Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
Alkatrészekről, javításokról tanácsok, tippek
Témaindító: cs.csaby, idő: Júl 22, 2010
Témakörök:

Lapozás       37/39    
(#69219) etwg válasza Domino78 hozzászólására (#69218) Válasz Márc 27, 2024
Na ezt honnan vetted? A H0 kupplungok legprimitivebb, immár vagy 80 éves verzioja is egy horogbol meg egy abba beleakado kengyelböl állt.
Az egy elemes kupplung a mai N kupplung is 1960-s évek elején jelent meg többek között a Rokal TT modelleken. Majd pár évvel késöbb ezt vették át az N méret szabványos alkatrészévé. Valamennyi más Europában használt kupplung 2 elemes azaz van egy nem mozgo része meg egy mozgo része ami lehet kengyel ( lejjebb beraktam a képét) vagy egy horog mint a modern KKK többségében.
(#69228) etwg válasza gigantati hozzászólására (#69163) Válasz Márc 29, 2024
Bocs félreértettem a témát, ha jol látom a képen. Az nem kengyel amit bejelöltél hanem egy alkatrész ami lehetövé teszi, hogy a kuplungot szétkapcsolt állapontban rögzitse. ( Vorentkuppler). Ennek az a feladata, hogy a kuplungot a beépitett szétkapcsolon bontsa, majd ilyen bontott állapotban a vagont tovább lehet tolni ( de csak tolni, ha megfutamodik vagy megáll a tolato mozdony a kuplung - hurok/horog/kengyel -visszaesik az alaphelyzetbe) a végleges helyére. Majd itt irányt váltva ott lehet hagyni.
Elnézést Domino kollégátol is, mert igaza van enélkül müködik a kuplung csak a fennt leirt mozgást nem lehet elvégezni.( az alkatrész definicioja okozta a félreértést) Azaz enélkül az alkatrész nélkül nem lehet a kuplungot szétkapcsolt állapotban tartani, és igy tolatni.
Ennek a funkcioelemnek több verzioja is volt, ezért nem egyforma különbözö gyárak és korok modelljein.
(#69235) Domino78 válasza etwg hozzászólására (#69228) Válasz Márc 31, 2024
Sőt, továbbra is félreérted Ezek szimpla műanyag kengyeles kapcsolók, amiken a bekarikázott rész csak egy rugalmas nyelv, ami leszorítja a kengyelt.
(#69236) róbertke válasza gigantati hozzászólására (#69121) Válasz Márc 31, 2024
Vaterán vettem egy Märklin fedett kocsit. AC kerékkel volt, én DC rendszerben utazok. Új építésű Kurz kinematikás műanyag alvázas kocsi, némi reszelgetéssel Roco 40194/40197 szigetelt 9mm kerék passzol alá. Kapcsolónak csak a Märklin 7203 Kurzkuplung jó neki. Ezzel felszerelt kocsi semmilyen más kengyeles kocsival NEM AKAD SZÉT.
(#69246) csíkosháTTú válasza róbertke hozzászólására (#69236) Válasz Ápr 2, 2024
És össze?
(#69247) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69246) Válasz Ápr 2, 2024
MESTER!!
(#69277) gigantati hozzászólása Válasz Ápr 6, 2024
Az elmút napokban a modzonyok elkezdtek "dadogni" a pályán. Az összes betáp csatlakozást átnéztem. A pályát végigmértem multiméterrel. Mindenütt 25V volt. Legvégül jöttem rá hogy a mozdonyok kereke koszos lehet. A tisztítás eredménye a képen. Ezt követően minden sokkal jobb.
A kerekek tisztításához kontaktspray-t használtam. Lehet a sineket is letisztítom vele.

