Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » TT klubtopic
TT klubtopic
Témaindító: sunocske, idő: Okt 1, 2012
Témakörök:

Lapozás       13/436    
(#9864) Gashpy válasza masTTertape hozzászólására (#9860) Válasz Okt 20, 2012
Gáborom, Te vagy az én emberem! (de jegyeztem az 50x100-as lapot is )

Egy ívre való kellene (30 fok, 1000 mm, azaz kb. 50-60 cm) még lemérem a pontos hosszát. De ez a gyári anyag hogy viselkedik az ívben?

A felmosónyelet meg addig nem akartam benyomni a köztudatba, amíg ki nem próbáltam...
De ha már kiderült, akkor melyik végét használnátok befogatásra? Azt, amelyiket be kell tekerni a mopba/partvisba (ez a vékonyabb), vagy azt, amelyiknél fogva fel lehet akasztani (ez valamelyest vastagabb)?
(#9865) PéTTer válasza Gashpy hozzászólására (#9854) Válasz Okt 20, 2012
Szia!

Én az íves modulon, miután berajzoltam a középvonalat, Auhagen töltést használtam ( ez 4 mm-es és szépen követte a tengely vonalat ) Medikerben szereztem be
(#9866) balatonperes válasza masTTertape hozzászólására (#9859) Válasz Okt 20, 2012
És, ahogy így elnézem, a 'könnyített' szerkezetű modult támogatod, azaz, csak a vágányanyag alatt lesz 'faanyag'.A többi, gondolom 'lépésálló' felhasználásával fog kialakulni..
(#9867) Gashpy válasza balatonperes hozzászólására (#9866) Válasz Okt 20, 2012
A modulnál nem baj, ha nincs nagy súlya.
A lépésálló helyett is lehet mást használni. pl. egy háló kifeszítve a tervezett terepszint alatt, arra pedig purhab fújva és abból kialakítva a domborzat. Majd teszek be fényképet.
(#9868) masTTertape válasza Gashpy hozzászólására (#9864) Válasz Okt 20, 2012
Ahh, egy keresetlen bill.kombinációval kitöröltem mindent.
Ilyen ez az influenza.

Szóval marad bőven és az ívekben is kellően rugalmasan működik.

A partvisnyélről röviden: nem a mopp felőli végén van egy kupak. Az olcsóbb változatoknál ez idővel megreped és leesik. Sőt, a nyélen levő zsugorított műanyag alatt elkezd rohadni a vascső. A lányom egy sima söprés során majd' levágta a hüvelykujját, mert a nyél a rozsdánál eltörött, a burkolat felszakadt és rozsdás pengeként szalad a tenyerébe.
A modulozás és főleg a tárolás során mindenféle behatás érheti a nyeleket(lábakat) és akár ilyen esetben össze is rogyhat egy szóló egység alatt. A sérülésről nem beszélve.
Ezek alapján nem szívesen támogatnám ezt a megoldást.
A képemen látható faláb így, mindenestül 1000 ft/db. és a nagy állítás mellett a menetes talp is finoman szintezhető.
(#9869) masTTertape válasza balatonperes hozzászólására (#9866) Válasz Okt 20, 2012
A vonali moduloknál mindenképp. Állomás esetében teli elemek épülnek.
A terep térkitöltése pedig, ahogy Gáborom mondta, teljesen szabadon választott. A lépésálló, vagy purhab tűnik a legjobbnak.
Láttunk gipsszel töltött felületet, de illúzióromboló volt a mozgatás miatt elszenvedett repedések és kipergések látványa. A füves, barna, zöld terep alatt kiviláglott a fehér gipsz.
(#9870) balatonperes válasza masTTertape hozzászólására (#9869) Válasz Okt 20, 2012
Nyilván,állomás az más tészta!Majd keresek képet, de nem hiszem, hogy lefotóztam egy barátom asztalát. Gipszes, de nem mondod meg róla, hogy az.-csak, ha mögé,alá, belenézel.

