A kitek és újítások
A modellek többsége az akkori szokások szerint mind a két változatban a pultra került, kész modellként (R-T-R), illetve kit formában. A kitek aránylag egyszerűek voltak, egy csavarhuzó többnyire elég volt az összeszerelésükhöz.
A modellekhez részletes rajzok és alkatrészlisták tartoztak:
Ezt az amerikai szokást a legtovább a Roundhouse követte, akik megszűnésükig (a 2000-es évek eleje) ilyen formában szállították a modelljeik többségét, sajnos már csak H0 méretben.
A korabeli sajtó is nagyon nagyra értékelte a TT modelleket és mindenféle kedves titulussal látta el az akkor kicsi, de finom vasutat, amihez “mindenkinek van elég helye”.
1951 februárjában az újságok beszámoltak a HP Products csúcsteljesitményéről, amikor a kis mozdony több, mint 100 kocsit vontatott körbe a pályán.
1956-ban azonban hirtelen összemennek a hirdetések méretei.
1957-ben már 4 gyártó, HP, ALCO, FETYK, McMinis és néhány bolt kínált TT modelleket.
Ebben az évben jelennek meg az első fröccsöntött kerekek is (természetesen még mindig fémböl):
A következő néhány évben sok folyóirat és egyébb forrás nagy dolgokat harangozott be, de ahogy ma látjuk, sajnos valamennyi ilyen beharangozás semmi konkrétumot nem tartalmazott. Az egyik újság egy külön rovatot tervezett a TT modellezőknek, de a szerkesztőt nem jelölte ki. A másik kiadó egy kézikönyvet ígért a TT kedvelőinek, de ott sem volt szerző.
1960-ban a HP bejelentette, hogy új gyárba költözik.
1961-ben bejelentik, hogy a nagyon keresett 4-8-4 es mozdony ismét szállítható.
1961 áprilisától 1963 szeptemberéig három TT gyártó (HP, Gandy Dancer, Christoph) rendszeresen hirdet a vezető modellújságokban.
1962-ben még egy nagy reklám jelenik meg új boxcar jövetelétöl, finom új alváz részletekről.