20240406_100...jpg
 
(#69278) klimas válasza gigantati hozzászólására (#69277) Válasz Ápr 6, 2024
Szia! Javasolnék egy ilyet beszerezni , én még nem használtam, de egy profi "vasutas"ajánlotta , ő rendszeresen pucol vele.
Fontos, a tapadógyűrűket a takarítás előtt le kell venni ,mert leszedi vagy tönkre teszi.
Ami biztos, láttam előtte -utánna a kereket, mintha polírozva lennének.

trix.jpg
 
(#69279) diginewl válasza gigantati hozzászólására (#69277) Válasz Ápr 6, 2024
Inkább sebbenzint, vagy aromás oldószertől mentes foltbenzint. A kontaktspary meglágyíthatja a műanyagot (síntaplfát, mozdonyok műanyag kereteit...)
(#69280) róbertke hozzászólása Válasz Ápr 6, 2024
TRIX 66602 H0 -ás katalógus száma.
Nekem is van és használom minden "játszás" után.
Tisztított kerekekkel vannak elrakva a mozdonyaim.
(#69281) diginewl válasza klimas hozzászólására (#69278) Válasz Ápr 6, 2024
Ne javaslom. Ha megkarcolja a polírozott futófelületet, akkor aztán egyre sűrűbben kell használni... amíg el nem fogy a nikkelezett felület... utána? kerékcsere! Kösz nem, inkább a benzin
Attól, hogy jól néz ki, még neki fájt. Sajnos nem minden kerék szereti ezt a durva pucolást. Csak óvatosan.
(aztán minden ilyen pucolásnál szedjem le a gumitappancsokat??? Na ne.)
(#69282) klimas válasza diginewl hozzászólására (#69281) Válasz Ápr 6, 2024
Van más ötletem is, igaz ez sínre és a nehezen hozzáférhető helyekre vonatkozik
A TRIX kefe sárgarézból van , szerintem ez puhább mint a nikkelezett felület, de kinek pap kinek papné, nekem ha van akkor a lányuk...))

Zárójelben:
Akinél láttam, Sz. Miki, elég régi bútordarab a piacon, nem gondolnám hogy rám akarna tukmálni valami rossz ötletet

A képhez aláírásként:életkortól függően alkalmas TT-hez és H0-hoz is

takarító cég.jpg
 
(#69283) klimas válasza róbertke hozzászólására (#69280) Válasz Ápr 6, 2024
Szia! Nekem a H0-hoz 92012-t írta az ibéjen, a Tiéd lehet a TT-s nyomtára jó .
(#69284) klimas válasza klimas hozzászólására (#69282) Válasz Ápr 6, 2024
....
(#69285) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#69278) Válasz Ápr 6, 2024
Felesleges! Pénzkidobás.
1: Ha a gőzösön a hajtott/csatolt kerékpáron van a tapadógyűrű (BTTB BR35, vagy szinte mindegyik TRIX), akkor minden pucolásnál bontod a rudazatot?
2: A tapadógyűrűt, azt ki fogja megpucolni az olajos portól, ami rátapad, és aztán, ahogy kopik keni szét a mozdony a pályán?
3. Ha polírozni is kell a kerék felületét, nem elég a sebbenzines lemosás, akkor a sárgaréz karcolni fogja a nikkelezett felületet a keréken. Jártál a műhelyben, láttál befogva réz kefét bármelyik gépbe?
4: Attól, hogy a kerék felületét lepucoljuk, attól még egyáltalán nem biztos, mindent lepucoltunk. Tessék mondani! Az áramszedő lamellák, és a kerék közé szorult szöszöket ez a vacak kiszedi?

Ezt a pénzt sokkal értelmesebb dolgokra is el lehet költeni.
(#69286) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#69282) Válasz Ápr 6, 2024
Semmi keresnivalója macskának a modellvasút közelében, még viccből sem.
Az ilyen módon koszolódott model tisztítása nálm mindig többe kerül, mint a sima karbantartás. Mindenkinek a fantáziájára bízom, hogy miért... Nem szép, és nem egy tiszta munka.
(#69287) róbertke válasza klimas hozzászólására (#69283) Válasz Ápr 6, 2024
A tiéd "Conrad" feliratos, az enyém "TRIX" ..... és a Mediker boltjában vettem előrendelésként
(#69290) klimas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69286) Válasz Ápr 7, 2024
.... 285-86-ra !
Vegyük már kevésbé komolyra a témát ! Mint írtam kinek ez kinek az !!!!
Értelemszerűen nem lehet egyetemlegesen kijelenteni, hogy ez az eszköz mindenre jó, sőt vetekszik az Ózzal is , Nyilván valamelyes érzéket is megkövetel a használata, nekiesni bármely mozdonynak csak úgy nem lehet. Illetve lehet,csak akkor számolni kell a következményekkel.