(csirkeháló, konyhai törlőkendő/faragasztó, és erre a gipsz.olyan 'állat', hogy csak na), már maga, a kendő is simán jó volt a hálón.
(#9872) Frankye moderátori hozzászólása Válasz Okt 20, 2012
Tisztelt méret- és fórumtársak!
Először is köszönöm, hogy megosztottátok a véleményeteket, és tettétek ezt őszintén, mindenféle "hangoskodás" nélkül.
Mivel jelen oldalnak nem vagyok tulajdonosa, "csupán" a moderátora (Topi jóvoltából) nekem nem feladatom eldönteni a szabályokat, csak azokat betartani és betartatni a közösség többi tagjával (ahogyan a rendőr sem alkotja a törvényeket, csak vigyáz, hogy a polgárok betartsák azokat).
Valóban, masTTertape kolléga keresett meg privát üzenetben azzal a kéréssel, hogy lazítsuk fel a szabályokat a fórumban, legyen megengedett, hogy a TT klubtopic (azaz jelen téma) keretei között ne csak a klubbal kapcsolatos beszélgetés folyhassék, hanem lehessen hirdetni, és a más témák közé tartozó témákat megvitatni.
Tekintettel arra, hogy e fórumnak már van egy kialakult, és bátran mondhatom, jól működő struktúrája, valamint a fentebb, általam leírt "tulajdonviszonyokra", egyedül én nem tehetem meg, hogy a szabályokon a Ti kéréseteknek engedve lazítsak. Erre elsősorban Topinak, az oldal tulajdonosának van lehetősége, joga.
Méltányolva a kéréseteket, arra jutottam, hogy ez olyan horderejű kérdés, amelyben felkérem Topit, foglaljon állást. Amennyiben olyan értelemben nyilatkozik, hogy a továbbiakban hagyjuk "lazára" a szabályokat, akkor én nem fogom ezeket a "szigorú" szabályokat Rátok, Ránk erőltetni, természetesen.
MasTTertape kollégának külön köszönöm, hogy olyan nyilatkozatot tett, mely szerint nem osztja meg nagy nyilvánosság előtt a privát beszélgetésünkben általam leírtakat, de ezúton hatalmazom fel Őt is, és mást is, hogy az általam leírtakat, ha az a közösséget érinti, természetesen közzétehesse. (Halkan jegyzem meg, hogy jómagam is beidéztem volna azt, ha az időm engedi, de sajnálatosan az egyéb elfoglaltságaim miatt nem tudtam megtenni, ezért most - engedelmetekkel - tenném meg az alábbiakban.)
Tehát:
Idézet:
„Küldő: masTTertape
Targy: TT topik
Kedves Frankye,

Több klub- és fórumtársunk is jelezte, hogy bár nagyon gáláns és nagylelkű felajánlás volt részetekről, hogy a kiűzetett topikot befogadtátok a HV felületre, de sok esetben nagyon nehézkes, átláthatatlan a felület vizuális megjelenése, illetve a felhasználói lehetőségek elérhetősége. A magam részéről ezzel semmi baj nincs, az újat mindig meg kell szokni és alkalmazkodni kell.
Viszont használhatósági akadályokat jelent, ha minden a topikon megjelenő, amúgy közvetlenül a TT mérethez kapcsolódó témát nem egyedül a topikon tehetünk közzé.
Most, hogy a terepépítős hozzászólásokat átraktad az általam speciel egyáltalán nem látogatott topikra, azok olvashatósága és elérhetősége elég korlátozottá vált.
Én pl. most biztos, hogy nem állok neki végigolvasni a többi - az új rendszer alapján érintett topikot -, mert örülök, hogy arra van időm, hogy itt, a TT-s felületetn átfussak mindent. Mostanában sajnos elég kevés időm van fórumozni, de így aztán végképp lemaradok az eddigiekről. (épp most kezdtem volna bele a végigolvasásba)
Nem tudom, hogy milyen megállapodást kell kötnünk annak érdekében, hogy a TT-s közösségben megszokott eddigi mechanizmusok nagy része - beleértve pl. a terepépítős és apróhirdetős témákat is - tovább élhessenek úgy, ahogy eddig már beivódott a többség reflexeibe?
Mivel napi szinten szembesülök ennek a regisztráltan 180 fős, de ennél jóval nagyobb létszámú csapat problémáival, ezért kell valamilyen megoldásra törekednem.
Személyes kérésem tehát, hogy légy oly kedves és lazíts annyit a szabályokon, hogy a TT-s topikban lehessen eladó portékákról beszélni és, hogy az ilyen terepépítős témák is itt maradhassanak. Lévén, hogy nagyban zajlik a modulszakosztály fejlesztése és többek között ez a téma is ide vághat.
Sőt, ahogy nézem, a fejléc is engedi a terepépítés említését.

