1...jpg
 
(#60911) Ultrakezdő válasza Ultrakezdő hozzászólására (#60909) Válasz Máj 14, 2019
Létrehoztam egy Fb oldalt a folyamatok követhetőségére, aki szeretné követni, netán hasznos tanácsokkal menet közben ellátni azt szívesen venném. Íme az oldal: https://www.facebook.com/G-OLD-Vas%C3%BAtmodell-699881973782447/?modal=admin_todo_tour
(#61432) Halhozo hozzászólása Válasz Dec 8, 2019
Sziasztok,
Elkészült az első pályaterv. Első körben a sárgával jelölt részt építeném meg, utána jönne a zöld majd a kék. A látványterven még dolgozom. (Tudom, hogy ekkora méretben nem H0-a kéne, de ragaszkodom egyelőre a gyerekkori (meglévő) mozdonyokhoz.) Vélemény? Javaslat?

astalterv01.jpg

h0_terv01.jpg
 
(#61440) csíkosháTTú válasza Halhozo hozzászólására (#61432) Válasz Dec 9, 2019
Nem is rossz!
Mekkora íveket használtál?
(#61447) Halhozo hozzászólása Válasz Dec 10, 2019
A méret lemaradt, az asztal 2,4m x 1m. A majdani kiegészítés pedig 1m x 1m. Így hát a helyhiány miatt kénytelen voltam r1 és r2.
(#61502) kekbon hozzászólása Válasz Dec 13, 2019
Sziasztok!
***
(#61528) Frankye moderátori válasza kekbon hozzászólására (#61502) Válasz Dec 16, 2019
Egy kérdést csak egyszer, egy helyre tegyél fel, légy szíves! Így követhetetlenné válik a beszélgetés.
(#61809) ZésZoli hozzászólása Válasz Jan 17, 2020
Sziasztok!

Ide teszem, mert nagyon alap pályáról lesz szó. TT méret.

Évek óta húzódik egy terepasztal építése. A végén mindig feladtam és eladtam a kezdeményeket, majd az ikeás íróasztalomon raktam össze rendszerint valamit. Most úgy döntöttem, hogy végül is fixen is lehetne erre az íróasztalra építeni egy fedéllel, amit rázárva használható íróasztalként és ez a porvédelmet is megoldaná.

A pályatervet egy 1962-es Helyes vágányon...-ból vettem, de Tillig TT modell 310-es ívekkel.

Az alábbi kérdéseim vannak:

- Van valami ötletetek, amivel színesíteni lehet ezt a pályát?
- Lehet használni 268mm-es íveket a mai járművekhez? A Tillig nem ad meg minimális ívsugarat a járműveknél. Ez azt jelenti, hogy elmennek rajta?

Azért is ide tettem ezt a posztot, mert ez egy kezdő pálya. A játék a lényeg, nem a modellhűség. Inkább parádévonal lesz, mint tologatós. Megy egy szerelvény. Rója a köreit, majd ha megérkezett valahova, akkor indul egy másik. Max három szerelvényt tervezek futtatni rajta. Egy személy 3 Y kocsival, egy teher 4 tengelyes tartály, vagy önürítős kocsikkal és egy másik teher zárt kocsikkal. A Mozdonyok E11 és SNCF 7139.

Bármilyen véleményt szívesen fogadok.

Üdv. Zoli





021.jpg

022.jpg

tt-iroasztal...jpg
 
(#61814) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#61809) Válasz Jan 19, 2020
Nem olvastál figyelmesen. A Tillig Modellgleis esetében a legkisebb ívet, a 267mm-t csak rövid, kéttengelyes kocsikhoz, és iparvágányokhoz ajánlja. A legkisebb TT ív az 310mm-es. Egyébként több modellnél is jelzi a Tillig, hogy a legkisebb bejárható ív a 310mm: BR38, BR50, BR52, Desiro, az emeletes kocsik, stb.
(#61819) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61814) Válasz Jan 20, 2020
Szia Mester!