A macska netes kép, ha nem értjük ai iróniáját , inkább hagyjuk..nálam se macska, se terepasztal úgyhogy számomra érdektelen mit és hol művel a jószág.
(#69291) klimas válasza róbertke hozzászólására (#69287) Válasz Ápr 7, 2024
OK! Nekem még nincs, az ebay-n van elrakva a figyelő listába már vagy 2-3 hónapja , nem kapkodnak érte. Ha elviszik, hát elviszik...
(#69294) csíkosháTTú válasza klimas hozzászólására (#69290) Válasz Ápr 7, 2024
OK!

Veszel a festékboltban egy liter foltbezint, az most kb. 2.000Ft. Egy darabig elég lesz a modellvasúthoz odahaza. (Nálam a műhelyben persze nem.) Rekvirálsz a konyha úrnőjétől egy-két papírtörlőt. Leteszed a sínre a papírtörlőt, picit megnedvesíted a bezinnel, ráteszed a mozdonyt úgy, hogy legalább két tengely szedje az áramot, a többi legyen a benzines papírtörlőn, és adsz rá feszültséget (menetparancsot digitálisban), hogy a mozdony egy helyben forgassa a kerekeit. "Kapartatod" egy picit, majd csere, az eddig nem papíron futó kerekek kerüljenek a beznines törlőre, és ezeket is megforgattatod. És ez nem tesz kárt a tapadógyűrűben sem! És garantáltan nem kezdi ki a nikkelezett kerekek felületét sem. Ha van egy leselejtezett fogkeféd, akkor azt ne dobd ki, kimosás után használhatod arra, benzinnel nedvesítve kipiszkálhatod vele az áramszedő lamellák, és a kerekek közé szorult szöszöket is.
Számoljunk!
- Egy flaska foltbenzin az 2.000Ft
- Legyünk nagyvonalúak, egy 4-es csomag konyhai papírtörlő a LIDL-ben 600Ft
- A leselejtezett fogkefe csereköltsége legyen 1.000Ft, sokat nem tévedtem szerintem.
Ezek összesen 3.600Ft-ban vannak, és a rézdrótos Conrad vagy Trix kerékgyaszatolóval ellentétben több tisztítási feladat elvégzésére is alkalmazhatók. Ráadásul sokkal kíméletesebben, és hatékonyabban. És nem kell leszedni a tapadógyűrűket, ami egy rudazatos modellnél azért nem mindig egyszerű!
De mindenki arra pazarolja a pénztárcája tartalmát, amire akarja! Csak nem hiszem, hogy egy ilyen szerkezet 3.600Ft-ból kijön, akkor sem, ha leesett egy teherautóról.

