|
H0 klubtopic
|
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:
|
|
(#70784) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#70783)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2024 |
|
Itt írta, hogy miért rugózik rajta ennyit, pont a Te előző válaszodra:
Idézet: „Igen, köszönöm. Deeee ,nem passzol az ízlésemmel, akarom mondani a zsebemmel” |
(#70785) tumikas válasza klimas hozzászólására (#70779)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2024 |
|
Marklin/Trix: 2 elég egyszerű kínai motor van benne ami a két csatolt kerékpárcsoportot külön-külön hajtja. Igazándiból annyira nem rossz a megoldás, egészen addig ameddig nem hajtják csapágyasra, vagy motort cserélnek benne. Kinézete olyan amilyen, az biztos hogy a kidolgozottsága bőven alul marad a Roco féle mozdonyénak. |
(#70786) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#70785)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2024 |
|
Arra figyelj, hogy a svájci és az osztrák/német Krokodil, a hasonlóság ellenére nem ugyanaz a gép! (Nem ez E93, E94 gépekre gondolok!)
A Märklint nem érdemes megvenni, mert:
- nem szigeteltek a kerekei,
- nem ugyanaz a Märklin és az NEM kerékprofil.
Tehát, mindenképpen kerékcserére van szükség, ami egy vagyon, ha van egyáltalán. A másik, hogy csak az egy évnél fiatalabb Märklin dekóderek ismerik a DCC-t, és a DC analóg üzemet, a korábbiak nem, így a komplett elektronikát is cserélni kellene.
Magyarul felejtős.
A ROCO több verzióban is készítette ezeket a modelleket, a festésen kívül!
- Voltak szíjhajtásos (egyszerű, vékony gumigyűrű) megoldásai is. Nem éppen tartós, akár sokat fut, akár csak áll.
- Volt egy változata, ahol a DCC előkészítő aljzat egy hajlékony NYÁK-on csücsöl, ami a nem kellően finom szereléskor sérülhet, és/vagy, mivel savas folyasztószerrel lettek beforrasztva, mára nagy eséllyel a folyasztószer elmarta a réz felületet, és nem tökéletes az áramvezetése.
Úgy 6-8 éve volt egy ROCO digitális start szett, talán még az abban lévő verzió a legjobb. |
(#70788) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70786)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2024 |
|
Senki sem beszélt az osztrák gépekről, nemhogy a németekről, ezeknek sok közük nincs egymáshoz.
Szíjhajtásos verzió csak és kizárólag az osztrák 1189-esekből volt ott is kényszerűségből csak, Ce 6/8-asokon egyiken sem.
A DCC előkészített verziókon ahogy néztem az összes a hajlékony nyáklapos, másmilyen nem volt belőlük. |
(#70789) klimas hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 27, 2024 |
|
Uraim! Össze ne vesszetek már !!! Szerintem Csíkos mester nekem akarta az infót küldeni.!!!!
Igen-igen figyelek a kivitelre
Az SSB-nél van egy amorf háromszög a hajtásban, máshol van a lendkerék, úgy gondolom ez az eredeti kialakítása a gépnek.
Az ÖBB-nél egy egyenes rudazat köti össze a motort és a meghajtott kerekeket, ez egy későbbi változat, más piacra....
Tudjátok mit? Hagyjuk az egészet, majd lesz valami a piacon, oszt jónapot! |
(#70792) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#70788)
|
Válasz •
|
Nov 27, 2024 |
|
Más is olvassa a fórumot!
Idézet: „Senki sem beszélt az osztrák gépekről,...”
Amúgy de, mert klimás kolléga szóba hozta.
Sokan nem tudják, hogy a tök hasonlóan kinéző SBB Ce6/8, és a BBÖ Rh1189 az messze nem azonos. Nekem sem tűnt fel, hogy az osztrákok nem csak simán átvették a svájci gépet. Igaz nem a szívügyem egyik alpesi ország vasútja sem... Amikor "németet" írtam, akkor ennek a gépnek az Anschluss utáni festésére gondoltam, ugyanis bizony létezett DRG-ben is, 1945-ig.