Nem tudom, hogy nem olvastam figyelmesen. Más gyártók minden termékükhöz odaírják a minimális bejárható ívsugarat.

Ok! A kéttengelyes kocsik elmennek, na de melyik mozdonyok?

Ha tudnék összerakni egy értelmes szerelvényt, akkor lehet, hogy beerőltetnék az alábbi pályára egy belső ívet.
(#61820) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#61819) Válasz Jan 20, 2020
Belsőt, oda?
Csak úgy, ha régi sínekből a régi geometriával csinálod meg az újnak megfelelő alaplapon, és kizárod az újabb tervezésű modelleket.

A Tillig R0-s íve, vagyis a 267mm sugarú, az a régi BTTB-nél is szűkebb, az 286mm volt/van.

Felejteném...

Jaaa!
példa
Ott van, hogy "Befahrbarer radius", vagy hogy is van németül, a szimbólumoknál.
(#61821) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61820) Válasz Jan 20, 2020
Nézd csak! Találomra:
Tetszőleges Tillig mozdony

A legtöbb modellnél nincs odaírva a "Befahrbarer radius". Ez most ilyenkor azt jelenti, hogy elmegy a saját gyártású legkisebb íven?

Tudom, hogy ez a 268-as ív számotokra szentségtörés, de én elsősorban játszom a "modell"vasutakkal és a másik méretnagyságomban - spur 0 tinplate - az ilyen ívek teljesen elfogadottak.

Amúgy mi a töknek gyártják, ha nem ajánlott?
(#61822) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#61821) Válasz Jan 20, 2020
OK!
A 267mm-es Tillig íven még a régi BTTB modellek sem érzik jól magukat, azokat 286mm-es legkisebb ívre tervezték.
Miért gyártják? Fogalmam sincs. Ahogy arról sem, hogy a Fleischmann H0-ban miért gyártott - némileg nagyképűen Modellgleis-nek nevezve - 280mm sugarú ívet?
A belinkelt Tillig modell elmegy a régi Zeuke/BTTB geometrián, vagyis a 286-os íven.
Egyébként ez legfeljebb fele részben esztétikai, és élethűségi kérdés. Legalább annyira az üzembiztonságról szól. Ha meg játszani szeretnél, akkor ez létkérdés.
(#61825) ZésZoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61822) Válasz Jan 20, 2020
Köszi!

A H0-ás 360mm-es ívet arányosítva TT-ben 261mm-re jön ki. Jó lesz az nekem. Kipróbálom.

Veszek egy pár ívet és megfuttatok rajta ezt-azt.
(#61826) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#61822) Válasz Jan 20, 2020
Azokat a kis iveket, a villamos pályákra gyártják.
(#61839) csíkosháTTú válasza ZésZoli hozzászólására (#61825) Válasz Jan 21, 2020
Én nem költeném rá a pénzt. A baj ott lesz, hogy pl. a régi Zeuke startos mozdonyok alvázában nem tud nagyon oldalra mozogni a kocsikapcsoló, ráadásul ezeknek a tengelytávja is relatíve rövid, éktelenül kinyúlik a mozdony vége az ívekben. Ha ezek mögé valami olyan kocsit teszel, ami 76mm-nél hosszabb, akkor veszélyes, hogy ezeken a szűk íveken szétkapcsol a vonat, vagy kisiklik a kocsi, mert az ívben kidobja a mozdony.
De Te tudod...
(#62029) Bandi27 hozzászólása Válasz Feb 9, 2020
Sziasztok!