Azért vagyok ezzel kapcsolatban ilyen pikírt, mert kellett már cserélni komplett kerékgarnitúrát egy ezzel folyamatosan, "gondosan" karbantartott gőzösön. Nem esett jól az ügyfélnek sem az alkatrészek ára, sem pedig az, hogy az egyik éppen nem volt raktáron, meg kellett várni, amíg újra lesz gyártásban, ami röpke fél évet vett igénybe.
(#69297) klimas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#69294) Válasz Ápr 8, 2024
Ámen!
(#69394) diginewl hozzászólása Válasz Máj 7, 2024
Az'é halljátok, amikor a Next18-as csatlakozó lábai közé szorult gyári műanyag sorját kell kipiszkálni egy orvosi szikével, akkor azt mondom, hogy lassan már a bacikat is látni fogom a modellezés miatt
Az egyik gyári Next18-as csati 9 és 10-es szélső érintkezői elé pont behajlott egy-egy műanyag sorja. Így hol működött, hol se-kép-se hang volt (egyik betáp sínszál).... Mire rájöttem, hogy ide mikroszkóp kell, már elment vele fél napom...
(#69395) Frankye válasza diginewl hozzászólására (#69394) Válasz Máj 7, 2024
És még szerencsés vagy, hogy van a közeledben mikroszkóp!
(#69396) diginewl válasza Frankye hozzászólására (#69395) Válasz Máj 7, 2024
Jó, elég volt a 20x-os nagyítás, de tényleg meglepő, min akadhatnak meg dolgok.
Mindenre gondoltam: forrasztási hiba, kitikkadt ic, Aztán a mérések egyre jobban behatárolták, hogy valami nagyon banális dolog lehet, az egyik betáp oldalon.
Ekkor vettem elő a 20x-os mikroszkóp lencsét (a 1,5x-s nagyítóval nem lehetett látni), és akkor láttam hogy pont a fém érintkezők elé hajlik a műanyag sorja...
(#69399) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#69396) Válasz Máj 10, 2024
Nehéz a bányász élete...
(#69523) tumikas hozzászólása Válasz Jún 4, 2024
"Nem megy a világítás"

101b2adb-fe8...jpg
 
(#69524) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#69523) Válasz Jún 4, 2024
Mivel nincs bekötve a csatlakozó 5. és 6. lába, ez nem is csoda.
Valaki kiszajrézta a modellből a dekódert, de nem tette vissza a vakdugót az NEM651 aljzatba. Helyette beszúrt két drótot, hogy a motor az menjen.
(#69525) klimas válasza tumikas hozzászólására (#69523) Válasz Jún 5, 2024
H0-s Wago ?
(#69526) diginewl válasza tumikas hozzászólására (#69523) Válasz Jún 5, 2024
Volt szerencsém már úgy vásárolni E-bay-ről bastlerware dolgot, pont ezzel a felütéssel: Nincs világítás, nem megy, alkatrésznek...
Így sikerült néhány tip-top modellhez hozzájutnom. Aztán valahogy nálam megjavult, és tökéletes lett.
(A legnehezebb ilyenkor az eladót rábeszélni arra, hogy Németországból kívülre, Magyarhonba küldje el...)
(#69527) tumikas válasza diginewl hozzászólására (#69526) Válasz Jún 5, 2024
Itt is pont ugyanez volt a helyzet, az eladó így bukott kb 50€-t az amúgy hibátlan dobozos gépen.

@69525

Ez nagyjából fele akkora.
(#69530) diginewl válasza tumikas hozzászólására (#69527) Válasz Jún 5, 2024
Gondolom Némethonból vetted.
50 eur az neki kb 6000Ft, egy komolyabb postaköltség. Aprópénz nekik ez az egész használt piac. Neki nem is éri meg ezzel foglalkoznia, mert az ideje 3szor drágább mint a mienk.
Ez van. Szóval nem mi járunk jól, csak azt hisszük
(#69532) tumikas válasza diginewl hozzászólására (#69530) Válasz Jún 5, 2024
Nem saját beszerzés a gép. Osztrákiából.

Amúgy azért sok ilyen kis átcsusszanás azért meglátszik a profitban.