Köszönöm megértésed és várom válaszod.

Üdv:
Gábor
masTTertape”
És a válaszom:

Idézet:
„Küldő: Frankye
Targy: Re: TT topik
Szia!

Megkísérelem röviden összefoglalni, miről van szó.
Számomra teljességgel értelmetlen, és nehezen kezelhető az index.hu fórumrendszere. Nem arról van szó, hogy egy TT modellvasút téma és egy autószerelés is ugyan ott van, de példának okáért - ahogyan Ti is megszoktátok, és várjátok itt - "ömlesztve" van minden benne, úm. pályaépítés, klub ügyek, járművekkel kapcsolatos dolgok, stb.
Itt, és az "anyaoldalunkon", a HE-n is bevált, és működő dolog, hogy a hozzászólások témakörönként csoportosítva vannak. (A fentebbiek szerint: külön pályaépítés, külön jármű, külön klub téma.) Ez azért egyszerűbb, mert átláthatóbb, nincs olyan gond, hogy egy új tag ide téved, keres valamit, de nem találja meg.
Készséggel elhiszem, hogy Nektek, akik nem ehhez szoktatok, ez kényelmetlen, szokatlan, de kérlek Benneteket, hogy az oldal eddigi, megszokott rendjét legyetek szívesek felvenni. Biztos vagyok benne, hogy ha megismeritek, megszeretitek ezt a fajta fórum-rendszert.
Természetesen nem fogok szankcionálni, legalábbis az elkövetkező időkben biztosan nem, de azért ezúton is kérlek Titeket, hogy lehetőleg tartsátok Magatokat az itt megszokott, bevett módszerhez.

Köszönöm.

Frankye (Feri)”

Összefoglalva tehát: A döntés nem az én kezemben van. Amit megtehetek, hogy minden, rendelkezésemre álló eszközzel megpróbálom az oldal tulajdonosával felvenni a kapcsolatot, és kérni az állásfoglalását! Addig is becses türelmeteket és megértéseteket kérem!
(#9873) TTomi válasza balatonperes hozzászólására (#9870) Válasz Okt 20, 2012
Erre én is nagyon kíváncsi lennék, mert az én asztalomon van gipsz és papírmassé hegy is. A gipszből élethűbb domborzatot tudtam csinálni.
Kérd meg a barátod, tegyen fel ő képet!
(#9874) masTTertape válasza Frankye hozzászólására (#9872) Válasz Okt 20, 2012
Kedves Frankye,

A magam részéről köszönöm ezt a hozzáállást és bízom benne, hogy konstruktív megoldás születhet.