Nem vagyok kezdő,inkább újrakezdő lennék. Kihagytam kb.25 évet, és azóta a dolgok eléggé megváltoztak. Akkoriban nem volt digitális rendszer, most újra kezdeném ,természetesen DCC-vel. Van 1-2 dolog (mozdonyok, váltók stb.) a régi időkből, azokat is szeretném felhasználni. A váltókat, mozdonyokat dekóderrel ellátni. Jártas vagyok az elektronikában, csak kapcsolási rajzok kellenének.Szlovákiából írok ahol nem érhető el semmilyen szakirodalom. Ezért fordulok mindenkihez akinek van tapasztalata ossza meg velem ,esetleg valamilyen link-et írjon ahol megnézhetek dolgokat. Előre is köszi.
Bandi27
(#62031) etwg válasza Bandi27 hozzászólására (#62029) Válasz Feb 9, 2020
Szia, légy üdvözölve itt
A szakirodalommal sajnos ma már ilyen formában sehol sem fogsz találkozni. Az ilyesminek a mostani rohano korban nincs értelme, mert mire megjelenik már elavult. Az aktuális információkat szinte kizárolag idegen nyelven ( német is angol) találsz, de azért van Szlovákiában is pl a Railnet.
De, ha beütsz a googleba vagy a youtube-be megfelelö varázsszavakat, könyvtárnyi anyagot találsz.
A DCC azonban meglehetösen bonyolult ( és egyre bonyolodik) ahhoz, hogy felkészültség és tapasztalat nélkül komolyabb eredményt = örömöt érj el. Ehhez jön modern áramkörök/alkatrészek mérete, ami nem nagyon teszi lehetövé az otthoni barkácsolást.
( csak zárojelben egy barátom profi szerszámgép-üzeme számára a minap terveztem egy átalakito NYÁKot, mert a berendezéseiben rengeteg TTL és CMOS áramkör már DIL tokban sem kaphato, csak SMD kivitelben. Azaz azokat kell a mini NYÁKra forrasztani majd ugy beszerelni a hibás helyett).
Ami meg az áttekintést illeti, szinte minden gyárnak van a termékhez fenntartott foruma ( szintén föleg angolul meg németül), ahol a folyamatosan aktuális infokat megkapod. Ma az is divat, hogy ha beszerzel egy vadi uj terméket használat elött frissiteni ( upgradelni) kell, és az sem ritka, hogy egyböl egészen más tulajdonságai lesznek mint a katalogusban/ gépkönyvben vannak.
Nézz körül Csikos honlapján.
Ezzel kényszeritenek mindenkit a termék "folyamatos gondozására", azaz megprobálnak minden vevöt a termék rabszolgájává tenni. Ezt neked kell eldöntened, mennyire leszel vevö az oilyen ideologiára.
Ráadásul több uj rendszer is létezik, szinte kizárolag házi barkácsolásra - sokszor a DCC árának a tört részéért ajánlanak házi, de jol müködö megoldásokat.
Arduinos vonat
(#62032) Bandi27 válasza etwg hozzászólására (#62031) Válasz Feb 9, 2020
Köszönöm válaszod. Én már régebben tallózom a netet és találtam is oldalakat. Valamiért azonban nem minden elérhető, illetve hiányos. Konkrét megoldást nem találtam sehol. Én a Roco z21-es rendszert szeretném alkalmazni .Idehaza A Roco és a Piko rendszerek érhetőek el, mással nem találkoztam. Ehhez kellene 1-2 trükk, pl. ez. Bővebben: Link
Próbáltam letölteni ,de nem megy.
(#62033) etwg válasza Bandi27 hozzászólására (#62032) Válasz Feb 9, 2020
A korábbi irásom elsö 2-3 mondata erre is érvényes.
Viszont van z21-s forum ( németül ) ahol mindent megtalálsz és az aktuális. Ilyen könyvekre ma már nem igen érdemes pénzt költeni.
Egy klasszikus vasutmodellezési könyv évtizedekig aktuális ( lásd a Linzbauer vagy a Trost könyveket) az elektronikai cikkek már az ujságokbol is eltüntek pedig ott csak 2-3 honap az átfutási idö.
(#62266) Halhozo hozzászólása Válasz Ápr 16, 2020
Sziasztok,
A "Piko 55273 (H0) Építőkészlet padló alatti váltóállításhoz" milyen vastagságig használható, vagy ez csak annyi, hogy a váltóállító be van süllyesztve az asztalba? Megoldható, hogy a váltó motort az asztal aljára szereljem? Esetleg ebben az esetben a Piko 55272 -t kell vennem?
(#62268) csíkosháTTú válasza Halhozo hozzászólására (#62266) Válasz Ápr 16, 2020
Szia!
Az 55273 az gyakorlatilag az a módszer, amit a Fleischmann is használ. Ez kvázi "belerejti" az alaplapba a hajtóművet. Vagyis ezt be kell sűlyeszteni az alaplapba.
Ha kompletten a lap aljára szeretnéd tenni a hajtóművet, akkor az 55272 a megoldás, de az egy szervo motor, ahhoz kelleni fog egy vezérlő elektronika is.
Alternatívák:
- Tillig
- Conrad
- MTB
asztal alatti hajtóművek.
(#62269) Halhozo válasza csíkosháTTú hozzászólására (#62268) Válasz Ápr 16, 2020
Köszi, megnézem.
(#62306) csíkosháTTú hozzászólása Válasz Ápr 25, 2020
Ide írom be hirtelen, mert kezdőknél sokszor fordul majd elő, hogy pákát kell(ene) használni, de nincs odahaza egy rendes.
Olcsó páka!
Klikk, az ára nem egészen 8.000Ft, és rendkívül jól használható, tartós kis valami. Nálam több, mint két éve megy egy ilyen a műhelyben, naponta sok órát. Van hozzá tartalék alkatrész is, én elővigyázatosságból egy csomag tartalék hegyet is rendeltem anno hozzá, de felesleges volt, még az van benne, amit először tettem bele.
Szóval, ennyi pénzt megér, ráadásul vámolni sem kell, cseh raktárból is tudják küldeni.
(#62367) novakerno hozzászólása Válasz Máj 3, 2020
Jelentkezik az utánpótlás! Ezek a képek még februárban készültek, azóta sajnos üzemszünet van és folyik a továbbépítés.

