Mint mondtuk célszerű egy kis módosítást végrehajtani a váltóművön. Elsősorban a rajta átfolyó áramot célszerű korlátozni. Ügyelve természetesen arra, hogy mind üzembiztos maradjon, mind pedig legyen ereje átváltani.
Cikkünkben kizárólag analóg rendszerű bekötést ismertetjük, ugyanis digitális rendszerre a gyártók minden esetben részletes útmutatást adnak... azon az adott típuson, hogyan kell bekötni egyik-másik váltóművet. Arra figyeljünk viszont, hogy normál tekercses váltó dekódert (Accessory Decoder) önmagában nem tudunk használni, ilyen motoros váltóművek állításához.
Bekötése
Egyenáramú táplálásnál összekötjük a diódás kivezetéseket, váltóáramúnál pont a diódát használjuk ki.
Hogy mit keres ott az a két dióda? Váltóáramú rendszernél nagyon egyszerű dolgunk van az ellentétes polaritású vezérléssel. A két dióda (ha jól megfigyeljük) akkor ellentétes irányban van (nyitó - záróirány). Váltóáram esetén ezekkel a sorbakötött 1-1 diódával mindig egyutas egyenirányítást hajtunk végre. A két dióda, azáltal hogy ellenétets irányban van, bemenettől függően az alsó vagy felső félperiódust egyenirányítja.
Váltómű áramköri felépítése:
Az egyutas egyenirányítás mikéntje az alábbi rajzon jól követhető:
Látható, hogy vannak holt zónák, ahol semmilyen irányban nem folyik áram. Ezek a zónák, a motor szempontjából érdektelen területek, munkát ekkor nem képes végezni.
Átváltási sebesség módosítása
Azzal, hogy megváltoztatjuk az átváltási sebességet, egyúttal változtatjuk a motor nyomatékát is. Ígyhát ez egy kétélű fegyver. Lassabb lesz, de gyengébb is.
A sebességet egyszerűen egy közös (piros) ágba kötött soros áramkorlátozó ellenállással állíthatjuk. Ha ellenállást használunk, akkor nagyon figyeljünk oda, annak teljesítményére. (0,6W - 1W)