Harmadik nap: Nagykereki - Budapest: Hajdúság, Jászság, hazaérkezés
Talán kicsit elszámoltuk magunkat: futva indulunk a buszhoz, de szerencsére végül kényelmesen elérjük. A buszvezető segítőkész, így jó helyen szállunk le, és hamar odatalálunk a vasútállomásra. Sajnos, esik az eső, és a szél miatt hidegnek is érezzük a levegőt. Meg, egyébként is hűvös van. A vonat érkezéséig még van idő, körülnézünk a kihalt állomáson. A sínek a település határában érnek véget, egykoron innét Nagyváradig vezetett a vágány.
A távolban halkan felzúg, és egyre erősödik az MDmot hangja, végül begördül a kurta vonat Nagykerekibe.
A gép van hátul, mi a vezérlőbe szálluk, hogy visszafelé az ívekben tudjunk az ablakból fotózni.
A kalauz fiatal hölgy, beszélgetésbe elegyedünk vele, de többször is elmegy a jegyeket kezelni, mert a vonalon szerencsére van utasforgalom, legalábbis erre a reggeli vonatra mindenhol szállnak fel. Sárándon csak keresztre várunk, Létavértes felől sajnos már nem jön vonat. De talán egyszer még a 107-esen is feldübörög majd a dízelmotor.
Mikepércs és Szepeshalom megállóhelyeken nem áll meg a vonatunk, Debrecen, végállomás következik. Itt csatlakozik hozzánk Gábor barátunk is, ő Újszászig tart velünk. Innét Füzesabonyig ismét motor+mellék+vezérlő összeállítású MD-vel utazunk, a jegyvizsgáló ugyanaz, és a vezér is rendes, ha nem vernek el minket, lesz időnk néhány megállóhelyen fotózni. Az eső sajnos még mindig esik, így a fotózásokat is minimalizáltuk a fontosabb, érdekesebb állomásokra, mint amilyen például Hortobágy.
Tiszafüreden keresztre várunk, a szitáló esőben azért készül néhány fotó.
Poroszlónál kikerült egy lassújel, emiatt késik a kereszt, és ez a lassújel fog minket még jobban megkésetni, így inkább nem szállunk le többet fotózni. Füzesabonyból majd ismét mozdonyos vonattal megyünk tovább, a húsz percet késő sátoraljaújhelyi gyors Vámosgyörkig repít majd bennünket. Vámosgyörkön is körülbelül negyven percünk van, így most sem kell amiatt aggódnunk, hogy lekéssük a csatlakozást.
Újszászig ismét bézé lesz, egy motor- és egy mellékkocsis összeállítással. Útközben beszélgetünk a vonatszemélyzettel, a fotózás háttérbe szorul. Meg hát, a bézének sem nyithatóak túl nagy részen az ablakai. Ettől függetlenül, jó hangulatban telik az utazás, talán a legizgalmasabb a három nap alatt.
Jászkiséren található a MÁV FKG Kft. telephelye, de a vonatból nem nagyon látszanak a hátul tárolt gépek. Szerencsére, néhányat a kerítés mellé is állítottak mutatóba.
Hamarosan Újszász állomás következik, elbúcsúzunk Gábortól és alkalmi útitársainktól. A vonat továbbmegy Szolnokra, mi pedig Hatvan felé vesszük az irányt. Alighogy felszállunk a vonatra, ismét esni kezd. Hamarosan Hatvan állomásra érkezünk, ott az utazásunk utolsó vonatára fogunk átszállni. A mezőhegyesi szakasz kényszerű kihagyása miatt nem tudjuk pontosan, de valahol itt, Hatvan előtt lépjük át az ezredik kilométert.
Megérkeztünk a nagy hírű gépészeti főnökség állomására. Innét van választék, hogy mivel menjünk tovább, de először is a fotózás mellett döntünk. Most nagyon jó szolgálatot tesz a teleobjektív.
Miután mindent megnéztünk, amit szerettünk volna, így az Egerből érkező gyorsvonat mellett döntünk. Hétköznap lévén, nem Flirt, hanem hagyományos szerelvény érkezik. Kényelmesen elhelyezkedünk az első kocsiban, és számba vesszük a három nap élményeit, mialatt gyorsan közelítünk Budapesthez, a Keleti Pályaudvarhoz, azaz az utazásunk végéhez.
Budapest-Keleti pályaudvar, a háromnapos vasutazás itt véget ért. Mivel Péter úgy tervezte, hogy innét busszal átmegy Zuglóba, ahol eléri a lajosmizsei vonatot, úgy döntöttem, vele tartok. Mivel nekem nem lesz vonatom, Zuglóból egy megállót még együtt utazunk. Kőbánya alsóról aztán bejövök a Nyugatiba, és kényelmesen elérem az esztergomi vonatot. Ez, mint mindig, Desiroból van kiállítva, így a három nap alatt én az összes közforgalomban lévő dízelmotorvonattal utaztam.
Az utazás számokban, a Budapest-Déli - Budapest-Keleti szakaszt tekintve:
Összes megtett út vonaton: 1097 km
Összes vonaton töltött idő: 25 óra 40 perc
Az összes késésünk kereken 40 perc volt.
Összesen 23 vonatszámban, ugyanennyi szerelvénnyel közlekedtünk.
Ezekből 1 Flirt, 6 uzsgyi, 7 Bzmot, 2 MDmot és egy szerb 812-es motorvonat volt, a maradék hat vonatot V43-as mozdonyok továbbították.
A szerelvények, melyekkel utaztunk, összesen pontosan 50 vasúti járműből álltak.
Utazásunk alatt összesen 177 állomást és megállóhelyet érintettünk belföldön, és négyet Szerbiában.