IMG_20200214...jpg

IMG_20200214...jpg

IMG_20200214...jpg
 
(#62368) novakerno hozzászólása Válasz Máj 3, 2020
Itt a folytatás. Egy kép a Széchenyi hegyről...

IMG_20200131...jpg

IMG_20200223...jpg
 
(#62369) etwg válasza novakerno hozzászólására (#62368) Válasz Máj 3, 2020
(#62370) róbertke válasza novakerno hozzászólására (#62367) Válasz Máj 3, 2020
(#62377) Frankye válasza novakerno hozzászólására (#62367) Válasz Máj 4, 2020
De tündériek!
(#62378) Frankye válasza novakerno hozzászólására (#62368) Válasz Máj 4, 2020
Hű, mennyit dolgoztam én ott, anno, gyermekfejjel! És hogy szerettem!
(#62380) diginewl válasza novakerno hozzászólására (#62368) Válasz Máj 4, 2020
Csak gratulálni tudok!
Ahogy jöttek a képek egymás után, úgy egyre több gyerek is lett a fotókon, a türelem meg maradt! Ez mindenképpen PÉLDAÉRTÉKŰ!!!!
Gratulálok, hogy sikerül őket a vasútmodellezés felé terelgetni.
Nagyon sok türelmet igényel.
(#62407) patexati válasza novakerno hozzászólására (#62367) Válasz Máj 5, 2020
Szeretnék én is ilyen szépséges korban még ezzel foglalkozni Gratulálok a kis palántákhoz!!Nekem most a 7 éves fiam a tesztalany,de egyenlőre nem igazán érdekli pedig az asztal össze van rakva lehet rajtat tilitolizni,meneteket csinálni,,de nem igen érdekli..Én a vasúton dolgozom a forgalomnál 300m-re van a munkahelyem ott sem akar meglátogatni pedig még mozdonyozhatna is néha egy kört ..Mondjuk 26 éve itt vagyok a cégnél az engemet sem érdekel a nagyvasút,de sokat tudok róla a munkám miatt. A "kisvasút" viszont igen mert villannyal megy Mondjuk most már a nagy is ,de gyerekkoromban ezért kértem villanyvasutat a jézuskától
(#62410) novakerno válasza patexati hozzászólására (#62407) Válasz Máj 6, 2020
Az unokáim már egészen kis koruk óta élvezik a vonatnézést és a vonatozást. Kelenföldön laknak, Pali, aki most lesz 4 éves, már egészen kiskorától órákon át elnézte a vonatokat a pályaudvaron. Egy őszi este a feleségemmel már majd megfagytunk, de ő még meg akarta várni a következő vonatot. Csak a vacsora ígéretével lehetett haza csábítani. Otthon van kirakható fa sín és vonat, azt is nagyon élvezik. Bori, a legkisebb is szívesen játszik vele. Itt van néhány kép, amit pár napja a fiam készített a Kelenföldi pályaudvarnál. Hamarosan kész lesz asztal fejlesztése, alig várom már, hogy újra játszhassunk.