Ugorjunk! |
(#70794) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 27, 2024 |
|
DRG Krokodilok |
|
(#70795) etwg válasza róbertke hozzászólására (#70794)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2024 |
|
Az a második kép az nem a svájci krokodil, hanem az osztrák/német. |
(#70796) acszoli válasza etwg hozzászólására (#70795)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2024 |
|
Hát azzal a horgolt kereszt imitációval fura is lenne ;))) |
(#70797) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70796)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2024 |
|
csak nehogy kitudodjon utolag a sokszáz éves semlegesség, mint az manapság, mert akkor még az sem lenne meglepetés, hogy azzal cimerrel bizony az ö pénzükböl fenntartott krokodilok futkároztak volna Europa sinjein és hordták a pénzt a svájci bankokba. |
(#70798) Lazsi válasza acszoli hozzászólására (#70796)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2024 |
|
Nekem eléggé úgy tűnik, hogy az első képen is pontosan ugyanolyan embléma van... |
(#70799) acszoli válasza etwg hozzászólására (#70797)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2024 |
|
Természetesen semmilyenségből nem lehet megélni...de itt a vége fuss el véle...elég a kétes múltból
|
(#70800) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#70798)
|
Válasz •
|
Nov 28, 2024 |
|
Mind a két kép az Anschluss kori mozdonyokat ábrázol, igy természetes, hogy rajtuk van a kor emblémája. ( mint alig egy évtizeddel késöbb nemcsak a mi mozonyainkon megjelentek a csillagok.)
Ez van, aki ezt a kort modellezi annak ilyen jármüvek kellenek.
Egy barátom mindenáron a cseh-morva protektorátus vasutjait szeretné modellezni ( egy muzeumnak épit kisebb terepasztalt). Hát nem egyszerü, még képeket sem találni a korabeli jármüvekröl, pedig a korrol még egy Oszkárdijas film is készült, de azokon a vonatokon sem volt megfelelö felségjel (BMD/CMD).... Nem tudní, nem-e szándékosan tüntették el a csehek eme höskor dokumentumait. |
(#70802) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 29, 2024 |
|
Roco 66231 BMD/CMD |
|
(#70803) etwg válasza róbertke hozzászólására (#70802)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2024 |
|
Sajnos nem igy nézett ki az eredeti ( legallábbis sokan vitatják) Lehet, hogy ilyen is volt, már nagyon kevesen tudnák ezt bizonyitani. |
(#70804) róbertke válasza etwg hozzászólására (#70803)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2024 |
|
Egy rohadt fényképet nem tud felmutatni senki sem, csak mondja a magáét össze-vissza. Roco szerzett foto(ka)t vagy tervrajzot, és a szerint évekkel ezelőtt elkészített egy szép G10-es BMD/CMD festésű kocsit. DRG II. korszakos BR52 2006 vontatta vonatba nagyon beleillik és jól mutat. Ennyi. |
(#70805) etwg válasza róbertke hozzászólására (#70804)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2024 |
|
Tudod a vasutnál nem minden megy ugy, ahogy elképzeljük, ráadásul háboru is volt, meg nem kevés ellenállás.
Nemrégen kerestem a MÁV 601-s mozdonyához anyagot. ( jo 30 éve épitettem egy ilyet H0-ban, de valahol elkallodtak az akkori anyagok).
Nem kis csodálatomra a CSDhez került Mallettek bizony még 1927-ben is két számmal futottak (az eredeti MAV számmal 601.xxx, de rajtuk volt az uj CSD szám is 636.xxx) és még a belsö dokumentumokban is igy voltak nyilvántartva egy évtizeddel a háboru után. |
(#70806) róbertke válasza etwg hozzászólására (#70805)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2024 |
|
Szigorúan ellenőrzött vonatok (1966)
Jirzi Menzel / Bohumil Rhabal
Tényleg ennyire vak mindenki Csehországban?
Szólj a barátodnak, hogy fénykép helyett film őrzi azokat a kocsikat!
Szigorúan ellenőrzött vonatok. |
|
(#70807) etwg válasza róbertke hozzászólására (#70806)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2024 |
|
Csak az a baj, hogy azok kuliszák voltak és már a film megjelenése elött összekaptak a szakemberek a filmesekkel. De azoknak teljesen mindegy volt, csak ne legyen a vagonon a CSD jelzés. Igy azt lemázolták és felfestették a 6 betüt. Ráadásul a film is részben arrol szol, hogyan álltak a csehek a német megszálláshoz ( elszabotáltak sok mindent)..