Gábor
(#9875) masTTertape válasza balatonperes hozzászólására (#9870) Válasz Okt 20, 2012
Még az a szerencse, hogy egyes megoldásokat ki-ki más végeredménnyel tudja kivitelezni.
Persze, van és lehet is teljesen gipszes terepkitöltés, de ha nincs meg a kellő rugalmasság (gipszfüggő is erősen, pl. a Rigips hézagolója tartalmaz valamilyen rugalmas adalékot), akkor egy kis csavarodásnál reped a terep.
(#9876) Frankye válasza masTTertape hozzászólására (#9874) Válasz Okt 20, 2012
Jelenthetem, hogy jeleztem Topinak, várom a válaszát.
(#9879) Frankye válasza Frankye hozzászólására (#9876) Válasz Okt 20, 2012
Topi ígéretet tett rá, hogy hamarosan állást foglal, addig még egy pici türelmeteket kérem!
Köszönöm.
(#9880) balatonperes válasza TTomi hozzászólására (#9873) Válasz Okt 20, 2012
Itt nézz körül , és föltúrtam most a 'füstis' képeket,nem lőttem le az asztalát.
(a weben,szerintem a 'régi' van fönt)
(#9883) lakasi hozzászólása Válasz Okt 21, 2012
Szervusztok TT-sek itt az új fórumon. Most regisztráltam és szeretnék hozzászólni az iménti polémiához. Csak támogatom a „mindent egy helyen” elképzelést a következők miatt (lehet hogy ismétlek néhány korábbi érvet):
- a TT-s társadalom nem olyan nagy, hogy érdemes lenne a hozzászólásokat témakörökre tagolni – nem jön létre egy helyen kezelhetetlen hozzászólás halmaz,
- nagyon macerásnak tartom, hogy minden alkalommal végig kell néznem a különböző topikokat, van-e TT-s hozzászólás, a 99 százalékban OFF téma miatt elvétve találok TT-t,
- köszönet illeti Frankye-t a segítőkész és megértő hozzáállásáért, csak nem értem ezt a kommunikációs távolságot az oldal tulajdonosa – Topi - és ő közte. Gondolom Topi eredeti szándéka az oldal létrehozásával nem egy öncélú gondolat volt, tehát elsősorban a felhasználói igényekhez kell igazítani a szabályokat és nem a merev tulajdonosi elképzelést erőltetni ránk.
Üdv: lakasi
(#9885) reszelozsir hozzászólása Válasz Okt 21, 2012
Elkészültem a híddal és a viadukt alapjaival. A boltívekre még kerül egy vékonyabb réteg gipsz, és ebbe karcolom bele a köveket (terveim szerint...) És végre nem kell több sínszálat befűznöm a talpfarácsba
Két képet tettem fel róla a galériámba.
(#9886) Gashpy válasza Gashpy hozzászólására (#9867) Válasz Okt 21, 2012
A fotóalbumomba betöltöttem 3 képet a lépésállótól eltérő (ill. kombinált) terepszerkezetről.
(#9890) Gashpy válasza Gashpy hozzászólására (#9854) Válasz Okt 21, 2012
Miután a parafa úgy tűnik megoldódik, a banándugóval+aljzattal kapcsolatosan van valakinek ötlete?
(#9892) etwg válasza Gashpy hozzászólására (#9890) Válasz Okt 21, 2012
milyen ötletre vársz.

A legegyszerübb, ha mindkét modul oldalába egy nagyobb lyukat vágsz (kb. 4x8cm), hátulról ezt betakarod egy vékony lemezzel (alu, müanyag, 4 mm-es rétegelt lemez, stb.).
Ebbe befursz 2 lyukat a banánhüvelyeknek. Igy ezek el vannak süllyesztve a felület alá, nem sérülhetnek. Az összekötést meg megoldhatod megfelelö hosszúságú kábelekkel a két végükön banándugóval.
Gyakran lehet olcsobban nagyon hajlékony mérözsinórt kapni (pl. a hétvégén a bécsi modellvásáron).
Ez nagyon hajlékony, és közben elég vastag komolyabb áramok átvitelére is. Piros meg fekete a leggyakoribb, de van más szinben is (zöld, kék). Ugyanott olcso banándugok is kapható.
(#9893) Gashpy válasza etwg hozzászólására (#9892) Válasz Okt 21, 2012
Bocs, kicsit tömören fogalmaztam.
Kifejtve: Szerdán hol tudnék szerezni Budapesten (vagy elég közel hozzá) 4 mm-es lengő kivitelű banándugót és aljzatot?
(#9894) etwg válasza Gashpy hozzászólására (#9893) Válasz Okt 21, 2012
Ezt majd megmondják pestiek, de általában minden alaktrész bolt tart ilyesmit. Lehet, hogy a topik tulajdonos kinálatában is van. (www.hobbielektronika.hu)
(#9895) balatonperes válasza Gashpy hozzászólására (#9893) Válasz Okt 21, 2012
Itt is megnézheted,meg Itt is,de ez utóbbi webáruház, azaz, rendelés után veheted át, ha kicsomagolták a rendelést, az első -ha nyitva lesz az ünnep után-,mehetsz nyugodtan.

(én,mint vidéki, mindkettőben vásároltam)
(#9896) DinoTT válasza Gashpy hozzászólására (#9893) Válasz Okt 21, 2012
Szia!

