Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Cikkek » Modellvasúti térköz-biztosítási megoldások »
Modellvasúti térköz-biztosítási megoldások
Oszd meg másokkal is ezt a Facebook-on!
Írta: Antal Miklós, idő: Jan 9, 2011, olvasva: 15336
Lapozás:

Íme a gyakorlati kapcsolás:

Statikus megoldás gyakorlati  megvalósításaNagyításhoz, klikk a képre

Az áramkör működése:

A vontatási feszültség az U1 és U2 pontokra csatlakozik, a vontatási áramkörben csak a két-két antiparalel kapcsolt dióda található. A mérődiódákon az átfolyó áram hatására feszültségesés van, ez kb. 1,2-1,8 V.

A segéd-, vagy mérő feszültség az US és az U2 pontok közé csatlakozik, értéke = 12 V.

A mérőáramkörben egy soros visszáram dióda, és egy 2 kΩ-os ellenállás található, mely a mérőáramot (sínszál rövidzár esetén) 1 mA-re korlátozza. A mérődiódákon (D2-D5) létrejövő feszültségesés a ~100 Ω-os ellenálláson keresztül az optocsatolóra kerül, a galvanikus elválasztás miatt.

Az optocsatoló SFH-6206 típusú. A fotótranzisztor kimenete a Schmitt trigger IC-re kerül a jelformálás miatt. A trigger kimenetét egy, 1 tranzisztoros erősítő fokozattal ellátva, a foglaltságjelzés LED-del kijelezhető, tehát az R5,  LED1 a vezérlőpulton elhelyezhető vagy az R6 ellenállást beültetve, onnan a további elektronika felé továbbítható. A ~100 Ω-os ellenállás nagyságát, az adott optocsatolóhoz, valamint a felhasznált mérő-diódákhoz egy teszt járművel be kell állítani.

A mérődiódáknak érdemes valamilyen 3A-es típust választani (pl. 1N5001) az üzembiztos működtetés miatt.

A kapcsolásban szereplő Schmitt trigger IC a SN74LS14 egy tagja, tehát érdemesebb több kiértékelő kapcsolást egy nagyobb NYÁK-ra elkészíteni. Aki inkább egyesével, és SMD alkatrészekkel szeretné az áramkört felépíteni annak a TC4S584F-t ajánlom.

Lapozz...
Lapozás:
Frissek
  2024. Nov, 20. Sze
8:27:23
  Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt
Hirdetés