Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Jármű építés, átalakítás és hasonlók....
Témaindító: Csukló, idő: Aug 5, 2010
Témakörök:

Lapozás       65/65
(#67880) etwg válasza róbertke hozzászólására (#67879) Válasz Máj 28, 2023
Valami olyasmi, de még gondolkodom valamilyen érdekes munkagépen. Mint irtam nem okvetlenül valami meglevö jármünek a leképzése, mert a hátso része igen jo minöségü darab, de eredetiben egy villanymozdony része.
(#67881) etwg válasza etwg hozzászólására (#67880) Válasz Máj 29, 2023
Közben a barátaim szerint inkább akkus mozdony kellene mert többeknek van kerti pályájuk ( ahol gyakran nincs áram meg tavasszal tisztitani kell) meg a klubban is egy sin a valodi gözvontatásra van fenntartva áram nélkül. ( sok gyári gözmozdonyon nincsenek szigetelt kerekek). Azaz most olyan felépités kell amibe elférnek az akkuk.
Szerdán megxek leltárt csinálni a maradékok között, meglátom mi minden maradt még.
(#67882) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#63902) Válasz Máj 29, 2023
Ugyan régen volt szó FL dobmotorról, de a kérdés tovább foglalkoztat:
van-e értelme ennek a lendítősúlyos tekercsnek?
Bővebben: Link

Egy-egy mozdonynál megérné, ha tényleg többletet ad.
Van ezzel valakinek tapasztalata? Az újabb modelleket már ezekkel a súlyos belsőkkel szerelték, aztán a Roco már mindent átszabott.
(#67883) etwg válasza diginewl hozzászólására (#67882) Válasz Máj 29, 2023
Nézd a lendkeréknek csak elönye van, hiszen kinetikus energiát tárol. Azaz a modell müködése sokkal kultiváltabb, az áramszedési problémák több mint 90%-t megoldja. Ez sohasem volt müszaki kérdés, sokkal inkább technologia és a pénz kérdése.
És szép, hogy az FLM jo 50 évvel a lendkerekes hajtás kommerciális bevezetése után megoldotta a régi, jelentösen elavult dobmotor konstrukciojának is az átdolgozását. Ez feljavithatja azoknak a matuzsálemi modelleknek a mozgását mégha nem is viszi át öket a szupermodellek világába, mert rendszerint csak a modellek egyik oldala szép és élethü a másik oldalon ott idétlenkednek a láthato fogaskerekek. A motor karakterisztikája továbbra is a játék kategoriában marad, és majd megint lehet siránkozni, hogy a mozdonyok nem tudnak szép lassan indulni. Ezen a lendkerék semmit nem változtat, meg a müszakilag visszamaradt kommutátor továbbra is csak fékezni fogja a motort, lendkerékkel vagy anélkül.
De valamit csinálni kellett, mert azért az FLMnek van egy sereg nagyon szép és jo modellje, amiket alapbol ujra kellene tervezni, ha ki akarnák váltani a dobmotort.
(#67885) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#67882) Válasz Máj 30, 2023
50 évet lemaradtak ...
Építs inkább valami elektronikát vezérlésnek, jobban jársz.
Amit a Roco eddig átvett tőlük, azt belül már mind átépítette.
(#67888) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67883) Válasz Máj 30, 2023
Idézet:
„...a mozdonyok nem tudnak szép lassan indulni.”

Azért erre van megoldás:
ROCO/Fleischmnann
(#67909) etwg válasza etwg hozzászólására (#67878) Válasz Jún 2, 2023
Már kezd kialakulni a mozdonyka.

Söt miután akkus (is) hajtásu lesz azonnal ujabb feladatokat kapott. Lesz sintisztiszto beredezés is rajta, föleg a kerti vasutak számára, amiket tavasszal gyakran elég nehézkes és bizonytalan az üzembehelyezés.

IMG_6515.jpeg
 
(#67920) etwg hozzászólása Válasz Jún 9, 2023
Egy uj extra modell, talán én is nekifogok.