Üllői úton a Klinikák utána a 2 sarok befelé. Eketrokontha.
Én ott vettem. Hüvelyből sajnos nincs lengő csak panelba szerelhető, én arra forrasztottam a kábelt és 2 réteg zsugorcsővel tettem lengővé. Zsugorcsövet is ott vettem.

Üdv:

Dénes
(#9897) Nohab M61 hozzászólása Válasz Okt 22, 2012
Üdvözletem minden kedves vasútmodellező barátnak!
(#9903) help-ez válasza Gashpy hozzászólására (#9890) Válasz Okt 22, 2012
Szia Gábor !
Ha ráér,akkor egy hét alatt a Conrad-tól megérkezik.Van mindenféle színben és kivitelben,175 Ft/db tól 650 Ft/db ig.
( beírni a keresőbe:banándugó 4 mm)

Amennyiben extra sürgős a dolog tudok kölcsönadni egy modulra való banándugó szettet míg megérkezik a Tiéd.
Sajnos játszani nem tudunk-mert éppen tapétázás esete forog fent a héten-de ha nem zavar a festői rendetlenség,akkor szívesen látlak egy üdítő-kávé párosra a Havannán.

Üdv.
Laci
(#9907) gumidani hozzászólása Válasz Okt 22, 2012
A modellezéssel kapcsolatos témaköröket valóban logikus (nak tűnik) kb. így csoportosítani:
- járművek beszerzése, használata, alakítgatása, javítása,
- pályatervezés,
- terepasztal építés,
- járművezérlés analóg – digitális,
- modulozás,
- adás – vétel
- stb.
Mindez a legjobban elterjedt HO-ra igaz. Azonban nem tartom célszerűnek a többi méretarányra. Miért? Azért, mert a hozzászólások elenyészően csekély része érvényes minden méretarányra. Azt pedig eddig egyetlen vasútmodellező fórumon sem láttam, hogy a résztvevők minden hozzászólásukban jelezték volna, hogy a mondandójukat melyik méretarányra értik. Így ezek értelmezése számomra mindig rejtvény volt. Amit jobb esetekben az első mondat olvastán, rosszabbakban a többedik mondat után sikerült megfejtenem. Tételezzük fel, hogy valaki megkérdezi: Hol juthatna hozzá luxemburgi városi villamos hóseprőhöz? Erre majd kap 5-6 választ a különböző méretarányokra vonatkozóan? De ő csak egyre kíváncsi mind közül. Vagy mit kezdünk az olyan hirdetéssel ami afgán y kocsikat hirdet? Majd a levélváltásban derítsük ki, hogy a minket érdeklő méretarányú-e?
Mindezekből persze az következne, hogy az elején felsorolt témákat mindegyik méretarányban meg kellene nyitni külön topikként. Gyanítom, hogy ennek anyagi akadályai lehetnek. Így marad a kompromisszum. A HO-ra javaslom a szakcsoportokra bontást megtartani (megjelölve a címben, hogy pl. HO terepépítés), a többi kisebb érdeklődést kiváltó méretarány híveinek pedig a közöset. (pl. Minden, ami Z)
Tudom, hogy ez sem kifogástalan megoldás, mivel valóban vannak olyan gondolatok, amelyek a méretaránytól függetlenül figyelemre méltóak. De senki sincs eltiltva attól, hogy más topikban is böngésszen. Másrészt arra is van lehetőség, hogy egy-egy közérdeklődésre érdemes hozzászólásra más topikokban is felhívják a figyelmet.
(#9908) DZolTTán hozzászólása Válasz Okt 22, 2012
Sziasztok!

Már az elejétől olvasom az új fórumot, de most regisztráltam is

Távol álljon tőlem, hogy igényt fogalmazzak meg, csak hangosan gondolkodom: Ha a technika valamilyen úton-módon lehetőséget biztosítana rá, talán megoldás lehetne az Ömlesztve kontra Téma-szerint problémára, ha hozzászólás írásakor lehetne választani egy másodlagos fórum témát, ahol szintén megjelenne az iromány. Így mindkét fél elképzelése egyszerre teljesülhetne, aki témától függetlenül minden TT-s hozzászólásra kíváncsi, az olvashatná itt ömlesztve, aki pedig pl. terepépítés vagy DCC témában keresgél a megfelelő topicban, az sem maradna le a hasznos információkról.