Vagy netalán valaki gondolja, hogy a németek megelégedtek azzal, hogy a vasut neve legyen csak német (BMB) minden más maradhat csehül? |
(#70808) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Nov 29, 2024 |
|
A francot érdekel most már!
58 éves film, alig élhet a csapatból valaki. Ezt kapjuk, ezt esszük!
|
|
(#70809) etwg válasza róbertke hozzászólására (#70808)
|
Válasz •
|
Nov 29, 2024 |
|
Pontosan ez az érdekes a dologbol, hogy én tudtam olyan képet találni 1927 elöl, ahol a mgayar mozdony egy extra CSD számot kapott ugyanakkor 20 évvel fiatalabb korbol nem maradt fénykép és a filmesek 58 éve is ugyanezzel a gonddal küzdöttek. Most meg a film lett a hiteles etalon ?
(Aminek semmi köze a protekturátushoz csak arrol szol).
Itt van egy Csehszlovákiában rekedt MÁV601-s az IGLO-i fütöházban a két számmal. |
|
(#70811) diginewl válasza diginewl hozzászólására (#70628)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2024 |
|
Idézet: „A BrawaRekowagen tetőket egyszerűen nem tudom úgy leszedni, hogy ne törjön le egy-két rögzítőpöcök minden leszedésnél, pedig figyelek, ám...”
Jelentem SIKERÜLT úgy leszedni a Brawa Rekowagenek tetejét, hogy SEMMI pöcök nem sérül!!!
A vagont oldalról egy xps lappal megtámasztom, és a tetőt magam felé húzom. Ezáltal a vékony tető U alakját egyik oldalról összébb nyomom, így a tető elválik a kasztnitól, és kiemelhetővé válik.
Egy olyan magas és széles XPS/EPS tömb kell, mint a vagon oldala, és magassága (figyelni a kiálló kapaszkodókra). Más eszköz nem kell hozzá!
|
(#70813) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#70811)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2024 |
|
Én akkor megosztanám, hogy hogyan kell szétszedni a Brawa teherkocsit.
- elöljáróban: - Nem én szedtem szét a képen szereplő kocsit, hanem egy ismerősöm kért meg, hogy segítsek neki, azt az egyik német fórumon ténylegesen segítettek is. MÁV tejeskocsit kellett szétszedni roncsolás mentesen. Erről a csavaros technikáról tízenegy éve még kevesen tudtak.
- Brawa kocsi szétszedése: - Először a tetőt kell óvatosan lepattintani, majd a csavarral az alváztól a kocsiszekrényt elválasztani.
Amikor ténylegesen szétszedtem, egy viharvert rég lejárt Bankkártyát használtam hozzá. |
|
(#70814) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#70813)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2024 |
|
Abban biztos vagyok, hogy Brawa H0 RekoWagent még sosem próbáltál szétszedni... Mert akkor ezt a bankkártyás sztorit nem Hozod fel... azzal nem megy. Azaz megy, de törik a pöcök...
Nézd meg ezt a bácsit mennyit szenved vele, pedig Ő aztán tudja.
Videó a szétszedésről egy profitól...
Még meg is van vágva... |
(#70815) róbertke válasza róbertke hozzászólására (#70813)
|
Válasz •
|
Dec 5, 2024 |
|
Most ezt miért, fikáztam azt amit te leírtál tapasztalatod? NEM
Köszönet a többiek nevében is az általad megosztottakért. |
(#70821) csíkosháTTú válasza diginewl hozzászólására (#70814)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2024 |
|
Meg kell találni a mozdulatot, és simán szét lehet szedni.
Mellesleg megnéztem a videót. Hát...
A DR 4t REKO kocsikban ugyanaz az áramfelvezetési megoldás van, mint a halberstadti kocsikban. Most ugye a BRAWA H0-s modellekről beszélünk, csak a többiek kedvéért. Ahhoz, meg ehhez a REKO-hoz is van megfelelő világítás panel, ami eleve úgy van gyártva, hogy a a négy - oldalanként 2-2 - felevezető réz kis fülre csak rá kell ölteteni a panelt, hogy a furatokba ezek a kis réz "pöckök" bebújjanak, és gyakorlatilag forrasztani sem kell. Sőt! Nem is ajánlott!