IMG-20200430...jpg

vlcsnap-2020...jpg

vlcsnap-2020...jpg
 
(#65863) Berci hozzászólása Válasz Jan 29, 2022
Sziasztok! Szégyellettem hozzászólást írni a "terepasztal vezérlés" topikba az alábbi bugyuta kérdéssel kapcslatban. De szerencsére megtaláltam ezt a topikot, ami igazán nekem való. Bocs, de nem olvastam az előzményeket, pedig biztosan megtalálnám a választ. (elektromossághoz annyit értek, hogy egy villanykörtét is tudok cserélni.)
Szóval karácsonyra vásárolt Piko H0 kezdőkészletet bővítettem A+E pályára elektromos váltóval. Minden Piko gyári új. Ma összeraktam és azt vettem észre, hogy a kitérő után mindkét vágányban van feszültség. Pedig én nem azt szeretném, mert két szerelvénnyel szeretnénk játszani...
Spórolás miatt a kezdőkészlet adapteréről ágaztam le a kapcsolópulthoz. Rendesen működnek a váltók így is, remélem nem nagy gond.
Valamint szeretnék két kitérőt egy kapcsolóval működtetni, a biztonság kedvéért, mert mégiscsak a gyerekek játszanának vele. Ezt hogy tudom megoldani?
(#65864) etwg válasza Berci hozzászólására (#65863) Válasz Jan 29, 2022
Töltsd le ezt a könyvet ott sok minden le van irva mgyarul.

Helyes vágányon
(#65865) Berci válasza etwg hozzászólására (#65864) Válasz Jan 29, 2022
A feltett kérdésekre várok válaszokat egy türelmesebb fórumtárstól.
(#65866) etwg válasza Berci hozzászólására (#65865) Válasz Jan 29, 2022
Neharagidj, ha arra sem veszed a fáradságot, hogy átlapozd a könyvecskét ( 2-3 oldal eleg válasznak), akkor mit is akarsz. Abban minden benne van a kapcsolokkal, a szakaszokkal, gyönyörü szemléletes képekkel mi meg itt szenvedjünk elmagyarázni neked ami ott van?
Egy kis respektet talán el lehet várni mindenkitöl, aki ide téved.
(#65867) Berci hozzászólása Válasz Jan 29, 2022
Megnéztem, még mielőtt ide írtam volna!
Hagyjuk!
Akkor nem kérdeztem semmit.
(#65868) etwg válasza Berci hozzászólására (#65867) Válasz Jan 29, 2022
A 11. oldal alján van a két válto kapcsolása ( más tipus, de az elv ugyanaz ( ha esetleg elárulnád mit is vettél).
A 13. oldal alján van a szakaszolás
(#65869) csíkosháTTú válasza Berci hozzászólására (#65863) Válasz Jan 29, 2022
Szia!
etwg-nek igaza van ám! Sokkal jobb elolvasni valamit, amiben le van írva minden, és olyan ábrákkal, képekkel van illusztrálva, amin egy Kezdő is kiigazodik.

