Íme a gyakorlati kapcsolás:
Nagyításhoz, klikk a képre
Az áramkör működése:
A vontatási feszültség az U1 és U2 pontokra csatlakozik, a vontatási áramkörben csak a két-két antiparalel kapcsolt dióda található. A mérődiódákon az átfolyó áram hatására feszültségesés van, ez kb. 1,2-1,8 V.
A segéd-, vagy mérő feszültség az US és az U2 pontok közé csatlakozik, értéke = 12 V.
A mérőáramkörben egy soros visszáram dióda, és egy 2 kΩ-os ellenállás található, mely a mérőáramot (sínszál rövidzár esetén) 1 mA-re korlátozza. A mérődiódákon (D2-D5) létrejövő feszültségesés a ~100 Ω-os ellenálláson keresztül az optocsatolóra kerül, a galvanikus elválasztás miatt.
Az optocsatoló SFH-6206 típusú. A fotótranzisztor kimenete a Schmitt trigger IC-re kerül a jelformálás miatt. A trigger kimenetét egy, 1 tranzisztoros erősítő fokozattal ellátva, a foglaltságjelzés LED-del kijelezhető, tehát az R5, LED1 a vezérlőpulton elhelyezhető vagy az R6 ellenállást beültetve, onnan a további elektronika felé továbbítható. A ~100 Ω-os ellenállás nagyságát, az adott optocsatolóhoz, valamint a felhasznált mérő-diódákhoz egy teszt járművel be kell állítani.
A mérődiódáknak érdemes valamilyen 3A-es típust választani (pl. 1N5001) az üzembiztos működtetés miatt.
A kapcsolásban szereplő Schmitt trigger IC a SN74LS14 egy tagja, tehát érdemesebb több kiértékelő kapcsolást egy nagyobb NYÁK-ra elkészíteni. Aki inkább egyesével, és SMD alkatrészekkel szeretné az áramkört felépíteni annak a TC4S584F-t ajánlom.