Ha valaki válaszol egy felvetett kérdésre, akkor ugyan azt a másodlagos topic címet megadva, a diskurzus minkét helyen követhető, átlátható lenne. És ez tőlünk függetlenül, más fórum témában is hasznos lehetne, hiszen ez a dilemma pl. a "Z méretarányban mindenfélét" topicban ugyan úgy fenn állhat.
(#9910) masTTertape válasza DZolTTán hozzászólására (#9908) Válasz Okt 22, 2012
Szerintem ez már egy merőben más fórummotort igényelne.
Bár nekem, így laikusként egyszerűnek tűnik, hogy kulcsszavak, vagy tag-ek alapján tudjon rendezni egy fórum, de biztos vagyok benne, hogy ez még a jövő zenéje.
(#9911) SzerNoh válasza gumidani hozzászólására (#9907) Válasz Okt 22, 2012
Szia gumidani!

Topival azért terveztük meg így a fórumot, hogy könnyebb kereshetőségre, áttekintésre adjunk lehetőséget ahogy a testvér oldalon ez oly bevált módszer volt.

A fő cél az volt ha csak valaki fát szeretne készíteni akkor minek nézze végig az ömlesztett topikot ha van rá külön fűl.
Értem amit mondasz, fát építeni ugyan úgy kell rézdrótból H0-TT... arányokban. De maga a fő témákat ezért jelöltük meg.

Remélem te is megérted amit én mondok, és eltudod fogadni

üdv
SzerNoh
(#9912) slogan válasza SzerNoh hozzászólására (#9911) Válasz Okt 22, 2012
Szia !

Ez egy kicsit arra hajaz ,mint amikor többen beszélgetnek egy szobában és 2-3 ember átmegy egy másik szobába egy másik témát megbeszélni.
A többiek nem tudnak róla ,pedig lehet hogy érdekelné őket.

Idézet:
„A fő cél az volt ha csak valaki fát szeretne készíteni akkor minek nézze végig az ömlesztett topikot ha van rá külön fűl.”

Így nekik kell átnézni a többi topicot !

A HE és a Hobbivasút rendje rendben van ,csak azt kellene megérteni ,hogy ez egy közösség a - ha úgy tetszik - közösségen belül !
Erre kellene valami megoldás !

Maradok tisztelettel

-István
(#9913) masTTertape válasza SzerNoh hozzászólására (#9911) Válasz Okt 22, 2012
Szerintem az igazán jó áttekinthetőség és kereshetőség szempontjából az lenne a célszerű, ha a témák a méretarányok szerint csoportosulnának.
Sajnos még mindig azt érzem az általános vasútmodellezési kommunikációban, hogy van a H0, mint egyedüli és mindent elsöprő, domináns méretarány, aztán valahogy köré csapódnak a kisebbek (nagyobbak).
Ha valami megépült, elkészült, kitalálódott H0-ban, akkor "kis alakítással", kompromisszummal "eladható" a TT-nek is akár.
Nem.
Minden méretben megvannak azok a sajátosságok, ami miatt éppen azt a méretet modellezi a modellező. Ez a szépsége az egésznek.
Talán már TT-ben elmondható, de aztán lefelé mindenképp, hogy itt az igazi bravúr bármit is megépíteni.
Persze nem kevés munka van abban (még a mi részünkről is), hogy a TT egyre inkább elismert legyen akár nemzetközi téren, ezért megérdemli, hogy az őt megillető helyen kezeljük még fórum szinten is.
Szerény véleményem, hogy ha egy össz-TT gyűjtőoldal alatt meglennének azok a témák, amiket már megszokhattatok H0-ban, akkor sokkal gördülékenyebb lenne a keresés.
Így valóban nem kellene nekünk TT-seknek, vagy akár a kisebb méretben játszóknak végigtúrni az összes hozzászólást, ami valóban nagyrészt H0-ra vonatkozik. De ezt már sokan jelezték előttem is.
Speciel a fakészítés is van már annyira kényes téma, hogy az igazán igényes TT-s (és szerintem mi mindannyian azok vagyunk...) a saját méretének megfelelő eljárásokat keresi.
(#9914) DinoTT hozzászólása Válasz Okt 22, 2012
Sziasztok!

