Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Cikkek » TT modellek története a tengerentúlon »
TT modellek története a tengerentúlon
Oszd meg másokkal is ezt a Facebook-on!
Írta: etwg, idő: Jan 31, 2013, olvasva: 5548
Lapozás:

A mechanizmus

 

A csigák kivitele sokféle  volt (átmérő), hogy illeszkedjen az adott hajtáshoz, de a többi részlet azonos maradt. Nagyon hasonló a felfogás, amit később a Zeuke vitt Európában a tökélyre – hiszen szinte csak náluk fordult elő, hogy minden mozdonyban egyforma motor volt.

A dízelmozdony meg a motoros kocsik meghajtására természetesen a fent leírt eljárás nem volt alkalmas, így oda már komolyabb mechanizmust kellett kifejleszteni.

Az első ilyen az volt, hogy a dízelek kis kerekeinek a tengelyére egy kis fogaskerék került, ami egy, a felettük keresztben elhelyezett, csigába kapcsolódik. A csigák egy hosszanti tengelyen vannak, amin valahol  egy nagyobb fogaskerék van, amibe a motor tengelyére húzott kis fogaskerék csatlakozik. A motor maga az alvázon kapott helyet.

A diesel hajtott alváza

Sőt ettől "nyaktöröttebb" megoldás is készült. A homlokfogaskereket teljesen kihagyva egy dörzsáttételen keresztül került le a forgási energia a csigatengelyre. (pl. az MU kocsiban).

 

Az MU kocsi hajtása

Az osztott keretű mozdonyokba nagyon komoly mechanizmus került. Eleve mindkét alváz meg volt hajtva és a két egység között egy a mai szemmel nagyon otromba kardáncsuklós tengely vitte át az energiát.

A güzös belsö világa

Egy szép mozdonymodell a TT-Board jóvoltából:

1 - D -2 nagy gözmozdony

Egy articulated a dobozán:

Articulated

És a belső kialakítás:

 

Az articulated mechanizmusa

Lapozz...
Lapozás:
Frissek
  2024. Dec, 22. Vas
9:58:53
  Jelenleg 9 fő olvassa az oldalt
Hirdetés