Na kezdjük!
1:
Idézet:
„Ma összeraktam és azt vettem észre, hogy a kitérő után mindkét vágányban van feszültség. Pedig én nem azt szeretném, mert két szerelvénnyel szeretnénk játszani...”
Ez a természetes, alap üzemmódja minden modellvasútnak. Amiről Te írsz, vagyis szeretnéd, ha lenne, az az un. stop rendszerű kitérő. Volt ilyen, de a PIKO A Gleis sínrendszerben, ami Neked van, ez ismeretlen. Kénytelen leszel szakaszolni a pályát, vagyis csak el kellene olvasni azt a TT-s füzetet, hogy hogyan is van ez? Csak Neked majd nem szakaszoló és megszakító síneket kell használnod, hanem szigetelő sínpapucsokat, ami van a PIKO-nál.
2:
Idézet:
„Spórolás miatt a kezdőkészlet adapteréről ágaztam le a kapcsolópulthoz. Rendesen működnek a váltók így is, remélem nem nagy gond.”
De, nagy gond. A kezdőszetthez adott hálózati adapter legfeljebb 0,5-0,6A-t tud leadni, a váltók hajtóművei pedig legalább ennek a dupláját fogyasztják el az átállításkor, így durván túlterheled a szerencsétlent. Plusz még a vonat is megy. Nem lassul le, ha átállítod a váltót? Dehogy nem, egy pillanatra megtorpan, nem?
Most spóroltál egy-két napig, aztán nem úszod meg egy komolyabb trafó megvásárlását, plusz a bosszúság, hogy játék közben adja majd fel küzdelmet, vasárnap délután, hogy esélyed se' legyen megmenteni a napot egy gyors vásárlással.
3:
Idézet:
„Valamint szeretnék két kitérőt egy kapcsolóval működtetni,...”
Úgy, hogy egy kapcsolóra párhuzamosan rákötöd a két kitérő megfelelő vezetékeit, lásd az etwg által is ajánlott füzet rajzait, ábráit. De nyomatékosan felhívnám a figyelmedet, hogy két váltót egyszerre állítani az megduplázza az áramigényt. A 2. pontban már említettem, hogy egy váltó esetén is a duplájával terheled a hálózati adapteredet, kettővel már a négyszeres lesz az érték, és ennek már szaga is lesz, "amperszaga" a hálózati adapterből. Az meg nem jó dolog. Az elektromos dolgok füsttel működnek, ezt onnan tudjuk, hogyha kijön belőlük a füst, akkor már nem működnek...
4:
Idézet:
„A feltett kérdésekre várok válaszokat egy türelmesebb fórumtárstól.”
OK, megtettem, de ez távolról sem annyi, mintha átlapozod azt a két-három oldalt, ami ráadásul magyarul is van. Sokkal részletesebb, és szebb is, mintha én most ide skiccelném a megoldást. Akkor meg az lenne a baj, hogy nem igazodsz el az ákom-bákom firkálmányomon. (Dolgozom, most nem tudok korrekt műszaki rajzot készíteni.)
5:
Idézet:
„Megnéztem, még mielőtt ide írtam volna!
Hagyjuk!”
És abból, ha megnézted, akkor mi nem világos belőle?

Egyébként meg mindegy, mert egy analóg PIKO kezdő szett hálózati adaptere, és a menetszabályzója csak arra jó, hogy egy vonat menjen vele körbe-körbe. Egy régebbi, még NDK-ban gyártott Gützold, vagy kétmotoros PIKO gép meg sem indul vele. Erre egyetlen elektromágneses váltót, pláne kettőt egyszerre rákötni: istenkísértés.
Szerezz elsőre egy régi PIKO FZ1 trafót, egy Fleischmann MS trafót, után folytassuk! Addig meg tessék olvasni, gondolom a PIKO váltókhoz is csak adtak valami rajz félét, nem? Ha már egy teljesen korrekt magyar leírás valamiért nem volt jó...