IMG_6531.jpeg
 
(#67922) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67920) Válasz Jún 9, 2023
Szép!
(#67937) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67888) Válasz Jún 15, 2023
Én meg amondo vagyok, hogy amit mechanikailag nem tudnak rendesen megcsinálni, azon nem segit semilyen elektronika. Csak felesleges pénzkidobás.
(#67938) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67937) Válasz Jún 15, 2023
Az a Tillig (Sachsenmodelle) motorkocsi nem rossz mechanikusan. Legalábbi annyira nem, mint a Brawa "Ferkeltaxe". Szóval, elfér benne egy korszerűbb elektronika.
(#67939) etwg hozzászólása Válasz Jún 15, 2023
Ha vannak itt modellépitö kollégák ( elsösorban fém modellek épitöi) keressenek meg privátban. Egy jol felszerelelt modellezö mühelyt számolok fel rengeteg értékes anyaggal.
(#67940) diginewl válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67938) Válasz Jún 16, 2023
Vettem a bátorságot, és írtam a Tillignek. A Sebnitz-i nyílt napokra sosem fogok eljutni, de így e-mailben beszámoltam nekik a Sachsenmodelle/Tillig Vt135-szerű motorvonatok átalakításáról.
Meglátom mit kapok tőlük...
(#67941) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#67940) Válasz Jún 16, 2023
Jó fej cég ez a Tillig!!!!
Már válaszoltak is

Hallo Herr Kutas,
herzlichen Dank für Ihre Nachricht und Ihren ausführlichen Bericht.
Ich habe Ihre Ausführungen an die entsprechenden Stellen in unserem Hause weitergeleitet.
Wir wünschen Ihnen viel Freude mit dem umgebauten Modell und verbleiben
Mit besten Grüßen J
U. H.
Kundenbetreuung


Nélkületek nem sikerült volna! Köszönöm!

Felhasználói kérése javítva.
(#67942) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#67941) Válasz Jún 16, 2023
Idézet:
„Jó fej cég ez a Tillig!!!!”

Maximálisan egyetértek!
Újabban rengeteget segítenek nekem (is).
(#67948) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#67942) Válasz Jún 19, 2023
Olvasgatom a beszámolokat a nemrégen lezajlott TdT-röl ( gyárlátogatás, börze). Szinte mindenki pozitiv élményekkel tért haza, söt Tillig arra is hajlamos volt, hogy korábban föleg a látogatoknak fenntartott különkiadásu modellekböl rendelni is lehet ( amig a készlet tart). Kár, hogy olyan messze van.
Érdekes modon a többi TT gyár is kihasználta az alkalmat igy nemcsak a Tillig modellek voltak elérhetök, hanem sok más is.
(#67949) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#67948) Válasz Jún 19, 2023
Tőled messze van???
Én mit szóljak?
(#68031) diginewl hozzászólása Válasz Júl 17, 2023
Ez is elkészült. Jól fog passzolni egy VT135 DRG motorvonathoz.
Nem volt egy leányálom átalakítani ezt a TRIX csodát. Közelkapcsoló kinematika, és dcc/analóg világítást kapott.
Ennek szó szerint csúszócsapágya van, tengelyes... Vadabbnál vadabb ötletek.

20230717_155...jpg
 
(#70601) acszoli hozzászólása Válasz Nov 3, 2024
GYSEV 520 050 project. Egy (2) liliput az alany, most jobbat nem találtam.

Tud valaki GySEV vizes matricában segíteni? Akinek van, vagy tud olyat aki készít.

Köszönöm




PXL_20241101...jpg

PXL_20241101...jpg
 
(#70604) csíkosháTTú válasza acszoli hozzászólására (#70601) Válasz Nov 4, 2024
Bővebben: Link KLIKK!