Tettem fel pár írást és képet a modulom építési fázisáról. Legfőképp az elkészült szervó felfogatásról és a szervók működéséről. Bővebben: Link

Üdv:

Dénes

A linket rendes linkké alakítottam.
Frankye
(#9917) rwirtz hozzászólása Válasz Okt 22, 2012
Sziasztok!

Valaki már rendelt a Kehrertől?
Nem tudjátok, hogy működik-e? Írtam neki, de nem válaszolt.

Bővebben: Link
Köszi,
robi

A link javítva. Kérem, hogy használjátok a "LINK" gombot! Köszönöm:
Frankye
(#9918) strapal hozzászólása Válasz Okt 22, 2012
Köszönöm az EPS terepasztal kapcsán feltett kérdésemre a válaszokat a TTársaknak. Valószínüleg megpróbálom, majd beszámolok a tapasztalatokról.
(#9919) masTTertape válasza rwirtz hozzászólására (#9917) Válasz Okt 22, 2012
Sokan nem válaszolnak ide keletre a kisszériások közül.
Egy személyes találkozás, pl. Leunában viszont csodákra képes.
(#9920) rwirtz válasza masTTertape hozzászólására (#9919) Válasz Okt 22, 2012
Ezt nem tudtam, pedig volt, aki rendesen válaszolt, és üzleteltem vele (pl. HAPO).
Ez a gyártó SBB és ÖBB kisszériásakat gyárt, de sajnálom, hogy nem válaszol, mert biztosan rendelnék tőle.
Esetleg van még aki SBB-t gyárt?
(#9925) masTTertape válasza rwirtz hozzászólására (#9920) Válasz Okt 22, 2012
Ne sajnáld!
A Kehrer modellek nem szépek. Amolyan folthatásra jók, de ha kézbe veszed őket, akkor máris sajnálod rá az amúgy szériamodellek árával összemérhető kiskerárat.
Bár egyedi típusok és festések, de az átépítések minősége, a festés/matricázás színvonala nagyon gyenge. Durva felületek, szinte kézzel húzott csíkok, szóval nagyon nem szépek.
G.
(#9926) masTTertape válasza masTTertape hozzászólására (#9925) Válasz Okt 22, 2012
Csak ezt a képet találtam, még 2008-ban csináltam Leunában. Éppen nem látszik rajta, amit mondtam, de idén kézbe is vettük a modelleket, abból alkottam a véleményem. Ja meg az egyik ismert gyűjtőtársunknál is volt kezemben egy Lufthansa set és nem hozott lázba egyáltalán.

leuna30.jpg
 
(#9929) M298 hozzászólása Válasz Okt 22, 2012
Tisztelt TT-s Barátaim!
Szeretném megépíteni TT-ben az 1980-as években közlekedő 661-es sorozatú (akkor jugoszláv Kennedi) mozdonyt. Jellegrajzot keresek, képeket már találtam. Az 1981-ben közlekedett Maestral a kedvencem, ehhez már szinte minden kocsi és az M61-019-es megvan, most a gyékényesi gépcserénél tartok, ide kéne a zöld 661-es. Köszönöm, ha segíteni tud Valaki.
(#9930) etwg válasza M298 hozzászólására (#9929) Válasz Okt 22, 2012
Valahol biztos megvan, csak most nem jut hirtelen az eszembe. Addig is egy link egy kis rajzzal.

JZ 661

MZ-661-408_c...jpg
 
(#9936) GABA TT válasza SzerNoh hozzászólására (#9911) Válasz Okt 22, 2012
Szia SzerNoh!

Én is TT-és vagyok! Igaz nem modulozok a terepasztal építés sem a fő profilom, csak TT méretű mozdony építés.
Akkor az ilyen jelegű írásokat és képeket itt nem kéne fel tenni? Törlésre kerülhet?

