|
H0 klubtopic
|
Témaindító: csíkosháTTú, idő: Márc 14, 2013
Témakörök:
|
|
(#70784) diginewl válasza róbertke hozzászólására (#70783)
|
Válasz •
|
Sze, 8:08 |
|
Itt írta, hogy miért rugózik rajta ennyit, pont a Te előző válaszodra:
Idézet: „Igen, köszönöm. Deeee ,nem passzol az ízlésemmel, akarom mondani a zsebemmel” |
(#70785) tumikas válasza klimas hozzászólására (#70779)
|
Válasz •
|
Sze, 10:18 |
|
Marklin/Trix: 2 elég egyszerű kínai motor van benne ami a két csatolt kerékpárcsoportot külön-külön hajtja. Igazándiból annyira nem rossz a megoldás, egészen addig ameddig nem hajtják csapágyasra, vagy motort cserélnek benne. Kinézete olyan amilyen, az biztos hogy a kidolgozottsága bőven alul marad a Roco féle mozdonyénak. |
(#70786) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#70785)
|
Válasz •
|
Sze, 14:58 |
|
Arra figyelj, hogy a svájci és az osztrák/német Krokodil, a hasonlóság ellenére nem ugyanaz a gép! (Nem ez E93, E94 gépekre gondolok!)
A Märklint nem érdemes megvenni, mert:
- nem szigeteltek a kerekei,
- nem ugyanaz a Märklin és az NEM kerékprofil.
Tehát, mindenképpen kerékcserére van szükség, ami egy vagyon, ha van egyáltalán. A másik, hogy csak az egy évnél fiatalabb Märklin dekóderek ismerik a DCC-t, és a DC analóg üzemet, a korábbiak nem, így a komplett elektronikát is cserélni kellene.
Magyarul felejtős.
A ROCO több verzióban is készítette ezeket a modelleket, a festésen kívül!
- Voltak szíjhajtásos (egyszerű, vékony gumigyűrű) megoldásai is. Nem éppen tartós, akár sokat fut, akár csak áll.
- Volt egy változata, ahol a DCC előkészítő aljzat egy hajlékony NYÁK-on csücsöl, ami a nem kellően finom szereléskor sérülhet, és/vagy, mivel savas folyasztószerrel lettek beforrasztva, mára nagy eséllyel a folyasztószer elmarta a réz felületet, és nem tökéletes az áramvezetése.
Úgy 6-8 éve volt egy ROCO digitális start szett, talán még az abban lévő verzió a legjobb. |
(#70788) tumikas válasza csíkosháTTú hozzászólására (#70786)
|
Válasz •
|
Sze, 15:55 |
|
Senki sem beszélt az osztrák gépekről, nemhogy a németekről, ezeknek sok közük nincs egymáshoz.
Szíjhajtásos verzió csak és kizárólag az osztrák 1189-esekből volt ott is kényszerűségből csak, Ce 6/8-asokon egyiken sem.
A DCC előkészített verziókon ahogy néztem az összes a hajlékony nyáklapos, másmilyen nem volt belőlük. |
(#70789) klimas hozzászólása
|
Válasz •
|
Sze, 17:11 |
|
Uraim! Össze ne vesszetek már !!! Szerintem Csíkos mester nekem akarta az infót küldeni.!!!!
Igen-igen figyelek a kivitelre
Az SSB-nél van egy amorf háromszög a hajtásban, máshol van a lendkerék, úgy gondolom ez az eredeti kialakítása a gépnek.
Az ÖBB-nél egy egyenes rudazat köti össze a motort és a meghajtott kerekeket, ez egy későbbi változat, más piacra....
Tudjátok mit? Hagyjuk az egészet, majd lesz valami a piacon, oszt jónapot! |
(#70792) csíkosháTTú válasza tumikas hozzászólására (#70788)
|
Válasz •
|
Sze, 22:28 |
|
Más is olvassa a fórumot!
Idézet: „Senki sem beszélt az osztrák gépekről,...”
Amúgy de, mert klimás kolléga szóba hozta.
Sokan nem tudják, hogy a tök hasonlóan kinéző SBB Ce6/8, és a BBÖ Rh1189 az messze nem azonos. Nekem sem tűnt fel, hogy az osztrákok nem csak simán átvették a svájci gépet. Igaz nem a szívügyem egyik alpesi ország vasútja sem... Amikor "németet" írtam, akkor ennek a gépnek az Anschluss utáni festésére gondoltam, ugyanis bizony létezett DRG-ben is, 1945-ig.
Ugorjunk! |
(#70794) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
Sze, 22:40 |
|
DRG Krokodilok |
|
(#70795) etwg válasza róbertke hozzászólására (#70794)
|
Válasz •
|
Csü, 9:55 |
|
Az a második kép az nem a svájci krokodil, hanem az osztrák/német. |
(#70796) acszoli válasza etwg hozzászólására (#70795)
|
Válasz •
|
Csü, 12:23 |
|
Hát azzal a horgolt kereszt imitációval fura is lenne ;))) |
(#70797) etwg válasza acszoli hozzászólására (#70796)
|
Válasz •
|
Csü, 13:16 |
|
csak nehogy kitudodjon utolag a sokszáz éves semlegesség, mint az manapság, mert akkor még az sem lenne meglepetés, hogy azzal cimerrel bizony az ö pénzükböl fenntartott krokodilok futkároztak volna Europa sinjein és hordták a pénzt a svájci bankokba. |
(#70798) Lazsi válasza acszoli hozzászólására (#70796)
|
Válasz •
|
Csü, 13:30 |
|
Nekem eléggé úgy tűnik, hogy az első képen is pontosan ugyanolyan embléma van... |
(#70799) acszoli válasza etwg hozzászólására (#70797)
|
Válasz •
|
Csü, 13:39 |
|
Természetesen semmilyenségből nem lehet megélni...de itt a vége fuss el véle...elég a kétes múltból
|
(#70800) etwg válasza Lazsi hozzászólására (#70798)
|
Válasz •
|
Csü, 18:10 |
|
Mind a két kép az Anschluss kori mozdonyokat ábrázol, igy természetes, hogy rajtuk van a kor emblémája. ( mint alig egy évtizeddel késöbb nemcsak a mi mozonyainkon megjelentek a csillagok.)
Ez van, aki ezt a kort modellezi annak ilyen jármüvek kellenek.
Egy barátom mindenáron a cseh-morva protektorátus vasutjait szeretné modellezni ( egy muzeumnak épit kisebb terepasztalt). Hát nem egyszerü, még képeket sem találni a korabeli jármüvekröl, pedig a korrol még egy Oszkárdijas film is készült, de azokon a vonatokon sem volt megfelelö felségjel (BMD/CMD).... Nem tudní, nem-e szándékosan tüntették el a csehek eme höskor dokumentumait. |
(#70802) róbertke hozzászólása
|
Válasz •
|
3:23 |
|
Roco 66231 BMD/CMD |
|
|
|
2024. Nov, 29. Pé 5:37:29 |
|
Jelenleg 20 fő olvassa az oldalt |
|
|