Szolgálati közlemény:
Az ESU dekódert küldöm vissza, sajnos processzor cserés, azt meg a csak a gyár tudná megtenni. Érdekes módon hagyja magát firssíteni, sőt, még hangot is lehetne rá újat tenni az ESU Lpkprogrammer-rel, de vezérelni, CV-ket írni/olvasni már nem lehet. Hardveresen rendben lenne amúgy.
(#70607) Frankye válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70604) Válasz Nov 4, 2024
A linket mire küldted?
Szerk.: Ja, bocs, már látom.
(#70613) acszoli válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70604) Válasz Nov 5, 2024
Hát köszönöm a dekóder megvizsgálását... címet küldöm üzenetben.

A matricás linket is köszi
(#70630) acszoli hozzászólása Válasz Nov 9, 2024
Na hát most már kezd letisztulni a kép, de még sok a homály, mindenestere van már miből válogatni ha gőzmodony alkatrész kell.


Szolgálati közl: Csíkos, küldtem üzenetet


PXL_20241109...jpg
 
(#71018) acszoli hozzászólása Válasz Dec 23, 2024
Alakul ez....

Először is meg kellett vennem, majd a kukába dobni a 3d nyomtatott vackokat, és újra csinálni rendesen. Vagy legalábbis rendesebben.
Laser vágott prespan, cnc-zett styrene, meg par réz kiegészítő. Mikor lesz kész nem tudom, mert csak várok és várok mindenre...
Feliratok, meg egy lámpa hiányzik....stb stb.

PXL_20241223...jpg

PXL_20241223...jpg
 
(#71119) acszoli hozzászólása Válasz Pé, 11:01
Egy kis...

What if.....

Untitled-1.jpg
 
(#71123) etwg válasza acszoli hozzászólására (#71119) Válasz Pé, 14:51
Mikor fognak megint igy kinézni a vonataink?
(#71124) klimas válasza etwg hozzászólására (#71123) Válasz Pé, 16:57
Sose..
(#71125) klimas válasza acszoli hozzászólására (#71119) Válasz Pé, 16:59
Lehet erről többet tudni? Élő, létező szerelvény, makett , modell vagy csak úgy készült valamilyen célból ?
(#71126) acszoli válasza klimas hozzászólására (#71125) Válasz Pé, 17:48
Szerintem valami AI generált filmecske amiben ez van, YouTubeos. A szöveg tuti chatgpt.

LinkBővebben: Link
(#71127) acszoli válasza klimas hozzászólására (#71125) Válasz Pé, 17:52
Kéne mi? ) Én is elfogadnám!
(#71128) klimas válasza acszoli hozzászólására (#71127) Válasz Szo, 9:37
Nanááááá!
Az első képen először fel sem tűnt az ablaktörlő, de ha ez ilyen formában megvalósulna, akár modell szinten, szerintem népszerű lehetne.
Szerintem kicsit a LNER A4 Mallard utánérzés( divatosan újra gondolás)
de nagyszerűen néz ki.
(#71131) etwg válasza klimas hozzászólására (#71128) Válasz Szo, 18:22
Emlékezzetek csak vissza a hajdani, de valos cab forward mozdonyokra. A személyzet életét volt hivatott könnyebbé tenni, hogy az alagutban ne kelljen gázmaszkot meg oxigénpalackot használni, de arrol nagyon megfeledkeztek a tervezök, hogy mekkora ricsajt csinál a göz a füstszekrényben igy a vasutasok nagyon nem akartak ilyen mozdonyokkal járni. Ráadásul még beszélni sem tudtak a kollégával, mert abban a ricsajban az kizárt volt.
(#71132) acszoli válasza etwg hozzászólására (#71131) Válasz Vas, 7:29
Hát arról nem olvastam semmit, de biztos a gőz romantika sorai között elvesztek a panaszok, viszont ahogy amerikai fórumokon a mozdonyvezető írják, még ma sem egészen csendesek a mozdonyok. Beszélgetni nem, lehet csak kiabálni max. Pár évtizeddel ezelőtti SD 40-2 mozdonyokat kimondottan emlegetik, mint a legelviselhetetlenebb, zajos fajta
(#71133) etwg válasza acszoli hozzászólására (#71132) Válasz Vas, 10:05
A cabforwardokkal nagyon nem szerettek a mozdonyvezetök járni ( a sacramentoi muzeumben egész irodalom van erröl). A ricsaj meg mozdony konyhája nagyon kellemetlen és kényelmetlen, holott egy kisebb lakás méretü volt. Ráadásul akkoriban a személyzet nagyon félt a gép elején dolgozni ( többek között ezért lettek a dizeleik is olyanok amilyenek) a cabforwardokon meg duplán, mert ott a vezetöállás messze kinyulik a mozdony vezetö tengelye elé és az az érzése az ott levöknek, hogy csak egy üveg választja el öket az alagut falátol vagy a hid pillérjetöl stb.
Akárcsak egy vidámparki szellemvasuton csak késöbb “veszi a kanyart” ami meglehetösen kellemetlen érzés föleg éjszaka meg az alagutakban.

