Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
 
 
 
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Fórum témák
Fórum » Fordítókorong, tolópad
Fordítókorong, tolópad
Témaindító: FriTTz, idő: Ápr 13, 2013
Témakörök:

Lapozás       9/9
(#70014) Gabi válasza etwg hozzászólására (#70010) Válasz Aug 28, 2024
Na, jó. Tegyük most már tisztába a dolgot. Egyrészt a fordítókorong vízszintesen mozog, tehát nem hat rá olyan erő, mint a toronyóra mutatójára 9 és 3 óra állásban.

Egy hirtelen talált léptetőmotor adatlapja 0,2 fok pontosságot ad meg. Ha feltételezzük, hogy egy lépés 1,8 fok, és ez 20 centis hídon 3,14 mm hibát okozna, akkor a 0,2 fok 0,35 mm-es hibát okoz a híd peremén direkt hajtás esetén. Szerintem a valós léptetési hiba ez alatt marad, az áttétel és/vagy a mikrolépés ezt tovább tudja csökkenteni. A fix vágányok fektetési pontossága ezzel bőven összemérhető a motor javára.
(Most remélem nem kezdünk bele abba a körbe, hogy 10 lépésnél ez 3,5 mm hiba lesz, mert akkor nincs miről tovább beszélgetnünk.)

stepper.jpg
 
(#70015) Gabi válasza etwg hozzászólására (#70012) Válasz Aug 28, 2024
Nem csak az újakban, hanem már a 20 évvel ezelőtti nyomtatókban is ez a technikai megoldás volt. Legalábbis a tintasugarasokban, a mátrixokban léptető volt.
Olyan gépeket javítok, ahol megtalálható mindkét megoldás: DC motor enkóder tárcsával és léptető motor enkóder tárcsával.
Vajon miért bonyolították el ennyire? Többfajta motor, vezérlés egy gépen belül.
Érdekes módon, ahol gyors és nagyobb mozgásokra van szükség ott DC motor van, ahol lassabb, kisebb mozgásokra ott léptető van beépítve. Egyik erre alkalmas, a másik arra.
A nyomtatónál is a nagy sebesség igény miatt van DC motor, nem azért mert pontosabb lenne a léptetőnél, amire szintén lehet enkóder tárcsát tenni. Ha belegondolsz egy ilyen DC motor vezérlése sokkal bonyolultabb, mint egy sima léptetőjé.
(#70016) etwg válasza Gabi hozzászólására (#70014) Válasz Aug 28, 2024
Nem ěrted a dolgot csak kotyogsz. Ha a hid teljesen akadály nélkül es pehely könnyen forog akkor meg van az a 0,35 mm pontatlanság a (200 mm átmérönél), nagyobb átmérönél nagyobb lesz.
Csakhogy a hid alá is van támasztva ( peremsin 4 kerékkel) és lehet rajta egy fél kilos mozdony is, akkor a rotor pontosan akkor fog megállni amikor a mágneses tér ereje megegyezik a forgás veszteségeivel. És ez már nem biztos, hogy belefér a 0,2 fok pontosságba.
Ezzel lehet még szorakozni, megnövelni a tekercsáramot, ami akár tüzforrová is teheti a motort ezért extra beavatkozás kell, mikor kapcsolod le a motoráramot. A mikrolépést felejtsd el mert az csak akkor használhato, ha a motor szinte állandoan forgásban van a korong meg nem ilyen.


De abba is hagyom, csak épitsetek azután majd lássuk mire jutottatok.
(#70017) Gabi válasza etwg hozzászólására (#70016) Válasz Aug 28, 2024
Nos, igen, a tények makacs dolgok, nehéz velük vitatkozni, mikor valaki alá is támasztja adatokkal a kotypgását, nem csak a levegőbe beszél toronyóra hasonlatokkal.
Most már persze jön a hosszabb híd, meg az egyéb kinetikai gondok. Kifelejtetted a mágneses észak és ha valaki csúnyán néz a hídra mechanikai hatását megemlíteni.
Mindenbe be lehet magyarázni, hogy nem lesz lehetséges...
Már vártam, mikor jön az, hogy kotyogás meg hozzá nem értés, mint érv.

A tűz forró motoron, meg a mikrolépésen már csak nevetek, ezen elvek alapján már nagyon sok minden nem működné a valóságban, ami valahogy mégis működik. (Riogatásnak jó, mint a többi említett dolgod.)
(#70018) etwg válasza Gabi hozzászólására (#70017) Válasz Aug 28, 2024
Nem jon a daru, mert az már vár a sok duma helyett. Épitsd meg és szenvedd ki az eredményt..
Jo munkát.
Okoskodásaal Dunát lehet rekeszte i.
Lapozás       9/9
Frissek
  2024. Szept, 16. Hé
21:14:18
  Jelenleg 14 fő olvassa az oldalt
Hirdetés