Kösz a választ! Üdv Gábor

(#9941) rwirtz válasza masTTertape hozzászólására (#9925) Válasz Okt 23, 2012
Köszi, Gábor.
Sajna SBB-s mozdonyokat nem csinál nagyon más. Egyébként milyen hajtással dolgozik? Egyedi?
Még azon gondolkodtam, hogy csak kasztnit venni tőle, és itthon megcsináltatni valakivel.
Üdv, Robi
(#9945) hoTTo válasza rwirtz hozzászólására (#9941) Válasz Okt 23, 2012
Kehrer nekünk se válaszolt, pedig több levelet is írtunk neki, és nem 1-2 darab cuccot vettünk volna tőle.
A TT-Boardon van egy topic ahol sok képet lehet látni a modelljeiről, ezek alapján osztanom kell masTTertape véleményét. (A képeket azt hiszem, csak regisztrált tagok láthatják.)
Bilder von Kehrer Modellen

Svájci modellek terén nézz szét itt: www.spurweite-tt.ch
(#9949) M298 válasza etwg hozzászólására (#9930) Válasz Okt 23, 2012
Köszönöm az első képet, elindult a szerkesztés. Sok megoldandó feladat lesz, mint pl. a motor elhelyezése. Sok kis videofilmet találtam a Kenedikről, csodálatos a hangjuk.
(#9950) masTTertape válasza rwirtz hozzászólására (#9941) Válasz Okt 23, 2012
Amondó vagyok, hogy lehet akármilyen jó a hajtás, ha csúnya a külső.
Megfordítva: ha szép lenne a modell, akkor kisebb gond lenne, ha nem jó a hajtás, mert az könnyebben orvosolható, mint egy ronda festés, vagy felirat.
(#9951) etwg válasza M298 hozzászólására (#9949) Válasz Okt 23, 2012
Ehhez a klasszikus megoldás a legjobb - középmotorral, lendkerekekkel. Nem tudom milyen a felszereltséged. A kis mashima motor elfér bele (nem tudom a PIKO G 1206 EH hogy van mechanikailag kialakitva, de jo kiindulási pont lehet - föleg akkor ha a motor a szük motortérben van).
(#9952) masTTertape válasza etwg hozzászólására (#9951) Válasz Okt 23, 2012
A Piko nem Mashimát használ, de az említett mozdonyban már a korábbiaknál jelentősen jobb motor és hajtás van, természetesen a géptérbe integráltan.
Itthoni pénztárcához kicsit magas a MaK mozdony ára, hogy donor legyen egy ilyen átalakításhoz.
(#9953) etwg válasza masTTertape hozzászólására (#9952) Válasz Okt 23, 2012
Azt tudtam, hogy a PIKO nam mashimát használ, ezért jött az ötlet, hogy ki kellene belezni mi van benne.

Az baj valoban, hogy ilyen vékonyka két tengelyes motort amugy sem lehet tul olcsón szerezni.
(#9954) sunocske hozzászólása Válasz Okt 23, 2012
Adtam fel egy aprót, Piko Br. 151-es a témája!
(#9955) SzerNoh válasza GABA TT hozzászólására (#9936) Válasz Okt 23, 2012
Szia Gábor!

Szerintem könnyebben megtalálnám egyszerű modellezőként ha a

"Jármű építés, átalakítás és hasonlók..."

témá töltenéd fel.
Mert ha én kíváncsi vagyok miből mit, és hogyan lehet készíteni akkor én először oda néznék be és utána máshova...
De neked szíved joga feltölteni ide. Csak szerintem akkor sok sok szabadidő kell annak aki körbenéz hogy ki mit és hogy csinált.
Vagy ha van kedved és ennyire speciálisnak érzed, készíts egy "TT járműkészítés" témát.

Amikor az oldalt készítettük, az volt a fő cél, hogy a teljesen új vasútmodellezők is könnyen hozzájuthassanak a szükséges információkhoz (könnyen), és kedvet kapjanak ehhez a hobbihoz.
Mert valahol a fő célunk az volt, hogy minél több embernek legyen ez a hobbija és
azért valljuk be elég nagy örömöt tud okozni ha elkészül valami.

Remélem tudtam választ adni amire kíváncsi voltál.

Üdv
SzerNoh
Lapozás       13/436    
Frissek
  2024. Nov, 26. Kedd
11:50:55
  Jelenleg 10 fő olvassa az oldalt
Hirdetés