Csak a legujabb mozdonyaikon ( utobbi 15-20 év) vannak csillapitott és hangszigetelt vezérlö állások a többin nem és valoban egy F7-es meg a késöbbi utodai irgalmatlan ricsajt csinálnak. ( sok mozdonyon még ma sincs hangtompito a kipuffogon).
Talán hallottad, hogy az Europába szánt 66-s mozdonyok is évekig álltak az engedélyek hiányában. Az egyik gond ott is a hang volt, holott ugye tiszta uj konstrukcio.
(#71134) etwg válasza etwg hozzászólására (#71131) Válasz Vas, 10:38
Bocs rosszul irtam

“...tervezök, hogy mekkora ricsajt csinál a göz a füstszekrényben
Természetesen nem a füstszekrény van mögöttük, hanem a pakurás ( olajos) kazán ami föleg a pakura tüzelés esetén nagyon hangos ( hangosabb mint füstszekrény).
(#71142) acszoli válasza etwg hozzászólására (#71134) Válasz Hé, 6:54
Az a hang amikor ezeket a fotókat készítettem, nem volt semmi. Mély, csontig hatoló dübörgés.

ACS_0269.jpg

usa2016 (2 o...jpg
 
(#71143) etwg válasza acszoli hozzászólására (#71142) Válasz Hé, 8:23
Na jo ezek a legujabb generácios mozdonyok, azért ezek is tudnak keményen csontot rezgetö dübörgésre. Ugyanott ahol ezek a képek készültek ha meg kellett állniuk a 6 km hosszu vonattal az emelkedön, majd ujra kell indulni.
(#71145) diginewl válasza acszoli hozzászólására (#71119) Válasz Hé, 9:23
Egyértelmű, hogy AI kép. Még a mozdony neve is: AI T3
Annyi marhaságra használják az emberek a technikát, hogy sokszor a homo ludens, már túlzásba is esik.
(#71171) gigantati hozzászólása Válasz Kedd, 18:36
Sziasztok!
Sintisztításhoz átalakítottam egy régi személykocsit.
A rugókat a tetőn kivezetett csavarral lehet feszíteni, így a radír sinre történő nyomása beállítható.
A gondom, ha nagyon rányomom a radírt, a mozdonyokat szerintem leterheli. Sokszor meg is pörögnek a kerekek.
Van valami jó ötletetek hogyan kellene módosítani hogy jobb legyen? Vagy maradjak a kézi tisztításnál.