(#69551) diginewl válasza tumikas hozzászólására (#69532) Válasz Jún 8, 2024
Ausztria egykutya Némethonnal...
A lényeg nem ment át, de mindegy. Egyszóval neki(k) ez tökmindegy, mi meg itt csipegetjük a morzsát, és azt hiszed, hogy "meglátszik a profitban". Ez a baj.
Ők meg csak nevetnek rajtunk.
Nekem marad ez hobby, nem a haszonszerzés a lényeg, hanem, hogy jó emberekkel hoz össze így a modellezés!
(#69557) etwg válasza diginewl hozzászólására (#69551) Válasz Jún 10, 2024
Tegnap egy Déli vasut 170. jubileumának az ünnepen jártam, sok emberrel, mindenféle zsibvásárral, és egy érdekes tapasztalattal.
A sok modellárus mellett voltak emberek akik könyveket stb. árultak. És itt akadtak meg a gondolataim.
Nemrégen az egyik elhunyt barátom hagyatékábol maradt H0 modellvasutgyüjteményt ( majdnem 100 mozdony eredeti dobozban meg rengeteg vagon) az uj tulajdonos €2500-ért vitte el.
A kisteherautonyi szakkönyv ( több nagyon értekes könyvvel) megmaradt, még a szakantikvárium sem szeretné egyben elvinni.
A tegnapi vásáron is érdekes volt megfigyelni, hogy a vacak - gyakran értéktelen modellek (gyárilag átfestett modellek, amik csak a feliratokban hasonlitanak az eredetire), szinte eredeti bolti áron lettek kinálva, viszont a sokkal értékesebb, ujjonan méregdrága szakkönyvek viszont az eredeti áruk alig 1/10 ért álltak az asztalokon és többnyire ott is maradtak.
Hogy is van itt a valos értékkel?
(#70156) gigantati hozzászólása Válasz Szept 10, 2024
Sziasztok!

TRAXX áramszedési problémával harcolok egy ideje.
Miután éveket pihent az állomány még a nyár elején minden mozdonyt áttakarítottam. Minden másik tökéletes, viszont a TRAXX csak hébe-hóba indul. Ha az elején kézzel rásegítek elindul, majd ezt követően gond nélkül halad amíg meg nem állítom.
Kerekeket már többszőr áttakarítottam.

A teljesség miatt leírom, hogy a digitális központot kicserélem az új z21-re. Ezen felül a TRAXX hangdekódet kapott. Ezek szerintem nem okozhatják a problémát.

üdv:Ati

(#70164) tumikas válasza gigantati hozzászólására (#70156) Válasz Szept 10, 2024
Milyen Traxx? H0, TT, N? Milyen a dekóder?
(#70165) gigantati válasza tumikas hozzászólására (#70164) Válasz Szept 10, 2024
H0 Piko expert. Digitools dekóder.
(#70166) diginewl válasza gigantati hozzászólására (#70165) Válasz Szept 10, 2024
A dekóder mindegy, hiszen mindegyik árammal megy, nélküle meg nem.
Az áramszedő lemezek tudnak fejtörést okozni. Ahol már legalább 3 független tengely áll rendelkezésre (traxxnak 4 van) ott csak ezek a lemezek tudnak bosszantóak lenni.
Nem elég a kerék felületét letisztítani (pl benzinnel). A kerék belső oldalát is meg kell pucolni, ha annak ér neki a lemez. Bár a kerék belső oldala nem érintkezik a sínnel, mégis koszos tud lenni. Valamint meg kell nézni a fémlemezkék felületét is. Azok is be tudnak koszolódni, vagy sok állás miatt oxid réteg kerül rájuk... Ilyen esetben lehet csillogó tiszta a futófelület, a mozdony csak nem akar menni....
(#70171) gigantati válasza diginewl hozzászólására (#70166) Válasz Szept 11, 2024
Amennyire lehet alulról megtisztítottam. Azt néztem ahoz hogy jobban hozzá férjek a forgózsámolyokat ki kellene szerelni. Próbáltam de még nem sikerült.
(#70172) diginewl válasza gigantati hozzászólására (#70171) Válasz Szept 11, 2024
Nekem egyszer a festők azt mondták, hogy a kosz mindig a sarokban rakódik le. Ez nemigaz..., a kosz mindenhova rakódik, de ahol nehéz elérni, ott nehezebb is kipucolni. Megegyeztünk, hogy tényleg így van...
(#70187) csíkosháTTú válasza gigantati hozzászólására (#70156) Válasz Szept 12, 2024
Be szokott ülni az olajos szösz a kerekek belső felülete, és az áramszedő lamellák közé. Ezt egy foltbenzines rossz fogkefével ki lehet piszgálgatni onnan az esetek nagy részében akkor is, ha a forgóváz maszkot nem szeded le.
PIKO esetében én kivenném a dekódert, és egyenárammal meghajtanám a motort, egy árammérőn keresztül. Sok esetben a motor túl sok áramfelvétele miatt a dekóder védelme egyszerűen tilt. Ilyenkor a dekódert lehet írni/olvasni, de vezetni már nem hagyja a modellt.
Azt is meg kellene nézni, hogy a DT dekóder melyik szoftver verzió? CV7 értéke. Régebbi változatoknál a zárlatvédelem nagyon mimóza lelkületű. Ebben az esetben egy firmware frissítést kell kérni a gyártótól.
(#70192) gigantati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70187) Válasz Szept 12, 2024
Szia!