csíkosháTTú
(#65871) Berci válasza csíkosháTTú hozzászólására (#65869) Válasz Jan 30, 2022
Tegnap még úgy voltam, hogy nem írok ide többet, de kíváncsiságból azért visszanéztem, és szeretném megköszönni a bőséges választ, amit többnyire elfogadok.
Több kérdésemre is a nagyobb teljesítményű trafó a megoldás. Mint írtam a váltó működött, még egy gombbal is, csak nem tökéletesen. Tehát jól kötöttem be, ezért felesleges ezen rágódni.
Egyedül a STOP rendszerű kitérő maradt megválaszolatlanul. Emlékeim szerint nem konkrétan az a szakaszolás van ábrázolva ami nekem kell. De, ha mégis és nem értem, akkor vessetek rám követ!
Sajnos -valószínüleg az éjjeli lengyelországi viharkárok miatt- az áhitott könyvecske jelenleg nem érhető el, ezért most nem tudom megnézni sokadjára is.

Ott a könyv és tanuld meg - az nem pedagógia.

#65863 hozzászólásban: "Piko H0 kezdőkészletet bővítettem A+E pályára elektromos váltóval. Minden Piko gyári új"
és érkezik a válasz: "ha esetleg elárulnád mit is vettél"
(ennyit az olvasásról)

A trafó vásárlására még alszom, mert a lelkesedésemet sikerült csírájában elfolytani.
(#65875) csíkosháTTú válasza Berci hozzászólására (#65871) Válasz Jan 30, 2022
Nem kell megsértődni!

Idézet:
„Mint írtam a váltó működött, még egy gombbal is, csak nem tökéletesen.”

Persze, mert a szerencsétlen hálózati adapteredből dupla annyi áramot akarsz kivenni, mint, amit le tud adni! Előbb-utóbb le fog égni, én szóltam!

Idézet:
„Tehát jól kötöttem be, ezért felesleges ezen rágódni.”
Senki nem is írta, hogy rosszul kötötted be, csak azt írtam, hogy az áramforrásod ehhez gyenge!

Idézet:
„Egyedül a STOP rendszerű kitérő maradt megválaszolatlanul.”
Most akkor ki az, aki nem olvas?
Ezt írtam az előző - 65869 - hozzászólásomban:
"Volt ilyen, de a PIKO A Gleis sínrendszerben, ami Neked van, ez ismeretlen." Ilyen kitérőket a hajdani BTTB gyártott, de TT méretben, és kb. 30 éve nincs már. Neked különben is H0 van. Létezett még ilyen a Fleischmann ProfiGleis rendszerben, de két éve ilyen sínek sem beszerezhetők már. Vagyis, amit Te szeretnél, hogy csak az az állomási vágány kapjon áramot, amerre a váltó áll, az pusztán azzal. hogy átállítjuk a váltót, nem oldható meg! Ehhez az kellene, hogy a váltóval együtt egy relét is átkapcsolj, és ez relé adja majd az áramot a szakaszolt állomási sínekbe. Ez viszont a padlón, vagy asztalon összerakott, ideiglenes pályán nem igazán okos dolog.

Idézet:
„A trafó vásárlására még alszom, mert a lelkesedésemet sikerült csírájában elfolytani.”
Akkor most nyersen őszinte leszek. (Egyébként is elfojtani, pontos j.)
Ha pusztán ez elvette a kedvedet attól, hogy modellezz, akkor viszlát. Jobb, ha eladod a cuccot!
Ha nem, akkor vegyél minél előbb egy rendes trafót, mielőtt a meglévő pici adaptered leég. Ez nem megfontolás tárgya, hanem szükség, ha ilyen igényeid vannak. De Te tudod, én szóltam, innen csak Magadra vethetsz, ha bekövetkezik a baj.
(#65876) etwg válasza Berci hozzászólására (#65871) Válasz Jan 30, 2022
Nem tudtam, hogy egy ilyen forum az iskolát helyettesiti. Itt kérdezni lehet, és, ha világos a kérdés akkor világos választ fogsz kapni. Senki közülünk nem járt modellvasut iskolába vagy pedagogushoz, mi is mindent vagy könyvböl vagy saját tapasztalatainkbol tanultunk meg.
Az nem definicio, hogy vadiuj PIKO sinszettet (A+E) vettél. ( Azzal csak azt mondod, hogy vadiuj autot, TV-t, gitárt vettél, mi nem tudjuk milyen az).
Mi nem vagyunk, sem a PIKO ügynökei és nem mindenki vesz A+E készletet, ráadásul ilyen néven nincs a PIKO katalogusban ( vagy nem találtam), de ha megirod a szerkezet katalogus (stb) számát, akkor utánnanéztem volna.
És te sértegetsz itt minket azzal, hogy még azt sem veszed a kezedbe amit ajánlunk.
Senki nem köteles senkit tanitani, de a tanulni vágyó köteles tisztességesen és némi respekttel kérdezni.