20250121_182...jpg
 
(#71172) etwg válasza gigantati hozzászólására (#71171) Válasz Kedd, 18:59
Ez igy nem igen jo megoldás. A radir igy nem igen azt fogja tenni amit elvársz töle, mert nehez, mozdulatlan ráadásul a leradirozott kosz többnyire a radiron marad, azaz csak szétkened a sineken.
Ha kézzel radirozod minden huzás máshol van a radiron és jo esetben le is hullik amikor felveszed. Ha már igy akarsz sinet tisztitani akkor valami olyan konstrukcio kell ami sokkal kisebb, nincs mereven a kocsihoz rögzitve inkább minél nagyobb mozgást biztositva a radirnak. Gyakran elég egy fémlap egy csavarral nagyobb lyukon át a kocsi alján logva. A csavart nem kell meghuzni. A fémlapon csak korlátozni kell az oldalirányu mozgást, hogy az ne akadjon a sinek mellett valamibe. Erre a lapra alulrol ragaszthatsz gumit, filcet, parafát stb s ha nem elég nehezek akkor a lap felsö oldalára tehetsz egy darab olmot vagy nehezéket pl a gumiszervizböl amit a kerék egyensulyozására használnak.
(#71174) tumikas hozzászólása Válasz Kedd, 19:08
Újabb kisszériás finomság. Az alja sem jobb...

M44_csoda.jpg
 
(#71175) etwg válasza tumikas hozzászólására (#71174) Válasz Kedd, 20:01
Hát egy kicsit elszámolta magát valaki. Durva a csiga M0,4-es jobb lett volna. Valoszinüleg a kerekeken is durva a fogaskerék.
(#71176) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#71174) Válasz Kedd, 20:39
Ékes példája annak, amiről évek óta beszélek.

Ilyen az, amikor valaki(k) érdemi tájékozódás, tanulás, tudás hiányában, megfelelő ismeretek hiányában, és megfelelő szerszámozottság hiányában ad ki "munkát" a kezéből.
Meg lehet sértődni rám, de ez az igazság. A Kedves Vevő meg örüljön, hogy van egyáltalán MÁV modell, és ne csodálkozzon, hogy az használhatatlan, mert - ahogy ezen a képen is látszik - a motor és a meghajtó csiga kardánperselye gyakorlatilag összeérnek ívbe fordulva.

Ezt hívják a piac rombolásának. Hiába volt - ha volt egyáltalán, ennyi "felkészültség" alapján ezt kétlem! - jó szándék a készítő(k)ben.

Ja, és ahogy elnézem az alapanyag választás is pocsék!
(#71177) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71176) Válasz Kedd, 21:39
A legjobb az egészben hogy már kétszer volt a gyártónál javításon a gép, ezekután került ismerősömhöz a gazdájától hogy nézzen rá miért nem megy. A motor kuka, nem lehet átfordítani, ez valahogy a gányolónak nem tűnt fel, gondolom ki se bontotta.

Következő a feature lista:
- Aliexpress legalja típusú sorjás fogaskerekek
- 3D nyomtatott hajtásház, ami már el van vetemedve.
- Forgóvázmaszkok szintén 3D nyomtatva, pillanatragasztóval ala nature A/S szabvány szerint ragasztva.
- A kardánfészkek elfordulnak a tengelyeken, ez mondjuk a nagyoknál is előfordul.
- Fényváltás "természetesen" a ledekre van bízva, amik kirobanthatatlanok a kaszniból.
- A nyomtatott alkatrészek gyakorlatilag ránézéstől törnek mint a ropi, valami hihetetlenül gyenge anyagból lettek legyártva.

Természetesen fadoboz, certifikát minden van ami kell a cirkuszhoz.

Ez ahogyan van megy vissza a gazdájához, majd leboxolja a kedves próbálkozóval.

A gyártó jelmondata: "Álmodd meg mi sínre tesszük !", a rémálmokat is!