Persze kendácsolni lehet, még Németországban is egy "profinak"... |
(#70822) róbertke válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70821)
|
Válasz •
|
Dec 6, 2024 |
|
|
(#70823) etwg hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 7, 2024 |
|
Nemrégen halt meg Szörényi Szabolcs. Van valami informácio mi történt a terepasztalával és a gyüjteményével? |
(#70824) etwg válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70821)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2024 |
|
Tudod ez ugy van mint az egyszeri autoszerelö amikor az uton ledöglött kocsit egy kalapáccsal rendbe tette majd megirta a vastag számlát.
Magának van képe ennyit elkérni egy kalapácsütését, kérdezi a soför.
Nézze asszonyom, nem a szerszám meg az ütés kerül sokba, hanem az a tudás hova és hogyan kell odaütni. |
(#70828) róbertke válasza etwg hozzászólására (#70823)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2024 |
|
Hagyatéki eljárás lezártáig - ami akár fél évig eltarthat de akár egy évig is - nem történik semmi. Ami az ő nevén volt ingó-ingatlan-részvény-államkötvény és bankszámla, az mind hatósági zár alá kerülhet akár már a halála napján. |
(#70830) róbertke válasza diginewl hozzászólására (#70814)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2024 |
|
Én az elmúlt 40 év alatt rengeteg személykocsit szedtem szét, veled ellentétben törés és karcmentesen. Volt köztük Piko, Sachsenmodelle, Schicht, Roco, Röva, Brawa, Fleischmann, Trix, Liliput, Rivarossi, Lima, Jouef, Trobi, Hornby, Electrotren, Athearn, Walthers, Inter-Mountain. Fuggertet nem, mert abból szándékosan 1db piros Ax Pécsi honosításum van. |
(#70831) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#70830)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2024 |
|
Köszönöm. Sajnos eddig nekem ennyi nem adatott meg, csak roco, piko, fuggerth, schicht, trix, tillig H0-ban. Mindet tudtam sérülés nélkül nyitni. Ami kifogott rajtam ez a csudaszép brawa rekovagen. De, hogy ne csak a levegőbe beszéljek itt van néhány kép a kocsivilágításról. A modellen semmit nem kell reszelni a panel a meglévő helyre kerül.
|
|
(#70832) etwg válasza róbertke hozzászólására (#70828)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2024 |
|
Kösz. Ezt rèszét tudom a dolognak ( sajnos 2 ilyen ügyem is volt az utolso 24 honapban.
Hallani valamit mi terveznek a dolgokkal? |
(#70834) róbertke válasza etwg hozzászólására (#70832)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2024 |
|
S.E.M.M.I.T. Akkor leírtam volna neked. |
(#70839) tumikas válasza róbertke hozzászólására (#70828)
|
Válasz •
|
Dec 7, 2024 |
|
Ez így ebben a formában nem igaz. Ha tippelnem kellene már az örökösök árulják amit lehet... |
(#70840) róbertke válasza tumikas hozzászólására (#70839)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2024 |
|
Ha ennyire tájékozott vagy az adott ügyben, akkor beszélj meg mindent etwg-vel, és hagyjatok ki nyugodtan az egészből, me qurvára nem érdekel. Köszönöm! |
(#70841) etwg válasza róbertke hozzászólására (#70840)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2024 |
|
Nem egészen értem mi ez az agressziv hang. Én csak érdeklödtem mit hallani a gyüjteményröl. Semmi más nem igen érdekel. |
(#70842) csíkosháTTú válasza etwg hozzászólására (#70841)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2024 |
|
|
(#70848) róbertke válasza etwg hozzászólására (#70841)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2024 |
|
|
(#70849) Frankye moderátori
hozzászólása
|
Válasz •
|
Dec 8, 2024 |
|
Srácok!
Tényleg kell ez a kötekedés?! |
(#70852) csíkosháTTú válasza Frankye hozzászólására (#70849)
|
Válasz •
|
Dec 8, 2024 |
|
|
|
|
2025. Jan, 01. Sze 14:49:27 |
|
Jelenleg 14 fő olvassa az oldalt |
|
|