Bocs, hogy ennyire eltértünk a témátol, de milyen alapon várod el, hogy bárki hazan leirja neked ugyanazt, ami könyvben van, vagy a váltokhoz stb csatolt cetliken van?
(#65881) CharlieFirpo válasza Berci hozzászólására (#65871) Válasz Jan 30, 2022
Csíkos és etwg a két legaktívabb, legtöbbet segítő tag a fórumon (vannak még páran, de ők még ritkábban járnak erre).
Nem megsértődni kell, hanem hallgatni rájuk
(#65883) Berci hozzászólása Válasz Jan 31, 2022
Köszönöm a válaszokat! Kölönösen a relés megoldás volt számomra új és hasznos.
Biztos vagyok benne, hogy itt mindenkit a jó szándék vezérel - ezért is kaptam gyors válaszokat- csakhogy hülyén jött ki.
Azért írtam a kezdő topikba, mert valóban kezdő vagyok, ami szerintem megbocsájtható. Mindössze az esett rosszul, hogy nem veszem a fáradtságot és nem vagyok hajlandó. De igen! Azért regisztráltam mert keresgéltem, több helyen (beleértve Helyes vágányon) de nem találtam, vagy egyszerűen nem érttettem! Mert kezdő vagyok. Ezért kértem türelmes hozzáértőt! Többet ezen nem szeretnék rágódni.
Térjünk a tárgyra!....
(#65884) Berci hozzászólása Válasz Jan 31, 2022
CsíkosháTTú jóvoltából szinte mindenre választ kaptam. Veszek trafót, (lehet még a héten) hamár beruháztam az elektromos váltókra.
Eladni az egészet azért nem lehet, mert nem az enyém. A kisfiam kapta a Jézuskától.
Milyen relé kell? És ezzel kapcsolatban szeretnék majd támogatást kérni, ha még lehetséges a fentiek után!
(#65885) sunocske válasza Berci hozzászólására (#65884) Válasz Jan 31, 2022
Szia!

Ez a relé például tökéletesen megfelel a célra, bekötni is ugyanúgy kell, mint egy váltót. Vagy az egyik, vagy a másik áramkört zárod vele. Ennek a relének a leírása viszont benne van a TT-s füzetben, a gyártó logóján kívül gyakorlatilag csak az ára változott az elmúlt kb. 50 évben, szóval a füzet kapcsolási rajzait bátran használhatod.
(#65886) Berci hozzászólása Válasz Jan 31, 2022
Idézet:
„ Ehhez az kellene, hogy a váltóval együtt egy relét is átkapcsolj, és ez relé adja majd az áramot a szakaszolt állomási sínekbe. Ez viszont a padlón, vagy asztalon összerakott, ideiglenes pályán nem igazán okos dolog.
200x125cm-es tábla van. Rögzítenék mindent, de nem véglegesen, hogy variálni lehessen. Nem terepasztal, csak játék. Esztétika nem számít, szerelés felülről.
Működjön így végre és pont. Téli játék. Hamarosan itt a tavasz. Ha lesz igény bővítésre, azt már csak jövő télen.
Lapozás       25/27    
Frissek
  2024. Nov, 28. Csü
2:19:37
  Jelenleg 5 fő olvassa az oldalt
Hirdetés