A forgóvázat hogyan lehet szétszedni? Én próbáltam de nem mertem erőltetni, nehogy kárt okozzak.

Digitális pályán hogy lehet analógban üzemelni? Gondolom kellene hozzá egy trafót is beszerezni.

(#70193) diginewl válasza gigantati hozzászólására (#70192) Válasz Szept 12, 2024
Idézet:
„Digitális pályán hogy lehet analógban üzemelni? Gondolom kellene hozzá egy trafót is beszerezn”
i.
Minek? Ott a 9v-os elem - szórakoztató elektronika olcsón
(#70234) gigantati válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70187) Válasz Szept 16, 2024
A hétvégén nekiálltam takarítani fogkefével.
Hosszú takarítás után jelentősen javult a helyzet, majd újra döcögés. Ezt kb 3x ismételtem meg. Sokat javult a helyzet, de még nem az igazi.

Érdekes, hogy a többi mozdonnyal nincs ilyen probléma.
(#70235) etwg válasza gigantati hozzászólására (#70234) Válasz Szept 16, 2024
Ha rossz anyagbol csinálták a kerekeket akkor a fene ette meg.
(#70236) diginewl válasza gigantati hozzászólására (#70234) Válasz Szept 16, 2024
Persze mert azok nem így szedik az áramot, vagy a lemezkék jobban nyomódnak.
Robbantott ábrán látszik, hogy a kerék oldaláról szedik az áramot a lemezek. Meg kellene őket nézni, hogy nem-e ugrottak ki a helyükről, ill a felületük tiszta-e és hogy jól feszülnek-e a kerékhez. Persze ehhez szét kell szedni a forgóvázat, vagy a forgóvázat kivenni a mozdonyból.
4 tengelyen már bombabiztos kell, hogy legyen a mozdony járása...

Névtelen.jpg
 
(#70643) Matyi hozzászólása Válasz Nov 11, 2024
Sziasztok!

A képen látható szetthez hasonló 16V AC szekunder oldali trafó kábele szétjött, így vennék egy új trafót. Javítanám, de sajnos pont a tövénél van megtörve.

Ha a vezérlőhöz a trafó helyett eleve 16V DC-t kiadó tápegységet rakok, akkor működhet? Vagy mindenképp AC kellhet ennek a működéséhez?
Előre is köszönöm.

mehano.jpg
 
(#70646) etwg válasza Matyi hozzászólására (#70643) Válasz Nov 12, 2024
Ha van DC trafod, probáld ki. Valoszinü müködni fog.
(#70647) Antal Miklós válasza Matyi hozzászólására (#70643) Válasz Nov 12, 2024
Uraim! Egyet ne felejtsünk el. Csak AC trafó létezik. Az egyenfeszültség NEM transzformálható!
Bármelyik AC kimenetű transzformátor kimenete 4 diódával, Graetz /Grätz hiddal egyenirányítható.
(#70651) etwg válasza Antal Miklós hozzászólására (#70647) Válasz Nov 13, 2024
Miki ez igy van, de a közkézen rengeteg ilyen kütyü forog, amik kimenete DC. A kolléga is bizonyára erre gondolt.
Lapozás       37/39    
Frissek
  2024. Dec, 26. Csü
12:23:05
  Jelenleg 7 fő olvassa az oldalt
Hirdetés