(#71178) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71176) Válasz Kedd, 21:44
Ilyenkor mindig az eszembe jut néhai barátom, aki jo 45 - 50 éve gyönyörü ( de tényleg ) gözmozdonyat épitett TTben. ( nem eladásra). Alkatrészhiány miatt kénytelen volt a semmiböl dolgozni ( akkoriban alig volt szerszámgép magánkézben. Igy mindenfele tachométerekböl bányászta ki az alkatrészeket, igy azután valamilyen játekkacsábol került ki a 3 Voltos motor. A kerekekre, tengelyekre ( amit szintén ö csinált kb kétszer szebben mint akkor a Zeuke) a mechanikus tachométerben leggyakrabban elöfordulo fogaskerekeket rakta fel. Azoknak meg csak 4 foga volt ( azok mozgatták a számtárcsákat) . Tudta, hogy nem lesz jo, de mégis elküldte a nemzetközi versenyre. Valoszinü utcahosszal nyert volna, ha más fogaskereket rak a mozdonyba.
Ez annyira bántotta a gyöztest ( egy német - NDK - modellezö volt), hogy megkeresett engem és adott egy zacsko rézfogaskereket, hogy adjam át neki ( a barátom nem volt ott).
Utánna évekig megnyert minden versenyt, ahol elindult.
(#71179) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#71178) Válasz Kedd, 22:12
Igaz.
DE!!!

- A barátod magának épített modelleket, nem a piacra.
- Amiről meg most beszélünk, az eladásra készült eleve.

Nagyon nem ugyanaz a kategória, bármilyen szépen is néz ki kívülről!

Egy eladásra készült modell, legyen az boltban megvásárolható termék, vagy csak direkten a gyártótól - sajnos legtöbb esetben inkább az elkövető szó a megfelelő - kerül közvetlenül értékesítésre, más dolgoknak kelle(ene) megfeleljen.

Nagyon sokan nem értik meg, hogy mi a különbség. Ami akkor megsüvegelendő, amikor egy saját célra épült modellről van szó, és legfeljebb egy versenyre megy, az távolról sem ugyanaz, mint amikor a Vevőt kell kiszolgálni.
(#71180) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#71179) Válasz Kedd, 22:33
Ezért irtam, oigy nem eladásra épitett modelleket ( meg akkor aligha lett volna fizetökepes kereslet).
(#71181) acszoli válasza tumikas hozzászólására (#71174) Válasz Kedd, 22:38
Agymenést kapok a 3d nyomtatott gagyiságoktól. Az a kardán izé is az? Német és amerikai gyártóknak vannak csodálatos tengely kapcsolói. Valószínűleg, sose hallott róla. Amikor elkezdtem az 520-as projektet, megvettem azt a 3d nyomtatott rettenet átalakító szettet, amiből semmit sem használtam, olyan ocsmány volt. Van 3d nyomtatóm, több is. Remek ideiglenes dolgokat, szerszámokat, műhely alkatrészeket lehet vele csinálni, de nem terméket eladásra.
(#71182) tumikas válasza acszoli hozzászólására (#71181) Válasz Kedd, 23:41
A kaszni, motor, alváz, fogaskerekek kivételével minden nyomtatott.
(#71183) etwg válasza acszoli hozzászólására (#71181) Válasz Kedd, 23:52
Ez az ember semmiröl nem hallott, csak arrol, hogyan lehet pénz keresni fusival.
Az sincs kizárva, hogy addig dumálták meg, amig be nem adta a derekát, de ma már igen nehéz jo modellt épiteni ismeretek, tudás és mühelyi felszerelés nelkül.
És mindig hatalmas a veszély, ha az ember nem magának épit bármit. Én tudom hogyan készült a modell, tudom hol vannak a határai, ha ezt kiadod a kezedböl az uj tulajdonos rendszerint másnap megtalálja a határt es már repül a lejáratás. Pedig elég megnézni mibe kerül, egy ocska gyári modell is mennyi munka meg pénz van benne mielött ki lehet tenni a kirakatba. Ugyanezt elvárják az akár a tapasztalt modellezötöl még akkor is ha csak egy egyedi darabot készit. Több mint 200 ora még az egyszerübb motoros modellben is benne van és hol vannak még a szerszám stb költségek.
Lapozás       65/65
Frissek
  2025. Jan, 22. Sze
12:00:44
  Jelenleg 19 fő olvassa az oldalt
Hirdetés